The Last of Us 2

  • 28 311
  • 155

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olin vuodesta 1998 lähtien sitä mieltä että Metal Gear -pelisarja on parasta mitä tarinankerronta voi peleissä olla. Se mielipide pysyi läpi Red Dead Redemptionin ja The Last of Usin mutta kun part2 iski eetteriin 2020 juhannuksena niin alle viikko siitä ja tuo 20 vuotta voimassa ollut uskomukseni koki viimeisen käyttöpäivänsä.

Olen valinnut puoleni monissa sodissa:
Colasodat: Coca Cola
Konsolisodat: Playstation
Älypuhelinsodat: Samsung

Sitten on sota jossa voi hankkia molemmat/monia eli streamaussodat mutta siinäkin olen henkeen ja vereen HBO:n kelkassa koska heidän kirjastonsa ei ole pelkästään ylivoimainen vaan sen kanavan ohjelmat tekivät televisiosarjoista sen mitä ne tänäpäivänä ovat.

Siksi olen niin onnellinen että juuri HBO teki The Last of Usista tv-sarjan koska netflix-sarjana se olisi muovisempi kuin rantapallo.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olin vuodesta 1998 lähtien sitä mieltä että Metal Gear -pelisarja on parasta mitä tarinankerronta voi peleissä olla. Se mielipide pysyi läpi Red Dead Redemptionin ja The Last of Usin mutta kun part2 iski eetteriin 2020 juhannuksena niin alle viikko siitä ja tuo 20 vuotta voimassa ollut uskomukseni koki viimeisen käyttöpäivänsä.

Olen valinnut puoleni monissa sodissa:
Colasodat: Coca Cola
Konsolisodat: Playstation
Älypuhelinsodat: Samsung

Sitten on sota jossa voi hankkia molemmat/monia eli streamaussodat mutta siinäkin olen henkeen ja vereen HBO:n kelkassa koska heidän kirjastonsa ei ole pelkästään ylivoimainen vaan sen kanavan ohjelmat tekivät televisiosarjoista sen mitä ne tänäpäivänä ovat.

Siksi olen niin onnellinen että juuri HBO teki The Last of Usista tv-sarjan koska netflix-sarjana se olisi muovisempi kuin rantapallo.
Menee hiukan offtopiciksi, mutta pääosin samaa mieltä. HBO:n ainoaksi heikkoudeksi luen uusissa sarjoissa omalla kohdallani sen, että ei malttaisi odotella aina viikkoa seuraavaa jaksoa, vaan pitäisi päästä tykittämään sydämensä kyllyydestä koko tuottari läpi ja tuskailemaan vuosi, puolitoista että koska saa jatkoa. Siksipä odottelenkin toistaiseksi hieman aikaa alle ennenkuin HBO:n taas otan ja sarjan pariin hyppään.

Tarinan ydin pääosin kuitenkin tiedetään, joten tämän osalta jaksaa maltillisemmin odottaa. Ilmeisen hyvin onnistunut teos kuitenkin mitä arvosteluita kaikki jaksot nähneiltä kriitikoilta olen lukenut.

Mielenkiintoista seurata tehdäänkö myös part 2 tuotantokausi. Riskinsä siinä on, sillä vaikka itse sitä pitää mestariteoksena, ei voi väittää etteikö tuo melkoista paskamyrskyä pelaajien keskuudessa herättänyt.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mielenkiintoista seurata tehdäänkö myös part 2 tuotantokausi. Riskinsä siinä on, sillä vaikka itse sitä pitää mestariteoksena, ei voi väittää etteikö tuo melkoista paskamyrskyä pelaajien keskuudessa herättänyt.
joo selvähän se on että paskamyrsky on valmis jos/kun kakkososasta tehdään tuotantokausi. Itse en ole kyllä kuullut yhtään edes pykälän verran pätevää syytä vihata tarinaa. Kaikenmaailman villeleinot heittävät ulosteitaan mutta naurettavilla syillä.
Listaan muutaman spoilereihin:

Sanotaan aluksi että ellei tarinasta pidä niin sitä saa vihata tottakai vapaasti. Ihmiset rakastuivat Joeliin joten saavat ihan luvan kanssa vihata käsikirjoittajia koska murhasivat heidän suosikkinsa.
Itse rakastuin myös hahmoon mutta elämä menee joskus omia reittejään eikä sille voi mitään.

Silloin kun vihan syy on muka heikossa kirjoittamisessa tai muussa vastaavassa niin silloin me saamme nauraa väitteille.

Jos lukee metacriticin tai muiden vastaavien sivujen arvosteluja niin eniten vastaan tulee "go woke, go broke" eli punaniskat haluavat huomiota joten niistä ei tarvitse välittää.

Sitten kun lukee ns. oikeita valituksia niin ekana väitetään että Joel ja Tommy käyttäytyivät epäjohdonmukaisesti tavatessaan Abbyn joten Joelin kuolema oli tyhmä ja turha.
-Ensimmäiseksi sanoisin että nimet tulivat vähän turhan helposti mutta sen pystyisi korjaamaan vaikka sillä että juuri sitä edeltäneessä taistelussa Joel olisi vaikka joutunut pinteeseen jolloin Tommy olisi huutanut tämän nimeä. Joten raivoa herättävää pelin rikkovaa syytä ei löydy kohtauksesta.

Käsikirjoittajat kuitenkin halusivat näyttää että Joelin suojamuurit ovat laskeneet Ellien tultua hänen elämäänsä joka näkyi muunmuassa talokierroksella jossa mies harrasteli puukaiverrusta ja kitaransoittoa yms. Tämän lisäksi mies suostui luottamaan ekassa pelissä Henryyn ja Samiin välittömästi ja uskaltautui peräti nukkumaan samassa lukitussa tilassa näiden kanssa 10minuuttia tapaamisen jälkeen joten mitään ennenkuulumattoman tyhmää Joel ei tehnyt tavattuaan Abbyn.

Seuraava raivoa herättävä kohta on että typerysten mielestä Abbyn tarina olisi kuulemma pitäny nähdä ennen Joelin murhaa jolloin olisimme ymmärtäneet häntä paremmin.
Koko saatanan pointti oli olla Ellien asemassa pelin ensimmäisen puolikkaan aikana joten meidän piti pyhällä raivolla vihata Abbya. Koko idealta olisi lähtenyt pohja jos olisimme ymmärtäneet Abbya heti.

Seuraava typerysten raivopointti on että Ellie on murhanhimoinen psykopaatti metsästäessään Abbya joten miksi hän ei tapa tätä lopussa?
Tässä kohtaa pitää jo ymmärtää ihmismieltä.
Joskus sitä tekee raivon, surun ja syyllisyydentunnoissaan paljon asioita joita ei täydessä ymmärryksessä tekisi.
Itse olen kokenut vastaavaa tunnetta läheisiä menetettyäni(toki en ole metsästänyt ketään murhaamisaikeissa) mutta asioita tein ja sanoin joita olen jälkikäteen suuresti katunut. Ellie eteni polullaan blinderit päällä antamatta minkään estää häntä. Raskaana olevan naisen murhattuaan hän napsahtaa osittain "hereille" ja suostuu pakenemaan turvatakseen läheisiään.

Farmilla näemme kuitenkin että Ellie on ihmisraunio ja kärsii erittäin pahasti vieläkin ptsd:stä. Hän ei edelleenkään ajattele loogisesti vaan hänen mielessään ainut keino helpotukseen on saada haluamansa.

Californiassa Ellie etenee taas laput silmillä maaliviivalle asti. Kuristusvaiheessa hän on ensimmäistä kertaa saamassa "haluamansa" sitten Joelin kuoleman mutta huomaa että raivon purkaminen ei auta mitään ja jäljelle jää vain suru... musertava suru joten hän jää lätäkköön suremaan Joelia.

Tarinankerronnan perusteita on että mitä sankari haluaa ja se on eri kuin mitä sankari tarvitsee.

Tuossa kohtaa pelaaja saa taas raivota ja huutaa, mutta jos sanoo ettei ratkaisussa ollut mitään "järkeä" niin hän on periaatteessa oikeassa mutta pelissä ei tehty mitään järkiperustein, ei mitään. Kaikki päätökset tehtiin tunnepitoisesti.

Helvetin iso osa peliä on myös että jos ei kykene pääsemään Joelin murhasta yli niin Abby-osa peliä on kymmeniä tunteja vain lisäsyitä raivolle. Tämä osio pelistä vaatii empatiakykyä ja ilman sitä alastulo ei tule onnistumaan.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
joo selvähän se on että paskamyrsky on valmis jos/kun kakkososasta tehdään tuotantokausi. Itse en ole kyllä kuullut yhtään edes pykälän verran pätevää syytä vihata tarinaa. Kaikenmaailman villeleinot heittävät ulosteitaan mutta naurettavilla syillä.
Listaan muutaman spoilereihin:

Sanotaan aluksi että ellei tarinasta pidä niin sitä saa vihata tottakai vapaasti. Ihmiset rakastuivat Joeliin joten saavat ihan luvan kanssa vihata käsikirjoittajia koska murhasivat heidän suosikkinsa.
Itse rakastuin myös hahmoon mutta elämä menee joskus omia reittejään eikä sille voi mitään.

Silloin kun vihan syy on muka heikossa kirjoittamisessa tai muussa vastaavassa niin silloin me saamme nauraa väitteille.

Jos lukee metacriticin tai muiden vastaavien sivujen arvosteluja niin eniten vastaan tulee "go woke, go broke" eli punaniskat haluavat huomiota joten niistä ei tarvitse välittää.

Sitten kun lukee ns. oikeita valituksia niin ekana väitetään että Joel ja Tommy käyttäytyivät epäjohdonmukaisesti tavatessaan Abbyn joten Joelin kuolema oli tyhmä ja turha.
-Ensimmäiseksi sanoisin että nimet tulivat vähän turhan helposti mutta sen pystyisi korjaamaan vaikka sillä että juuri sitä edeltäneessä taistelussa Joel olisi vaikka joutunut pinteeseen jolloin Tommy olisi huutanut tämän nimeä. Joten raivoa herättävää pelin rikkovaa syytä ei löydy kohtauksesta.

Käsikirjoittajat kuitenkin halusivat näyttää että Joelin suojamuurit ovat laskeneet Ellien tultua hänen elämäänsä joka näkyi muunmuassa talokierroksella jossa mies harrasteli puukaiverrusta ja kitaransoittoa yms. Tämän lisäksi mies suostui luottamaan ekassa pelissä Henryyn ja Samiin välittömästi ja uskaltautui peräti nukkumaan samassa lukitussa tilassa näiden kanssa 10minuuttia tapaamisen jälkeen joten mitään ennenkuulumattoman tyhmää Joel ei tehnyt tavattuaan Abbyn.

Seuraava raivoa herättävä kohta on että typerysten mielestä Abbyn tarina olisi kuulemma pitäny nähdä ennen Joelin murhaa jolloin olisimme ymmärtäneet häntä paremmin.
Koko saatanan pointti oli olla Ellien asemassa pelin ensimmäisen puolikkaan aikana joten meidän piti pyhällä raivolla vihata Abbya. Koko idealta olisi lähtenyt pohja jos olisimme ymmärtäneet Abbya heti.

Seuraava typerysten raivopointti on että Ellie on murhanhimoinen psykopaatti metsästäessään Abbya joten miksi hän ei tapa tätä lopussa?
Tässä kohtaa pitää jo ymmärtää ihmismieltä.
Joskus sitä tekee raivon, surun ja syyllisyydentunnoissaan paljon asioita joita ei täydessä ymmärryksessä tekisi.
Itse olen kokenut vastaavaa tunnetta läheisiä menetettyäni(toki en ole metsästänyt ketään murhaamisaikeissa) mutta asioita tein ja sanoin joita olen jälkikäteen suuresti katunut. Ellie eteni polullaan blinderit päällä antamatta minkään estää häntä. Raskaana olevan naisen murhattuaan hän napsahtaa osittain "hereille" ja suostuu pakenemaan turvatakseen läheisiään.

Farmilla näemme kuitenkin että Ellie on ihmisraunio ja kärsii erittäin pahasti vieläkin ptsd:stä. Hän ei edelleenkään ajattele loogisesti vaan hänen mielessään ainut keino helpotukseen on saada haluamansa.

Californiassa Ellie etenee taas laput silmillä maaliviivalle asti. Kuristusvaiheessa hän on ensimmäistä kertaa saamassa "haluamansa" sitten Joelin kuoleman mutta huomaa että raivon purkaminen ei auta mitään ja jäljelle jää vain suru... musertava suru joten hän jää lätäkköön suremaan Joelia.

Tarinankerronnan perusteita on että mitä sankari haluaa ja se on eri kuin mitä sankari tarvitsee.

Tuossa kohtaa pelaaja saa taas raivota ja huutaa, mutta jos sanoo ettei ratkaisussa ollut mitään "järkeä" niin hän on periaatteessa oikeassa mutta pelissä ei tehty mitään järkiperustein, ei mitään. Kaikki päätökset tehtiin tunnepitoisesti.

Helvetin iso osa peliä on myös että jos ei kykene pääsemään Joelin murhasta yli niin Abby-osa peliä on kymmeniä tunteja vain lisäsyitä raivolle. Tämä osio pelistä vaatii empatiakykyä ja ilman sitä alastulo ei tule onnistumaan.

Juuri näin. Ja omassa fiidissänihän tämä aikanaan alkoi esiintymään jo sillä, että osa kriitikoista ja fanistreamereistä oli saanut pelin ennakkoon arvioitavakseen, julkistivat spoileriarvioissaan tietyt kohdat sisällöstä ja välittömästi kaikki puristit, homovastaiset ja tyypillisen, voisiko sanoa jenkkiläiset "min olen maksanut tästä, minä päätän" -henkiset olennot kuoriutuivat koloistaan mouhottamaan ennenkuin edes itse pelasivat teosta. Ja tätä vääntöä kesti hyvinkin pitkään ja varmasti vielä tänäkin päivänä on vielä porukkaa, jotka mouhottavat eivätkä ole pelanneet. Kaikesta ei toki tarvitse pitää (eikä pidäkään), mutta järkevämmältä pohjaltakin voisi keskustelua käydä.

Tuohon Abbyn tarinaan, mun mielestä ei olisi toiminut alkuunkaan niin hyvin tuolla tapaa kuin siten miten se saatiin. Oli nerokas veto ensin luoda henkilöä kohtaan vastenmielinen kuva, sitten yhtäkkiä kun pitkään tahkottuasi odotat jo kliimaksin lähestyvän pudotetaankin sinut vastapuolen saappaisiin ja peli venyy toisella mokomalla suorituksella pituutta. Ensin koet melkoista "gringeä" hahmoa kohtaan, sitten ajan myötä alat ymmärtää myös hänenkin puoltaan. Toisin päin tehtynä tästä olisi tullut vain lineaarinen kostotarina kahden henkilön perspektiivistä alusta loppuun. Nyt saatiin mukaan psykologista kulmaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hieman pohdintaa pelin 2.osasta ja HBO:n Last of Us sarjasta.

HBO sarjan 2.kauden osalta minua jännittää miten sarja kantaa ilman Pedro Pascalia ja Joelia, eli pystyykö Bellan Ellie kantamaan sarjaa - sen takia Bellan Ellie on oltava erinomainen tässä sarjan 1.kaudella koska tiedetään miten Joelille tulee pelin 2 osassa käymään. Sen lisäksi Abbyn roolin vetäjän on oltava myös erinomainen koska lähtökohtaisesti hänellä on vielä enemmän tehtävää voittaakseen katsojat puolelleen, jos se pelissäkin oli osalle ylipääsemätön ja koko pelin rikkova tapahtuma. Jännityksellä odotan miten joskus tuossa sarjassa tuo pelin 2.osa tullaan toteuttamaan, sillä sarjassa saatetaan esimerkiksi pohjustaa Abbyn tekoa, Joelin kylmäveristä tappamista, enemmän ettei hän joutuisi samanlaiseen paskamyrskyyn kuin pelissä joutui. Toisaalta Ellien kostomotiivi heikkenee jos tuota pohjustetaan ennalta. Ja onhan tuossa pelin 2.osassa paljonkin ajallista pomppimista ja takaumia että on muutenkin mielenkiintoista nähdä miten tuo lopulta sarjaksi taipuu. Kuljetetaanko esim Ellin ja Abbyn tarinaa enemmän yhtäaikaisesti ja miten kronologisesti jaksoissa tullaan menemään. Vai mennäänkö sarjassakin kuten pelissä mentiin, joka voisi tarkoittaa ettei joissakin jaksoissa olisi Ellietä ollenkaan, tämä luo isoimman haasteen Abbyn osalta varsinkin niille jotka ei ole peliä pelanneet ja vihaavat kyseistä hahmoa hänen tekonsa takia.

Vielä pienenä sivuhuomiona pelissähän Joelin kuolema ei kuitenkaan tarkoittanut että Joelia ei enää nähtäisi vaan Ellien tarinan takaumissa hän oli yhä vahvasti mukana.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ykkönen alla ja nyt pyörähti kakkonen käyntiin. Tuosta ykkösestä jäi nyt toisella pelikerralla sellainen maku, että on sekin omana pelinään aivan erinomainen tekele.

Ja nyt sitten sen varsinaisen pääruoan kimppuun. Edellisellä pelikerralla oli näköjään 30 tuntia mennyt aikaa läpäisyyn. Paljon on siis herkkua luvassa.

Nyt heti alkuun muistui mieleen, että miten paljon tässä on panostettu ihmisten eläväisyyteen. En varmasti ole mitään toista peliä pelannut, jossa hahmot olisivat niin ihmismäisiä, kuin tässä. Kasvojen ilmeet ja eleet pystyvät välittämään pelaajalle tunteita, ja se on peliltä aikamoinen saavutus. Se on varmaan juuri niitä isoimpia syitä siihen, että miksi tämä peli nappaa tunteet niin poikkeuksellisella tavalla mukaansa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Uusi juttu minulle, mutta varmasti monille pelin pelanneelle vanhaa. Huomasin että tuo stadion, josta Abby aloittaa matkansa, on hyvin tarkka kopio Seattle Seahawksin kotistadionista.

Onkohan pelissä mitään muuta, joka olisi mallinnettu oikeista Seattlen rakennuksista tai ympäristöistä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Uusi juttu minulle, mutta varmasti monille pelin pelanneelle vanhaa. Huomasin että tuo stadion, josta Abby aloittaa matkansa, on hyvin tarkka kopio Seattle Seahawksin kotistadionista.

Onkohan pelissä mitään muuta, joka olisi mallinnettu oikeista Seattlen rakennuksista tai ympäristöistä?
Se ostoskeskus ainakin on kun oman elämänsä huippukoomikot kaikki kertoivat saman vitsin että jonkun liikkeen kohdalla oli väärä liike.. starbucks tai vastaava.
Siis ymmärsin että kyseessä oli se keskus jossa Ellie ja Jesse vaeltavat kolmospäivän alussa jossa on sarjakuvamessut tjsp.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt on sitten molemmat pelit pelattu toisen kerran läpi.

Oli se tämä toinen osa ihan yhtä tylyä menoa, kuin viime kerrallakin. Ja muutamia kertoja tuolla pimeissä taloissa tartunnan saaneiden kanssa pyöriminen aivan yhtä ahdistavaa, kuin viime kerrallakin. Muutamat ihan kunnon kuumotukset, pelästykset ja kylmät väreet sai tälläkin kertaa peli luotua.

Tarina nyt ei välttämättä tällä kertaa ihan samanlaista vaikutusta saanut aikaan, kuin viime kerralla, koska sen tietenkin tiesi etukäteen jo, että miten asiat menee. Mutta poikkeuksena tästä tuo viimeinen 30 minuuttia, joka sisältää sen taistelun Abbyn kanssa, flashbackit Joelin kanssa ja sitten tuo aivan loppu, missä Ellie soittaa ilman kahta sormea kitaraa ja poistuu sinne horisonttiin. Ihan samanlainen kokemus oli tuo nyt, kuin viime kerrallakin. Sitä vaan nauliintuu täysin TV:n eteen.

On tästä vaan toisenkin pelikerran jälkeen vielä ehkä enemmänkin ylistettävä tuota tarinan loistokkuutta ja miten se onnistuu luomaan tuommoisen tunneskaalan pelaajassa. Ja tavoittamaan ison palan inmillisyyttä kaiken tuon käsittämättömän julmuuden ja kuoleman seassa.

Minua ei tuo Abbyn mukanaolo ja hänellä pelaaminen häirinnyt kyllä yhtään. Jos Ellie kokee pelissä kovia, niin ei kyllä yhtään vähemmällä pääse Abbykaan. Pelissä ehkä ne kaikkein kovimmat ja raaimmat taistelut käydään läpi nimenomaan Abbylla, ja hänhän menettää tuossa käytännössä ihan kaiken rakastamansa, jos Leviä ei lasketa mukaan. Vaikea tuosta on häntä pelkästään pelin paholaiseksi nostaa, vaan kyllähän myös Ellie tekee yhtälailla pahaa.

Ja tämä on juuri tätä tämän pelisarjan loistokkuutta, että se saa pelaajan oikeasti miettimään tämmöisiä asioita. Aivan täysin poikkeuksellinen ja omassa kastissaan oleva peli. Tämä toinen pelikerta vaan entisestään vahvisti tästä käsitystä. Ei tämmöisestä tunneskaalan luomisesta ja elokuvamaisuudesta vaan voi puhua minkään muun pelin yhteydessä. Kai tämän jopa jonkinlaiseksi taiteeksi voi laskea. Ei missään muussa pelissä hahmot näytä ja tunnu niin ihmismäisiltä, kuin tässä. Hieno käsikirjoitus, peliin aivan täydellisesti sopivat musiikit, loistava ääninäyttely, upeasti toteutettu pelimaailma... Noista erilaisista palasista tämä mestariteos rakentuu.

Jos se ensimmäinen peli on jo tosi hyvä ihan omana pelinäänkin, niin kyllä tämä kakkososa vie vielä tason aivan uusiin sfääreihin. Jotenkin sitä hykertelee sitä, että kun tuo TV-sarja on saanut niin paljon ylistystä peliä pelaamattomien ihmisten keskuudessa. Sitä vaan miettii sitä, että eihän siinä sarjassa ole päästy edes alkuun tämän pelisarjan upean tarinan kanssa. Korkeintaan vasta pikkaisen pintaa raapaistu.

Kun se tuosta nyt etenee, niin toivon eniten sitä, että se onnistuu luomaan sen samankaltaisen tunteiden kirjon, missä nämä pelitkin olivat niin mestarillisen hyviä. Voisi kuvitella, että siinä ainakin jollain tavalla onnistuvat, koska eiköhän tuo kuitenkin ole helpompaa TV-sarjan formaatissa toteuttaa. Ja vallan lupaava alkuhan tuossa sarjassa on ollutkin.

Edelleen 10/10. Kaikki vähempi olisi suurta vääryyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Keskari se ei ainakaan ollut kenellekään.
Kyllä se oli minulle ja monelle frendille, ja kyllä maailmalla on muitakin samaa mieltä olevia...
Ihmiset tuntee mitä tuntee, ja se että sinä et tunne niin, niin se ei tee siitä väärää...

Muillakin on mielipiteitä kuin sinulla... Kaikki muodostaa oman mielipiteensä musiikista, elokuvista, sarjoista, peleistä jne.
Ei ole pelkästään sinun ehdotonta totuutta... Viestäjäsi kun lukee tästä pelistä, niin olisi aivan kuin vain sinun mielipiteesi olisi ainoa oikea ja ehdoton totuus...

Joku voi olla täysin eri mieltä asioista, ja se ei välttämättä tee siitä ihmisestä typerää...
Ihmisten haukkuminen tyhmäksi vain sen takia, että on jostain pelistä eri mieltä, niin noh...



"Many say it's the greatest masterpiece ever, while others say it's a burning pile of garbage, while the truth is in between, it's a beautiful achievement of technology that will make you feel like a burning pile of garbage".

 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyllä se oli minulle ja monelle frendille, ja kyllä maailmalla on muitakin samaa mieltä olevia...
Ihmiset tuntee mitä tuntee, ja se että sinä et tunne niin, niin se ei tee siitä väärää...

Muillakin on mielipiteitä kuin sinulla... Kaikki muodostaa oman mielipiteensä musiikista, elokuvista, sarjoista, peleistä jne.
Ei ole pelkästään sinun ehdotonta totuutta... Viestäjäsi kun lukee tästä pelistä, niin olisi aivan kuin vain sinun mielipiteesi olisi ainoa oikea ja ehdoton totuus...

Joku voi olla täysin eri mieltä asioista, ja se ei välttämättä tee siitä ihmisestä typerää...
Ihmisten haukkuminen tyhmäksi vain sen takia, että on jostain pelistä eri mieltä, niin noh...



"Many say it's the greatest masterpiece ever, while others say it's a burning pile of garbage, while the truth is in between, it's a beautiful achievement of technology that will make you feel like a burning pile of garbage".



Ehdottomasti samaa mieltä melkein kaikista kohdista. Onhan Da Vincin Mona Lisa ja Michelangelon David-patsaskin varmasti monelle keskari joten saatte olla mitä mieltä haluatte. Jos taas joku faktana esittää että teos on keskari faneille/pelaajille niin puhuu pelkkää ripulipaskaa.

Ihmisen haukkuminen ihmisten typeräksi haukkujaksi vain sen takia että pitää monien rakastamaa peliä korkeassa arvossa on myös junttimaista vaikka olisitte frendiesi kanssa mitä mieltä.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ehdottomasti samaa mieltä melkein kaikista kohdista. Onhan Da Vincin Mona Lisa ja Michelangelon David-patsaskin varmasti monelle keskari joten saatte olla mitä mieltä haluatte. Jos taas joku faktana esittää että teos on keskari faneille/pelaajille niin puhuu pelkkää ripulipaskaa.

Ihmisen haukkuminen ihmisten typeräksi haukkujaksi vain sen takia että pitää monien rakastamaa peliä korkeassa arvossa on myös junttimaista vaikka olisitte frendiesi kanssa mitä mieltä.
Kyllä herra Besserwisser, Teidän sananne on laki :bow:
Vertauksenne Mona Lisaan on aivan mahtava...

Kritisoin vain yhtä ratkaisua pelissä, en koko peliä...
Ja mitä vatun faktaa, se on vain mielipide, kuten on monen muunkin tällä pallolla...
Ainoa fakta on se, että kaikki ei jumaloi tätä peliä kuten sinä, joten get over it, kuten eräs pääministeri sanoi...

Lue viestisi #104 pari ekaa lausetta ja rauhoitu...
Peace...
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyllä herra Besserwisser, Teidän sananne on laki :bow:
Vertauksenne Mona Lisaan on aivan mahtava...

Kritisoin vain yhtä ratkaisua pelissä, en koko peliä...
Ja mitä vatun faktaa, se on vain mielipide, kuten on monen muunkin tällä pallolla...
Ainoa fakta on se, että kaikki ei jumaloi tätä peliä kuten sinä, joten get over it, kuten eräs pääministeri sanoi...

Lue viestisi #104 pari ekaa lausetta ja rauhoitu...
Peace...

Haha se että luulit että vertasin peliä mona lisaan kertoo teikäkäisestä enemmän kuin se että vertasit Joelia ja The Last of Usia Nathan Drakeen Unchartedissa eli turha meidän on tätä jatkaa.

Se että raivoat täällä kun en suostu myöntämään että peli oli keskari pelaajille meneekin sitten jo huumoriksi.

Joo kakkosesta tulee paskamyrsky ja syykin voidaan lukea kolmosjakson arvosteluista. Punaniskat vauhdissa jne.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Haha se että luulit että vertasin peliä mona lisaan kertoo teikäkäisestä enemmän kuin se että vertasit Joelia ja The Last of Usia Nathan Drakeen Unchartedissa eli turha meidän on tätä jatkaa.

Se että raivoat täällä kun en suostu myöntämään että peli oli keskari pelaajille meneekin sitten jo huumoriksi.

Joo kakkosesta tulee paskamyrsky ja syykin voidaan lukea kolmosjakson arvosteluista. Punaniskat vauhdissa jne.
Hmmm, kukahan täällä raivoaa?
Sinä se tässä raivoat keskarista...
Yritä nyt jo pikku hiljaa ymmärtää, että kaikki eivät vain nyt pidä kaikista tämän pelin ratkaisuista...
Lainaan tähän sinun omia sanoja: "Mutta elämä menee joskus omia reittejään eikä sille voi mitään."

Ja oletko kuullut ikinä sarkasmista?
 

Liitteet

  • was-that-sarcasm.jpg
    was-that-sarcasm.jpg
    268,5 KB · kertaa luettu: 48

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Hmmm, kukahan täällä raivoaa?
Sinä se tässä raivoat keskarista...
Yritä nyt jo pikku hiljaa ymmärtää, että kaikki eivät vain nyt pidä kaikista tämän pelin ratkaisuista...
Lainaan tähän sinun omia sanoja: "Mutta elämä menee joskus omia reittejään eikä sille voi mitään."

Ja oletko kuullut ikinä sarkasmista?
Jos kokoajan ja pelkästään jankkaat toisille miten pitää rauhoittua niin ymmärrät miksi se oma lääke on aina se karvain.

Yritin sinulle esimerkillä näyttää että vaikka olisi maailman kuuluisin ja arvostetuin taideteos niin silti se on keskari jollekkin joten pelin arvostelu koska se on sinulle keskari ei tarkoita mitään. Mutta siinäkin tartuit vain mona lisaan ja loput meni vakoilupallon korkeudella yli hilseen.
Peliä ei tehty keskariksi mutta sinä otit sen sellaisena mikä on ihan fine mutta älä tyrkytä sitä muille.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Peliä ei tehty keskariksi mutta sinä otit sen sellaisena mikä on ihan fine mutta älä tyrkytä sitä muille.
En minä ole sanonut koko peliä miksikään keskariksi, vaan yhtä pelin ratkaisua...
Ihan hyvä peli tämä on silti mielestäni...
Ja tietääkseni en ole tyrkyttänyt mitään kenellekkään...
Se on vain yksi mielipide muiden joukossa...
Yhtä hyvin voisin sanoa, että älä sinä tyrkytä pelin hienoutta, mutta se on sinun mielipiteesi, ja se ei haittaa minua yhtään...
Ainoa asia tässä on ollut koko ajan se, että olen yrittänyt sanoa, että ihmiset pitävät eri asioista, that's all...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Yhtä hyvin voisin sanoa, että älä sinä tyrkytä pelin hienoutta, mutta se on sinun mielipiteesi, ja se ei haittaa minua yhtään...
Joo ei tyrkytetä toisillemme mitään.

Ekassa viestissäni sanoin ettei kaikkien tarvitse kaikesta pitää mutta sitten alkoi matrix.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Kyllä mitä nyt tätä keskustelua seurannut niin palstaveli @Ronikki73 näyttää käyvän tunteilla kun taas @Tifosi on ollut rauhallisempi osapuoli. Muutenkin melkein kaikki peliä arvostelevat tuntuvat haukkuneen sitä vain siksi että se "kohtaus" tapahtuu ja yleensäkin jaksavat itkeä siitä vielä melkein kolme vuotta myöhemmin. Olkoon tämä keskisormi toisille ja mestariteos toisille. Sitä faktaa ei kuitenkaan itse @Ronikki73 voi viedä pois että peli sattui voittamaan eniten vuoden peli palkintoja.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Joel ja Ellie nyt sattuu olemaan meikälle rakkaita, ja olen usein tunteitten kautta elävä ihminen, joten totta kai se yksi ratkaisu meni tunteisiin...
Tuli pelattua ykkösosa kuitenkin aikas moneen kertaan läpi, niin totta kai siinä syntyy tunneside pelin hahmoihin... Uskon kuitenkin, että tuskin moni oli ekaa kertaa pelattuaan kakkososaa, että hienoa, viimein se kusipää sai mitä ansaitsi...
Tämä peli nyt vain jakaa ihmisiä kahteen leiriin, ja eikä se minua haittaa... Hyvä peli tämä on kaikesta huolimatta, kuten olen sanonut...
Ja mitä tulee vuoden peli palkintoihin, niin Ghost of Tsushima olisi minusta ansainnut GOTYn...
Mutta se on vain minun mielipide, siitä ei tarvitse sen enempää alkaa vääntämään...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ykkösosa tuli tosiaan pelattua vähintään kerran vuoteen julkaisusta lähtien kakkososan julkaisuun asti ja tunneside hahmoihin oli niin vahva kuin se fiktiivisessä tuotteessa voi vaan olla. En tunne ketään joka olisi sitä mieltä että Joel oli kusipää ja sai mitä ansaitsi. Tämä on varmaan niitä monia väärinymmärryksiä joita tuntuu olevan vino pino.

"Ansaitseminen" on sana jolla ei tee urheilussa, elämässä tai laadukkaassa käsikirjoittamisessa mitään.

Ghost of Tsushima ei kykyne pitämään edes kynttilää TLOU2:lle mutta tämänKIN aiheen kanssa kukin tavallaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ghost of Tsushima oli kouluarvosanoin annettuna ehkä tuollainen 8½ peli, kun taas TLOU2 täysi 10.

Mutta mielipideasioitahan nämä vaan, eivätkä mitään muuta. Joku toinen nuo arvottaa ihan toisin päin. ja mitäs siitä. Turha näistä on kiistellä.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Joo en ole itsekään nähnyt ketään kuka olisi ollut Joelista tuota mieltä. On itsekin tullut pelailtua ykkösosa monta kertaa läpi (arviolta 20-25) mutta ymmärrän silti että hyvän tarinan yksi osa on siinä ettei päähahmoilla ole ns. "plot armor" ja kuka tahansa voi kuolla kupsahtaa.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ghost of Tsushima oli kouluarvosanoin annettuna ehkä tuollainen 8½ peli, kun taas TLOU2 täysi 10.

Mutta mielipideasioitahan nämä vaan, eivätkä mitään muuta. Joku toinen nuo arvottaa ihan toisin päin. ja mitäs siitä. Turha näistä on kiistellä.
Mulla noi menee just toistepäin, johtunee siitä, että samurailla on ollut paikka sydämessäni sen jälkeen kun näin junnuna Seitsemän samuraita, mutta kuten sanottu, mielipideasioita...
Se tässä minulla oli koko ajan pointtina, että jokaisella on omat mielipiteensä ja tunteensa, ja on täysi oikeus niihin, mutta ehkäpä taas kerran ilmaisin itseäni surkeasti...
Hyvää viikonloppua vain kaikille...
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olin (muistaakseni, pitkä aika siitä kun pelasin) sitä mieltä että Joel sai mitä tilasi. En ollut ainakaan kovin myrtsinä. Minusta oli jotenkin tavallaan normaalia, että jos tapat jonkun perheenjäsenen ainakin tämän mielestä syyttä, niin saattaa olla että anteeksi ei anneta. Ja jäi niistä alun hetkistä, kun Ellie keskusteli kaverinsa kanssa Joelin ja Tommyn aikaisemmista toilailuista, sellainen mielikuva että ei välttämättä ollut Abby ainoa kellä oli vähän jäänyt hampaan koloon. Tosin muistan todnäk väärin. Tosin oma pelityylikin ja "jatkumo" ykkösestä kakkoseen saatto vähän vaikuttaa, minun body count ykkösen jälkeen lasketaan kuitenkin varmaan sadoissa. Kukaan ei jäänyt henkiin.

E: nyt kun enempi muistelen, niin taisin pelata TWD ennen TLOU joten voi olla että Lee & Clementine taisi ns. varata paikan joten Joel & Ellie liki identtisessä skenaariossa ei sitten enää niin sytyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Joo ei se puuntakaa tullut miten Joelille kävi eli ymmärrykseen meni varmasti kaikilla mutta jos ykköspelin jälkeen jäi kuva että olipas mulkku jätkä eikä ymmärtänyt Joelin ajatuksenjuoksua niin jossain pätkii:D

Ja se tehtiin jo ykköspelissä kristallin kirkkaaksi että Joel on tehnyt pahojaan. Muunmuassa sen kolarin jälkeen Ellie ihmettelee mistä Joel tiesi kusetuksen ja tämä sanoo olleensa samaisessa touhussa mukana. Ellie kysyy onko mies tappanut viattomia johon Joel ei vastaa mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös