Salibandyketju

  • 185 024
  • 1 199
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ensireaktio näistä brändiuudituksista on itsellä aika herkästi negatiivinen setämiesmurahdus mutta toisaalta Peter Vesterbackalla on myös sen verran ”näyttöjä”, että kovin herkästi ei uskalla lähteä sanomaan että kaveri ei tietäisi mitä tekee.

Salibandya on selkeästi viety määrätietoisesti ulkomaille ja kasvupotentiaalia lajilla on, joten jos tämä nimiuudistus helpottaa ulkomaista kiinnosta niin peukkua täältä tälle asialle.

Kansainvälinen kiinnostus toisi seuroille lisää rahaa ja saataisiin toivottavasti pidettyä sitä myöten jatkossa myös meidän parhaat pelaajat paremmin kotimaassa.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hyviä suunnitelmia. Jos salibandya saataisiin vielä vain vietyä uusiin paikkoihin ja harrastajamääriä lisättyä paljon, niin Suomi voisi ottaa "NHL:än rooliin salibandyssä
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mielestäni ihan positiivista yrittää rohkeasti. Päinvastainen esimerkki tästä on SM-Liiga, joka oli 90-luvulla maailman toiseksi kovin liiga. Nykyään se on Liiga, ja pelaajabudjeteissa on jääty eurooppalaisella tasolla jalkoihin.

Aika lailla fakta on kuitenkin se, että salibandy ei ole yleisölajina mennyt eteenpäin juuri lainkaan. Harrastajamäärät ovat kuitenkin suuret.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika lailla fakta on kuitenkin se, että salibandy ei ole yleisölajina mennyt eteenpäin juuri lainkaan. Harrastajamäärät ovat kuitenkin suuret.
Ikäni olen nuohonnut aladivareissa sählyn parissa, mutta yhtään ainutta liigapeliä en ole käynyt paikanpäällä katsomassa. Eikä sitä oikein jaksa telkkaristakaan katsoa. En tiedä mikä siinä tökkii. Maajoukkueen loppumatsit tulee kyllä katsottua.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Ikäni olen nuohonnut aladivareissa sählyn parissa, mutta yhtään ainutta liigapeliä en ole käynyt paikanpäällä katsomassa. Eikä sitä oikein jaksa telkkaristakaan katsoa. En tiedä mikä siinä tökkii. Maajoukkueen loppumatsit tulee kyllä katsottua.
Sama juttu aikanaan tuli pelattua alasarjoissa ja nykyään kun tytär pelaa säbää olen seuratoiminnoissa mukana.
2 div pelejä käynyt katsomassa mutta koskaan en ole liiga peliä katsonut kokonaan en töllöstä enkä paikan päällä. Yritin tässä miettiä miksi korkeamman sarja tason pelit eivät kiinnosta ...en oikein löydä syytä.
MM kisa otteluita tulee kyllä katsottua telkusta ja nyt taskussa kotikisojen finaaliotteluihin liput
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ikäni olen nuohonnut aladivareissa sählyn parissa, mutta yhtään ainutta liigapeliä en ole käynyt paikanpäällä katsomassa. Eikä sitä oikein jaksa telkkaristakaan katsoa. En tiedä mikä siinä tökkii. Maajoukkueen loppumatsit tulee kyllä katsottua.

Äreälle setämiehelle säbä on edelleen puuhelmihyypiöiden, tiivistekuminauhapäiden ja muiden hipstereiden laji, vaikka kovia urheilijoitakin lajin parissa pyörii. Jostain syystä ei vaan nappaa. Harrastetasolla pelailin joskus muutaman vuoden. Vesterbackalla on kyllä näyttöjä brändien luomisesta, mutta tää mm. trendikkäällä tasa-arvolla ratsastava F-liiga aiheutti ensireaktiona lähinnä epäuskoisen mitä vittua - älähdyksen. Mistä hatusta toi Falcon on revitty? Tästähän on hyvin lyhyt matka siihen karmeuteen, että sählymaajoukkue on pian "Falcons" tai "Haukat". Vahva muovin maku tulee väkisinkin suuhun, mutta eipä toi juurikaan vaikuta omaan kotiuttamispäivään, kun aika vähän tosiaan lajia tulee seurattua.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Niin kauan kun ne liimailee mainoksia pelialustaan ja pelipaidat muistuttaa mainoslehtistä niin en kyllä usko että tv-potentiaalia löytyy. Antaa koko touhusta niin sottasen ja amatöörimäisen kuvan. Itse siis olen pelannut säbää koko elämäni ja tahkonnut alasarjoissa kohta yli 10 vuotta, joten mun teoriassa pitäisi siis olla kiinnostnut sarjasta. Toisaalta se voi olla myös syy siihen että miksi säbän katsominen ei telkkarista nappaa kun tulee pelattua niin paljon itse ja kauden aikana joutuu/saa katsoa niin monta säbämatsia turnauksissa kun odottelee omaa vuoroa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Suosittelen käymään jonkun liigamatsin paikan päällä katsomassa ja antamaan mahdollisuuden.

Itse olen koriksen ja pesiksen suhteen sellainen satunnaiskatsoja, että tv:stä ei tule katsottua käytännössä lainkaan mutta livenä tykkään käydä katsomassa JoMan ja Kataja Basketin pelejä.

Laji kun laji niin se pelaajien ja pallon vauhti ei vaan välity tv:n välityksellä.

Salibandya kun katsoo paikan päällä niin tajuaa oikeasti miten nopeaa ja fyysistä se peli on huipputasolla. Ei oikein voi verrata liigaa kakkosdivaripeleihin, mitä tulee itse käytyä aika usein katsomassa.

edit lisätään vielä sen verran että salibandyssa jo kakkosen ja ykkösdivarin välillä on valtava ero, ensi vuonna tuo (ehkä) pienenee Suomi-sarjan myötä
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Niin kauan kun ne liimailee mainoksia pelialustaan ja pelipaidat muistuttaa mainoslehtistä niin en kyllä usko että tv-potentiaalia löytyy. Antaa koko touhusta niin sottasen ja amatöörimäisen kuvan.
Juha Junno lähettää terveisiä...
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin kauan kun ne liimailee mainoksia pelialustaan ja pelipaidat muistuttaa mainoslehtistä niin en kyllä usko että tv-potentiaalia löytyy. Antaa koko touhusta niin sottasen ja amatöörimäisen kuvan.

Ja jäljelle katsottaviksi jääkin sit, Pohjois-Amerikan ammattilaissarjat KHL ja osa futis sarjoista.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ja jäljelle katsottaviksi jääkin sit, Pohjois-Amerikan ammattilaissarjat KHL ja osa futis sarjoista.
Jep. Itse seuraankin vain NHL:lää aktiivisesti ja MM-höntsiä. Lisäksi sivusilmällä NBA:ta ja paria futissarjaa. Lätkässä en katso EHT ja liigan pelejä vaikka ne tulisi ilmaiskanavilta koska en vaan jaksa sitä "mainosmössöä" katsella. Joskus kauan sitten salbandyliigaa tuli joltain urheilukanavalta ja silloin ainoa mainos kentässä oli siinä keskiympyrässä. Se vielä menetteli ja jaksoin matseja katella. Mutta sitten otettiin Juho Junnon markkinointipelikirja käteen ja niitä mainoksia sitten leimattiin joka paikkaan. Siinä vaiheessa mun mielenkiinto sano morjens.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ai, alkoiko pelit tänään? Oikein mitään mainontaa missään, vaikka ainakin itse olen varsin aktiivinen somen eri kanavilla. Toki nyt seurat omilla kanavillaan jotain laittoivat, jotkut enemmän, jotkut vähemmän.

Lisäksi, tuo F-Liigan kotisivujen tulospalvelu on ihan paska. Sekä puhelimella, että tietokoneella testattuna. Ulkoilme, käytettävyys, tulospalvelun selkeys; kaikki! Pelaajien nimeä klikkaamalla kokoonpanosta voisi löytyä esim. edes syntymäaika. Vanha oli parempi, pitää ainakin vielä tässä vaiheessa hyvinkin paikkaansa.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Eikös äfliigan suuri suunnitelma ollut, että kotimaasta on kaivettavissa ollut markkinapotentiaali kaivettu ja jatkossa keskitytään ulkomaille. Eli mitä sitä kotimaan somessa ihmeempiä ääntä pitämään, sen sijaan kannattaa lähteä aasialaisista kanavista katsomaan miten siellä markkinointi jyrää!
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Äreälle setämiehelle säbä on edelleen puuhelmihyypiöiden, tiivistekuminauhapäiden ja muiden hipstereiden laji, vaikka kovia urheilijoitakin lajin parissa pyörii. Jostain syystä ei vaan nappaa. Harrastetasolla pelailin joskus muutaman vuoden.

Tämäpäs siinä on. Itellä vähän sama ajatusmalli vaikka 5-3 dirreä tullut pelattua jo 12 kautta ja 3 divarin kausi on edessä.
Hauskaa tai ei niin tää puuhelmi kuminauhapää vetää niitatutussa prätkärotsissa, bikerit on kengät ja jonkun sortin psychobilly cut päässä. Ja puuhelmetkin on korvattu 113g kultaketjulla. Punttia tuli nuorena nostettua aika paljon ja ns. yhtään mikään ei täsmää hipsteriin.
Silti itsekin pidän lajia aikalailla epä-äijämäisenä. Pelaan kyl pesäpalloakin ja tennistäkin on tullut pelattua kilpaa.

Tykkään katsoa kavereiden ja tuttujen pelejä. Yhden liigamatsin olen nähnyt joskus HFC reissun yhteydessä. Ja kerran satuin olemaan Helsingissä kun arvokisoja pelattiin niin pistäydyin jonkun pelin serkun ja hänen vaimonsa kanssa. Ko. vaimo Laura Loisa eli entinen maajoukkueveskari.
Mutta kyllähän salibandyn viihteellisyysarvo on lätkästä kaukana kun ei edes lähelle pärjää pesäpallollekaan joka on pelin ymmärtäjille huippuviihdettä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Voisiko salibandykin olla pelin ymmärtäjille huippuviihdettä? Kysyn en vastaa.

Jaa-a, kait sitä näillä pelatuilla vuosilla ja yleisesti hyvällä pallopelien ymmärryksellä jotain salibandystäkin ymmärtää, eikä se sillä ole huippuviihteeksi muuttunut.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa-a, kait sitä näillä pelatuilla vuosilla ja yleisesti hyvällä pallopelien ymmärryksellä jotain salibandystäkin ymmärtää, eikä se sillä ole huippuviihteeksi muuttunut.

Itselle on käynyt niin että jääkiekko-Liiga muuttunut huippuviihteestä keakinkertaiseksi läpsyttelyksi. Vaikka eipä sählystäkään ole itselle huippuviihdettä tullut vaikka aika korkealla tasolla sitä on tullut pelattua.

Kyllähän salibandyliiga teki itsestään todella muovisen tällä f-liiga "brändillä". Miksi siinä logossa muuten on joku kotka tai pyy? Miksei vaikka laama tai majava?

Esim. Majavahan on saakelin kova nakertamaan. Nakertaa muiden lajien uskottavuutta kun f-liiga vie kaikki katsojat.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itselle on käynyt niin että jääkiekko-Liiga muuttunut huippuviihteestä keakinkertaiseksi läpsyttelyksi. Vaikka eipä sählystäkään ole itselle huippuviihdettä tullut vaikka aika korkealla tasolla sitä on tullut pelattua.

Kyllähän salibandyliiga teki itsestään todella muovisen tällä f-liiga "brändillä". Miksi siinä logossa muuten on joku kotka tai pyy? Miksei vaikka laama tai majava?

Esim. Majavahan on saakelin kova nakertamaan. Nakertaa muiden lajien uskottavuutta kun f-liiga vie kaikki katsojat.

Se on pulu.
Mutta Liigasta olen samaa mieltä, itse katson kyllä sitäkin mutta enemmän Mestistä jota pidän viihteellisempänä.
Minä en tosiaan 3 divaria ylempänä ole pelannut, mutta tullut seurattua ihan riittävästi.
En vaan saa siitä pelistä katsojana paljoakaan irti jos ei ole Suomi-Ruotsi vääntö.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisätään nyt tänne että kyllä itsekin tulee väijyttyä salibandy maaotteluita, ja mm. liigan playoffeja.

Tosin omasta mielestä Salibandyliiga onnistui tyrimään Liigan seuraamisen muutama vuosi sitten, kun pelit televisioidaan eli lähetetään milloin mistäkin, välillä Ruudusta, joskus IS:tvstä, ehkä veikkaus TV:stä tai PTV:ltä. Ja minkä takia niitä pelejä tulee niin paljon Raholasta. Ei oikein vastaa tarkoitusta jos on tarkoitus katsoa Salibandyä...
 
Viimeksi muokattu:

MainMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pääkallo.fi:n kolumnissa lajiaktiivit kommentoivat mm. salibandyn viihdyttävyyttä ja sen puutetta:

 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pääkallo.fi:n kolumnissa lajiaktiivit kommentoivat mm. salibandyn viihdyttävyyttä ja sen puutetta:


Viimeinen kommentti tuossa oli aika hyvä. Eli annetaan vielä vähän aikaa lajin kehittymiselle. Pelitavat muuttuu vuosien saatossa lajissa kun lajissa. Junnupuolella valmennus kehittyy koko ajan ja siellä on erittäin hyviä uuden sukupolven valmentajia. Eiköhän siellä joku ole, joka keksii jotain mullistavaa ja sitten pelistä saadaan huipputasolla ihan viihdyttävää. Jota se jo ajoittain onkin tietyissä peleissä. Toisin tuomarilinjaa ja tulkintoja ollaan viemässä mielestäni siihen suuntaan, että kohta tässä lajissa pitää harkita joitain suojia vakavasti.

F-Liiga siis alkoi sunnuntaina. Itse sain edellisenä päivänä kuulla tästä, kun divari alkoi. Näin laji-ihmisenä onnistuin aika hyvin olemaan pimennossa koko pääsarjojen aloituksista. Vaikka meilläkin päin pelaa divarijoukkue. Keväällä kun tämä liiga julkistettiin ja brändättiin, niin alkuhöpinöiden jälkeen kaikki vähän hiljeni. Muutama mainos sattui somessa silmään, mutta ei sen kummempaa.

Samaan aikaan liitto uudisti kesän alussa nettisivunsa ja tulospalvelunsa. Koko kesään siellä ei tapahtunut mitään päivityksiä oikein mihinkään. Ja kun junnujen SM-karsinnat alkoi, niin koko tulospalvelu oli täysi susi ja jälkiä korjataan edelleen. Olisi tuota kai vähän voinut testata ennen kauden alkua. Jotenkin nämä kabinetit on edelleen hieman puuhastelua. Mutta niin se taitaa olla vähän koko maassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös