Salonoja pisti Bluesin myyntiin

  • 266 167
  • 1 007

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Eihän edes siinä olisi järkeä, että olisi jo ostaja tiedossa ja silti haukuttaisiin myyty tuote.

Tuo pisti itselläkin silmään ensimmäisenä. Eli, ellei kauppoja ole jo tehty tai jonkinlaista aie-sopimusta allekirjoitettu, niin eihän tuossa ole mitään järkeä. Ostajahan voi laskea tarjoustaan jo pelkästään sen takia, että tällä tempulla tehtiin bisneksestä vielä hitusen hankalampaa.

Mutta niin espoolaisissa kuin varsinkin maaseudulta kirjoitetuissa kommenteissa vähätellään kyllä Bluesin markkina-alueen haastavuutta.

Niinpä. Suorastaan huvittavaa kun Bluesia koitetaan esim. verrata Jyväjemmareihin. Jypillä ei ole kuitenkaan samalla markkina-alueella maan kiinnostavimman lajin kiinnostavin joukkue kilpailemassa. Tämän lisäksi vielä maan ykkös ostojoukkue, niin haastetta on enemmän kuin tarpeeksi. Ei Jypilläkään olis mitään mahdollisuuksia, jos vastassa olisi "Perinteitä ja Brändiä jo kolmelta vuosisadalta" ja "Suomen diili" joukkueet.
 

Grafite

Jäsen
Silloin Barona voidaan myydä vaikka Jokereiden harkkahalliksi ja palataan takaisin Matinkyään.

Halusin ainoastaan nimen takaisin Kiekko-Espooksi, ei Matinkylään tarvitse palata pelaamaan. Ellei sitten ole pakko taloudellisista syistä.


Perkele sentään, minä lähden hallille katsomaan voittavaa joukkuetta, en omia kasvatteja jotka koohottavat pitkin kaukalon reunoja, sympaattista joukkuetta joka taistelee mutta häviää

Siinä me olemme sitten erilaisia. Jos ainoa mikä kiinnostaa on menestyvä joukkue niin sittehän voi tosiaan kannattaa vaikka Kärppiä tai IFK:ta.
Ja kyllä Espoo tuottaa niin paljon liigatason pelaajia että täysin omista pojista koostuvalla jengilläkin pystyttäisiin varmasti taistelemaan pudotuspelipaikasta, kuten nytkin.

Mutta tässä ei edelleenkään ole nyt kyse espoolaisten pelaajien määrästä, vaan ainoastaan siitä, että nimenä Blues on paska. Kiekko-Espoossa on sitä jotakin. Ja tiedän, etten ole ainoa Espoossa, joka ajattelee näin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoo ja sympaattisuus toimi aikansa, mutta ei enää. Ei siihen voida palata ilman konkurssia ja vauhdin hakemista divaritasoista alkaen. Sitäkö te haluatte?

Totta kai voidaan palata. Ei sen toiminnan tarvitse olla sen sympaattisempaa kuin nytkään, sillä Bluesilla on jo liigan toisiksi pienin budjetti. Ja suomalainen nimi voittaa aina ulkomaalaisen.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Espoossa on tällä hetkellä korisjengi (Honka) mennyt nurin. Futisjengi kyntää vaikeuksissa (palkat olivat syyskuussa maksamatta), lätkäjengi raskaasti tappiollinen ja olisi kaatunut jo ajat sitten ilman Salonojaa jne. jne.

Korisjengi taitaa olla pisimpään kartalla ollut pääsarjatason urheiluseura Espoossa, mutta kaatui ties mihin taloussotkuihin. En tiedä tarinan todellisia taustoja, mutta ilmeisesti jotain hämäräbisnestä siellä oli pyöritetty. Huippuvalmentaja Pavicevickin kertoi tästä Veikkaajan haastattelussa about vuosi sitten. Eli se ei kaatunut siihen, että espoolaiset eivät ottaneet seuraa omakseen.

Jalkapallo-Honka on ollut pääsarjatasolla vasta muutaman vuoden ja sielläkin on ollut ongelmia palkamaksun sun muun kanssa, pitkälti johtuen lähes hulluja suunnitelmia uhkuvista omistajista. Visioidaan 40 000 katsojaa vetävästä stadionista ja uhotaan joukkueen olevan vakio-osallistuja Mestareiden liigassa 10 vuoden päästä. Kuka tällaista uhoa uskoo?

Ja sitten meillä on Blues ja Salonoja. Ensimmäiset kaudet olivat lähes naurettavia ja silloin suurin osa tuosta nyt mainitusta 10 miljoonasta paloi taivaan tuuleen, vain sen takia, että Salonoja ITSE luuli, että menestuksen voi ostaa. Nyt aletaan itkemään, ettei espoolaiset ota seuraa omakseen, ja että rahaa on palanut ihan hukkaan. No voi saatana, syytä itseäsi vitun idiootti! Viime vuosina touhuun saatiin jotain järkeä, ja ketä saamme kiittää siitä? Osittan varmasti Summasta, ehdottomasti Holtaria ja myös Matikaistakin. Jussi on ollut snorklaamassa Thaimaassa, jossa on ilmeisesti kärsinyt univajeesta, kun on stressannut niin kovasti Bluesin takia. Ja paskanmarjat!

Minun mittani on täysi. Yksi suuri syy on todellakin yleisön tuen puute. Vaatimustaso siihen nähden, mitä olemme satsanneet, on liikaa. Ihmiset haluavat mestareita, mutta mestareita ei tule, jos ei ole kannustusta. Ei ymmärretä, että joukkueen ylläpitämiseen tarvitaan palkamaksua, hallin ylläpitoa ja moni muita asioita. Ei raha kasva puussa, ja jos ei ole yleisöä, ei tule rahaa. Minun taskussani on nyt tullu pohja vastaan, Salonoja napauttaa.

Kuka on itkenyt mestaruuden perään? Itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen joukkueen menestykseen viime vuosina ja olen osoittanut kritiikkini nimenomaan toimiston touhuihin ja siihen, että tätä menestystä ei ole hyödynnetty. Samaa on tehnyt todella moni muukin. Joko Salonoja ei tiedä paskaakaan siitä, mistä espoolaiset ovat valittaneet, tai sitten hän vain haluaa vittuilla faneille. Hänen kannattaisi muistaa, että on myös minunlaisia faneja, jotka ovat käyneet hallilla joka vitun kausi viimeiset 10+ vuotta ja tällaiset puheet ovat sama kuin hän paskoisi suoraan suuhun.

Minulle alkaa oikeasti riittämään tämä paska. Käyn hallilla enää vain joukkueen takia, ja aion tuoda ilmi sen, etten välitä enää vittuakaan siitä, mitä toimisto tekee. Käyn hakemassa risteilylahjakortin ja revin sen samantien. Nyt riitti!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä en ainakaan noista Salonojan kommenteista revi pelihousujani, nythän mies vain sanoo ääneen sen mikä on tiedetty pitkään. Ei tässä mikään muutu vaikkapa kauden alkuun nähden enkä itse ole hallilla käynyt ikinä Jussin tai myyttisen "toimiston" takia.

Kävin itsekin lukemassa tuon jutun ja senhän on kirjoittanut, ei suinkaan urheilutoimittaja vaan seurapiiriperhonen Rita Tainola. Pistää jo sinänsä sekin asian uuteen valoon. Uuden omistajan/uusien omistajien kanssa hommat lienevät jo aika pitkällä tuon jutun perusteella, mutta luulen, ettei varmaan ennen kevättä kuulla mitään uutisia tuolta rintamalta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Siinä me olemme sitten erilaisia. Jos ainoa mikä kiinnostaa on menestyvä joukkue niin sittehän voi tosiaan kannattaa vaikka Kärppiä tai IFK:ta.
Ja kyllä Espoo tuottaa niin paljon liigatason pelaajia että täysin omista pojista koostuvalla jengilläkin pystyttäisiin varmasti taistelemaan pudotuspelipaikasta, kuten nytkin.

Mutta tässä ei edelleenkään ole nyt kyse espoolaisten pelaajien määrästä, vaan ainoastaan siitä, että nimenä Blues on paska. Kiekko-Espoossa on sitä jotakin. Ja tiedän, etten ole ainoa Espoossa, joka ajattelee näin.

Ei pidä ymmärtää väärin, haluan nähdä menestyvän joukkueen, mutta sen oman kylän joukkueen, joka menestyy. En halua palata takaisin siihen, että ainoa kiitos matsin jälkeen, on vastustajajengin kannattajan taputus olalle ja lause "ihan hyvä matsi, ehkä voitatte seuraavan".

Tuo täysin espoolaisista pelaajista koostuva menestyvä jengi on täyttä utopiaa, mutta tiedän, että moni haluaa joukkueen olevan oikeasti koottu noin, ja tiedän myös, että moni haluaisi nimen muutettavan takaisin Kiekko-Espooksi. Minä en halua kumpaakaan, ja en häpeä tuoda sitä ilmi.

Jos joukkue on täysi muukalaislegioona, asia on erilainen, mutta esim. tämän hetkinen joukkue, joka on sekoitus espoolaisia ja muita, on paras tilanne.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mä en ainakaan noista Salonojan kommenteista revi pelihousujani, nythän mies vain sanoo ääneen sen mikä on tiedetty pitkään. Ei tässä mikään muutu vaikkapa kauden alkuun nähden enkä itse ole hallilla käynyt ikinä Jussin tai myyttisen "toimiston" takia.

Aijaa, että espoolaiset haluavat vain ja ainoastaan mestaruuden? Selvä, minulle se ainakin oli uutinen. Itse tarkoitin sitä, että omalta osaltani organisaatio nimeltään Blues on kuollut tällä kaudella, täysin Salonojan ja toimiston sekoilujen takia. Joukkue (=pelaajat ja valmennus) on kuitenkin se, jonka takia käyn edelleen hallilla, sillä he eivät ole tehneet mitään väärin tämän asian suhteen. Juuri nyt häpeän kantaa Bluesin fanipaitaa, kun sen omistaja on noin munaton kaveri.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Et edelleenkään ottanut kantaa siihen, että millä lailla Blues-nimen vaihtuminen Kiekko-Espooksi olisi niin kamala asia?

Ei nimenvaihdos vielä seuraa suista häviäväksi pikkuseuraksi.

Tätä olen kommentoinut aiemmin, mielestäni nimi on liian pitkä väliviivoinen, jolloin se lyhennetään muotoon K-Espoo, joka taas on aivan typerä. Tuota nimeä on jo kokeiltu eikä pelkkä nimenmuutos auta yhtään mitään. Minulle Kiekko-Espoo tuo mieleen juuri Matinkylän hallin ja sen ankeat, mutta ehkä sitten sympaattiset olosuhteet. Joukkue oli taisteleva, mutta häviävä. Jos nimi halutaan muuttaa, niin kokeillaan sitten jotain ihan uutta, ei palata takaisin kultaiselle 80-luvulle...
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
"joukkueen nimi ei ole kiekko-espoo" päläpälä, Lukolla huomattavasti pienempi kohdealue (asukkaitten suhteen), Logona joku vitun wannabe-kovis-kettu, silti melkein 500 ihmistä enemmän käy katsomassa Lukon pelejä. Lukon peleissä kaljakin taitaa olla kalliimpi kuin Bluessin peleissä? Lippujen hinnasta en uskalla sanoa. Ulkopuolisesta osa kirjoittelusta on naurettavaa, pari asiallista nimimerkkiä on sentään sanonut mielipiteensä (siis viisaita mielipiteitä) eikä sentään kaikki ole vetänyt itkupotku-raivareita ja syyttänyt Salonojaa koska on laittanut joukkueeseen rahaa kiinni 20 millia? Joista 10miljoonaa viimeisen viiden vuoden aikana? Kyllähän jaloilla voi ja kannattaa äänestää, mutta viime kauden hopeajoukkue kausari-penailusta huolimatta vetää sen 3200 katsojaa per peli? Ja millä paikkakunnalla? Kyllähän tuo vika on selvästi myös muualla kuin "toimistossa". Pari vuotta sitten Ässät oli toiseksi viimeisinä ja veti silti yli 4000 tuhatta katsojaa. Vähän kauemmin sitten saipa viimeisenä ja silti melkein 3500 katsojaa. Viime kaudellakin Hifkillä puolet enemmän katsojia ja jokereilla melkein tuplasti. Mitäs viime kaudella sitten oli toimistossa vikana? Peli ainakin kulki hyvin ja siitä saitte hopeaa. Naurettavaa
 

Kapo

Jäsen
Jos tässä nyt nimeä aletaan taas vaihtamaan niin kyllä minun mielestäni Espoolaisen urheiluseuran nimi on Honka. Nimenvaihdos on kyllä ihan sekundäärinen asia tässä vaiheessa, sillä en usko nimellä olevan minkään vertaa merkitystä yleisömääriin tai yritysmyyntiin tai sponsorihankintaan. Jos uusi omistajataho haluaa tehdä pesäeroa Jussin aikaan niin nimen voi toki vaihtaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aijaa, että espoolaiset haluavat vain ja ainoastaan mestaruuden? Selvä, minulle se ainakin oli uutinen. Itse tarkoitin sitä, että omalta osaltani organisaatio nimeltään Blues on kuollut tällä kaudella, täysin Salonojan ja toimiston sekoilujen takia. Joukkue (=pelaajat ja valmennus) on kuitenkin se, jonka takia käyn edelleen hallilla, sillä he eivät ole tehneet mitään väärin tämän asian suhteen. Juuri nyt häpeän kantaa Bluesin fanipaitaa, kun sen omistaja on noin munaton kaveri.

Eiköhän siellä palkat juokse samalla tavalla kuin aiemminkin. Yritys toimii ihan normaalisti kunnes sille löytyy uusi omistaja, ei tässä mitään ihmeellistä ole.

Tää on vain ja ainoastaan positiivinen juttu. Itse en olisi tämän kauden jälkeen enää uusinut kausikorttiani, sen verran amatöörimäistä puuhastelua toi toiminta on viime kesänä ja tänä syksynä ollut. Nyt pitää kuitenkin vielä katsoa mihin suuntaan seura lähtee.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Pari vuotta sitten Ässät oli toiseksi viimeisinä ja veti silti yli 4000 tuhatta katsojaa. Vähän kauemmin sitten saipa viimeisenä ja silti melkein 3500 katsojaa. Viime kaudellakin Hifkillä puolet enemmän katsojia ja jokereilla melkein tuplasti. Mitäs viime kaudella sitten oli toimistossa vikana? Peli ainakin kulki hyvin ja siitä saitte hopeaa. Naurettavaa

Kaikilla luettelemillasi seuroilla on monta kymmentä vuotta enemmän imagotyötä tehtynä ja perinteitä jääkiekkoseurana. Blues on ollut olemassa verrattaen todella vähän aikaa ja siinä lyhyessä ajassa lähes kaikki nimeä ja hallia lukuunottamatta on muuttunut. Jos tällainen samanlainen ralli olisi ajettu Raumalla tai Porissa, siinä ei olisi auttanut pari hopeamitalia tai Kivilinna-palkintoa, touhu olisi ihan samassa jamassa kuin nyt Espoossa..

Edelleenkin korostan, että jos ei ole perehtynyt asiaan, ei kannata tulla avautumaan. Viime kaudella tehtiin todella monta mokaa, jotka koskettivat nimenomaan faneja, ei niinkään irtolippulaisia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eiköhän siellä palkat juokse samalla tavalla kuin aiemminkin. Yritys toimii ihan normaalisti kunnes sille löytyy uusi omistaja, ei tässä mitään ihmeellistä ole.

Mihin tämä liittyi? En minä ole palkanmaksamisesta mitään puhunut.

Tää on vain ja ainoastaan positiivinen juttu. Itse en olisi tämän kauden jälkeen enää uusinut kausikorttiani, sen verran amatöörimäistä puuhastelua toi toiminta on viime kesänä ja tänä syksynä ollut. Nyt pitää kuitenkin vielä katsoa mihin suuntaan seura lähtee.

Omistajan vaihtuminen on todellakin positiivinen asia, mutta tapa, jolla poistuva omistaja lähtee, on kaikkea muuta kuin positiivinen. Tuonkin olisi voinut hoitaa vähän tyylikkäämmin, tässä hän tekee hallaa seuraavalle omistajalle samantien. Suututtaa ainakin osan faneista ja potentiaalisista lipunostajista haukkumalla koko espoon kiekkokansan lyttyyn. Ei kukaan oikeasti katso peiliin tuon jutun perusteella ja totea "no perkele, tottahan tuo puhuu, vika olikin minussa!"
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mihin tämä liittyi? En minä ole palkanmaksamisesta mitään puhunut.

Niin, itse en ehkä sitten suhtaudu asiaan niin fanaattisesti, mutta mun mielestä puheet jostain seuran kuolemasta ovat vahvasti ennenaikaisia ja liioittelua. Niin kauan kun homma pyörii, homma pyörii.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Niin, itse en ehkä sitten suhtaudu asiaan niin fanaattisesti, mutta mun mielestä puheet jostain seuran kuolemasta ovat vahvasti ennenaikaisia ja liioittelua. Niin kauan kun homma pyörii, homma pyörii.

Tarkoitin, että seura on minulle kuollut, kunnes uusi omistaja marssii ovesta sisään ja tekee ryhtiliikkeen. Joukkuetta kannatan kyllä vaikka hautaan asti.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jotenkin tuntuu että tässä on kyllä aivan muusta kyse kuin Bluesin yleisömääristä. Nehän ovat ihan liigan keskivertoja menneillä vuosilla, siis viime- ja edellisen vuoden runkosarjan keskiarvo 4350 on ihan ok. Eikös tuo luku ole suunnilleen semmoinen joka esim. Jyväskylässä tarkoittaisi täyttä tupaa joka matsissa. HPK:lle moinen keskiarvo olisi jo lottovoitto. Tämä vuosi on lähtenyt hieman nihkeämmin käyntiin mutta takana on kuitenkin vasta muutama kotiottelu.

Luulen että tässä on alku todellakin parempaan ja uskon että Espoossa pelataan liigaa tulevinakin vuosina. Olen vakuuttunut että Blues kiinnostaa ostajia melkoisesti, eikä muutaman vuoden päästä aloittava länsimetro tätä kiinnostusta ainakaan vähennä. Ja muistetaan että kyseessä on velaton seura jonka tavoitettavissa on n. miljoona pääkaupunkiseudun ihmistä. Huomenna siis areenalle ja kannustamaan Blues positiivisiin otsikoihin.
 

trap

Jäsen
Ei vittu mikä jätkä. Aivan naurettavia kommentteja ja aika nopeasti sitten kyllästyi. Vaikeaa on näköjään myöntää, että ihaan omaan ammattitaidottomuuteen on tämäkin syksy mennyt. Enkä ylläty yhtään jos ja kun seuraa ei ole vielä myyty. Tää on taas hieno malliesimerkki siitä millä pitkäjänteisyydellä Salonoja on Bluesia sen jälkeen vienyt kun toimintaan palasi pari vuotta sitten.

Hyvä että Salonojasta päästään eroon päättäjänä ja puuhastelijana.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Jotenkin tuntuu että tässä on kyllä aivan muusta kyse kuin Bluesin yleisömääristä. Nehän ovat ihan liigan keskivertoja menneillä vuosilla, siis viime- ja edellisen vuoden runkosarjan keskiarvo 4350 on ihan ok. Eikös tuo luku ole suunnilleen semmoinen joka esim. Jyväskylässä tarkoittaisi täyttä tupaa joka matsissa. HPK:lle moinen keskiarvo olisi jo lottovoitto.

Niin, kysymyshän on siitä, että Jussi ei osaa tehdä touhusta bisnestä. Musta tuntuu, että kun tulevaisuudessa ruoriin astuu sellaset kaverit, jotka oikeesti ymmärtää liiketoiminnasta niin homma muuttuu täysin toiseksi.

On vaan ihan pirun vaikeeta Jussille myöntää tämä totaalinen epäonnistuminen nimenomaan tällä bisnespuolella, urheilullinen puolihan on aivan suorastaan priimakunnossa.

Grafitelle ja muille, jotka havittelette K-Espoota takaisin sanoisin että eikös tässä nyt ole vaihdettu logoa ja sekoiltu ihan riittävästi vuosien saatossa tän "tuotemerkin kanssa"? Esimerkiksi yksi maailman tunnetuimmista automerkeistakään ollut alunperin Mercedes-Benz, eikä sielläkään ole lähdetty peruuuttelemaan ja vaihtelemaan tuotemerkkiä vaikka välillä on mennyt huonostikin.

Jos muuten jos lukee ton IS:n jutun tarkkaan, niin näyttää siltä että vain Blues on myytävänä ja Jussi aikoo pitää hallin koska sen ilmeisesti kannattava.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ajatelkaa nyt itse. Viime kausi: yleisö-ka jotain 4300+, päälle mitä 9 kotiottelua pleijareissa (joista 5 taitaa tulle itselle kokonaan mutta liigalta tulee sitten jyvitettynä lisää), yritysrahaa varmasti liigan keskiarvoa enemmän ja SILTI 1.8M€ turskaa pelaajabudjetilla joka oli jotakuinkin liigan keskiarvoa.

Eihän tuossa yhtälössä ole mitään järkeä! Jypin yleisö-KA oli 300 per ottelu vähemmän ja lippujen hinnat alhaisemmat. Sponssirahaa vaikea arvioida mutta tuskinpa se nyt suurempi ainakaan oli. Vähemmän pleijarimatseja, paljon suurempi budjetti ja silti tulos oli käsittääkseni +-0 tai lähellä sitä.

Huttusen Sasha voisi tehdä nyt pienen tutkimusmatkan Bluesin toimistoon ja kaivaa luvut vaikka väkisin koska tässä ei ole mitään järkeä.

Nyt pitäisi saada ne halliyhtiön luvut näkyviin, muistaakseni Helin tai joku sanoi muutava vuosi sitten että halli teki jo nollatulosta. Mistä hallin tulot tulevat ja paljonko on esim. poistojen osuus menoista?
 
Hjalliksen ja Jussin ero todellakin on se että toinen näistä on business-mies ja toinen siten ei. Hjallis leikki fudismogulia vain ja ainostaan sen verran että totesi että fudis ei oole business ja lopetti leikin hyvin nopeasti. Jussihan ei tarvitse edes tehdä bisnestä kun homma ei ole koskaan ollut rahasta kiinni. Tai loppupeleissä taitaa sitten kuitenkin olla kun pohja tuli näkyviin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Mitäköhän Blues sitten maksaa? Vai meneekö suunnilleen periaatteella että "jos käyt hakemassa niin saat ilmaiseksi"? Yrittääkö Salonoja päästä Bluessista eroon nopeasti/väkisin vai toteutuuko myyminen vain jos jatkajat löytyy. Ja mitä tapahtuu jos halukkaita ruoriintulijoita ei ole? Lappu luukulle, vai voiko Salonojan mieli vielä muuttua? Tämäkään ei yllättäisi. Paljon kysymyksiä on kyllä ilmassa.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paljon kysymyksiä on kyllä ilmassa. Fakta on vain se, että hallin sijainti on vähän turhan syrjässä. Siellä toki olen käynyt niin fanibussilla, omalla kyydillä ja jopa pk-seudun paikallisbussillakin. Kyllä Espoon kokoisesta kaupungista varmaan löytyisi rahamiehiä, jotka sitten Jussin kanssa neuvottelemaan. Ei vaan tiedä siitä, ovatko kiinnostuneita jääkiekosta vai vaan jostakin ihan muusta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sasha tai joku muu Espoo-kirjoittaja voisi nyt tehdä kulttuuriteon ja kaivaa lukuja ja miettiä mistä Bluesin tappiot oikein tulevat. Viralliset luvut esiin ja sitten Jussi koville mistä homma kiikastaa. Yleisömäärät eivät selitä tuota tappiota, ei millään.

Jos Blues tekee 4300 yleisö-ka:lla 1.8M€ tappiota niin voidaan laskea että 20€ keskimääräisellä lipunhinnalla Blues tarvitsee 3000 ihmistä per peli lisää jotta oltaisiin nollilla. Eli siis enemmän kuin halliin mahtuu tai enemmän kuin HIFK:n keskiarvo. Vaikka siihen lyötäisiin 10€ lisää parkkeerauksista, hodareista ja bisseistä per katsoja niin luku on silti täysin posketon.
 

scholl

Jäsen
Jos hallivuokrat ovat liian korkeita vrt. Jyp esim. niin silloin uuden omistajan pitää olla tiukkana neuvotteluissa halliyhtiön kanssa. Kun Espoo-imagon riippakivestä (20v päästä kunnan nimi on joku samantyylinen kuin nyt turunmaansaaristo) on päästy eroon niin silloin voidaan uhata siirtää Blues vaikkapa Nordikselle, jos ei tule kunnon sopimusta. Toki Blues on huonosti hoidettu seura ja iso osa katsojista on siellä varmaan ilmaislipuilla, mutta siitä huolimatta tuollaisen lähiöseuran kustannusrakenne ei saa olla ihan päinhonkia. Hallivuokra ei todellakaan saa olla enempää kuin Jyväskylässä ja 8 parhaan joukkoon selviytyminen pitää tuottaa positiivisen taloudellisen tuloksen. Se on sitten halliyhtiön ongelma, kuinka paljon heillä on tapahtumia, siihen eivät lätkäjoukkueessa toimivat voi vaikuttaa. Jos homma ei toimi niin tehdään yhteistyötä jonkun toisen hallin kanssa kuten jo mainitsin.

edit. eikös Pelicansillakin mene ihan hyvin, vaikka heillä on sikapieni talousalue ja joukkue usein menestynyt huonosti urheilullisesti
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös