Salonoja pisti Bluesin myyntiin

  • 266 152
  • 1 007

Fordél

Jäsen
Who let the dogs out-kappale on hyvä monella muotoa. Ensinnäkin sanoitukset voidaan liittää suoraan otteluun, eli nyt on Blues-pelaajat irti, ja biisissä on hyvää sekin, että se alkaa hieman rauhallisemmin ja sitten pari sekuntia myöhemmin volyymilukemat nousevat siinä, ja se tarjoaa ihan hyvät lisäkiksit maalin juhlimiseen.

Mun mielestä se on suoraan sanottuna paska maalilaulu. Ei siinä ole muuta hyvä kuin tämä ajatus, että Bluesin pelaajat (ja entinen ajokoirakiekko) on päästetty irti. Maalibiisinä kuitenkin todella heikko, koska ei nosta mun mielestä yhtään tunnelmaa eikä siinä ole mitään drivea. Ihan samat sanat pätee HIFK:n maalibiisiin. Kaameita valintoja molemmat.

Eli jos seura myynnin jälkeen vaihtaa nimeä niin toivottavasti maalilaulukin vaihtuu. Jos seura säilyy Bluesina niin sitten toi nykyinen on kait pidettävä.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Eli jos seura myynnin jälkeen vaihtaa nimeä niin toivottavasti maalilaulukin vaihtuu. Jos seura säilyy Bluesina niin sitten toi nykyinen on kait pidettävä.

Siinä tulisi kyllä palvelus kaikille, jos joukkueen nimi muuttuisi. Melkein mitä tahansa suomeksi olisi parempi. Miksei Honka? Siinä perinteinen espoolainen seuranimi.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Siinä tulisi kyllä palvelus kaikille, jos joukkueen nimi muuttuisi. Melkein mitä tahansa suomeksi olisi parempi. Miksei Honka? Siinä perinteinen espoolainen seuranimi.

En tiedä oonko ainut, mutta jos nimeä lähdetään vaihtamaan niin Jäähonka ei olisi yhtään paskempi vaihtoehto. Pidempi historia sillä on kuin Bluesilla tai Kiekko-Espoolla. Tapahtuu mitä tahansa niin joku itkee joka tapauksessa.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun kivikovassa sydämessä on ja pysyy hevosenkenkä sekä kruunu, eikä mitkään joka vuosi vaihtuvat viritykset B-kirjaimesta.

Who let the dogs out tuntu muuten tosi paskalta maalibiisiltä silloin kun se tuli, mutta nyt sen on ottanut omaksi. Blues tuntui paskalta nimeltä silloin kun se tuli ja tuntuu edelleen. Walking on sunshine on ihan huikea biisi ja sitä pitäis soittaa esim. erätauoilla tai voitetun pelin jälkeen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
. Walking on sunshine on ihan huikea biisi ja sitä pitäis soittaa esim. erätauoilla tai voitetun pelin jälkeen.

Juu ja Boys are back in town pitää myös palauttaa soitettavien biisien listolle.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Walking on sunshine on ihan huikea biisi ja sitä pitäis soittaa esim. erätauoilla tai voitetun pelin jälkeen.

Tuo biisi on kyllä sellainen, mikä edelleenkin tuo muistoja mieleen kun sen kuulee jossain. On sitten missä vaan niin aina tulee mieleen joku Nils Ekman tai vastaava ja Matinkylän aikojen omanlaisensa tunnelma. Nykyisestä laulusta en välitä lainkaan. Mutta menneet ovat menneitä. Mieluummin näkisin asioiden jatkuvan uuden rakentamisella.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutta menneet ovat menneitä. Mieluummin näkisin asioiden jatkuvan uuden rakentamisella.

Näin juuri. Itse en ole koskaan kompastunut tuohon nimikysymykseen, olen aina nähnyt joukkueen sen takana. Kiekko-Espoo ja Blues on mulle yksi ja sama joukkue. Luotan siihen, että omistajaporras tekee taktisesti parhaan liikkeen nimen suhteen, vaihtuu se sitten tai pysyy ennalla.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näin juuri. Itse en ole koskaan kompastunut tuohon nimikysymykseen, olen aina nähnyt joukkueen sen takana. Kiekko-Espoo ja Blues on mulle yksi ja sama joukkue. Luotan siihen, että omistajaporras tekee taktisesti parhaan liikkeen nimen suhteen, vaihtuu se sitten tai pysyy ennalla.

Tämä oli ihan hyvä viesti, koska minullekin joukkueen nimi on jotenkin toissijainen asia. Ei samantekevä, mutta pysyn tämän espoolaisen edustusjoukkueen takana vaikka sen nimenä olisi mikä tahansa Angry Birds. Asiasta keskusteleminen sen sijaan on hyvä homma. Kertoo siitä, että tyhjästä ei puhuta. Bluesin olisi helppo viedä paljon elintilaa Stadin jengeiltä jos asioita tehtäisiin edes alustavasti oikein. Ihmeitä ei tarvitse tehdä. Uusi omistuspohja on hyvä alku uudelle ja nimenvaihto ei kuulu niihin toimenpiteisiin.

Markkinointi on käytännössä ykkösasia mikä on hoidettava kuntoon. Espoossa asuvan ihmisen on tiedettävä, että täällä pelaa oman asuinkunnan joukkue. Nyt se ei toteudu. Tämän takia Salonojan olisi syytä pitää päänsä kiinni kun ei kerran ymmärrä näin helppoa asiaa. Mahdollisuudet ovat edelleen ihan hyvät. Halli ja muutkin puitteet ovat ihan hyvässä kuosissa. Espoolaisista toki moni on junan tuomia, mutta millähän tavalla siinä on eroa muihin alueen jengeihin?

Onhan siinä toki eroa, koska perinteet ovat lyhyemmät ja tätä rakennetaan vasta vähitellen eloon. Aika näyttää miten tämä menee, minä uskon kyllä vahvasti hyvään tulevaisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä se on suoraan sanottuna paska maalilaulu. Ei siinä ole muuta hyvä kuin tämä ajatus, että Bluesin pelaajat (ja entinen ajokoirakiekko) on päästetty irti. Maalibiisinä kuitenkin todella heikko, koska ei nosta mun mielestä yhtään tunnelmaa eikä siinä ole mitään drivea. Ihan samat sanat pätee HIFK:n maalibiisiin. Kaameita valintoja molemmat.

Eli jos seura myynnin jälkeen vaihtaa nimeä niin toivottavasti maalilaulukin vaihtuu. Jos seura säilyy Bluesina niin sitten toi nykyinen on kait pidettävä.

Päinvastoin, maalilauluun on tässä jo 10 vuoden aikana tottunut ja se on juuri sellainen kuin pitää ollakin: vastustajaa ärsyttävä.

Hyvä esimerkki huonosta maalilaulusta on Tapparan koinsyömä Life is live (vai miten se kuuluikaan väärinkirjoittaa?). Aivan järkyttävä humppameininki, masentava sävel ja kaikinpuolin aneeminen esitys.

Walking on sunshine oli mun mielestä paska jo silloin joskus, eikä se ole yhtään parantunut näiden vuosien aikana. Mut täähän osoittaa vain sen, että meiltä täällä ei kannata kysyä yhtään mitään. Liian monta mielipidettä.
 

ralph cox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, AS Roma, Blues
Me tänä viikonloppuna Blues -04 jengin kanssa pelattiin 12 matsia, ja voitettiin niistä 12. Jokerit hävisi niukimmillaan viidellä maalilla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Päinvastoin, maalilauluun on tässä jo 10 vuoden aikana tottunut ja se on juuri sellainen kuin pitää ollakin: vastustajaa ärsyttävä.

Just niin. Kaksi muuta vastaavaa ovat IFK:n ulina (onko muuten Kalpallakin samanlainen?) ja Jypin Aijjaijjai. Niin ja toki tepsin hunajata hunajata.

Onnea Blues 04:lle. En kyllä tiedä miten se liittyy aiheeseen. Innostiko Bluesin myynti 04:set voittoihin? En kyllä tiedä miten ylipäätään mikään viime aikoina tässä ketjussa käyty keskustelu liittyy.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Päinvastoin, maalilauluun on tässä jo 10 vuoden aikana tottunut ja se on juuri sellainen kuin pitää ollakin: vastustajaa ärsyttävä.
En ole koskaan kuullut kenenkään muun kuin blueskannattajien sanoneen ko. biisin ärsyttävän. Ulkopuolisissa se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Mutta niin tai näin, kertoo aika paljon blueskannattajista kun seuran kannalta tärkeimmiksi asioiksi nousee (entinen) nimi ja maalilaulu.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
kertoo aika paljon blueskannattajista kun seuran kannalta tärkeimmiksi asioiksi nousee (entinen) nimi ja maalilaulu.
Minusta se kertoo enemmän uskosta siihen, minkälaisia muutoksia voisi olla odotettavissa. Siis uskoa todellisiin muutoksiin juuri kellään enää ole. Eiköhän täällä kirjoiteta ihan lämpimikseen ihmeitä odotellessa.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Minusta se kertoo enemmän uskosta siihen, minkälaisia muutoksia voisi olla odotettavissa. Siis uskoa todellisiin muutoksiin juuri kellään enää ole.

Tai siitä, että asioita on jauhettu täällä jo moneen kertaan eri ketjuissa ja hyviä ideoita vapaasti käytettäväksi löytyy. Noihin ketjuihin saa kyllä perehtyä, ettei jää vääränlainen kuva blues-faneista. Tämä logo&nimi jauhanta menee tosiaan vähän väärässä ketjussa, mutta on sellainen joka herättää intohimoja. Maalilaulusta nyt en tiedä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Minusta se kertoo enemmän uskosta siihen, minkälaisia muutoksia voisi olla odotettavissa. Siis uskoa todellisiin muutoksiin juuri kellään enää ole. Eiköhän täällä kirjoiteta ihan lämpimikseen ihmeitä odotellessa.
OK, ei sitten ulkopuoliselle tämä sielunmaailmanne vain auennut.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mutta niin tai näin, kertoo aika paljon blueskannattajista kun seuran kannalta tärkeimmiksi asioiksi nousee (entinen) nimi ja maalilaulu.

Mitä kertoo sitten sellaisista muiden joukkueiden kannattajista, jotka katsovat asian niin merkitykselliseksi että haluavat tulla tuomaan siihen oman kontribuutionsa?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
En ole koskaan kuullut kenenkään muun kuin blueskannattajien sanoneen ko. biisin ärsyttävän. Ulkopuolisissa se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Mutta niin tai näin, kertoo aika paljon blueskannattajista kun seuran kannalta tärkeimmiksi asioiksi nousee (entinen) nimi ja maalilaulu.

Mitä jos menisit trollaamaan peikko omiin ketjuihis. Pelle mikä pelle.
 

#76

Jäsen
Aika harvalla joukkueella missään lajissa on yleisömäärä nimestä kiinni. Houkuttelevuus tulee jostain ihan muusta. Aika näyttää miten tulevat uudet omistajat aikovat houkutella paikallisia katsomaan Bluessin esityksiä. Osa espoolaisista kannattaa vuosien taustalla jompaakumpaa Helsingin joukkueista tai sitten alkuperäisen kotikaupunkinsa joukkuetta. Kun on kerran suosikkijoukkueensa valinnut, niin aika harva sitä muuttaa pelkän oman muuton tai kotikaupungin pääsarjaan nousseen joukkueen takia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Aika harvalla joukkueella missään lajissa on yleisömäärä nimestä kiinni.

Entäs logosta? Kyllä esim. ManUllakin olisi varmasti aika paljon vähemmän kannattajia, jos logo olisi vaihtunut viisi-kuusi kertaa (ja joukkueen nimi kerran) viimeisen 11 vuoden aikana.
 

#76

Jäsen
Kun aktiivisti tuli fanitettua naapurikaupungin liigaseuraa, niin logo vaihtui ensin hassuun tähteen ja sitten kissapetoon. Ei itseäni kauheasti hetkauttanut peleissä käymisen kannalta mitä kulloinkin paidan etupuolelle oli keksitty. Markkinoinnillisesti ja fiiliksen kannalta tietysti nimellä+logolla on väliä, mutta olen yllättynyt jos oikeasti merkittävä joukko ihmisiä jää pois peleistä logon tai nimen takia. Varmasti joku tapaus löytyy, joka jää pois vieläkin oudomman syyn takia, mutta erikoisuuksia&poikkeuksia löytyy aina.

HIFK nakuttaa suht vakio yleisömääriä vaikka mennä vuosina menestys ollut mitä milloinkin. Hallissa on kuitenkin merkittävä joukko ihmisiä, joille matsiin meneminen on tapa ja mahdollisuus tavata tuttuja. Moni näistä tyypeistä tulisi varmaan hallille, vaikka kaukalossa olisi Rocketts vetämässä muodostelmaluistelua. Espoolta puuttuu se pikkukaupungin "ainoa iso juttu"-status sekä pitkäaikaisten joukkueiden vakiintunut kannattajakunta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös