Tom Askey - parempaan suuntaan?

  • 46 517
  • 252

Mies-Olavi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Jääkiekkojoukkueen - ja varsinkin IFK:n- kannattamisessahan on kysymys tunteesta, ei mistään järkiasioista.

Voiko olla parempaa tunnetta kuin tiputtaa rakasvihasnaapuri pleijareissa? Ehkä meidän Pena on saanut soppariin pykälän joka kieltää Tompan pelaamasta meitä vastaan juuri pleijareissa? Pena kyykyttää taas?

Huomatus: ylläoleva on vain ja ainoastaan omaa mielikuvitustani eli yhtä todennäköistä kuin että Hauhtonen olisi keilannut kännissä ja kaatunut niin että ranne murtuu. Noustessaan häneltä on sitten venähtänyt vatsalihas ja tästä suivaantuneena riisunut vaatteensa ja juossut ulos. Missä on sitten se flunssa tullut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
bambamcam kirjoitti:
IFK antoi narreille maalivahdin ja pleijaripaikan. .

Ei antanut. Möi.

Ja Pena on täydellinen vitsi, ei kai sitä kukaan kiistä (paitsi politbyrå). Tämä kauppa oli pakko tehdä. -800 000 -> Kallis kakkonen-> Jokerit maksaa pois palkan. Yksinkertaista.
 

Stigu

Jäsen
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Ei antanut. Möi.

Ja Pena on täydellinen vitsi, ei kai sitä kukaan kiistä (paitsi politbyrå). Tämä kauppa oli pakko tehdä. -800 000 -> Kallis kakkonen-> Jokerit maksaa pois palkan. Yksinkertaista.

Joo, ehkä näin, mutta jos näin oli, niin miten helvetissä asia huomattiin vasta kesken kauden, eli silloin kun se kuuluisa Ruunebergintorttu on jo housuissa?

Pentin penailuja vuosikausia seuranneena yksi syy tälle sekoilulle voi olla myös seuraavan päättelyketjun mukainen:
Riskin otto kunnon kakkosketjun sentterin saamiseksi -> myydään Askey (Virmasen ehdotuksesta) että voidaan ottaa kunnon riski-> oho! markkinat ylikuumenivat- isot kalat ei tartu haaviin-> kuka vaan äkkiä tilalle-> Brad Parsons-> jälleen kerran uusi luku penailun paksussa kirjassa
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hai kirjoitti:
Ja kyllä mä kuulun myös siihen koulukuntaan jonka mielestä paikalliskilpailijan jeesaaminen on niin syvältä perseestä kuin olla ja voi. Mikään ei ole vittumaisempaa kun kuulla jotain naurettavia kommentteja tyyliin " en vihaa jokereita, yksi jengi muiden joukossa".


Sori tuo quoten editointi, jos jotain jäip sanomatta.

Ajatuksen tasolla viestisi toi todella hyvin omatkin ajatukseni IFK:sta ilmi. Jos urheilun saralla jokin on vastenmielinen, se on IFK. Se on vihattu ja rakas vihollinen. En voi sietää sitä, mutta ilmankin tuntuisi turhalta. Mukavaa loppukauttakin sinne Jullilaan.

Kiitokset kuitenkin Askeyn Tompasta, olisiko tuossa plasebo, joka saa virtaa Jokerienkin peliin. . .

-duud-
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme kitinää. Askeyn kauppaaminen oli aivan oikein ja IFK:n kannalta paras kohde oli Jokerit. Saatiin kunnon korvaus sekä kakkonen tilalle. Aivan huuhaata on väittää, että tuolla kaupalla Jokerit sijoittuu IFK:ta paremmin sarjassa, ei sijoitu. Todennäköisesti ei pääse sääleihin edelleenkään, vaikka nyt näyttääkin ihan hyvältä. Ja vaikka pääsisikin, niin ei pudota Kärppiä missään olosuhteissa. Eiköhän olisi nyt vaan parasta keskittyä oman jengin pelaamiseen, jos IFK jostain syystä jäisi Jokereiden taakse loppusijoituksissa, niin syy on pelkästään omassa pelaamisessa eikä missään muussa. Lopettakaa narina.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Isakssonin kanssa täsmälleen samoilla linjoilla. Jokerit putoaa viimeistään Kärpille, jos edes sääleihin pääsevät. Turha siitä on täällä stressata. Stressataan ihan vaan oman jengin puolesta. Siinäkin on hommaa riittämiin. Mun miälestä.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Isaksson kirjoitti:
Ihme kitinää. Lopettakaa narina.

Jääkiekkomies vai intohimoinen kannattaja? Järkeä vai tunnetta? Tämä Askeyn siirto narreihin ei aukene ihan helpolla vaikka kuinka yrittäisi järkeillä. Myöskään kukaan tuntemani IFK:n kannattaja (se tavis joka vuodesta toiseen istuu samassa katsomossa eikä pysty poiskaan jäämään) ei pysty näkemään tässä siirrossa mitään järkeä. Askeyn siirto ihan mihin toiseen jengiin olisi ollut järjellä hyväksyttävissä, mutta siirto narreihin tuo tunteet niin vahvasti mukaan, ettei sitä pysty hyväksymään. Ehkä käyt myös ilmalassa katselemassa narrien pelejä ja olet saanut huonoja vaikutteita tyyliin "olisihan se kiva, kun kummatkin hgin jengit (toinen Stadista) pääsisivät pleijareihin". Ilmalassa oleilee vihollinen! Hevoselta haiseva jengi, joka pukeutuu pelle-liiveihin.

Sori narina ja kitinä. Kunhan perustelin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Libor The Great ULUVFC #72
bambamcam

Oikein hyvin sanottu.

Niin kauan kun jokerit ei virallisesti kuulu IFK:n organisaatioon(eli eivät käytä IFK:n peliasua ollessaan esim. meidän divarissa pelaava farmijengi, minkä Pena osti jallikselta konkurssin alta ja halvalla). Ei pitäisi Stadilaisilta löytyä minkäänlaista sympatiaa ko.porukkaa eli "ilmalan dynamoa" kohtaan. :)

-On olemassa vain yksi-
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
allu/iiro/bob/pate kirjoitti:
Ei pitäisi Stadilaisilta löytyä minkäänlaista sympatiaa ko.porukkaa eli "ilmalan dynamoa" kohtaan. :)

Oikeastaan en ole aivan varma onko sinulla minkäänlaista kompetenssia määritellä mitään toisten sympatioista. Hauska "ilmalan dynamo", pitikö tuossa kohtaa nauraa? Olen luultavasti nähnyt Jokereiden pelejä ennenkuin kuin sinä tiesit tästä maailmasta yhtään mitään, joten säästetään neuvot ja ohjeet johonkin toiseen paikkaan, jookos.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Oikeastaan en ole aivan varma onko sinulla minkäänlaista kompetenssia määritellä mitään toisten sympatioista. Hauska "ilmalan dynamo", pitikö tuossa kohtaa nauraa? Olen luultavasti nähnyt Jokereiden pelejä ennenkuin kuin sinä tiesit tästä maailmasta yhtään mitään, joten säästetään neuvot ja ohjeet johonkin toiseen paikkaan, jookos.


Miksi luulet että yleisö taputtaa kun pelikatkolla ilmoitetaan narrien olevan häviöllä?

Jos Jokerit on kakkosjengisi, se on sinun ongelmasi. 99% hallilla käyvistä ja itse lippunsa maksavisista ihmisistä ei kannata Jokereita.

Ja ketään ei kiinnosta kuinka vanha sinä olet ja kuinka monta narrien peliä sinä olet nähnyt. Vanhempia ihmisiä pitää arvostaa, ei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Jos Jokerit on kakkosjengisi, se on sinun ongelmasi. 99% hallilla käyvistä ja itse lippunsa maksavisista ihmisistä ei kannata Jokereita.

Niin, entäs sitten. On minulle aivan yhdentekevää taputatko Jokereiden tulokselle vai et. Ja ihan sama mitä 99% muusta yleisöstä tekee. Tarkoitat ilmeisesti, että olen huono kannattaja, koska en ole samaa mieltä kuin 99% muusta yleisöstä ? Ilmeisesti en kannattaja ollenkaan ?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Niin, entäs sitten. On minulle aivan yhdentekevää taputatko Jokereiden tulokselle vai et. Ja ihan sama mitä 99% muusta yleisöstä tekee. Tarkoitat ilmeisesti, että olen huono kannattaja, koska en ole samaa mieltä kuin 99% muusta yleisöstä ? Ilmeisesti en kannattaja ollenkaan ?


Minulle on epäselvää oletko IFK:n,Jokereiden vai molempien kannattaja.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson

Turha kinata vanhan jääräpään kanssa.
Politbyroon mies yrittää vaan epätoivoisesti hakea hyväksyntää Askeyn-myynnille. Näkeehän sen eilisestä ketjun avauksesta vapaan puolelle.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Isaksson kirjoitti:
Niin, entäs sitten. On minulle aivan yhdentekevää taputatko Jokereiden tulokselle vai et. Ja ihan sama mitä 99% muusta yleisöstä tekee. Tarkoitat ilmeisesti, että olen huono kannattaja, koska en ole samaa mieltä kuin 99% muusta yleisöstä ? Ilmeisesti en kannattaja ollenkaan ?

Mainitsit jossain toisessa ketjussa että viha-rakkaussuhde katoaa iän myötä, tai ainakin sinun kohdallasi. Ilmeisesti hait sitä että ihminen viisastuu iän myötä? Kannattaa mennä kysymään Liverpoolissa että pystyykö iloitsemaan molempien joukkueiden voitoista ( Liverpool, Everton ) ja katoaako tämä viha toista joukkuetta kohtaan iän myötä.

Minusta tässä on kyse intohimosta jääkiekkoa ja omaa suosikki joukkuetta kohtaan. Itse en ymmärrä molempien leirien perseenuolentaa. Niin..En tiedä oletko huono kannattaja, et varmaan. Intohimoinen Hifki fani sinusta kuitenkin on kaukana, tiedä sitten haluatko sitä edes olla?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mikko78 kirjoitti:
Intohimoinen Hifki fani sinusta kuitenkin on kaukana, tiedä sitten haluatko sitä edes olla?

Miten minulle tulee mieleen näitä muutamia viestejä lukiessani, että täällä sitä pari HIFK-peliä tekstiteeveestä nähneet kannattajat huutelevat faniudesta Isakssonille, joka on tapellut HIFK:n puolesta sellaiset 30 vuotta...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Miten minulle tulee mieleen näitä muutamia viestejä lukiessani, että täällä sitä pari HIFK-peliä tekstiteeveestä nähneet kannattajat huutelevat faniudesta Isakssonille, joka on tapellut HIFK:n puolesta sellaiset 30 vuotta...

Miten minä odotinkin sinun ilmaantuvan.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
cobol kirjoitti:
Miten minulle tulee mieleen näitä muutamia viestejä lukiessani, että täällä sitä pari HIFK-peliä tekstiteeveestä nähneet kannattajat huutelevat faniudesta Isakssonille, joka on tapellut HIFK:n puolesta sellaiset 30 vuotta...

Nytkö minun pitäisi sitten puolustella miten jo 6-vuotiiana kävin Hifkin peleissä. Ikäni ei valitettavasti ( vaikka oikeasti en pidä sitä niin valitettavana ) riitä 30 vuoden faniuteen. En edes oikein ymmärrä tätä cobolin viestin järkevyyttä. Oli muuten puhetta siitä molempien leirien "kavereista". Vai onko näissä jutuissa mitään järkeä: Mun suosikeita ovat Hifk, Blues, Jokerit, Kärpät ja Tps. Sympatiat vielä Ilvekselle, Lukolle ja Ässille.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikko78 kirjoitti:
Nytkö minun pitäisi sitten puolustella miten jo 6-vuotiiana kävin Hifkin peleissä. Ikäni ei valitettavasti ( vaikka oikeasti en pidä sitä niin valitettavana ) riitä 30 vuoden faniuteen. En edes oikein ymmärrä tätä cobolin viestin järkevyyttä. Oli muuten puhetta siitä molempien leirien "kavereista".

En minäkään ymmärrä. Cobol on täällä kertonut olevansa pitkänlinjan Jokeri, joka ihastui Jokereihin muutettuaan tänne jostain pohjanmaalta. Oikea mies arvoimaan IFK:laisuutta? Eipä taida olla...vaikka tuntee Virmasen.

Muuten 30 vuotta IFK:laisutta löytyy minultakin, helposti......
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tämä on erikoista että vuosi toisensa jälkeen tullaan tähän samaan asiaan eli jokaisella ei ole oikeutta olla sellainen fani kun halua vaan aina pitää perusteella sitä muille.
Itse ehkä erotun monien joukosta kriittisyydelläni joka usein menee överiksikin mutta onko sen niin väliä?
Kyllä toisella puolella on sitten niitä joiden mielestä johto tekee aina kaiken oikein ja se suotakoon heidän mielipiteekseen.
Muttta mitä tämä palsta olisi jos kaikki olisivat samaa mieltä?

Varmasti Hifk fanien joukkoon mahtuu niitä joille Jokerit ei ole perivihollinen mutta sitä on turha väitellä etteikö suurimalle osalle juuri Narrit ole perivihollinen.
Molemmat silti voivat olla aitoja faneja eikä se multa pois ole jos esimerkiksi Isaksson diggaa jollain tavalla Narrejakin vaikka itse toivon että Harkimo kumppaneineen häipyisi kokonaan kiekkokartalta.

Itselleni Blues on +-0 eli ei herätä mitään tunteita.Tapparaa,Ilvestä ja Tepsiä taas kunnioittaa niiden pitkän historian takia.Saipassa ja Jypissä tehdään hyvää työtä pikkuseuran muodossa ja Ässissä ja Lukossa on jotain omaa mitä ei muilla taas ole.
Kärpätkin on suhteellisen mitään sanomaton mulle johtuen ilmeisesti pelitavasta joka on tälläistä kananmunat housuissa surffailua.
 

Stigu

Jäsen
Mixu puhuu asiaa.

Meille kaikille on yhteistä se, että kannatamme jotain joukkuetta (jotkut myös kannattavat joukkoetta, mikä sekin on kaiketi OK). Toisille seuran kannattaminen on tunnepitoista, eli suorastaan rakastetaan jotain seuraa, jolloin usein myös "vihataan" jotain toista seuraa (tunnetaan myös Psykologian professori Stigun voiman ja vastavoiman lakina) . Toiset taas suhtautuvat analyyttisemmin kannattamaansa seuraan, jolloin tunteella ei ole niin isoa osuutta asiaan, ja esim. muiden seurojen menestyksellä/menestymättömyydellä ei ole niin väliä.

Meikäläinen kuuluu tohon ensinmainittuun ryhmään, olen usein yrittänyt siirtyä ns. Analyyttisten jengiin, mutta todennut, etten voi. Kaikki kunnia niille, jotka esim. iän myötä pystyvät ajattelemaan vaikkapa IFK:ta myös järjen kautta.

Näin yksinkertaista se on.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikko78 kirjoitti:
Intohimoinen Hifki fani sinusta kuitenkin on kaukana, tiedä sitten haluatko sitä edes olla?

Ehkäpä sitten niin. Vasta tällä palstalla olen oppinut, että jonkun (varsinkin IFK:n) kannattamiseen liittyy muutakin kuin vain kannattamista. Tällä palstalla kannattaminen kanavoituu kolmella tavalla ja seuraavassa järjestyksessä:

1) Oman joukkueen (kuuluu koko organisaatio) jatkuva arvostelu.
2) Naapurin vihaaminen.
3) Oman joukkueen kannattaminen.

Myönnän avoimesti, että en täytä noita kaikkia kriteereitä, joten olen siis tämän palstan mittareilla huono kannattaja, ehkä en kannattaja siis ollenkaan. Toisaalta pidän äärimmäisen itsekkäänä sellaista toimintaa, että pyritään muuttamaan jotain joukkuetta, joka ei ole oma. Mikä oikeus jo(i)llakin kannattajilla on pyrkiä muuttamaan jonkin joukkueen tomintatapoja, jolla on tuhansia katsojia ja kannattajia. Ehkäpä suurimmalle osalle näistä tuhansista kelpaa juuri se, mitä näkevät ja kokevat. Heille kannattamansa joukkue on kuin vaimo tai lapsi, paras juuri sellaisena kuin se on. Ei kai sitä muuten olisi edes valittu.

Suosittelen muuten muillekin ylläolevista mittareista vain viimeisen valitsemista. Elämä on paljon helpompaa niin. Ja koskee kaikkien muidenkin joukkueiden kannattajia.

Edit: Se, että ei vihaa muita joukkueita tai erityisesti naapuria ei ole sama asia kuin iloita sen voitoista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Toisaalta pidän äärimmäisen itsekkäänä sellaista toimintaa, että pyritään muuttamaan jotain joukkuetta, joka ei ole oma. Mikä oikeus jo(i)llakin kannattajilla on pyrkiä muuttamaan jonkin joukkueen tomintatapoja, jolla on tuhansia katsojia ja kannattajia. Ehkäpä suurimmalle osalle näistä tuhansista kelpaa juuri se, mitä näkevät ja kokevat. Heille kannattamansa joukkue on kuin vaimo tai lapsi, paras juuri sellaisena kuin se on. Ei kai sitä muuten olisi edes valittu.

.


Mistä sinä puhut? Eikö seuran kannattajissa (tai hallituksessa) saa olla oppositioita?

IFK ei ole Isakssonin päässä oleva mielikuva, se on Helsinkiläinen urheiluseura jonka on pakko muuttua ajan mukana. Jos seura ei pysy kehityksessä mukana, on sen tulevaisuus sama kun seuran jalkapallon. Seuran nykyisillä toimintatavoilla on myös tuhansia vastustajia.(Tämän voi todeta myös täällä jatkoajassa) En ole seurannut kovinkaan innoissani kehitystä, jonka johdosta IFK on vajonnut 20 vuodessa pääkaupungin (jopa) selkeäksi kakkosseuraksi.

Mitä tulee seuran valintaan. Jos meidän perheessä joku ilmoittaisi kannattavansa Jokereita, pitäisin pitkän keskustelun jossa ihmettelisin miksi kannattaa itä-helsinkiläistä, TUL:n perillistä ja täysin suomenkielistä työläisseuraa, jolla on valtava identiteettiongelma.

Meillä ei valita, meillä synnytään IFK:laiseksi.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Meillä ei valita, meillä synnytään IFK:laiseksi.

On se niin hienoa. Muuhun paskaan ei viitsi edes vastata. Sen verran kuitenkin, että tuollaisella pohjoiskoreameiningillä luulisi tullin perillisten ja työläisseurojen olevan ihan ykkösvalintoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
On se niin hienoa. Muuhun paskaan ei viitsi edes vastata.

Koska et pysty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös