Rasmus-ryhmä

  • 83 089
  • 283
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tämä ryhmä otetaan tällä palstalla esiin erittäin usein maahanmuuttoon tai monikulttuurisuuteen liittyvissä keskusteluissa.

Rasmus ryhmä on mitä ilmeisimmin vastaveto jollekin rajat kiinni porukalle. Löytyy ilmeisesti facebookista. Ryhmän jäsenet tykkää maahanmuutosta ja vieraista kulttuureista, näin olen antanut itselleni kertoa.

Täytyy myöntää, että kyseisestä ryhmästä olen kuullut ainoastaan tämän palstan kautta. En ole facebookissa, joten eipä ole tuon ryhmän postailuja koskaan tullut luettua.

Mutta nyt ei tartte enää laittaa Rasmus ryhmän kuulumisia eri ketjuihin. Ne voi laittaa tähän.

Olkaa hyvät!

edit. Lähes täydellisyyttä hipovaan ketjunavaukseen, ainakin jos yleisöpalautetta on uskominen, on nyt lisätty linkki Rasmus-ryhmän facebook sivulle. RASMUS-valtakunnallinen rasismin ja muukalaispelon vastainen verkosto Julkinen ryhmä | Facebook
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mistä tulee nimi "Rasmus"? Onko se joku näiden mölyävien lihapää-persujen haukkumanimi tavallisille järkeville, empaattisille ja sympaattisille ihmisille vai kuinka?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olkaa hyvät!

Hieman olisi toivonut parempaa paneutumista aiheeseen, josta uuden topicin avaa. Olisihan tuon voinut kirjoittaa myös Rasmus-ryhmä. Joku olisi voinut laittaa myös linkin kyseisen ryhmän Facebook-sivuille. "Ei jatkoon" tällaisille avauksille.

Mistä tulee nimi "Rasmus"? Onko se joku näiden mölyävien lihapää-persujen haukkumanimi tavallisille järkeville, empaattisille ja sympaattisille ihmisille vai kuinka?

Olisin vaikka voinut lyödä vetoa, että tämä kommentti on @Kirjoittelija n käsialaa. Sen verran kai väsyttää, että yksinkertainenkin sarkasmi sai hymyn huulille.

Mutta tosiaan, kyllä ne tekevät sen ihan itse.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täytyy myöntää, että kyseisestä ryhmästä olen kuullut ainoastaan tämän palstan kautta. En ole facebookissa, joten eipä ole tuon ryhmän postailuja koskaan tullut luettua.
!
Voi kai niitä postailuja silti lukea, vaikkei olisi omaa Facebook-profiiliia? Senkun googlaat "Rasmus" niin sieltähän sitä huikeaa settiä avautuu silmiesi eteen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olisin vaikka voinut lyödä vetoa, että tämä kommentti on @Kirjoittelija n käsialaa. Sen verran kai väsyttää, että yksinkertainenkin sarkasmi sai hymyn huulille.
No olisiko pitänyt puhua lihapääpersujen sijasta paskasakista vai jostain vielä vähemmän sitä kansanosaa kuvaavasta? Ja jos tiedät mistä "Rasmus" tulee niin kertoisitko, koska minä en tiedä. Avausviestistä sain sellaisen käsityksen, että kyseessä on jonkin sortin vastavoima "Rajat kiinni"-jengille. Jos näin on niin, Rasmus-porukkahan lienee silloin valtaosa suomalaisista, eli se porukka, joka ei ole näitä suun kautta hengittäviä mölyäjiä, eikö vain?
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja jos tiedät mistä "Rasmus" tulee niin kertoisitko, koska minä en tiedä.


Kuten sanoin:

Mutta tosiaan, kyllä ne tekevät sen ihan itse.

Avausviestistä sain sellaisen käsityksen, että kyseessä on jonkin sortin vastavoima "Rajat kiinni"-jengille. Jos näin on niin, Rasmus-porukkahan lienee silloin valtaosa suomalaisista, eli se porukka, joka ei ole näitä suun kautta hengittäviä mölyäjiä, eikö vain?

Valitettavasti näin ei ole. Harmi, että ketjun avausviestiä ei oltu laadittu huolella, niin täällä ollaan aivan pihalla keskustelun kohteesta. Ystävällisenä palstalaisena annan kuitenkin vinkin, että kannattaa mennä Facebookiin ja etsiä sieltä hakusanalla "Rasmus", niin löytää kyseisen ryhmän. Puhutaan sitten edes samasta asiasta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja jos tiedät mistä "Rasmus" tulee niin kertoisitko, koska minä en tiedä.

Olen sen verran väsynyt, etten pysty varmaksi tulkitsemaan, että kyselläänkö tässä kieli poskessa vai ei, joten teen hätäisen johtopäätöksen jonka mukaan kysellään tosissaan.

Rasmus (kai oikeammin RASMUS) = rasismin ja muukalaispelon vastainen ryhmä, vai olikohan tuon "ryhmän" tilalla "verkosto", saattaa olla näinkin, mutta en jaksa Googlella varmistaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ystävällisenä palstalaisena annan kuitenkin vinkin, että kannattaa mennä Facebookiin ja etsiä sieltä hakusanalla "Rasmus", niin löytää kyseisen ryhmän. Puhutaan sitten edes samasta asiasta.
Okei, kiitos. Kyseessä siis: "RASMUS is Finland's league against racism and xenophobia. Rasmus on valtakunnallinen rasismin ja muukalaispelon vastaista työtä, yhdenvertaisuutta ja ihmisoikeuksia edistävien tahojen ja toimijoiden verkosto ja yhdistys." Tuollahan on melko helvetisti mun kavereita, jännä että on mennyt ohi. Mikäs tässä nyt oli sitten niin ihmeellistä?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ystävällisenä palstalaisena annan kuitenkin vinkin, että kannattaa mennä Facebookiin ja etsiä sieltä hakusanalla "Rasmus", niin löytää kyseisen ryhmän.
Vaikka aihe avausviestissä on huonosti alustettu niin voithan kirjoittaa itse paremman? Jos en väärin muista niin olet ryhmän kirjoituksiin ja kirjoittajiin useasti viitannut. Kerro näkemyksesi kyseistä ryhmästä. Omat vierailut kyseisen ryhmän kirjoituksiin on tullut aina jatkoajan palstan kautta. Käyntejä alle kymmenen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos en väärin muista niin olet ryhmän kirjoituksiin ja kirjoittajiin useasti viitannut.

Muistit väärin. Kaksi kertaa olen maininnut Rasmus-ryhmän, kun tämän ketjun viestejä ei lasketa ja yksittäisiin kirjoittajiin olen viitannut nolla kertaa.

Kenties myöhemmin kirjoittelen ajatuksia ryhmästä. Mielenkiintoista myös kuulla muiden palstalaisten näkemyksiä, jotka ryhmää ovat seuranneet/lukeneet.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hieman olisi toivonut parempaa paneutumista aiheeseen, josta uuden topicin avaa. Olisihan tuon voinut kirjoittaa myös Rasmus-ryhmä. Joku olisi voinut laittaa myös linkin kyseisen ryhmän Facebook-sivuille. "Ei jatkoon" tällaisille avauksille.

Täytyy kyllä myöntää, että tämä oli yksi huonoimpia katjunavauksia koskaan. Mutta pakkohan se on yrittää siirtää keskustelu ketjuun, joka ei kovin suurta trafiikkia tule saamaan, koska avaus on alle arvostelun. Sorry rasmuslaiset, ei tule onnistumaan. Edes jonkunlaista yritystä olisi toivonut. Ei jatkoon. Kertoo kyllä kaiken älykkyydestänne.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämä ketju, tai ainakin sen tarpeellisuus, muistuttaa jossakin määrin kuvitteellista otteluseurantaketjua "Rauman Lukko ottelussa Rauman Lukko vs. Porin Ässät".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siirretty:

Hmm, ilmeisesti vihjailusi kohdistuu lähinnä minuun... Olen siis myös Homman jäsen ja kirjoittelen sinne säännöllisesti - olenko hommalainen? Olen myös Rasmuksen jäsen ja olen kirjoittanut sinne ehkä n. 15-20 kommenttia parin vuoden aikana (lähes kaikki nämä kommenttini kritisoivat kulttuurirelativismia).

En ymmärrä mitä vihjaillua on todeta, että kuuluminen johonkin yhteisöön on eri asia kuin pelkästään yhteisön julkaisujen tms lukeminen. Kuulut siis suht aktiivina Hommaan ja Rasmukseen.

Sen sijaan olen lukenut Rasmusta niin paljon, etten tunnista sitä "viha-" tai "ääri" -ryhmäksi koska se ei sitä empiiristen havaintojeni pohjalta ole, ja pyrin jatkuvasti torjumaan tämän systemaattisen leimaamisen, mitä täälläkin esiintyy. On ehkä outoa, että pitää empiriaa ja rationaalisuutta tärkeämpänä kuin omia ideologisia ennakko-odotuksiaan, mutta tälläinen nyt vain satun olemaan.

Suosittelen vahvasti, että otat selvää siitä, miksi YLE:lle Saksasta töitä tekevä toimittaja Rönkkö nostaa Rasmuksen esille viharyhmänä. Miettikää vaikka yhdessä Rasmuksessa, onko Rönkkö väärässä. Yleisen tason itkeminen siitä, että leimataan, on suhteellisen turhaa. Rönkkö on joko oikeassa tai ei. Ilmeisesti toimittajalla on mennyt kuppi nurin, kun Rasmus hyökkää häntä vastaan asioista, joista Rönkkö kertoo mm. YLE:ssä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kuka saatana kehtasi avata ketjun ilman kandityön tasoisen kirjoitelman raapustamista!? Vai oliko virheenä, ettei avauksessa haukuttu tätä kuplassa elävien ituhippien verkostoa alimpaan helvettiin ja kerrottu hauskoja anekdootteja pahimmista tötöilyistä? Ketju lähti siis väärällä jalalla liikkeelle.

Katsotaan, onko lähtö parempi, kun joku uskaltautuu jälleen puolen vuoden päästä avaamaan ketjun häntä kiinnostavasta aiheesta.

***

Ei kiinnosta Rasmukset. Maahanmuutto- yms. keskustelun ovat omineet höyrypääidiootit, mihin seuraan en koe tarvetta tunkea.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miettikää vaikka yhdessä Rasmuksessa, onko Rönkkö väärässä. Yleisen tason itkeminen siitä, että leimataan, on suhteellisen turhaa. Rönkkö on joko oikeassa tai ei. Ilmeisesti toimittajalla on mennyt kuppi nurin, kun Rasmus hyökkää häntä vastaan asioista, joista Rönkkö kertoo mm. YLE:ssä.

Laitoin Rönkön hakuun ja ainakin tällainen löytyi:

Saksalainen radiotoimittaja sanoo sen, mitä useimmat saksalaiset ovat aina epäilleet; media, tässä tapauksessa yleisradioyhtiö WDR ei ole kertonut totuutta pakolaisasioista: - Lähes kaikki journalistit kuten myös poliisi ja politiikka ovat laittaneet itselleen kuonokopan. Oleme kaikki ymmärtäneet poliittisen korrektiuden väärin ja vaienneet tosiasioista, sanoo saksalaisen yleisradioyhtiön WDR:n toimittaja Claudia Zimmermann RP-onlinessa. Hän kertoi aikaisemmin hollantilaisen radion ohjelmassa, että yleisradio on velvoitettu tukemaan hallituksen näkemyksiä.

Saksalainen radiotoimittaja sanoo sen,... - Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta | Facebook


Heh-heh. Mites on sattunut Saksassa. Mutta ei meillä Suomessa...

En enää ihmettele yhtään, että Rasmus on Rönkön kimpussa. Jumalauta, tuollaista valehtelua päivittää Saksanmaalta!
 
Rasmus on näkemättä ja nähtynäkin ihan järkyttävä feministien ja muiden naismaisten miesten #unelma-temmellyskenttä. Yhtä pihalla kuten toki myös toinen ääripää rajakit. Joka kahvitunnilla aina ensimmäisenä luen muna pystyssä molempien jutut.

Itse olenkin onneksi mukavasti tässä neutraalissa, tolkun, mielipidekeskustassa, eli mielestäni rättipäitä ei tarvitsisi raahata tänne ja elättää, mutta en oikein kehtaa asiasta ääneen vouhottaa. Ainakaan omalla nimellä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
F-f-f-falling on just hyvä biisi, mitkä on teidän lemppareita?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Rasmus on näkemättä ja nähtynäkin ihan järkyttävä feministien ja muiden naismaisten miesten #unelma-temmellyskenttä. Yhtä pihalla kuten toki myös toinen ääripää rajakit. Joka kahvitunnilla aina ensimmäisenä luen muna pystyssä molempien jutut.

Itse olenkin onneksi mukavasti tässä neutraalissa, tolkun, mielipidekeskustassa, eli mielestäni rättipäitä ei tarvitsisi raahata tänne ja elättää, mutta en oikein kehtaa asiasta ääneen vouhottaa. Ainakaan omalla nimellä.

En olisi ihan heti uskonut, että tällainen teksti irtoaa tältä nimimerkiltä. En ole edes kovin paljoa eri mieltä. RK-ryhmää ei pysty kyllä lukemaan. Siellä on ihan aidosti tyhmiä ihmisiä. RASMUS-ryhmässä ihmiset ovat pääsääntöisesti fiksuja, mutta sinisilmäisiä.

Minulle puolestani Suomeen saa tulla rätti päässä, kunhan rätti ei ole merkki kuulumisesta mihinkään epätasa-arvoa ja jopa rasismia lietsovaan ideologiaan ja/tai uskontokuntaan.

Kiitos aloittajalle tästä ketjusta. Muut aiheeseen liittyvät ketjut itseltäni jo bannasin.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei kai tämä Rönkkö enää tee Ylelle hommia? Kai siellä on osattu vetää johtopäätökset tuosta miehen foliohattuilusta? Minusta tuo teksti näyttää siltä, että MV-lehti voisi olla hänen ajatuksilleen sopivampi julkaisualusta.

En sen enempää juttujasi kommentoi, koska siihen ei ole syytä. Olettaen siis, että hassuttelet sisnänsä täysin asiallisen ja faktapohjaisen tekstin olevan Rönkön, vaikka se on saksalaisen yleisradioyhtiö WDR:n toimittaja Claudia Zimmermannin. Toki jos Suomessa joku uskaltaisi sanoa suomalaisesta mediasta samaa, hän saisi rasistin ja MV-leiman. Ai niin, Rönkkö ja Rasmus...

Rönkkö tekee Saksasta YLE:lle juttua ja alla yksi laajempi tältä kesältä:

Toimittaja Pertti Rönkkö Berliinistä | Uutisvideot | TV | Areena | yle.fi
 
Olettaen siis, että hassuttelet sisnänsä täysin asiallisen ja faktapohjaisen tekstin olevan Rönkön, vaikka se on saksalaisen yleisradioyhtiö WDR:n toimittaja Claudia Zimmermannin.

Siis tämä teksti on Claudia Zimmermannin käsialaa:
Saksalainen radiotoimittaja sanoo sen,... - Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta | Facebook

Ihan ensimmäiseksi täytyy todeta, että todella hyvin Claudia osaa suomea. Hieman tosin ihmetyttää se, että miksi hän käyttää itsestään persoonapronominia "hän" pronominin "minä" sijasta. Tuollainen tyylikeino antaa kirjoittajasta herkästi vähän omahyväisen vaikutelman.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siis tämä teksti on Claudia Zimmermannin käsialaa: Ihan ensimmäiseksi täytyy todeta, että todella hyvin Claudia osaa suomea..

Jahas, tällainen tapaus. Jatkossa uutisvirta pysähtyy, koska Hillaryn puhettakaan ei voi kääntää esimerkiksi saksaksi tai ranskaksi. Pitää vaan todeta, että näin sanoo toimittaja. Sulla on kyky kaivaa kaikesta se olennaisin asia esille.
 
Rasmus on näkemättä ja nähtynäkin ihan järkyttävä feministien ja muiden naismaisten miesten #unelma-temmellyskenttä. Yhtä pihalla kuten toki myös toinen ääripää rajakit. Joka kahvitunnilla aina ensimmäisenä luen muna pystyssä molempien jutut.

Itse olenkin onneksi mukavasti tässä neutraalissa, tolkun, mielipidekeskustassa, eli mielestäni rättipäitä ei tarvitsisi raahata tänne ja elättää, mutta en oikein kehtaa asiasta ääneen vouhottaa. Ainakaan omalla nimellä.
Täällä sama juttu!

Minun suosikkiharrastukseni on lukea näiden idioottien viestejä niin rajat kiinni-ryhmistä kuin näistä Rasmus-ryhmistä. Ihan mahtavaa puuhaa ja kyllä itsetunto kasvaa, kun huomaa kuinka tyhmiä ihmisiä onkaan olemassa.

Se nyt on käynnyt ilmi, että molemmilla puoliskoilla on tarkoitus lähinnä purkaa omaa pahaa oloansa johonkin pinnalla olevaan asiaan, joka nyt tässä vaiheessa näyttää olevan maahantulo/maahanmuutto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös