Raipe, Joppe, Pulu ja Mikke Kanadassa 2011 eli Suomen otteet nuorten MM-kisoissa.

  • 139 336
  • 457

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kukas Suomella on tänään maalissa? Itse toivoisin Ullbergia maalinsuulle, mutta eiköhän Raipe valitse mainiosti pelanneen Aittokallion. Tärkeä Tsekki-peli tosin on heti huomenna, tuskin Aittokallio pelaa kuitenkaan molempia pelejä.
 

Nagyanya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Liverpool, Detroit Red Wings
Kukas Suomella on tänään maalissa? Itse toivoisin Ullbergia maalinsuulle, mutta eiköhän Raipe valitse mainiosti pelanneen Aittokallion. Tärkeä Tsekki-peli tosin on heti huomenna, tuskin Aittokallio pelaa kuitenkaan molempia pelejä.
Jostain olin lukevani jotta jokainen joukkue valitsi kisojen alussa kaksi ns.pelaavaa maalivahtia ja kolmas on ainoastaan loukkaantumisten varalla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mistähän pystyy muuten seuraamaan kisojen pistepörssiä? Allkaa Huberdeaut ja muut jo kohta karata Granlundilta jos ei pistetahti muutu.

Totta, mutta pistekakkonen Kuznetsovkin oli ennen eilistä ottelua pisteissä 0+0 ja en kauheasti antaisi painoarvoa näille pisteille vaikka ne toki historiankirjoihin jääkin. Huberdeau on kyllä hyvä pelaaja ja pelannut hyvin sekä tasaisesti koko kisat.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Mikäs Riikolan on? Saattaa myöhemmin tulla suuria ongelmia, jos joudutaan lopputurnaus vetämään viidellä pakilla+Kuronen stunttaamassa.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiko olla ärsyttävämpää kuin tuo Donskoin mailan hakkaaminen jäähän. Palaa hihat niin pahasti, kun samantien kiekosta luovuttuaan alkaa hirveä hakkaaminen ja ei lopu ennen kuin kiekko on takaisin lavassa. Tietysti se on joskus hyvä tapa ilmottaa missä on, tilanteen mukaan, mutta kyllä se puhe nyt vaan toimii paremmin. Erityisesti tuo häiritsee kun tuon vielä kuulee, SM-liigassa tuskin kuulisi. Harrastaako muuten samaa Kärpissäkin?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Mäkinen ja Ruuttu jättivät Tanska-pelin kesken. Ensinmainittu taisi saada kiekon käteensä, jälkimmäinen taas mailan leukaansa. Toivottavasti ainakin Mäkinen olisi pelikunnossa illalla, muuten alkaa olla pakeista tosissaan pulaa.
 

d2uce

Jäsen
Voiko olla ärsyttävämpää kuin tuo Donskoin mailan hakkaaminen jäähän. Palaa hihat niin pahasti, kun samantien kiekosta luovuttuaan alkaa hirveä hakkaaminen ja ei lopu ennen kuin kiekko on takaisin lavassa. Tietysti se on joskus hyvä tapa ilmottaa missä on, tilanteen mukaan, mutta kyllä se puhe nyt vaan toimii paremmin. Erityisesti tuo häiritsee kun tuon vielä kuulee, SM-liigassa tuskin kuulisi. Harrastaako muuten samaa Kärpissäkin?

Saman panin minäkin merkille. En tiedä hakkasiko Kanada ja USA-peleissä, mutta tänään kyllä naputus kuului kokoajan, kun jollain muulla oli kiekko. Muutenkin vähän vaisumpi peli Donskoilla tänään.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Saman panin minäkin merkille. En tiedä hakkasiko Kanada ja USA-peleissä, mutta tänään kyllä naputus kuului kokoajan, kun jollain muulla oli kiekko. Muutenkin vähän vaisumpi peli Donskoilla tänään.

Kyllä se hakkaa joka pelissä. Eikä hakkaa edes sen takia, että haluaisi koko ajan kiekkoa, vaan ilmoittaa sillä olinpaikkansa. Ärsyttävää kyllä, mutta tuskin se kanssapelaajia ärsyttää, kun sitä on tehnyt iät ja ajat. Kärpissäkin sama homma.

Itse en kestäisi moista naputtamista, mutta enpä jääkiekkoa ammatikseni pelaakaan.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
Voiko olla ärsyttävämpää kuin tuo Donskoin mailan hakkaaminen jäähän. Palaa hihat niin pahasti, kun samantien kiekosta luovuttuaan alkaa hirveä hakkaaminen ja ei lopu ennen kuin kiekko on takaisin lavassa. Tietysti se on joskus hyvä tapa ilmottaa missä on, tilanteen mukaan, mutta kyllä se puhe nyt vaan toimii paremmin. Erityisesti tuo häiritsee kun tuon vielä kuulee, SM-liigassa tuskin kuulisi. Harrastaako muuten samaa Kärpissäkin?

Jonkin verran, muttei mun mielestä niin paljoa kuin tuolla.

Jessus tuota Armian maalia. Löysä makarooni liukuu maalin eteen eikä viitsi edes tehdä laukaisuliikettä kun irroittaa vaan rystyn yläpesään. Tuulettamaankaan ei vaivaudu. Väärin tehty, väärin tuulettamatta jätetty.

Oikeasti hieno maali, ehdoton suosikki tämän päivän kymmenestä.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Aivan turha ketju. Tai siis ei ole, mutta sellaiseksi se muuttuu/muuttui taas. 70% kinastellaan Armiasta, 25% kehutaan vain omia ja loput prossat on oikeille realisteille. Kaikki polveutunee siitä kun tappiosta palsta syttyy eniten. Onnistumisien tullessa se on väkisin ollut vain oman joukkueen ukon ansiota. Oma ketju näille niin muualta voi lueskella niitä oikeati kiinnostavia asioita.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllä se hakkaa joka pelissä. Eikä hakkaa edes sen takia, että haluaisi koko ajan kiekkoa, vaan ilmoittaa sillä olinpaikkansa. Ärsyttävää kyllä, mutta tuskin se kanssapelaajia ärsyttää, kun sitä on tehnyt iät ja ajat. Kärpissäkin sama homma.

Itse en kestäisi moista naputtamista, mutta enpä jääkiekkoa ammatikseni pelaakaan.

Toihan on ihan kätevää ja vielä parempaa kun kaikki muutkin hakkaisi koko ajan jäähän ja siitä voisi sitten aina hakkaustyylistä tunnistaa kuka on missäkin..
 
Sanoisin, että Raipen kuuluu reagoida tuohon kurittomuuteen, mikä näkyy ylipitkinä vaihtoina ja jatkuvana mailan hakkaamisena. Lisäksi Raipella pitäisi olla sen verran silmää, että ketjuja muokkaillaan uusiksi. Ei pidä sokaistua viimeisen erän maaleista ja elää harhaluulossa, että ykkösketjun peli toimii, kun se onnistui tekemään neljä maalia päätöserässä, ottelun oltua jo aikoja sitten ratkennut.
Muuttaisin ykkös-ja kakkosketjut seuraavanlaisiksi.
Salomäki-MiG-Armia
Donskoi-MaG-Pulkkinen

Enkä laittaisi pahakseni, vaikka Donskoi siirrettäisiin alempiin ketjuihin tai vaikka katsomoon. Peli tuskin kärsisi, vaikka Donskoin tilalla kokeltaisiin esim. Hännikäistä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika mautonta hommaa Pulkkiselta pelin lopussa kalastaa vain itselle lisää maaleja, kun vastustaja oli jo tyrmätty muiden kaverien osumilla. Varsinkin viimeinen, kun vetää käytännössä summerin soidessa ja itse näyttää ensimmäisenä, että puhelimeen, puhelimeen, MÄ haluan viidennen maalin.

Henkistä kasvuvaraa on.
 

Nagyanya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Liverpool, Detroit Red Wings
Aika mautonta hommaa Pulkkiselta pelin lopussa kalastaa vain itselle lisää maaleja, kun vastustaja oli jo tyrmätty muiden kaverien osumilla. Varsinkin viimeinen, kun vetää käytännössä summerin soidessa ja itse näyttää ensimmäisenä, että puhelimeen, puhelimeen, MÄ haluan viidennen maalin.

Henkistä kasvuvaraa on.
Se mitään mautonta ole. Maalintekijä haluaa tehdä maaleja, oli tilanne mikä tahansa. Tärkeää Suomen kannalta jotta Pulkkinenkin alkoi osumaan.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On siinä silti eroa, onko se maalintekemiseen vaadittava itseluottamus itsellä vai pitääkö tilaisuuden tullen yrittää väkisin kaikilla keinoilla saada oma tilasto mahdollisimman imartelevaksi. Enemmän tuo mielestäni kertoo, että Pulkkisella on paniikkia lähentelevä hätä saada niitä maaleja tauluun, ettei tulisi haukkuja. "Viis maalii hei!"

Kyllähän tossa jääkiekon kuuluisaa koodistoa rikottiin vähän samaan malliin kuin Gustafsson kuuluisalla aikalisällään.
 

Nick Neim

Jäsen
Aika mautonta hommaa Pulkkiselta pelin lopussa kalastaa vain itselle lisää maaleja, kun vastustaja oli jo tyrmätty muiden kaverien osumilla. Varsinkin viimeinen, kun vetää käytännössä summerin soidessa ja itse näyttää ensimmäisenä, että puhelimeen, puhelimeen, MÄ haluan viidennen maalin.

Henkistä kasvuvaraa on.

Mä ensiksi jo ajattelin viestin olleen täysin kieli poskessa heitetty, mutta en muutamaan kertaan luettuani siitä mitään vihjettä löytänyt.

Jo nyt vittu on kumma jos ei vikoilla sekunneillakaan saa laukoa maalia kohti ilman, että arvostellaan ja haukutaan. Henkistä kasvua tuon perusteella? Vitut sanon minä. Veto kuitenkin lähti sinisen jälkeen ja kiekko meni kaiken lisäksi maaliin -> väärin tehty?? Maalihan jäi kiinni jostain 0.5 sekunnista, eli ei se vetokaan lähtenyt summerin soinnin jälkeen, tai ei ainakaan räikeästi.

Välillä mä en vaan ymmärrä, jotkut kommentit tuntuvat ihan käsittämättömiltä. Ja tämäkin mielipide naapurileiristä, eli värilaseja ei silmillä ole.

P.S. Olisitko ollut samaa mieltä, mikäli Barkov olisi yrittänyt kaunistella tilastojaan viime hetken laukaisulla? Tai etkö koskaan ennen ole nähnyt laukausta viime sekunneilla?
 

Jagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Ei tuota lopun episodia kannata nyt suurennella. Ihan ymmärrettävä reaktio junioripelaajalta. Itsekin innostuin siitä maalista vaikka peli oli jo 10-1 .

Tanska ei kyllä muuten ollut minkäänlainen mittari. Armian pehmeitä käsiä oli mukava katsella. Samoin Pulun apinan tippuminen toivottavasti kantaa tulosta myös tärkeimmissä peleissä. Salomäki jatkaa hyvää peliään. Tärkeä pelaaja Suomelle tällä hetkellä. Toivottavasti sieltä pelaajat nyt kuntoutuvat viimeistään puolivälierään
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kyllähän tossa jääkiekon kuuluisaa koodistoa rikottiin vähän samaan malliin kuin Gustafsson kuuluisalla aikalisällään.

Onneksi vastassa oli Tanska, he todennäköisesti osaavat ottaa tämän asian vähän rennommin. Linkki videoon, jossa tanskalaispelaajat pelleilevät.

Onhan se tietysti tavallaan totta että tilanteen ollessa 10-1 on vähän vastustajaa halventavaa hakea vielä maalia, mutta kyllä mä Pulkkistakin ymmärrän, sillä viisi maalia missä tahansa pelissä on aina huikea suoritus ja varmasti mies itsekin on ollut kohtuu euforisessa mielentilassa apinan pudottua komeasti niskasta.
 

Katto

Jäsen
On siinä silti eroa, onko se maalintekemiseen vaadittava itseluottamus itsellä vai pitääkö tilaisuuden tullen yrittää väkisin kaikilla keinoilla saada oma tilasto mahdollisimman imartelevaksi. Enemmän tuo mielestäni kertoo, että Pulkkisella on paniikkia lähentelevä hätä saada niitä maaleja tauluun, ettei tulisi haukkuja. "Viis maalii hei!"

Kyllähän tossa jääkiekon kuuluisaa koodistoa rikottiin vähän samaan malliin kuin Gustafsson kuuluisalla aikalisällään.

Osa näistä jääkiekon "kuuluisista" koodistoista on kyllä ihan pelkkää kaksinaismoralismia ja täyttä paskaa.
Jääkiekossa tarkoitus on tehdä maaleja, eikä saada mitään tyylipisteitä. Sitten voi siirtyä vaikka taitoluistelun puolelle jos ei miellytä maalintekoyritykset!
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Ja tämän kuuluisan KOODISTON mukaan Suomen olisi kuulunut hävitä peli, sillä onhan se erittäin epäreilua voittaa heikompi vastustaja. Rikkoo KOODISTOA vahvasti.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jo nyt vittu on kumma jos ei vikoilla sekunneillakaan saa laukoa maalia kohti ilman, että arvostellaan ja haukutaan. Henkistä kasvua tuon perusteella? Vitut sanon minä. Veto kuitenkin lähti sinisen jälkeen ja kiekko meni kaiken lisäksi maaliin -> väärin tehty?? Maalihan jäi kiinni jostain 0.5 sekunnista, eli ei se vetokaan lähtenyt summerin soinnin jälkeen, tai ei ainakaan räikeästi.

Mun mielestä tuollaisessa rökälevoiton loppusekunneilla ei ole enää sankaruutta jaossa. Tämän pelin olivat jo Suomelle naulanneet mm. Salomäki ja Pokka. Armiakin sai heittää rystyllä aika ilmaiseksi sisään, koska peli loppu aika lailla 5-1-sinettiin.

Pulkkisen viidennessä ei ollut kyse voittamisesta tai häviämisestä. Niissä tapauksissa on ymmärrettävää, että käytetään pikkusikaakin, mutta kyllä tässä tapauksessa peli oli selvä.

Laajemman ajatuksen saa siitä, että jos henkilökohtainen maalitilasto on noin räikeästi pelaajan mielessä, niin se saattaa olla joukkuepelistä pois. Lisäksi pelaaja saattaa pelata kuin jotain juhlapistettä metsästäen, mikä usein johtaa vain pisteettömään putkeen. Ehkä tämä liiallinen maalinälkä juuri jumittaa Pulkkista eikä hänestä toistaiseksi ole ollut niissä kovimmissa paikoissa ratkaisijaksi. Vaikka nyt saattoi sekin aueta. Aika näyttää.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Pulkkisen viidennessä ei ollut kyse voittamisesta tai häviämisestä. Niissä tapauksissa on ymmärrettävää, että käytetään pikkusikaakin, mutta kyllä tässä tapauksessa peli oli selvä.

Laajemman ajatuksen saa siitä, että jos henkilökohtainen maalitilasto on noin räikeästi pelaajan mielessä, niin se saattaa olla joukkuepelistä pois. Lisäksi pelaaja saattaa pelata kuin jotain juhlapistettä metsästäen, mikä usein johtaa vain pisteettömään putkeen. Ehkä tämä liiallinen maalinälkä juuri jumittaa Pulkkista eikä hänestä toistaiseksi ole ollut niissä kovimmissa paikoissa ratkaisijaksi. Vaikka nyt saattoi sekin aueta. Aika näyttää.

Aina pitää varmaan jotain valittamista keksiä. Olisihan se nyt ollut komea päätös pistää vielä se viides maali sisään, kun peliaikaa oli jäljellä alle neljä sekuntia. Ja tuskin siellä kukaan päättää tuomarien puolesta katsellaanko videolta vai ei. Olisi mennyt varmaan moni ennätys rikki sillä maalilla. Tieskö meni jo tuolla neljällä. Ja sitä paitsi Pulkkinen pelasi kolmannen erän ihan sitä samaa peliä kuin koko turnauksen, ainoa ero että nyt upposi lähes joka paikasta. Ja ihan samalla lailla Pulkkinen petasi paikkoja ketjukavereilleen kuin aiemminkin.

Pääasia kuitenkin on, että ykkösketju sai pelinsä vapautettua ja sen takia niitä maaleja tahdottiin tehdä oikein urakalla, koska aiemmat 8 erää oli ollut tehokkuuden suhteen väkinäisiä. Jos hanat olisi auennut jo aiemmin, olisi peluutus ollut varmasti Raipeltakin erilaista. Nyt näki selvästi, että ykkösketjun peliä haluttiin kunnolla uomiin ja tulosta taululle. Ottelun vikaan vaihtoonkin ohjeet oli, että "vielä ehtii yhden".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös