Rantanen, Pesu, Sihvonen: Summanen on Jumala

  • 30 438
  • 366

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen
Viestin lähetti Master Chief
Kiitos noista ystävällisistä sanoista. Muistan sua seuraavana ystävänpäivänä.


Sori, tuli vähän kiihdyttyä aiheettomasti tämän kiihkeän aiheen tiimoilta.

Minäkin muistan sinua ystävänpäivänä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Ehkä Summasen menestyksen osasyynä voi olla se, että sellainen käytös menee jonkin aikaa, mutta liika on liikaa. Itse en usko pelaajien ottavan kovin kauaa sitä linjaa, missä haistatellaan jokaisesta virheestä, kun itse tietävät varsin hyvin, että virhe on tullut tehtyä. Ja aina, kun potkujen syynä vihjaillaan käytöshäiriöitä, on siinä jotain muutakin takana kuin se, että yksittäinen kaveri on pahoittanut mielensä, kun toinen oli vähän ilkeä. Kyllä sitä saa mitä tilaa.

Ensimmäisen kappaleen kirjoituksesi osoittaa, että huonosti olet seurannut Raimo Summasen muuttumista valmentajana pelaaja-aitiossa. Monet muut täällä JA:ssa eivät ole sinun laillasi perillä siitä käyttäytymisen muutoksesta, mikä Summasen kohdalla on tapahtunut nimenomaan pelin aikana vaihtoaitiossa. Tälläiset asiantuntemattomat kirjoitukset kääntyvät asiaansa vastaan ja osoittavat vaan sen, että tunnepohjalta täällä kirjoitetaan. Asioiden todellisesta tilasta ei olla tietoisia.
Poimin kirjoituksestasi vielä tuon täysin paikkansapitämättömän väitteen, joka usein esitetään viitaten Raimo Summaseen:" Itse en usko pelaajien ottavan kovin kauan sitä linjaa, missä haistatellaan jokaisesta virheestä, kun itse tietävät varsin hyvin, että virhe on tullut tehtyä". Tarkoitatko sinä, että Raimo Summanen käyttäytyi näin maajoukkueen päävalmentajana?
 
Viestin lähetti siffa
Ensimmäisen kappaleen kirjoituksesi osoittaa, että huonosti olet seurannut Raimo Summasen muuttumista valmentajana pelaaja-aitiossa. Monet muut täällä JA:ssa eivät ole sinun laillasi perillä siitä käyttäytymisen muutoksesta, mikä Summasen kohdalla on tapahtunut nimenomaan pelin aikana vaihtoaitiossa. Tälläiset asiantuntemattomat kirjoitukset kääntyvät asiaansa vastaan ja osoittavat vaan sen, että tunnepohjalta täällä kirjoitetaan. Asioiden todellisesta tilasta ei olla tietoisia.
Poimin kirjoituksestasi vielä tuon täysin paikkansapitämättömän väitteen, joka usein esitetään viitaten Raimo Summaseen:" Itse en usko pelaajien ottavan kovin kauan sitä linjaa, missä haistatellaan jokaisesta virheestä, kun itse tietävät varsin hyvin, että virhe on tullut tehtyä". Tarkoitatko sinä, että Raimo Summanen käyttäytyi näin maajoukkueen päävalmentajana?

Kyllä tarkoitan. Itse asiassa aikaisemmassa viestissäni olen ihmetellyt Summasen käytöksen muutosta ja ennen kaikkea sitä, mistä moinen mahtaa johtua. Elikkä uskon vahvasti, että näin hän on käyttäytynyt kunnes on Rami katsonut parhaaksi alkaa nuolemaan. Mutta se on minun arvaus. Siinä on yhtä paljon totuutta kuin sinun kaikki tietävissä teksteissä. Joka tapauksessa, Rami ei mielestäni lähtenyt sillä jalalla liikkeelle millä normaali ihminen lähtee. Ja kuten jo totesin, mies on varmasti kehittynyt ja jatkaa kehitystään. Saako hän toista näyttöpaikkaa silti? Sitä en arvaile. Toivoisin, että saisi, sillä sitten nähtäisiin, onko se teidän jumala ainoa syy menestykselle. Väitän ettei ole.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Mitä pelaajat ovat antaneet mielipidettä, niin suurin asia tuntuu olevan työrauha, minkä he haluavat. Kyllä he osaavat tehdä töitä ilman, että joku huutaa naama punaisena vittua vieressä. Ehkä Summasen menestyksen osasyynä voi olla se, että sellainen käytös menee jonkin aikaa, mutta liika on liikaa. Itse en usko pelaajien ottavan kovin kauaa sitä linjaa, missä haistatellaan jokaisesta virheestä, kun itse tietävät varsin hyvin, että virhe on tullut tehtyä. Ja aina, kun potkujen syynä vihjaillaan käytöshäiriöitä, on siinä jotain muutakin takana kuin se, että yksittäinen kaveri on pahoittanut mielensä, kun toinen oli vähän ilkeä. Kyllä sitä saa mitä tilaa.

Pointtini oli - jos siis Summanen nyt noin edes käyttäytyy minkä esim. Siffa tuossa kiistää - että tästä huolimatta antaisin tosiaan valmentajan jatkaa niin kauan kuin urheilullista menestystä tulee. Jos aikuiset hyvin menestyvät ammattilaiset saavat jostakin menosta tarpeekseen niin sitten menestys lakkaa kuin seinään. Päävalmentaja on täysin riippuvainen joukkueen asenteesta häneen. (Juniori-valmentaminen on sitten tietysti eri asia, siellä en mitään puhdasta ruoska-valmennusta hyväksyisi vaikka sillä menestyttäisiinkin.) Eli en vain ymmärrä sitä miksi Summasen ei annettu jatkaa - oikeastaan en ymmärrä sitäkään miksi ihmeessa mies ei olisi saanut valita omaa tiimiään. Aivan perusasiahan tuo on. Kun siis näitä vanhoja ollaan täällä ruvettu muistelemaan. Mutta en ole Westerlundia erottamassa tai Summasta vaatimassa takaisin. Vastaisen varalta vain toivoisin ettei Suomessa kauheasti jatkossa erotettaisi työssään menestyviä valmentajia ja että erotettaisiin menestymättömiä sen jälkeen kun heillä on ollut tarpeeksi kunnollisia näytönpaikkoja.
 
Viestin lähetti mjr
Pointtini nyt oli - jos siis Summanen nyt noin edes käyttäytyy minkä esim. Siffa tuossa kiistää - niin tästä huolimatta antaisin valmentajan jatkaa niin kauan kuin urheilullista menestystä tulee. Jos aikuiset hyvin menestyvät ammattilaiset saavat jostakin menosta tarpeekseen niin sitten menestys lakkaa kuin seinään. Päävalmentaja on täysin riippuvainen joukkueen asenteesta häneen. (Juniori-valmentaminen on sitten tietysti eri asia, siellä en mitään puhdasta ruoska-valmennusta hyväksyisi vaikka sillä menestyttäisiinkin.) Eli en vain ymmärrä sitä miksi Summasen ei annettu jatkaa - oikeastaan en ymmärrä sitäkään miksi ihmeessa mies ei olisi saanut valita omaa tiimiään. Aivan perusasiahan tuo on. Kun siis näitä vanhoja ollaan täällä ruvettu muistelemaan. Mutta en ole Westerlundia erottamassa tai Summasta vaatimassa takaisin. Vastaisen varalta vain toivoisin ettei Suomessa kauheasti jatkossa erotettaisi työssään menestyviä valmentajia ja että erotettaisiin menestymättömiä sen jälkeen kun heillä on ollut tarpeeksi kunnollisia näytönpaikkoja.

Sama pointti oli itselläkin vaikka se jäi sivupointiksi. Itse olisin halunnut työrauhan jo Summaselle. Mutta sitä ei tullut, niin toivon ettei samaa "virhettä" uusittaisi. Ei sillä Erkalla nyt niin pitkää sopimusta ole.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti mjr
Eli en vain ymmärrä sitä miksi Summasen ei annettu jatkaa - oikeastaan en ymmärrä sitäkään miksi ihmeessa mies ei olisi saanut valita omaa tiimiään. Aivan perusasiahan tuo on. Kun siis näitä vanhoja ollaan täällä ruvettu muistelemaan.

Kun vanhoja ryhdyttiin muistelemaan, niin on ehkä hyvä palauttaa mieliin tässä maajoukkueen johtotiimiasiassa myös se teoria, jonka mukaan Kummola istutti Jutilan maajoukkueen johtoon, ettei Timo vain ryhdy Tampereella Kokoomuksen kansanedustajaehdokkaaksi syömään Kalervon äänisaalista. Itse pidän tätä teoriaa täysin uskottavana.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Maple Leaf
Kun vanhoja ryhdyttiin muistelemaan, niin on ehkä hyvä palauttaa mieliin tässä maajoukkueen johtotiimiasiassa myös se teoria, jonka mukaan Kummola istutti Jutilan maajoukkueen johtoon, ettei Timo vain ryhdy Tampereella Kokoomuksen kansanedustajaehdokkaaksi syömään Kalervon äänisaalista. Itse pidän tätä teoriaa täysin uskottavana.

Kummolasta alkaa tulla kyllä sellainen käsitys että yksinvalta on paisuttanut egoa kunnioitettaviin mittoihin. Yksinvallalla on sellainen tapa. Kurrin aseman korostus ehkä johtuu siitä, ettei Kurrilla ole halua tai kykyä käyttää asemaansa niin että Kummolla jäisi tosiasiallisesti varjoon. Mene ja tiedä - mutta kovin terveelliseltä nykytilanne ei vaikuta.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti siffa
Tarkoitatko sinä, että Raimo Summanen käyttäytyi näin maajoukkueen päävalmentajana?

Minä tarkoitan. Eikös se siinä Iltalehden kyselyssä paljastunut, ettei Niinimaa suinkaan ollut ainoa, joka sai tarpeetonta henkilökohtaisuuksiin menemistä osakseen? Miten tämän jälkeen voi julistaa täällä (JA) Summasen tulleen pelaajien kanssa erinomaisesti toimeen syksyn WC:ssa. Se että Niinimaa oli ainoa, joka sitä käyttäytymistä ei niellyt, ei tarkoita sitä, että se olisi ollut OK.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Kyllä tarkoitan. Itse asiassa aikaisemmassa viestissäni olen ihmetellyt Summasen käytöksen muutosta ja ennen kaikkea sitä, mistä moinen mahtaa johtua. Elikkä uskon vahvasti, että näin hän on käyttäytynyt kunnes on Rami katsonut parhaaksi alkaa nuolemaan. Mutta se on minun arvaus. Siinä on yhtä paljon totuutta kuin sinun kaikki tietävissä teksteissä. Joka tapauksessa, Rami ei mielestäni lähtenyt sillä jalalla liikkeelle millä normaali ihminen lähtee. Ja kuten jo totesin, mies on varmasti kehittynyt ja jatkaa kehitystään. Saako hän toista näyttöpaikkaa silti? Sitä en arvaile. Toivoisin, että saisi, sillä sitten nähtäisiin, onko se teidän jumala ainoa syy menestykselle. Väitän ettei ole.

Olen seurannut aika tarkasti ja aika läheltäkin tuota Summasen meuhkaamista ja sitten minulle yllättäin hänen hiljentymistään nimenomaan pelaaja-aitiossa pelin aikana.
HIFK:n ja Jokerien kakkosvalmentajana Erkan parina Summanen möykkäsi pelaaja-aitiossa pelaajille ja varsinkin vastustajan vaihtoaitioihin. Ihmettelin silloin, että miten rauhallinen ja viilipyttymäinen Westerlund antaa tuon Ramin käyttäytymisen jatkua. En hyväksynyt silloin Summasen otteita pelaaja-aitiossa. Tulosta tuli, mutta tuli myös traumoja pelaajille sekä joukkueen lähellä olleille "siipeilijöille".

Kun Summasesta tuli Jokereiden päävalmentaja, tapahtui täysi muutos Summasen kohdalla pelaaja-aitiossa käyttäytymisessä. Jotain oli tapahtunut, Summanen oli selvästi tehnyt itsetutkistelua. Toki värikkäitä tapahtumia oli myös tuona SM-liigan päävalmentaja-aikana. Ne muistamme, mutta käyttäytyminen pelaaja-aitiossa pelin aikana muuttui.

Maajoukkueen päävalmentajana Summanen jatkoi pelaaja-aitiossa pelin aikana tuota uutta linjaansa. Möykkäämisen sijasta hän hyvänä tilannejohtajana opasti pelaajiaan, joskus jopa suuriäänisesti, mikä on aivan normaalia. Hän ei "vittuillut ja huutanut pää punaisena jokaisesta pelaajan tekemästä virheestä". Uskokaa jo. Tätä korttia ei Summasta vastaan enää kannata käyttää. Jokainen virheellinen väite kääntyy ennen pitkään väittäjäänsä vastaan. Niin myös minun virheelliset väitteet, joita vääjäämättä tulee.
 
Viestin lähetti siffa
Olen seurannut aika tarkasti ja aika läheltäkin tuota Summasen meuhkaamista ja sitten minulle yllättäin hänen hiljentymistään nimenomaan pelaaja-aitiossa pelin aikana.
HIFK:n ja Jokerien kakkosvalmentajana Erkan parina Summanen möykkäsi pelaaja-aitiossa pelaajille ja varsinkin vastustajan vaihtoaitioihin. Ihmettelin silloin, että miten rauhallinen ja viilipyttymäinen Westerlund antaa tuon Ramin käyttäytymisen jatkua. En hyväksynyt silloin Summasen otteita pelaaja-aitiossa. Tulosta tuli, mutta tuli myös traumoja pelaajille sekä joukkueen lähellä olleille "siipeilijöille".

Kun Summasesta tuli Jokereiden päävalmentaja, tapahtui täysi muutos Summasen kohdalla pelaaja-aitiossa käyttäytymisessä. Jotain oli tapahtunut, Summanen oli selvästi tehnyt itsetutkistelua. Toki värikkäitä tapahtumia oli myös tuona SM-liigan päävalmentaja-aikana. Ne muistamme, mutta käyttäytyminen pelaaja-aitiossa pelin aikana muuttui.

Maajoukkueen päävalmentajana Summanen jatkoi pelaaja-aitiossa pelin aikana tuota uutta linjaansa. Möykkäämisen sijasta hän hyvänä tilannejohtajana opasti pelaajiaan, joskus jopa suuriäänisesti, mikä on aivan normaalia. Hän ei "vittuillut ja huutanut pää punaisena jokaisesta pelaajan tekemästä virheestä". Uskokaa jo. Tätä korttia ei Summasta vastaan enää kannata käyttää. Jokainen virheellinen väite kääntyy ennen pitkään väittäjäänsä vastaan. Niin myös minun virheelliset väitteet, joita vääjäämättä tulee.

Yleensäkin ottaen tuli tarkoitettua valmentamismetodia.. ei pelkästään penkin takana vaan myös harjoituksissa ym. mutta jos esim. WC turnauksen aikan Summanen ei mennytkään henkilökohtaisuuksiin, niin mistä sitten erottaminen johtui? Vai oliko kaikki kenties suurta salaliittoa vain koska Rami ei ole Kummolan kaveri eikä pessyt selkää saunassa? Itselle jäi sellainen kuva, että Rami meni henkilökohtaisuuksiin vaan enhän minäkään paikalla ollut.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
Yleensäkin ottaen tuli tarkoitettua valmentamismetodia.. ei pelkästään penkin takana vaan myös harjoituksissa ym. mutta jos esim. WC turnauksen aikan Summanen ei mennytkään henkilökohtaisuuksiin, niin mistä sitten erottaminen johtui? Vai oliko kaikki kenties suurta salaliittoa vain koska Rami ei ole Kummolan kaveri eikä pessyt selkää saunassa? Itselle jäi sellainen kuva, että Rami meni henkilökohtaisuuksiin vaan enhän minäkään paikalla ollut.

WC-turnaukseen valmistautuminen ja valmennusmetodit ovat suomalaista jääkiekkohistoriaa parhaimmillaan. Siitä Summanen on saanut varauksettoman tunnustuksen pelaajilta ja Erkka Westerlundilta. "Kaikki alkoi Vierumäeltä. Opeteltiin oma pelisysteemi. Keskityttiin vai siihen. Noudatettiin sitä vaihto vaihdolta. Muu jätettiin sivuun. Siinä menestyksen salaisuus." Näin sanoi Teppo Numminen suorassa tv-lähetyksessä. Ossi Väänänen kehui suorassa tv-haastattelussa olleensa paras-henkisessä maajoukkueessa tähän asti mukana, kun hän saapui Suomeen.

Ville Nieminen sanoi YLE:n tv-studiossa, että Itävallan kisojen maailmanmestaruus menetettiin ennen kisoja valmistavan kuukauden harjoitusjakson aikana. MM-kisoissa jääharjoitukset veti Risto Dufva. Summanen veti itse jääharjoitukset maajoukkueillensa, hän ei luottanut siihen tehtävään ketään muuta.

Summanen oli päätetty jo ennen yhtäkään WC-ottelua erottaa päävalmentajan tehtävistä. Joukkueen menestys tuli karvaana palana Summasen erottajille, koska kukaan Suomessa, ei yksikään jääkiekkoihminen uskonut, että Suomi lähtisi välieräotteluun rapakon taakse. Kummola hoiti kuitenkin sovitun asian loppuun.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti siffa
Summanen oli päätetty jo ennen yhtäkään WC-ottelua erottaa päävalmentajan tehtävistä. Joukkueen menestys tuli karvaana palana Summasen erottajille, koska kukaan Suomessa, ei yksikään jääkiekkoihminen uskonut, että Suomi lähtisi välieräotteluun rapakon taakse. Kummola hoiti kuitenkin sovitun asian loppuun.

Tämähän tarkoittaa sitä, että Summasen ja liiton/Kummolan väliset neuvottelut World Cupin jälkeen olivat liiton/Kummolan puolelta vain farssia, jonka lopputulos oli jo ennalta päätetty, niinkö?
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Viestin lähetti Maple Leaf
Tämähän tarkoittaa sitä, että Summasen ja liiton/Kummolan väliset neuvottelut World Cupin jälkeen olivat liiton/Kummolan puolelta vain farssia, jonka lopputulos oli jo ennalta päätetty, niinkö?

Todennäköisesti Summanen vaati (jälleen) saada nimetä oman johtoryhmänsä WC:n jälkeen. Tämä yhtälö olisi merkinnyt = Jutila, Kurri out, ja tähän Kale ei voinut suostua.
Näin sen voisi kuvitella menneen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Maple Leaf
Tämähän tarkoittaa sitä, että Summasen ja liiton/Kummolan väliset neuvottelut World Cupin jälkeen olivat liiton/Kummolan puolelta vain farssia, jonka lopputulos oli jo ennalta päätetty, niinkö?

Jos Summasen ero johtui Summasesta ja siitä että Rami ei enää halunnut valmentaa niin miksi helvetissä SJL edelleen maksaa Summaselle täyttä palkkaa tekemättömästä työstä? Jos Summanen itse ei halunnut tehdä työtä johon hänet palkattiin niin miksi työnantajalla säilyi palkanmaksuvelvoite?

Eikö sinusta Summasen erottamista edeltänyt Kummolan ja liiton huopaamis ja soutamis lausunnot olleet farssi? Muistele nyt hyvä mies mitä kaikkea Kummola ja Hietanen lausuivat ennen Summasen erottamista ja mitä sanottiin erottamisen jälkeen?
 
Viestin lähetti Woland666
Todennäköisesti Summanen vaati (jälleen) saada nimetä oman johtoryhmänsä WC:n jälkeen. Tämä yhtälö olisi merkinnyt = Jutila, Kurri out, ja tähän Kale ei voinut suostua.
Näin sen voisi kuvitella menneen.

En kuitenkaan millään jaksa uskoa, että tuossa olisi syy. Mitä ihmeen intressiä kalella on väkisin roikottaa niitä mukana, jos kerran Summanen olisi päävalmentaja? En usko tuohon, mutta jotain siinä tietysti on oltava. Ja mistä sen tietää, että Summanen olisi itse nuo miehet sinne halunnut, että on joitakin ketä syyttää jos ei homma toimi.

Kyllästyttää koko aihe jo. Jatkakaa.
 

kissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fort Wayne Komets
Viestin lähetti siffa
Kun Summasesta tuli Jokereiden päävalmentaja, tapahtui täysi muutos Summasen kohdalla pelaaja-aitiossa käyttäytymisessä. Jotain oli tapahtunut, Summanen oli selvästi tehnyt itsetutkistelua. Toki värikkäitä tapahtumia oli myös tuona SM-liigan päävalmentaja-aikana. Ne muistamme, mutta käyttäytyminen pelaaja-aitiossa pelin aikana muuttui.

Maajoukkueen päävalmentajana Summanen jatkoi pelaaja-aitiossa pelin aikana tuota uutta linjaansa. Möykkäämisen sijasta hän hyvänä tilannejohtajana opasti pelaajiaan, joskus jopa suuriäänisesti, mikä on aivan normaalia. Hän ei "vittuillut ja huutanut pää punaisena jokaisesta pelaajan tekemästä virheestä". Uskokaa jo. Tätä korttia ei Summasta vastaan enää kannata käyttää. Jokainen virheellinen väite kääntyy ennen pitkään väittäjäänsä vastaan. Niin myös minun virheelliset väitteet, joita vääjäämättä tulee.

Älä kirjoita fiktiota kun et osaa. Päävalmentajaksi siirryttyään Ramin sekoilu ei enää näkynyt katsomoon asti. Hänen legendaarisen pelottavat raivokohtauksensa jatkuivat aitiossa suullisina, mutta käytävillä, pukukopissa jne. kaikissa perinteisissä muodoissaan.

Jokainen ammattilaispelaaja kestää/hyväksyy tuollaisen käytöksen, siitä ei ole kyse, vaan siitä että yrität tehdä Raimosta sellaista mitä hän ei ole. Lopeta.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Maple Leaf
Tämähän tarkoittaa sitä, että Summasen ja liiton/Kummolan väliset neuvottelut World Cupin jälkeen olivat liiton/Kummolan puolelta vain farssia, jonka lopputulos oli jo ennalta päätetty, niinkö?

Pakkohan Kummolan oli neuvottelut käydä. Niinkuin muistat, tämä entinen timantikova johtaja ja rautakansleri ilmoitti meille jääkiekkoa seuraaville katsojille ainoan oikean mahdollisen päätöksensä suorassa tv-lähetykseesä:"Se nyt on ainakin 100%:n varmaa, että Summanen jatkaa päävalmentajana". Rautakansleri ei ole entisensä henkisiltä voimiltaan. Summasen erottajat käänsivät vielä kerran Kalen pään ja Rami sai lähteä. Siinä kärsi ja kärsii tosin vain meidän intohimolla seuraamamme laji, Suomen jääkiekko.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti kissa
Älä kirjoita fiktiota kun et osaa. Päävalmentajaksi siirryttyään Ramin sekoilu ei enää näkynyt katsomoon asti. Hänen legendaarisen pelottavat raivokohtauksensa jatkuivat aitiossa suullisina, mutta käytävillä, pukukopissa jne. kaikissa perinteisissä muodoissaan.

Jokainen ammattilaispelaaja kestää/hyväksyy tuollaisen käytöksen, siitä ei ole kyse, vaan siitä että yrität tehdä Raimosta sellaista mitä hän ei ole. Lopeta.

Sinähän todistat, että minun kirjoituksistani ainakin osa on ollut faktaa. Eli katsomoon näkyvä sekoilu muuttui. Minähän olenkin seurannut ja ihmetellyt juuri tuota pelaaja-aitiossa katsomoon näkynyttä muutosta. Siitä kirjoitin. Samoin en tv-lähetysten välittämänä ole tullut siihen tulokseen, että Summanen pelin aikana olisi "saanut legendaarisen pelottavia raivokohtauksia aitiossa". Perinteisen muodon raivokohtauksista käytävillä, pukukopeissa jne minulla ei ole tietoa.
Kerro kissa tietosi ja lähteesi, kun kerran tiedät, että Summanen on noin käyttäytynyt myös päävalmentajana. Kävikö näin myös WC-turnauksen aikana? Sittenhän Ossi Väänänen ja muut pelaajat valehtelivat meille raskaasti hyvästä WC-turnauksen joukkuehengestä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti siffa
Sittenhän Ossi Väänänen ja muut pelaajat valehtelivat meille raskaasti hyvästä WC-turnauksen joukkuehengestä.

Jos nyt aivan tarkkoja ollaan - ja miksi emme olisi - ei hyvä joukkuehenki pelaajien kesken ole ristiriidassa sen kanssa, että päävalmentaja käyttäytyy niin, noin tai näin. Voihan olla jopa niin, että joukkueen pelaajien keskuuteen syntyy hyvä henki juuri päävalmentajan sellaisesta tai tuollaisesta käyttäytymisestä johtuen - "samassa veneessä ollaan, soudetaan/äyskäröidään ainakin me kundit yhdessä".

Olen nähnyt tällaista tapahtuvan, miksei se voisi olla mahdollista myös Suomen maajoukkueessa?
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Re: Re: Ennakoivan vastaiskun syy?

Viestin lähetti onomoro
...vaikka tuskin kirja mitään suuria paljastuksia tullee tekemään. Hyvää mainosta kirjalle muuten koko kohu.

No. Lykkäntyi sitten Summasen kirjan julkaisu elokuuhun. Voisi kyllä arvella, että syynä on halu lisätä joitakin nykytilannetta ja MM-kisoja koskevaa asiaa kirjaan. Alunperinhän tuon piti kai jo huhtikuun loppuun ilmestyä. Ehkä pääsyy kirjan lykkääntymiselle ei ole mitenkään dramaattinen vaan syynä on yksinkertaisesti Blues-pestin aiheuttama ajanpuute.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Ennakoivan vastaiskun syy?

Viestin lähetti Kiekoton
Ehkä pääsyy kirjan lykkääntymiselle ei ole mitenkään dramaattinen vaan syynä on yksinkertaisesti Blues-pestin aiheuttama ajanpuute.

Tuon teoksenhan kirjoittaa Veikkaajan Vesa Rantanen, joten eivät kai Summasen kiireet niin jumalattoman paljon asiaan vaikuta?

Odotan kyllä kyseistä kirjaa kovin malttamattomana. Suomessa ei julkaista mitenkään liikaa jääkiekkoaiheista kirjallisuutta, ja erityisen mielenkiintoista olisi tutustua Summasen filosofioihin ja näkemyksiin. Kirjallisessa muodossa suomalaisvalmentajien syvempiä mietteitä eivät taida olla julkaisseet kuin Tamminen-Wahlsten ja Suhonen - Aravirran kirjakin kun oli enemmän luettelo tapahtumista kuin pohdintaa asioista niiden taustalla.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hienoa Iltalehti! Tällaista tutkimusta ehdin joskus jo mielessäni kaivata. Vaikka kyselyitä voi tulkita monella tapaa, jo tällä kumotaan aivan täysin puheet pelaajien halusta saada Summanen takaisin ja/tai Kummolalle potkut. Tulevaisuuden kannalta tämä on kaikkein merkittävintä. Summasen potkuja ei aikanaan hyväksynyt niukka enemmistö, mutta toisaalta selvä enemmistö taas ei hyväksynyt Summasen käytöstä Niinimaata kohtaan. Minusta nämä ovat sellaisia faktoja, jotka asettavat Veikkaajan ja Urheilulehden kirjoitukset aivan tulkinnastakin riippuen huonoon valoon, jossa jo ne toki olivat esimerkiksi allekirjoittaneen silmissä. Mitään pelaajakyselyitähän ei kyseisten lehtien tahoilta ole tehty, vain valikoitu omaa kantaa tukevia pelaajakommentteja. Onhan se hyvä ottaa vain se mieluisin pelaajakommentti, painaa se ja mitä tapahtuukaan? Moni lukija helposti yleistää sen niin, että se olisi laajempikin mielipide, vaikka kyseessä saattaakin olla kahden pelaajan mielipide. Mitään muuta kuin yksipuolista mustamaalaamista lehtien jääkiekkotoimittajat eivät ole harrastaneet. Mitään suomalaista jääkiekkokeskustelua lehdet eivät ole halunneet herättää, ainoastaan tuoda julki omia provokatiivisia mielipiteitään tavoitteenaan jumalallisen Raimon maineen nostatus."Pelaajat eivät halua pelata Westerlundille".

Viestin lähetti Spiit

On mielestäni naurettavaa, että jotkut väittävät, että ei aikuisia miehiä tarvitse herätellä. Valitettavasti nämä aikuiset miehet, ammattilaset, ovat pelkästään ihmisiä hekin. Kun tämä epä-täydellinen ihminen asetetaan pelaamaan joukkueeseen, jonka muut pelaajat ovat kohtalaisen vieraita, niin on hyvin mahdollista, että homma menee välillä vähän höntsäilyksi. Ero ei ole kuitenkaan nyt siinä, että pelaajat eivät Erkan ohjauksessa olisi antaneet kaikkeaan peliin, vaan ennemminkin siinä, että Summasen aikana pelaajat antoivat kaikkensa ja vielä paljon ylikin. Tämän ''herättelyn''/ sisäisen halun ja palon repiminen pelaajista irti on elintärkeää etenkin Suomen kaltaiselle joukkueelle, joka ei kaikissa muissa taidoissa huippumaille pärjää. Mieletön tahtotila on asia, joka auttaa uskomattoman pitkälle lajissa kuin lajissa, sen tietää jokainen, joka on joukkueurheilua vähänkään tosissaan harrastanut.

Pelaajat ovat epätäydellisiä ihmisiä, jotka tarvitsevat tietysti virheettömän SummasJumalan auktoriteettia. Pelaajat saavat hänen läsnäolostaan mahdottoman halun pelata. Puuttuminen syntisten pelaajien henkilökohtaisiin epäkohtiin ajaa näitä yrittämään yhä kovemmin. Pakanat, kuten Kurri ja Niinimaa, ovat eksyksissä, mutta heidät onkin tuomittu elämään Raimo-Jumalan ikuisessa epäsuosiossa. He eivät saa työpaikkaa Bluussista.

Viestin lähetti Taitopelaaja
Kun luin tuon Iltalehden tutkimuksen, niin minusta tuossa paistaa selkeästi tietynlainen päämääränhakoisuus. Minulle tuo tutkimus ei sinänsä merkkaa mitään. Aivan toisenlaista olen saanut luotettavammalta lähteeltä kuulla.

Mistä numerosta luit?
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen
Re: Re: Re: Re: Ennakoivan vastaiskun syy?

Viestin lähetti Maple Leaf


Odotan kyllä kyseistä kirjaa kovin malttamattomana.


Samat sanat. Kävin jo tiistaina kirjakaupoista kyselemässä, laihoin tuloksin.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Viestin lähetti PTS
Mitään muuta kuin yksipuolista mustamaalaamista lehtien jääkiekkotoimittajat eivät ole harrastaneet. Mitään suomalaista jääkiekkokeskustelua lehdet eivät ole halunneet herättää, ainoastaan tuoda julki omia provokatiivisia mielipiteitään tavoitteenaan jumalallisen Raimon maineen nostatus."Pelaajat eivät halua pelata Westerlundille".
Olet sitten ilmeisesti lukenut eri juttuja kuin minä. Tai vetänyt herneet nenään jostain tietystä jutusta. Kyllähän monissa esim. Sihvosen artikkeleissa on perusteltu pelillisillä tosiasioilla, kun taas IL nojaa pelkästään mielipiteisiin. Toki esitetyt johtopäätökset ovat kärkeviä ja niillä on selvästi provokatiivinen tarkoitus.
On kuitenkin erittäin yksisilmäistä nähdä provosoivat jutut jonain "messiaan" ylistyksenä. Ilmeisesti kirjoittajat ovat osan lukijoista yliarvioineet, kun luettua tulkitaankin näin. Helpompaa on tyytyä muutosvastarintaan ja perustella sitä mielipiteillä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Pelaajat antavat luotettavimman raportin joukkueen tilasta ja valmentajan kyvykkyydestä esiintymisellään kaukalossa.

Kaukalossa näkemämme suoritukset ovat ainoat kiistattomat faktat ja objektiiviset perustelut jotka meillä on käytettävissämme.

Kaikki muu on spekulaatiota ja kuulopuheiden varassa elämistä. Näistä on jokaisen helppo poimia omiin näkemyksiinsä sopivia 'perusteluja' mielipiteilleen. Väittelyä voi jatkaa loputtomiin.

Oma ryhmänsä ovat ne joilla on ns. oma lehmä ojassa. Heidän vaikuttimensa ovat syvästi henkilökohtaisia ja heille myötätuntoni. Katkeruus joka saa ihmisen hyökkäämään toista vastaan, vaikka sitten vain nettipalstalla, kuukausikaupalla samoja asioita jauhaen, kumpuaa ihmisestä jonka henkistä tilaa ei voi juuri kadehtia.

Mitä noihin pelaajien kaukalossa antamiin 'todistuksiin' tulee, niin ensiksi pitäisi tietenkin saada pelaajat sinne kaukaloon maajoukkuepaidassa. Kaikkein tylyin pelaajan antama arvosana on joukkueesta pois jättäytyminen.

Ihan näin viimeisen vuoden aikana olen nähnyt pelaajien pelaavan tosissaan joukkueen eteen historiallisin tuloksin. Siitä 'bout puolen vuoden jälkeen olen nähnyt historiallisen suuren maajoukkukieltäymisten suman. Johonkin väliin ja aivan lopuksi mahtuu varsin lepsua pelailua ja sähläilyä.

Puolessa vuodessa maailman huipulla viilettävästä joukkueesta nippanappa todellisessa A-sarjassa pelaavaksi ryhmäksi on ollut huikea saavutus.

Ja kaikki on kuulemma hyvin, nykyään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös