Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 988 520
  • 47 171

motamoro

Jäsen
Mitä, jos pitäisit sen modeemin kaapelin paikallaan ja tökkäisit siihen antennitöpseliin tuon jakajan?

Se ns. sarjaankytkentä(?) siis mahdollista kuten alkuperäisessä viestissäni asiaa tiedustelin? Kytkentä menisi siis mallilla seinä -> DATA+TV-laite -> KingNothingin jakaja? Siinä tapauksessa jos näin on niin pitää testata.

Paitsi hetkonen, eihän nuo mahdu millään, koska välit ovat liian ahtaat. Vastaan tulee yhdestä suunnasta seinä/antennirasia ja 90-astetta toiseen suuntaan niin modeemin kaapeli.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se ns. sarjaankytkentä(?) siis mahdollista kuten alkuperäisessä viestissäni asiaa tiedustelin? Kytkentä menisi siis mallilla seinä -> DATA+TV-laite -> KingNothingin jakaja? Siinä tapauksessa jos näin on niin pitää testata.

Paitsi hetkonen, eihän nuo mahdu millään, koska välit ovat liian ahtaat. Vastaan tulee yhdestä suunnasta seinä/antennirasia ja 90-astetta toiseen suuntaan niin modeemin kaapeli.
Onhan se mahdollista, siksi noita jakajia tehdään ja myydään. Jos väli on liian ahdas, laita siihen yksinkertaisesti lyhyt antennikaapeli väliin ja sitten vasta jakaja. En takaa lopputulosta :)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mitä helvettiä Liigassa on tapahtunut? Oli pari viikkoa muuta tekemistä ja yhtäkkä HPK on jossain sääliviivan alapulella! Mitä n tapahtunut? Niidenhän piti olla melkein kärjessä...
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lahjoitin parisen vuotta sitten WWF:lle parisataaa euroa, perintöä kun sain ja hyvä asiahan heillä on.

Olen sen jälkeen saanut varmaankin kerran kuussa kerjuukirjeen ja pankkisiirtolomakkeen postissa. Aprikoinkin nyt, kuinka monta kirjettä vielä saan heiltä vastineeksi siitä lahjoitussummasta, ennenkuin alkuperäinen lahjoitussumma on kokonaan käytetty näihin kirjeisiin, painatus- ja postikuluihin?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mikähän mun koneessa on vikana, kun Ruutu.fi-palvelu ei toimi? Sanoo vain, että "Virhe ladattaessa mainoksia...(jotain muuta soopaa).

Vittu että ärsyttää - maksan tuosta palvelusta ja silti olisi mainokset pakko katsoa? Joku mainostenestojuttu on päällä, kun itselle tulee pää kipeäksi sivustejen vilkkumainoksista. Onko mahdollista sallia mainokset vain yhdellä sivulla?

Kysyn edelleen - miksi pitää katsoa mainoksia maksullisessa palvelussa?

EDIT: Sainpa lopulta toimimaan. Mutta kyllä kyrsii maksaa mainoksista! Niin se tosin on lehtienkin kanssa - n. 20% lehdestä mainosta (+ piilomainokset).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko mahdollista sallia mainokset vain yhdellä sivulla?

On mahdollista. Asetuksista löytyy "Disable on this page only". Sen jälkeen kaikki toimii taas niin kuin pitääkin. Eikö tämä väsytystaistelu lopu koskaan?

Missä on viimeiset luvut typerien mainoksien toimivuuteen verrattuna kuinka paljon potentiaalisia asiakkaita vituttaa tuo tyrkyttäminen? Ilmeisesti joku näistä maksaa ja joku hyötyy. Kertokaa lukuja, niin ei tarvitse arvailla. Mainosblokkerit toimivat aivan loistavasti ja silti niiden käytön tiedetään olevan aivan liian vähäistä.

Mitenköhän saisi mainostettua sitä, että kaikilla pitäisi olla sellainen?
 
Olen joskus miettinyt että mistähän tämä sanonta Tuukka time tulee, ja en muista mutta jostakin muusta maalivahdistakin sanottiin että "it´s tötterö time!!!" kun torjui hienosti. Ja nyt sitten on Teuvo time kun Teräväinen teki maalin.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=2-3&ID=281690

Viittaus amerikkalaiseen populaarikulttuuriin lienee kyseessä, kenties jostakin vanhasta TV-sarjasta? Vai ihanko siitä että it´s show time?

(linkki uutiseen teravaisen 1. maalista)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen joskus miettinyt että mistähän tämä sanonta Tuukka time tulee, ja en muista mutta jostakin muusta maalivahdistakin sanottiin että "it´s tötterö time!!!" kun torjui hienosti. Ja nyt sitten on Teuvo time kun Teräväinen teki maalin.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=2-3&ID=281690

Viittaus amerikkalaiseen populaarikulttuuriin lienee kyseessä, kenties jostakin vanhasta TV-sarjasta? Vai ihanko siitä että it´s show time?

(linkki uutiseen teravaisen 1. maalista)
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tuukka_Rask
Rask jatkoi vahvoja otteita myös pudotuspeleissä, joissa Boston pudotti ensimmäisellä kierroksella Buffalo Sabresin. Boston-fanit alkoivat käyttää hokemaa "It´s Tuukka time" vastikkeena Buffalon fanien maalivahdilleen Ryan Millerille luomaan "It´s Miller time" -kannatukseen.

Eli olisiko vaan tuosta kaljasloganista peräisin.
 

Mehtänucco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kellään tietoa siitä, mistä saisi hommattua tällaisia n. 10-15 cm:n hiilikuitupalasia/komposiittipalasia, joilla saisi korjattua varresta poikki menneitä komposiittimailoja. Pala siis laitettaisiin mailan sisälle liimalla, ja näin saataisiin poikki mennyt maila liitettyä yhteen. Mitään 40€ mailoja nyt ei kannata liitellä, mutta 200€ apx2 esimerkiksi olisi jo sellainen mitä kannattaisi kokeilla. Porissa ei ainakaan missään urheiluvälineliikkeissä ole tietämystä asiasta. Sen sijaan eräs yksityishenkilö porin alueella myy tällaisia korjattuja mailoja, olen pari häneltä ostanut, ja nyt kun niistä on lavat menneet poikki, niin olen mielekiinnosta halkaissut mailojen varret ja ottanut korjauspalat irti. Ne ovat juuri mailan sisään mahtuvia umpinaisia hiilikuitupaloja. Ovatkohan tuollaiset korjauspalat jotain omaa tuotantoa jossain sellaisessa työpaikassa, missä niitä voi itsekseen "vapaa-ajalla" väkertää, vai onko niitä saatavissa jostain muualta?

ps. ne korjatut mailat olivat myös bauerin apx-mallisia, ja kyllä ne mielestäni kaikki 100€ hintaluokkaa olevat mailat hakkaavat 6-0.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sen sijaan eräs yksityishenkilö porin alueella myy tällaisia korjattuja mailoja, olen pari häneltä ostanut, ja nyt kun niistä on lavat menneet poikki, niin olen mielekiinnosta halkaissut mailojen varret ja ottanut korjauspalat irti.
Ikinä kuullutkaan että joku korjauttaisi mailoja. Miten tämä katkeamiskohta liitetään yhteen muuten kuin liimatulla sisäpalalla, vai liitetäänkö mitenkään? Millaiset mailan ominaisuudet tämän jälkeen ovat?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Houkutteleeko keskustelupalstat idiootteja luokseen vai muuttuuko iso osa keskustelupalstoille kirjoittavista ihmisistä idiooteiksi tietyn ajan kuluttua? Ja onko tuo pelkästään tämän palstan ominaisuus, vai universaali? Muita keskustelupalstoja kun en seuraa ollenkaan. Tätä pohdiskelin tässä, kun näyttää niin monessa ketjussa olevan todella sekaisin olevia tyyppejä, että ei voi olla enää sattumaa. Varsinkin kun reaalielämässä tuollaisiin ei törmää juuri koskaan.

Pitkään ajattelin, että nuo eivät voi mitenkään olla tosissaan, kunhan trollailevat, mutta kyllä ne taitaa ihan tosissaan olla. Vaikka ollaan kujalla ihan perusasioista, niin silti niistä mesotaan suu vaahdossa loppuun asti. Eikä suostuta ottamaan mitään todistettuja faktojakaan vastaan, ne eivät saa saa häiritä sitä omaa mielipidettä. Puhumattakaan että kyettäisiin minkäänlaiseen loogiseen ajatteluun, se on harvinaisen monelle tämän palstan kirjoittajalle ihan sula mahdottomuus. Logiikan täydellinen puuttuminenkaan ei saa häiritä sitä omaa mielipidettä, sillä kun se oma mielipide on kerran muodostettu niin siinä ollaan ja pysytään, sitä ei muuta mikään, ei vaikka siinä ei ihan todistetusti mitään järkeä olisikaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
MOT tuohon ylläolevaan.

Mutta nyt olisi tärkeä kysymys. Kun kirjoittaa viestiä, niin sinne tulee teksi "draft saved". Mistä sen saa käyttöön?

Kirjoitin nimittäin justiinsa aika pitkää pätkää Syö ja juo -visan vastauksiin, mutta yksi backspacen painallus liikaa, kerpele. Auttakee!

EDIT: ehkä jopa pitää kiittää uutta palstasoftaa! Tämän viestin kirjoitettua kun menin takaisin tuohon ketjuun, niin siellähän se luonnon odotti. Huh, yöunet pelastettu.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En jaksanut etsiä mahdollista lääkäriketjua jos sellaista on, joten pistetään tämä nyt vaikka tänne teille palstan kotilääkäreille.

Kävi tuossa jokunen viikko sitten niin, että mursin pikkurillin kämmenluun. Luun toinen pää oli murtumisen johdosta 45 asteen kulmassa ja lopputuloksena oli sormien sitominen yhteen 3 viikoksi ja lääkäri sanoi, että kyllä se siitä oikenee. mutta eilen kun kävin poistamassa tuon siteen ja sen jälkeen röntgenissä niin tuo luu pullottaa kämmenselässä ja näyttää siltä, että rystynen olisi siirtynyt kaksi senttiä taaksepäin. Arviolta 30-40 astetta tuo kulma edelleen on ja tuollaiseksi kuulemma jää oli yleislääkärin tulkinta. Hieman jopa vituttaa jos se tuollaiseksi jää.

Mieleni kun tekisi pyytää ortopediltä vielä kilpaileva lausunto, niin kysymys kuuluukin, että kannattaako maksaa ekstraa erillisestä erikoislääkärin lausunnosta? Eli mitä ne tuollaiselle voisi edes tehdä kun kerran on alkanut luutumaankin tuollaiseen asentoon? Pitäisikö nyt vaan tyytyä tuohon vai lähdenkö rohkeasti haaskaamaan toistasataa euroa mahdolliseen samaan lausuntoon.
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
En jaksanut etsiä mahdollista lääkäriketjua jos sellaista on, joten pistetään tämä nyt vaikka tänne teille palstan kotilääkäreille.

Kävi tuossa jokunen viikko sitten niin, että mursin pikkurillin kämmenluun. Luun toinen pää oli murtumisen johdosta 45 asteen kulmassa ja lopputuloksena oli sormien sitominen yhteen 3 viikoksi ja lääkäri sanoi, että kyllä se siitä oikenee. mutta eilen kun kävin poistamassa tuon siteen ja sen jälkeen röntgenissä niin tuo luu pullottaa kämmenselässä ja näyttää siltä, että rystynen olisi siirtynyt kaksi senttiä taaksepäin. Arviolta 30-40 astetta tuo kulma edelleen on ja tuollaiseksi kuulemma jää oli yleislääkärin tulkinta. Hieman jopa vituttaa jos se tuollaiseksi jää.

Mieleni kun tekisi pyytää ortopediltä vielä kilpaileva lausunto, niin kysymys kuuluukin, että kannattaako maksaa ekstraa erillisestä erikoislääkärin lausunnosta? Eli mitä ne tuollaiselle voisi edes tehdä kun kerran on alkanut luutumaankin tuollaiseen asentoon? Pitäisikö nyt vaan tyytyä tuohon vai lähdenkö rohkeasti haaskaamaan toistasataa euroa mahdolliseen samaan lausuntoon.

En ole lääkäri, mutta tästä tuli nyt vähän semmoinen mitävittua olo. Sormen sitominen yhteen tehdään yleensä silloin jos asento on murtumasta huolimatta hyvä ja stabiili. Muutoin pitäisi reponoida ja lastoittaa. Yleislääkärin tulkinta oli tod.näk. siinä mielessä oikea, että voi hyvinkin jäädä jos ei asialle mitään tehdä. Noh, mahdollista korjausta varten sun pitää hakeutua käsikirurgiaan erikoistuneen leikkurin puheille. Leikkaushommiksihan se menee jos ne sen siitä napsauttavat poikki ja ruuvaavat paikoilleen. Itse varmaan selvittäisin (jos lompsa kestää) ihan tämän alan osaajalta mitkä on haitat jos se jää huonoon asentoon vs. hyödyt ja haitat korjaamisesta. Ihmettelen suuresti miksi asennoltaan huonoa murtumaa on pelkkä yleislääkäri hoitanut vai oliko se erikoislääkäri joka päätti pelkästä sitomisesta?
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ihmettelen suuresti miksi asennoltaan huonoa murtumaa on pelkkä yleislääkäri hoitanut vai oliko se erikoislääkäri joka päätti pelkästä sitomisesta?

Erikoislääkäreitä en nähnytkään koko hoidon aikana, yleislääkäri päätti koko homman sitomisesta. Kävin nyt sitten äsken heittämässä reilun satasen hukkaan ja poikkesin yksityisellä ortopedillä. Lopputulemana oli, että tuollaiseksi jää käsi eikä oikein mitään voi tehdä ja kohtalona on omata tuplarystynen, vaikka olisin ollut valmis vaikka täräyttämään lompakon auki saadakseni siitä edes lähes siedettävän näköisen. Lievästi sanottuna ottaa päähän ja arveluttaa, että kestääkö tuo niinkuin pitääkin kiekon peluut yms.

Noh tämä tästä avautumisesta ja kai tuohon näkymään tottuu ajan kanssa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Erikoislääkäreitä en nähnytkään koko hoidon aikana, yleislääkäri päätti koko homman sitomisesta. Kävin nyt sitten äsken heittämässä reilun satasen hukkaan ja poikkesin yksityisellä ortopedillä. Lopputulemana oli, että tuollaiseksi jää käsi eikä oikein mitään voi tehdä ja kohtalona on omata tuplarystynen, vaikka olisin ollut valmis vaikka täräyttämään lompakon auki saadakseni siitä edes lähes siedettävän näköisen. Lievästi sanottuna ottaa päähän ja arveluttaa, että kestääkö tuo niinkuin pitääkin kiekon peluut yms.

Noh tämä tästä avautumisesta ja kai tuohon näkymään tottuu ajan kanssa.

Kannattaa selvitellä hoitovirhekantelua, vai mikä se nyt onkaan nimeltään ja mahdollisuutta saada korvausta asiasta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kertokaas slangiin vihkiytyneet mulle se, että miten pitää suhtautua hannata-verbiin. Mua hämää, kun sitä käytetään tavallaan ristikkäisiin tarkoituksiin kielteisenä ja myönteisenä. Netistä löytyy ristiriitaista tietoa, eikä kunnon perusteluja. Tarkoitan siis seuraavaa:

1) Mä en hannaa hyppää benjii. = En uskalla hypätä benjiä.
2) Mä hannasin hyppytornis ja tulis alas. = Aloin pelkuroida hyppytornissa ja tulin alas.

Verbi on siis käytössä sekä myönteisenä että kielteisenä, mutta molemmat tarkoittavat sitä, ettei rohkeus ihan riitä. Itse huomaan käyttäväni lähinnä tuota alempaa, mutta moni kaverini käyttää molempia. Mitä nyt eteen?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Missä hommissa vaikuttaa muuten nykyään Auran Aaltojen legendaarinen selostaja Iku Viitanen joka joskus 2003-2004(?) selosti Kärpät-TPS-matsia sopivassa seitinohuessa iltapäiväkännissä?
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Kertokaas slangiin vihkiytyneet mulle se, että miten pitää suhtautua hannata-verbiin. Mua hämää, kun sitä käytetään tavallaan ristikkäisiin tarkoituksiin kielteisenä ja myönteisenä. Netistä löytyy ristiriitaista tietoa, eikä kunnon perusteluja. Tarkoitan siis seuraavaa:

1) Mä en hannaa hyppää benjii. = En uskalla hypätä benjiä.
2) Mä hannasin hyppytornis ja tulis alas. = Aloin pelkuroida hyppytornissa ja tulin alas.

Verbi on siis käytössä sekä myönteisenä että kielteisenä, mutta molemmat tarkoittavat sitä, ettei rohkeus ihan riitä. Itse huomaan käyttäväni lähinnä tuota alempaa, mutta moni kaverini käyttää molempia. Mitä nyt eteen?

Eipä ole meikäläiselle ainakaan tullut koskaan täällä Helsingin ja Vantaan seuduilla vastaan tuota vaihtoehtoa 1. Kuulostaa kummalliselta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitenköhän tämä nyt espoolaiselle menee, en ymmärrä koko kysymystä.

Hannata = pelätä, uskaltaa (negatiivisesti, ei siis uskalla tehdä jotain)
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Saako Netflixin jenkkiversion vielä näkymään Suomessa? Jos saa niin miten?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös