Taksikuskit

  • 246 664
  • 1 427

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Old TJ kirjoitti:
"Jaa... Onks se joku Vanta?"


Tästä päätellen taksin kuvussa saattoi hyvinkin lukea "Vantaa". Sikäläisten kuskien Helsinkituntemus on kumman heikkoa, vaikka lentokentältä useimmat kyydit juuri Helsinkiin tulevatkin. Tärkeintä vantaan takseille kuitenkin on lentokentän tontin hallinta, ettei yhteisliikennetakseille sieltä keikkaa irtoa.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Old TJ kirjoitti:
Ei kun siinä luki "Helsinki".

Old TJ

Sitten ei voi kun ihmetellä, miten mies oli päässyt katukuullustelusta läpi.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Txjokeri kirjoitti:
Sikäläisten kuskien Helsinkituntemus on kumman heikkoa, vaikka lentokentältä useimmat kyydit juuri Helsinkiin tulevatkin. Tärkeintä vantaan takseille kuitenkin on lentokentän tontin hallinta, ettei yhteisliikennetakseille sieltä keikkaa irtoa.
Kyllä ne Vantaan vosikatkin satamakaupungin ihan kiitettävästi hahmottavat, usko tai älä. "Sikäläisistä" kuskeista ja isännistä on muuten nykyään suuri osa myös Stadin puolella ajaneita ja monet siellä asuvia. Joten turha luulo on, etteivät Helsinkiä tuntisi.
Ja joopa joo; kenttää hoitavat tottakai parhaan mukaan, muille jää se mikä jää ja apu on kyllä aina tarpeen, niinkuin Helsingin päässäkin suurempien tapahtumien tms. aikana.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Johnny99 kirjoitti:
Ja joopa joo; kenttää hoitavat tottakai parhaan mukaan, muille jää se mikä jää ja apu on kyllä aina tarpeen, niinkuin Helsingin päässäkin suurempien tapahtumien tms. aikana.


Se 'parhaan mukaan' on omasta kokemuksesta useimmiten röyhkeätä eteen kiilailua - ettei vain sille kymppipaikalle lentoasemalla pääsisi - ja matalalentoa Tuusulantiellä. Hyvin harvassa olivat ne vantaalaiskuskit, jotka hesalaisille tai espoolaisille hymyilivät. Vastaavaa en huomannut Helsingin päässä, yhteisliikennetolpille vantaalaiset sopivat muiden sekaan (jos vain kehtasivat jäädä). Espoossa muuten hesalaistaksi päästettiin jonon ohi viidenneksi tolpalle. Tämä myös itse koettu.
 

kepardi

Jäsen
Tultiin vaimon kanssa laivalta, taksarina kohtalaisen riskin kokoinen naisautoilija. Tarinaa alkoi kuskilta tulla heti ja kun kantamuksistamme näki että tulemme laivalta, kertoi siinä itsekin laivakokemuksiaan vuosien takaa. Ronskin ulkonäön lisäksi ronskia oli myös teksti, kertoi kuinka kaverilleen yllätti paskahätä Tukholmassa kaikkien paikkojen ollessa kiinni. Enpä oikein keksinyt kovin paljoa kommentoitavaa näihin tarinoihin. Lopuksi kuski oli erittäin tyytyväinen, kun maksoimme matkan laivan peliautomaatista voitetuilla kolikoilla.

Ulkomaan reissulla eräs taksikuski kysyi mistä olemme, sanoin tietysti että Suomesta. Kuski kuuli väärin ja vastasi, ”oh danish, that’s very good”. Kun korjasin että Suomesta ollaan, ei kuski sanonut enää mitään. Toisella reissulla kuski ei meinannut suostua ottamaan porukkaamme kyytiin, koska allekirjoittanut oli kuulemma niin uhkaavan näköisessä kunnossa, että luuli minun oksentavan taksiin. Pienen vakuuttelun jälkeen otti kuitenkin kyytiin ja maksajana toiminut kaveri antoi sitten hieman ylimääräistä. Luulisi tuossakin brittien suosimassa kohteessa ennenkin olleen (yli)kännisiä kyydissä. Normaalistihan yrittävät näissä etelän maissa saada kyytiläisiä suurin piirtein keinolla millä hyvänsä.

Ulkomailta tämäkin muisto, piti päästä kaupungin keskustasta hotellille hakemaan rahaa. Kuski ei ajatukselle lämmennyt, otti kuitenkin kyytiin. Ainoa mitä puhui koko matkan aikana, oli sana ”dusch”. Luullakseni tarkoitti että olenko menossa suihkuun hotellilla. Vaimo odotti autossa kun hain rahat hotellista, kuski oli edelleenkin täysin hiljaa. Takaisin kaupunkiin päästyämme pyysi lähes kaksinkertaisen maksun siihen mitä mittari näytti. Maksoin kuitenkin mukisematta, ehkä hän otti hieman ennakkoa iltalisästä ja odottelusta myös.

Yleisesti olen varsin tyytyväinen etenkin Suomen takseihin. Ei ole varmasti helppoa kuunnella kännisten juttuja illasta toiseen. Auton tekniikasta, kameroista jne. saa varmasti myöskin jauhaa ihan riittämiin, puhumattakaan perinteistä isäntä vai renki kysymystä. Liikennesääntöjä ja –nopeuksia voisivat tietenkin paremmin noudattaa, ammattikuskeja kun sentään ovat.
 

scholl

Jäsen
Viime keskiviikkona menimme veneellä Helsingistä Hankoon. No sieltä oli tarkoitus tulla sitten junalla pois ja koska oli melko kiire (kun oli tarkoitus syödä vielä ensin Wall'sissa) niin tilasimme ensin taksin HSF:lle. Kuski, joka oli melko nuori jamppa, ajoi ihan asiallisesti ja heitti hyvää läppää. No ruoka viipyi ja alkoi tulla kiire, joten tilasimme uuden taksin odottamaan ja heittämään meidät juna-asemalle. Se oli samannäköinen farmarivolvo kuin edellinenkin, mutta kuski oli vanha vittuileva äijä. Kuittaili jo sillä parin minuutin matkalla vaikka mitä. Perillä ei sitten käynyt mikään kortti ja pankkikortillakin maksaminen sujui häneltä todella vittuilevin kommentein siitä, että summa vain 5,50e. Siis kun on kiire junaan niin pitäisikö vielä hakea cashiä automaatista sen takia, että kuski on vanhapieru, jolta on jäänyt havaitsematta siirtyminen muovirahaan.

Se, mikä Suomessa taksilla kulkiessa vähän harmittaa on se, ettei täällä ole selkeätä taksiväriä. Esim. Barcelonassa mustakeltaiset taksit erottuvat hyvin katukuvassa, mikä on mielestäni hyvä asia. Sama juttu monessa muussa maassa.

Toinen asia, mikä tulee juuri Barcelonasta mieleen on se, että siellä on yleistynyt melkoisesti uusi Seat Toledo taksissa. Tänään näin sellaisen myöskin Helsingin taksissa ja se on todellakin hauskannäköinen vehje. Niitä toivoisi enemmänkin tänne taksiliikenteeseen. Kaikki kuskit eivät nimittäin halua investoida Mersuun ja kyllä se Toledo paremmalta näyttää kuin ne lukuisat Octavia Combit tai VW Touranit, mitä liikenteessä näkyy. Eikä se hintakaan pitäisi olla esteenä:
Seat Toledo 2.0 TDI Stylance A 33715e
Skoda Octavia 2.0 TDI Ambiente Combi Autom. 33590e
VW Touran 2.0 TDI Trendline DSG 39660e

EDIT: Esimerkki taksin erittäin hyvästä palvelualttiudesta tulee Brysselistä. Minulla ei ollut silloin frangeja ja kun kortti ei käynytkään matkatessani keskustasta lentokentän Sheratoniin niin kuski sanoi no problem ja tuli kanssani respaan, jossa taksimatka laitettiin huoneeni laskuun

EDIT 2: Negatiivinen kokemus taas tulee Wienistä. Minulla oli junalippu kädessä, mutta junaa ei kuulunut ja alkoi olla kiire lennolle niin nappasin taksin. Valitsin taksin, jossa oli iso visa, mastercard tarra, koska silloinkaan ei ollut isoja kasoja schillingejä enää jäljellä. No yllättäen kentällä äijä sanoi, ettei kortti käy, vaan se tarra on vain mainos ja piti sitten kiireessä etsiä kentältä bankomatia sillä seurauksella, etten ehtinyt seuraavaan lähtevään Finskin koneeseen, vaan piti tulla Austrianilla Frankkuun ja sieltä LH:lla Helsinkiin

EDIT 3: kolmaskin hauska tapaus tulee mieleeni. Olin jo aamupäivällä check-innannut itseni lennolle Johannesburg-Frankfurt ja koska lennon oli määrä lähteä illalla niin päätin lähteä Sandton Cityyn vähän shoppailemaan. No ostin lipun minibussitaksiin, joka menee lentokentältä Sandton Cityn Hiltonille. No sitten kun piti tulla takaisin niin oli hieman vielä aikaa ennenkuin seuraava vastaava kuljetus lähtee, mutta sieltä tuli sitten mutukkitaksikuski sanomaan, että hän ajaa samaan hintaan. Tein hänen kanssaan sitten diilin, että ok. Summa taisi olla 75 randia. No jossain vaiheessa kuski alkaa vedättää ja haluaakin 180 randia. Silloin hermostuin ja aloin uhkailemaan kuskia jossain määrin. Lopulta pääsemme kompromissiin 140 randia ja siitäkin huolimatta äijä ei meinaa antaa rahasta takaisin, vaan sanoo "What about George". Siihen joutui toteamaan, että George sanoo nyt vaan pomolleen, että maksaa Georgelle palkkaa
 
Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Sledge Hammer! kirjoitti:
...Suomessa sama juttu, mutta kuskit tulevat Savosta.

Olen pistänyt merkille saman asian, kun työkeikoilla tullut jututettua taksikuskeja vähän enemmän Pääkaupunki-seudulla. Matkaa sieltä Helsinki-Vantaalta nimittäin kertyy meni mihin tahansa. 80% kavereista on joko Pohjois- tai Itä-Suomesta (Savo on "siellä idässä").

Kokemus taas tulee Turkista. Lähdettiin porukalla baarista hotelliin. Ei älytty sopia hintaa ennen matkaa. Kerrottiin koijarille hotellin nimi ja kaveri vastasi kyselyihin tietääkö mestan "yes yes!". Omituista matkaan lähdössä oli, että kuski kävi kiivaan rupattelutuokion muiden taxareiden kanssa ennen liikkelle lähtöä ja kännisin silmin vilkuili meitä kuin olisi puhunut meistä. No, auto lähtikin pommittamaan täysin vastakkaiseen suuntaan kuin missä hotellimme oli. Tajusin kuitenkin suunnista sen verran, että nostin metelin. Btw. auton taksamittari oli todella hauska kapistus, kuin suoraan huonosta komediasta. Numerot alkoivat pyörimään täysin epäloogisesti ja villisti mittarissa, kun äijä painoi sen päälle. No, auto vain jatkoi matkaa "yes yes, to hotel!" kommentein, kun yritin tivata mihin tässä mennään. Vasta pienen nyrkillä uhkailun jälkeen ählämi pysäytti rotiskonsa, annoimme muutamat dinaarit käteen ärtyneelle kuskille ja jatkoimme jalan hotellille. Suomessa taksit kuitenkin luotettavia verrattuna tuon tulevan EU-maan vastaaviin.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Black Adder kirjoitti:
Olen pistänyt merkille saman asian, kun työkeikoilla tullut jututettua taksikuskeja vähän enemmän Pääkaupunki-seudulla. Matkaa sieltä Helsinki-Vantaalta nimittäin kertyy meni mihin tahansa. 80% kavereista on joko Pohjois- tai Itä-Suomesta (Savo on "siellä idässä").

Itse en ole tuota huomannut. Sen sijaan somaleita näkyy nyt jonkin verran, tosin ei niin paljon kuin HKL:llä ja Octavia-kuskit ovat lähes aina venäläisiä. Vanhimmat kuskit ovat lähes järjestään helsinkiläisiä.
 

scholl

Jäsen
Genovassa on hauskaa, kun on niin pieniä taksia. Oltiin usein taas lähiaikoina 3 miestä asiakkaana mm. seuraavissa tila-autotakseissa:
-Fiat Punto useasti
-Citroën C3
-Fiat Idea
-Fiat Uno (ajettu 427000km)
jne.

Sen sijaan, jos aivan rehellisiä ollaan niin joku Fiat Multipla on sen tyylinen auto, että se kyllä sopii todella hyvin taksiin. Ei ole liian pitkä, joten mahtuu ahtaisiinkin paikkoihin. Verrattain leveä, jolloin tilaa sisällä. 3+3 penkit, joten mahtuu 5 asiakasta, mikä esim. viihteelle lähtiessä on yleensä aina taksejen pullonkaula.

Mitään hurjia kokemuksia ei ole takseissa viime aikoina tapahtunut, vaan kaikki on mennyt ihan kivasta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Periaatteessa Suomessa on eräs maailman toimivimpia taksijärjestelmiä, mutta ehdottomasti asiakkaalle lojaaleimman kuskin kohtasin Chicagossa. Kun pyysin tältä afroamerikkalaiselta kaverilta kuittia maksustani, löi hän kouraani kaksi blancoa, siis summaltaan kirjoittamatonta kuittipohjaa ja sanoi, että pistä niihin itse mitkä luvut haluat, jos ne työnantajalleni kerran olen viemässä. Kovin piti siis suurkaupungin taksirenki pienen suomalaisen puolta raha-asioissa, minkä ilolla merkille pistin.

(En tietenkään käyttänyt kyseisiä "kuitteja" viekkaasti. Älköön käyttäkö kukaan muukaan, vaikka tilaisuus moiseen tarjoutuisi. Pienikin vilunkipeli on väärin, ja siitä tulee huono omatunto, eikä se ole pehmeä päänalunen nukkumaan mennessä.)
 

scholl

Jäsen
Maple Leaf kirjoitti:
Periaatteessa Suomessa on eräs maailman toimivimpia taksijärjestelmiä, mutta ehdottomasti asiakkaalle lojaaleimman kuskin kohtasin Chicagossa. Kun pyysin tältä afroamerikkalaiselta kaverilta kuittia maksustani, löi hän kouraani kaksi blancoa, siis summaltaan kirjoittamatonta kuittipohjaa ja sanoi, että pistä niihin itse mitkä luvut haluat, jos ne työnantajalleni kerran olen viemässä. Kovin piti siis suurkaupungin taksirenki pienen suomalaisen puolta raha-asioissa, minkä ilolla merkille pistin.

Itse saan about aina amerikassa tuollaisia blancokuitteja. Huono puoli on se, etten oikein itse jälkeenpäin muista niitä summia tms., joten jää kyllä koko kuitti hyödyntämättä ja heitän ne menemään.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
scholl kirjoitti:
Itse saan about aina amerikassa tuollaisia blancokuitteja. Huono puoli on se, etten oikein itse jälkeenpäin muista niitä summia tms., joten jää kyllä koko kuitti hyödyntämättä ja heitän ne menemään.

Me suomalaiset olemme joskus niin rehellisiä, että tekisi mieli potkia itseään persuksille: blancokuitin seurauksena emme lunasta työnantajalta tai verottajalta edes omia kulujamme...!
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Jokainen paljon matkustellut tietää, että Suomalainen taksi on aivan omaa luokkaansa. Mutsin ja faijan perhetutut Italiasta olivat aivan ihmeissään, että vanhemmat uskaltavat laittaa lapsensa YKSIN taksiin Suomessa!

Stadin taksissa on kyllä ollut muutamia mulqvisteja, mutta 99 prosenttisesti kokemukset ovat olleet hyviä. Aina on perille päästy, vaikka oltaisiin oltu kuinka kännissä ja kännykät ym. ovat löytyneet.

Toivottavasti eduskunnan idiootit eivät vapauta alaa. Ruotsihan oli ainoa EU-maa joka laittoi homman villiksi. Sehän oli täydellinen katastrofi. Työkaveri maksoi kerran mm. Arlandasta Tukholman keskustaan 1500 kruunua!!!!

Pikkujouluaikaan jonot vituttavat, mutta itse osoittaisin syyttävällä sormella joukkoliikennettä, jota ei kiinnosta pätkääkään osallistua talkoisiin.
 

scholl

Jäsen
Eilen kohtasin taas sellaisen petterin taksikuskina, ettei paremmasta väliä. Jostakin syystä emme jaksaneet mennä kentältä Arlanda Expressiin, vaan otettiin taksi keskustaan. Ikkunassa lukee kiinteä hinta 445,- ja se osoite oli sen alueen sisällä kirkkaasti. Lähtiessä vielä kysyttiin siltä ulkomaalaiselta kuskilta, että paljonko maksaa. No sekä hän että taksityöntekijä taksiasemalla sanoivat, että 445,-. No ei kun kyytiin ja kohti keskustaa.

Ajaminen oli hänelle ylivoimaisen vaikeata. 110km/h alueella mentiin jotain max 90 km/h vauhtia, mutta siitä huolimatta kuski ei meinannut saada millään pidettyä Touraniaan kaistalla, vaan auto seilasi koko matka hurjasti oikealta vasemmalle ja päinvastoin.

Vaikka ei ollut ruuhkaa, oli matkanteko tuskallisen vaivallollista ja kun päästiin keskustaan niin äijä ei meinannut osata ajaa perille, vaikka opastettiin selvästi. Ja sitten kun tuli maksun aika, hän halusi 695,-. Ei menty kusetukseen, vaan sanottiin, että 445,- tai ei mitään. Lopulta pitkin hampain päästi meidät pois 445,- maksaneena. Ja vitutti niinkuin yleensä aina täkäläisten taksien palveluita käyttäessä. Ulkkarikuskit ovat pahimpia.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oma edellinen kokemukseni on, kun noin puoli tuntia sitten meinattiin periä lähes 30 euroa alle kilometrin matkasta. Ilmoitin, että maksan 10 euroa ja jos enemmän perii kortilta niin teen välittömästi rikosilmoituksen enkä poistu taksista. Hinta pyöristyi yllättäen kymmeneen euroon.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Oma edellinen kokemukseni on, kun noin puoli tuntia sitten meinattiin periä lähes 30 euroa alle kilometrin matkasta. Ilmoitin, että maksan 10 euroa ja jos enemmän perii kortilta niin teen välittömästi rikosilmoituksen enkä poistu taksista. Hinta pyöristyi yllättäen kymmeneen euroon.

Mitä vittua? Kerro lisää?

Itselläni on enemmän positiivista kuin negatiivista sanottavaa näistä tyypeistä. Kerran kun lähdin laattaamaan kesken matkan (kävin myös paskalla) niin kuski pysäytti taksamittarin. Mielestäni erinomaista palvelua. Yleensä nuo on ihan huumorintajuisia ollut mutta muutamat poikkeuksetkin on tullut koettua. Hinnat voisivat tietysti olla halvemmat mutta ei auta valittaa. Aloitustaksat ovat sikahintaiset, vai onko?
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Iso peukku AnFan ketjun avaukselle. Villi arvaus että kyseessä Joensuun taksi? Mulla maksoi nimittäin kyyti joskus hieman liikaa mitä piti. Kiva oli kattoa tiliotteesta et taksi on maksanut 10e enemmän mitä normaalisti kotio
 
Viimeksi muokattu:

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tässä on aihe, johon ei voi sanoa yhtään mitään selkeää mielipidettä.

Juuri eilen törmäsin kuskiin joka onnistui eksymään kilometrin matkalla kahteen kertaan, kun taas "toinen" hetki sitten tekemäni taksireissu maksoi pari olutta + savukkeen, ja todella hauskan juttutuookion kuskin kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Suomalaisten kuskien kanssa ei ole ollut pienintäkään riitaa hinnasta.

Tilanteesta ja kuosista riippuen on tullut paljonkin jutusteltua kuskien kanssa. Aina tulee mainittua kuinka hienoa se on, että suomalainen kuski ei kuseta vaikka minne menisi. En tiedä kuuluuko se tähän, mutta yhtä lailla tippiä en anna, koska meidän maassa niin ei tehdä.

Niin joo, noi mukavat kaverit ei todellakaan ole pohjasakkaa, onkohan ketjun avaaja.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä sen verran pitää mainita, että n+1 Suomen ulkopuolella oleskellun vuoden jälkeen sitä onnistuu arvostamaan Suomalaista taksikuskia.

Ei tarvitse selittää huonoa taikka olematonta englantia puhuvalle taksikuskille, että "en luvannut maksaa kyytiä lampailla tai kamelilla".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei tarvitse selittää huonoa taikka olematonta englantia puhuvalle taksikuskille, että "en luvannut maksaa kyytiä lampailla tai kamelilla".

Aito kielitaidottomuus menee vielä ihan hyvin, kaiken saa selvitettyä tavalla tai toisella.

Mutta se kusettaminen. Ne kehtaa joskus vielä yrittää, vaikka luulisi jo tajuavan, että nyt on kova luu vastassa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Taksilla tulee ajeltua keskimäärin noin kerran kuussa ja mun otanta on noin kymmenen vuoden ajalta. Ainoastaan yksi ongelmakuski on osunut matkan varrelle. Sekin tottakai nainen, joka ajoi väärään ja alkoi vittuilemaan. Kyydistä ei maksettu mitään, joten kai se tavallaan myönsi olleensa väärässä. Toinen harhaanajaja oli nuori opiskelijakundi, mutta se mikään ongelma ollut, kun itse naureskeli itselleen reitinkorjauksen jälkeen. Pääsääntöisesti känsäperseet ovat ihan ok porukkaa, kun olen kyydissä ollut.

Välillä muuten liikenteessä tietysti näkee näitä maailman kahdeksansia ihmeitä eli taksilla vilkku oikealle. Eikös täälläkin se "Idiootti taksikuski" -ketju jo ole. Modet yhdistänevät nämä.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei ole kyllä pahaa sanottavaa ainakaan vielä ilmennyt tuosta ammattikunnasta. Hintojen kanssa ei todellakaan ole koskaan ollut mitään erimielisyyksiä. Aika käsittämättömältä kuulostaa tuo avausviestin tarina. Se olen yleensä ollut minä siinä kyydissä humalaisena, joka se kusipää on ollut, ja taksikuskit ovat ottaneet kiltisti kaiken verbaalioksentelun vastaan.

Itseänikin on pyydetty tuohon hommaan pari kertaa, mutta olen kieltäytynyt kohteliaasti. Tiedän, että minusta ei siihen hommaan olisi. Kyllä jotkut arkiset päivävuorot varmaan menisivätkin ihan kivuttomasti, mutta niitä (meitä) känniääliöitä la-su -välisenä yönä en kyllä kestäisi. Selvinpäistenkin asiakkaiden palveleminen oli välillä todella uuvuttavaa työtä. Nostan kyllä tuon ammattikunnan edustajille hattua, ei siihen hommaan ihan kenestä vain ole.

Nyt kun oikein mietin, niin omaan tuttavapiiriinkin kuuluu ihan vitusti taksikuskeja. Ja siis, en ole näitä tuttavuussuhteita luonut siellä yöelämässä, vaan jostakin syystä vain näitä satun tuntemaan aika ison joukon, sekä naiskuskeja, että mieskuskeja, nuoria ja vanhoja ja niin pois päin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Villi arvaus että kyseessä Joensuun taksi?
Joensuun taksia olen käyttänyt paljon, viime yönä viimeksi, ja aina on palvelu ollut asiallista. Siis silloin, kun taksin on saanut. Ruuhkapiikkien aikaan ei aina kyytiä ole saanut säällisessä ajassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös