Salonoja pisti Bluesin myyntiin

  • 266 476
  • 1 007

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Hinnaksi tulee siis kokonaisuudessa reilu 9 milj euroa (osake 1,5 M€ + velat 7,6M€)
Yhtä tyhjän kanssa tuo hinnan arviointi tässä vaiheessa, kun laina on Jussin pääomalainaa. Kauppa on ihan kiinni siitä, millaiset ehdot tuolle lainalle määritellään tai minkä suuruinen osa mitätöidään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Yhtä tyhjän kanssa tuo hinnan arviointi tässä vaiheessa, kun laina on Jussin pääomalainaa. Kauppa on ihan kiinni siitä, millaiset ehdot tuolle lainalle määritellään tai minkä suuruinen osa mitätöidään.

Mun mielestä ei ole muuta ratkaisua kuin mitätöidä se kokonaan. Kaikki muu johtaa liian helposti nyt Ilveksessä nähtyyn tilanteeseen, jossa vanhalla omistajalla onkin yhtäkkiä suurimpana velkojana edelleen kaikki käskyvalta suuriin muutoksiin liittyen.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Juurikin näin! Logo näkyville ehdottomasti vaikka pelipaidan olkapäille, tai "kolmospaitaan"


Loistava idea, joka on pakko toteuttaa. Molempiin koti ja vieraspelipaitoihin olkapäihin pieni Kiekko-Espoon logo ja kolmanneksi klassiseksi pelipaidaksi voisi nimenomaan laittaa juuri Kiekko-Espoon pelipaidan. Ehdottomasti jatkoon tämä suunitelma.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka Toni85 kuinka muuta toivoisi, ei firmalla ole varaa odotella taas seuraavaa viittä vuotta, että nykyiset nuoret kasvavat aikuisiksi. Se porukka on saatava sinne hallille takaisin jo ensi kaudesta lähtien tai tilanne muuttuu hyvin nopeasti hyvin huolestuttavaksi.

Nyt kun tätä paskaa jauhat tässä jatkuvasti, niin kerropa ensiksi muutama toimenpide millä "menetetyt matinkyläläiset" saadaan joukolla takaisin ensi kaudeksi. Heidän pitäisi olla hallilla jo nyt. Ei se homma taikakonsteilla mihinkään muutu. Menetetyn tunteen palautusko tapahtuu hetkessä? Ehkä kyseessä ei silloin ole tunne laisinkaan. Pointtini on se, että valitat, mutta et kuitenkaan kerro mitä loppujen lopuksi pitäisi tehdä.

Nopeammin tuo homma nuorten kautta käy kuin tuijottamalla vanhoihin hetkiin ja ihmisiin. Siellä on edelleen monia sinnikkäitä mukana. Oma asiansa jos ei ole halunnut pysyä mukana.
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mistä tiedämme, että Bluesin nykyinen logo ja värit ovat "tarpeeksi hyviä" säilyäkseen?

No ainakin Bluesilla on nimessään nyt joku teema jota voi hyödyntää, vaikkapa markkinoinnissa. "Siniset", "Sinipaidat", "tunnusta väriä" yms. Kiekko-Espoosta ei voi sanoa samaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Vaikka Toni85 kuinka muuta toivoisi, ei firmalla ole varaa odotella taas seuraavaa viittä vuotta, että nykyiset nuoret kasvavat aikuisiksi. Se porukka on saatava sinne hallille takaisin jo ensi kaudesta lähtien tai tilanne muuttuu hyvin nopeasti hyvin huolestuttavaksi.

En minä mitään tuommoista toivo. Minä olen tasan samaan mieltä siitä, että jengi pitää saada hallille heti ensi kaudesta lähtien ja olen vahvasti sitä mieltä, että parhaiten se onnistuu mahdollisimman pienillä muutoksilla ulkoasuun eli nimeen, logoon ja peliasuun. Isoin työ tehdään taustalla, markkinoinnissa ja strategianluonnissa.

Tämä on yksi syy minkä takia näen nimenvaihdon Kiekko-Espooksi tervetulleeksi ratkaisuksi: kaikki kikkailu logon ja ulkoasun kanssa liittyvät Bluesiin. Mistä tiedämme, että Bluesin nykyinen logo ja värit ovat "tarpeeksi hyviä" säilyäkseen? Eiköhän seuraavien vaikeuksien aikan voida taas logoa vaihtaa, koska historian taakkaa ei nimellä ja logolla ole.

Tässä on taas selvä näkemysero. Minusta Kiekko-Espoo ja Blues ovat yksi ja sama seura. "Kiekko-Espoolla" on siis vaihtunut logo ihan yhtä monta kertaa kuin "Bluesilla". Tämähän on loogista myös sen takia, että nimeä ei vaihdettu esim. konkurssin myötä. Sama organisaatio siellä on taustalla edelleen, periaatteessa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luulin että puhuit budjeteista. Ei kerho silloinkaan rahakkaisiin seuroihin lukeutunut.

No jokatapauksessa nykykerhosta en SaiPaan ottaisi pelaajia, ehkä Porselandin.

Eiköhän ne jääkiekkoseura Bluesin tappiot ole lähes samaa luokkaa kuin SaiPan, mutta Salonoja haluaa hallin toimivan 0-tuloksella, joten hallivuokra on melko runsas.

Minusta tällä ei ole merkitystä, koska jos vuokra olisi kohtuullinen niin silloinhan halliyhtiö ei voisi toimia. Jos uudet omistajat saavat kohtuullisen vuokran niin silloin Jussi tekee edelleen tappiota mutta halliyhtiön kautta.

Tällä kaudella mennään pienellä budjetilla, muttei rämmitä pelillisesti edes sillä tasolla millä SaiPa.

Itseasiassa Blues on SaiPaa edellä lähinnä jatkoaikavoittojen ansiosta. Ja jos katsotaan vieraspelaamista niin siinä SaiPa on jo yllättäen Bluesin edellä.
 

Kapo

Jäsen
No ainakin Bluesilla on nimessään nyt joku teema jota voi hyödyntää, vaikkapa markkinoinnissa. "Siniset", "Sinipaidat", "tunnusta väriä" yms. Kiekko-Espoosta ei voi sanoa samaa.

Sontaa. Brändäyskysymys. Manchester United menee Red Devilsseinä koska paita on punainen, ei koska seuran nimi kääntyy jollekin toiselle kielelle punaisena. Jos Kiekko-Espoo pelaa sinisissä paidoissa voi sen brändätä sinisiksi tai sinipaidoiksi siinä missä Bluesinkin.
 

Olmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kivikova kivikova Kiekko-Espoo.

Eiköhän tuo Kiekko-Espoo ole kuitenkin sitä ihanaa historiaa, jota muistelemalla halutaan elää omaa nuoruutta uudelleen. Oi niitä aikoja Matinkylän hallissa...

Kiekko-Espoo kasvoi isoksi ja siitä syntyi Blues. Nyt Blues elää vaikeaa murrostaan, mutta on kuitenkin kasvanut isoksi ja eteenpäin yrittäväksi. Ei nyt enää ole aika palata menneeseen nimivaihdoksilla, vaan pusketaan eteenpäin ja historiasta Blues voi kaivaa voimavaraa kohti tulevaa. Virheitä on tehty ja toivottavasti joku niistä opiksikin ottaa. Toivottavasti uusi johtojärjestely toisi hitusen järkeä toimintaan. Iso kiitos Salonojalle, joka rakkaudesta lajiin on auttanut Bluusia eteenpäin. Taidot ei ihan riittäneet ja jostain syystä apujoukkoihin hän ei haalinut hommaa osaavia ukkoja.

En itse varmaan ymmärrä jääkiekkojoukkueen pyörittämistä mitään, mutta eikö markkinointi ole kuitenkin se millä ihmisille mielikuvat ja halu halliin tuloon saataisiin paranemaan... Sukari myy kurasohviaan kuin citymarket banaaneja, vain jatkuvalla mainostamisella (kylpylämatkat rules) ja Eikai Hifk ihan vain huvikseen ole valloittanut kaikkia bussipysäkkejä... Espoossa asuessa ja liikkuessa on jopa haastavaa huomata että täällä pelataan mitaleista jalkapallossa ja löytyy kaupungista viimevuoden jääkiekon hopeajoukkekkin.

Ja käyn itsekkin aivan liian harvoin hallilla. Mun syy.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt kun tätä paskaa jauhat tässä jatkuvasti, niin kerropa ensiksi muutama toimenpide millä "menetetyt matinkyläläiset" saadaan joukolla takaisin ensi kaudeksi. Heidän pitäisi olla hallilla jo nyt. Ei se homma taikakonsteilla mihinkään muutu. Menetetyn tunteen palautusko tapahtuu hetkessä? Ehkä kyseessä ei silloin ole tunne laisinkaan. Pointtini on se, että valitat, mutta et kuitenkaan kerro mitä loppujen lopuksi pitäisi tehdä.

Nopeammin tuo homma nuorten kautta käy kuin tuijottamalla vanhoihin hetkiin ja ihmisiin. Siellä on edelleen monia sinnikkäitä mukana. Oma asiansa jos ei ole halunnut pysyä mukana.

Valitan kyllä ja jatkossakin, jos syytä on. Jos mulla olisi se viisastenkivi, jolla ongelmat ratkeaisivat, olisin todennäköisesti jo tehnyt jotain asian eteen.

Mitä tulee noihin "menetettyihin", niin nehän eivät välttämättä seuraa enää ollenkaan Bluesin tekemisiä ja siksi markkinointi-/myyntiponnistelut tulisi kohdistaa ensisijaisesti sinne. Ehkä tää on ylimielistä, mutta käsittääkseni ne "14-vuotiaat" tulevat sinne hallille joka tapauksessa (saa korjata jos olen väärässä, mutta niin mä ainakin aikoinaan tein).

Mut sinänsä ihan turha keskustelunaihe, pääasia, että seura alkaisi jälleen toimillaan näyttää joltain muultakin kuin saattopotilaalta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
HBL uutisoi että halli jää Salonojalle ja hän on ainakin sitä kautta jollain lailla uuden seuran toiminnassa mukana. Itse Salonoja ei eilen UrhoTV:n haastattelussa ainakaan poissulkenut osuutta uudessa seurassakin. Ilmeisesti jonkinlainen konsensus täällä on siitä, että olisi parempi ettei Salonoja olisi uuden seuran toiminnassa suoraan mukana. Näin ollen minä uskon että tärkeimmäksi yksittäiseksi asiaksi jää uuden seuran ja hallin välinen yhteistyösopimus. Millä hinnalla uusi seura hallissa harjoittelee ja pelaa, miten jaetaan tuotot hallin mainosmyynnistä ja tapahtumien oheismyynnistä.
 

Kapo

Jäsen
Tuossa IS:n jutussa edellisellä sivulla sanotaan että Jussi jää mukaan jääkiekkoyhtiöön sillä osuudella mitä uusi porukka ei saa kasaan. Puolitoista miljoonaa on tietty iso raha mutta luulisi vakavastiotettavan sijoittajaryhmän saavan tuollaisen summan kasaan. Jos ei saa niin mistä tulevat tappiot katetaan, kukaan tuskin olettaa laivan kääntyvän yhdessa tai kahdessa kaudessa. Jussin sydäntä Espoolaiselle kiekkoilulle tuskin kukaan voi epäillä tai halventaa joten sikäli hyvä jos jää vielä osaomistajaksi että tunne ja rakkaus säilyvät. Juniorikiekkoiluakin Salonoja on käsittääkseni tukenut omistaan Bluesin ulkopuolella.
 

Kyjy

Jäsen
Kaikki kunnia Kiekko-Espoolle ja hienolle historialle. Itse kuulun ryhmään, jolla ei ole tuohon historiaan suhdetta, joten minulle Espoon joukkue on Blues. Sen osuvuudesta voi olla montaa mieltä, mutta kun se nimi nyt se sattuu olemaan niin sillä mennään. Ja kouluikäisille Blues on itsestään selvyys.

Nimi on toki tärkeä asia, mutta siitä ei johdu nykyinen yleisökato. Syitä on palstalla vatvottu jo tarpeeksi joten ei niistä sen enempää. Oleellista on saada touhuun uutta virtaa ja uusien omistajien kommentit kuulostavat hyvältä. Uskon touhun lähtevän uuteen nousuun. Ja vielä kun Jere tulisi jollain kuviolla mukaan...!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Puolitoista miljoonaa on tietty iso raha mutta luulisi vakavastiotettavan sijoittajaryhmän saavan tuollaisen summan kasaan.

Eikös se summa ole 1,5 milj. + 7,6 milj.? Itse näkisin niin, että tuo 7,6 milj. on se, mikä määrittää Jussille jäävän osuuden, jos sitä ei saada lunastettua kokonaan.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
No ainakin Bluesilla on nimessään nyt joku teema jota voi hyödyntää, vaikkapa markkinoinnissa. "Siniset", "Sinipaidat", "tunnusta väriä" yms. Kiekko-Espoosta ei voi sanoa samaa.

Ainakin näin ei Blues-fanin silmin tuo brändäys ei tunnu onnistuneelta, eikä herätä mitään tunteita.
Harmillinen tilanne sinällään kun kyseessä noinkin ison kaupungin seura ja en henkilökohtaisesti usko sitä ettei pääkaupunkiseutu ruokkisi kolmea seuraa.
Sikäli jonkinlainen Kiekko-Espoo "brändäys" ei varmasti olisi pahasta, vaikkei se vanha koskaan palaakkaan, mutta onko se sitten huono?
Toivotaan että uuden omistajapohjan kautta saadaan luotua Espooseen mielenkiintoinen ja värikäs kiekkokulttuuri, tämän onnistuminen olisi mielestäni SM-liigalle iso ja positiivinen juttu.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös se summa ole 1,5 milj. + 7,6 milj.? Itse näkisin niin, että tuo 7,6 milj. on se, mikä määrittää Jussille jäävän osuuden, jos sitä ei saada lunastettua kokonaan.

Siis täh?, yhdeksän miljoonaa yrityksestä josta sen nykyinen omistaja haluaa kiihkeästi eroon.

Okei, katsotaans tase. Omistukset liigalisenssi ja 6 sopimusta kaudelle 2013. Arvo ehkä 1.6 M. Entäs velat: pääomalainat 7.6 M.

Toisin sanoen Bluesin arvo on kuusi miljoonaa euroa negatiivinen. Eli kyseessä on erittäin velkainen yritys jonka arvo ei mitenkään voi olla 9 miljoonaa, ei lähellekkään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Siis täh?, yhdeksän miljoonaa yrityksestä josta sen nykyinen omistaja haluaa kiihkeästi eroon.

Ei hän halua eroon, vaan haluaa jonkun muun, tai paremminkin jotku muut mukaan maksamaan miinuksia pois kauden päätteeksi. Ja niinhän on siis käymässä. Jussi jää osaomistajaksi, jos ei ihmeitä tapahdu.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Niin, tämä on siis SINUN mielipiteesi. Kaikki espoolaiset lätkää seuraavat jotka tunnen ovat sitä mieltä että Kiekko-Espoo on nimenä parempi....osa heistä on aikanaan käynyt K-Espoon matseissa ja osa ei, mutta mielipide on silti sama.

Historia kultaa muistot, siitä tässä on ainoastaan kysymys. Kiekko-Espoo on juntein nimi mitä olen koskaan jääkiekkojoukkueella nähnyt olevan. Onneksi siitä päästiin eroon ja vaikka nykyinenkään ei paras mahdollinen ole, se kelpaa mulle mainiosti.
 

Grafite

Jäsen
Historia kultaa muistot, siitä tässä on ainoastaan kysymys. Kiekko-Espoo on juntein nimi mitä olen koskaan jääkiekkojoukkueella nähnyt olevan. Onneksi siitä päästiin eroon ja vaikka nykyinenkään ei paras mahdollinen ole, se kelpaa mulle mainiosti.


Nykyistä nimeä ei pysty edes huutamaan. Ja ilmeisesti suurin osa espoolaisista on sitten juntteja, kun enemmistö tuntuu pitävän Kiekko-Espoo-nimestä.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Makuasioista ei pidä kiistellä pojat!
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesille omat vaalit! Äänestä seuran nimi.. No joo, menee jo realitysarjojen puolelle..

Toistan jälleen itseäni: mikäli nimi päätetään vaihtaa, minä en osta kausaria enää. Minusta ei ole mitään järkeä vetää matto alta ja palata takaisin 90-luvulle.

Toni85 <=> Toy Gun Ed & Martin Saarikangas.
ei muita lähtijöitä....

Aikuinen mies älä nyt viitsi kiukutella. Ostin mäkin Bluesin kausikortin nimen vaihdon jälkeen vaikka vitutti niinkuin pientä oravaa jolla oli talvella käpy jäässä. Kaikki kunnia näille 14v faneille, mutta kuten Juhaht sanoi ne on siellä hallilla ja ei ne sieltä katoa.

Uusia/uus vanhoja katsojia pitäisi saada ja niitä saadaan tulevalla nimenvaihdolla. Sitä kautta saadaan sitä kassavirtaa ja myös lisää näkyvyyttä, jota kautta saadaan lisää sponsoreita. Eli tämä takaa lupavan alun uusille omistajille, joidenka sydämessä on hevosenkenkä, kruunu ja kiekko.

Blues oli Seppo Helinin epätoivoinen ratkaisu aikoinaan, tollaisethan on ihan yleisiä ja ymmärrettäviä siinä vaiheessa kun rahat on lopussa. Saatiin silloin vähän lisää näkyvyyttä ja jokunen hassu tonni uusien fanituotteiden myynnistä. Se pienikin summa rahaa oli silloin joskus todella tärkeää...
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoo on juntein nimi mitä olen koskaan jääkiekkojoukkueella nähnyt olevan.

Terveisiä Jyvääskylästä. Jääkiekkohan (ja ralli) on kuulemma junttien laji, joten sittenhän tavoitettaisiin oikea kohderyhmä? Mut joo mennään äänestämään Haavistoa tai jotain muuta vastaavaa, niin sit ei olla enään juntteja.

ps. jos jollain on myydä jotain Kiekko-Espoon fanituotteita niin pistäkää YV:tä
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Jopas on keskustelut kirvonneet, hyvä niin. Kiva nähdä myös muiden joukkueiden asiantuntijoita hmv-Bluesin tunkiolla taas, ilahduttavaa.

Mitä nimiasiaan tulee, niin itse kuulun sukupolveen jolle 80-luvun lopun, 90-luvun alun teini-ikäisenä espoolaisena oli itsestään selvää, että jengin nimi on Kiekko-Espoo, koska se nyt vaan oli niin. Ei sitä sen kummemmin tullut funtsittua, kieeekko-espoooo toimi hienosti huudettuna toki. Nimenvaihdos Bluesiin aiheutti jotenkin oudon tunteen kannattajana, mutta toisaalta se peittyi uuden hallin ja uudenlaisen rahapolitiikan alle, sitä oli itsekin siinä 90-luvun lopussa hieman kummissaan, että mitä tässä tapahtuu, ja ristiriitaisesti kävi. Rahaa paloi, jengi pelasi huonosti, mutta katsomossa oli väkeä ja tunnelmaa. Silloin joutui jopa funtsimaan, että mille paikalle kausarinsa ottaa, nykyäänhän se on ihan sama missä oma paikka on, kun matsit voi katsoa mistä lystää.

Nykyisen juniorituotannon, heidän välittömien ja välillisten sidosryhmiensä, uusespoolaisen sukupolven varassa on mielestäni katsomon täyttö. Tiedän varsin hyvin kuinka monia naamoja joukkueen ympäriltä on viimeisen 10-15 vuoden aikan kaikonnut, mutta en mä osaa nähdä niitä minään halliatäyttävänä elementtinä kuin ihan marginaalisesti. He tekevät valintoja ja heidän jälkipolvensa tekevät valintoja, mutta tässä kaupungissa aika helvetin moni muukin tekee valintoja koko ajan, vaikkeivat olleet syntyneetkään silloin kun K-Espoo nousi liigaan tai edes silloin kun nimi vaihtui Bluesiksi. Tähän Bluesiin on jo kasvanut ja ennenkaikkea kasvamassa uusia sukupolvia, joiden varassa me omavaraisena kiekkojoukkueena ilman mesenaatteja tulemme olemaan joka tapauksessa, miksi nyt kannattaisi vetää matto alta näiltä kaikilta siksi, että me jääräpäät janoamme perinnettä? Perinnettä joka meillä jo on, Kiekko-Espoon muodossa.

Voisimmeko vain antaa The Gardenin miinusasteiden, Jimi Helinin maalin, Långbackan, kentän vallanneen sumun, Skopintsevin jahtauksen ja munille läikkyneen termarikahvin jäädä eläviksi tarinoiksi jälkipolville ja mennä tämän Bluesin kanssa eteenpäin kuten espoolainen edustuskiekkosukupolvemme on mennyt jo muutaman vuoden?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös