Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 293 039
  • 1 868

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Onkohan kenelläkään jatkoaikalaisella ollut mahdollisuutta tsekata hieman eksoottisempien maiden pääsarjoja jääkiekon saralla ihan paikanpäällä? Esimerkiksi voisi nyt ottaa vaikkapa Iso-Britannia, Hollanti, Unkari, Ukraina, Slovenia ja sitä rataa. Italian nyt lasken jo hieman kehittyneemmäksi kiekkomaaksi, mutta maininnan arvoinen maa tottakai, jos siellä jotain Bolzanon matsia olisi sattunutkin seuraamaan. Ihan näin mielenkiinnosta, olen aina miettinyt miksei esimerkiksi briteissä oikein tuo kiekko lähde ja jotain paikallista pääsarjaa olisi mukavakin seurata ja verrata sitä vaikka meikäläisten Mestikseen pelillisesti.

Toistaiseksi oon paikan paalla kaynyt katsomassa vasta yhden ottelun, toissakaudella Glasgow'n joukkue, Braehead Clan voitti Edinburghin joukkueen Capitalsin. En hirveen tiiviisti ole ehtinyt sarjaa seurata muuten kuin tilastojen valossa, mutta pyrin muuttamaan tapojani ja kayda ainakin kaksi ottelua talla kaudella katsomassa. Suomalaisen Jaakkohan taalla pelasi menneella kaudella ykkosvahtina, jatkosta en tieda.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan kenelläkään jatkoaikalaisella ollut mahdollisuutta tsekata hieman eksoottisempien maiden pääsarjoja jääkiekon saralla ihan paikanpäällä? Esimerkiksi voisi nyt ottaa vaikkapa Iso-Britannia, Hollanti, Unkari, Ukraina, Slovenia ja sitä rataa.
Tanskassa tuli aikanaan käytyä katsomassa mm. paikallista kakkostason sarjaa Köpiksen käsittääkseni ainoassa jäähallissa Østerbro Skøjtehalissa, siellä majailevat kotijengit eivät tosiaan pelanneet pääsarjassa vaan divaritasolla.

Junnun silmiin ihan mukiinmenevää lätkää katsomisen kannalta ja hyvin siinä tunnetta oli välillä mukana, kyllä sen toki näki kilometrin päähän että siellä olisi parhaimmillaan voinut itsekin luistella paremmin kuin kankeimmat jyrät.

Samassa hallissa tuli käytyä aina yleisöluistelussa veljen kanssa ja yllättävänkin usein siellä liikuntatunneilla käytiin myös koululuokan kanssa, siinä tuli aina kurko-olo kun suomalainen skloddi pääsi näyttämään muille tunareille miten luistellaan kun perustatsi oli hieman eritasolla.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Onkohan kenelläkään jatkoaikalaisella ollut mahdollisuutta tsekata hieman eksoottisempien maiden pääsarjoja jääkiekon saralla ihan paikanpäällä? Esimerkiksi voisi nyt ottaa vaikkapa Iso-Britannia, Hollanti, Unkari, Ukraina, Slovenia ja sitä rataa.

Pääsarjoja en valitettavasti ole nähnyt, ainoastaan II-III-divarien MM-kisoja. Viime vuonna olin Kroatiassa II-divariturnauksen välipäivänä katsomassa C-junnujen finaalia, muistaakseni Mladost vs Zagreb ja toinen voitti 11-3. Meni ehkä C-II-divarin tasolle vaikka muutama ihan taitavakin kaveri oli kentällä. Vihelsivät kolmella dumarella.

Eksoottisin peli mitä olen paikan päällä katsonut on ehdottomasti Kreikka-Turkki, 1-7.

Sikäli mikäli lähden ensi kaudella katsomaan Unkariin I-divaria niin suunnitelmissa on ottaa hieman tarkemmin selvää Iso-Britannian jääkiekon tilasta ja miksi joukkuetta ei ole A-tasolla nähty pitkään aikaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan kenelläkään jatkoaikalaisella ollut mahdollisuutta tsekata hieman eksoottisempien maiden pääsarjoja jääkiekon saralla ihan paikanpäällä?

Jääkiekkoa ei kylläkään, mutta futista on jonkun verran tullut katseltua Perussa ja Boliviassa. Kummankin maan pääsarjapelejä olen nähnyt jotain 5-10 kpl ja lisäksi pari Copa Libertadores -peliä sekä MM-karsintamatsit Bolivia-Kolumbia, Bolivia-Chile ja Bolivia-Paraguay. Erityisesti kuumottava tunnelma oli Bolivia-Chile pelissä, kun maiden välejä hiertää edelleen se, kun Bolivia menetti yhteyden mereen sodassa Chilen kanssa noin 150 vuotta sitten. Vamos a la playaa laulelivat chileläiset kannattajat ja bolivialaiset olivat täydellisen hiilenä.

Tietysti futismaina nuo eivät ole varsinaisesti kovinkaan eksoottisia.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Onkohan kenelläkään jatkoaikalaisella ollut mahdollisuutta tsekata hieman eksoottisempien maiden pääsarjoja jääkiekon saralla ihan paikanpäällä? Esimerkiksi voisi nyt ottaa vaikkapa Iso-Britannia, Hollanti, Unkari, Ukraina, Slovenia ja sitä rataa.
Iso-Britannian sarjan London Knightsin pelejä tuli käytyä katsomassa muutamia 90-luvun loppupuolella, kun vietin aikaani siellä. Tappeluksihan se usein meni. Lähinnä siellä pelasi näitä hampaattomia kanukkeja, jotka eivät paikkaa paremmista sarjoista saaneet. Oli siellä joitain suomalaisia maalivahtejakin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
- Onko jatkislaisia jotka ovat matkailleet todella arktisilla alueilla: Antarktiksella tai edes Huippuvuorilla/Grönlannissa/Kanadan pohjoisimmilla saarilla?

- Onko kukaan jatkislainen kulkenut junalla Siperian rataa päästä päähän?
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
- Onko jatkislaisia jotka ovat matkailleet todella arktisilla alueilla: Antarktiksella tai edes Huippuvuorilla/Grönlannissa/Kanadan pohjoisimmilla saarilla?

"Arktinen alue eli Arktis tarkoittaa maapallon pohjoisnapaa ympäröiviä alueita."

" Etelämanner mielletään yleensä Antarktiksen synonyymiksi, mutta Antarktikseen sisältyy myös napamannerta ympäröiviä saaria."

Joo tiedän pilkku kiinnostaa ja kiehtoo... Tarkoitit ilmeisesti kylmiä alueita? Aikanaan taksikuskina tuli kuljetettua asiakkaat kerran Hammerfestiin uintireissulle, mutta silloin oli kesä. Kun katsoo karttaa, niin onhan se perkeleen pohjoisessa, mutta Golf-virran takia ei mikään mahdoton paikka asua. Tiedä sitten talvesta. Yritin kyllä saada äijät uimaan aiemmin, mutta kuulemma oli joku kaveri uinut Hammerfestissa ja huonommaksi ei voinut jäädä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
"Arktinen alue eli Arktis tarkoittaa maapallon pohjoisnapaa ympäröiviä alueita."

" Etelämanner mielletään yleensä Antarktiksen synonyymiksi, mutta Antarktikseen sisältyy myös napamannerta ympäröiviä saaria."

Joo tiedän pilkku kiinnostaa ja kiehtoo... Tarkoitit ilmeisesti kylmiä alueita?

Napa-alueita joo, Pohjoisimmassa Norjassa (jos ei Huippuvuoria lasketa) olen itsekin käynyt. Ei se vielä kuulu noihin mitä tarkoitin.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Onko Jatkoajassa muita kuin oman elämänsä koomikoita, viisastelijoita ja pilkunnussijoita?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko Jatkoajassa muita kuin oman elämänsä koomikoita, viisastelijoita ja pilkunnussijoita?

Harvakseltaan. Tosin nekin ovat niitä, jotka kirjoittaessaan jättävät matkalle kirjoitusvirheitä. Pilkunnussinta on omanlaisensa taiteenlaji, siitä joko pitää tai se vituttaa.

Itse olen kiinnostunut tietämään, että onko palstalla aktiivisia Hollannin jalkapalloliigan seuraajia? Itse olen avannut ketjun ko. aiheesta (pahoittelut oman ketjun mainostamisesta) ja olisi mielenkiintoista tietää, josko aihe ketään kiinnostaa vai avasinko ketjun turhaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kirjoitteleekohan Jatkikseen ketään jonkin yliopiston professorin virkaa omaavaa? Tai entistä sellaista?
Jos kirjoittaa, tulisivat varmasti avautumaan siitä, että käytit sanaa omata.

Vähemmästäkin tulee päänsärky.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Varmaankin jo kysytty, en löytänyt vaikka etsinkin, mutta kirjoittaako tänne yhtään tummaihoista? Uskaltaako kukaan myöntää? En ole rasisti.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kuinka moni jatkoaikalaisista omaa taidon jonottaa kaupan kassajonossa jossa on 16 naista ja 4 miestä?

Tein tästä äsken mielikuvaharjoitteen ja uskon pystyväni kuvaillussa tilanteessa vaadittuun suoritukseen. On toki huomioitava mahdolliset muuttuvat olosuhteet suorituspaikalla ja tuulen suunta. Naisten hämmentävä lukumäärä voi kuitenkin sekoittaa tilanteessa pasmoja ja osa miesjonottajista voi lähteä höntyilemään. Pitää kuitenkin huomioida motivaation taso tässä tilanteessa ylipäänsä muodostaa asiaankuuluva jono.

Vastaukseni on - nyt en kyllä osaa sanoa.

Olen taas pohtinut, ja mietinkin että montako työpaikkansa pomoa palstalla on? Jos ei lasketa pienyrityksiä, vaan useamman työntekijän firmaa.
 
Olen taas pohtinut, ja mietinkin että montako työpaikkansa pomoa palstalla on? Jos ei lasketa pienyrityksiä, vaan useamman työntekijän firmaa.

Minua taas kiinnostaa enemmän, että moniko täällä viettää työpäivänsä Jatkoajassa, pomostaan välittämättä?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Entä onko yhdelläkään jatkoaikalaisella suhteita NHL-pelaajiin? Teemu Selänteen isän hyvä ystävä, Saku Koivun entinen naapuri, Olli Jokisen kummisetä, Joni Pitkäsen lapsuuden kaveri tms?

No itsehän olen ollut Jari ja Tiina Kurrin häissä ns. Jarin puolelta. Faijan ja tämän veljien kavereita, lähinnä entisiä pelikavereita. Kuten myös Tikkasen Esa. Entisiä NHL-pelaajiahan nuo on, mutta laskettaneen.

Lisäksi eräs lähisukulaiseni toimii Teemu Selänteen kiekkokoulun rehtorina. Ja yksi kaveri on ollut asumassa pari kk Toni Lydmanin ja tämän vaimon luona.

Löytyykö jatkoaikalaisista yhtään kirjoittelijaa, jonka ammatti olisi lentäjä?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olen taas pohtinut, ja mietinkin että montako työpaikkansa pomoa palstalla on?

Minua taas kiinnostaa enemmän, että moniko täällä viettää työpäivänsä Jatkoajassa, pomostaan välittämättä?
Molempiin kyllä, tosin kun muutenkin työhön kuuluu sosiaalisessa mediassa toimiminen, niin ei sitä nyt ihan hirveän pahalla katsota. Toki ei meillä notkujia pitkään katsella, pomoissa tai työntekijöissä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kuinka moni jatkoaikalaisista omaa taidon jonottaa kaupan kassajonossa jossa on 16 naista ja 4 miestä?

En tiedä, mutta armeija taisi jotenkin liittyä tähän. Onnistunee siis vain jos kaikki nuo jonottajat on käyneet armeijan, tai sitten vain jos kukaan ei ole jolloin käytetään omaa ajattelua. Jotenkin noin se meni. En osaa tätä paremmin selittää, mutta toisaalta eipä osaa kukaan muukaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minua taas kiinnostaa enemmän, että moniko täällä viettää työpäivänsä Jatkoajassa, pomostaan välittämättä?

En tiennyt että on olemassa muutakin tapaa palstailla täällä. No okei, olenhan minä nytkin kotona mutta täällä on aina niin paljon hässäkkää ettei oikein jouda. Töissä paremmin.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko palstalla eläkeläisiä? Ei työkyvyttömyyden takia, vaan ihan ikänsä puolesta. Keski-ikäisiä on paljonkin, mutta vanhuksia? Entä onko täällä peruskouluikäisiä? Löytyykö avoimesti homoseksuaaleja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös