Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 340
  • 47 167

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Niin.. Tosiaan pitäisi olla DNA:n kautta. Kaapelihuusholliin vieläpä.

Denalla näkyy olevan ainakin meidän osoitteeseen 19,95€/kk kuuden kuukauden määräaikainen ja 24,95€/kk toistaiseksi voimassaoleva diili.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isännöitsijä lähestyi mukavalla kirjeellä, jossa mainitsi meidän talossa alle kuukauden päästä alkavasta kylpyhuoneremontista. Kylpyhuoneremontin mahdollisuus tuli ilmin joulun alla, mutta se ei silloin vielä ollut varmaa. Isännöitsijä sanoi remontin kestävän viikon tai kaksi per asunto, mutta tänään tulleessa kirjeessä kestoksi varmistui noin seitsemän viikkoa per asunto. Onko tuo isännöitsijän ensimmäinen ilmoitus pätevä, kun eikös näistä isommista remonteista pidä ilmoittaa vuokralaisille puoli vuotta ennen remontin alkua? Tuolla tavallahan voisi kaksi kertaa vuodessa isännöitsijä ilmoittaa, että mahdollisesti tehdään jotain, vaikka mitään remonttia ei tehtäisikään, mutta asukkaille olisi kuitenkin lain vaatima ilmoitus tehtynä.

Lisäksi tänään tulleessa kirjeessä luki, että mahdolliset vuokran alennukset katsotaan vasta remontin JÄLKEEN. Taloon keväällä muuttaneille on tarjottu suoraan 30% vuokranalennus remontin ajaksi ja vanhoille asukkaille sitten katseltaisiin alennuksia syssyllä. Eihän tuo nyt noin voi mennä?

Toisinaan taloyhtiöissä joudutaan tekemään varsin pikaisella aikataululla korjauksia ja tällöin aikataulut eivät välttämättä päde eikä esim. tuo puolen vuoden ilmoitusvelvollisuusaika täyty. Taloyhtiöllä on oikeus ryhtyä viipymättä toimiin esim, juuri kylpyhuoneiden korjauksissa, jos niiden korjaamatta jättäminen tai viivästyminen aiheuttaisi vaaraa esim. talon rakenteille.

Hyvin hoidetuissa taloyhtiöissä tällaiset asiat päätetään aina hyvissä ajoin, mutta aina sekään ei ole mahdollista. Joskus esim. jossakin asunnossa tai asunnoissa havaitaan kosteusvaurio ja jos useampia asuntoja joudutaan korjaamaan samaan aikaan, on perusteltua nopeuttaa myös muiden huoneistojen korjauksia, jos se aiheuttaa taloyhtiölle huomattavia kustannussäästöjä. Tällöin taloyhtiön etu menee yksittäisen osakkaan/asukkaan edun edelle. Toisinaan taas jossakin huoneistossa voidaan havaita lievempi kosteusvaurio, joka voidaan perustellusti paikata "jeesusteipillä", jos märkätilasaneeraukset ovat tulossa lähiaikoina eikä tästä välttämättömästä korjauksesta aiheudu lopulta suurempaa vauriota. Usein, kun kylpyhuoneiden kuntoa kartoitetaan, paljastuu, että alkuperäiset suunnitelmat ovat olleet liian ruusuisia. On saatettu kuvitella paperilla, että riittää pelkkien kalusteiden uusiminen, mutta sitten onkin kierroksella paljastunut, että vesieristeenä onkin aikansa elänyt kylpyamme, joka pitäisi uusia. Tämä tarkoittaa sitä, että koko kph menee uusiksi.

Vuokranalennus voidaan myöntää myös jälkikäteen, mutta aika yleisenä käytäntönä on se, että jos esim. putkirempan on arvioitu kestävän 3-4kk, annetaan ensin suoraan 3kk ja sitten loput, kun tiedetään, kauanko remontti todellisuudessa kestää. Kannattaa jotenkin, vaikka sähköpostin välityksellä, sopia kirjallisesti, milloin vuokranalennukset meinataan antaa. Jos et suunnittele vuokrasopimuksen irtisanomista, kesän jälkeen tullut vuokranalennus voi itse asiassa olla ihan kliffakin juttu. Mutta kannattaa varmistaa myös se, että jos irtisanot vuokrasopimuksen ennen vuokra-alekuukautta, saat vuokranalennuksen vaikka sitten viimeisen kuukauden vuokrassa. Toivottavasti tästä oli apua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulla on ilmeisesti PayPal tili jota joku on käyttänyt Tanskassa. Olen kyllä hämmentynyt kun en muista koko tiliä ikinä tehneeni.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Minulla on ilmeisesti PayPal tili jota joku on käyttänyt Tanskassa. Olen kyllä hämmentynyt kun en muista koko tiliä ikinä tehneeni.
Huijausviesti jos ei viesti ala mr. Etunimi ja Sukunimi. Paypalin sähköpostithan alkaa aina kokonimellä
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ilmarin Mäkisen vieressä Otavankadulla on ainakin ollut vanhoihin rahoihin ja postimerkkeihin keskittynyt liike.

Ok! Enpä ole tuollaista havainnut, kiitoksia tästä. Mutta täytyisi saada joku tuttu taikka muu puolueeton taho katselemaan noita. Joku huutokauppakeisari tuollaisessa kaupassa veisi kyllä meikäläistä kuin mätää kukkoa. Jos sieltä joku helmi paljastuisikin, niin ei kai ne sitä kertoisi, vaan yrittäisi saada koko kasan pilkkahintaan, vedoten arvottomuuteen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ok! Enpä ole tuollaista havainnut, kiitoksia tästä. Mutta täytyisi saada joku tuttu taikka muu puolueeton taho katselemaan noita. Joku huutokauppakeisari tuollaisessa kaupassa veisi kyllä meikäläistä kuin mätää kukkoa. Jos sieltä joku helmi paljastuisikin, niin ei kai ne sitä kertoisi, vaan yrittäisi saada koko kasan pilkkahintaan, vedoten arvottomuuteen.

Kannattaa googlettaa, numismaatikkojen sivuja löytyy paljon.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kannattaa googlettaa, numismaatikkojen sivuja löytyy paljon.

Olen kyllä noilla sivuilla vieraillut, mutta vähän sekavaa on niissäkin. Yksi lantti oli arvioitu aika arvokkaaksikin, mutta toinen keijo myi vastaavaa ruhtinaalliseen 50 sentin hintaan.... Ja sitten siellä on noita termejä ja lyhenteitä, joista tällainen tollo ymmärtää yhtä paljon kuin Haaviston Peksi pimpin päälle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kyllä noilla sivuilla vieraillut, mutta vähän sekavaa on niissäkin. Yksi lantti oli arvioitu aika arvokkaaksikin, mutta toinen keijo myi vastaavaa ruhtinaalliseen 50 sentin hintaan.... Ja sitten siellä on noita termejä ja lyhenteitä, joista tällainen tollo ymmärtää yhtä paljon kuin Haaviston Peksi pimpin päälle.

Sieltä löytyy muistaakseni myös huutokauppoja, joihin rahat voi laittaa myyntiin. Tällöin löytyisi oikea hinta, ellei siis ole kiire realisoinnin kanssa.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Sähköpyörään on tullut vikaa, jonka taisi aiheuttaa kosteus. Vika koskee nimenomaan sähköpuolta eli pyörä toimii, mutta sähköavusteisuus ei. Osaavatkohan pyöräkorjaamot tehdä tuollaiselle mitään vai tulisiko ennemmin kääntyä sähkömiehen puoleen? Kyse on vieläpä sellaisesta valmistajasta, jonka pyöriä ei käsittääkseni Suomessa ole myynnissä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Osaavatkohan pyöräkorjaamot tehdä tuollaiselle mitään vai tulisiko ennemmin kääntyä sähkömiehen puoleen?

Tasavirtavehje, joten sanoisin että sähkömies ei ainakaan osaa. Ei siis millään pahalla sähkömiehiä kohtaan, mutta ei vaan ole heidän aluettaan.

Pyörähuoltoa voi toki kokeilla, mutta itse lähtisin ehkä hakemaan apua autosähköpuolelta. Tosin jos on itse moottorissa vika, eikä missään johdoissa tai muussa helpommassa, niin menee kyllä ohi heiltäkin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pyörähuoltoa voi toki kokeilla, mutta itse lähtisin ehkä hakemaan apua autosähköpuolelta. Tosin jos on itse moottorissa vika, eikä missään johdoissa tai muussa helpommassa, niin menee kyllä ohi heiltäkin.
Mä heitän seuraavaksi vaihtoehdoksi pienkonekorjaamoa. Noissa paikoissa tulee kummiskin vastaan kaikkea aina siimaleikkurista mopoautoihin..
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sähköpyörään on tullut vikaa, jonka taisi aiheuttaa kosteus. Vika koskee nimenomaan sähköpuolta eli pyörä toimii, mutta sähköavusteisuus ei. Osaavatkohan pyöräkorjaamot tehdä tuollaiselle mitään vai tulisiko ennemmin kääntyä sähkömiehen puoleen? Kyse on vieläpä sellaisesta valmistajasta, jonka pyöriä ei käsittääkseni Suomessa ole myynnissä.
Ettei olisi mikään näistä?

Huolto
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Ettei olisi mikään näistä?

Huolto

Eipä ole mikään noista. Flebi on tämä pyörä merkiltään. Pitänee käydä noista pienkonekorjaamoista kyselemässä, kunhan kotiin palailen lomareissulta. Ainakin yksi lupaavan oloinen vaihtoehto löytyi, joka nettisivujen perusteella korjaa melkein mitä tahansa sähkövehkeitä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kauanko suurinpiirtein menee että Paypalin maksusysteemin "varmennuskoodi" tulee nettipankin tilitapahtuman lisätietoihin?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kauanko suurinpiirtein menee että Paypalin maksusysteemin "varmennuskoodi" tulee nettipankin tilitapahtuman lisätietoihin?
Minulla ainakin tuo menee luottokortille, ei noista PayPal-ostoista tilitapahtumiin erillistä merkintää tule. Varmennuskoodin tms. ja muut maksun tiedot näkee parhaiten omilta PayPal-sivuilta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ensimmäisen kerran kun lisäsin Paypal-tiliin korttini niin jouduin soittamaan pankkiini että sain tuon koodin tietooni. Nykykäytännöstä ei ole tietoa.

-Tinke
Mun mielestä tuo nykykäytäntö on nettipankin tilitapahtumissa.

@kyykäärme , pistätkö yv:llä vaikka että mistä sen varmennuskoodin löytää paypalin sivuilta?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mun mielestä tuo nykykäytäntö on nettipankin tilitapahtumissa.

@kyykäärme , pistätkö yv:llä vaikka että mistä sen varmennuskoodin löytää paypalin sivuilta?

Itse asiassa en edes ihan ymmärrä, mitä edes tarkoitat varmennuskoodilla. Minä olen tarvinnut pankkitiliä vain silloin, kun vastaanotan rahaa. Sitä varten löytyy merchant account id My Profilesta. Maksamiseen en ikinä ole tarvinnut pankkitililtä mitään tietoja. Oletko siis lisäämässä PayPal-tilille maksutavaksi suomalaista pankkikorttia? Onnistuuko tuollainen kytkentä edes?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä pitääs vissiin onnistua. Tumpelona nää hommat vaan ei suju.
Jos onnistuu, niin vaatii varmaan soittoa/käyntiä pankkiin. Minua kyllä vähän epäilyttää. Miksi et kytke tiliä suoraan luottokorttiin, niin näet tapahtumat luottokorttilaskusta, eikä mitään koodeja tarvita?
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsinki Beer Festival tulee korkattua huomenna. Mites tuolla aiemmin käyneet, onko ollut pahat jonot? Mietin vaan, pitäisikö ostaa ja käydä printtaamassa lippu ennakkoon vai ostanko vasta ovelta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osaisiko joku kertoa miksi töllöstä näkyvät perus- ja tilattujen kanavien lisäksi Viasatin kanavat Explore, Nature/Crime ja History? Palveluntarjoajana toimii Sonera. Onkohan kyseessä joku kampanja, vai tulivatko nuo kanavat niiden äskettäin poistuneiden tilalle? Yritin googlella selvittää asiaa, mutta joko en osaa etsiä, tai sitten Sonera ei ole noista mitään tiedotetta tai vastaavaa julkaissut.

En viitsi asiakaspalvelun kautta asiaa selvittää, jos kuitenkaan noiden ei pitäisi näkyä, niin sulkevat vielä ko. kanavat. Ei noita suuremmin varmaan tule katsottua, mutta ihan sopivaa ajanvietettä tässä NHL-pelien alkamista odotellessa.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mitä kuuluu nyt eilisessä Kaappaus Keittiössä -sarjassa elämäntaparemonttia starttailleelle Toripöllö-pubin Antille? Kertokaapas, oi vanhoilla kotikulmilla asuvat se mulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös