Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 929
  • 1 868

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ulkomailla olevista sukulaisista ei ole mitään tietoa, Ruotsista ja Venäjästä vissiin on jotain haaroja sukupuussa mutta Savoa kauempana en tiedä sukulaisia olevan, jossain pääkaupunkiseudun tienoilla budjaa suurin osa.

Missään lajissa en kannusta mitään maata ylitse Suomen, todella kummallinen koko ajatus. Toki esim. futiksen loppukisoissa joissa Suomea harvemmin näkee tulee sillee semikannatettua sitten jotain muuta, usein Englantia mutta tää nyt kyllä vaihtelee, Hollanti, Norsunluurannikko ja Chile on kanssa tässä viime aikoina ollut kivoja. Belgia vois olla nyt seuraavissa skaboissa lemppari.

Kannattamisen sijaan on paljon sellaisia maita ja ihmisiä joille en menestystä toivo, kuten Norja ja Ruotsi ja kaikki maiden edustajat ihan kaikessa ja joka lajissa (poislukien Zlatan). Italia ja Pepe jalkapallossa, Fernando Alonso F1:ssä ja Sidney Crosby lätkässä on öllöttäviä ja voisivat puolestani vaeltaa ilman menestystä hamaan tulevaisuuteen asti.

Urheilun puolelta ei ihmeempiä suvusta löydy, mutsin serkku on MM-kultaa joskus voittanut jossain ammunnassa ja ollut osasyyllinen siihen että Kaisa Mäkäräinen osaa nykyää ampua ihan OK, mutta siihenpä jää. Paitsi siis että mä oon voittanut Vantaan ylä-asteiden joukkueshakissa hopeamitalin, osallistujajoukkueita oli tuolloin kaksi kappaletta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kuinka monella palstalaisella on sukua huippu-urheilun parissa? Eli esimerkiksi lätkän puolelta SM-Liigasta ylöspäin.

Itse olen sukua Suomen mäkimaajoukkueen päävalmentajalle.

Onhan noita joitakin, jopa ihan maailmalla tunnettuja nimiä. Esimerkiksi eräs suomalainen pitkänmatkan juoksun arvokisamenestyjä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kysymykseni on näemmä kerännyt paljon vastauksia, hienoa. Jatketaan maailman maita koskien. Onko täällä kirjoittajia, jotka kannattavat maajoukkueiden arvokisoissa jotain toista maata Suomea enemmän? Tai edes melkein saman verran?
Kyllä olen aina Suomen ja suomalaisten puolella ensisijaisesti, jos heitä vaan on jossain lajissa mukana. Jalkapallo on vähän ristiriitaisempi tapaus siinä mielessä, että siinä nyt on perinteisesti löytynyt selkeitä suosikkeja Suomen ulkopuolelta. Toki asiaan vaikuttaa sekin, että eipä ole Suomea juuri arvokisoissa nähty ja suomalainen seura Mestareiden Liigassakin vain kerran.

Jos nyt Suomi joskus vielä raivaisi tiensä vaikkapa EM-kisoihin tai jopa MM-kisoihin, niin ilman muuta omien puolella. Sen lisäksi varmasti löytyisi muutama muukin suosikki.

En nyt sen kummemmin isänmaallinen ihminen ole, mutta maanmiehiä ja naisia on vaan jotenkin luontevaa kannustaa ja olla iloinen heidän menestyksestään. Kai sitä sitten jollain tapaa tykkää, että Suomi näkyy positiivisessa valossa maailmalla.

NHL:ssakin nykyään kannatan lähinnä suomalaisia ja toivon, että maljaa pääsisi nostelemaan väh. yksi suomalainen.

Kai se tuo voi tehdä minusta joidenkin silmissä juntin, mutta olkoot niin!
 

passenger

Jäsen
Kuinka monella palstalaisella on sukua huippu-urheilun parissa? Eli esimerkiksi lätkän puolelta SM-Liigasta ylöspäin.

Itse olen sukua Suomen mäkimaajoukkueen päävalmentajalle.

Sekä Liigassa, että NHL:ssä pelaa yksi sukulainen. Serkku on voittanut ringeten MM-kultaa ja ukki on ollut SM-tason jääpalloilija, siinä suvun urheilusaavutukset.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuinka monella palstalaisella on sukua huippu-urheilun parissa?
Eipähän noita ole, laiskaa sukua ollaan. Lähimmäksi pääsi varmaan ukki, jolla oli jotain yleisurheilun piirinmestaruuksia 30-luvulta. Taisi olla ainakin vauhdittomasta kolmiloikasta ja vauhdittomasta korkeushypystä.

Kannattamisen sijaan on paljon sellaisia maita ja ihmisiä joille en menestystä toivo
Sama täällä. Ruotsi ja Saksa ovat ne ykkösinhokit joka lajissa, jalkapallossa lisäksi Englanti ja nyttemmin myös Portugali. Harmi, että joko Ruotsi tai Portugali pääsee varmuudella MM-kisoihin. Englantikin on tippunut viime aikoina kiitettävästi lopputurnauksista, Saksa valitettavasti pääsee aina mukaan. Seurajoukkueiden inhokkilistan kärjessä on Real Madrid, tiukasti perässään molemmat Milanon jätit, Manchesterin joukkueet, Chelsea sekä lähes kaikki saksalaiset seurat. Pelaajista ykkösvitutuksen kohde on C.Ronaldo, muita ärsyttävimpiä mm. Darwinin puuttuva rengas Pepe sekä Spice Boy Beckham.

Lätkän puolella Ruotsin lisäksi eniten vituttavat luonnollisesti Pellet sekä NY Rangers. NHL on tosin yli puolillaan joukkueita, joille en menestystä toivo, mutta ei niitä kaikkia inhotakaan jaksa.
 

scholl

Jäsen
Kysymykseni on näemmä kerännyt paljon vastauksia, hienoa. Jatketaan maailman maita koskien. Onko täällä kirjoittajia, jotka kannattavat maajoukkueiden arvokisoissa jotain toista maata Suomea enemmän? Tai edes melkein saman verran?

Olen kannattanut Saksaa futiksessa vuoden 1980 kisoista ja tiiviimmin vuoden 1982 kisoista alkaen, Suomea en kannata futiksessa juurikaan. Saatan katsoa matseja, jos osuvat kohdalleen, joskus jopa paikan päällä ja toivon, että voittavat ja joskus pääsisivät kisoihin, mutten varsinaisesti kannata. Koriksessa kannatan Suomea ja seurasin Susi-jengin taivalta nyt syksyn em-kilpailuissa.

En myöskään kannata Suomea maana ja luopuisin passistani, mikäli se olisi mahdollista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En myöskään kannata Suomea maana ja luopuisin passistani, mikäli se olisi mahdollista.
Onhan se mahdollista. Sulla vaan pitää olla jonkun toisen maan kansalaisuus ottaa siihen tilalle. Muuten ei Suomen kansalaisuutta voi hylätä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sama täällä. Ruotsi ja Saksa ovat ne ykkösinhokit joka lajissa, jalkapallossa lisäksi Englanti ja nyttemmin myös Portugali. Harmi, että joko Ruotsi tai Portugali pääsee varmuudella MM-kisoihin. Englantikin on tippunut viime aikoina kiitettävästi lopputurnauksista, Saksa valitettavasti pääsee aina mukaan. Seurajoukkueiden inhokkilistan kärjessä on Real Madrid, tiukasti perässään molemmat Milanon jätit, Manchesterin joukkueet, Chelsea sekä lähes kaikki saksalaiset seurat. Pelaajista ykkösvitutuksen kohde on C.Ronaldo, muita ärsyttävimpiä mm. Darwinin puuttuva rengas Pepe sekä Spice Boy Beckham.
Minulle taas Saksa on ollut lajissa kuin lajissa kiistaton kannatuksen kohde, usein myös yli Suomen, vaikka Suomen kansalainen olenkin. Näin nyt vaan on ollut hyvin varhaisista pentuvuosista saakka. Evilin kohdalla otan tämän näkemyseromme asiaan kuuluvana rikkautena, joka tekee jonkin asian kannattamisesta tai inhoamisesta ylipäätään merkityksellistä.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi tuo olisi Evilille niin huono juttu että Ruotsi ja Portugali kamppailevat keskenään pääsystä futiskisoihin. Vääjäämätön lopputulos kun on se, että toinen ei pääse. Yksi inhokki vähemmän Evilillä, satavarmasti. Tosin vastapainoksi toinen pääsee kisoihin varmuudella, mutta onpa sitten jotain mitä saa inhota lopputurnauksessa. Eihän tuossa tarvita juuri kipenen vertaa positiivista ajattelua, kun asetelman kääntää ylösalaisin.

Ensi suvena Saksalla on futiksessa hieno sauma korjata pari tilastovääristymää. Saksa on nimittäin voittanut kaikki maailmanmestaruutensa, kun kisat on pidetty Euroopassa. Mitaleja Saksa on jalkapallon mm-historiassa kerännyt yhteensä 10, siis 9 enemmän kuin vaikkapa Espanja. Noista tietysti osa on hommattu vieraissa maanosissa. Toinen tilastovääristymä on se, että kaikissa Amerikan mantereilla pidetyissä mm-kisoissa voittajajoukkuen on ollut aina Etelä-Amerikasta, siis joko Brasilia, Argentiina tai Uruguay. Tällekin tilastoputkelle olisi aika saada päätös. Eikä Saksa ole voittanut mitalia Etelä-Amerikassa pidetyissä kisoissa vielä koskaan! Kaikilta muilta mantereilta Saksa onkin käynyt hakemassa mm-mitalin, sikäli kun niissä on kisoja yleensä pidetty.
 

scholl

Jäsen
Onhan se mahdollista. Sulla vaan pitää olla jonkun toisen maan kansalaisuus ottaa siihen tilalle. Muuten ei Suomen kansalaisuutta voi hylätä.

Niin senpä takia juuri. Sitten kun tulee Baijerin kansalaisuuden saaminen mahdolliseksi ja täytän kriteerit niin saatan vaihtaa tai se on jo itseasiassa nyt mahdollista. Baijerilaisilla on sekä Baijerin että Saksan kansalaisuus, mutta mielestäni EU-aikana pitäisi olla mahdollista olla pelkästään Baijerin kansalainen.

Toinen vaihtoehto on se, että lanseerataan EU-kansalaisuus niin minun ei tarvitse olla Suomen kanssa sen enempää tekemisissä.

Ulkomailla Suomi on ihan jees, mutta aina kun tulee takaisin Suomeen niin vittumaiset suomalaiset, ilmapiiri jne. asiat alkavat vituttaa ja jossain vaiheessa tekee mieli polttaa passi ja sanoa, mä en ole vittu täältä, älkää liittäkö mua tähän porukkaan.
 

scholl

Jäsen
Sen sijaan en ymmärrä, miksi tuo olisi Evilille niin huono juttu että Ruotsi ja Portugali kamppailevat keskenään pääsystä futiskisoihin.

Mielestäni aina on hyvä, jos isot jalkapallomaat pääsevät kisoihin. Kisan tasohan on silloin korkeampi. Tosin täytyy sanoa, että joka kerta kun pitää nähdä joku Christiano Ronaldon tyylinen hiippari kentällä, vituttaa se yli kaiken, mutta siltikin voin todeta varmaan vilpittömästi kaikkien jatkoaikalaisten puolesta, että ainoa maa, jonka ei pitäisi osallistua noihin kisoihin on Englanti. Lädimaa on niin vastenmielinen, ettei sen läsnäoloa voi millään tavalla perustella ja on vain ajan kysymys kunnes tulemme sen verran järkiimme, että saksan kieli korvaa englannin yleisessä kansainvälisessä kielenkäytössä ja takapajuiset britit jäävät sitten saarelleen syrjään kuin jotkut jääkarhut jäälautoille konsanaan. Tiedämme, että he ovat olemassa, mutta emme kiinnitä heihin mitään huomiota. Uunon appiukon sanoin: "Oi sitä ilon päivää"
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ulkomailla Suomi on ihan jees, mutta aina kun tulee takaisin Suomeen niin vittumaiset suomalaiset, ilmapiiri jne. asiat alkavat vituttaa ja jossain vaiheessa tekee mieli polttaa passi ja sanoa, mä en ole vittu täältä, älkää liittäkö mua tähän porukkaan.

Olen samaa mieltä, vaikka en ihan näin radikaalisti. Muuten scholl, miksi et muuta Saksaan?

Ja sitten toinen kysymys; kuinka moni täällä asuu tai on asunnut ulkomailla? Alle vuoden tilapäistä oleskelua ei lasketa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kuinka monella palstalaisella on sukua huippu-urheilun parissa? Eli esimerkiksi lätkän puolelta SM-Liigasta ylöspäin.

Itse olen sukua Suomen mäkimaajoukkueen päävalmentajalle.
Jos pikkuserkku lasketaan sukulaiseksi niin sitten löytyy Stanley Cup -voittaja.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja sitten toinen kysymys; kuinka moni täällä asuu tai on asunnut ulkomailla? Alle vuoden tilapäistä oleskelua ei lasketa.

Hep! Neljä vuotta varmaan lasketaan. Kielitaidon sain silloin nollasta lähes natiivin tasolla, mutta nyt on kyllä päässyt ruostumaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ja sitten toinen kysymys; kuinka moni täällä asuu tai on asunnut ulkomailla? Alle vuoden tilapäistä oleskelua ei lasketa.

Nyt menee kuudes maa missa olen asunut (USA) eika tama tahan viela jaa (vai mistas noista tietaa!).

Vahan schollin kanssa samoilla linjoilla noista asioista, joskaan en ihan noin jyrkasti. Olen ylpea suomalainen, enka koskaan tule luopumaan passista, mutta paljon taytyy tapahtua, etta Suomeen viela joskus palaisin asumaan. Niin mukava ja edistyksellinen paikka kuin se onkin, se ei asuinpaikkana enaa kiinnosta. Vuonna 1986 kun ekaa kertaa lahdin, se avasi silmat ja silla reissulla ollaan vielakin. Tosin 19v:na kun asuu Amsterdamissa, niin kyllahan siina silmat ja muutkin avautuu ihan eri malliin...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kysymykseni on näemmä kerännyt paljon vastauksia, hienoa. Jatketaan maailman maita koskien. Onko täällä kirjoittajia, jotka kannattavat maajoukkueiden arvokisoissa jotain toista maata Suomea enemmän? Tai edes melkein saman verran?

Nykyään en juurikaan seuraa mitään urheilulajia maajoukkuetasolla mutta kurkistetaanpa hiukan historiaan.

Kiekon seuraamisen aloitin 70-luvun lopulla ja juuri maajoukkueen kautta, en kuitenkaan Suomen maajoukkueen vaan tuolloin ihastuin punakoneen esityksiin eli seurasin ja tavallaan myös tulin kannattaneeksi punakonetta ja näin ollen myös Neuvostoliittoa.

Silloin 70-luvun lopulla ja siitä eteenpäin punakone pelasi juuri sellaista kiekkoa josta pidin ja jota seurasin todella mielelläni. Katsoin televisiosta kaikki mahdolliset maaottelut, myös silloinen "Leningradin tv" tuli minulle tutuksi ja katsoin sitä kautta Neuvostoliiton maajoukkueen otteluita kuin myös seurajoukkueiden pelejä esim. NHL-seuroja vastaan 80-luvulla.

80-luvun lopulla kiinnostuin entistä enemmän NHL:stä ja samalla hiljalleen kiinnostukseni punakonetta ja sen perillistä Venäjää kohtaan laski ja lopulta kiinnostukseni maajoukkuepeleihin loppui liki tyystin tämän vuosituhannen puolella. Nyt minulla ei ole suosikkia mutta eipä sen puoleen inhokkiakaan - edes loistava maajoukkuekiekkoilu ei saa minua innostumaan ja siirtymään tv:n tms. äärelle.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Onko Jatkoajalla useitakin kirjoittajia jotka ovat jonkun liigaseuran palkollisia tai hallituksen jäseniä? Nimimerkki TMA on ilmeisestikin duunissa HC TPS:llä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko Jatkoajalla useitakin kirjoittajia jotka ovat jonkun liigaseuran palkollisia tai hallituksen jäseniä? Nimimerkki TMA on ilmeisestikin duunissa HC TPS:llä.

Käsittääkseni vero oli, mutta on jäänyt sellainen mielikuva, että lensi tuossa Ässien vallankumouksessa pois. Ainakaan ei ole sen jälkeen enää tippunut sisäpiirintietoja. Pientä mutuilua tosin tämä, eikä täyttä varmuutta ole. Lähinnä perustan tämän juuri tuohon, että hallituksen vaihduttua ei vero ole enää toiminut syväkurkkuna, vaikka silloin tällöin palstalle kirjoitteleekin.

Eikös Ipan puolella vaikuta myös joku herra isoherra ihan omalla nimelläänkin?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Liigakiekkoilijoita, onko heitä, päällä tämän Jatkoajan? Ei ainakaan ketään uskalla tunnustaa, menee liian henkkoht?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liigakiekkoilijoita, onko heitä, päällä tämän Jatkoajan?

Joskus jossain "sarjatasosi?" -kyselyssä taisi muutama olla rastinut olevansa liigapelaaja. Oikeassa elämässä se taitaa vaatia vähän enemmän, kuin rastin ruutuun laittamisen.

Onhan tästä aiheesta keskusteltu aikain saatossa ja ainakin minä olen jäänyt siihen uskoon, että muutama liigapelaaja ringistä löytyy. Oikeastaan aika iso ihme olisi, jos ei löytyisi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ja sitten toinen kysymys; kuinka moni täällä asuu tai on asunnut ulkomailla? Alle vuoden tilapäistä oleskelua ei lasketa.

Neuvostoliitossa, Ruotsissa, Virossa ja Norjassa olen asunut ja ollut töissä. Yhteensä 17 vuotta. Ja tyystin erilaista on meininki jokaisessa maassa ollut.

Sen voi sanoa, että "kestomatkailu" avartaa maailmankuvaa, vaikka naapurimaita kauempana sitä en olekaan harjoittanut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ja sitten toinen kysymys; kuinka moni täällä asuu tai on asunnut ulkomailla? Alle vuoden tilapäistä oleskelua ei lasketa.
Muutaman vuoden asuin Venäjällä töiden takia. Neuvostoliitossa kävin vain turistina.

Voi hyvin olla, että tulevaisuudessa asun lyhyemmän tai pidemmän ajan Suomen rajojen ulkopuolella. Jos en töiden takia, niin lähden pitelemään eläkevuosia. Nykyisissä hommissa ulkomaantyöpaineita ei juuri ole, nykyisessä elämäntilanteessa ei olisi väliäkään.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sitten toinen kysymys; kuinka moni täällä asuu tai on asunnut ulkomailla? Alle vuoden tilapäistä oleskelua ei lasketa.

En tiedä lasketaanko tämä, koska kyseessä oli juurikin tilapäiseksi tarkoitettu oleskelu, joka kylläkin taisi kestää jokusen päivän yli vuoden, mutta Boliviassa tuli asusteltua tuossa vuosituhannen vaihteessa katulapsiduunia tehden.

La Paz oli monessa mielessä todella mielenkiintoinen asuinpaikka siellä 3600 metrin korkeudessa ja bonuksena tietysti pääsi katsomaan kohtuullisen hyvää futista. Sarjapelien lisäksi kävin katselemassa MM-karsintapeleistä matsit Bolivia-Uruguay, Bolivia-Kolumbia ja Bolivia-Chile.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös