Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 907 366
  • 4 643

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Itse olen pitänyt sitä merkkinä mavessa, että silloin kun paino ei enää tule jaloista ylös vaan menee pelkästään selällä, niin silloin on liikaa painoa tangossa. Sama juttu kyykyssä, että liike rupeaa kaatumaan eteenpäin. Vaikeaa selittää, mutta itsellä tarvii vain olla se tuntuma että missä kohtaa liike menee halutulta lihakselta pelkäksi painon väkisin liikutteluksi.

Tuossa olisi itsellä kyllä vielä tosi paljon opettelemista että tätä sitten noudattaakin. Ja jos jotain ykkösiä joskus tulee testattua, niin en minä kyllä silloin näistä tekniikoista niin piittaa. Aika harvoin niitä kumminkin tekee, niin luulisi paikat kuitenkin kestävän.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mavessa taitaa lopulta olla tekniikoita niin monta kuin on miestäkin. Kun kyseessä on yleisliike, joka aktivoi kroppaa vähän kaikkialta, ei ehkä kannata tuijottaa liikaa kaverin tekniikkaan. Joku nostaa enemmän selällä, toinen jaloilla. Tietysti ne perustekniikan palaset pitää olla hanskassa tyyliin liikerata ja keskikropan tiukka paketti, mutta meinaan siis sitä, että meidän mittasuhteemme kun ovat vaihtelevaiset,vaikuttaa se varsinkin mavessa väkisinkin suoritukseen jollain tavalla. Mulla esim. on pitkät kädet, kohtalainen liikkuvuus takareisissä ja suht. vahva alaselkä, ja tulee hyödynnettyä näitä myös mavessa, eli enemmän vedän selällä kuin jaloilla.

Tässä ääriesimerkki pitkien käsien ja vahvan selän hyödyntämisestä. Muistuttaa muutoinkin omaa treeniäni, kun ilmaa paitaa syljeskelen aina aluksi pitoa kenkiin. Siinä on viiskymppiset toimisto-Kaisut ihmeissään säärenloitontajillaan ja steppereillään. Myös treenin loppupuoli on esimerkki aloittelijoille siitä, miten homma hoidetaan ekasta päivästä alkaen. Kohdassa 4.45 näkyy se, mihin pyritään ainakin isojen liikkeiden osalta. Mieluiten myös ojentajia treenatessa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Juu siis ihan täysin samoilla linjoilla olen tuosta, että jokainen reenatkoon just sillä tavalla mikä itsestään tuntuu hyvältä. Mua ärsytti kerran se että eräs kaveri rupesi juuri neuvomaan tätä mavetekniikkaa mulle, vaikken mitään ollut kysynyt. Koitin sitten selittää että saan tällä tavalla tuntumaan sen parhaiten selässä mitä tässä haenkin, mutta ei se oikein kun siinä on mukamas just se joku tietty tekniikka miten se pitää mukamas tehdä....

Sama juttu SJMV:ssä, että sen saa menemään sinne takareisille, niin itse sen parhaiten tietää että koska osuu. Ja eikös muuten sama kaveri joskus tässäkin ruvennut neuvomaan. Olikohan se joku että jalkoja pitäisi muka koukistaa jotenkin, vai miten se oli. Että se on mukamas oikein. Mutta kun ne takareidet huutaa minulla hoosiannaa just tällä tavalla, miten nyt teen niin minkä fackin takia mun pitäisi tätä tekniikkaa silloin muuttaa.

On suht koht rasittavaa kuunnella näissä(kin) asioissa niitä paasaajia. Mutta neuvoa on kokeneemmilta kuitenkin hyvä joskus osata kysyä, jos ei itse jotain ymmärrä tai osaa. Hyvä vaan jos löytää semmoisia ihmisiä jotka ymmärtävät tuon ym. asian.

Ajan kanssa ja tekemällä sekä kokeilemalla olen ainakin itse löytänyt semmoisen tavan reenata mikä itsestäni tuntuu mielekkäältä. Ja näin on hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Maastaveto ja kyykky ovat helppoja liikkeitä, kun muistaa mavessa olla pyöristämättä alaselkää ja kyykyssä ei anna polvien mennä varpaiden ylitse. Noilla neuvoilla on pysynyt paikat kunnossa, eikä ole polvet tai selkä vihoitelleet juuri ollenkaan. Tosin kumpaakaan liikettä en enää tee, kun kohdistetut kissanpesuliikkeet ovat paljon mukavampia.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mietin tuosta jalkakyykystä, että mitä foorumilaiset ovat mieltä mihin asti persuksen pitää tippua. Itse olen sen vienyt vähintään sen 90 asteen kulmaan. Joskus jos teen etukyykkyä niin siinä vien liikkeen niin alas kuin mahdollista.
 

Jeffrey

Jäsen
Mietin tuosta jalkakyykystä, että mitä foorumilaiset ovat mieltä mihin asti persuksen pitää tippua. Itse olen sen vienyt vähintään sen 90 asteen kulmaan. Joskus jos teen etukyykkyä niin siinä vien liikkeen niin alas kuin mahdollista.

Ei ole olemassa kuin yksi jalkakyykky, ja se on persus lattiaan. Kyllähän sitä salilla kaikenlaisia näkee, mutta nimensä mukaan kyykky tarkoittaa sitä, että mennään kyykkyyn. Mitä alemmaksi menet, sitä tehokkaampi ja luonnollisempi liike on. Mitä enemmän menet kyykkyyn, sitä vähemmän tarvitset painoja ja sitä kautta loukkaantumisriski putoaa merkittävästi.

Salilla tosiaan näkee kaikenlaista. Jengi vetää tankoon kauheat painot, ja hyvä kun polvissa tapahtuu edes pientä liikettä. Mun filosofian mukaan salille on täysin turha mennä tekemään huonoja toistoja, koska silloin ne lihakset vaan ei kasva ja koko homma on ajan hukkaa vaikka tangossa olisi maailmanennätys painot.

Silloin kun nyt mennään persiillä sinne ihan lattiaan, niin voi olla hyödyksi viedä perse kunnolla taakse. Samalla korkeakantaiset kengät tai vaikka kakkosnelonen kantapään alle voi olla hyödyksi, varsinkin jos oma nilkka on hieman huonosti liikkuva.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itsellä oli tuon maven kanssa juuri se ongelma, että selkä ei pysynyt millään suorassa. Tosi vaikeeta oli saada se tatsi siihen. Tänään kunhan sali tyhjenee niin teen jalkareenin ja jään testailemaan tosi pienillä painoilla tota mavea.

Ja tuo kyykky, mulle on sanottu, että 90 asteen kulmaan on hyvä vetää, mutta perse todellakin ihan sinne lattiaan asti? Kuinka selkä ja polvet nuo kestää, siinäkin ilmeisesti vaan pientä painoa sisään ja harjottelun kautta oikeeta tekniikkaa haltuun.
 

Jeffrey

Jäsen
Ja tuo kyykky, mulle on sanottu, että 90 asteen kulmaan on hyvä vetää, mutta perse todellakin ihan sinne lattiaan asti? Kuinka selkä ja polvet nuo kestää, siinäkin ilmeisesti vaan pientä painoa sisään ja harjottelun kautta oikeeta tekniikkaa haltuun.

Niinhän sitä usein sanotaan, mutta niin sanotaan paljon muutakin joka ei perustu mihinkään. Itse taas sanoisin, että polvet kestävät nimenomaan paremmin, mikäli niitä ei stopata siihen ysikymppiin. Ja kyllä se selkäkin kestää, kunhan sen suorassa pitää. Samalla kun menet ihan kyykkyyn asti, niin myös nuo keskivartalon tukilihakset kehittyy ihan toisella tavalla, ja tämä taas edesauttaa esimerkiksi selän hyvinvointia.

Ja nimenomaan, pientä painoa sisään ja peilin eteen tekniikkaa harjoittelemaan. Jos et ole kyykännyt, niin ei niitä painoja edes tarvitse. Ensin ihan kehonpainolla, sitten joku keppi niskaan ja tekniikka treeniä. Sitten vasta tanko ja pikkuhiljaa painoja.

Kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys on näissä asioissa se menestyksen salaisuus.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja tuo kyykky, mulle on sanottu, että 90 asteen kulmaan on hyvä vetää, mutta perse todellakin ihan sinne lattiaan asti?
Juu, nimenomaan näin. Paljon turvallisempaa polville liike mikä menee alas asti ja selkä suorana perse pitkällä. Tässä nimenomaan on ne pienet painot aluksi tärkeitä koska jos alhaalta punnerrat liian isoilla painoilla ja pyöristät alaselkää niin silloin on edessä iso selkäremontti.
Logiikkaa voipi hakea vaikka niinkin kaukaa miten ihminen on alun perin viettänyt aikaa paikoillaan, luonnollisin lepoasento on kyykky ja aikuisenkin pitäisi olla kuten taaperot eli laittaialla kyykyssä eikä kontillaan tai istumassa. Samoin kauko-idässä näkee että aikuiset on kyykyssä pitkiäkin aikoja, koska se on luonnollista, niillä onkin terveemmät selät kuin meillä länsimaalaisilla keskimäärin. Pelkkä oleminen kyykyssä pitkistää/venyttää mukavasti alaselkää ja sitä kannattaa tehdä joka ikinen päivä kotosalla. Vielä tarkennuksena lepokyykky on siis kantapäät maassa, mikä hulluinta moni ei edes nykyään pysty olemaan siinä asennossa johtuen huonosta selästä.

Youtube squat-haun ensimmäinen tulos on kelpo fitness-kyykkyohje missä käydään läpi virheliikkeetkin.
How to Perform the Squat - Proper Squats Form & Technique - YouTube

_
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin no kaikilla se selkä ei pysy suorana kun menee todella alas, joten silloin liike kannattaa jättää siihen 90 asteen kulmaan.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kreatiinin käytöstä kokemuksia? Itse tuossa taannoin pohdin, että pitäisikö sitä lähteä kokeilemaan kreatiinin käyttöä, kun kyseessä on kuitenkin lisäravinne eikä mikään laiton/haitallinen lisäaine. Kuitenkin syy siihen, miksi laitoin kreatiinisuunnitelmat toistaiseksi jäihin, oli se, ettei kahvin käyttöä muka suositella kuurin aikana. Nyt olen kuitenkin pärjännyt silloin tällöin yksittäisiä päiviä ilman kahvia, joten sitä alkoi pohtimaan, että alottaisikohan kreatiinin käytön sittenkin. Entäs alkoholin käyttö viikonloppuisin kreatiinikuurin aikana?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kreatiinin käytöstä kokemuksia? Itse tuossa taannoin pohdin, että pitäisikö sitä lähteä kokeilemaan kreatiinin käyttöä, kun kyseessä on kuitenkin lisäravinne eikä mikään laiton/haitallinen lisäaine. Kuitenkin syy siihen, miksi laitoin kreatiinisuunnitelmat toistaiseksi jäihin, oli se, ettei kahvin käyttöä muka suositella kuurin aikana. Nyt olen kuitenkin pärjännyt silloin tällöin yksittäisiä päiviä ilman kahvia, joten sitä alkoi pohtimaan, että alottaisikohan kreatiinin käytön sittenkin. Entäs alkoholin käyttö viikonloppuisin kreatiinikuurin aikana?

Mä en digannut tuosta kreatiinin tuomasta ylimääräisestä "turpeudesta". Varmaan tämä on yksilöllistä, että miten vaikuttaa. En mä kreatiinia mitenkään dissata halua, toki voi käyttää, jos siltä tuntuu, mutta itse koin loppupeleissä varsin turhaksi jutuksi.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kreatiinin käytöstä kokemuksia? Itse tuossa taannoin pohdin, että pitäisikö sitä lähteä kokeilemaan kreatiinin käyttöä, kun kyseessä on kuitenkin lisäravinne eikä mikään laiton/haitallinen lisäaine. Kuitenkin syy siihen, miksi laitoin kreatiinisuunnitelmat toistaiseksi jäihin, oli se, ettei kahvin käyttöä muka suositella kuurin aikana. Nyt olen kuitenkin pärjännyt silloin tällöin yksittäisiä päiviä ilman kahvia, joten sitä alkoi pohtimaan, että alottaisikohan kreatiinin käytön sittenkin. Entäs alkoholin käyttö viikonloppuisin kreatiinikuurin aikana?
Itse olen käyttänyt ja useissa palkkareissahan kreatiini on jo valmiina. Siinä mielessä kokeilemisen arvoinen että hinnaltaanhan kreatiini on melkein ilmaista, jos vertaa muihin lisäravinteisiin. Eikai se alkoholi sen enempää haittaa vaikka kuuri olisi päällä, samat haitat siitä tulee ilmankin kreatiinia. Kai näistäkin toki jotain tutkimuksia on, itsellä kahvia menee yksi kuppi päivässä, ei koskaan enempää eikä vähempää ja tiedän kyllä koempiakin kahvin juojia ketkä kreatiinia tankkaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Minulla kreatiini toimi niin, että kyllä ihan oikeasti huomasi että treeniin sai lisää tehoa. Ne pari viimeistä toistoa, mitkä ei muuten olisi ylös tulleet niin tuolla kreatiinikuurilla ne tuli. Nestettähän se keräsi aika reippaasti kehoon ja tuli jokunen kilo ylimääräistä painoa.

Ja kahvia join samalla, eikä ollut mitään vaikutuksia minulle.

Loppupeleissä enpä tuosta nyt kumminkaan semmoista hyötyä koe, että toista kertaa sitä (olikohan se 3 kuukauden) satsia rupeaisin vetämään. En siitä pöhötyksestä oikein tykkää.

Itse kokeilemalla näistä aina parhaiten selvän ottaa.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Kahvihan on tunnetusti kohtuullisen vahva diureetti ja kreatiini käsittääkseni perustuu nestepöhöön. Kreatiini sitoo vettä lihaksiin ja jos kropassa ei ole tarpeeksi nesteitä niin hyötyjä ei synny. Näin ollen kahvia voi kyllä juoda, mutta sitten avainasemassa on ihan puhtaan veden nauttiminen, jota pitäisi lisätä sen mukaan mitä enemmän kahvia juo. Korjatkaa toki joku jos olen väärässä tai hakoteillä.

Itse käytän palkkarissa kreatiinia ja etenkin "kuurin" alussa tuntui olevan hyötyä sarjakestävyyteen. Placeboa tai ei niin kreatiinin käyttöä olen tottumuskesta jatkanut jo pitkään. Netistä löytyy paljon dataa kreatiinista jota kannattaa vilkaista. Varmaan yksi tutkituimmista lisäravinteista ja yksi käytetyimmistä samalla, joten kai siitä ainakin joillekkin hyötyjä on.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse käytin kreatiinia kesällä, jolloin treenasin suht kovaa salilla ja juoksupolulla. Ainakin tulokset nousivat hyvin myös juoksussa, mutta silloin oli myös hyvä ohjelma ja hiilaria tuli syötyä aika paljon. Plaseboa tai ei, niin kokemuksieni mukaan ihan toimivaa. Lihastohtori sanoo, että jos hänen pitäisi yksi lisäaine valita, niin se olisi kreatiini ja tuossa linkki hänen blogikirjoitukseen aiheesta: Ravintolisät lihaskasvussa. Osa I: paras A-ryhmä | Lihastohtori Lihastohtorin blogikirjoituksia kannattaa muutenkin lueskella. Sieltä löytyy paljon kirjoituksia olennaisista asioista saliharjoitteluun liittyen, jotka perustuvat tieteelliseen näyttöön, eikä "gurujen" paskanjauhantaan. Ovatko muut palstalaiset lukeneet vielä tuon kirjan? Itse olen kohta kirjan lukenut läpi, mutta ei sieltä nyt hirveästi uutta asiaa tullut, vaikka kovasti tuo mainosti, että sieltä löytyisi paljon uutta. Asiaahan se kuitenkin oli ja suosittelen kovasti etenkin aloittelijoille.

Kyykystä vielä sen verran, että niin alas kuin menee ja perustelut tuossa tulikin.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kävin tuossa jutustelemassa fysioterapeuttini kanssa. Hän sanoi mulle, että mun ei kannattais ton oikeen jalan kanssa kyykätä ollenkaan, kun on tollanen mikä on. Mielummin teen sen tilalla jotain muuta kuulemma. Saman keskustelun kävin hänen kanssaan noin vuosi sitten, eikä mielipide ollut muuttunut. Eilen kokeilin tangolla ilman painoja kyykkyä, yllättävän hyvältä se tuntui, mutta en tiedä mitä tässä nyt pitäisi ajatella.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Lueskelin tuossa kesken luennon mitä porukka oli tänne kirjoitellut, kun oli pitkästä aikaa noussut ketju etusivulle. Olen kerran aikaisemmin tähän ketjuun kirjoittanut ja silloin kysyin palstalaisten kokemuksia Serious Massista versus Mutant Mass. Jälkimmäisenä mainittua vedin säkillisen, nyt on kolmas menossa vakavaa massaa ja täytyy kyllä kehua. Massanlisääjänä erinomainen ja toimii, ainakin minulla.

Oli mulla muutakin asiaa. Itse aloitin salilla käymisen heinäkuun ensimmäisenä päivänä viime kesänä ja edelleen käyn, säännöllisesti sen neljä kertaa viikossa. Mittaa on meikäläisellä erittäin vaatimattomasti, pari senttiä yli 165, joten lähtökohdat ovat hieman erilaiset kuin muilla. Painoa ei todellakaan ollut kesällä paljoa ja siihen on tullut lisää 15 kiloa tämän 7 kuukauden aikana, aluksi nopeammin ja ajan mittaan koko ajan hidastuen. Vaaka näyttää seitsemääkymmentä kilogrammaa ja täytyy kyllä sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen omiin suorituksiini ja salille on lähes poikkeuksetta edelleen kiva mennä.

Lyhyen vartaloni vuoksi olen aina kärsinyt siitä, etten ole ollut erityisen vahva, vaikka urheilutaustaa onkin sekä sitä kautta lihaskunto on ollut joskus jopa erinomaisessa kunnossa. Kuitenkin lukion aikana jäi urheilu pois ohjelmasta käytännössä kokonaan ja lähes viitisen vuotta tuli pelleiltyä ympäri ämpäri Helsinkiä ja Suomea alkoholin kanssa läträtessä ilman urheilua, jos ei koululiikuntaa lukiossa lasketa. Tein kuitenkin ensimmäisen korkeakouluvuoteni jälkeen päätöksen, että tulevaisuudessa olisi kiva olla oikeasti vahva ja pystyä vanhempana tekemään asioita, jotka vaativat vähän voimaa. Ihan kauppakassien kantamisesta lähtien, kun joskus toivottavasti joutuu useammalle naamalle ruokaa kantamaan.

Se kuitenkin alustuksesta. Minäkin ajattelin jakaa teille oman ohjelmani, jonka olen kehitellyt itse tietysti käyttäen erilaisia lähteitä apunani, mutta pääasiassa henkilökohtaisen soveltuvuuden olen kokeillut itselläni täysin itse. Viime kesänä kaverini (personal trainer) auttoi minut alkuun tekniikoiden sun muun suhteen ja heidän palveluitaan voin kyllä suositella jokaiselle, joka vähänkin epäilee omaa tekniikkaansa.

Oma ohjelmani sisältää kolme treeniä ja tosiaan käyn sen neljä kertaa viikossa salilla. Toistomäärät vaihtelevat säännöllisesti, mutta laitan tähän tämän ja tulevan viikon sarja*toisto-määrät. Osa teistä tulee varmasti ihmettelemään varsinkin treenikertaa numero kaksi, mutta avaan syyt siihen heti ohjelman perään. Minä en itse välttämättä tätä ohjelmaa suosittelisi kenellekään.

Treeni 1 Rinta sekä hauis

Penkkipunnerrus käsipainoilla 4x8
Vinopenkki tangolla 4x8
Flyes käsipainoilla 3x12
Pullover tangolla (otin uutena liikkeenä juuri) 3x10

Ylätalja kapealla vastaotteella 2x15 (lämmittely)
Hauiskääntö istuen käsipainoilla 3x10
Scott-hauiskääntö tangolla 3x10
Hauikset taljassa 1x12, 1x15, 1x20 pienentäen painoja seuraavan sarjaan

Kahden treenikerran jälkeen vaihdan hauisliikkeissä normaalin hauiskäännön ja Scott:n päittäin niin, että teen hauiskäännöt seisten tangolla sekä Scott-hauiskäännöt käsipainoilla.

Treeni 2 Etureidet, olkapäät, ojentajat

Kyykky 4x6
Jalkaprässi 4x10
Pohkeet kahdella eri liikkeellä 3x10 (yhteensä kuusi sarjaa)

Pystypunnerrus käsipainoilla 4x8
Vipunostot sivulle 3x8
Pystysoutu 3x8

Dippi 4x10 (lisäpainoilla)
Penkkipunnerrus kapealla otteella 3x8
Ranskalainen punnerrus 3x8
Ojentajapunnerrus niskan takaa 3x8
Ojentajat taljassa (jaksamisen mukaan, pudotuksia käyttäen lihakset aivan piippuun)

Kyllä, joidenkin mielestä tässä treenissä on liikaa pääliikkeitä ja ylipäätänsä liian monta liikettä, mutta aikataulullisesti ja kehityksen puolesta treeni on toiminut erinomaisesti. Minulla on myös hieman vaikeuksia olkapäiden kanssa, koska ne eivät ole täysin symmetriset ja varsinkin olkapääliikkeissä (sekä dipissä) sen huomaa ja edellisessä ohjelmassa olkapäät kipeytyivät jo kesken treenin.

Kokeilin kuitenkin eräänä kiireisenä viikkona yhdistää kyykyn olkapää-päivään ja huomasin, ettei olkapäät kipeytyneet ollenkaan. Vaikka kyykyssä ei olkapäät niinkään tee töitä, niin silti jollain tavalla raskaana liikkeenä se sopii hyväksi lämmittelyksi.

Treeni 3 Selkä sekä takareidet

Leuat leveällä myötäotteella 4x10 (lisäpainoilla)
Maastaveto 4x6
SJMV 3x6
Ylätalja kapealla otteella 3x8
T-kulmasoutu 3x10
Alatalja 3x10

***

Lisään painoja niin, että aina kun treenikerralla X olen suorittanut jostakin liikkeestä yhden raskaan sarjan puhtaasti, siirryn treenikerralla X2 (seuraava treeni) suurempiin painoihin. Käyn salilla yksin, joten joissakin liikkeissä kehitys on hitaampaa siksi, kun ei ole kaveria siinä auttamassa, varsinkin esimerkkeinä pysty- sekä penkkipunnerrus. Pyrin välttämään haaverit ja loukkaantumiset sillä, että puhtaasti suoritetun raskaan sarjan jälkeen uskallan pistää tankoon sen 2,5 kiloa enemmän.

Teen myös hieman kestävyystreeniä ylläolevaa ohjelmaa hyödyntäen. Yleensä "kestävyysviikko" tulee vuoroon silloin, kun jokainen treeni on käyty raskailla painoilla kaksi kertaa. Kestävyystreenissä toistomäärät nousevat vähintään viiteentoista.

Vielä loppuun: joku saattoi ihmetellä miksei ohjelmassani ole penkkipunnerrusta tangolla. Se ei minulla jostain syystä toimi niin hyvin kuin käsipainoilla, joten jätin sen itselleni kestävyysviikolle pääliikkeeksi. Vaikea sanoa vaikuttaako oma pituuteni siihen, mutta se vaikuttaa, että oma uskallus on huomattavasti heikompaa tangon kanssa kuin käsipainojen, jälkimmäiset kun voi helposti tiputtaa viereen, jos puhti loppuu kesken sarjan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä olen siirtynyt kokonaan käsipainoihin penkissä. Aktivoi makuuni paremmin tissejä, varsinkin kun lopussa tekee lievän rutistuksen sisäänpäin. Penkkiä teen olkapäiden kera sotilasversioina, mutta pääliikkeenä siis tuo käsipainopenkki rintapäivänä.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Itse en ole juuri koskaan tehnyt kyykkyjä alas saakka, vaikka ehkä pitäisi. Kuitenkin heikkojen polvien takia en vain koe sitä niin tärkeäksi alkaa vääntämään persettä lattiaan ja toivoa polvien kestävän. Joku voisi sanoa, että ne kyllä kehittyy kun niille antaa ärsykettä, mutta en viitsi ottaa riskejä. Siksi minulla on malmia enemmän päissä, kun kyykky jää "puolitiehen". Myös siskonikaan ei pysty kyykkyä tekemään loppuun, koska omistaa notkon selän. Täten liike ei tule olemaan mitenkään oikea. Hyvin ne kehittyy huijaamallakin, sanokoon ken mitä tahtoo. Ja jalkaliikkeitä on niin paljon, että niitä kannattaa välillä myös muokata, jotta motivaatio pysyy ja niitä muitakin mukavia liikkeitä on olemassa.

@Lico Kuinka pitkiä palautuksia teet tuolla kakkostreenillä? Hyvin on näyttänyt kehitystä tulevan ja se Mutant Mass on auttanut, muistan kun otit sen puheeksi. Itse myös otan kohta sen käyttöön jälleen. Mitä makuja olet käyttänyt? Suklaa tuntuu liian makealta ja Mansikka-banaani on toimiva. Mietin lähinnä olisiko joku muu maku pätevä.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mä olen siirtynyt kokonaan käsipainoihin penkissä. Aktivoi makuuni paremmin tissejä, varsinkin kun lopussa tekee lievän rutistuksen sisäänpäin.

Näin juuri, ihan samalla tavalla itselläni. Huomattavasti paremman venytyksen saan sekä se tärkein ainakin itselleni: uskaltaa kokeilla hieman isommilla painoilla, kun tietää, että ne painot tosiaan saa tiputettua viereen. Psykologisesti myös varmasti merkittävä asia.

@Lico Kuinka pitkiä palautuksia teet tuolla kakkostreenillä? Hyvin on näyttänyt kehitystä tulevan ja se Mutant Mass on auttanut, muistan kun otit sen puheeksi. Itse myös otan kohta sen käyttöön jälleen. Mitä makuja olet käyttänyt? Suklaa tuntuu liian makealta ja Mansikka-banaani on toimiva. Mietin lähinnä olisiko joku muu maku pätevä.

Kakkostreenissä tosiaan tulee lähes kahden minuutin taukoja poikkeuksetta, mutta täytyy myöntää, että joskus ne saattaa tietysti venähtää. Mutta uskallankohan väittää, että noin 75% palautuksista on n. kaksi minuuttia. Aika hyvin varsinkin nyt "kokeneempana" on palautusajat pysyneet kurissa.

Niin tosiaan siis käytän tällä hetkellä juuri sitä Serious Massia, joka toimii itselläni ainakin paremmin. Molemmat menivät sekä oikeisiin että vääriin paikkoihin, mutta ainakin peilin perusteella olen huomannut, että vaihdettuani Vakavaan Massaan on lantio hieman kaventunut ilman rasvan erillistä polttamista. Toki muutin ruokavaliota entisestään terveellisemmäksi pudottaen mm. sokerin määrän minimiin.

Serious Mass sisältää snadisti lisättyä kreatiinia ja siihen on lisätty vitamiineja, joten hinnan puolesta on vähän kalliimpaa kuin Mutant Mass. Mauista vielä sen verran, että Mutantissa taisi olla Vanilla Ice Cream, joka oli aika hirveää varsinkin alussa. Serious Massia vedän mansikalla, joka maistuu oikeasti aika hyvältä, joskaan en pistä yhtä scooppia shakeriin, vaan vedän yhden scoopillisen päivässä jaoteltuna kahteen kertaan. Yhdessä scoopissa on se vajaa 700 kilokaloria.
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
No kirjoitellaan viesti tänne.
Lähtökohdat on seuraavanlaiset
Sairastuin vakavasti viime syyskuussa jonka jälkeen viimeiset 5kk on tullut vietettyä sairaalassa saamassa erillaisia hoitoja. Kohta olisi edessä viimeinen hoitojakso.
Paino on tippunut tänä aikana 90--->77kg.
Käsistä ja jaloista on lähtenyt melkein kaikki "lihasmassaa"
Nyt olisi kiva saada jotain vinkkejä millä tavalla voisi lähteä hitaasti keräämään tota massaa takaisin.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt on viikon ajan ollut kreatiinikuuri. Alussa oli se 5 päivän tankkausjakso ja nyt on siirrytty tuohon 1x5 gr -päiväannokseen. Mutta kannattaako tuo päivän annos ottaa ennen vai jälkeen treenin vai onko sillä merkitystä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt olisi kiva saada jotain vinkkejä millä tavalla voisi lähteä hitaasti keräämään tota massaa takaisin.
Sun tapauksessa täytyy mennä erityisesti kropan ehdoilla, mutta noin yleisesti suosittelisin sitä mitä monelle muullekin täällä. Nyt on hyvät ulkoilusäät aurinko paistaa jne, joten ulkoilua, on parasta henkisestikin, itse kävelen nykyään helpostikin sellaiset 10km päivässä joko rivakasti taikka rivakasti rattaita työnnellen ja jo se saa jaloissa mukavan tunteen aikaan että on tehty työtä. Tuohon päälle voi sitten lisätä vaikkapa etunojapunnerruksia jos kroppa antaa myöten, sillä saa yläkroppaan ja käsiin voimaa. Helsingissä on pururadoilla tukkeja ja leuanvetotankoja niitä itse hyödynnän, joten salitreenejä olen himmaillut aika paljonkin ja voimaa on pysynyt vähintään riittävästi.

Toinen iso asia jos et ole nuori enää niin elastisuudesta suosittelen pitämään kiinni se mahdollistaa urheilun ja kuntoilun jatkamisen vuosikymmenien päähän, lihashuoltoa venyttelyjä jne. Itse käyn kerran viikkoon pilateksessa jossa mukana venytyksiä. Sekä edullisissa opiskelijahieronnoissa noin 1-2krt /kk jotka ovat -50% normihinnoista. Summaisin näin että älä ainakaan pelkästään mene salille nostelemaan rautaa.

_
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt on viikon ajan ollut kreatiinikuuri. Alussa oli se 5 päivän tankkausjakso ja nyt on siirrytty tuohon 1x5 gr -päiväannokseen. Mutta kannattaako tuo päivän annos ottaa ennen vai jälkeen treenin vai onko sillä merkitystä?

Treenin jälkeen. Silloin se imeytyy paremmin, ja jos haluaa vielä tehostaa tätä imeytymistä niin suosittelen ottaamaan "nopeita" hiilareita sen kanssa. Itse lisään sitä palkkariin jossa on hera+malto ja sitten se kreatiini.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös