Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 901 718
  • 5 385

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin töissä ja tarkoitus oli katsella peli jälkikäteen. Kuuntelin kumminkin Ramonasta, enkä taida sitten jälkilähetyksenäkään katsella kun se niin vaikeaa taas oli.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Odotin peliltä enemmän. Mietin jo töissä että ompas nättiä kun tulee peli. Vaikka katsoin koko pelin niin kyllä jotenkin kiinnostus lässähti viimestään sen Kookoon toisen maalin jälkeen. Ehti hyvin käydä vaikka jääkaapilla tai vessassa kesken pelinkin. Hävis terävin mielenkiinto. Jotenkin tuo kuvastaa tällä hetkellä sitä kentällä olevaa Lukkoa.

Tämä ketuttaa.

Itse lopetin katsomisen 2. erän jälkeen, kun huomasin, etten oikeastaan seuraa ottelua ollenkaan. Paljon viihdyttävämpää oli katsella, kun Serie A:n sarjanousija taisteli vieraspelissä voiton lisäajan maalilla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Odotin peliltä enemmän. Mietin jo töissä että ompas nättiä kun tulee peli. Vaikka katsoin koko pelin niin kyllä jotenkin kiinnostus lässähti viimestään sen Kookoon toisen maalin jälkeen. Ehti hyvin käydä vaikka jääkaapilla tai vessassa kesken pelinkin. Hävis terävin mielenkiinto. Jotenkin tuo kuvastaa tällä hetkellä sitä kentällä olevaa Lukkoa.
Sama. Keskipäivästä lähtien odottanut peliä, mutta toisen maalin jälkeen kiinnostus katosi niin itseltäni kuin näemmä joukkueelta kentälläkin.
Itse lopetin katsomisen 2. erän jälkeen, kun huomasin, etten oikeastaan seuraa ottelua ollenkaan. Paljon viihdyttävämpää oli katsella, kun Serie A:n sarjanousija taisteli vieraspelissä voiton lisäajan maalilla.

Sori vaan, että kommentoin tai häiritsen ketutustanne mutta onko mahat todellakin noin täynnä siitä Mestaruudesta? Ettei siis enää jaksa katsoa edes kokonaista peliä vaikka vastassa oli yksi Liigan kärkijoukkueista.

Itse esimerkiksi katson kaikki Ässien pelit vaikka olisi sarjajumbona, näin olen tehnyt niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Ehkä olen vain jonkinlainen masokisti... mene ja tiedä.

Pointti siis oli vain ihmetys kuinka nopeasti fanien kiinnostus oman joukkueensa peliotteisiin vaihtelee, aallonharjalta pohjalle.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pointti siis oli vain ihmetys kuinka nopeasti fanien kiinnostus oman joukkueensa peliotteisiin vaihtelee, aallonharjalta pohjalle.

Tunnustan että olen aiemminkin keskeyttänyt ottelun seuraamisen, jos Lukko pelannut huonosti ja pelin viihdearvo heikko. Ei jaksa keskittyä, tulee räplättyä puhelinta ja sitten lopulta erätauolla TV kiinni.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Sori vaan, että kommentoin tai häiritsen ketutustanne mutta onko mahat todellakin noin täynnä siitä Mestaruudesta? Ettei siis enää jaksa katsoa edes kokonaista peliä vaikka vastassa oli yksi Liigan kärkijoukkueista.

Itse esimerkiksi katson kaikki Ässien pelit vaikka olisi sarjajumbona, näin olen tehnyt niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Ehkä olen vain jonkinlainen masokisti... mene ja tiedä.

Pointti siis oli vain ihmetys kuinka nopeasti fanien kiinnostus oman joukkueensa peliotteisiin vaihtelee, aallonharjalta pohjalle.
Hmm, käsi pystyyn heti se, joka ei mieluummin katselisi voittavaa kiekkoa. Muistan selkeästi, kun viime kautena oli peli ilta, niin junnu valmistautui jo hyvissä ajoin hallille lähtöön. Itse tyydyin CMoreen, mutta jännitys oli huipussaan lähes joka matsissa. Ja eikös se niin mennyt, että "On paljon mukavampaa voittaa kuin hävitä."

Uskoisin, että joka ainoan joukkueen fanit & kannattajat haluaisivat oman jengin olevan siellä sarjataulukon kärkipäässä ennen kuin muutaman viimeisen joukossa. Tai, tiedä häntä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse esimerkiksi katson kaikki Ässien pelit vaikka olisi sarjajumbona, näin olen tehnyt niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Ehkä olen vain jonkinlainen masokisti... mene ja tiedä.

Pointti siis oli vain ihmetys kuinka nopeasti fanien kiinnostus oman joukkueensa peliotteisiin vaihtelee, aallonharjalta pohjalle.
Se on niin helppo pistää telkkari kiinni ja lopettaa pelin katsominen. Mulle ainakin oli tärkeä asia se, kun Äijänsuolla kausikortin kanssa 30 vuotta kävin pelejä katsomassa, että kesken en pelistä pois lähde. Telkkarin äärestä se on helpompaa kun on tylsä peli.

Vaikka ei sillä, kyl mä eilisenkin pelin jälkilähetyksenä katsoin tänä aamuna kun aikaisin heräsin vaikka tuloksenkin tiesin etukäteen ja palstalta lukenut kaiken mitä siitä oli kirjoitettu.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Sori vaan, että kommentoin tai häiritsen ketutustanne mutta onko mahat todellakin noin täynnä siitä Mestaruudesta? Ettei siis enää jaksa katsoa edes kokonaista peliä vaikka vastassa oli yksi Liigan kärkijoukkueista.

Itse esimerkiksi katson kaikki Ässien pelit vaikka olisi sarjajumbona, näin olen tehnyt niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Ehkä olen vain jonkinlainen masokisti... mene ja tiedä.

Pointti siis oli vain ihmetys kuinka nopeasti fanien kiinnostus oman joukkueensa peliotteisiin vaihtelee, aallonharjalta pohjalle.
Ei kyse ole tästä. Ainakin omalla kohdalla vaikuttaa se miltä Lukon peli näyttää. Jos se näyttää tuollaiselta alistuneelt ja hakatulta koiralta, kuten tiistaina, niin en jaksa loppuun katsoa. Jos peli olisi näyttänyt siltä, että vaikka ollaan kolme maalia perässä, niin silti kolmannessa erässä voi taistella voitosta, se olisi täysin eri asia.
Tappio hyvällä pelillä ja loppuun asti taistelemisella ei harmita ollenkaan niin paljoa kuin tuollainen selkärangaton hiihtely ekan erän jälkeen.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Sori vaan, että kommentoin tai häiritsen ketutustanne mutta onko mahat todellakin noin täynnä siitä Mestaruudesta? Ettei siis enää jaksa katsoa edes kokonaista peliä vaikka vastassa oli yksi Liigan kärkijoukkueista.

Itse esimerkiksi katson kaikki Ässien pelit vaikka olisi sarjajumbona, näin olen tehnyt niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Ehkä olen vain jonkinlainen masokisti... mene ja tiedä.

Pointti siis oli vain ihmetys kuinka nopeasti fanien kiinnostus oman joukkueensa peliotteisiin vaihtelee, aallonharjalta pohjalle.
Minä en ainakaan jaksa alkaa taas tähän iänikuiseen vänkäämiseen, että onko ne huonompia faneja, jotka eivät katso koko peliä/lähtevät hallilta kesken kaiken/eivät edes mene hallille kuin ne, jotka ovat alusta loppuun mukana. Toisilla on muuta tekemistä, tärkeämpiä asioita, kuin seurata heikkoa jääkiekko-ottelua. Ei se (välttämättä) tee kenestäkään huonompaa fania.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olin hallilla eilen ekaa kertaa reiluun kuukauteen. Taisin lähteä siinä kohtaa kun kellossa oli n. 30 sekuntia jäljellä. Kotona jos olisin katsellut, niin todennäköisesti viimeistään 55 minuutin kohdalla olisin vaihtanut matsia, kun ei siinä oikein mitään kiriä saatu taaskaan aikaan. Seuraavan kerran hallille vissiin sitten Joulukuussa, kun ensi viikolla ei pääse, vaikka olisihan se kiva päästä Peksille antamaan pienet kunnianosoitukset ennen peliä.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sori vaan, että kommentoin tai häiritsen ketutustanne mutta onko mahat todellakin noin täynnä siitä Mestaruudesta? Ettei siis enää jaksa katsoa edes kokonaista peliä vaikka vastassa oli yksi Liigan kärkijoukkueista.
Kyllä on todella harvassa ne kerrat kun olen telkkarin sammuttanut kesken pelin. Eilenkin tuli katsottua kokonaan mutta huomaan kun peli lässähtää eikä olla oikein lähelläkään voittoa niin helposti menee focus esim. kännykkään. Joskus myös arkena pakko alkaa tekemään asioita kotona kesken pelin kun huomaa ettei peli anna juurikaan ja to do -lista on hoitamatta. Usein juuri sen pelin takia. Ei tässä ole kysymys sarjasijoituksesta vaan pitkälti viihdearvosta ja tunteesta. Kyllähän nyt jokainen tietää sen tunteen kun peli on jännää niin sitä melkein mielummin kusee housuunsa kuin lähtee kesken erän vessaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sori vaan, että kommentoin tai häiritsen ketutustanne mutta onko mahat todellakin noin täynnä siitä Mestaruudesta? Ettei siis enää jaksa katsoa edes kokonaista peliä vaikka vastassa oli yksi Liigan kärkijoukkueista.

Itse esimerkiksi katson kaikki Ässien pelit vaikka olisi sarjajumbona, näin olen tehnyt niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Ehkä olen vain jonkinlainen masokisti... mene ja tiedä.
"Mahat täynnä" on nähdäkseni väärä johtopäätös, eiköhän sensijaan kyse ole lähinnä siitä että on ehditty tottua liian hyvään ja nyt huono peli ja tappiot turhauttavat tavallista enemmän.
Vastaavasti sinun tilanteeseesi ehkä pätee "kaikkeen tottuu" eli kun vuosikausia katselee kun oma suosikkijoukkue tasapainoilee keskinkertaisen ja surkean välillä ollen keskimäärin kehno, niin siitä tulee normaalia. Kokemusta tästä on siis Raumallakin.
Hieno jatkoaikamaali Ässiltä tänään kyl.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ei kyse ole tästä. Ainakin omalla kohdalla vaikuttaa se miltä Lukon peli näyttää. Jos se näyttää tuollaiselta alistuneelt ja hakatulta koiralta, kuten tiistaina, niin en jaksa loppuun katsoa. Jos peli olisi näyttänyt siltä, että vaikka ollaan kolme maalia perässä, niin silti kolmannessa erässä voi taistella voitosta, se olisi täysin eri asia.
Tappio hyvällä pelillä ja loppuun asti taistelemisella ei harmita ollenkaan niin paljoa kuin tuollainen selkärangaton hiihtely ekan erän jälkeen.

Ainahan se miltä peli näyttää, on subjektiivinen näkemys. Kuitenkin tuollaiset "hakattu koira" ja "hiihtely" - nimitykset kertovat enemmän henkilökohtaisesta harmistuksesta kuin todellisuudesta. Toki peli voi näyttää päällisin puolin siltä, kun ajoitukset ym. ei ole kunnossa.

Itse katsoin loppuun asti enkä kadu. Hienommalta se menestys tuntuu, kun on myös huonot hetket mukana.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Emmä tiedä kuuluuko tähän ketjuun, mutta nuo ketjut. Jotenkin alkaa ketuttamaan kun niitä katsoo. Ainoa selkeästi toimiva koostumus hajoitettu ja lopputuloksena oikeastaan mikään kenttä ei toimi. Lisäksi ketjut vaikuttavat sellaisilta että kun Repo palaa, niin kaikki räjäytetään uusiksi.

Edit. Eli toivoisin itse mahdollisimman samanlaisina pysyviä kenttiä, Petman voisi stuntata Repoa helposti ja näin kolme ketjua saataisiin pysymään suhteellisen samanlaisina.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi olla, että on jotain vammaa taustalla, mutta en kyllä aivan ymmärrä maalivahtien peluutusta. Lehtinen on varmasti selvä ykkönen, mutta kyllä Jukurille voisi myös pelejä antaa. Jukuri on pelannut vähäiset pelinsä mielestäni ihan hyvin. Myös Kalle puhui jossain haastattelussa aiemmin, että hän uskoo vahvaan maalivahtitandemiin.

Lehtinen ei ole esittänyt mitään sellaista viime kaudelta tuttua dominanssia, joka selittäisi tämän peluutuksen. Myös viime kaudella Setänen sai hyvin roolia alkukaudella. Varmasti siellä on Veltsulla painetta saada voittoja ja nyt sitä haetaan Lassin kanssa. Koko kautta ajatellen Jukurin pitäisi myös saada startteja alle.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitää tunnustaa, että eniten ottaa päähän tämä maalivahtien peluutus tässä. Varmastikaan tasaisella peluutuksella ei kauheasti olisi ainakaan tuo Lukon pistemäärä heikentynyt.

Toisaalta Lehtinen mainitsi kauden alla, että haluaa pelata enemmän. Nyt Lassi on ensimmäistä kertaa kiistaton ykkösvahti. Ei peluutus eroa esim RD:n ajasta, jolloin Zapolski pelasi kaikki pelit. Lehtinen on parantanut koko ajan ja ottanut viime peleissä kiinni paljon läpiajoja ja nollannut vastustajan avopaikkoja.

Jukurille pitäisi minusta hakea peliaikaa Mestis-lainojen kautta, toki Killeri puhui aiemmin, että Mestis-joukkueissa arki ei ole riittävän ammattimaista. Jukuri ei taida A-junnuissa saada pelata? Vai meneekö yli-ikäisenä, mikä rajoitus tuossa on?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toisaalta Lehtinen mainitsi kauden alla, että haluaa pelata enemmän. Nyt Lassi on ensimmäistä kertaa kiistaton ykkösvahti. Ei peluutus eroa esim RD:n ajasta, jolloin Zapolski pelasi kaikki pelit. Lehtinen on parantanut koko ajan ja ottanut viime peleissä kiinni paljon läpiajoja ja nollannut vastustajan avopaikkoja.

Jukurille pitäisi minusta hakea peliaikaa Mestis-lainojen kautta, toki Killeri puhui aiemmin, että Mestis-joukkueissa arki ei ole riittävän ammattimaista. Jukuri ei taida A-junnuissa saada pelata? Vai meneekö yli-ikäisenä, mikä rajoitus tuossa on?

Kyllä Mestiksessä huomattavasti tasokkaampia pelejä saa mitä A-junnuissa, että tuo nyt ainakin on Jukurin kannalta ihan pöhkö idea. Ja ei se kyllä varmaan junnuissa saisi edes pelata.

Ymmärtäisin peluutuksen ellei Jukuri olisi ollut noin hyvä mitä on vähät pelinsä ollut.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kyllä Mestiksessä huomattavasti tasokkaampia pelejä saa mitä A-junnuissa, että tuo nyt ainakin on Jukurin kannalta ihan pöhkö idea. Ja ei se kyllä varmaan junnuissa saisi edes pelata.

Ymmärtäisin peluutuksen ellei Jukuri olisi ollut noin hyvä mitä on vähät pelinsä ollut.
Samaa mieltä, tosiaankin erikoisesta tilanne vaikuttaa Jukurin kannalta. Ymmärtäisin hyvin jos Lehtinen olisi loistanut mutta näin ei ole ollut, viime pelissäkin eka maalissa ihan pihalla.
Joku oli huolissaan että Petman nostaa kytkintä jos ei vastuu miellytä niin mitä mahtaa Jukuri ajatella tästä touhusta. On kuitenkin erittäin lupaavan olloinen maalivahti.
 

korvanappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitäpä tässä sen ihmeempää, palattu normaaliin Lukkokannattajan arkeen. Eipähän ainakaan tarvitse siitä mestaruudesta enään hetkeen kitistä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten jengi tällä palstalla on oikeasti näin pahasti lyöty? Kyllä Lukko tuosta vielä tulee parantamaan huomattavasti, mutta sitä on vaikea sanoa mihin se riittää. Ei kai kukaan oikeasti odottanut, että muutosten jälkeen jatketaan juhlamarssia lajin helppouden takia?

Vituttaa vähän se, että Lehtinen joutuu nyt Lukon kapean rosterin ja hänen suuren peluutuksen takia tietyllä tapaa hampaisiin fanien keskuudessa. Ei toki pahasti mutta kuitenkin.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Miten jengi tällä palstalla on oikeasti näin pahasti lyöty? Kyllä Lukko tuosta vielä tulee parantamaan huomattavasti, mutta sitä on vaikea sanoa mihin se riittää. Ei kai kukaan oikeasti odottanut, että muutosten jälkeen jatketaan juhlamarssia lajin helppouden takia?
Pakkohan tuosta on parantaa, muuta vaihtoehtoa ei ole tai pudotaan jo säälirajan alle.
Ei kai kukaan odottanut juhlamarssia, mutta huomattavasti parempaa mitä nyt ollaan nähty eikä se pitäisi olla liikaa vaadittu hallitsevalta mestarilta ja 3 suurimmalta pelaajabudjetin joukkueelta.
Oudot piirteet maalivahtien peluutuksessa, jatkuvat ongelmat Puolustuspelissä ei luo uskoa.

Mutta aina löytyy niitä joiden mukaan on vasta marraskuu ei mitään syytä huoleen, keväällä sitten näytetään närhen munat, kannattajilta puuttuu vaan kärsivällisyyttä pelattu vasta n. 1/3. Maaottelu tauon jälkeen kaikki on taas hyvin jos saadaa Repo, Haga ja Kukkonen takaisin kannattelemaan joukkuetta pitkien saikkujen jälkeen Kikosta ei ole varmuutta. Loppukaudesta onneksi ei enää kukaan loukkaannu ja tulevaisuudessa nostetaan sitä rahaa pankista jota A junnujen peluutuksella sinne on urakalla talletettu.

Säästölinjalla on saatu sekä liiga että a-junnut ahdingon partaalle.

Sorry vuodatus, mutta just nyt ei Lukon touhu vakuuta oikein millään tasolla.
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Pakkohan tuosta on parantaa, muuta vaihtoehtoa ei ole tai pudotaan jo säälirajan alle.
Ei kai kukaan odottanut juhlamarssia, mutta huomattavasti parempaa mitä nyt ollaan nähty eikä se pitäisi olla liikaa vaadittu hallitsevalta mestarilta ja 3 suurimmalta pelaajabudjetin joukkueelta.
Oudot piirteet maalivahtien peluutuksessa, jatkuvat ongelmat Puolustuspelissä ei luo uskoa.

Mutta aina löytyy niitä joiden mukaan on vasta marraskuu ei mitään syytä huoleen, keväällä sitten näytetään närhen munat, kannattajilta puuttuu vaan kärsivällisyyttä pelattu vasta n. 1/3. Maaottelu tauon jälkeen kaikki on taas hyvin jos saadaa Repo, Haga ja Kukkonen takaisin kannattelemaan joukkuetta pitkien saikkujen jälkeen Kikosta ei ole varmuutta. Loppukaudesta onneksi ei enää kukaan loukkaannu ja tulevaisuudessa nostetaan sitä rahaa pankista jota A junnujen peluutuksella sinne on urakalla talletettu.

Säästölinjalla on saatu sekä liiga että a-junnut ahdingon partaalle.

Sorry vuodatus, mutta just nyt ei Lukon touhu vakuuta oikein millään tasolla.

Saa sitä huolissaan olla, varmaan tossa haettiin enemmän sitä, että sellainen täällä aina tappiopelien jälkeen alkava kirves kaivoon -meininki on turhaa ja ylimitoitettua.

Joo Lukko voisi olla paremmissakin asemissa ja peli voisi olla parempaa. Maaottelutauon jälkeen kaikki ei välttämättä ole hyvin, vaikkakin helvetisti helpompaa se on kun ketjullinen tekijämiehiä tulee takaisin. Se vaan on totuus, että nyt on marraskuu. En tiedä, miten Lukon kevät menee, mutta voihan se olla että näytetään närhen munat. Tossa se Tapparakin on rinnalla eikä ne siihen tule jäämään, miksi Lukkokaan. Kukaan tuskin oikeasti uskoo, että Lukko nyt menee tällä pelaajalistalla päätyyn. Ei mene ja onhan se jo monta kertaa sanottukin Kallen toimesta.

Kyllä, kannattajilta puuttuu kärsivällisyyttä. Näin se on. Luulin jonkun muuttuneen kevään mestaruuden ja 2,5 kautta jatkuneiden Pekalle kenkää -juttujen jälkeen, mutta väärässä olin. Enkä nytkään ole ihan varma, mitä jotkut haluaisivat Lukon sitten tekevän. Markolle kenkää vai? Mitään järkeähän siinä ei ole. Pelaajahankinnoista on turha puhua, koska tarve on tiedostettu ja meidän alle puoli vuotta sitten mestaruuden voittanut urheilujohtaja varmasti ottaa kiinni sopivien sattuessa kohdalle. En ainakaan itse jaksa leikkiä tietäväni paremmin että millaisia pelaajia liikkuu, mihin suuntaan, millä hinnalla ja preferoiko ne raumalaista vai turkulaista merimaisemaa.
 

#87-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kettu ja Pingviini
Kyllä, kannattajilta puuttuu kärsivällisyyttä. Näin se on. Luulin jonkun muuttuneen kevään mestaruuden ja 2,5 kautta jatkuneiden Pekalle kenkää -juttujen jälkeen, mutta väärässä olin. Enkä nytkään ole ihan varma, mitä jotkut haluaisivat Lukon sitten tekevän. Markolle kenkää vai? Mitään järkeähän siinä ei ole. Pelaajahankinnoista on turha puhua, koska tarve on tiedostettu ja meidän alle puoli vuotta sitten mestaruuden voittanut urheilujohtaja varmasti ottaa kiinni sopivien sattuessa kohdalle. En ainakaan itse jaksa leikkiä tietäväni paremmin että millaisia pelaajia liikkuu, mihin suuntaan, millä hinnalla ja preferoiko ne raumalaista vai turkulaista merimaisemaa.
Itse kannattajana, koen olevani asiakas, jolla on täysi oikeus vaatia ja valittaa maksamastaan tuotteesta, juuri silloin ku siihen on aihetta. Eikä puolen vuoden päästä. Tällä hetkellä se tuote josta itsekin maksan (tuplana; liput ja tv) ei todellakaan ole hintansa arvoista, ei läheskään. Se, että viime kaudella tuli mestaruus, ei ainakaan henkilökohtaisesti lämmitä tippaakaan kun seuraa tämän hetkistä peliä, jota ei edes selvinpäin tai ilman vahvaa lääkitystä kehtaa katsoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös