Rasmus-ryhmä

  • 83 716
  • 283

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kirjoittelin pari päivää sitten ryhmässä ilmentyvästä vihapuheesta. Eli Rasmusksessa on ihan hyväksyttävää ilmoittaa haluavansa ripustaa rikkaat lyhtypylväisiin ja haluta henkilökohtaisesti osallistua natsien tappamiseen, natsinhan määrittelee tämä teloittaja itse. Tällaisista puheista ei ryhmässä sanktioida.

Ei siellä Rasmuksessakaan silti kaikki tätä kaikkea väkivaltafantasiointa komppaa, joku aika sitten yksi kirjoittaja avasi keskustelun näistä ryhmässä ilmenemistä tappamisjutuista. Nyt se keskustelu on hävinnyt. Myöskään keskustelun avaaja ei ole mielestäni kirjoittanut yhtään viestiä keskustelun häviämisen jälkeen. Joskun ryhmässä ilmoitetaan jos jollekin on annettu ”punainen kortti” ja pistetty ulos. Näyttää siltä että ryhmän pitäjät ovat todella ottaneet oppia oikealta aatteelta kun keskustelijoita vaan ”katoaa”.

Eipä tämä muuten itseäni juuri haittaisi, jokainen facebookryhmä toimii kuin parhaimmaksi näkee, mutta tämä ryhmä nauttii valtion tukea.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jatkoa edelliseen.

Nyt siellä on yksi kirjoittaja avannut vetoomusketjun jotta ryhmästä saataisiin poistettua kaikenlainen väkivaltafantasiointi. Tuloksena tietenkin keskustelun sulkeminen ja varoitus aloittajalle. Tästä suivaantuneena sitten usea aktiivi on kertonut jättävänsä ryhmän. Kannattaa käydä katsomassa, hyvää viihdettä.

Ja tämä ryhmä tosiaan pyörii valtion avustuksilla ja sillä on myös päätoimisia tyntekijöitä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Selailin yllä mainittua husuketjua, siitä toipuminen taitaa vaatia pari janimäkelää.
Ite oon kattonut parhaimmaksi ratkaisuksi, että koittaa olla lukematta kumpiakaan. Elämä on tuolla ulkona ja jätkä vaan porskuttaa.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Ite oon kattonut parhaimmaksi ratkaisuksi, että koittaa olla lukematta kumpiakaan. Elämä on tuolla ulkona ja jätkä vaan porskuttaa.

Toi on totta kai paras ratkaisu. Tyypit lukee jotain rasmuksia ja hommafoorumeita oikein siinä toivossa että sieltä löytyy jotain typerää, ja totta kai sitä löytyy kun molemmissa ryhmissä on niin paljon urpoja joille on annettu lupa mennä internettiin, ja siitä suivantuneena sitten yritetään todistella jotain pointtia jossain toisessa somessa (kuten Jatkoajassa tässä tapauksessa)

Vaikka ainoa pointti minkä siinä todistaa on se, että tyyppi lukee jotain rasmusta tai hommafoorumia, sellaisia jätkiä kuuluu osoitella sormella ja nauraa.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Joskus vieraillut tuolla ja usein päällimmäinen tunne, joka sieltä välittyy on viha. Toki rasismia pitää vastustaa, mutta jollain tavalla tuolla vaikuttaa osan heistä tekevän isoa vahinkoa omalle asialleen. Viha kun tuppaa lietsomaan vihaa.

En tiedä tekeekö kyseinen järjestö muuta rasismin vastaisen taistelun lisäksi kuin höpöttelee netissä. Toivottavasti.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Eli sinua ei kiinnosta verorahojen käyttö? En itse tuolla vieraile, sen verran noita tekstejä linkkaillaan ympäriinsä etten tarvetta koe. Mutta minua kiinnostaa aina, jos moisen paskan tuotantoa tuetaan verovaroin.

Ei minua sinänsä kiinnosta mihin verorahat menee, ei ole minulta pois joten sinänsä aivan sama. Mutta tarkoitin siis sitä, että jonkun somesivuston edesottamuksia seurailisi sen takia että se sivusto saa valtion avustuksia niin kuulostaa mielenkiintoiselta kuin maalin kuivuminen.

Minä en edes näe mitään tuon ryhmän tekstejä missään, olen ilmeisen etuoikeutetussa asemassa. Siksi minua vähän ärsyttääkin että ihmiset rasmuksissa ja hommafoorumeilla vierailee, tuovat tänne normaalien ihmisten joukkoon sitten myös näitä ihme juttuja, kuten oikeistosiiven "ei saa sanoa" ja "se on kulttuurista omimista" tai vasemman puolen "kaikki maahanmuuttokriittiset ovat natseja" yms.

Ja kun minulle ei ole vieläkään auennut, että kuka kieltää sanomasta jotain asiaa ja miksi välität sellaisista kielloista. Tai että mikä helvetin kulttuurinen omiminen. Tai että kaikki maahanmuuttokriitikot natseja?

Eli tässä joutuu kaikki muutkin keskelle tuollaista vammaista metakeskustelua, kun voitaisiin kaikki vaan antaa noiden molempien uuvattien jutella tyhmiä juttuja keskenään.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä huomaatko, mutta sinä juuri nyt metakeskustelet siitä, millaisia ajatuksia täällä saisi esittää, mitä mielipiteitä tänne saisi "tuoda".

Luen Rasmusta aina silloin tällöin, Hommafoorumia en oikein pysty lukemaan, mutta samat ajatukset löytyvät iltapäivälehtien ja twitterin kommenttiketjuista, jos niitä sattuu vilkaisemaan. Minusta on hyvä laajentaa maailmankuvaa lukemalla myös oman tolkun ihmisten kuplan ulkopuolella esitettyjä ajatuksia - pitää niistä tai ei.
Olen rajoittanut Rasmuksen lukemista, koska olen huomannut, että sen tutkiminen herättää minussa "rasistisia" vastareaktioita. Aate on hyvä, mutta keskustelu on ajautunut kohti toisen - tai ainoan, miten vaan - ääripään tapaa esittää asioita.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
En tiedä huomaatko, mutta sinä juuri nyt metakeskustelet siitä, millaisia ajatuksia täällä saisi esittää, mitä mielipiteitä tänne saisi "tuoda".

Voi sen varmaan niinkin nähdä jos haluaa, mutta metakeskustelun kritisointi on kovin hankalaa syyllistymättä metakeskusteluun jollain tavalla.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Selittää vasemmistolaiset näkemykset kun et ole niiden seurauksia itse kustantamassa.

On minulla varmasti osittain vasemmistolaisia näkemyksiä, mutta minä olen sitä mieltä että jokaisen pitää ansaita käytännössä koko toimeentulonsa itse, enkä kannata yhteiskunnan kuormittamista oikeastaan missään olosuhteissa. Olen sen tällä palstallakin aika selvästi tuonut esiin, joten sinulla on ainakin vasemmistolaisesta talouspolitiikasta paljon oppimista.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On minulla varmasti osittain vasemmistolaisia näkemyksiä, mutta minä olen sitä mieltä että jokaisen pitää ansaita käytännössä koko toimeentulonsa itse, enkä kannata yhteiskunnan kuormittamista oikeastaan missään olosuhteissa. Olen sen tällä palstallakin aika selvästi tuonut esiin, joten sinulla on ainakin vasemmistolaisesta talouspolitiikasta paljon oppimista.
Multa on mennyt ohi, että oletkin ilmeisesti palstan kovimpia kapitalisteja.
Hyvää joulua
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ei vissiin maksella veroja Suomeen jos ei kosketa se mihin niitä käytetään.

Mielenkiintoinen tieto kyllä, että ketjun ryhmä tosiaan saa jotain valtion tukea ja fantasioidaan väkivallalla avoimesti. Tätä vasten en pysty ymmärtämään miksi esim. Uus-natsistiset julkaisut tai vaikka mv-lehti ei saa valtion tukea, vaan niitä on kiire vain kieltämään. Väkivaltakin on oikein, kunhan se on tarpeeksi maailmaa hellivässä mielessä tehty?
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Sulle ei nyt oikein aukene homman pointti. Onko mielestäsi oikein ja fiksua antaa avustuksia moisille sivustoille? Ja perustelut jos on.
Onko mielestäsi fiksua olla kiinnostunut, mihin niitä rajallisia veroeuroja laitetaan ja jos on niin eikö silloin ole perusteltua seurata jollain tasolla näitä tukien saajia?

Mitä nyt pikaisesti googletin, niin Rasmus RY järjestää tapahtumia. Menisiköhän ne avustukset sinne, eikä johonkin facebookin chattiin? Kyseessä ei siis ole sivusto vaan yhdistys, jolla on myös sivusto.

Edit.
@Tadu @El Lude en aio tässä ketjussa ottaa kantaa mihinkään mikä liittyy minuun kirjoittajana tämän enempää, ei liene oikea paikka teidän höpsöille arvausleikeille.
 
Viimeksi muokattu:

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Sen lisäksi etten asu Suomessa, niin mitä muita asioita se selittää?
Ai jaa - ehkä tämän: Kirjoitteletko näitä tarinoita työksesi Savuškininkatu 55:stä Pietarista (erään kuuluisan trollitehtaan osoite)? En siis arvuuttele kirjoittajan nimeä. Aika jäätävää revisionista tulkintaa kirjoittelet.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä nyt pikaisesti googletin, niin Rasmus RY järjestää tapahtumia. Menisiköhän ne avustukset sinne, eikä johonkin facebookin chattiin? Kyseessä ei siis ole sivusto vaan yhdistys, jolla on myös sivusto.

Niin, ja tämä yhdistys ylläpitää keskusteluforumia. Tämä keskusteluforumi indikoi melko selvästi yhdistyksen arvoja, eli väkivaltafantasiointi on OK, siis mikäli se on vain sitä parempaa vasemmistolaista; tämän väkivaltafantasioinnin kritisointi ei ole.

Kaksinaismoraalin välttämiseksi on aina hyvä ajatella samaa tilannetta linjan toisessa päässä. Mahtaisikohan Suomen Sisun valtionavustushakemus mennä helposti läpi? Enpä tosin tiedä vaikka Sisu nauttisikin tuesta, siinä tapauksessa tuki kummallekin yhdistykselle on mielestäni väärin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mahtaisikohan Suomen Sisun valtionavustushakemus mennä helposti läpi? Enpä tosin tiedä vaikka Sisu nauttisikin tuesta, siinä tapauksessa tuki kummallekin yhdistykselle on mielestäni väärin.

Ja toisaalta se olisi täysin oikein. Jos kerran toinen näkökulma saa fantasioida porvareiden tappamisella, ihan valtion avustuksen kanssa, niin pitää toisenkin puolen saada avustusta, jotka haluaa tappaa kaikki neekerit ja homot. Se on tasapuolisuutta, vaikka kuinka väärin olisikin.

Kyse on, miksi tällaisia ajatuksia saa tukea toiselta kantilta mutta ei toiselta? Ihan siis valtion avustuksella. Se ei poista vastuuta, että ”toi nyt vaan on facebook-ryhmä ja siellä jutellaan ja silleen...”
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muutaman päivän kun on ollut kuumeessa niin tuli taas käytyä katsomassa rasmus-meininkiä,eikä se taaskaan pettänyt. Odotettavaahan oli että pinnalla on Atlantin takaiset tapahtumat, eikä siinä mitään, ihan ymmärrettävää. Sivuston salapoliisit olivat löytäneet kuitenkin lähes identtisen tapauksen Suomesta, vuonna 2018 kolme poliisia murhasi Ghanalaismiehen. Siis murhasi, lieventävinä asianhaaroina ei laskettu sitä että mies vastusti verikokeisiin viemistä, oli aineissa, kuoli (ilmeisesti) sairauskohtaukseen ja tapahtuma tutkittiin perinpohjaisesti.

Koska miehen kuolinsyytä ei kuitenkaan annettu julkisuuteen niin viranomaiset vain suojaavat murhaajapoliiseja eikä asiaa edes oikeasti tukittu, jos uskot että tutkittiin niin olet rasisti. Luonnollisesti selitykset siitä ettei Suomen viranomaiset julkaise kenenkään terveystietoja julkisuuteen kuitattiin rasistien huuteluna.

Koska kyseisestä tapauksesta ei ollut jäänyt jälkeen kuin muutama lehtijuttu, niin jokunen tunnollinen antirasisti lupasi hakea heti maanantaina jutun julkiset tiedot virastosta ja osoittaa kuinka poliisi murhaa Suomessa rasistisesti. Asiakirjat on ilmeisesti saatu kun kummatki asiaa koskevat keskustelut ovat sivustolta mystisesti hävinneet. Mutta tietääpähän nyt muutama antirasisti että Suomessa poliisi murhaa.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Koska kyseisestä tapauksesta ei ollut jäänyt jälkeen kuin muutama lehtijuttu, niin jokunen tunnollinen antirasisti lupasi hakea heti maanantaina jutun julkiset tiedot virastosta ja osoittaa kuinka poliisi murhaa Suomessa rasistisesti. Asiakirjat on ilmeisesti saatu kun kummatki asiaa koskevat keskustelut ovat sivustolta mystisesti hävinneet. Mutta tietääpähän nyt muutama antirasisti että Suomessa poliisi murhaa.

Velipuolikuuta. Vaikea olla tykkäämättä.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Löytyyhän meiltäkin patsaita kaadettavaksi. Kuinkakohan kauan menee että Tahko Pihkala on kokenut ilkivaltaa...
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen taas pitänyt taukoa Rasmuksen selaamisesta. Nyt kun vilkaisin, niin poliisikriittinen keskustelu näyttää olevan teemana useammassakin ketjussa.
" Poliisi Suomen suurin järjestäytynyt rikollisjärjestö "
" Hyvää kehitystä tapahtuu. Töitä vielä riittää, että saadaan loputkin suomalaiset todellisuuskuvansa kanssa tilanteen tasalle." (liittyen Hesarin juttuun otsikolla Poliisibarometri| Suomalaisten luottamus poliisiin on heikentynyt)

Ja sitä rataa. Selkeästi myös moderointi horjuu, osalta keskustelijoista hyväksytään kielenkäyttöä, joilta toisilta ei suvaita. Toisaalta Rasmus kiehtoo häiriköitä kuin hunaja mehiläisiläisiä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
" Poliisi Suomen suurin järjestäytynyt rikollisjärjestö "
Se on surullista, että ihmisen oma olo on siinä pisteessä, että päivät pitkät tuhlaa elämäänsä siihen, että horisee tämmöisiä älyttömyyksiä Internetissä itselleen tuntemattomien ihmisten kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös