Terrori-isku Turussa 18.8.2017

  • 430 687
  • 3 300

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jännästi suvaitsevaiset syyllistyvät etniseen profilointiin ja trumpmaiseen mutkutteluun/vähättelyyn näissä keisseissä.
Kyllähän se profilointi on esillä myös täällä Jatkoajassa. Sustakin saatiin heti kättelyssä "huhtasaarelainen".
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Shillälailla.

Kyllä susta vielä huhtasaarelainen saadaan, uuvattius taisi olla vain pientä kapinointia.

Onko tämä Murajan Faktabaarista saatua tietoa? Kysy samalla, että missä ne todisteet Soini ja ulkoministerön palkkaamista raiskaajamurhaajista viipyvät, jotka on lähetetty Murajan ja hänen perheensä kimppuun?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jos luet tuen kappaleen niin siinä kerrotaan asiat tässä järjestyksessä:
1. jahtaa tekijää
2. seuraa ampumisen vierestä ja potkaisee puukon kauemmas
3. palaa takaisin toiseksi viimeisen uhrin luo
4. saa nessua
5. siivoaa roskansa
Kyllä minä sen luin, mutta @JypFabu kertoi meille että jätkä oli välissä pessyt kätensä. Sen takia housut eivät sottaantuneet.

En kai minä uskalla sitä epäillä, koska mietin hetken uskottavuuttani näiden horinoitteni kanssa. Tajusin, että mustahan saa pelkästään epäpätevän journalistin kuvan.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Yhdellä Turun epäillyistä rikostaustaa Suomessa - tuomio seksuaalirikoksesta

Siellä on yksi näistä kultamunista ahdistellut vammaista tyttöä ja nyt on vielä ollut herralla valitus päällä ja prosessi kesken tuosta ehdollisesta tuomiostaan.

Todellakin rikkautta.

Varsin loistavalta tyypiltä vaikuttaa... Tosin ei passaa tuomita ennen kuin saamme lisää faktoja.


Käräjäoikeuden mukaan tuomittu 18-vuotias oli auttamisen sijaan vienyt uhrin bussipysäkille ja siellä kosketellut tämän rintoja toistuvasti sekä laittanut kätensä uhrin alushousuihin ja koskettanut sukupuolielintä estelyistä välittämättä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Turvapaikanhakija levitti islamistista propagandaa vastaanottokeskuksessa – "Sai silti oleskeluluvan" | Helsingin Uutiset

Helsingin Uutisten tietojen mukaan eräässä suomalaisessa vastaanottokeskuksessa turvapaikanhakija kehui osaavansa rakentaa autopommin. Mies myös levitti muille asukkaille islamistista propagandaa ja jakoi tietoa islamistien verkkosivuista.

Vastaanottokeskus teki miehestä varoituksen viranomaisille, jotka kävivät puhuttamassa miestä.

Varoitus ei kuitenkaan johtanut toimenpiteisiin ja kyseinen mies on sittemmin saanut oleskeluluvan Suomesta.

Vastaanottokeskuksessa turvallisuusviranomaisten toiminta herättää muutenkin ihmettelyä.

HU:n lähde hämmästelee, miksi ilmeisen vaaralliselta vaikuttanut mies sai jäädä Suomeen, kun samaan aikaan esimerkiksi kidutuksen uhrit ja mielenterveydellisistä ongelmista kärsivät turvapaikanhakijat saavat kielteisiä oleskelulupapäätöksiä.

Jos tuo paikkansa pitää, niin on kyllä toiminnassa paljon parannettavaa. Kuulostaa aivan käsittämättömältä!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Päivi Nerg on sanonut MTV:lle, että tekijän turvapaikanhakuprosessi on ollut kesken, eli turvapaikkaa ei ole myönnetty.

Mutta olisi uutisen perusteella saanut oleskeluluvan. En tiedä ko. syytä, mutta yleensä toissijaisen suojelun perusteella.

Aivan käsittämätöntä viranomaistoimintaa olettaen, että artikkeli pitää paikkansa.

Tämä ei siis koske Turun tapausta, vaan kommenttina toiseen kirjoitukseen ja median artikkeliin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Niin, hyötyjiäkin tästä äärimmäisen surullisesta tapauksesta on. Se yksi nimeltämainitsematon puolue, ja olikos tässä jotkut vaalitkin tulossa.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Varsin loistavalta tyypiltä vaikuttaa... Tosin ei passaa tuomita ennen kuin saamme lisää faktoja.
Ei näistä kannata kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä, jokaista puukkomurhaajaa kohden tulee kuitenkin muutama aivokirurgi, raketti-insinööri ja tuhansia ihan kunnollisia Kelan asiakkaita.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minä en halua pilkata tuota auttajaa. Hän on oikeasti kiistatta lähtenyt tekijän perään joka jo itsessään osoittaa hyvyytttä ja rohkeutta. Sen lisäksi hän on Turun Sanomien jutussa olevassa kuvassa ollut vähintään läsnä vähemmän loukkaantuneiden luona

Hänen tarinansa vaan ei voi olla käytettävissä olevan tiedon perusteella kokonaan totta. Median tehtävä olisi karsia pahimmat kalajutut sen sijaan että tekee niistä tälläisessä kansallisessa tragediassa valitsevan narratiivin ja laittaa sen lööppiin.

Ehkä TS julkistaa jotain kuvia jotka saavat minut näyttämään pikkumaiselta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole tätä kuviota nyt ihan alusta asti seurannut, mutta jos tilanne on siis se, että muutaman valokuvan ja jonkun videopätkän perusteella on vedetty tuo turvapaikanhakija ja häntä haastatellut toimittaja alta kölin, niin virta päälle nyt jumalauta. Haastateltava on varmaan kertonut tilanteesta niin kuin itse on sen kokenut. Voisin kuvitella että tilanne on ollut aika sekava ja sisältää siksi mahdollisesti ristiriitaista tietoa. On ainakin minun medialukutaidolleni ihan itsestäänselvää että tuo ei ole, eikä sitä ole esitettykään minään ehdottomana ja lopullisena totuutena tapahtumien kulusta, vaan se on hänen kokemuksensa siitä. Olisiko toimittajan pitänyt tämä erikseen mainita, vai mitä helvettiä.
 

teppana

Jäsen
Täällä porukka nyt siis nillittää että turvapaikanhakija ei kuvien perusteella ole auttanutkaan? Eikä sama jengi itse huomaa tätä tarkoituksellista vänkäämistä? Naurettavaa spedeilyä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joo kyllä jengille tekisi varmaan ihan hyvää pikkasen löysätä noiden vihervasemmistolaisten mörköjen ja juonien näkemisestä joka paikassa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En ole tätä kuviota nyt ihan alusta asti seurannut, mutta jos tilanne on siis se, että muutaman valokuvan ja jonkun videopätkän perusteella on vedetty tuo turvapaikanhakija ja häntä haastatellut toimittaja alta kölin, niin virta päälle nyt jumalauta. Haastateltava on varmaan kertonut tilanteesta niin kuin itse on sen kokenut. Voisin kuvitella että tilanne on ollut aika sekava ja sisältää siksi mahdollisesti ristiriitaista tietoa. On ainakin minun medialukutaidolleni ihan itsestäänselvää että tuo ei ole, eikä sitä ole esitettykään minään ehdottomana ja lopullisena totuutena tapahtumien kulusta, vaan se on hänen kokemuksensa siitä. Olisiko toimittajan pitänyt tämä erikseen mainita, vai mitä helvettiä.

Virta päälle myös niille, jotka eivät ymmärrä paikallisten tuntoja tapahtumasta. Tunteet ovat pelissä nyt enemän kuin Lukko-Ässät kamppailussa. Mä olen eniten huolissani lapsista ja nuorista täällä Turussa. Tuntuu, että eniten kriisiapua kaivataan tällä alueella. Monien kantiksen lapsilla on maahanmuuttajien lapsia frendeinä joten tällainen tapahtuma luo paljon ristiriitaa. Siksi kun lasten vanhemat.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Täällä porukka nyt siis nillittää että turvapaikanhakija ei kuvien perusteella ole auttanutkaan? Eikä sama jengi itse huomaa tätä tarkoituksellista vänkäämistä? Naurettavaa spedeilyä.
Jep. Vaahdotaan asiasta jolla ei ole tuon taivaallista merkitystä. Oli miten oli.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Turvallisten maiden kuten Marokko osalta prosessia pitää tehostaa, samoin kuin tehtiin albanialaisten kanssa.

Marokossa laitetaan tänä päivänä kiikkuun kaikki jihadistit. Ei siis ihme, että pakenevat vaaraa muihin maihin.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kielteinen päätös, josta valittanut, kertoo Yle.

Turvallisten maiden kuten Marokko osalta prosessia pitää tehostaa, samoin kuin tehtiin albanialaisten kanssa.

Ja kaikki turvapaikanhakijat joista tehdään jumalauta ilmoitus jossa epäillään radikaali-islamia pitää saada pois kadulta siihen asti että epäilyt joko poistuvat tai karkoitetaan maasta. Ei voi olla muuta vaihtoehtoa. Nyt helsingin uutisten mukaan joku toinen hermanni jakaa vokissa isis matskua ja sai oleskeluluvan Suomesta, ei perkele.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kielteinen päätös, josta valittanut, kertoo Yle.

Turvallisten maiden kuten Marokko osalta prosessia pitää tehostaa, samoin kuin tehtiin albanialaisten kanssa.

Juu, mutta eri asia. Kyse siis tuosta HU:n uutisesta, jossa autopommiosaamisellaan kehuskellut sai oleskeluluvan. Muuten samaa mieltä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Täällä porukka nyt siis nillittää että turvapaikanhakija ei kuvien perusteella ole auttanutkaan? Eikä sama jengi itse huomaa tätä tarkoituksellista vänkäämistä?

Ja se toinen puoli nillittää, että on auttanut. Ihan median puolelta vielä. Kuka enää uskoo mihinkään, onko kukaan auttanutkaan ketään ja ennenkaikkea, mihin sinä uskot?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Marokossa laitetaan tänä päivänä kiikkuun kaikki jihadistit. Ei siis ihme, että pakenevat vaaraa muihin maihin.

Niin laittoi Saddamikin jihadistien ruhot torille roikkumaan kaikille varoitukseksi. Eikä niitä silloin länteenkään otettu täysihoitoon. Oi hyviä vanhoja aikoja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Virta päälle myös niille, jotka eivät ymmärrä paikallisten tuntoja tapahtumasta. Tunteet ovat pelissä nyt enemän kuin Lukko-Ässät kamppailussa.
Olen paikallinen. En ymmärrä miten toimittajan tai auttajan kiusaaminen liittyy teon koskettavuuteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös