Suomi-rockin paskimmat biisit ikinä

  • 25 157
  • 182

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomirock on ainakin itselleni aina tarkoittanut aikalailla kaikkea suomenkielistä populaarimusiikkia. Jotakin sellaista, mitä niiltä Pokon kokoelmilta löytyy. Ei pidä tässä yhteydessä hirttäytyä rock-käsitteeseen, kun sitä ei ole oikeastaan koskaan kunnioitettu.

Mielenkiintoisesti käsite suomirock nähdään lähes käyttäjästä riippuen eri tavalla. Itse käytän tuosta sinun määritelmästä nimeä suomihumppa, kun taas suomirock on nimenomaan suomenkielistä rock-musiikkia. Artisteja kun kategorisoi, niin Popeda, Eput, Sielun Veljet, Neljä Ruusua on parhaiten kuvaavat. Yö oli uran alussa, nykyäänhän se on humppaa.

Muistelin, että täällä olisi ollut "Paskimmat lyriikat", tms. -ketju, mutten sellaista hakutoiminnolla löydä, joten ensiksikin anteeksi, että mainitsen Jonne Aaronin ja Suomirockin samassa lauseessa.

Siinä sitä on sielunmaisemaa 38-vuotiaan "Suomirock-legendan" kynästä kerrakseen.

Nykyinen Jonne Aaron edustaa toki huonoa vitsiä, mutta 2000-luvun alussa mies oli maan johtavia glam rockin tekijöitä. Siltä uralta mitä korkeimmat komplimentit. Ei toki ole aiemman määritelmäni mukaan suomirockia sekään. Periaatteessa samaa huttuahan sekin oli sanoitusten osalta, mutta englanniksi ne ei jostain syystä kuulosta yhtä korneilta.

Vastauksia ketjun kysymykseen on jo niin kiitettävästi tässä ketjussa, ettei tarvi kuin nyökkäillä hyvien löytöjen osalta. Jossain on ilmeisesti PIMPpi merkattu etäisesti rokkia sivuuttavaksi, siltä voi laittaa listalle koko tuotannon coverit pois lukien.
 
Suomirock on ainakin itselleni aina tarkoittanut aikalailla kaikkea suomenkielistä populaarimusiikkia. Jotakin sellaista, mitä niiltä Pokon kokoelmilta löytyy. Ei pidä tässä yhteydessä hirttäytyä rock-käsitteeseen, kun sitä ei ole oikeastaan koskaan kunnioitettu.
Mielenkiintoisesti käsite suomirock nähdään lähes käyttäjästä riippuen eri tavalla. Itse käytän tuosta sinun määritelmästä nimeä suomihumppa, kun taas suomirock on nimenomaan suomenkielistä rock-musiikkia. Artisteja kun kategorisoi, niin Popeda, Eput, Sielun Veljet, Neljä Ruusua on parhaiten kuvaavat. Yö oli uran alussa, nykyäänhän se on humppaa.

Okei. No mä nään sen just näin kuten Falling Star’kin. Koska onhan Suomessa paljon rock bändejä ja sitten ilmiselviä Iskelmä- ja kevyemmän musiikin bändejä, johon just joku Mamba soveltuu.

Toki, parhaat suomalaiset bändit ovat tulleet ulos 70-80-90-luvuilla (eikä toki koske pelkästään Suomea), niin siellä on paljon näitä bändejä mitkä ovat hakeneet itseään. Ja sitten on paljon eri genrejä. Mä en toki paljoa musiikista tai muustakaan ymmärrä, joten paha tässä lähteä arvostelemaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Apulanta on kyllä melkoista paskaa, jos en ole tätä aiemmin sanonut. Niillä ekoilla levyillä oli muutama ihan hyväkin ralli, mutta yli 20 vuotta bändi on suoltanut tunkkaista, pöhöttynyttä ja mollivoittoista iskelmä-hardrockia, jonka parasta ennen -päiväys on mennyt jo viime vuosituhannen puolella. Toni Wirtasen teiniangstiset sanoitukset ja rääkyvä ääni ovat vielä kirsikka kakun päälle. Aivan liian väsyttävää kuunneltavaa edes pieninä annoksina. Apulannan koko tuotannon kuunteluttaminen jollain olisi hyvä kidutuskeino.


Pakko olla samaa mieltä. Puhutaan rock-musiikista ja ei tule yhtäkään riffiä mieleen, että miten menee. Niin tylsän tasapaksua soittoa, jossa kukaan ei erotu mitenkään. Jos jotain Wigwamia ja Kingston Wallia miettii, niin Apulanta on kyllä ihan romua näihin verrattuna. Suomenkielisistä bändeistä sitten joku YUP on vaikka ihan eri tasoa. Rock-musiikissa itseäni on ainakin aina kiinnostanut soittotaito ja groove.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Toi Samu Haberin Täältä tullaan on mun listalla jäätävintä skeidaa mitä tänä vuonna on julkaistu. Kuulostaa ihan lastenlaululta.

Melkein yhtä skeidaa ovat muutkin Haberin suomenkieliset tekeleet. "Täältä tullaan" kieltämättä saa vaihtamaan radiokanavaa salamannopeasti. Lastenlaulun tyyppiseksi tuo kappale kai on tarkoitettukin. Haber sanoi hiljattain yhdessä haastattelussa, että "täältä tullaan" on sellainen Aku Ankan veljenpoikien suuhun sopiva ilmaus.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kuulin Sunrise Aveneun kappaleen, jonka nimi oli tyyliä Hollywood Hills. Se oli paska. Todella paska. Jäätynyttä paskaa. Luulin joskus että olisi hyväkin vitsi, että bändin nimi olisi vaikkapa Sunrise Avenue, mutta ei tässä voi enää vitsailla.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaihdan myös radiokanavaa välittömästi kun kuulen jonkun näistä Samu Haberin suomenkielisistä biiseistä. Ihan käsittämätöntä, että joku pystyy näitä kuunnella ja todennäköisesti aika moni myös tykkää niistä biiseistä. Ehkä iso osa ihmisistä vaan on todella yksinkertaisia ja paskalla musiikkimaulla siunattuja tai sitten itse olen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös