Pissaliisat...

  • 171 034
  • 446

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ajattelin huomenna suorittaa under cover tarkastuksen kaupungilla. Vedän päälleni haalarit ja otan käteen 0,5 l golden cup perryn--älä vaan bisnesman sekoita minua vittumarkoihin!

edit: jaa olitkin helsingissä...ei sitten mitään.

-ipa rules
 
Viimeksi muokattu:

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Pelottavaa.

Tänään kuulin lähietäisyydeltä, kuinka eräs teini haukkui toista "vitun pissikseksi". Onko sanasta pissis tullut osa pississlangia?
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Espa tulvii tänään

Eli kaikki Helsingin keskustassa liikkuvat olkaa varovaisia: tästä se alkaa ihan virallisesti, kun pissaliisat ja vittumarkot kokoontuu siidereidensä kanssa hokemaan "vittu mä on niiiiiiin kännissä", "oon juonut jo kahdeksan kaljaa eikä tunnu missään" (viisi kaljaa kaadettu maahan salaa), "vittu se jätkä on niiiiiiin kusipää" ja muita tuttuja fraaseja.

Hauskaa vappua kaikille!!
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Yritän elää teinivuosiani uudelleen ja olla pissaliisa;

ostin t-paidan jossa on ISOT pusuhuulet (glitterillä koristeltu, tietty) ja teksti " I DREAM OF SUPERSTARS ", hihihihihiih *pissaa*

Espalle en tosin taida mennä, kadotan itseni kuitenkin sinne.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pissiksiä bongattu eilen Helsingissä. Tarkkaa määrää en arvioi, koska se lieneen mahdotonta, sanotaan tuhansia. Kaikkia fraaseja tuli kuultua ja oikeastaan kaikki lieveilmiöt nähtiin, siis niinkauan kuin se oli mahdollista ja liityin "yössävaeltavien" kerhoon. Vth:n linkki tiivistää kaiken oleellisen käsitteestä "pissis".
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tatzka
Pissiksiä bongattu eilen Helsingissä. Tarkkaa määrää en arvioi, koska se lieneen mahdotonta, sanotaan tuhansia. Kaikkia fraaseja tuli kuultua ja oikeastaan kaikki lieveilmiöt nähtiin, siis niinkauan kuin se oli mahdollista ja liityin "yössävaeltavien" kerhoon. Vth:n linkki tiivistää kaiken oleellisen käsitteestä "pissis".
Näinhän siinä kävi!
Niin, pissiksiä parveili ihan KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTI!
Keskiviikon ensimmäinen repeäminen tapahtui jo Stokkan edessä Tampereella kun joku arviolta 13-vuotias pikkuvittumarko puhui heliumiäänellä. Voi sitä pissisten kikatuksen määrää!

Helsinki tulvi ´liisoja ja myös näitä haalaripukuisia remuajia. Kourassa luonnollisesti Perry. Vanhemmalla polvella sit kuohuvaa. Puhumattakaan niistä fakkimakeista, joille maittoi mehukatti.
Uskaltipa pari jopa samaan taksiin, mutta ravintolaan asti he eivät tulleet. Harmi, sillä Tony Halme oli mukava tyyppi, ei edes lyönyt vaikka tenttasin politiikasta ;)

Muttamutta. Kesä on vasta alussa ja monta raporttia ehtii julki. Ennen talviaikaan siirtymistä.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Kampissa ja Töölössäkin näkyi runsaasti pissiksiä. Tulin Tavastialta kahden jälkeen vappuyönä ja Autotalon paikkeilla piti suurinpiirtein väistellä lenteleviä siideripulloja. Yksi vittumäoontosikova pissis päätti siideripullon tyhjennettyään heittää sen parkissa olleen dösän kylkeen.

Kun olin selvittänyt itseni hengissä Töölöön asti törmäsin kolmeen uuteen pissikseen, jotka kyselivät tietä Oopperaan. Kerroin kolmikolle reitin ja toivotin hyvää vappua. Tuskin pääsivät sisään, mutta sehän ei ole minun ongelmani.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Rembrandt
Tänään kuulin lähietäisyydeltä, kuinka eräs teini haukkui toista "vitun pissikseksi". Onko sanasta pissis tullut osa pississlangia?

Jepjep. Olen myöskin kuullut useamman kerran kun "make" haukkuu "colleegaansaa" Pissikseksi. Olenkin miettinyt, että onko sana "Pissis" ollut jo kauan käytössä, vai keksittiinkö se täällä Jatkoajassa?

Porissa tein pissis-havaintoja lähinnä jokirannan seutuvilla (Kirjurinluoto) ja ikäväkseni täytyy todeta, että Pissaliisojen/Vittumarkojen esiintymisikä on koko ajan mennyt nuorempaan suuntaan....tai sitten itse olen vaan tullut liian vanhaksi :)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti hörkkö
Olenkin miettinyt, että onko sana "Pissis" ollut jo kauan käytössä, vai keksittiinkö se täällä Jatkoajassa?


Otan tuon sanan keksimisestä kunnian itselleni. Ainakaan minä en siihen ollut törmännyt, ennenkuin tämän ketjun otsikkoon sen KAAAUAN SITTEN (19.5.2001) kirjoitin. En parempaakaan sanaa keksinyt kuvaamaan tätä omituista lajia/rotua. Muistaakseni City-lehti myös noteerasi tämän termin öbaut vuosi sitten yhtenä "uusista vuoden muotisanoista".

Mä olen siis rautaa. Eturauhasineni. Hyvä minä.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Re: Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Predator
Otan tuon sanan keksimisestä kunnian itselleni. Ainakaan minä en siihen ollut törmännyt, ennenkuin tämän ketjun otsikkoon sen KAAAUAN SITTEN (19.5.2001) kirjoitin. En parempaakaan sanaa keksinyt kuvaamaan tätä omituista lajia/rotua. Muistaakseni City-lehti myös noteerasi tämän termin öbaut vuosi sitten yhtenä "uusista vuoden muotisanoista".

Mä olen siis rautaa. Eturauhasineni. Hyvä minä.


Ikäväkseni joudun toteamaan, että sana "pissis" on ollut jo monia vuosia käytössä, ja ei ikäväkyllä tietääkseni ole täällä jatkoajassa keksitty sana. Mutta yritys hyvä 10
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Bigreds.
Ikäväkseni joudun toteamaan, että sana "pissis" on ollut jo monia vuosia käytössä, ja ei ikäväkyllä tietääkseni ole täällä jatkoajassa keksitty sana. Mutta yritys hyvä 10

Tarkoitin siis sanan jaloa perusmuotoa Pissaliisa... yritys hyvä 10 edelleen?
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Re: Re: Re: Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Predator
Tarkoitin siis sanan jaloa perusmuotoa Pissaliisa... yritys hyvä 10 edelleen?

Edelleen, koska pissaliisan kuulin ensimmäistä kertaa vuonna 1998, kun olin peruskoulun 8. luokalla, tosin minua ei pissaliisaksi kutsuttu. Tosin luulen, että se sana on keksitty vuosia ennen sitä '98 vuotta. Yritys hyvä 10
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Bigreds.
Edelleen, koska pissaliisan kuulin ensimmäistä kertaa vuonna 1998, kun olin peruskoulun 8. luokalla, tosin minua ei pissaliisaksi kutsuttu. Tosin luulen, että se sana on keksitty vuosia ennen sitä '98 vuotta. Yritys hyvä 10

Just joo. Jos et satu tietämään, niin minä olen ollut KOULUSSA töissä reilut 15 vuotta... mistäs sinä tiedät että mistä koulusta ja kenen toimesta tuo nimitys on alunperin lähtenyt liikenteeseen? Minä puhuin Pissaliisoista jo ennenkuin tietokoneet yleistyivät jokaiseen niemennotkelmaan! HAH! Pissaliisoja nimittäin oli jo 1970-luvulla, silloin vaan ei ollut NETTIÄ jossa tällä asian tietämyksellä olisi pystynyt elvistelemään. TOINEN HAH!
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Predator

HAH! Pissaliisoja nimittäin oli jo 1970-luvulla, silloin vaan ei ollut NETTIÄ jossa tällä asian tietämyksellä olisi pystynyt elvistelemään. TOINEN HAH!
Juu, niin oli, mutta silloisia "Pissaliisoja" ei kutsuttu "Pissaliisoiksi" eikä heillä ollut käytössä korsoraattoritermiä. Toisaalta silloin riitti kauhusteltavaa jo pelkissä tolppakengissä, ja sotkuisissa silmissä. Niin vanha olen, että en muista sen mascaran nimeä joka toimi tuotemerkkinä esihistoriallisen ajan Liisukoilla.

Terveisin "jo silloin siveyden sipuli" koo
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Predator
Just joo. Jos et satu tietämään, niin minä olen ollut KOULUSSA töissä reilut 15 vuotta... mistäs sinä tiedät että mistä koulusta ja kenen toimesta tuo nimitys on alunperin lähtenyt liikenteeseen? Minä puhuin Pissaliisoista jo ennenkuin tietokoneet yleistyivät jokaiseen niemennotkelmaan! HAH! Pissaliisoja nimittäin oli jo 1970-luvulla, silloin vaan ei ollut NETTIÄ jossa tällä asian tietämyksellä olisi pystynyt elvistelemään. TOINEN HAH!

En nää vittuilusi syytä, mutta kaipa keksit sille jonkun sanan. Ihmeellistä kyllä, kerroit tuossa pari postia sitten keksineesi sanan vuonna 2001, vai? Jos herne menee nenään, niin ainakaan tarkoituksenani ei ollut hernettää ketään. Ja kertaakaan en väittänyt tietäväni, että mistä koulusta tai mistä suusta tuo sana on lähtenyt liikkeelle. Totesin vaan, että ensimmäisen kerran kuulin sanan silloin ja silloin, muttei se ainakaan lähtenyt tuosta sinun viestistäsi vuonna 2001, niinkuin taidat väittää. Yritys edelleen hyvä 10
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pelottavaa.

Viestin lähetti Bigreds.
En nää vittuilusi syytä, mutta kaipa keksit sille jonkun sanan. Ihmeellistä kyllä, kerroit tuossa pari postia sitten keksineesi sanan vuonna 2001, vai? Jos herne menee nenään, niin ainakaan tarkoituksenani ei ollut hernettää ketään.

Herne nenään? Sen kun piti olla ironista vitsailua. Noh, jatketaan samalla linjalla: Väität että minä kerroin keksineeni tuon sanan vuonna 2001... ei pidä paikkaansa, minähän kerroin silloin ensimmäisen kerran KIRJOITTANEENI SEN SANAN TÄLLE PALSTALLE, se keksiminen tapahtui monta vuotta aikaisemmin. Tarkkuutta, tarkkuutta. Ja hymiö.
 

puuvilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pissaliisa -tarinan / viestiketjun pohja

Hyvä Predator,

kuten itsekin varsin hyvin tiedät, sinulla EI OLE mitään tekemistä tekstin kanssa, josta tämä viestiketju on lähtenyt liikkeelle.

Itse pakinan kirjoittaneena voin sen sanoa.

Teksti on lähtöisin juuri vuodelta 2001, jolloin sen kirjoitin Aktivist.net -sivuston keskustelupalstalle. Sinun kopioimana se on sitten tänne päätynyt - olen otettu.

Se, miten tänne päädyin, oli silkkaa sattumaa. Eräs tuttu laitto linkin ja yllätyksekseni löysin wanha pissisläppäni.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin rekisteröityessäni taisin lukea, ettei suoria kopioita sallita vaan linkki kyseiselle sivulle.

Missä linkki tai viittaus kopiointiin?

------------------------------------------------------------------------

Mutta asiaan, jälleen kerran. Näin parin vuoden jälkeen on kliffa taas seurata lajin kehitystä. Sukupolven vaihdos on selkeästi aistittavissa, ja se näkyikin vapun katukuvassa. Strechit on feidattu lähes kokonaan pois, untuvatakeista puhumattakaan.

Pysyvää on kuiteskin se asenne, josta Ridicilus Ureanuksen tunnemme. Sisley -tyylinen crack-horo angsti on ja pysyy. Ja edelleenkin suurta pesintää esiintyy Espalla ja Kaivarissa, ainakin näin helsinkiläisen bongarin silmistä katsottuna.

Ihmetyttää vain, mitenköhän old-school lissut suhtautuu 2003-luvun kollegoihinsa? Onkohan ilmassa ylimielisyyttä vai kaipuun tunnetta "vanhoihin hyviin aikoihin"?

Jatkakaamme bongailua, cheers!
 

puuvilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kamalaa

Viestin lähetti Predator
Otan tuon sanan keksimisestä kunnian itselleni. Ainakaan minä en siihen ollut törmännyt, ennenkuin tämän ketjun otsikkoon sen KAAAUAN SITTEN (19.5.2001) kirjoitin. En parempaakaan sanaa keksinyt kuvaamaan tätä omituista lajia/rotua. Muistaakseni City-lehti myös noteerasi tämän termin öbaut vuosi sitten yhtenä "uusista vuoden muotisanoista".

Mä olen siis rautaa. Eturauhasineni. Hyvä minä.


Herra Predatorilla on nyt pasmat aivan sekaisin.

Pissaliisa TAI pissis on jokseenkin vanha sana. Sen keksijästä minulla ei ole mitään tietoa, mutta varmaa on taas se, ettei Predatorilla on taaskaan asian kanssa mitään tekemistä.

"En parempaakaan sanaa keksinyt kuvaamaan tätä omituista lajia/rotua" No etpä juurikaan, koska jouduit sen muilta ottamaan. Keksiminen tarkoittaa sitä, että ITSE keskii jotakin, ei sitä, että maalaa leikkaa ja liittää tekstin / sanan.

Kohtuus kaikessa, Predator.

Cheers!
 

Carlos

Jäsen
Hiukan puolustaisin veli Predaa...

Nimittäin on ihan normaalia että ihminen voi keksiä jonkun sanan, vain kuullakseen että se onkin jo olemassa, vaikkei tuo ihminen itse ole sitä koskaan kuullutkaan.

Esim. itse keksin sanonnan "eikun menox, sano Annie Lennox", ja jälkeenpäin kuulin että se oli ollut olemassa jo kauan ennen minun "keksintöäni".

Että tämmöstä, itse case-pissikseen en ota kantaa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Carlos
Hiukan puolustaisin veli Predaa...

Nimittäin on ihan normaalia että ihminen voi keksiä jonkun sanan, vain kuullakseen että se onkin jo olemassa, vaikkei tuo ihminen itse ole sitä koskaan kuullutkaan.


Nähdäkseni tuossa olikin sen saman sanan yhteydessä kyse koko ketjun avusviestistä, jonka keksiminen noin ihan sattumalta ja aivan identtisenä jonkun aiemmin kirjoitetun kanssa olisi jokseenkin hämmästyttävää, kö?
 

puuvilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case-pissis

Silloin, kun pissaliisoista heitettiin läppää Aktivist.netissä, oli sana "pissis" jo varsin tuttu kirjoittajille.

Toki on mahdollista, kuten Carlos totesi, että Predator on nokkelana miehenä sanan "keksinytkin". Mutta itse lähinnä tukeutuisin siihen teoriaan, että sana on kuultu jossakin hälinässä ja sitä kautta "keksitty". Sana on sentään melko viljelty ja todennäköisyys sen kuulemiseen on suuri - halusi sitä tai ei.

Koska joku väittää kirjoittaneensa Raamatun?
 

Carlos

Jäsen
Re: Case-pissis

Viestin lähetti puuvilla
Koska joku väittää kirjoittaneensa Raamatun?

No tuota, mummoni, joka oli Loimaalta kotoisin, tarinoi tästä joskus... :-)


No juu, mutta tosiaan jos koko avausviesti on jostain kopioitu ilman mainintaa siitä että se on jostain kopioitu, ei hommaan taida jäädä paljoa epäselvyyttä...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Linkki

Teille kaikille pissisfaneille yksi linkki:

http://www.sixty.de.vu/

Niin onko muuten teinigootti oma rotunsa vai pissiksen alalaji?
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Linkki

Viestin lähetti msg
Teille kaikille pissisfaneille yksi linkki:

http://www.sixty.de.vu/

Niin onko muuten teinigootti oma rotunsa vai pissiksen alalaji?
Minun mielestäni alalaji. Ehdottomasti.

Hulinaksihan tämä menee. Joudun edustustehtäviin erään ravintolan avajaisiin. Keskellä viikkoa. Eikai siinä mitään, mutta kun tuo baari on salakavalasti kätketty pissisten pesä!
K-18 kumminkin, eli toivon mukaan sinne ei olla kutsuttu liikaa miss Xty-klubilaisia!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös