Pro Evolution Soccer

  • 71 818
  • 264

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ihan loistopelihän tää on taas, ainakin mitä nyt PS2-versiota pelannu. Ihmekritiikkiä saanu, ite oon pitäny parempana kuin montaa muuta Pessiä.

Juu PS2-versioon saatiinkin uudistettua kaikki juuri niin kuin haluttiin mutta uudemmilla konsoleilla pelin on järkyttävän paljon huonompi kuin vaikka PES6 PC:llä.
 
Juu PS2-versioon saatiinkin uudistettua kaikki juuri niin kuin haluttiin mutta uudemmilla konsoleilla pelin on järkyttävän paljon huonompi kuin vaikka PES6 PC:llä.


Toisinsanoen uudet konsolit ovat joko epäonnistuneet tai täysin yliarvostettuja. En ymmärrä miten sekä PS3 että Xbox 360 ovat täysin alittaneet riman.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Toisinsanoen uudet konsolit ovat joko epäonnistuneet tai täysin yliarvostettuja. En ymmärrä miten sekä PS3 että Xbox 360 ovat täysin alittaneet riman.

Ei ollut tarpeeksi porukkaa tekemässä. Sonylta tuli rahoitusta tuohon PS2-versioon ihan hyvin, mutta esim. X360-versiosta jäi monta uudistusta tekemättä koska ei vaan ollut tarpeeksi porukkaa hommissa. Rahasta kiinni.
 
mua ei kyllä henkilökohtasesti paljoa tyydytä jos on joku superhypergrafiikka ja extra-soundit jos pelit järjestään floppaa. Ja PS3:sesta sai yhessä vaiheessa maksaa liki 600 euroo
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
mua ei kyllä henkilökohtasesti paljoa tyydytä jos on joku superhypergrafiikka ja extra-soundit jos pelit järjestään floppaa. Ja PS3:sesta sai yhessä vaiheessa maksaa liki 600 euroo

En ole kyllä itse kovin moneen floppiin törmännyt pelirintamalla. Täytyy myöntää että tämä uusi PES on ollut pienoinen pettymys, ja nyt jos nyt saisin päättää niin kaupan hyllylle olisi saanut jäädä, mutta ei noita muita floppeja hirveästi mieleen tule.. Voisitko antaa esimerkkejä?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Toisinsanoen uudet konsolit ovat joko epäonnistuneet tai täysin yliarvostettuja. En ymmärrä miten sekä PS3 että Xbox 360 ovat täysin alittaneet riman.

360 syyti syksyllä valtaisan kasan erinomaisia pelejä, sellaisia missä on sisältöä niiden kaikkien karkkien lisäksi. Sehän ei esim. ole konsoleiden vika jos PS2:lla kehitetään peliä(niinkuin PES 2008) ja sitten portataan sitä PS3:lle ja XBOX360:lle.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Siis onko tuo PES2008 todella näin tehosyöppö PC:llä?

Hämmästys oli suuri, kun entinen PES6 soljui ruudulla loistavasti, vaikka grafiikat oli ns. tapissa ja resoluutio 1600x1200.

Nyt on PES2008 (asennettu päivitys 1.2) ja näytönohjaimen laatuasetukset on minimissä, samoin pelin omat laatuasetukset minimissä ja resoluutio on 1024x768 (suurempaa ei edes ole tarjolla) ja silti ei solju yhtä nätisti kuin vanha.

Jos laittaa maksimigrafiikat ja huippulaadun, niin tökkii kuin mikäkin.

Kone on kyllä vanha, mutta ero edelliseen PESsiin tuntuu kovin suurelta. Näyttis on 7600GT 256mb, P4 2.4GHz ja 1G muistia.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Mä en ymmärrä teitä.

Olen pelannut PES-sarjaa nelosesta asti ja tämä uutukainen on ainoa, joka herätti minussa negatiivisia tunteita.

Peesaan... komppaan. Itse omistan kaikki PES-sarjasta, ja palasin PES Kutoseen pelattuani uutuutta jonkin aikaa. Uusi on liian arcademainen, ja niinkuin joku tuossa jo totesi, pelaajien hyvyys/huonous perustuu liikaa nopeuteen.

Irtiotot, ym. ovat aivan liian helppoja uudessa.
 

ditrim

Jäsen
Joko PES2009 on testattu? Kokemuksia?

Demoa viitisen matsia PS3:lla pelanneena tykkäsin. Tempo on pikkaisen hitaampi, "päästä päähän CRonaldolla ravaaminen ja yläpesään kanuuna" joka toinen kerta ei enää onnistu. Vedot lähtevät huonommin joten joka paikasta ei enää maalia saa. Itselleni tämä sopii koska olen hitaan pyörittelyn ja nautiskelun suosija rynnimisen sijaan.

Veikkaan että tämä seuraava Pessi tulee miellyttämään sakkia. Jotenkin minulla on nyt sellainen orastava toivo, että peli on kulkenut parempaan suuntaan. Lisäksi mielenkiintoni herätti tämä yhden pelaajan koulimismode. Tosin veikkaan että koneen peliäly ei tee siitä mitään timanttista kokemusta, mutta esim. kaksinpelissä samalla puolella voi olla pidemmässä juoksussa ( Mestareiden Liiga moodi) ihan hyvä ja haastava tsydeemi. Ja mikäs sen parempaa kuin kasvattaa jantteria samassa joukkueessa pelikaverin kanssa ja oma kasvattama jätkä on parempi!

Peruspelleilylle (Englanti pelin paras joukkue jne jne) en usko mitään tapahtuneen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Joko PES2009 on testattu? Kokemuksia?

Testasin ja olihan tuo viime vuotista parempi. Ei kuitenkaan niin paljon, että ostaisin. Miksi? Koska FIFA 09 on melkeinpä kaikessa parempi vaihtoehto XBOX 360:lle. PES:ssä pallo on muuten jotenkin hassusti demon perusteella kokoajan täysin kiinni nurmessa. Pallo on jotenkin kuin suossa, eikä irtoa nurmesta kuin keskittäessä tai vetäessä oikeastaan...

Tempoa on paranneltu, mutta edelleenkään keskikentällä ei tule oikeastaan ollenkaan peliä, kun vastustaja ei prässää keskikenttää. Tilanteita tulee aika paljon ja peli keskittyy oikeastaan vain kummankin maalin edustalle.

Kuitenkin ohjaus on pessimäistä ja peliin on helppo päästä sisälle. Epäilenkin, että peli sopii hyvin niille, jotka eivät tahdo lähestyä fudista niin simulaatiomaisesti tai miettiä liikaa pelaamista.

Jos tahtoo viihdyttävää, helpohkoa(siis päästä ns. sisään, ei välttämättä vaikeustason puolesta vaikeimmalla tasolla aluksi) ja arcademaista fudista, niin PES 2009 on varmasti kiva valinta. Jos tahtoo realistista, aidon tuntuista, syvää ja vaikeahkoa(aluksi ainakin) fudispeliä, niin XBOX 360/PS3 versiona kannattaa hankkia FIFA 09. Lisättäköön että FIFA 09:n fysiikkamallinnus on jo yksistään syy kokeilla konsoleilla pelin demoa vähintään, jos ei koko peliä.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Testasin kanssa tuota uusinta pessiä...kyllä täytyy jo ihan näin demonkin perusteella sanoa, että Fifa vie nyt toista vuotta putkeen ihan satanolla Konamin poikia. Pes oli uskomattoman tönkön ja jäykän oloinen. Tekoälyltään toki parempi kuin viime vuoden versio, mutta pelaajien liikeanimaatio oli todella köyhän ja jäykän näköistä. Samoin pallolla ei ollut minkäänlaista elävyyttä. Pelasin siihen perään heti fifaa ja ero oli aivan valtava. Graafisesti, pelattavuudeltaan ja oikeastaan ihan kaikelta. Liigojakin on niin maan perusteellsesti Fifassa. Pitääkin tänään varmaan käydä hakemassa Fifa kaupan hyllyltä. Iso plussa kyllä EA:lle, joka pitkän rämpimisen jälkeen on saanut niin NHL:n kuin Fifatkin ihan uuteen nousuun.
 
Viimeksi muokattu:

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse molempien futispelien demoja tahkonneena joudun kyllä myöntämään, että Fifa vie tänä(kin) vuonna. Tekee tiukkaa vanhalle PES-fanipojalle myöntää.. mutta Konami on nyt jäänyt auttamattomasti EA:n isojen saappaiden alle. FIFA09 on HYVÄ futispeli, oikeasti. PES 2009 kohtaan oli suuret odotukset, kun viime vuoden versio vähän floppasi. Valitettavasti on kyllä helppo yhtyä yllä olevaan kirjotukseen, Fifa vie Pessiä kaikilla osa-alueilla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielipiteitä muuten siitä, mikä on ollut PES-sarjassa se paras osa? Itselläni löytyy muistaakseni PES4 (PS2). Sitä ei ole moneen vuoteen tullut kokeiltuakaan. Mietin jos jonkun hieman uudemman osan saisi jostain halvalla, niin varmasti siihen jaksaisi enemmän paneutua.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Mielipiteitä muuten siitä, mikä on ollut PES-sarjassa se paras osa? Itselläni löytyy muistaakseni PES4 (PS2). Sitä ei ole moneen vuoteen tullut kokeiltuakaan. Mietin jos jonkun hieman uudemman osan saisi jostain halvalla, niin varmasti siihen jaksaisi enemmän paneutua.

Mielestäni PES6 on paras osa tähän mennessä. Tuostahan se alamäki sitten alkoikin. Harmi vain.

PES2007 oli todella huono, ja kyllä se on todellakin todettava, vaikka kuinka PES-fani olenkin, että EA:n pojat kyykyttää Konamia aika lailla. Kumpaakaan uusinta tuotosta en ole päässyt testaamaan, mutta jo viime osissa oli asetelmat vaihtuneet. Nyt, ainakin kaikkien muiden mukaan, on ero kasvanut entistä enemmän.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
PES5 ja 6 ovat minusta parhaat futispelit ikinä. PES5 miellyttää enemmän mua, koska siinä on helpompi puolustaa.

Rankkariskaba on kyllä aivan käsittämättömän surkeasti tehty... se on ihan suoraan Commodore Kuusnelosesta. Onko sitä vieläkään parannettu noille uusille versioille?
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielipiteitä muuten siitä, mikä on ollut PES-sarjassa se paras osa? Itselläni löytyy muistaakseni PES4 (PS2)

Kyllä se taitaa tuo olla, jota on itekkin tullut tahkottua lukemattomat tunnit. Kaverillani oli aikoinaan sanonta; "PES 4... suurien tunteiden peli"

Voi sitä voiton riemua tai häviämisen tuskaa, kun kalja-iltoina tuli hierottua kavereiden kanssa turnauksia. Lisäksi PES6 oli todella kova. Mutta sanotaan nyt vaikka että se kaikista kovin PES, oli PES4 ja alustana Playstation 2.
 

Kojootti

Jäsen
Terve,

Olen kelaillut, että voisi hommata PES 09 PS2:selle. Nyt kuitenkin, kun on lukenut näitä Fifan ylistäviä puheita, niin mitä luulette kumpi olisi parempi peli pleikkari 2:selle?

En ole näitä uusimpia PES:sejä pelannut, joten muutama kysymys.

Voiko näissä pelata esim. Espanjan La Liigaa kunnolla, eikä ole enää sitä pelkkää Master Leagueta. Miten managerointi tapahtuu? Saako hommattua minkä pelaajan tahansa? Kummassa on näihin verrattuna realistisemmat toiminnot?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Terve,

Olen kelaillut, että voisi hommata PES 09 PS2:selle. Nyt kuitenkin, kun on lukenut näitä Fifan ylistäviä puheita, niin mitä luulette kumpi olisi parempi peli pleikkari 2:selle?

Osta PES. FIFA PS2:lle ja PC:lle on kuraa. Eri tiimit tekevät kuin next gen konsoleille.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Surullisena Xbox360 pelaajana, ja PES fanina versiosta 2...

Fifa09. En olisi koskaan uskonut sanovani tätä. Mutta nyt on kumpikin koeajettu _kunnolla_-
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Mulla on kaikki sarjan pelit (paitsi nää uusimmat), ja ei kyllä FIFA ole ollut lähelläkään PES vitosta ja kutosta mun mielestä realistisuudessa ja tunnelmassa. Voi olla, että 09 on sitten toista maata. Pannaan molemmat uutuudet hankintaan, kun julkaistaan PC:lle.

Kieltämättä PES 08 oli aika kehno, ja siinä vertailussa FIFA voikin viedä voiton...mutta mun mielestä vertailu pitää tehdä mielummin PES vitoseen ja kutoseen...ainakin siis jos puhutaan parhaasta futispelistä. Se, että peli on uusi ja/tai näyttää hienolta ei ole mulle mikään itseisarvo.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mulla on kaikki sarjan pelit (paitsi nää uusimmat), ja ei kyllä FIFA ole ollut lähelläkään PES vitosta ja kutosta mun mielestä realistisuudessa ja tunnelmassa. Voi olla, että 09 on sitten toista maata. Pannaan molemmat uutuudet hankintaan, kun julkaistaan PC:lle.

Kieltämättä PES 08 oli aika kehno, ja siinä vertailussa FIFA voikin viedä voiton...mutta mun mielestä vertailu pitää tehdä mielummin PES vitoseen ja kutoseen...ainakin siis jos puhutaan parhaasta futispelistä. Se, että peli on uusi ja/tai näyttää hienolta ei ole mulle mikään itseisarvo.

Niin hyvä nyt taas painottaa, kun ei ilmeisesti vieläkään jengi näitä tekstejä lue, että FIFA:n PC-versiota tekee ihan eri tiimi kuin XBOX 360 ja PS3 versioita. Pelit ovat täysin erilaisia ja PC:n versio on aikalailla sitä samaa mitä useat vuodet(pl. vähän parannellut grafiikat).

Sen sijaan next gen versiot ovat ottaneet valtavia hyppäyksiä viime vuodet ja FIFA näissä onkin mennyt jo selvästi ohi. Varsinkin simulaatiossa, fysiikassa ja pelin realistisuudessa. Lisenssit ja parempi uramoodi on ollutkin jo vuosia. Näyttävyydellä ei siis ole mitään tekemistä sen kanssa, vaan sillä että peli on oikeasti aidon fudiksen tuntuista ja oloista. Siinä voi vertailla mitä vain PES peliä esim. 360 FIFA 09:n ja ei montaa osa-aluetta edes ole missä PES olisi edellä(ehkä ns. hauskuudessa ja vedoissa tietyissä asioissa), puhumattakaan kokonaisuudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös