Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 896 516
  • 5 377

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Ja taas se alkaa - saapas nähdä, milloin iskee Satakuntaan(kin). Pikkujoulukausi täydessä vauhdissa, niin tartuntojen määrä tullee todennäköisesti nousemaan aika lailla. Raumallakin tartuntamäärät hienoisessa kasvussa.

 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ja taas se alkaa - saapas nähdä, milloin iskee Satakuntaan(kin). Pikkujoulukausi täydessä vauhdissa, niin tartuntojen määrä tullee todennäköisesti nousemaan aika lailla. Raumallakin tartuntamäärät hienoisessa kasvussa.

No eipä tuossa nyt muuta rajoitusta ole, kuin että koronapassi otetaan käyttöön Tepsin kotiotteluissa. Mikä nyt olisi mielestäni täysin aiheellista ihan joka hallissa ja yleisötapahtumassa, aivan käsittämätöntä että siinä pitää kikkailla jonkun kellonajan kanssa.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Jo vain. Eiköhän se siihen passihommaan piankin mene. Jäi vain mainitsematta se tuossa alkuperäisessä tekstissäni.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Radiosta tuli The F C. Pidin enteenä tulla katsomaan olisiko tänne tullut uutisia toivotuista/vaadittavista/luvatuista vahvistuksista. No eihän niitä täältäkään löytynyt. No nykyisillä kai sit mennään ja odotetaan ihmettä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No eipä tuossa nyt muuta rajoitusta ole, kuin että koronapassi otetaan käyttöön Tepsin kotiotteluissa. Mikä nyt olisi mielestäni täysin aiheellista ihan joka hallissa ja yleisötapahtumassa, aivan käsittämätöntä että siinä pitää kikkailla jonkun kellonajan kanssa.

Asiasta voidaan olla montaa mieltä. Mielestäni koko passihomma on yhtä helvetin pelleilyä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On se siinä mielessä ettei rokote estä tartuntaa eikä estä levittämästä tautia.

Ei estä, mutta vähentää merkittävästi sekä tartuntoja että sairaalahoitoon joutuneita. Terveydenhuollon resurssit ovat kovilla, kiitos rokottamattomien, joten heidän liikkumistaan on aiheellista rajoittaa. Koronapassi tulee ennemmin tai myöhemmin kaikkiin liigapaikkakuntiin ja hyvä niin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
On se siinä mielessä ettei rokote estä tartuntaa eikä estä levittämästä tautia.

Virallisten tilastojen (esimerkiksi THL) mukaan rokoite antaa >90% suojan Covid-19 vastaan.

Jos halliin päästeään vain rokoitettuja niin todennäköisyys taudin samiselle/levittämiselle on huomattavasti matalampi, kuin rokoittamattomien kanssa.

Jos ei itse osaa tai jaksa Googlettaa tai ei osaa tilastotiedettä niin ei kannata jakaa tietoa faktana, joka ei pidä täysin totta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Montako tartuntaketjua on lähtenyt jäähallista? Niin. Eli voitasko lopettaa jo alkuunsa nämä vaatimukset koronapassi käyttöönotosta jäähalleissa.
Oliko tällä mitään merkitystä silloinkaan kun rajoituksia vielä oli? Tartuntaluvut ja terveydenhuollon kuormitus ei ilman rajoituksia näytä laskevan, joten ennemmin tai myöhemmin passi tulee ja se on sata kertaa parempi kuin mikään yleisörajoitus tms.

Passiproseduuri nyt ei juuri eroa pääsylipun näyttämisestä, eli vaivan kannalta aivan yhdentekevä asia. Jos sillä vielä saadaan rokottamaton joko menemään piikille tai jäämään kotiin, niin hommahan toimii. Negatiivinen testikin toki riittää.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei estä, mutta vähentää merkittävästi sekä tartuntoja että sairaalahoitoon joutuneita. Terveydenhuollon resurssit ovat kovilla, kiitos rokottamattomien, joten heidän liikkumistaan on aiheellista rajoittaa. Koronapassi tulee ennemmin tai myöhemmin kaikkiin liigapaikkakuntiin ja hyvä niin.

Ne on niin kovilla, että pitää Virosta ottaa porukkaa :D nauran oikeesti täällä teille hysteerikoille.

Vituttaa tää koronapaniikki mikä myös heijastuu näköjään kaikkeen mahdolliseen jääkiekkoa myöden.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ne on niin kovilla, että pitää Virosta ottaa porukkaa :D nauran oikeesti täällä teille hysteerikoille.

Vituttaa tää koronapaniikki mikä myös heijastuu näköjään kaikkeen mahdolliseen jääkiekkoa myöden.

Minulla ei ole mitään hysteriaa, rokotukset otettu, mutta on harmillista, että esim. täällä Espoossa on Jorvin päiväsairaala suljettu, kun rokottamattomia koronapotilaita on niin paljon. Ja ketjun aiheeseen liittyen myös ketuttaisi, jos joutuisi itse Peijakseen lähtemään sen vuoksi.

Koronapassi pitää rokottamattomat pois hallilta ja mahdollisesti saa jonkun ottamaan rokotteen, niin pelkästään positiivista, jos tulee kaikille liigapaikkakunnille. Kenenkään rokottamattoman ei pidä hakea hallilta tartuntaa ja sen jälkeen viedä tehohoitopaikkaa sairaalassa.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Ne on niin kovilla, että pitää Virosta ottaa porukkaa :D nauran oikeesti täällä teille hysteerikoille.

Vituttaa tää koronapaniikki mikä myös heijastuu näköjään kaikkeen mahdolliseen jääkiekkoa myöden.
Voisi helposti kuvitella että jos suosikkijoukkueesi päävalmentaja kävi keväällä kuoleman porteilla kyseisen viruksen ansiosta ettei paljoa naurattaisi.

Minua taas vituttaa oikeasti vaarallisen viruksen vähättely.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voisi helposti kuvitella että jos suosikkijoukkueesi päävalmentaja kävi keväällä kuoleman porteilla kyseisen viruksen ansiosta ettei paljoa naurattaisi.

Minua taas vituttaa oikeasti vaarallisen viruksen vähättely.

En vähättele, mutta joku raja tälle hysterialle pitää olla. Jos rokote on olevinaan niin tehokas, niin eikö sen pitäisi riittää, että 80% on rokotettu? Ei näköjään riitä. Koko passi on ihan täys vitsi.
 

senilix

Jäsen
Minä en ymmärrä tätä nykyajan koohotusta. On asia mikä tahansa, niin valittaa pitää.
Niin kuin nyt tämä rokotus ja passi. Totta kai, jokaisella on oikeus ottaa rokote tai olla ottamatta.
Mutta jokaisella rokotetulla on oikeus ihan itse päättää, haluaako hän olla missään tekemisissä rokottamattomien kanssa.
Ja näin päädytään tähän passiin.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
En vähättele, mutta joku raja tälle hysterialle pitää olla. Jos rokote on olevinaan niin tehokas, niin eikö sen pitäisi riittää, että 80% on rokotettu? Ei näköjään riitä. Koko passi on ihan täys vitsi.
Mille hysterialle? Missä voi nähdä hysteriaa? Koronarokotehan on yksi tehokkaimmista koskaan kehitetyistä rokotteista. Voit ihan helposti laskea paljonko on 20% Suomen yli 12-vuotiaista ja sitten miettiä voiko sillä lukumäärällä vielä aiheuttaa ongelmia sairaanhoidon kapasiteetille. Tämä ei edelleenkään ole mitään ydinfysiikkaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mille hysterialle? Missä voi nähdä hysteriaa? Koronarokotehan on yksi tehokkaimmista koskaan kehitetyistä rokotteista. Voit ihan helposti laskea paljonko on 20% Suomen yli 12-vuotiaista ja sitten miettiä voiko sillä lukumäärällä vielä aiheuttaa ongelmia sairaanhoidon kapasiteetille. Tämä ei edelleenkään ole mitään ydinfysiikkaa.

Missä tuo tehokkuus näkyy? Ennen rokotetta vuosi sitten oli 500% vähemmän tartuntoja.

Ainoa posi rokotteessa ollut, että se on lieventänyt koronan oireita. Edelleenkään itse rokote ei estä todellakaan tartuttamasta ja sen tehokkuus laskee nopeammin kuin heteromiehen kulli alastoman Johanna Tukiaisen edessä.

Sanon vaan, että mitään erityisen poikkeavaa ei ole ollut tavallisiin influenssakausiin verrattuna. Nykyinen mediahölötys ja ihmisten paniikki tämän on aiheuttanut.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Missä tuo tehokkuus näkyy? Ennen rokotetta vuosi sitten oli 500% vähemmän tartuntoja.

Ainoa posi rokotteessa ollut, että se on lieventänyt koronan oireita. Edelleenkään itse rokote ei estä todellakaan tartuttamasta ja sen tehokkuus laskee nopeammin kuin heteromiehen kulli alastoman Johanna Tukiaisen edessä.

Sanon vaan, että mitään erityisen poikkeavaa ei ole ollut tavallisiin influenssakausiin verrattuna. Nykyinen mediahölötys ja ihmisten paniikki tämän on aiheuttanut.
Saattoi vuosi sitten olla myös eri virusvariantti. Näistä tehoista on ihan tieteellisiä tutkimuksiakin olemassa, ei näitä mutulla tarvitse vetää. Mistä olet päätellyt että rokotteen pitäisi estää tartuntoja? Se vähentää sairastumisia ja vain sairastuneet tartuttavat. Nyt taidetaan kyllä vääntää väärässä ketjussa että jos sovitaan että sinä olet sitä mieltä, minä ja tiede ollaan eri mieltä.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Missä tuo tehokkuus näkyy? Ennen rokotetta vuosi sitten oli 500% vähemmän tartuntoja.
Oliko tää vitsi? Kai se nyt on pikkasen eriasia verrata vuodentakaiseen, jolloin oltiin pääasiassa kaikki kynnellekykenevät etätöissä ja ravintoloissa ja yleisötilaisuukissa oli rajoitukset voimissaan. Lisäksi kasvomaskien ja käsidesien käyttö oli varmasti paljon suurempaa vielä vuosi sitten.
 

senilix

Jäsen
Mitä rokotetut pelkäävät?
Tiedän, että tämä on väärä ketju, mutta vastaan lyhyesti tähän ja poistun sitten keskustelusta.

Varsinkin vanhemmilla voi olla kaikenlaisia muita sairauksia, mikä niistä kaikista tietää.

Olen melko aktiivisesti mukana parinkin yhdistyksen toiminnassa, en onneksi päättävässä asemassa.
Varsinkin toisessa näistä osallistujien ikähaitari on melkoinen, mukana on hyvinkin vanhoja ja sitten muutama nuorempi maskiton rokottamaton. Aikaisemmista aktiivisista osallistujista on n. kolmannes jäänyt pois, kaikki sieltä vanhemmasta päästä. Kun kaupungilla vastaantulevilta kysyy miksi, on selitys näiden nuorempien euroopanomistajien käytös.

Minulle henkilökohtaisesti on ihan sama, miten ja mihin ihmiset haluavat päivänsä päättää. Olen vanha, mutta silti suhtaudun tähän vähän kuin muslimit/hindut. Jossakin ylempänä on määrätty lähtöaika ja -tapa, tapahtuu silloin kun tapahtuu.

Ja tuolla ylemmällä en tarkoita tuota paljon esillä olevaa porilaista muuttolintua.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Alkaa oikesti vituttamaan se, että jokaikisessä ketjussa 70-80% viesteistä ei liity asiaan mitenkään vaan on silkkaa valiitamista ja änkyttämistä, joka ei johda mihinkään muuhun kuin lisään vitutukseen. Tää vituttaa itseäni paljon enemmän kuin Lukon tämän hetkiset otteet. Oltais me nyt edes paremmalla hengellä täällä palstalla kuin (eräiden palstalaisten mielipiteiden mukaan) Lukon pelaajat pukukopissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös