Pro Evolution Soccer

  • 71 741
  • 264

Bedrock

Jäsen
Itse kun en mitään alan lehtiä lue tai arvosteluja selaa, niin suoraan kysymykseen suoria vastauksia. Kumpi peleistä kannattaa ostaa XBOX 360:lle? Perustelut olisi toivottuja.

Itse olen tähän asti tahkonnut pääasiassa PES-sarjaa, mutta ainakin edellisessä versiossa oksetti jo pelikentään ulkonäkö niin pahasti, että tunnelma oli jo mennyt. Pelattavuus ja realistisuus ovat itselleni ehdottomasti täskeimmät ominaisuudet mitä haen, mutta toki sillä ulkonäölläkin on sen verran merkitystä, että ei Arsenalin kotiottelu, voi näyttää ulkoisesti siltä, kuin se pelattaisi Rops:n kotinurmella.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse kun en mitään alan lehtiä lue tai arvosteluja selaa, niin suoraan kysymykseen suoria vastauksia. Kumpi peleistä kannattaa ostaa XBOX 360:lle? Perustelut olisi toivottuja.

Itse olen tähän asti tahkonnut pääasiassa PES-sarjaa, mutta ainakin edellisessä versiossa oksetti jo pelikentään ulkonäkö niin pahasti, että tunnelma oli jo mennyt. Pelattavuus ja realistisuus ovat itselleni ehdottomasti täskeimmät ominaisuudet mitä haen, mutta toki sillä ulkonäölläkin on sen verran merkitystä, että ei Arsenalin kotiottelu, voi näyttää ulkoisesti siltä, kuin se pelattaisi Rops:n kotinurmella.

Jos realistisuutta kaipaat, niin FIFA 09 on valintasi. Peli niin tuntuu, kuin näyttääkin oikealta jalkapallolta. Peli ei ole niin helposti lähestyttävä ehkä kuin PES, eikä välttämättä ns. niin hauskakaan, mutta realistinen ja syvä pelikokemus se on. Jos mahdollista niin itse kokeilisin demoja peleistä. Kummatkin löytyy XBOX Livestä ja kummatkin antavat suhteellisen hyvän kuvan varmasti peleistä sinulle. Ettei tarvitse vain toisten mielipiteiden varassa olla.
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Niin hyvä nyt taas painottaa, kun ei ilmeisesti vieläkään jengi näitä tekstejä lue, että FIFA:n PC-versiota tekee ihan eri tiimi kuin XBOX 360 ja PS3 versioita. Pelit ovat täysin erilaisia ja PC:n versio on aikalailla sitä samaa mitä useat vuodet(pl. vähän parannellut grafiikat).

Eli PC:lle kannattaa hankkia PES 2009.??
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
No niin ja samaan syssyyn suositus vanhalle kunnon PS2-koneelle, kiitos. PESiä on aina tähän asti tahkottu, onko aika vaihtaa?

Kysyy epätietoinen setä
 

Tankian

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Auttakaa hyvät ihmiset.

Vanhana PESsin ystävänä haluaisin tietää, kannattaako tänä vuonna vaihtaa leiriä FIFAan? Hankin viimeinkin uuden konsolin (xbox 360) ja jompi kumpi peleistä on hankintalistalla, en vaan osaa vielä tehdä valintaa.

Lähinnä haluisin tietää, onko PESsissä tempo yhtä kova kuin demossa vai pystyyko sitä säätämään? Ja toisaalta onko FIFAssa samanlainen viive pelaajien reagoinnissa napin painallukseen kuin demossa? Myös muut kommentit ovat tervetulleita.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Auttakaa hyvät ihmiset.

Vanhana PESsin ystävänä haluaisin tietää, kannattaako tänä vuonna vaihtaa leiriä FIFAan? Hankin viimeinkin uuden konsolin (xbox 360) ja jompi kumpi peleistä on hankintalistalla, en vaan osaa vielä tehdä valintaa.

Lähinnä haluisin tietää, onko PESsissä tempo yhtä kova kuin demossa vai pystyyko sitä säätämään? Ja toisaalta onko FIFAssa samanlainen viive pelaajien reagoinnissa napin painallukseen kuin demossa? Myös muut kommentit ovat tervetulleita.

Tempo taitaa olla yhtä kova, mutta pätsin(en tiedä onko tämä boxillakin, ainakin ps3:lla näin on) peli vähän hidastuu. FIFA:ssa on kai jonkunlainen viive jossain asioissa, muttei demon tasolla ehkä ihan. Itse tosin olen tottunut FIFA:n tyyliin ja nyt mielestäni tuo ei edes oikeastaan haittaa, vaan esim. pallon ollessa irti jalasta onkin aitoa ettei heti tapahdu kaikki.

PES on rennompaa pelailua, helpompi omaksua ja siinä tulee enemmän tilanteita molemmissa päissä. FIFA taas panostaa enemmän realistiseen otteeseen, mutta se voi tuntua jostain tylsältä, kun maalipaikkoja ei kokoaikaa tule.

Jos et tahdo syventyä peliin valtaisasti ja pelaat esim. sellaisten kavereiden kanssa, jotka eivät tahdo pelata liian "vakavasti" fudispelejä tai eivät ole tottunut pelaamaan fudispelejä/fudista, niin PES on parempi vaihtoehto. FIFA:ssa taas "palkinto" tulee pidemmän opettelun jälkeen ja varsinkin ns. simulaatiofudiksen ystäville. FIFA:ssa fysiikka, taktiikat ja simulaatio on todella paljon pidemmällä kuin PES:ssä, mutta se ei välttämättä silti ole se parempi fudispeli kaikille.

Ainiin ja pelin tempoa ei PES:ssä pysty säätämään, FIFA:ssahan tämä onnistuu. Samoin FIFA:ssa pelaajian liikkuminen on vapaampaa ja pelaajien syöttö/liikkuminen on vapaampaa, varsinkin jos tahtoo pelata manual-optioneilla.

Itse ostin FIFA:n ja en todellakaan vaihtaisi, mutta toisaalta kuten sanottua FIFA vaatii enemmän aikaa päästä sisään ja se ei ehkä ole "partypeli" siinä missä PES. Jos pelaajat eivät ole kiinnostuneita fudiksesta ja pelanneet fudispelejä, niin FIFA voi olla turhan epätasaista pelaamista.

edit:Pelien arvostelut ovat aina subjektiivisia, mutta esim. tuo 14pisteen ero metacriticin keskiarvoissa boxilla kertoo kyllä omaa kieltään, kumpi kokonaisuutena on tänä vuonna parempi peli(87-73 FIFA:n hyväksi).
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Mestareiden liiga ps2:ssa

Onko pes 09:ssä mestareiden liiga myös ps2 versiossa?

Ostin itse tuon, mutta ei siinä ainakaan ole mitään Champions leagueta! Jostain näin että sielä olisi kaikki oikeat musiikit sun muut. Vituttaa!

Olen sitten jauhanut tota Konami cupia taas. Siinä ei vaan saa lohko-muotosen jälkeen pudotuspelejä kaksi osaiseksi! Eikä lohkovaiheessa pelata kuin kerran jokaista joukkuetta vastaan.

No onhan toi moninpelinä 2 vs.2 hyvää viihdettä silti.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
PES10

Onko joku jo päässyt kokeilemaan uutta PES10-peliä? Viime vuoden pettymyksen jälkeen, Konami ehkä panosti peliin tavallista enemmän.

http://en.wikipedia.org/wiki/PES10

The Guardian arvioi pelin näin: Greg Howson of The Guardian gave PES 2010 a favourable review, stating, "it has quickly became obvious that on the pitch—ultimately where it matters most, of course—PES simply plays the more satisfying and entertaining game of football [in comparison to FIFA 10]. When it comes to the basic on-pitch action there looks to be a clear winner."

Tube-video pelistä: http://www.youtube.com/watch?v=ispqyM5jvOA
 

ditrim

Jäsen
Onko joku jo päässyt kokeilemaan uutta PES10-peliä? Viime vuoden pettymyksen jälkeen, Konami ehkä panosti peliin tavallista enemmän.

Demoa olen pelannut ja sen perusteella käännyin Fifan puoleen. Demo on kuitenkin aina demo, mutta täytyy myöntää että olen ollut Fifaan tyytyväisempi kuin PES:siin sitten PES 6:n. Sitä tuttua ja turvallista raiteilla juoksua se PES10 oli, sillä erolla että syötöissä oli riivaava viive. Voi tosin olla että valmiissa versiossa tuo on korjattu.
 

MoonMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Red Wings
Sitä tuttua ja turvallista raiteilla juoksua se PES10 oli, sillä erolla että syötöissä oli riivaava viive. Voi tosin olla että valmiissa versiossa tuo on korjattu.

Eipä ollut tuota syöttöhommaa pelissä korjattu sillä ainakin itsellä syötöt lähtee hirveellä viiveellä, täytyy varmaan siirtyä fifan leiriin!
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Joo kaveri tuossa yläpuolella joko ei ole pelannut valmista peliä tai sitten vaan ei käsi/silmä erektio toimi. Viive on minimaalinen valmiissa versiossa, piste. Itseltä löytyy sekä Fifa10 että PES 2010 ja tällä hetkellä Fifa pölyttyy hyllyssä. Molemmissa peleissä on omat fixit mutta kyllä Pessin tunnelma ja se että jos häviää Pessissä niin ei vituta koska et häviä peliä sen takia koska kone niin päättää, tässä on Fifa kompastuskivi! Antaisin Pesille 8,5/10 ja Fifa 7/10.
 

MoonMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Red Wings
Joo kaveri tuossa yläpuolella joko ei ole pelannut valmista peliä tai sitten vaan ei käsi/silmä erektio toimi. Viive on minimaalinen valmiissa versiossa, piste.

No voi kyl olla ettei toi käsisilmänenä koordinaatio vaan toimi tai sitten voi olla että mun kone/näytönohjain on liian vanha ton pessin pyörittämiseen. Tulee hirveesti virhepainalluksia kun tuntuu ettei ekalla painamisella tunnu tapahtuvan mitään.... PC-versiosta on siis kyse ja käytössä on logitechin dual action ohjain.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
No niin, nyt mäkin oon päässyt testailemaan uutta PES10:iä. Ensivaikutelma oli: ihan OK. Ei tuossa nyt hirveästi mitään uusia parannuksia ole tullut. Viime vuoden versiota en pelannut oikeastaan yhtään. Pieni viive syötöissä kieltämättä on, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä futispeli. FIFAa en ole vielä päässyt kokeilemaan.

- Laukaukset lähtee aika kovaa
- Puskeminen on nyt jotenkin helpompaa
- Valikko on hieman sekava
- Maalivahdit ovat yllättäneet positiivisesti, mutta myös helppoja on mennyt
- Grafiikka ei tarjoa mitään mullistavaa
- Barcelona on aika kova joukkue ja Messi aika perkeleen nopea

Lisää havaintoja joulutauon jälkeen.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Nyt jo aika montia PES-tuntia takana ja aika tyytyväinen olen. Haastava ja realistinen peli.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Nyt jo aika montia PES-tuntia takana ja aika tyytyväinen olen. Haastava ja realistinen peli.

Kyllä. Maalit, siis ne mihin palloa yritetään saada ovat hienosti tehty. Juuri oikeanlaiset ilman sitä takarautaa. Oikein nauttii kun saa upottaa pallon 16 rajalta alamummoon ja verkko heiluu. Tänään tuli kuitenkin hauska juttu eteen. Olen pelannut varmaan 50 peliä yhteensä ja nyt vasta tajusin, että kun pitää A nappia pohjassa (XBOX 360. Pleikkarilla varmaan X-nappi. Se alin niistä neljästä.) voi saadakin pallon pois joskus ilman keltaista. Nyt on puolustus siis ihan uudella mallilla.

Jaa, että millasta Liigaa/Cuppia pelaan? Väsäsin varsinaisen Super-Liigan. Siis sarjan. Itse pelaan Real Madridilla (Vaihdoin vain Nistelrooyn Drogbaan) ja muut 19 joukkuetta ovat nämä:

Espanjasta: Barselona, Valensia ja Athletico Madrid.
Englannista: ManU, Chelsea, Arsenal ja Liverpool.
Italiasta: Inter Milan, Ac Milan, Roma, Juventus ja Lazio
Vähän joka upuolelta: Ajax, Lyon, PSG, Celtic ja Benfika

Mitähän niitä vielä oli. Kaksi puuttuu. Kuitenkin tuollainen Super Liiga tuli juuri tänään aloitettua. 25 minuutin pelit ja vaikeimmalla tasolla pelaan. Cup ottelut mukana. Kaksi peliä tuli pelattua ennen kun telkusta alkoi Ilves-Jokipojat.

Real Madrid 2-2 Barcelona (Ibrahimovic 0-1, Messi 0-2, Kaka 1-2 Ronaldo 2-2)
AC Milan 1-3 Real Madrid (Joku 0-1, Ronaldo 1-1 Drogba 1-2 Drogba 1-3)

Saa matkia vapaasti!
 
Viimeksi muokattu:

ditrim

Jäsen
Olen pelannut varmaan 50 peliä yhteensä ja nyt vasta tajusin, että kun pitää A nappia pohjassa (XBOX 360. Pleikkarilla varmaan X-nappi. Se alin niistä neljästä.) voi saadakin pallon pois joskus ilman keltaista. Nyt on puolustus siis ihan uudella mallilla.

Kannattaa puolustaa siten, että antaa koneen karvata (pitämällä neliötä pohjassa) ja itse ohjailee sitten alempaa puolustavaa pelaajaa. Yleensäkin kannattaa antaa koneen karvata ja itse hoita niitä vaaratilanteita pois hyvällä sijoittautumisella. Tämän puolustustyylin arvo nousee kultaiseksi varsinkin kaveria vastaan pelatessa.

Sama toimii tietty myös Fifassa johon se on Pessistä kopiotu.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kannattaa puolustaa siten...

Mites nuo kulmatilanteet? Niistä vastustaja tekee suurimman osan maaleista minua vastaan. Eilenkin AC Milania vastaan sieltä nousi oliko nyt Nesta 16:sta sisään kulman ajaksi ja pukkasi pallon maaliin. Itse en käytä nousevia toppareita ja olen todella heikko hyökkäyspuoliskon kulmissa. Ehkä 1/10 saan itse puskettua. Eilen puskin tuurilla Drogballa nätin maalin kun vaihdoin vahingossa ohjattavaa pelaajaa kuudentoista sisässä. Onko tässä pelaajan vaihtamisessa salaisuus?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös