The Last of Us 2

  • 28 312
  • 155

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jatkoa lienee siis luvassa, part 3:n muodossa, näin Neil Druckmann tuon dokkarin lopussa vihjaili. Jei!
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Remasterista jäi lopulta käteen huomattavasti nopeampi latausaika valikosta itse peliin ja tasaisempi FPS muutamassa aiemmin yskineessä kohdassa. Kolme lost leveliä olivat sellaisia viiden minuutin sessioita. Villisikajahti syvensi hieman Ellien käymää tuskaa, joten sinällään ihan mukavaa, että nämä laitettiin mukaan.

Dokumentin katsoin Youtubesta. Oli tunteikasta seurattavaa, miten paljon pelin tekemiseen on vuodatettu hikeä ja kyyneliä. Etenkin se tekijöiden tuska kun joku idiootti leakkasi pelin tapahtumia ennakkoon nettiin nosti tunteita pintaan. Suosittelen ehdottomasti tuon katsomista.

Pelasin tässä nyt Alan Wake 2:n kahdesti läpi ja siihen perään TLOU Part 1 ja 2 putkeen. Nämä olivat niin viimeisteltyjä kokonaisuuksia ja tarinankerronnan mestariteoksia, että tämä kombo pilasi muut pelit pitkäksi aikaa. Olisi kovalevyllä jonossa alemyynneistä ostetut Cyberpunk 2077 ja Resident Evil 4 remake, mutta kumpikaan ei ole vielä inspiroinut ollenkaan. TLOU:n orgaaninen ja painava taistelusysteemi karmealla sieluun menevällä väkivallalla tuntuu vievän pohjan kaikelta muulta. Muut pelit (kuten nuo edellä mainitsemani) tuntuu vähän sellaiselta lelupyssymenolta.

Minulle aivan ok, vaikka Naughty Dog tunkisi taas uudet remasterit pihalle seuraavalle konsolisukupolvelle. Näihin peleihin ei kyllästy.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Olen tuossa RDR2:sta pelannut usean vuoden tauon jälkeen uudestaan. Aiemmin vielä asetin sen ja TLOU2:n samalla viivalle kaikkien aikojen parhaimpina peleinä, joita olen pelannut.

Mutta nyt tuon uudelleen pelaamisen myötä olen vakuuttunut siitä, että TLOU2 on minun papereissani kaikkien aikojen peli.

Se tämän pelin tarina ja tunnelma imaisee vaan sellaisella tavalla mukanaan, ettei toista tämän mestariteoksen veroista ikinä ole tehty. Peli on toisaalta aivan lohduttoman synkkää ja brutaalia väkivaltaa, mutta toisaalta samalla myös hyvin kauniilla tavalla tehty. Tuohon kun vielä lisätään todella upea visuaalisuus, syvä panostaminen pelin henkilöhahmoihin ja heidän välisiin suhteisiinsa, peliin erinomaisesti sopivat musiikit, hyvä pelattavuus ja loistava ääninäyttely, niin siinä se paketti on.

Niin loistava peli kuin RDR2 onkin, niin siinäkin se vihollisten ampuminen ja taistelukohtaukset ovat vain sellaista aivottoman karjan lahtaamista. TLOU2:ssa ne taistelut tuntuu aivan erilaiselta, ja jokainen peliä pelannut varmaankin ymmärtää sen eron, mitä tarkoitan.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta: Latasin pleikkariini tän remasterin ps5-version niin se sanoo että peliä pystyy pelaamaan vain kun ps4 levy on asemassa.
Siirsin ps4 tallennukseni tähän uuteen versioon joten voinko nyt poistaa tuon ps4 version koneeltani viemästä tilaa?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tämä on varmaan tyhmä kysymys mutta: Latasin pleikkariini tän remasterin ps5-version niin se sanoo että peliä pystyy pelaamaan vain kun ps4 levy on asemassa.
Siirsin ps4 tallennukseni tähän uuteen versioon joten voinko nyt poistaa tuon ps4 version koneeltani viemästä tilaa?

Juuh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös