Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 582
  • 47 167

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voiko Facebook jostain syystä automaattisesti lähetellä kaveripyyntöjä? Kun minun kaverilistaani on ainakin ilmestynyt iso kasa ihmisiä, joille en kyllä muista edes lähettäneeni kaveripyyntöä?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voiko Facebook jostain syystä automaattisesti lähetellä kaveripyyntöjä? Kun minun kaverilistaani on ainakin ilmestynyt iso kasa ihmisiä, joille en kyllä muista edes lähettäneeni kaveripyyntöä?
Kännykällä selatessa olen huomannut että olen lähettänyt kaveripyyntöjä vahingossa muutamaan kertaan. Sama on sattunut kavereillekin. Ja minullekin on tullut kvaripyyntöjä tuntemattomilta, eli oletan että ovat lähettäneet vahingossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tickets are only available for groups of ten or more travellers from now until May.

Tarkoittaako tuo että toukokuun alussa vai lopussa saa muitakin kuin ryhmälippuja? Tuon now uskoisin olleen tuossa siitä asti (syksystä) kun tieto on kirjoitettu, eli se ei ole oleellista.
 

Nick Neim

Jäsen
Tickets are only available for groups of ten or more travellers from now until May.

Tarkoittaako tuo että toukokuun alussa vai lopussa saa muitakin kuin ryhmälippuja? Tuon now uskoisin olleen tuossa siitä asti (syksystä) kun tieto on kirjoitettu, eli se ei ole oleellista.

Minä ainakin (heikolla) englannillani ymmärrän tuosta, että toukokuun alusta asti saisi muitakin kuin ryhmälippuja. "Until May" = Toukokuuhun asti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin liitteenä kuva ötökästä jota en tunnista. Koira kannellut noita sisälle nyt pari kertaa ulkoota. Ötökkä ei myöskään kuole helpolla. (lue liiskaannu).
Tuosta en tiedä, mutta muita ötököitä on ollut riesaksi asti. Joskus viitisen vuotta sitten keittiön kaapissa kuhisi riisihäröjä. Puuropaketin mukana vissiin tulivat kaupasta. Kaikki kuivamuona roskiin ja keittiön pesu riitti poistamaan ne. Toi nyt ei ollut isokaan ongelma, mutta pari kolme vuotta sitten kerrostalossa oli luteita ja siis munkin kämpässä. Voi vittu sitä touhua. Nyt vissiin joku viemäri-itikka täällä kiusaa ja sohvallakin saattaa olla jotain toukkia/kovakuoriaisia. Kerran oon nähnyt molemmat...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Osaako joku vastata mitä on tapahtunut Decasport-nimiselle yritykselle? Yritys valmisti siis yksilöllisiä hammassuojia urheilijoille ja iso osa Liigajengeistä sekä osa NHL-pelaajista käyttää heidän suojiaan.

Yritin heiltä varata aikaa hammasjäljennösten ottoon ja sitä kautta hammassuojien tilaukseen, mutta puhelimeen ei vastattu (hälytti kyllä) kahteen päivään, eikä myöskään sähköposteihin kuulunut vastausta. Facebook-sivuilla oli tapahtunut jonkunnäköistä actionia viimeksi heinäkuussa 2014. Lisäksi toimipiste oli nettisivujen mukaan Alppitalossa Helsingissä, mutta kun tarkistin, ei sellaista yritystä siellä ole.

Päädyin hommaamaan suojat muuta kautta, mutta jäi vain mietityttämään tuon yrityksen kohtalo kun nettisivu, Decasport Hammassuojat on kuitenkin edelleen pystyssä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kun tuollaisen nieluoperaation läpikäynyt ihminen voi ja pystyy vain juomaan nesteitä ja makeat alkaa tökkimään, niin mistä suolaista? Eli kun jugurtit, jäätelöt, kiisselit alkaa puuduttamaan ja tekisi mieli suolaista, niin mitä voisi nauttia?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitään tietoa, että miltä se maistuu kylmänä? Kuumaa kun ei saa juoda, tai edes pysty nielemään.
Auts, sekin vielä. Eihän ne yleensä jäähdyttämällä parane...Kylmistä keitoista ei tuu mieleen kuin kurkkukeitto ja tomaattikeitot. Mausteisetkin on sitten varmaan kielletty, jos ei niin gazpacho olis yksi kylmänä syötävä keitto. Avokadokeiton reseptejä oon nähnyt, mutta ei ole vielä tullut testattua.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Puolustusvoimat lähettää kirjeen 20-60 vuotiaille reserviläisille. Mä pääsin aikanaan reserviin 19-vee kersfanttina. Olisinko päässyt kuin koira veräjästä?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En jaksa googlettaa... Nyt kun Pirkko Ruohonen-Lerner siirtyy Euroopan parlamenttiin eduskuntaan valitun Sampo Terhon tilalle, nousee PRL:n tilalle eduskuntaan varasijalta Leena Meri. Nouseeko nyt sitten Meren tilalle varasijalle seuraavaksi eniten ääniä saanut perussuomalainen? Vaalituloksissa kun kerrottiin kullekin puolueelle vain yksi varasijalta olija. Jos nyt sitten vaikka Soini parin ministerivuoden jälkeen siirtyy johonkin palkkiovirkaan, niin kuka tulee hänen tilalleen eduskuntaan, seuraavalla varasijalta oleva persuko?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon Nepalin katastrofin jälkeen oli medioissa että SPR tai joku vastaava taho lähetti sinne avustustyöntekijöitä tms. Mitähän se porukka oli ja miten siihen pääsee? Oliko ne jotain oikeasti ammattilaisia vai vaan jonkun perus ensiapukurssin plus jonkun tietyn tahon tosi lyhyen kurssin käyneitä? Ja mitenhän ne matkustus yms. kustannukset? Mulla on halu auttaa vapaaehtoisesti ja nyt oli suuri halu auttaa just tuonne, mutta itse en sen takia halua joutua maksamaan, eikä mikään rahankeräys ole oikein mun juttu. Ton jonkun aiemminkin mainitun puljun vapaaehtoiseksi liityin, mutta näköjään lähes viikko kesti vastata...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tuon Nepalin katastrofin jälkeen oli medioissa että SPR tai joku vastaava taho lähetti sinne avustustyöntekijöitä tms. Mitähän se porukka oli ja miten siihen pääsee? Oliko ne jotain oikeasti ammattilaisia vai vaan jonkun perus ensiapukurssin plus jonkun tietyn tahon tosi lyhyen kurssin käyneitä? Ja mitenhän ne matkustus yms. kustannukset? Mulla on halu auttaa vapaaehtoisesti ja nyt oli suuri halu auttaa just tuonne, mutta itse en sen takia halua joutua maksamaan, eikä mikään rahankeräys ole oikein mun juttu. Ton jonkun aiemminkin mainitun puljun vapaaehtoiseksi liityin, mutta näköjään lähes viikko kesti vastata...

SPR:n webbisivuilla on ohjeet siitä, miten pääsee toimintaan mukaan. Tosin jos nyt haluat Nepaliin auttamaan, niin on hieman myöhäistä, koska noihin suuriin katastrofeihin lähetetään vain kokeneita auttajia, jotka yleensä vielä ovat erikoistuneet johonkin tiettyyn tehtävään (esim. rauniokoiran ohjaaminen) jota erityisesti tarvitaan katastrofialueella. Mutta, aloittelijoita hekin ovat joskus olleet, eli et pääse kokeneeksi auttajaksi jos et ole ensin aloittelija.

http://www.spr.fi
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko osoitteesta paypal@e.paypal.com tullut sähköposti ns. oikealta Paypalilta, vai huijaussivustolta? Nyt ne menevät suoraan roskakoriin, mutta vilkaisin että vaan ihan asiaa taisi olla viimeisessäkin. En käytä Paypalia kovin usein, joten siksi kysymys. Hyvin olen toki pärjännyt ilman noitakin tähän asti, mutta voisiko ne siirtää pois roskaposteista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko osoitteesta paypal@e.paypal.com tullut sähköposti ns. oikealta Paypalilta, vai huijaussivustolta? Nyt ne menevät suoraan roskakoriin, mutta vilkaisin että vaan ihan asiaa taisi olla viimeisessäkin. En käytä Paypalia kovin usein, joten siksi kysymys. Hyvin olen toki pärjännyt ilman noitakin tähän asti, mutta voisiko ne siirtää pois roskaposteista.
Lähettäjän sähköpostiosoite on helppo väärentää, joten en luottaisi pelkästään siihen.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millä aineella saa vaaleanruskeista nahkakengistä lian aiheuttamat tummentumat pois? Viisastelijoille lisätään, että aineen tulisi olla sellainen, jonka kengän nahka myös kestää.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edessä kuulemma Tallinnanreissu jalkamatkustajana Tallinkin Star ja Seastar (tms.) -lautoilla.

Pitääkö olla oma kaljakärry mukana vai saako laivalta edullisesti myös ne vetokärryt jolla olutboxit kotiutetaan? Mitä kustantavat?

Teen myös viina-preorderin jossa hintaan sisältyy kuulemma "pakkaus". Onko kokemuksia ovatko nuo pakkaukset/laatikot kätsysti lisättävissä niihin kärryihin?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kohteliaimmin haluaisin tiedustella, että mitkä nimimerkit löivät keskenään vetoa siitä onko SDP mukana hallituksessa, panoksena taisi olla joku vähän parempi viskileka? Yritin tonkia, mutta eivät riittäneet minun etsimiskyvyt ja/tai kärsivällisyys sellaiseen projektiin. Ihan vaan puhtaasti mielenkiinnosta asiaa kohtaan tiedustelen, että kuka sen vedon nyt voitti ja mikä viinaleka se oli joka voittajalle luovutetaan?

Lämmin etukäteiskiitos mahdolliselle vastaajalle.
 

Nick Neim

Jäsen
Kohteliaimmin haluaisin tiedustella, että mitkä nimimerkit löivät keskenään vetoa siitä onko SDP mukana hallituksessa, panoksena taisi olla joku vähän parempi viskileka? Yritin tonkia, mutta eivät riittäneet minun etsimiskyvyt ja/tai kärsivällisyys sellaiseen projektiin. Ihan vaan puhtaasti mielenkiinnosta asiaa kohtaan tiedustelen, että kuka sen vedon nyt voitti ja mikä viinaleka se oli joka voittajalle luovutetaan?

Lämmin etukäteiskiitos mahdolliselle vastaajalle.

Mä olen aika varma, että @Daespoo oli toinen vedonlyöjä, ja jostain syystä muistan käyttäjän @Bismarck olleen vedon toinen osapuoli. En jaksa puhelimella sen kummemmin tonkia, mutta jos edes toinen kolahti oikein, helpottanee se etsimistä jonkin verran.

E: Jaksoinhan mä sittenkin, tässä olisi linkki tuohon viestiin.

Huolestuttaa kyllä, kun ulkomuistista vetelee tällaisia turhanpäiväisyyksiä palstalta. Pitäisi varmaan hankkia elämä.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
E: Jaksoinhan mä sittenkin, tässä olisi linkki tuohon viestiin.

Kiitokset tästä. Asia jäi mieleeni, koska pidin erittäin puutteellisella politiikantuntemuksellani selvänä, että Kokoomus päätyy hallitukseen, jolloin SDP ei sinne mahdu ja kiinnosti, että millä perusteilla joku SDP:n hallituspaikkaan niin paljon uskoi, että oli valmiina tuommoisen vedon lyömään. Hyvän viskipullon @Daespoo tuosta tienasi, ei siinä mitään.

Niin ja @Bismarck , ihmettelyäni ja kiinnostustani vetoonne ei tule ottaa vittuiluna tai naureskeluna, jäi vaan ihan aidosti mietityttämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös