Ralliketju

  • 1 680 188
  • 13 385

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Noita entisiä ja nykyisiä rallikuskeja varmaan riittäisi noihin lähetyksiin ihan selostushommiinkin, mutta sitten pitää palkata ihan tietämätön pääselostaja ja siihen sitten asiantuntijaksi vielä kankkunen joka taisi ihan kankkusessa muutenkin olla kun tietoa oli yhtä paljon kuin itse selostajalla. Esimerkiksi Riku Tahko juuri ralliradiossa kuulosti hyvältä ja onhan noita muitakin ihan kivan äänen omaavia asiantuntijoita varmaan olemassa, vaikka joku Harri Rovanperä ensikerralla sinne selostaan. Tomi Tuominenkin alkaa kuulostamaan asiantuntijalta noihin verrattuna vaikka ärsyttävä ääni silläkin oli, mutta asiantuntemustakin.

Rovishan oli torstain Harju-livelähetyksen kommentaattorina. Olin aistivinani tuota lähetystä katsellessani naureskelua selostajan ammattitaidottomuutta kohtaan. Kommentattoreina toimii mielestäni parhaiten juuri nämä kansallisella tasolla jotenkin pärjänneet supliikkimiehet, kuten juuri Tahko, Jussi Välimäki tai Kristian Sohlberg. Eivät ole maailman nopeimpia kuskeja, mutta ovat omalla kovalla duunillaan ja sulavalla esiintymisellä saaneet hyviä sponsseja taakseen ja autoja alleen. Tai vaikka Toni Gardemeister, joka tosin on (noita muita väheksymättä) aivan eritasoinen rattimies.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sellaisen jutun kuulin, että Meeke olisi saanut autoonsa tekstiviestin ek:n lähdössä tuosta kuopasta. En tiedä onko salaliittoteoriaa, mutta kun miettii mikä automerkki oli järjestäjän käytössä, niin eipä tuo info juuri Citroen-kuskin autoon ihmetytä sen jälkeen suuremmin.

Meeke ja koko kärkiporukka sai varoituksen ainakin Mökkiperän 7km kohdalla olleesta montusta tokalle lenkille. Se tieto menee samaa tietä kun esim. väliajat kartturin näyttöön. Ja jos ne tiedot on järjestäjältä niin se tieto menee kyllä tasan joka tallille. Ei Jyskälällä ole varaa alkaa pelleillä sellaisella että tietoa jaetaan vaan joillekin. Luulen että tieto talleille on mennyt WRC organisaation kautta...
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tää vissiin oli siinä 600m lähdöstä oleva risteys?

Oltiin lähempänä keskipätkää kuin alkua.
Eka kierros katseltiin tuossa s-mutkassa ja toinen sillan ylityksessä, siellä nämä järkkäri episodit nähtiin.
Hauskaahan tuota oli seurata, kun viimeinen auto oli mennyt jo aikaa sitten.
(Tämä japanilaisten auto, jotka oli turistimatkalla Suomessa "Joo, me käydään Muumi-maailmassa ja sit ajetaan Neste-ralli.")
Järkkäreille huudeltiin kyllä että viimeinen auto meni jo, mutta heillä oli tieto että joku ongelmissa ollut auto olisi vielä tulossa.
Pari ulkomaalaista päätti juosta sillan yli, kun parkkipaikka oli siellä lähellä.
Järkkäri otti sitten toisen kiinni ja siitä tuli käsirysy, jonka johdosta järkkäri juoksi sillalle karkuun.
Toinen järkkäri toi kättäpidempää puukeppien muodossa ja lopulta keskustelujen jälkeen nämä juoksijat jatkoivat matkaa.

Tämän jälkeen järkkärien moodi oli, "tätä siltaa ei jätetä". Katsojat kävelivät mihin sattuu tietä pitkin ja poikittain, tähän ei puututtu.
Ymmärrettiin kyllä ettei sillan kohdalla voi väistää "metsään" joten se on vaarallisempi paikka.
Kun oli kuultu "lisää miehiä sillalle" päästiin tilanteeseen, että noin kolmekymmentä katsojaa ja järkkäriä perveili sillalla eikä ketään ajettu pois.
Homman nimi oli, tästä ei mennä.
Siihen kun se pelätty auto olisi tullut niin komiaa jälkeä olisi tullut.

Lopulta sieltä tuli pätkän ambulanssit ja muut ajoneuvot katsojien ajoneuvot perässään, sillan ollessa täynnä väkeä.

Nyt eivät kuulemma olleet järkkäreiden vastuulla enää koska pätkä oli jo ohi, varmaan näin.

Tässä kohtaa mekin sitten ylitimme sillan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hauskaahan tuota oli seurata, kun viimeinen auto oli mennyt jo aikaa sitten.
(Tämä japanilaisten auto, jotka oli turistimatkalla Suomessa "Joo, me käydään Muumi-maailmassa ja sit ajetaan Neste-ralli.")
Järkkäreille huudeltiin kyllä että viimeinen auto meni jo, mutta heillä oli tieto että joku ongelmissa ollut auto olisi vielä tulossa.
Samaa "onkelmaa" itselläkin oli Mökkiperällä. Kysyin järkkäriltä että "eikö sais jo mennä tietä pitkin". Vastaus oli että "Sieltä pitäis auto tulla vielä". Melkeinpä 10min myöhemmin tulikin se "ruutulippuauto".

Veikkaisin että kyseessä oli kuljettajapari nro 95 (Fabrizio De Sanctis - Marigo).
En nähnyt vikalla vedolla, mutta ewrc-results.com - verkkosivun mukaan oli suorittanut koko rallin. Ilmeisesti jotain ongelmia oli koko viikonlopun kun Harjun toisella vedolla miehen keskinopeus oli huimat 19.6km/h. (Koko rallin keskinopeus oli 71.6km/h)

Kys. kuskipari väsäsi autolleen jotain Paviljongissa, vähän epävireisesti lauloi Lancerin sulosävelet. Meinasin kielimiehenä kysyä kys. kuskilta että "Mikä tekee Suomen MM-rallista niin erityisen?" (te jotka ette tienneet, De Sanctis on osallistunut 28 vuoden ajan peräkkäin Jyväskylän mm-ralliin)
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Meinasin kielimiehenä kysyä kys. kuskilta että "Mikä tekee Suomen MM-rallista niin erityisen?" (te jotka ette tienneet, De Sanctis on osallistunut 28 vuoden ajan peräkkäin Jyväskylän mm-ralliin)

Legendaarinen De Sanctis. Varikkohuhujen mukaan aina rallin jälkeen huikkaa kilpailunjohtajalle, että ensi vuonna tullaan taas johon kilpailunjohtaja vastaa aina, että joo tiedetään, nimi on jo papereissa... : )

Vuonna 2005 mies ajoi juhlaralliaan Jyväskylässä ja auton teippaukset oli sen mukaiset. Himoksen startista tuli napattua liitteenä oleva kuva.
 

Liitteet

  • italia.jpg
    italia.jpg
    91,2 KB · kertaa luettu: 474

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Tiedoksi tai muistutukseksi loppuviikosta Lahden suunnalla pyöriville: Jälleen kerran viikko MM-rallin jälkeen ajellaan hieman vanhemmilla autoilla EM-pisteistä Lahti Historic Rallyssa. Kilpailu ajetaan siis tämän viikon perjantaina ja lauantaina, ja lauantaina reitillä on mukana myös kansalliset lisäluokat. Mukana numerolla 1 Latvala Audilla, Hirvonen puolestaan ajaa 0-autoa. Muuten lähtölistalta löytyy Porschea, Escortia, Avengeria, Asconaa yms eli näitä vanhoja, "oikeita" ralliautoja. Omalla kohdalla ollut jo muutaman vuoden se vuoden tärkein yksittäinen kisa, ja taas on perjantai otettu vapaaksi jotta pääsee kahden päivän ajaksi nauttimaan siitä oikeasta rallifiiliksestä ilman keskelle metsää vedettyjä karsinoita
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Legendaarinen De Sanctis. Varikkohuhujen mukaan aina rallin jälkeen huikkaa kilpailunjohtajalle, että ensi vuonna tullaan taas johon kilpailunjohtaja vastaa aina, että joo tiedetään, nimi on jo papereissa... : )

Vuonna 2005 mies ajoi juhlaralliaan Jyväskylässä ja auton teippaukset oli sen mukaiset. Himoksen startista tuli napattua liitteenä oleva kuva.

Itse huomasin Paviljongissa että De Sanctisin kaaran takaspoilerissa on logot tähänmennessä kaikista aikakausista ja vuosiluvut perässä. Eli siis 1000 Lakes Rally, Neste Rally, ja Neste Oil Rally.

Arvostan kyllä kyseistä kuskia. Jotenkin ei voi kuin sympata tuota italialaista vaikka onkin lähtölistassa häntäpäässä. Naureskelin jo että kun ainakin aikoinaan jaeltiin rallikohtaista "Spirit of the rally" - palkintoa, niin Jyväskylän MM-rallissa moisen nimeksi pitäisi muuttaa "De Sanctis Trophy".

Ja mun mielestä viimevuosina joka kerta De Sanctisin nimi on ollut osallistujalistan ensimmäisten joukossa..
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei taida Hirvosen poika enää ensi kaudella ajella ainakaan missään tehdastallissa, ei kai tuollaista sunnuntai ajelijaa kukaan halua enää talliinsa. Nyt jopa Wilson myöntää faktan, ettei Hirvosesta ole enää voitosta taistelijaksi: Tallipomo: Olen hyvin pettynyt Hirvoseen - MTV3

Mitä olen ymmärtänyt niin Wilsonhan juuri on ollut se Mikon "suurin fani" näistä tallipäälliköistä ja nyt on annettu viimeinen mahdollisuus mitä kommenteista voi päätellä.
Ei taida olla ensi vuodelle tiedossa paikkaa voittavasta tallista(ei tainnut olla tänä vuonnakaan?), talllispekulaatioista en tiedä mutta veikkaisin että ainoa mahdollisuus ajaa vielä WRC:tä on mennä "jakamaan kokemusta" johonkin näistä uusista talleista, mutta nekin paikat täyttyy pikavauhtia kun sarja on saanut monia nopeita uusia nuoria mukaan kuvioihin.

Mikolla oli voiittaja-Ford jokunen vuosi sitten alla mutta vauhti ei riittänyt tasaisuuteen kaataa Loebia, jälkeenpäin voi harmitella että parhaat kaudet osui Loebin ylivoiman kanssa samaan aikaan. Neljän MM:n 2. sijaa ei ole huono saavutus ja harmittavasti parina vuonna titteli oli niin perkeleen lähellä. Vaikka ei Mikko myönnäkään, veikkaan että nuo vuosien takaiset niukat häviöt Loebille kaivertaa ja niitä nyt yritettiin paikkailla kun Loeb lopetti mutta vauhti ei ehkä ole enään samalla tasolla kuin silloin noin 5 vuotta sitten.

_
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ei taida Hirvosen poika enää ensi kaudella ajella ainakaan missään tehdastallissa, ei kai tuollaista sunnuntai ajelijaa kukaan halua enää talliinsa. Nyt jopa Wilson myöntää faktan, ettei Hirvosesta ole enää voitosta taistelijaksi: Tallipomo: Olen hyvin pettynyt Hirvoseen - MTV3

Wilson näpäyttää nyt Mikkoa vastapalloon, joka lähes joka pätkän jälkeen viime viikonloppuna joko suorin sanoin tai sitten kiertoilmaisuin haukkui autoa liian hitaaksi. Tästä ei varmasti Fordilla tykätty. Kyllähän Mikon olemus viime aikoina on ollut kaikkea muuta kuin sellainen "helvetti haluan voittaa, haluan voittaja-auton, teen kaikkeni sen eteen", enemmänkin mies on vaikuttanut uransa ehtoopuolella olevalta kuljettajalta, jolla on nasta fiilis olla vielä mukana, mutta eläkepäivät lähestyy.

Tosin Mikon uraa ei ehkä olekaan vielä taputeltu. Pelastajaksi saattaa tulla Toyota, jonka mahdollinen WRC-projekti saattaa tuoda japanilaiset takaisin MM-sarjaan jo vuonna 2016. Viikonloppunahan Toyotan iso herra kävi Suomessa vierailulla ja vierailu puettiin muotoon Tommi Mäkisen ajokoulu Keski-Suomen sorateillä. Uskoo ken tahtoo, minä en ainakaan. Onhan tästä huhuttu jo jonkun aikaa, maailman suurin autonvalmistaja haluaa autourheilun huipulle koska merkittävä osa sen pahimmista kilpailijoistakin on siellä. Formula 1 on Toyotan osalta nähty ja koettu, mutta rallistahan tallilla on pelkästään hyviä muistoja. Ehkä Hyundain mukaantulo ja suuret panostukset rallin MM-sarjaan oli se lopullinen lähtölaukaus Toyotan paluulle. Mäkinen haluaisi rallin MM-sarjaan tallipäälliköksi. Subarun kanssa se ei ole onnistunut, ehkä Toyotan kanssa onnistuisi? Ja kun tiedetään Tommin ja Mikon hyvät välit jo pitkältä ajalta ja Mikon WRC-kokemus, ehkä Toyota loppuvuodesta tiedottaa paluusta rallin MM-sarjaan ja ensi vuonna tehtaalle täyden testiohjelman ajaa Mikko? Tosin tätä kaikkea saattaa sotkea FIA, joka jälleen kerran miettii mikä on rallin MM-sarjan ja WRC-autojen tulevaisuus. Toyotaa on turha odottaa mukaan jos epävarmuus säännöistä on päällä. Mutta katsotaan, elämme mielenkiintoisia aikoja.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mitä olen ymmärtänyt niin Wilsonhan juuri on ollut se Mikon "suurin fani" näistä tallipäälliköistä ja nyt on annettu viimeinen mahdollisuus mitä kommenteista voi päätellä.

Nimenomaan nyt on annettu se viimeinen mahdollisuus, joka ei näytä tuovan menestystä. M-sportilla vielä ongelmia ensi kauden rahoituksen kanssa, niin tämä menestymättömyys ei senkään puolesta ole hyvä asia. Kyllä sinne podiumille pitäisi päästä, varsinkin, kun kyseessä sentään oli kotikisa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
M-sportilla vielä ongelmia ensi kauden rahoituksen kanssa, niin tämä menestymättömyys ei senkään puolesta ole hyvä asia. Kyllä sinne podiumille pitäisi päästä, varsinkin, kun kyseessä sentään oli kotikisa.

Ford kärsii ehdottomasti myös surkeasta kakkoskuski tilanteesta. Mikon tekemiseen saattaisi tulla ihan toisenlaista draivia jos tallikaverina niskaan puhaltaisi ihan muun taitotason herrat kuin Evans ja Kubica.

Vielä tuosta Jyväskylästä niin aika turhaa vaatia Mikolta paikkaa kolmen parhaan joukossa. Näyttäkää mulle ralli missä Ford on ollut edes lähellä Volkkareita? Sen sijaan Meeke pamautti Citroenilla kaksi ja puoli päivää lähes samaan tahtiin Volkkari-kaksikon kanssa ja siihen leikkiin ei Fordilla ollut asiaa, ei vaikka kuka olisi siellä ratin takana ollut.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Näyttäkää mulle ralli missä Ford on ollut edes lähellä Volkkareita?

Tätähän me emme saa ikinä tietää, kun Fordilla ei ole mitkään kummoiset kuskit puikoissa tällä kaudella, keskinkertaista porukkaa, osa täysin aloittelijoita. Hirvonen oli tuhnu jo Citikalla, vaikka käytössä oli voittaja-auto.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan tästä huhuttu jo jonkun aikaa, maailman suurin autonvalmistaja haluaa autourheilun huipulle koska merkittävä osa sen pahimmista kilpailijoistakin on siellä. Formula 1 on Toyotan osalta nähty ja koettu, mutta rallistahan tallilla on pelkästään hyviä muistoja.

Toyota tulee mukaan aika varmasti lähivuosina jos WRC vain pysyy mielenkiintoisen ja miksi ei pysyisi, näen uusien tallien mukaan tulon merkkinä siitä. Kun on monta tehdastallia niin säännöt ruuvataan kaikkien mieleisiksi mukaan lukien Toyota, ei WRC:llä ole varaa menettää tätä uutta tulemista VW, Hyundai... Toyota jne.
Toyotalle Mikko vielä, hmmm. En usko, ehkä tutkapariksi jollekin uudelle huipulle mutta en jaksa uskoa että viime vuosien näytöillä otetaan näin isoa uutta nimeä kuin Toyota haltuun. Östberg, Neuville, Meeke ja siihen Hirvonen kirittäjäksi, ehkä. Enempää optimistinen en pysty olemaan vaikka Mäkinen olisi tallipäällikkönä. Taitaa Esapekka Lappikin ottaa ennemmin huippupaikan tulevina parina vuonna kuin Mikko, katseet kääntyy jo seuraavaan sukupolveen.

_
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Manageri Timo Jouhki antoi viime viikolla jonkun lausunnon, että yrittää saada Mikkoa Hyundaille. Paha sanoa miten tosissaan oli, ja kuinka realistinen se paikka on, mutta siinä olisi myös hyvä ajopaikka.

Ford on kärsinyt hieman siitä, että auto kulkee huonosti pienemmillä ja teknisillä osuuksilla. Kyllä tuo näkyi myös varsin hyvin Neste-rallissa. Esim. Surkee 1:llä kellotin aikoja Parkkolan risteyksessä, joka on n. 8 km lähdöstä. Mikko oli siinä hyvin vielä kuvioissa mukana, mutta jäi lopulta aika paljon. J-M oli siinä aivan omaa luokkaansa, mutta muihin verraten Mikko oli lähes tasoissa. Sitten lopussa oli se pikkutien osuus, niin johan otti Mikko turpaansa oikein huolella. Lankamaassa oli samaa murhetta.

Pelkän äänen perusteella tuntuu, että VW ja Hyundai ovat paljon paremmalla moottorilla varustetut. Tätä tuntumaa tukevat myös ne keskustelut, joita tuli käytyä erinäisten ihmisten kanssa. Fordin alustaa kehuivat, mutta moottoria eivät.

Ei enää tätä päivää, mutta silloin joskus, kun Grönholm siirtyi Fordille, niin ensimmäisten testien jälkeen kommentti oli aika lohduton; hieno auto, mutta ei tässä moottoria ole. Noh, nyt on erikokoinenkin kone, joten ei niitä voi verrata nykypäivään.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Toyotalle Mikko vielä, hmmm. En usko, ehkä tutkapariksi jollekin uudelle huipulle mutta en jaksa uskoa että viime vuosien näytöillä otetaan näin isoa uutta nimeä kuin Toyota haltuun.

Viittasin lähinnä tuohon testikuljettajan paikkaan aluksi eli jos Toyota tulisi mukaan 2016 niin se ajaisi ensi vuoden testiä, aivan kuten Hyundai viime vuonna. Mikolla on kuitenkin kokemusta Fordilta ja Citroenilta ja kun Mikko tunnetaan rallisirkuksen yhtenä parhaista autonkehittäjistä niin kyllähän Mikon kokemus on isossa roolissa, jos ja kun Toyota kokenutta kuljettajaa tiimiinsä etsii. Ja Tommi tottakai mukana projektissa vahvasti, testikuljettajana ja mentorina, aivan kuten Carlos Sainz VW:n projektissa ennen kuin saksalaiset MM-sarjaan mukaan liittyivät.

Mitäs näitä muita huhuja automerkeistä olikaan ilmoilla? Eikö Fiatin paluusta myös ole huhuttu? Peugeotin comeback jos Citroen satsaa ratapuolelle 2016 vuodesta eteenpäin?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toyotalle Mikko vielä, hmmm. En usko, ehkä tutkapariksi jollekin uudelle huipulle mutta en jaksa uskoa että viime vuosien näytöillä otetaan näin isoa uutta nimeä kuin Toyota haltuun. Östberg, Neuville, Meeke ja siihen Hirvonen kirittäjäksi, ehkä. Enempää optimistinen en pysty olemaan vaikka Mäkinen olisi tallipäällikkönä. Taitaa Esapekka Lappikin ottaa ennemmin huippupaikan tulevina parina vuonna kuin Mikko, katseet kääntyy jo seuraavaan sukupolveen.
Noista mainituista nimistä tosin Chris Meeke on Mikkoakin vanhempi, eli vaikka nyt Jyväskylässä taas hyvin kulkikin niin mikään uuden sukupolven huippu hän ei Mikkoon verrattuna ole.

Saa nähdä miten käy, potentiaalinen takavuosien maailmanmestari Hirvonen on valitettavan tasaista harmaata massaa varsinkin nykyään. Taitaa olla selvä jo Mikolle itselleenkin että mestaruussaumat ovat olleet ja menneet jo aikanaan hyvällä kalustolla Loebia vastaan taistellessaan, ja se varmasti syö omalta osaltaan parasta terää nyt uran ehtoopuolella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Noista mainituista nimistä tosin Chris Meeke on Mikkoakin vanhempi, eli vaikka nyt Jyväskylässä taas hyvin kulkikin niin mikään uuden sukupolven huippu hän ei Mikkoon verrattuna ole.
Totta, Meeke onkin näköjään jo 35v, ajattelin lonkalta hänet noin viisi vuotta nuoremmaksi. Enneminkin tarkoitin huipulle nousseita uusia nimiä kuin nuoria uusia nimiä. Nopea vilkaisu Wikipediaan niin Meeke voitti tosiaan 2009 IRC mestaruuden ja oli silloin jo 29v, siitä hiljalleen alkoi kärkkymään WRC-paikkaa ja sitten tuli haastava Mini porjekti tuli eteen, joten hyvin nousujohteista ura on ollut ja ehkä nyt nähdään vasta todellista potentiaalia kun on voittaja-auto alla. Rallissahan monesti tullaan huipullle vasta kun on marinoiduttu muutamia vuosia jossain pienemmissä luokissa kuten IRC:ssä tai vastaavissa kuvioissa. Onhan noita todella nuoriakin jotka kolkuttelee jo varhain isojen tallien ovia ja Esapekan toivoisi olevan sellainen.

_
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Esapekka Lapin olettaisi kuuluvan VW:n tulevaisuuden suunnitelmiin, Skodalla kun mies tällä hetkellä ajaa.

Edit. Hups, korjataanpa nopeasti, toki Lappi Skoda Motorsportin palkkalistoilla.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vielä tuosta Jyväskylästä niin aika turhaa vaatia Mikolta paikkaa kolmen parhaan joukossa. Näyttäkää mulle ralli missä Ford on ollut edes lähellä Volkkareita? Sen sijaan Meeke pamautti Citroenilla kaksi ja puoli päivää lähes samaan tahtiin Volkkari-kaksikon kanssa ja siihen leikkiin ei Fordilla ollut asiaa, ei vaikka kuka olisi siellä ratin takana ollut.

Kyllähän se alkaa olla niin että Ford on tippunut jo kyydistä kun talli toimii käytännössä yksityistallina ilman tehtaan tukea ja sponsoritilanne on sellainen että tallin talouskin on huonompi kuin koskaan. Vielä viime kaudella pystyivät haastamaan Citikan vauhdissa kun Citroenkin näyttää vähän "luovuttaneen" Loebin lähdön jälkeen ja vauhti on kaukana siitä mitä se oli huippuvuosina, mutta nyt näyttää että Citikkakin on kirinyt takaisin Fordin ohi ja myös Hyundai on alkanut löytää sen verran vauhtia että jos vaan Hänninen ja Neuville saisivat autot pysymään ojien välissä niin olisivat hekin jatkuvasti Fordien edellä.

Hirvosella näyttää kyllä nyt olevan itseluottamuksen kanssa ongelmia kun olemuskin on jotenkin niin luovuttaneen oloinen. En tiedä vaikuttiko se Jyväskylän paha ulosajo muutama vuosi sitten vai liian monta tappiota Loebille, mutta ei Hirvonen enää ole viime kausina yltänyt lähellekään parastaan. Citikallekin pääsi vähän huonoon aikaan kun talli tosiaan vähän alkoi vähentää panostustaan Loebin lopettamisen jälkeen, eikä tuo ranskalaisten kehittämä auto tainnut oikein koskaan istua Hirvosen käteen kuten Ford parhaimmillaan mistä seurasi se että viimeinenkin itseluottamus hävisi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
ADAC Rally Deutschland eli suomennettuna Saksan ralli on käynnissä.Jo torstaina nähtiin äksööniä testierikoiskokeella:

Neuvillen lipsahdus shakedownissa

Eka pätkä ajettuna, Latvala toiseksi nopein, vain 0.4 sec jäi tiimitoveristaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eka pätkä ajettuna, Latvala toiseksi nopein, vain 0.4 sec jäi tiimitoveristaan.

Ogier-Latvala kaksinkamppailu tulee tästä(kin) kisasta. Kahden EK:n jälkeen Ogier johtaa Latvalaa 2.1 sekunnilla. Mikkelsen kolmantena on jäänyt jo 17.3 sekuntia Ogierista.
 

Sambody

Jäsen
Ogier-Latvala kaksinkamppailu tulee tästä(kin) kisasta. Kahden EK:n jälkeen Ogier johtaa Latvalaa 2.1 sekunnilla. Mikkelsen kolmantena on jäänyt jo 17.3 sekuntia Ogierista.

Hirvosen kommentti kakkos ek:n jälkeen kiteyttää tilanteen hyvinkin osuvasti.

Noiden kahden perässä olemme ihan turisteja, Hirvonen murjaisi.

Sarjan paras auto ja kaksi parasta kuskia at the moment on muiden kannalta suhteellisen masentava yhtälö.
 

Paulig

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ysit, JoKa
WRC:n ralliradion mukaan Ogier ajanu ulos. Eksyny viinitarhoille, eikä löydä takaisin reitille enää?
Ogier may have slipped from one vineyard road onto another below. Tracking shows him Polo stopped again
Latvala ainakin ekana maalissa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Latvala ainakin ekana maalissa.

Mikkelsen, Östberg sekä Hirvonen maalissa myös joten ilman mitään tekniikan sekoilua Ogierin kisa on käytännössä pilalla.

Hirvosen vauhti ei taas(kaan) vakuuta, nyt pysyy jopa tallikaveri Evans vauhdissa. Neuville myös nopeampi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös