The Jäähallin lipunhinnoissa järkeä?

  • 241 746
  • 946

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
No totta hitossa!!
Pitäisihän HIFK:n tukea kannattajiaan, kuten tottakai pitäisi jokaisen seuran. Eli kotijoukkueen fan clubin jäsenille irtoliput halvemmalla jne.

Ja Fan Clubin kortteihin vaikka sellainen pieni valkoinen kenttä, johon kirjoitetaan kuulakärkikynällä oma nimi, niin pysyvät väärinkäytökset hanskassa. Luonnollisesti henkilöllisyys on sitten myös todistettava pyydettäessä.

Ehdotin tuota Patelle viime kaudella, jotta fanit saisivat alennuksensa myös hallilla myytävästä fanimateriaalista. Saapi nähdä, onko toteutunut.
 

Bedrock

Jäsen
Ehdotin tuota Patelle viime kaudella, jotta fanit saisivat alennuksensa myös hallilla myytävästä fanimateriaalista. Saapi nähdä, onko toteutunut.
Kyllä fanikortilla saa (ja on aikaisemminkin saanut) alennusta fanimateriaaleista.

HIFK Fan Club –jäsenedut: "KSB-Sport myymälä Helsingin Jäähallilla tarjoaa IFK-fanituotteista 15 % alennuksen, tarjous ei koske aitoja pelipaitoja eikä nahkatuotteita."
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä fanikortilla saa (ja on aikaisemminkin saanut) alennusta fanimateriaaleista.

HIFK Fan Club –jäsenedut: "KSB-Sport myymälä Helsingin Jäähallilla tarjoaa IFK-fanituotteista 15 % alennuksen, tarjous ei koske aitoja pelipaitoja eikä nahkatuotteita."

Kyllä, kyllä, mutta Azul tarkoittanee ottelutapahtumien aikana saatavaa alennusta. Aikaisemmin, tosin viime kevättä lukuunottamatta, fanialennuksen on saanut ainoastaan KSB:n myymälästä, ei "kojuista" hallin käytävillä.

Toivotaan, että ymmärtävät markkinoinnissa myös sen seikan, että parempi myydä enemmän tavaraa, vaikka sitten sillä 15%:n alennuksella kuin pienemmällä volyymilla. Kyseessä on kuitenkin hyvin pitkälle heräteostokset ja hinta voi olla juuri se ratkaiseva tekijä, joka kääntää vaakakupin ostamisen kannalle ostamatta jättämisen sijasta. Ihmisten mielikuvissa se, että saat jotain alennusta on jo kova juttu. Ei niistä takkiin oteta, vaikka alennusta annettaisiinkin. Siitä otetaan pataan, jos tavara ei liiku ja kamat seisoo hyllyssä. Katteet noissa tuotteissa on kuitenkin "kohdillaan".
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kyllä, kyllä, mutta Azul tarkoittanee ottelutapahtumien aikana saatavaa alennusta. Aikaisemmin, tosin viime kevättä lukuunottamatta, fanialennuksen on saanut ainoastaan KSB:n myymälästä, ei "kojuista" hallin käytävillä.

Juuri tätä tarkoitin.

Toivotaan, että ymmärtävät markkinoinnissa myös sen seikan, että parempi myydä enemmän tavaraa, vaikka sitten sillä 15%:n alennuksella kuin pienemmällä volyymilla.

Markkinointi on tässä se key word. Mitä enemmän porukka saadaan ostamaan IFK-fanituotteita, sitä enemmän mainosta saavat niin seura kuin sen fanituotteetkin. Tuntuu, että fanimyynnissä usein unohtuu kokonaan tuo markkinoinnillinen puoli, ainakin kun hintoja katsoo...

Jos hinnat ovat kohdillaan, parhaimmillaanhan saadaan aikaiseksi nk. positiivinen lumipalloefekti: "kato kuin hieno pipo / huivi / paita / whatever tuolla on, mulle kans".

Ja onhan siinä tosiaan pyskologiselta kannalta eroa, maksaako pipo 17 vai 20 juuroa, vaikkei loppujenlopuksi kyse olekaan kuin kolmesta rahasta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän se selity sillä, että HIFK:n toimistolla eletään vielä jossain 1995-2005 vuosien välillä. Todellisuudessa oikeastaan mikään noista ottelulisistä ei ole asiallinen paitsi ehkä Jokereiden tapauksessa ensi kaudella, kun paikallisvastustaja vierailee Nordiksella ainoastaan kahteen otteeseen. Parin viime kauden aikana IFK on kuitenkin ajautunut yhdeksi niistä monista liigaseuroista, joilla on ongelmia yleisömäärien kanssa. URHOtv julkisti aiemmin tällä viikolla syksyn(31.10 asti) TV-pelit ja IFK:n kotiotteluista televisioidaan tiistain 6.10. Jokerit-peli ja torstain 15.10. Kärpät-peli.
 
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
http://www.hifk.fi/uutiset/ifkn_kauden_2009_2010_irtolippumyynti_alkaa

Edelleen mä ihmettelen suuresti noita tiettyjä matsilisiä. Kärpät ja Jokerit vielä ymmärtää, nehän on aina helvetin hyviä pelejä. Blegiä vastaan vähän niin ja näin. Mutta että töpseleitä vastaan lisää? Eikö se ala olee jo liiankin kulunut juttu?

Ja jengi maksaa...

Mikä vitun ovimyyntiprovisio tuolla kummittelee? onko tollanen aina ollut vai koitetaanko tällä taas hintaa hinata sen yhden euron ylöspäin? Ja jos nyt sitten on käytössä tällainen ovimyyntiprovisio, niin mistä saa ostettua normihintaisia lippuja? meinaa ku lippupalvelutki lisäävät omat provikat lippuihinsa. Eihän se eurosta kiinni jää, mutta ihan periaatteessa vituttaa nää kaikki keplottelut, millä koitetaan aina kusettaa pikkasen lisää.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Mikä vitun ovimyyntiprovisio tuolla kummittelee? onko tollanen aina ollut vai koitetaanko tällä taas hintaa hinata sen yhden euron ylöspäin? Ja jos nyt sitten on käytössä tällainen ovimyyntiprovisio, niin mistä saa ostettua normihintaisia lippuja? meinaa ku lippupalvelutki lisäävät omat provikat lippuihinsa. Eihän se eurosta kiinni jää, mutta ihan periaatteessa vituttaa nää kaikki keplottelut, millä koitetaan aina kusettaa pikkasen lisää.

Taitaa olla uusin keksintö yleisemminkin. TPS:llä on kuulemma myös joku 2e "ovimaksu" uutuutena. Menee varmaan saranaöljyyn liian suuria summia kun hallissa käy niin paljon porukkaa. Pitäähän siitä verottaa...

Toisaalta jos tuo korotus ei näy muualta ostettujen lippujen hinnoissa, niin systeemihän on ihan perusteltu, kuten viisaimmat oli tuolla TPS-puolella järkeilleet.

Mutta hinnankorotus mikä hinnankorotus, siitä ei pääse mihinkään.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
http://www.hifk.fi/uutiset/ifkn_kauden_2009_2010_irtolippumyynti_alkaa

Edelleen mä ihmettelen suuresti noita tiettyjä matsilisiä. Kärpät ja Jokerit vielä ymmärtää, nehän on aina helvetin hyviä pelejä. Blegiä vastaan vähän niin ja näin. Mutta että töpseleitä vastaan lisää? Eikö se ala olee jo liiankin kulunut juttu?

Ja jengi maksaa...
Järkyttävä tuo Jokerimatsien 5,50€ lisämaksu. Taitaa jäädä paikallispelit näkemättä tällä(kin) kaudella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Järkyttävä tuo Jokerimatsien 5,50€ lisämaksu. Taitaa jäädä paikallispelit näkemättä tällä(kin) kaudella.

Jos tsiigaa paikalliset Jaffa-areenalla, välttyy maksamasta järkyttävän ylihintaisia lippuja Nordiksella, mutta samalla lihottaa Hjörden kukkaroa. Yritä siinä sitten valita kahdesta pahasta pienempi!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Eiköhän tuo 5,50e tule siitä että paikallispelejä on vain kaksi tällä kaudella ja ne tullaan myymään loppuun anyway, kysynnän ja tarjonnan laki.

Se miksi TPS:ää vastaan on myös tuo lisämaksu ei mahdu minunkaan päähäni, vanhoja peruja veikkaan... tai sitten TPS peleissä käy jostain syystä normaalia enemmän varakasta porukkaa :)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eiköhän tuo 5,50e tule siitä että paikallispelejä on vain kaksi tällä kaudella ja ne tullaan myymään loppuun anyway, kysynnän ja tarjonnan laki.

Se miksi TPS:ää vastaan on myös tuo lisämaksu ei mahdu minunkaan päähäni, vanhoja peruja veikkaan... tai sitten TPS peleissä käy jostain syystä normaalia enemmän varakasta porukkaa :)

Tuo Jokeritlisä on ollut jo silloin kun pelattiin kahdeksan paikallisottelua, joten tällä uudella ottelumäärällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jos tsiigaa paikalliset Jaffa-areenalla, välttyy maksamasta järkyttävän ylihintaisia lippuja Nordiksella, mutta samalla lihottaa Hjörden kukkaroa. Yritä siinä sitten valita kahdesta pahasta pienempi!
Olen jo vuosia sitten päättänyt, että Hjördikselle en fyffejäni kanna. Enkä ole kantanutkaan. Sama koskee edelleen myös alkavaa kautta, joten paikallispelit taitavat jäädä näkemättä.
 

Penski

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Hifk, NP#21, Boston Bruins
Pidetäänköhän vielä parhaita paikkoja kausikorttilaisille varattuna? Meinasin varata 2 lippua 14.11 TPS-peliin ja parhaat vierekkäiset paikat lippupalvelun mukaan C6-katsomossa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Pidetäänköhän vielä parhaita paikkoja kausikorttilaisille varattuna? Meinasin varata 2 lippua 14.11 TPS-peliin ja parhaat vierekkäiset paikat lippupalvelun mukaan C6-katsomossa.

Itse yritin noita 14,5 € (E1,F9, yms) lippuja kotiavaukseen, mutta ei ole mukamas enää jäljellä. Parhaan paikan kun antaa koneen valittavaksi, niin se osuu taas johonkin ekalle riville. Ei kai tästä joukkueesta nyt sentään näin suosittu ole tullut...?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Itse yritin noita 14,5 € (E1,F9, yms) lippuja kotiavaukseen, mutta ei ole mukamas enää jäljellä. Parhaan paikan kun antaa koneen valittavaksi, niin se osuu taas johonkin ekalle riville. Ei kai tästä joukkueesta nyt sentään näin suosittu ole tullut...?

Kyllä se taitaa paikkaansa pitää, halvemmat liput menee kuitenkin nopeasti. E9:ään oli jäljellä vielä riville 1 paikkoja nettitilauksessa, soittamalla varmaan saa vielä hajapaikkoja jos tarvitset vain yhden lipun. Ekassa kotipelissä on aina porukkaa, mutta kyllä se siitä kauden mittaan tasaantuu, veikkaan kauden ka:ksi 5900 katsojaa.

edit. Ja tuo Lippupalvelun parhaimmat paikat-systeemi on aivan suolesta, paljon parempi olisi esim. Finnkinon käyttämä paikkavarauskartta. Tällaista kuitenkaan tuskin tullaan ikinä näkemään...
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
edit. Ja tuo Lippupalvelun parhaimmat paikat-systeemi on aivan suolesta, paljon parempi olisi esim. Finnkinon käyttämä paikkavarauskartta. Tällaista kuitenkaan tuskin tullaan ikinä näkemään...

Suolesta on joo, mutta menee vaan Lippupalvelun pisteelle ja varaa sieltä liput. Saa ihan itse päättää missä aikoo istuu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Suolesta on joo, mutta menee vaan Lippupalvelun pisteelle ja varaa sieltä liput. Saa ihan itse päättää missä aikoo istuu.

Se on kyllä paras vaihtoehto ja lippuihin tulee vain 0,80€ toimituskulut? Mutta kyllä mun mielestä pitäis tuota sähköistäkin varausjärjestelmää kehittää hiukan paremmaksi. On mun mielestä todella kömpelö.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Se on kyllä paras vaihtoehto ja lippuihin tulee vain 0,80€ toimituskulut? Mutta kyllä mun mielestä pitäis tuota sähköistäkin varausjärjestelmää kehittää hiukan paremmaksi. On mun mielestä todella kömpelö.

En muista paljonko ne toimituskulut on, mutta tosiaan olen luopunut täysin tuosta nettivarailusta, koska tuo on niin perseestä. Kyllä mä haluan itse valita paikkani.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä harrastin aikoinaan sitä, että hain eri lippumäärillä parhaita paikkoja. Joskus, tai itseasiassa aika useinkin kävi niin, että esim. neljälle vierekkäiselle lipulle löytyi paremmat paikat kuin vain yhdelle. Tämähän on luonnollisesti erittäin hidas ja jokseenkin vaivalloinen tapa, mutta jos aikaa on ja tietää, mitä haluaa, suosittelen kokeilemaan, josko moinen vielä toimisi. Niin, ja luonnollisestihan lunastin ainoastaan tarvitsemani määrän lippuja ja loput meni takaisin myyntiin. Ja lunastin nimenomaan R-Kioskilta tai Lippupalvelun pisteesta, en printtaamalla itse ulos. Tuolloin, kolmisen vuotta sitten, ainakin oli mahdollista ja sallittua toimia noin. Tästä päivästä en tiedä, mutta kannattaa kysäistä vaikka lähimmältä Ärrältä, onko sallittua nykyisinkin.

Ja toi varaussysteemin on todella berberoksesta!!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Mulla on myös mennyt hermot, jos olen yrittänyt ostaa lippuja netin kautta. Järjestelmä tarjoaa aina lippuja riville 1. Katsomo-osan voi valita, mutta vielä kun saisi valita mille riville haluaa lipun. Ostin lipun Saipa otteluun Jumbon lippupalvelusta ja toimituskuluja meni 2e.
 

Penski

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Hifk, NP#21, Boston Bruins

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Kuinkahan vaikea olisi tänäpäivänä toteuttaa tuo lipunmyynti siten, että vapaat paikat per katsomonosa näkyisi suoraan selaimessa ja siitä voisi sitten valita. Tuskin ongelmaksi muodostuisi samanaikaiset valinnat tms.

Itse tuskailin eilen tuon "parhaat paikat" -pelleilyn kanssa, kun tulin luvanneeksi vaimolle vieväni tämän liigan koti-avaukseen, enkä muista olenko ennen tilannut lippuja netistä. Melkein teki mieli luovuttaa ja lähteä ostamaan liput suoraan luukulta. Sain sitten ostettua lopulta ja nyt tullaan olemaan polvet koukussa sisääntulon yläpuolella näkörajoitteisella paikalla täyteen hintaan ;-)
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Ja Fan Clubin kortteihin vaikka sellainen pieni valkoinen kenttä, johon kirjoitetaan kuulakärkikynällä oma nimi, niin pysyvät väärinkäytökset hanskassa. Luonnollisesti henkilöllisyys on sitten myös todistettava pyydettäessä.

Ehdotin tuota Patelle viime kaudella, jotta fanit saisivat alennuksensa myös hallilla myytävästä fanimateriaalista. Saapi nähdä, onko toteutunut.

Kaudella 2009-10 fanituotteita voi ostaa jäsenalennuksella myös IFK:n kotiotteluissa kaikissa Jäähallin KSB-Sport myyntipisteissä. Alennuksen saat näyttämällä ETUKÄTEEN kauden 2009-10 HIFK Fan Club-jäsenkorttia, etu on henkilökohtainen vain kortin omistajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös