Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 966 503
  • 47 166

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mahtavaa menoa, olin itse Saksassa tuolloin kisoissa, mutta en tosin tuossa pelissä eli näin tämän ensimmäistä kertaa. Joku voi pitää Mertsiä huonona selostajana, mutta tehdään niille tilaa katkarapukatsomoon. Jos haluaa pelin nähdä rauhassa ilman tunnetta, niin kannattaa ehkä ostaa oma jäähalli ja perustaa omat kisat ja oma tv-yhtiö.
Tuossa viime viikolla kun katsoin MM95-uusintaa, niin Mertsi kuulosti ihan ok selostajalta. Myöhemmin on sitten tulleet mukaan nämä väkinäiset hassuttelut, täydellinen värilasien takaa katsominen sekä ärsyttävät sanonnat joita toistetaan 1000 kertaa pelissä (esim: Kontiola saa kiekon, syöttää nopeasti ja terävästi laitaan Aaltoselle joka nopeasti ja terävästi polkee ruotsin alueelle ja laukoo nopeasti ja terävästi).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Myöhemmin on sitten tulleet mukaan nämä väkinäiset hassuttelut, täydellinen värilasien takaa katsominen sekä ärsyttävät sanonnat joita toistetaan 1000 kertaa pelissä

Seuraan snookeria ja krikettiä paljon missä on rauhallista menoa, selostajat saattaa olla 30 sekuntia hiljaa ja silti se ei ole kiusallinen hiljaisuus. Jääkiekkoon sopii täydellinen värilasien takaa katsominen. Mertsi ei hassuttele väkinäisesti tai mistä minä tiedän miten sen joku kokee. Ei siellä kuitenkaan mitään käsikirjoitusta ole, salaliitot sitten muualla. Se on vain hehkutusta ja se ei väärin ole.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Seuraan snookeria ja krikettiä paljon missä on rauhallista menoa, selostajat saattaa olla 30 sekuntia hiljaa ja silti se ei ole kiusallinen hiljaisuus. Jääkiekkoon sopii täydellinen värilasien takaa katsominen. Mertsi ei hassuttele väkinäisesti tai mistä minä tiedän miten sen joku kokee. Ei siellä kuitenkaan mitään käsikirjoitusta ole, salaliitot sitten muualla. Se on vain hehkutusta ja se ei väärin ole.
"Jeff Petry siinä ihmettelee, että missä maailmanpyörässä tässä ollaan? Itse en uskalla sinne mennä, en myöskään lentäviin mattoihin. Ainoa, mihin uskaltaa on kummitusjuna, mutta äiti ei enää päästä sinnekään"
"Siellä istui iso paha susi, Jevgeni Artjuhin. Mutta mitä on tehnyt punahilkka? Punahilkalla on ollut eväät kunnossa. Punahilkka on tuonut eväät sinne kuuluisaan mummon tupaan ja pitänyt ne siellä. Ja iso paha susi on kysynyt: Mitä sinulla on pussissa? Mitä sinulla on pussissa? Siellä on kolme maalia pussissa tällä hetkellä"

Kukin tietty tyylillään, mutta nämä ainakin mua vituttaa selostuksessa. Hehkuttaa saa, huutaa saa, saa olla värilasejakin, mutta jokin raja. MM95:ssä nämä turhanpäiväisyydet loistivat poissaolollaan, jolloin Mertaranta oli ihan jopa kohtuullisen OK selostaja.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mitä safkaa pitäisi hakea kisastudioon? En osaa päättää. Huomenna töitä, joten juomana luultavimmin kokista :)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sellaista olen tässä miettinyt useammankin vuoden, että pelataanko Saksassa paljon sotapelejä, joissa usein vaikka jenkit sotivat natseja vastaan? Omalta kantilta tuntuisi hieman hullulta pelata pelejä, joissa vaikka ohjaisi venäläisiä sotilaita tappamaan suomalaisia. Taustalla kuuluisi suomalaisten sotakomentoja ja sitten vain tulta sinne.
 

Rocco

Jäsen
Pystyykö Visa Debit-kortilla nostamaan rahaa pankkiautomaatista Saksassa?
Riippuu vähän. Monissa paikoissa ei pysty, joissakin pystyy. Enemmistö automaateista on sellaisia, että vain luottokortilla voi nostaa rahaa, mutta joissakin pankeissa on hyvä palvelu, ja mahdollisuus nostaa suomalaiselta tililtä rahaa. Se tosin vaatii suoran yhteyden automaatista pankkiin, ja kaikkialla ei sitä ole.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Pystyykö Visa Debit-kortilla nostamaan rahaa pankkiautomaatista Saksassa?

Niinkun tossa yllä jo oli, niin pystyy ja ei pysty. Isoimpien lafkojen automaateilla on yleensä yhteydet ja niiden kautta onnistuu, mutta muistaakseni nekin veloitti aika suolasta palvelumaksua per nosto. Sillon kun mä viimeksi kävin maassa, niin mulla oli vielä käytössä HSBC:n enkkutili ja sen debit-kortilla asia oli ainakin näin. En sitten tiedä, hoituuko se halvemmalla, jos omaa tilin esim.Handelsbankeniin, jolla on ainakin suurempia kytköksiä Saksan pankkisysteemiin.

Noilla sakuillahan on muutenkin vanhanaikaikanen pankkiautomaattijärjestelmä, jossa jokaisella lafkalla on omat automaattinsa ja paikallisilla korteillakin nosto väärältä automaatilta on ihan helvetin kallista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
... mutta muistaakseni nekin veloitti aika suolasta palvelumaksua per nosto. Sillon kun mä viimeksi kävin maassa, niin mulla oli vielä käytössä HSBC:n enkkutili ja sen debit-kortilla asia oli ainakin näin..
Hmm, minulta on euroalueella veloitettu yhden euron palvelumaksu, jos nostaa euroja debit kortilla. Luulenkin että se on joku EU:n asettama maksukatto?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Niin? Jos noin oli, niin sitten siinä oli yksi euro liikaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin? Jos noin oli, niin sitten siinä oli yksi euro liikaa.
Okei, minusta yksi euro ei ole suolainen palvelumaksu, sinusta siis on.. Kannattaa varmaan pysyä kotona ja keksittyä säästämään rahaa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kiitos vastauksista kaikille. Onkohan jotain nettisaittia, mistö saisin vielä katseltua lisätietoja? Pankin (Säästöpankki) sivut on niin onnettomat, ettei ne auta yhtään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vastauksista kaikille. Onkohan jotain nettisaittia, mistö saisin vielä katseltua lisätietoja? Pankin (Säästöpankki) sivut on niin onnettomat, ettei ne auta yhtään.
No ainakin täällä on jotain virallista: EU – Usein kysyttyä pankkiasioiden hoitamisesta eri EU-maiden välillä – Sinun Eurooppasi

"Mitä maksuja peritään pankkiautomaatin käytöstä ulkomailla?
Jos sinulla on euromääräinen pankkitili ja nostat euroja toisen maan pankkiautomaatista, maksat vain saman verran kuin nostosta omassa maassasi."
 

Nick Neim

Jäsen
Hmm, minulta on euroalueella veloitettu yhden euron palvelumaksu, jos nostaa euroja debit kortilla. Luulenkin että se on joku EU:n asettama maksukatto?

Suomessa ainakin 4 euron nostomaksu on mahdollinen. En tiedä onko jopa vieläkin korkeampi, mutta 4 eurosta olen varma.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomessa ainakin 4 euron nostomaksu on mahdollinen. En tiedä onko jopa vieläkin korkeampi, mutta 4 eurosta olen varma.
Joo, kuten tuosta toisesta viestistäni selviääkin, ei ole mitään rajaa, kunhan maksu on sama euroalueella kuin kotimaassakin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Suomessa ainakin 4 euron nostomaksu on mahdollinen. En tiedä onko jopa vieläkin korkeampi, mutta 4 eurosta olen varma.

Joo, kuten tuosta toisesta viestistäni selviääkin, ei ole mitään rajaa, kunhan maksu on sama euroalueella kuin kotimaassakin.

Oman pankin palveluhinnastostahan se tosiaan on ihan kiinni. Maksaahan se nostaminen varmaan ainakin suurimmalla osalla (suomalaisista) pankeista Suomessakin muualla kuin ottopisteellä, joka on suomalaisten pankkien oma systeemi. Omalla osuuspankilla on vain 0,75€ maksu euromääräisestä käteisnostosta muualla kuin ottopisteellä. Vieraan valuutan nostaminen onkin sitten tyyriimpää (kiinteä + prosenttiosuus). Toisella pankilla voi olla tuo prosenttiosuus myös euromääräisistä...

Kiitos vastauksista kaikille. Onkohan jotain nettisaittia, mistö saisin vielä katseltua lisätietoja? Pankin (Säästöpankki) sivut on niin onnettomat, ettei ne auta yhtään.

Säästöpankkien hinnastot löytyy netistä. Pitää valita oma konttori minkä asiakas on että löytyy palveluhinnasto koska se on eri hinnasto eri säästöpankeilla.
 

Nick Neim

Jäsen
Joo, kuten tuosta toisesta viestistäni selviääkin, ei ole mitään rajaa, kunhan maksu on sama euroalueella kuin kotimaassakin.

Joo pahoittelut, tuli luettua heikonpuoleisesti vastaukset tuon sinun lainatun viestin jälkeen kun luurilla selailin.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkohan kenelläkään tämmöisestä hajua.

Joskus 90-luvun alussa tuli Yleltä puolalainen nuortensarja (puolalaisuuden perusteena sana POLSKA kunkin jakson alussa). Sarjassa oli päähenkilönä n. 10-vuotias jannu. Toisinaan päähenkilön vanhemmat lähtivät sarjan mukaan "katsomaan Kuubaa", minkä olen mielessäni jälkikäteen tulkinnut ryypylle lähtemisenä. Onko kenelläkään mitään käsitystä, mistä sarjasta voisi olla kyse?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Likan ylppärit 30.5. Kultsalla (Hki) => saako siihen mihinkään autoja parkkiin?
 

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onkohan kenelläkään tämmöisestä hajua.

Joskus 90-luvun alussa tuli Yleltä puolalainen nuortensarja (puolalaisuuden perusteena sana POLSKA kunkin jakson alussa). Sarjassa oli päähenkilönä n. 10-vuotias jannu. Toisinaan päähenkilön vanhemmat lähtivät sarjan mukaan "katsomaan Kuubaa", minkä olen mielessäni jälkikäteen tulkinnut ryypylle lähtemisenä. Onko kenelläkään mitään käsitystä, mistä sarjasta voisi olla kyse?

Tarkoitatkohan ruotsalaista Adam & Eva -sarjaa, jossa Adam oli puolalainen?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Katselin jokunen ilta sitten Frii-kanavaa. Kuva välillä hieman pätki, joten kokeilin onko antennijohto kunnolla kiinni seinässä. Oli kai se, mutta samalla se tipahti lattialle, kun käteni siihen jotenkin väärin osui. Enkä sitä enää saanut antennia nostettua, koska olisi pitänyt siirtää sohvaa, jotta olisin yltänyt johdon nostamaan. En alkanut sohvaa yöllä siirtää, ettei parin metrin päässä nukkuva olisi herännyt. No kaikeksi ihmeeksi Frii-kanavan ohjelma näkyi ilman antenniakin. Muut kanavat eivät näkyneet. No, eilen minulla oli Frii taas päällä ja se pätki, vaikka antenni oli taas seinässä kiinni. Ei ohjelmaa voinut edes katsoa. Muut kanavat näkyivät täydellisen hyvin.

Mikä siinä siis on, että tuo yksi kanava voi näkyä ilman antennijohtoakin? On tämä nyt hieman koomista, että olen viikon aikana katsellut Frii-kanavaa silloin kun antennijohto ei ole ollut seinässä kiinni ja joutunut jättämään katsomisen kesken silloin, kun antenni oli seinässä kiinni, mutta lähetys pätki pahasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös