Mikä espoolaisessa kiekossa mättää – mikä avuksi?

  • 56 270
  • 235

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Bluesin edustusjoukkue on viimeisen viiden kauden aikana ollut mitalipeleissä neljä kertaa. Suomen parhaan seuran Aaro Kivilinnan muistopalkinto on voitettu samaan aikaan kolme kertaa. Viime kaudella tämä tapahtui vieläpä ennätyspisteillä. Viimeisen viiden kauden aikana Bluesista on lähtenyt NHL:aan Eaves, Keller, Osala, Lehtonen, Lajunen, Nättinen ja Tarkki. CHL:ssa voitetiin alkulohko päästiin välieriin asti. Lisäksi joukkueen runko on kasattu omista kasvateista ja joukkueessa on erinomainen hinta-laatusuhde. Kausi 2011 - 2012 päättyi hopeamitaliin. Urheilullisesti voidaan siis sanoa, että homma toimii ja seura on menestyksekäs.

Talouspuolella tehdään turskaa oikein urakalla, mutta hommaa ollaan nyt järkeistämässä, kun menoja leikataan. Kiitos siitä Salonojalle. Tällä kaudella nollatulos voi olla lähellä, jos tulopuoli ei tipu kovin paljoa. Peukut pystyyn.

Urheilullisesta menestyksestä ja talouden tervehdyttämisestä huolimatta fanit ovat hallissa hiljaa ja rutisevat jatkuvasti keskustelupalstoilla. Tätä ketjua ei poikkeuksellisesti olekaan tarkoitettu pahan olon purkamiseen tai valittamiseen. Täällä on tarkoitus ehdottaa parannuksia Bluesiin, sen tapaan tehdä asioita ja siihen miltä ulospäin näyttää. Parannus voi olla pieni nippeliasia tai surempi kokonaisuus.

Ensin provosoiva kysymys. Olemmeko tottuneet saamaan kaiken, heti, nyt? Olemme tottuneet pääsemään otteluihin halvalla näkemään ja SM-Liigan tähtiä SM-Lliigan parhaassa hallissa ja olemme vielä viime vuosina tottuneet menestykseen. Pitäisikö meidän fanien muistaa JFK:n legendaarinen "ask not what your country can do for you — ask what you can do for your country"? SaiPa-fanit olisivat valmiita antamaan toisen pallinsa saadaakseen samanlaiset olosuhteet kuin meillä täällä Espoossa on. Siltikin valitus jatkuu. Onko meissä faneissa vikaa? Pitäisikö meillä olla enemmän talkoohenkeä? Vai pitääkö Bluesin ensin näyttää olevansa uskottava myös taustatoiminnaltaan?

Alustus on nyt tehty, joten on aika heittää ensimmäinen parannusehdotus.
1) Markkinointi ja viestintä
Näkykää, kuulukaa, kertokaa kuulumisia organisaation sisältä ja olkaa tavoitettavissa. Tom-tomin legendaaristen letkautusten välttämiseksi olisi kuitenkin hyvä käydä läpi mitä aiotaan sanoa (ellei halua hallitukseen). Palauteosio kotisvuille olisi hyvä idea (silloin tämä ketju olisi turha). Luonnollisesti sitä tulee sitten myös käyttää, eli lukea palautteet ja vastata niihin.
2) Ottelutapahtuma
Onnistuneella markkinoinnilla saadaan ihmiset hallille, mutta tapahtuman ollessa synkkä, on heitä yhä vaan vaikeampi saada tulemaan takaisin. Mitään yksittäistä kohtaa en osaa tähän sanoa, mutta muutama organisaation ulkopuolinen mystery shopper jokaisessa kotipelissä voisi tuoda kummasti lisää ideoita.
3) Säästetään järkevästi, kun säästetään
Organisaation toimintakyvyn on säilyttävä, vaikka säästetäänkin. Lisäksi tuote, eli joukkue, pitää olla siinä kunnossa, että sitä voi markkinoida. Muuten tulopuoli sakkaa eikä säästöistä ole hyötyä. On myös syytä muistaa, että Blues on brändäämässä itseään omavaraiseksi seuraksi mitä pelaajiin tulee. Jotta tämä voidaan toteuttaa, pitää junioriorganisaatiolla olla riittävät resurssit.

Organisaatiota muutettiin kesän lopulla. Sisään tuli uusia ihmisiä ja työnjakoa uudistettiin. En siksi lähde arvostelemaan ketään, vaan annan heille aikaa. Sen kuitenkin sanon, että todella toivon urheilupuolesta otetun oppia. Sinne hankittiin ammattimiehet (Summanen, Holtari) kääntämään kurssia ja siinä on nyt onnistuttu. Toivottavasti homma lähtee toimimaan taustalla.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ensin provosoiva kysymys. Olemmeko tottuneet saamaan kaiken, heti, nyt? Olemme tottuneet pääsemään otteluihin halvalla näkemään ja SM-Liigan tähtiä SM-Lliigan parhaassa hallissa ja olemme vielä viime vuosina tottuneet menestykseen. Pitäisikö meidän fanien muistaa JFK:n legendaarinen "ask not what your country can do for you — ask what you can do for your country"? SaiPa-fanit olisivat valmiita antamaan toisen pallinsa saadaakseen samanlaiset olosuhteet kuin meillä täällä Espoossa on. Siltikin valitus jatkuu. Onko meissä faneissa vikaa? Pitäisikö meillä olla enemmän talkoohenkeä? Vai pitääkö Bluesin ensin näyttää olevansa uskottava myös taustatoiminnaltaan?

Tartutaan kiinni provoon, ensin kuitenkin propsit hyvästä ketjunavauksesta. Minusta ei voida sanoa, että espoossa olisi totuttu saamaan kaikki heti ja nyt. Me pidemmän linjan kannattajat voimme ainakin kertoa, miten kauan monessa asiassa on kestänyt ja miten siihen asti moni asia on ollut pelkkää kärsimystä. Näistä hyviä esimerkkejä ovat mm. uusi halli, joukkueen kasaamisen järkevyys, ensimmäinen mitali ja edelleen puuttuva ensimmäinen mestaruus.

Minulla ei ole mitään valittamista hallin suhteen, siis periaatteessa. Hallin viihtyvyyden suhteen voidaan tehdä vielä monta asiaa, mutta pohja on loistava.

Joukkue on alkanut menestymään, eli siitäkään en löydä suurempaa valitettavaa. Toki runkosarjassa voisi mennä paremmin ja peli voisi olla viihdyttävämpää, mutta nämä ovat vain kosmeettisia asioita. Pääasia on se, että Blues pelaa SM-liigakauden viimeisessä matsissa, toki olisi mukavaa, jos sen voittaisi vielä joskus..

Junnuissa menee hyvin, menestystä on tullut, joskin tällä hetkellä pelottaa hieman, että milloin Holtarin kokoama pohja on käyty läpi ja olemme uusien löytöjen varassa.

Ylivoimaisesti suurin harmitus on toimiston työskentely. Tämä on realisoitunut jo monen monta kertaa erilaisissa tilanteissa. Kausikorttimyynnin sysääminen yhden henkilön vastuulle, playoff-lippujen myynnin hankaluus, markkinoinnin totaalinen unohtaminen jne jne. Tässä tapauksessa uskoisin, että SaiPa-fanikaan ei olisi tyytyväinen tilanteeseen vaikka halli onkin kiva..

Mistä sitten korjausta asiaan? Näin nopeasti ajateltuna heitän pähkähullun ajatuksen ilmaan, mitä jos Blues Fan Club hoitaisi esim. markkinoinnin (TV, lehdet, netti jne.) kokonaan, Bluesin tukiessa toimintaa rahallisesti? Tämä tietenkin edellyttäisi, että siihen saadaan tarvittavat resurssit ja osaavat tekijät, mutta tällöin lähestulkoon merkittävin osa-alue toimiston töistä olisi sellaisten ihmisten käsissä, jotka oikeasti välittävät seurasta. Nyt ei nimittäin vaikuta siltä, että toimiston väki on kovin seuraa rakastavaa sakkia. Fanit ovat vielä siinä mielessä ihanteellisia työntekijöitä, että tekevät vähän ekstraa ilman eri korvausta, mikäli tarpeen. Iso osa markkinoinnin vaativimmasta työstä, eli suunnittelusta ja strategioinnista, tehdään kesäisin, joten tämä ei häiritsisi kauden seuraamista ja mikä parasta, kesäloman voisi viettää jääkiekon merkeissä *hymiö*.
 

Kapo

Jäsen
Alkuun voisi vaikka laajentaa lippupakettitarjontaa. Koko kausarin rinnalle:

-pari puolen kauden kausaria (15 kotipeliä), joihin pelejä sovitellaan tasaisesti.
-Viikonloppukausari, sisältää kaikki 11 pe, la ja su kotipeliä.
-XX kotipelin kausari vapaavalintaisilla peleillä.
jne..

Lisäksi kampanjoita kuten "lippu viiteen peräkkäiseen kotipeliin, jokaisesta Bluesin voitosta vapaalippu johonkin tulevaan peliin". Nämä vapaaliput tietysti niihin muuten vähän väkeä vetäviin peleihin.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Alkuun voisi vaikka laajentaa lippupakettitarjontaa. Koko kausarin rinnalle:

-pari puolen kauden kausaria (15 kotipeliä), joihin pelejä sovitellaan tasaisesti.
-Viikonloppukausari, sisältää kaikki 11 pe, la ja su kotipeliä.
-XX kotipelin kausari vapaavalintaisilla peleillä.
jne..

Lisäksi kampanjoita kuten "lippu viiteen peräkkäiseen kotipeliin, jokaisesta Bluesin voitosta vapaalippu johonkin tulevaan peliin". Nämä vapaaliput tietysti niihin muuten vähän väkeä vetäviin peleihin.

Nimenomaan juuri näin! Ensisijainen tavoite tulee olla se, että halli on aina mahdollisiman täysi! Yksikään tyhjä istumapaikka ei tuo tunnelmaa eikä etenkään lisää kioskien ja oheistuotteiden myyntiä.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Alkuun voisi vaikka laajentaa lippupakettitarjontaa. Koko kausarin rinnalle:

-pari puolen kauden kausaria (15 kotipeliä), joihin pelejä sovitellaan tasaisesti.
-Viikonloppukausari, sisältää kaikki 11 pe, la ja su kotipeliä.
-XX kotipelin kausari vapaavalintaisilla peleillä.
jne..

Lisäksi kampanjoita kuten "lippu viiteen peräkkäiseen kotipeliin, jokaisesta Bluesin voitosta vapaalippu johonkin tulevaan peliin". Nämä vapaaliput tietysti niihin muuten vähän väkeä vetäviin peleihin.

Ois muuten mennyt tällainen paketti heti allekirjoittaneelta ostoon, jos olisi ollut tarjolla. Palvelisi erinomaisesti esimerkiksi meitä, ketkä edelleen kannatetaan seuraa, muttei asuta Espoossa. Ja muutenkin nämä erilaiset lippukampanjat ovat olleet tähänkin mennessä varsin tehokkaita tälle "lähden kun on hyvä syy" -konderyhmälle, jota itse edustan.

Muutoin on kompattava, että kyllä se suurin puute on juuri siinä markkinoinnissa aivan kuten moni on täällä jo sanonut. Joukkueelle pitää löydää identiteetti ja siitä pitee tehdä kannattajien oma asia. Satunnaiskävijöiden kanssa jo mainitsemani kampanjat ovat hyviä houkuttelukeinoja (viime kaudella sukulan wingsit, kaulaliinapelit, uffilta lippuja pelit). Näiden ei tarvitse olla isoja asioita - pääasia, että marraskuisessa tiistaiväännöstä saadaan jonkinlainen "juuri tähän matsiin sinun kannattaa tulla" -fiilis. Ellei muuta, niin koitetaan edes keksiä sieltä kentältä jotain tarinoita, joita käytetään ilmaisessa markkinoissa (facebook, nettisivut yms).

Mun mielestä on näin teoriatasolla aivan järkyttävä tilanne ellei Bluesin toimistolta joku henkilö seuraa Suomen suurimman jääkiekkoforumin Blues-osioita. Toivottavasti näin ei ole (ja viimeaikaiset merkit ovat siihen viitanneetkin). Täällä on vuosien varrella heitelty ilmaisia loistavia ideoita, joita sieltä voitaisiin useamminkin hyödyntää.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Bluesin pitäisi panostaa itsensä tunnetuksi tekemiseen Espoossa. Se vakioporukka, joista otteluissa kävijät koostuvat lienee kuitenkin vain jotain 15 000. Pleijareissa tai firman piikkiin voi sitten käväistä kerran vuodessa joku muukin. Mutta Espoossa taitaa olla jo 250 000 asukasta. Siinä joukossa suurin osa ei noteeraa Bluesia mitenkään - enkä sitä ihmettele.

Milloin Blues on viimeksi lähestynyt suurta yleisöä mainoksilla, kuten esimerkiksi Honka ja Oilerskin jonain vuonna? Pitäisi laittaa Länsiväylään Blues-liitettä ja jakaa niille Bluesista tietämättömille fliereita siellä missä ihmiset ovat. Pitäisi ihan alusta alkaen kertoa mikä joukkue Blues on, millainen on ottelutapahtuma, milloin niitä pelejä on, mistä saa lippuja ja miten sinne hallille pääsee. Tämä aivan Bluesia tuntemattomille ja jääkiekostakin kiinnostumattomille. Pitäisi saada ihmiset tulemaan ensimmäistä kertaa peliin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
-XX kotipelin kausari vapaavalintaisilla peleillä.

Tässä on tietty se, että nuo pelit pitäisi valita etukäteen. Ei noita kortteja voisi montaa myydä, jos ei yhtään tiedetä, mihin peleihin kortinhaltijat tulevat. Pitää muistaa myös irtolippujen ostajia..
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Ai mikä mättää??

Tähän on helppo vastata: Urheilupuolella ei varsinaisesti mikään,uuden koutsin kasvukivut ja kooltaan liian pieni maalivahti. Markkinoinnissa ja ennenkaikkea seuran johdossa ongelmat ovatkin isompia: Toimistolla ei ilmeisesti ensimmäistäkään ammatti-ihmistä töissä,seuran johtoporras ei välitä seuran faneista pätkääkään,koko jengi on vain miljonääritoimarin leikkikalu ja kaikenlisäksi tämä omistajatoimari tuntuu olevan käsittämättömän itsepäinen kaveri joka pitää härkäpäisesti lelustaan kiinni.

Yli kymmenen vuotta istuin samalla kausikorttipaikalla katsomossa 402, en istu enää. Kausaria en hanki niinkauan kun touhu jatkuu tällasena harrastelijan puuhasteluna ja peleissäkin käyn vain valiokoiden. Meidän olohuoneessa UrhoTV:n ääressä on parempi tunnelma, paremmat tarjoilut ja mukavammat olosuhteet kuin Barona-areenalla. Meille on sentään jokainen Blueskannattaja lämpimästi tervetullut!

Ja jos tämä kirjoitus sattuu jonkun Blues organisaatiossa työskentelevän silmiin, niin kysymys ei ole tappion aiheuttamasta kiukunpuuskasta vaan ihan aidosta tunteesta. Ja taas kun sivuutat tämänkin kirjoituksen olankohautuksella niin huomaat varmasti itsekin, että eihän sinuakaan kiinnosta;olethan vain Bluesissa töissä...
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikä siellä Espoossa mättää? :/ Illan yleisömäärä perjantaina ensimmäisessä kotiottelussa 2840..

edit. No heti ylempäätä löytyy hienoja vastauksia.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ketjun otsikko on virheellinen. Kiekkoilussa ei itsessään mätä mikään, päinvastoin, mutta kaupallinen puoli on todella surkeassa jamassa.

Jos et ole Blues-fani ja seuraa Jatkoaikaa niin tiesitkö että tänään perjantaina oli matsi Baronalla? En ole nähnyt yhtään mainosta lehdissä tai televisiossa, tai kuullut yhtään mainosta radiossa.

Säälittävää.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
vain paras kelpaa

Pitkä ja perusteellinen analyysini häipyi bittiavaruuteen.

Sen keskeinen sisältö oli, että espoolaisia nappaa vain kaikkein paras. Ei mikään "omat pojat" tai muu sen kaltainen kotiseutuhenki. Ei sellaista Espoossa ole. Espoo on muuttajien kaupunki, jos kaupunki ollenkaan. Juuret ovat muualla. Useimmiten Helsingissä.

Jos Espoossa aikoo tehdä bisnestä jääkiekoissa, tai missä tahansa lajissa, pitää olla uskottaa kyky olla paras. Säästöbudjeteilla ei Espoossa tehdä menestystä, tai rahaa, muutoin kuin ihan satunnaisesti.
 

Isonive

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Lajinsa Viimeiset, Fc Dynamo
Vähäisessä katsoja määrässä oli se hyvä puoli että vessoissa ja baareissa ei ollut ruuhkaa. Joka paikkaan pääsi hienosti ilman jonottamista... Oilersin koti avausta on katsomassa 540 ihmistä, mikä on suhteessa lajin suuruuteen, aika paljon enemmän kuin bluesin 2800 ihmistä, mielestäni aika heikko esitys hallin tunnelma ja katsojamäärä. Kyllä hopeakauden jälkeen kotiavaukseen perjantai-iltana pitäisi se 4000 ihmistä saada kevyesti kasaan, mutta ei näemmä Espoossa. Kuinkahan moni menee huomenna katsomaan Jyppiä? Toivottavasti kaikki ovat ajatelleet menevänsä huomenna eivätkä siksi tulleet tänään...
 
Viimeksi muokattu:

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
täys vittu farssi

Kuinkahan moni menee huomenna katsomaan Jyppiä? Toivottavasti kaikki ovat ajatelleet menevänsä huomenna eivätkä siksi tulleet tänään...

Samat henkilöt siellä on huomennakin, koska Blues on päättänyt pyrkiä rikkomaan kaikki ennätykset, mitä voi rikkoa. Näihin ennätyksiin kuuluu suurimpien tappioiden tekeminen pienimmällä budjetilla ja pienimmän katsojakeskiarvon saavuttaminen potentiaalisimmalla joukkueella.

Toivotaan, että Salonoja miettii nyt hetken, että mitäs vittua, eihän tämän näin pitänyt mennä ja ymmärtää sen, että ilman markkinointia ei oikeasti ole markkinointia ja jos ei ole markkinointia ei ole katsojia ja jos ei ole katsojia ei ole rahaa. Ilmaista mainostilaa ei saa pelaajilla: Huhtala, Kuusela, Ramstedt ja Kähkönen vaan pelaajilla: Mikael Granlund, Ilari Filppula, Ben Eaves ja Jarkko Ruutu. Joten turha olettaa, että Blues olisi missään otsikoissa nykyisellä pelaajakokoonpanolla.

Eli yksinkertaisesti: Jos jengi kootaan omista pojista niin se kaipaa markkinointia tai suoraan sanottuna: markkinointi on pakollista ja tämä markkinointi pitäisi keskittää juuri tähän: OMAT POJAT. Onko se niin helvetin vaikeata? Toisaalta jos joukkueessa on kymmenen SM-liigan kuuminta nimeä niin jokainen tietää mikä on Blues, missä Blues pelaa ja KETÄ Bluesissa pelaa, eikä markkinointia tarvita kun vaikka "Miken" naama johki tyttökalenteriin = hallissa 4000 tyttöö esittelee rintojaan "mikelle".

Hemmetin hyvä juttu (kierolla tavalla), että saatiin tämmönen pohjanoteeraus avauskiekalle. Se herättää keskustelua ja tuo oikeasti esille sen tilan joka Espoolaista kiekkoilua varjostaa ja kenties tätä kautta saadaan siihen parannusta, kun muuten sitä ei ole tullut.

Harmittaa ja surettaa, että kun pelillinen puoli on vihdoin saatu kuntoon niin pukumiehet eivät hallitse työtehtäviään - tai heitä ei ole.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jos Espoossa aikoo tehdä bisnestä jääkiekoissa, tai missä tahansa lajissa, pitää olla uskottaa kyky olla paras. Säästöbudjeteilla ei Espoossa tehdä menestystä, tai rahaa, muutoin kuin ihan satunnaisesti.

Juuri näin. Miksi mennä Tapiolan pellolle katsomaan Vallineja ja Töykkälöitä kun voi mennä halvemmalla naapuriin katsomaan Ruuttuja ja Granlundeja. Varsinkin jos jälkimmäinen on halvempaa ja kaikin puolin viihdyttävämpää.

mielestäni aika heikko esitys hallin tunnelma ja katsojamäärä. Kyllä hopeakauden jälkeen kotiavaukseen perjantai-iltana pitäisi se 4000 ihmistä saada kevyesti kasaan, mutta ei näemmä Espoossa.

Ymmärrän kyllä että maakunnan miehen/naisen on sitä vaikea käsittää. Jos asut Porissa sinulle on sama (peleissä käymisen kannalta) millainen jengi Ässillä on tai mitä organisaatio tekee vai tekeekö yhtään mitään . Ei ole kilpailevaa tarjontaa eikä iltaisin oikeastaan edes muuta tekemistä kuin käydä matseissa.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Sen keskeinen sisältö oli, että espoolaisia nappaa vain kaikkein paras. Ei mikään "omat pojat" tai muu sen kaltainen kotiseutuhenki. Ei sellaista Espoossa ole. Espoo on muuttajien kaupunki, jos kaupunki ollenkaan. Juuret ovat muualla. Useimmiten Helsingissä.

Älä puhu paskaa! Kysymys esim. tänään (2800 katsojan iltana) on vain ja ainoastaan siitä, että missään muulla liigapaikkakunnalla ei sivuuteta rivikatsojaa, eli sinua ja minua niin tehokkaasti ja totaalisesti kuin Espoossa!

Urheilullista menestystä on ja on ollut aivan tarpeeksi, että ihan kuka vaan joka ymärtäisi oikeesti brändäyksestä, jääkiekosta ja markkinoinnista edes mitään olisi tehnyt Bluesista kultakaivoksen. Salonojalla on liikaa rahaa ja liian vähän kiinnostusta ja ennenkaikkea liian vähän ammattitaitoa jotta Bluesista ikinä hänen aikanaan tulisi yhtään mitään!!!!

Tällekin kaudelle on kasattu käsittääkseni kohtuurahalla hyvä ja kilpailukykyinen jengi, ja sitten jatketaan tätä kaikinpuolista kannattajien ja jääkiekonystävien päälle kusemista:Ei mainoksia, ei markkinointia, ottelutapahtuma(siis tapahtuma urheilun ulkopuolella,aivan yhtä kiinnostava kun Kustaankartanon vanhainkodin päiväunihetki) ja kaikenhuippuna jos satut saamaan päähäsi että lähdenpä yhtäkkiä lätkämatsiin,niin liput ovat 2,50€ kalliimpia ovella.

J.SALONOJA;LUE ILTASANOMIEN OTSIKKO!!! KERTONEE KAIKEN LELUSI TULEVAISUUDESTA!!!!!!!

JUSSI; JOS EI SUA NAPPAA,NIIN TUU POIS SIELTÄ JA ANNA OLLA!!!!!!!!!!!

Ymmärrän kyllä että maakunnan miehen/naisen on sitä vaikea käsittää. Jos asut Porissa sinulle on sama (peleissä käymisen kannalta) millainen jengi Ässillä on tai mitä organisaatio tekee vai tekeekö yhtään mitään . Ei ole kilpailevaa tarjontaa eikä iltaisin oikeastaan edes muuta tekemistä kuin käydä matseissa.

Ja tää oli huono: Me kaikki tiedetään, että vika ei ole Porilaisissa tai Turkulaisissa tai muuten maalaisissa, joita Espoolaisista on alkujaan isoin osa.
Vika on yksinkertasesti siinä, että meidän jengi on niin vitun huonosti hoidettu, että vastaavaa saa maailmaatakin hakea lampun kanssa.
Turha on nolata itteensä ja yrittää jakaa tätä angstia muille "maalaisille"!
Vedä Pavlovi vielä joku hyvä työtön hitsari läppä tähän loppuun...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ja tää oli huono: Me kaikki tiedetään, että vika ei ole Porilaisissa tai Turkulaisissa tai uuten maalaisissa, joita Espoolaisista on alkujaan isoin osa.
Vika on yksinkertasesti siinä, että meidän jengi on niin vitun huonosti hoidettu, että vastaavaa saa maailmaatakin hakea lampun kanssa.
Turha on nolata itteensä ja yrittää jakaa tätä angstia muille "maalaisille"!
Vedä Pavlovi vielä joku hyvä työtön hitsari läppä tähän loppuun...

Myönnän. Ja olen itsekin alkujaan maalainen, ja juuri siksi sanoinkin että Espoossa pitää tehdä asioiden eteen helvetisti töitä - ei riitä että joukkue vain on olemassa ja olettaa että sitä sen takia tullaan katsomaan. Mua vaan vituttaa tänään ja kun käyn itse tuolla pellolla paikan päällä kokemassa tuon kotikauden avaus antikliimaksin, niin nyppii lukea "mikä teitä espoolaisia vaivaa" -tyyppisiä heittoja. Toki se on relevantti kysymys siinä mielessä, että jokin todella vaivaa kun tuonne tuli vaivauduttua.

Jos täällä pk-seudulla olisi viimeiset kolme kuukautta seurannut kiekkoilun ympärillä tapahtuvaa ja siitä uutisoitua niin ymmärtäisi ettei siinä paljon joku suonenvetohopea paina todetakseen että Espoo on liigatasolla pääkaupunkiseudulla totaalinen HMV joka kiinnostaa vain meitä harvalukuisia faneja, jotka taas eivät organisaatiota eli Jussia kiinnosta hevon paskaakaan.

Ja juu...arvostan helvetisti Ässiä. Siellä ymmärretään että seura tarvitsee faneja. Ainoa joka sapettaa on tää meidän Bleg, älkää muut ottako ittteenne. Peace and love
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joskus 5-6v sitten täällä puolihuumorilla mietittiin jos JA:n porukka tekisi vapaaehtoisina Bluesille markkinointia.

Nyt tämä idea alkaa näyttämään paljon realistisemmalta koska Bluesin toimiston on musta aukko markkinoinnin suhteen.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
"Markkinointi, markkinointi ja markkinointi"
Sen piikkiin on kai hyvä laittaa kaikki syyt sille miksi hallissa oli vain tuo 2900 henkeä. Mieleeni juolahtaa vain kysymys siitä miten on mahdollista viime kevään hopeajoukkue tuo noin vähän porukkaa halliin. Siitä huolimatta vaikka mainostusta kotiavauksesta ei ollut niin viime keväänä Espoon Blues oli aika paljon näkyvillä mediassa. Luulisi useamalla Espoolaisella olevan muistissa tuo viime kevät ja sitä kautta kiinnostusta uuteen alkavaan kauteen riippumatta siitä tuleeko mainostusta vai ei.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
lyhyesti

Junioritoiminta on maan parasta. Halli on hieno. Edustusjoukkue on menestynyt...mitä puuttuu? Katsojat ja lätkäbuumi. Viime kauden finaaleissa Espoon halli oli täynnä HIFKn kannattajia. Eilen suorastaan nauratti katsoa ympärilleen.

Olen tästä jo ikuisuuden jankuttanut, mutta kyllä tämä on hyvin yksinkertaista: tällaista bisnestä pitää pyörittää ammattimaisesti ja yritysmaailman BtoC- mallien mukaisesti, mutta kun hommaa vetävät vuodesta toiseen mitä ihmeellisimmät hiihtäjät niin tässä on lopputulos. Silloin aikoinaan homma meni hetken hyvään suuntaan kun mm. Lintusta kokeiltiin toimarina, mutta nyt Jussi is back. Ei vaan ole osaamista.

Jos ei viime vuosien menestyksellä osata lainkaan lentää niin sitten ei ikinä. Yrityselämässä toimari olisi jo nyt toista kertaa hallituksen puhuttelussa asiasta, että kuinka (esitä suunnitelmasi, kiitos) aiot saada asiakkaat kiinnostumaan tuotteestasi ja liikevaihdon kasvuun. Kuinka organisaatiosi rakentaminen etenee? Mitä?! Etkö ole palkannut edes pätevää myynti- ja markkinointijohtajaa???!!! Jussi, mitä sinä teet? Sanoisin että evidenssiä kurssin kääntämisestä olisi aikaa sitten tarjoilla tuonne marraskuun loppuun ja jos ei homma muuttuisi niin paketti kädessä pihalla seisoisi entinen toimari ja uusi olisi jo haussa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Vähäisessä katsoja määrässä oli se hyvä puoli että vessoissa ja baareissa ei ollut ruuhkaa. Joka paikkaan pääsi hienosti ilman jonottamistä...

Paitsi tupakkapaikalle, joita on nykyään ruhtinaalliset yksi (?). Porukka ahtautuu yhdestä pienestä ovesta sisään ja ulos, ja sitten kun joku jää ovensuuhun morjenstamaan kavereita, koko letka seisoo. Voin sanoa, että siellä joutui jonottamaan ja tunnelma oli muutenkin kovin tiivis. Mitä se on sitten, esim. hifkiä vastaan, kun halli on täynnä punapaitaisia katsojia, jotka haluavat röökille?
 

Isonive

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Lajinsa Viimeiset, Fc Dynamo
Kyllä vain, tämä on ihan totta. Seisoskelin siinä erätauoilla kun kaverini kävi tupakalla ja katselin kun järkkärit tajusivat liian myöhään avata toisenkin oven...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
"Markkinointi, markkinointi ja markkinointi"
Sen piikkiin on kai hyvä laittaa kaikki syyt sille miksi hallissa oli vain tuo 2900 henkeä. Mieleeni juolahtaa vain kysymys siitä miten on mahdollista viime kevään hopeajoukkue tuo noin vähän porukkaa halliin. Siitä huolimatta vaikka mainostusta kotiavauksesta ei ollut niin viime keväänä Espoon Blues oli aika paljon näkyvillä mediassa. Luulisi useamalla Espoolaisella olevan muistissa tuo viime kevät ja sitä kautta kiinnostusta uuteen alkavaan kauteen riippumatta siitä tuleeko mainostusta vai ei.

Ei se markkinointi mikään mystinen viisasten kivi ole, jonka avulla kaikki muuttuu taikaiskusta paremmaksi, tietenkään. Se on kuitenkin yksi tärkeimmistä välineistä (suoramyynnin ohella, jota ei seurassa harrasteta edes entisille kausikorttilaisille) saada potentiaalinen asiakaskunta kiinnostumaan tuotteesta ja heräämään siihen, että "tänään vois mennä itseasiassa peliin leffan tai nettisurffailun sijaan". Eihän se nyt sattumaa ole, että esim. "kaikkien" tuntema Coca-Cola mainostaa jatkuvasti sellaisilla budjeteilla, ettei moni uskoisi. Kun maailman tunnetuimpien brändien uskolliset käyttäjätkin tarvitsevat aktivoituakseen jatkuvaa mielikuvan kirkastamista ja muistutusta, miten sitä ei tarvitsisi espoolainen jääkiekkoseura, jolla ei ole ikinä edes ollut sellaista markkinajohtajan asemaa, etteikö sen tarvitsisi itse pitää itsestään meteliä?

Markkinoinnin (tarkoitan tässä nyt ihan kaikkea, PR:stä suorakirjeisiin ja sosiaalisesta mediasta blogeihin) täydellinen laiminlyöminen johtaa juuri näiden vaankielellä tasapainoilevien kuluttajien kotiinjäämiseen. Surullisinta tässä on se, että tuo viime kevään "tarinan" jatkaminen kiinnostavilla tavoilla olisi ollut _naurettavan_ helppoa ja se olisi voinut (huom. voinut) nostattaa kiinnostuksen seuraa kohtaan aivan uusiin lukemiin. Nythän seura on suurelle yleisölle, sille kaikkein potentiaalisimmalle kuluttajakunnalle, täysin kuollut. Me, jotka viitsimme ottaa itse selvää seuraavien ottelujen ajankohdasta ja olemme muutenkin oma-aloitteisia Bluesista lukemisen suhteen, emme tätä mainonnalla kosiskeltavaa kohderyhmää ole, joten on ihan se ja sama "pitäisikö tietää" Bluesin pelaavan silloin tai tällöin. Nyt suurin osa jengistä ei varmasti edes tiedä, että kausi on alkanut tai jos tietää, heille ei ole esitetty riittävää kiihoketta lipunostoon.

Plaaah, mitä paskaa mäkin jauhan. Tästä on kirjoitettu tiiviimmin ja kiinnostavammin niin monta kertaa mm. JA:han viimeisen kymmenen vuoden aikana, etten enää jaksa. Tänään hallille ja katotaan sit illalla uudelleen. Itse matsin tulos ei nappaa oikeastaan ollenkaan, lähinnä tulen kattelemaan kiinnostaako seurajohtoa vai ei.
 
Viimeksi muokattu:

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylässä ei ole montaa asiaa mitä voi kannattaa valtakunnallisissa sarjoissa. JYP tai JJK. JYP on oman kaupungin ylpeys ja se jaksaa kiinnostaa siksi koska halutaan näyttää oman maakunnan osaamista urheilullisesti ja että saadaan tälläisestä tuppukylästä kiskottua se kahdeksan miljoonaa pallopeliin. Samoin on Porissa,Raumalla,Lappeenrannassa(?!) ja Kuopiossa. Jyväskylässä ainakin podetaan pientä alemmuus kompleksia joka johtuu siitä, että olemme landelta ja haluaisimme olla ns. Iso metropoli

Siksi pidänkin JYPiä täydellisenä fanituksen kohteena vaikka en olekkaan JKL:stä kotoisin.

Bluessilta taitaa puuttua vielä se ME vs kaikki muut ideologia, jolloin porukka ei lähde hallille.


Nyt kun joku tulee huutelemaan viime viikon 3500 katsojasta synenergialla, niin myönnetään, että täälläkin homma on menossa huonompaan suuntaan.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensin provosoiva kysymys. Olemmeko tottuneet saamaan kaiken, heti, nyt? Olemme tottuneet pääsemään otteluihin halvalla näkemään ja SM-Liigan tähtiä SM-Lliigan parhaassa hallissa ja olemme vielä viime vuosina tottuneet menestykseen. Pitäisikö meidän fanien muistaa JFK:n legendaarinen "ask not what your country can do for you — ask what you can do for your country"? SaiPa-fanit olisivat valmiita antamaan toisen pallinsa saadaakseen samanlaiset olosuhteet kuin meillä täällä Espoossa on. Siltikin valitus jatkuu.

Tuokin pitää paikkansa. Ja en tuolla edellisellä viestillä halunnut arvostella teitä aktiivisia faneja vaan yleisellä tasolla, jolla ne hallit täytetään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös