Suomi-rockin paskimmat biisit ikinä

  • 25 158
  • 182

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tuossa radiota (Suomirock) kuunnellessani tuli mieleen, onko Jatkoajassa ketjua suomalaisen rockin paskimmista biiseistä. Pikaisen haun mukaan ei ollut, joten perustetaan tällainen. Jos kuitenkin vastaava jo löytyy, niin Moderaattorit varmaankin yhdistävät.

Oma listani on tällä hetkellä seuraavanlainen (perustelut pyydettäessä), Kriteerinä mulla oli se, että kappale saa aikaan instant-kanavanvaihdon:

1. Pelle Miljoona: Moottoritie on kuuma
2. Lauri Tähkä & Elonkerjuu: Pauhaava sydän
3. Juliet Jonesin Sydän: Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin
4. Yö: Joutsenlaulu
5. Haloo Helsinki: Lady Domina

Muilla inhokkeja? No varmasti!
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuossa radiota (Suomirock) kuunnellessani tuli mieleen, onko Jatkoajassa ketjua suomalaisen rockin paskimmista biiseistä. Pikaisen haun mukaan ei ollut, joten perustetaan tällainen. Jos kuitenkin vastaava jo löytyy, niin Moderaattorit varmaankin yhdistävät.

Oma listani on tällä hetkellä seuraavanlainen (perustelut pyydettäessä), Kriteerinä mulla oli se, että kappale saa aikaan instant-kanavanvaihdon:

1. Pelle Miljoona: Moottoritie on kuuma
2. Lauri Tähkä & Elonkerjuu: Pauhaava sydän
3. Juliet Jonesin Sydän: Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin
4. Yö: Joutsenlaulu
5. Haloo Helsinki: Lady Domina

Muilla inhokkeja? No varmasti!

Tykkään tästä jo ihan ketjun ajatuksen tasolla, mutta pakko myös tykätä postauksesta Yön Joutsenlaulun takia. Täytyy myöhemmin tehdä oma lista. Joutsenlaulu löytyy ykköspaikalta.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Vieläköhän @Sistis vihaa Zen Cafen Todella kaunis-biisiä? Se on nimittäin ensimmäinen asia, josta kyseisen nimimerkin muistan siltä ajalta kun oman palstaurani aloitin...tästä siis aikaa lähes 20 vuotta.

Tuota biisiä en itse niinkään vihaa. Kyllähän radiokanavien soittolistat ovat aikoinaan saaneet monia kappaleita suorastaan vihaamaan, mutta tuollaisten kanavien kuuntelu on loppunut osaltani aikoja sitten. Esim. moni Eppu Normaalin biisi on mennyt pilalle, kun joku Nova tai Suomipop on luukuttanut niitä jatkuvalla syötöllä. En nyt ala tuollaisia kipaleita listaamaan, koska päänsä itse musiikissa ei ole mitään vikaa vaan ainoastaan siinä että ne ovat joskus tulleet korvista ulos. Mainitaan nyt kuitenkin yksi biisi, jonka kuuleminen radiosta oli aikoinaan suurinta tuskaa. Se oli Neljän Ruusun Missä vaan. Sen typerä sanoitus ja Ilkka Alangon lauluääni, josta en ole koskaan pitänyt, aiheutti jo aikamoisia antipatioita koko bändiä kohtaan. Siksi melkein harmitti, että kun pari vuotta sitten otin vartavasten kuunteluun pitkästä aikaa bändin Haloo-levyn, se oli edelleen todella hyvä. Se Missä vaan on silti kamala biisi, enkä aio testata onko mieli muuttunut.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vieläköhän @Sistis vihaa Zen Cafen Todella kaunis-biisiä? Se on nimittäin ensimmäinen asia, josta kyseisen nimimerkin muistan siltä ajalta kun oman palstaurani aloitin...tästä siis aikaa lähes 20 vuotta.

Hauskaa, että tuollaisesta muistetaan. Olen ehkä muuttunut keski-ikäistyttyäni tyynemmäksi, ja tuon ajan jälkeen markkinoille on tullut kaiken maailman Cheekiä ja vastaavaa, joka on vielä enemmän minun musiikkimakuni vastaista.

Tuo Todella Kaunis on kuitenkin hyvin tylsä ja lattea biisi. Yksinkertainen, laahaava ja muutenkin huono. Zen Cafe on tehnyt ihan hyviä kappaleita, eikä yhtyettä vastaan ole mitään, mutta tuo kappale ei toiminut. Se oli lisäksi siinäkin mielessä huono, että siitä ei löytynyt mitään camp-arvoa, kuten niin monesta muusta kappaleesta.

Mutta kyllä minä mielummin tuota kuuntelen, kuin näitä "räppääjä". Ja Samuli Putroa kyllä arvostan muusikkona.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Valvomo - Mikä Kesä? (Vaikka @Hescu fani onkin ja kävi keikoillakin, niin itseä ei sytytä)
Mamba - Mitä yhdestä särkyneestä sydämestä
Dingo - Sinä ja Minä (mitä vittua oikeasti?)
Yö - ihan jokainen biisi
 

Kafka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin ravintolapianistit ja harhaoppiset joogaajat
Tuo Todella Kaunis on kuitenkin hyvin tylsä ja lattea biisi. Yksinkertainen, laahaava ja muutenkin huono.
Yläasteen musiikintunneilta tästä on jäänyt pienimuotoinen trauma. Mielummin otan kolmen päivän juurihoitosession tai syön Timo Soinin krapulapaskaa kermavaahtokuorrutuksella kuin kuuntelen tätä sadistista äänisaastetta. Autoillessa radiokanavan valintaa tehdessä on oltava tarkkana, koska jos sieltä lähtisi ensimmäiset säkeet soimaan, niin varmaan ajaisin jalkakäytävälle ja yrittäisin osua mahdollisimman moneen viattomaan ohikulkijaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotkut pitävät Tahdon Rakastella Sinua-biisiä jotenkin suomirokin klassikkona mutta mulle se on kyllä ihan karmeaa paskaa alusta loppuun... Muuten aika sama inhokit kun tässä ketjussa on mainittu mutta sillä erotuksella että Yö oli joskun ennen Joutsenlaulua ihan oikea rokki bändi... Sen jälkeiset on kyllä tämän ketjun kamaa 100%:sti mutta on heilläkin hetkensä.
Sitten tämä suomiräppi... Cheek ja muut... Se on sitten sitä osastoa että sitä ei pidä mainitseman edes tässä ketjussa. Ne ovat häpäisy jopa Mamballe... Ja se on jo paljon se...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jotkut pitävät Tahdon Rakastella Sinua-biisiä jotenkin suomirokin klassikkona mutta mulle se on kyllä ihan karmeaa paskaa alusta loppuun...
Perustelut? Yksi ikonisimpia ja kovimpia suomirock-biisejä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perustelut? Yksi ikonisimpia ja kovimpia suomirock-biisejä.
En mä sitä nyt sen kummemmin osaa perustella. Korni. Yksinkertainen. Ei mitään tarttuvaa. Liikaa soitettu. Vaikka muuten tuo 70-80 luvun suomirokki uppoaakin niin jotenkin en tuota tuon ajan suomipunkin "hienoutta" ole ikinä oikein ymmärtänyt. Ei siellä ole ollut mulle ikinä yhtään merkityksellistä yhtyettä tai kappaletta. Huonosti soitettua ja paskoja biisejä noin yleisesti ja kokonaisuutena. Mutta eihän niiden tarvitse kaikille auetakaan...
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Jotkut pitävät Tahdon Rakastella Sinua-biisiä jotenkin suomirokin klassikkona mutta mulle se on kyllä ihan karmeaa paskaa alusta loppuun...

Tähän vahva sama! Biisin ainoa hyvä puoli on se että Pelle ei laula sitä ä.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Liikasoitto väljäyttää biisin kuin biisin. Mikä muuten lasketaan suomirockiksi?

Paskin saattaisi olla Neljän Ruusun Suikki. Dingon 3 ekaa ja Yön 2 ekaa levyä ovat kyllä hyviä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämän ketjun eräs tärkeimpiä asioita on se, milloin olet syntynyt. Jos pop/rock on iskostunut nuorena vaikkapa 70- luvulla tai vasta kasarilla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Erittäin kova biisi. Ei voi mennä pieleen, kun sen takana on kokoonpano Pelle-Varonen-Yaffa-McCoy-Taskinen. Koko albumi muutenkin on aivan täyttä timanttia.

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mamba - tuotanto
SIG - Tiina menee naimisiin + Ludwig van beethoven
Kotiteollisuus - Se yksi biisi jonka ne on tehneet pari sataa kertaa
Kolmas nainen - Tästä asti aikaa

Kyllä Neljä ruusua ja Ismo Alankokin kutittelevat oksennusrefleksiä mutta nostetaan heidän sijaan listalle Janos Valmusen aina paniikkireaktion aikaan saava Bussipysäkki. Sulkekaa se radio jo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös