Sillä potentiaalisimmalla katsoja kunnalla, eli ne aikuiset, jotka silloin ennenvanhaa muksuina täyttivät seisomakatsomot, ovat nyt perheellisiä ja juoksevat muksujen harrastuksissa jne... Aina omassa tuttavapiirissä on paljon porukkaa jotka ennen olivat aina hallilla ja nyt vaan ei ehdi. Ei ole väliä onko lippu vitosen vai kaks kymppiä...
Ja lisäksi näistä 90- ja 00-lukujen aktiivisista hallilla kävijöistä monet asuu nykyään ihan muualla kuin Hämeenlinnan seudulla, jolloin on sitten erittäin vaikeaa tai mahdotonta olla hallilla kaikissa tai edes suurimmassa osassa peleissä. Itsekin asun kauempana, mutta hankin nyt tuon 139e kausikortin, koska saatan ehtiä sen n. 10 runkosarjapeliä hallille katsomaan.
Jatkuva panostus uusien kannattajien innostamiseen on hyvä tie. Halvat kausikortit palvelevat ehkä parhaiten meitä etäkannattajia tai niitä, jotka eivät ihan kaikkia pelejä pysty käymään katsomassa, kun taas uusia kannattajia haalitaan parhaiten noilla yksittäisten lippujen alennuksilla ja halpojen pelien tempauksilla. Molempia tarvitaan. Erityisesti erilaisia perhetempauksia kannatan, koska lapsia pitää saada hallille kiinnostumaan Kerhosta ja lätkästä. En tiedä onko asiasta mitään faktaa tai tutkimusta olemassa, mutta uskoisin, että suurin osa hallilla aktiivisesti käyvistä aikuisista on käynyt siellä jo lapsena. Harvempi varmaan innostuu asiasta vasta aikuisena, vaikka toki niitäkin on.
Parasta markkinointia toki on kuitenkin lopulta se, että tuote on kunnossa ja kiinnostava. Tällä hetkellä se on.