Ralliketju

  • 1 680 100
  • 13 385

Paulig

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ysit, JoKa
Mikkelsen, Östberg sekä Hirvonen maalissa myös joten ilman mitään tekniikan sekoilua Ogierin kisa on käytännössä pilalla.

10 min penalttia, joten power stagen 3 pistettä taitaa olla maksimit mitä voi saada. Nyt pitää Latvalan pysyä tiellä ja tästä saatetaan vielä saada jännä kausi.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Vielä on Saksan ralli pahasti kesken, mutta kyllähän Latvalan tilanne MM-taistelun osalta näyttää juuri nyt hyvältä. Eikös viime vuonnakin ollut sama tilanne? Ensin Ogier kärjestä ulos ja myös Latvala sortui ulosajoon ja näin kotikisasta tuli VW:lle grande katastroof.

Hymyilyttää kyllä tää tilanne kuitenkin juuri nyt. Siksi, että heitin parille tutulle Jyväskylän jälkeen, että alkaa tulemaan vahvasti mieleen vuoden 1991 MM-taistelu Sainzin ja Kankkusen välillä. Sainz johti sarjaa ylivoimaisesti ennen Jyväskylää ja Kankkusen kotirallin historian ennen kyseistä vuotta tietää kaikki. Sainz veti Jyväskylässä pihalle ja putosi muistaakseni neljänneksi tai viidenneksi. Juha voitti ja nappasi sellaisen itseluottamusboostin Australiaan, että alta pois. Ja voittohan sieltä tuli, kun Sainz taas pyöräytti Celican noin 18 kertaa katon kautta ympäri ja keskeytti. Siihen vielä niskavammaisena (vai oliko selkä...) loppukauteen keskeytys kotirallissa ja Juhalle varsin harvinainen kakkossija asfaltilta. RAC:ssa Juha otti voiton Sainzin ollessa kolmas ja näin Juhalle kolmas MM-titteli.

Jyväskylässä Latvala otti huikean voiton ja niskalenkin Ogierista sekuntitaistelussa. Nyt jos mies tähän tilanteeseen ajaisi vielä uransa ensimmäisen asfalttivoiton MM-sarjassa ja Ogier jäisi ilman pisteitä, niin huh huh mikä loppukausi meillä onkaan MM-taistelua jännittäessä!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
10 min penalttia, joten power stagen 3 pistettä taitaa olla maksimit mitä voi saada. Nyt pitää Latvalan pysyä tiellä ja tästä saatetaan vielä saada jännä kausi.

No Ogier poiminee kaikki WRC 2 - autot edeltään, joten muutamalla keskeytyksellä saattaa päästää jokuseen jämäpisteeseen kiinni.

Mutta jos Latvala saa vaikka 20 pinnaa kiinni, niin antaahan se ihan eri panoksen loppukauteen kuin muutaman pinnan kiinniotto.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
En vissiin oo ainoa joka on huomannut että Latvala on muuttunut jotenkin tällä kaudella? Jotenkin asenne muuttunut sellaiseen että ei oo heti ekan päivän jälkeen heittämässä pyyhettä kesään vaan nyt taistellaan täysillä loppuun asti, ottamatta turhia riskejä?

Vertailun vuoksi ääninäyte 7-8v takaa. Muuta kuin RBR-versiota en löytänyt, mutta kuitenkin..

Tuohon hieman liittyen, kuulin joskus joltain (en muista oliko NORFin järkkäri vaiko joku muu, mutta huhujen mukaan aina ensimmäisenä Ford-aikoina oli Latvalan isukki kömpimässä JML:n juttusille.. (tämän huhun voin allekirjoittaa parina vuonna Paviljongissa nähneenä..)

Kuulemma loppujenlopuksi tuo yllämainittu touhu oli mennyt niin pitkälle että tallipäällikkö Wilson oli sanonut "Joko te ette oo täällä, tai sitten Jari-Matti ei aja kilpaa"
 

Sambody

Jäsen
Nyt Latvala maaliin ja Citikan valtakausi päättyy Saksassa. Toki voihan se historia toistaa viime vuodelta itseään, kun kumpikin Polo vuoronperään keskeytti kärjestä, mutta ei nyt manata yhtään enempää.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En vissiin oo ainoa joka on huomannut että Latvala on muuttunut jotenkin tällä kaudella? Jotenkin asenne muuttunut sellaiseen että ei oo heti ekan päivän jälkeen heittämässä pyyhettä kesään vaan nyt taistellaan täysillä loppuun asti, ottamatta turhia riskejä?

Latvalahan on lähes joka välissä kiitellyt "muuttumisestaan" henkistä valmentajaansa/psykologiaan Christoph Treieria, joka on ilmeisesti tehnyt JML:n pääkopan kanssa valtavan työn.

Ja kyllähän sen muutoksen positiiviseen suuntaan todellakin huomaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
En vissiin oo ainoa joka on huomannut että Latvala on muuttunut jotenkin tällä kaudella?

Mentaalivalmentajan J-M palkkasi, ja se on ollut askel parempaan.

Asiasta on ollut keskustelua tässä ketjussa aiemminkin, mutta menköön kertauksena. J-M:n ongelma on ollut se, että jokainen mutka pitäisi ajaa nopeammin kuin kukaan muu. Jos vauhti ei ole riittänyt, niin sitten on ajettu ohi nuotin, eli kovempaa mitä on paperiin kirjoitettu.

Nyt on sitten ajatusmaailmaa saatu muutettua niin että J-M ei enää yritä olla nopein joka ainoalla metrillä, vaan pystyy ymmärtämään tosiasiat. Joku menee välillä hieman kovempaa, mutta se kuuluu lajin luonteeseen. Ei yksittäisellä kuskilla aina osu kaikki osuudet nappiin ja nuottikin voi olla hieman hitaampi kuin kaverilla.

J-M taistelee loppuun asti, mutta nyt enemmän järjellä kuin riskillä. Yksi apu tähän on kartturi Anttila. Jos Miikka sanoo, että nyt mennään ohi nuotin, niin J-M uskoo eikä jatka jatkuvaa riskin ottoa.

Ja mitä tulee tuohon isän ja äidin rooliin, niin on siinä perää mitä kirjoitit. Jokainen tietää, että jos äiti käy huoltotauolla kysymässä, tuliko alushousut vaihdettua aamulla, niin tuollainen hyysäys ei kuulu kilpailupäivään. Isä ja äiti ovat tervetulleita tallin varikkopilttuuseen, mutta kun J-M saapuu autoineen paikalle, niin vanhemmat siirtyvät takavasemmalle.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Latvala on kasvanut aika paljon tänä vuonna. Vihdoin voisi sanoa. Nyt myös assulla JM pystyy antamaan Ogierille riittävän paineen ja siten altistamaan virheille. Jos tämän kisan saa JM hoidettua niin kyseessä on sellainen itseluottamusbuusti että loppukaudella on oikeasti jännä nähdä miten Ogierin sipuli kestää...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Aamupäivän lenkit vedetty. SS8 peruttiin sen takia kun Ogier ajoi ulos jo toiseen otteeseen tässä rallissa, mikä on mielestäni harvinaisempaa hallitsevalle maailmanmestarille.

Iltapäiväksi luvattu sadetta, joka voi tehdä melkoosta rulettia kärkiautoihin..

Latvala johtaa, sitten Meeke ja Neuville joilla eroa toisiinsa 8 sec. Sordo sekunnin päässä, sitten Mikkelsen, Evans. Hirvonen 7:s

WRC2-luokan johdossa Julien Maurin, 0.4 päässä Pontus Tidemand, kolmantena Armin Kremer, Ott Tänak neljäs.
 

Paulig

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ysit, JoKa
FIA tarkistanu Ogierin auton ja sen verran romuna on, ettei saanu lupaa startata huomenna. Latvalalla mahdollisuus kaventaa eroa 28 pistettä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FIA tarkistanu Ogierin auton ja sen verran romuna on, ettei saanu lupaa startata huomenna. Latvalalla mahdollisuus kaventaa eroa 28 pistettä.

Henkinen ote selvästi siirtynyt Latvalalle. Ogier taisi riskillä lähteä hakemaan lisäpisteitä ja se kostautui nyt niin ettei edes Power Stagelta pisteitä tule.

Joku voisi tuon Hirvosenkin henkistä puolta käydä käsitteleen, jotenkin tuntuu luovutusmeinki olevan, autokin toki jäänyt muille jo suoritustasoltaan, mutta tiukkaa näyttää tekevän tallikavereitakin vastaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Seuraava kysymys onkin sitten se että miten Ogierin pääkoppa kestää kun tietääkin että loppukausi taistellaan tosistaan mestaruudesta..?

WRC TOP 5 AFTER DAY 2 [SS14]
1. Latvala (VW): 2:19:00.7, 2. Meeke (Citroen): +56.6s, 3. Neuville (Hyundai): +1m00.9s, 4. Sordo (Hyundai): +1m26.8s, 5. Mikkelsen (VW): +1m37.0

WRC2 TOP 5 AFTER DAY 2 [SS14]
1. Maurin (Ford Fiesta R5): 2:28:13.8, 2. Tanak (Ford Fiesta R5): +1m11.7s, 3. Kremer (Skoda Fabia S2000): +1m22.2s, 4. Tidemand (Ford Fiesta R5): +1m29.8s, 5. Al-Attiyah (Ford Fiesta RRC): +5m36.1s
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joku voisi tuon Hirvosenkin henkistä puolta käydä käsitteleen, jotenkin tuntuu luovutusmeinki olevan, autokin toki jäänyt muille jo suoritustasoltaan, mutta tiukkaa näyttää tekevän tallikavereitakin vastaan.

Wilsonin kommentit Jyskälän jälkeen taisivat tietää sitä että Fordilla ei taida olla paikkaa Mikolle enää ensi vuonna, jos nyt M-Sport löytää edes 2015 edes rahoitusta täydelle sarjalle. Paskamainen tilanne kun yksi autonvalmistaja tulee isolla panostuksella mukaan(VW), niin toinen pistää hanskat tiskiin(Citroen), saa nähdä mitä VW tekee Toyotan tullessa mukaan. Hyundain projekti vaikuttaa sinänsä lupaavalta, mutta vähän pelottaa tippuuko panostus jos ensi vuonna ei ala tulemaan tuloksia. Loeb on vetänyt niin vakuuttavasti WTCC:ssä, että epäilen että PSA tarjoaa kohta Citroenin WRC-tiimille kirvestä piakkoin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sieltähän se vanha Latvala taas tuli takaisin ja ylivoimaisesta johtoasemasta pihalle...

No nyt olisi Hyundailla hyvät mahdollisuudet ottaa ensimmäinen voitto. Meeke johtaa Citikalla tällä hetkellä mutta Neuville on alle 10 sekunnin päässä kakkosena.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
No nyt olisi Hyundailla hyvät mahdollisuudet ottaa ensimmäinen voitto. Meeke johtaa Citikalla tällä hetkellä mutta Neuville on alle 10 sekunnin päässä kakkosena.

Meekekin ajoi ulos EK16:lla joten Hyundailla taitaapi nyt olla kaksoisjohto maikkarin uutisten mukaan. Kärkimiestä lentää ulos sellaista vauhtia, että harvoin näkee. Tuossa olis vielä neljä kaveria Hirvosen edessä.. Odotellaan josko nekin siitä ajaisi ulos.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Mikäli ei ollut kyseessä tekninen vika niin täysin anteeksiantamaton kämmi MM tittelistä ajavalle kuljettajalle. Ainoa mestaruudesta ajava kilpailija pihalla ja minuutin johtoasemasta ulos viimeisenä päivänä. Puuhastelua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei tämä nyt voi helvetti olla todellista. Ero MM-pisteissä olisi ollut alle 20 pistettä jos Latvala olisi vaan ajanut voittajana maaliin. Ja nimenomaan nyt tuohon olisi käytännössä riittänyt se että olisi vaan tosiaan ajanut maaliin, ero kun oli sitä luokkaa että voitto olisi tullut vaikka tämän sunnuntain olisi suunnilleen ajanut pakittamalla maaliin.

Joo-o, eiköhän se MM-taistelu ollut sitten suurinpiirtein siinä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ihmettelen itsekin että miten voi johtoasemasta tehdä tuollaisen kämmin. Perseensuti sentäs. Eiköhän se mestaruustaisto ollut siinä..

Thierry Neuville vetää kyllä melko hienon kisan. Shakedownissa kaataa Hyundainsa pari neljä kertaa viinitarhan ympäri ja nyt ajaa voittoon..

Senverran vielä tuosta Latvalan ulosajosta että luultavasti oli sama ulosajopaikka jossa Mikkelsen spinnasi.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Näyttikin jo liian hyvälle tää JML:n tilanne. Kotiralli toisena vuonna peräkkäin VW:lle todellinen painajainen, täydellinen kopio viime vuodesta.

Toisen epäonni on toisen onni. Hyundai ajamassa kaksoisvoittoon. Se on varmaa, että tämä tekee hyvää koko rallin MM-sarjalle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Thierry Neuville ja Dani Sordo nappaavat Hyundaille kaksoisvoiton.

WRC2-luokka menee taas Ruotsin Pontius Tidemandille, 1.8sec erolla Viron Ott Tänakiin.

Latvalan kartturin sanomaa:
Siinä oli ihan hyvä pito, sitten tie muuttui liukkaammaksi.

Auto kääntyi poikittain, siinä ei vain ollut tilaa. Sukelsimme viinitarhoihin ja yritimme tulla takaisin reitille, mutta se ei onnistunut. Lopussa oli betoninen pudotus, emmekä päässeet takaisin pätkälle, Anttila selvitti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä homma että Hyundai pystyi heti avauskaudellaan tällaiseen tulokseen, vaikka se nyt tulikin keskeytysten kautta ja vaikka se tarkoittikin sitä että Latvala mokasi mestaruussaumansa. Mutta rallin kannalta se tietää hyvää että Hyundai saa onnistumisia, koska ehkä se tuo tallin toimintaan sen verran potkua että siellä jaksetaan painaa kovaa työtä Volkkarin etumatkan kiinniottamiseksi eikä lannistuta välittömästi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mikäli ei ollut kyseessä tekninen vika niin täysin anteeksiantamaton kämmi MM tittelistä ajavalle kuljettajalle. Ainoa mestaruudesta ajava kilpailija pihalla ja minuutin johtoasemasta ulos viimeisenä päivänä. Puuhastelua.

Niin mitä nyt tuosta ja tuosta videoista näkee niin ei se nyt järin kammottava paikka edes ole ? Jumalauta noita on satoja mutkia tuolla keskellä viinitarhoja. Ei vÄttu voi ajaa minuutin johdossa noin !!! Ei vaan voi !!! Ei ainakaan tuolla kokemuksella mitä JM Latvalalla on ?

Linkit maikkarin sivuille, ekassa ulkoa kuvattu, tokassa incar:sta


Ei tämä nyt voi helvetti olla todellista. Ero MM-pisteissä olisi ollut alle 20 pistettä jos Latvala olisi vaan ajanut voittajana maaliin. Ja nimenomaan nyt tuohon olisi käytännössä riittänyt se että olisi vaan tosiaan ajanut maaliin, ero kun oli sitä luokkaa että voitto olisi tullut vaikka tämän sunnuntain olisi suunnilleen ajanut pakittamalla maaliin.

Joo-o, eiköhän se MM-taistelu ollut sitten suurinpiirtein siinä.

Niin jos kuljettaja johtaa Rallia n. 1 minuutin erolla ja kisaa on ajamatta n. 75 km tarkoittaa se sitä, että voit olla melkein 1 sekunnin / km hitaampi ? Kaikki oli täysin omissa käsissä, TÄYSIN OMISSA KÄSISSÄ etenkin kun JM ajoi viimeisenä ja sai edellisten väliajat autoon !!! Nyt sit selitellään että oli nuottivirhe. V*ttu sä JM oot nuotittanut tuhansia kertoja pätkiä. Et sä jumalauta voi tehdä tollasta virhettä. "Mä otin sen 'pidä' sanan pois kun mä luulin, et sen voi vetää täysillä". No ei vaan voinut, nyt ns. sekunnin säästö, siinä edelleenkin minuutin johdossa, maksoi oletettavat 28 pistettä jotka olisivat olleet aika tärkeät MM sarjan kannalta ! Nyt valta on täysin Ogierilla. Etenkin kun jäljellä on vielä 2 asfalttirallia. Itse toivon, että JM ei tule voittamaan mestaruutta tänä(kään) vuonna eikä voita sitä koskaan ! Ei tuolla tavalla ansaitse mestaruutta. Nyt sitä saatettiin tarjota, mutta miten on ensi vuonna ?
Kauden 2014 mestari on Ogier !

linkki myös maikkarin sivuille
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös