Paskat bändit

  • 98 829
  • 556

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Alice in Chains ei kyllä kuulu tähän ketjuun. Ei edes lähelle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eniten pahoitin mieleni Soundgardenin mainitsemisesta tässä ketjussa.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Kaikki ei kuuntelekaan hittipaskaa, johon luettelemani bändit voidaan kai luetella 90-luvulla olleen, vaikka jonkin sortin vaihtoehtomusiikkia edustivatkin. Vaihtoehtomusiikkia kuuntelin itsekin, mutta en missään nimessä noita.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei nyt suoranaisesti paska, mutta Foo Fighters on onnistunut hukkaamaan todella kovan potentiaalin julkaisemalla toinen toistaan keskinkertaisimpia renkutuksia. Tylsempää rokkia on vaikea löytää, särmä puuttuu ihan täysin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei nyt suoranaisesti paska, mutta Foo Fighters on onnistunut hukkaamaan todella kovan potentiaalin julkaisemalla toinen toistaan keskinkertaisimpia renkutuksia. Tylsempää rokkia on vaikea löytää, särmä puuttuu ihan täysin.
Tämä. Ei se nyt paska ole, mutta samaa särmättömyyttä kuin 69 Eyes:issa.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Yhdyn Foo Fighterissa edellä kirjoittelijoiden näkemykseen. Alkuaikoina hyvä, mutta mitä enemmän tultu tähän päivään, hukkuu muun massan joukkoon. Kadottanut identiteettinsä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kaikki ei kuuntelekaan hittipaskaa, johon luettelemani bändit voidaan kai luetella 90-luvulla olleen, vaikka jonkin sortin vaihtoehtomusiikkia edustivatkin. Vaihtoehtomusiikkia kuuntelin itsekin, mutta en missään nimessä noita.

Sitten kiinnostaisi tietää, mitä tämä silloinen vaihtoehtomusiikki oli?

7 Year Bitch? The Amps? The Gits?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Grunge nyt yleisesti oli hirveintä mitä musiikille tapahtui pitkään aikaan. Eli oikeilla jäljillä ollaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo Foo Fighters on paha. Tykkään ja fanitan ja olen nähnyt useamman kertaa livenä. Mutta myönnän taantumisen alkuaikoihin verrattuna. Etenkin "The Colour And The Shape" (1997) kuuluu aution saaren levyihini.

Mutta sitten ne tekevät tällaisia:

Foo Fighters: I´m A River

Eli ei käy keskustelunaiheeksi tässä otsikossa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Grunge nyt yleisesti oli hirveintä mitä musiikille tapahtui pitkään aikaan. Eli oikeilla jäljillä ollaan.

Vaikka olisitkin 80-luvun kaljuuntunut spandex-tukkahevari, niin kaipaisin hieman lisää perusteluja.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Sitten kiinnostaisi tietää, mitä tämä silloinen vaihtoehtomusiikki oli?

7 Year Bitch? The Amps? The Gits?

Britit osasivat sitä mielestäni tehdä muutamia "ulkomaalaisia" (Bettie Serveert) ja jenkkiläisiä lukuunottamatta (Pavement, Drop Nineteens, Velocity Girl, Belly...) Esim. Slowdive.

Arvostan edelleen brittiläisistä esim. Bluria ja Pulpia, vaikka en niitä itse kuunnellut. Muista tunnetuista brittiläisistä ihan ok bändejä olivat myös Ash ja täälläkin parjattu Oasis. Itse kuuntelin jokseenkin tuntemattomampia bändejä, joita MTV'n 120 minutes- ohjelmassa saattoi nähdä hyvässä lykyssä yhden videon per kerta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vaikka olisitkin 80-luvun kaljuuntunut spandex-tukkahevari, niin kaipaisin hieman lisää perusteluja.

Teikäläinen ei selvästi osaa ottaa vastaan mitään kritiikkiä, joka kohdentuu suosikkimusiikkiisi. Tuossahan ne perustelut oli jo, hirveää kuraa grunge kokonaisuudessaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kaikki grunge on hyvää musiikkia ja täten ei kuulu tähän ketjuun. Tästäkin tuli, kuten odotettua, "en tykkää tästä bändistä" -ketju.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikki grunge on hyvää musiikkia ja täten ei kuulu tähän ketjuun. Tästäkin tuli, kuten odotettua, "en tykkää tästä bändistä" -ketju.

No siis sehän tämän ketjun tarkoitus alun perin onkin. Luetella bändejä jotka ovat sinun mielestäsi täyttä potaskaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No siis sehän tämän ketjun tarkoitus alun perin onkin. Luetella bändejä jotka ovat sinun mielestäsi täyttä potaskaa.
Ihan niin kuin se alkuperäinenkin ketju "yliarvostetuimmat bändit". Miksi siis perustaa eri otsikoilla samoja ketjuja, kun tarkoitus on vain luetella bändejä, joista ei pidä? Nytkin täällä pyydetään perusteluja, miksi joku bändi tai koko genre on jonkun mielestä roskaa. Ainoa perustelu ja ainoa tarvittava ketju olisi "en tykkää".
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan niin kuin se alkuperäinenkin ketju "yliarvostetuimmat bändit". Miksi siis perustaa eri otsikoilla samoja ketjuja, kun tarkoitus on vain luetella bändejä, joista ei pidä? Nytkin täällä pyydetään perusteluja, miksi joku bändi tai koko genre on jonkun mielestä roskaa. Ainoa perustelu ja ainoa tarvittava ketju olisi "en tykkää".

Ollaan kai eksytty ketjun tavoitteesta. Ted Raikashan nimenomaan toteaa, että senkun lataatte bändejä, joista ette pidä ilman sen kummempia perusteluja. Eiköhän tässä ollut tarkoitus alun perin vähän piikitellä noille musaketjuille, jotka aina menevät väännöksi kirjoittelijoiden lempparibändistä.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Minulle henkilökohtaisesti on yksi ja sama mitä kukakin kuuntelee, tai jos joku ei tykkää omista mielibändeistäni.
Muistaakseni on tehty tutkimus, jossa soiteltiin tiettyjä biisejä (hittejä kai) uudeleen ja uudelleen. Toteamus oli, että niistä joko alkoi tykätä tai sitten ne alkoivat ärsyttämään. Eikös radiosoitoissa ole sama periaate: saada mahdollisimman paljon kuuntelijoita soittolistan yhtyeille? Joidenkin kalloon se pakkosoitto uppoaa kun toisten taas ei. Joillekin paska on paskaa ja joillekin paskasta vuollaan kultaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Guns 'N' Roses, aina ollut yliarvostettua paskaa. Isoegoisen pellen kiukuttelu kruunasi paskuuden.
Sunrise Avenue, kamalaa, laskelmoitua paskaa. Sieluttomuus kuuluu.
Oasis, paskaa mankumista. Veljeksillä yksi yhteinen kulmakarva.
Kaikki progemetallibändit, uu, katsokaa, olen harjoitellut, nyt olen virtuoosi mutta musiikki on silti mitäänsanomatonta paskaa.
Volbeat, varastan Metallican riffejä ja laulan kuin huono Elvis, kasvotonta paskaa.
Lisäksi kaikki artistit, jotka esiintyvät Weekend-festivaaleilla (jos edes ovat bändejä) ja 99% Tuskan ohjelmistosta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Gunnareiden aliarvostusta on jotenkin mahdotonta käsittää.

En nyt ota kantaa millään tapaa mihinkään nykytilanteeseen enkä edes menneeseen tai mitä on tehty, sanottu tai esiinnytty jossain livenä, mutta onhan se nyt ihan faktaa, että Gunnareiden Apetite for Destruction ja pari muutakin albumia ovat ihmiskunnan historian hienoimpia rock-albumeita.

Hauskinta on se, että teininä itse jotenkin halveksuin kyseistä pumppua. Mutta kai se oli lähinnä sitä, että tuolloin olin vielä enemmän Queen-RHCP-akselin miehiä ja jotenkin asenneongelma piti kyseistä poppoota paskana. Näin vanhemmiten Gunnareiden musiikki on noussut miltei viikottaiseksi tunnelmannostattajaksi.

Mutta kerta ketjun nimi on "paskat bändit", olisi kai hyvä tuoda joku omakin kontribuutio tähän. Piti hetki jopa miettiä. Ja halusin miettiä jonkin, joka ei ole mikään ikiaikainen pumppu, vaan edes vähän uudempaa kaliberia. Sentenced tuli ekana mieleeni. En keksi mitään, mikä siitä pumpusta tekisi millään tavalla arvonsa mukaisen. Biisejä olen kyllä kuullut, mutta kuitenkin Suomen laadukkaan metalliscenen sisällä on aivan yliarvostetuinta huttua, mitä voi ikinä keksiä. Vähän piti hakea, mutta tämä nyt tuli mieleeni.

No okei, jos mennään kauemmas ja ulkomaille, niin U2 on jotain sellaista, mitä en ole ikinä käsittänyt. Hienoja melodioita kyllä, mutta jotenkin aika tasapaksua taaperrusta. Pidemmän päälle lähinnä haukotus tulee. Ja siis kyse ei ole mistään scenevalinnoista. Kuuntelen aivan kaikenlaista musiikkia.

Josta voidaankin heittää vielä toisenlainen valinta: Zen Cafe. Suomen rasittavin rallipumppu. Bändin jokaisen biisin asenne on se, että "me tiedetään miten tää maailma makaa, te ette tiedä mistään mitään, joten kuunnelkaa saatana!" ja kun lopulta pojat eivät oikeasti tiedä elämästä mitään. Jotenkin tulee lähinnä fiilis, että menisivät kotiin kasvamaan. Mikä sen jätkän nimi on, Samuli Putro. Hohhoijaa. Kunnon pelle.

Näin.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei nyt suoranaisesti paska, mutta Foo Fighters on onnistunut hukkaamaan todella kovan potentiaalin julkaisemalla toinen toistaan keskinkertaisimpia renkutuksia. Tylsempää rokkia on vaikea löytää, särmä puuttuu ihan täysin.
Kuin omalta näppikseltä. Mua jotenkin jopa vituttaa se, että Foo Fightersin musiikki on niin tylsää, koska haluaisin tykätä bändistä. Dave Grohl on tosi letkeän oloinen jamppa ja muutenkin kova rokkiäijä. Mutta minkäs teet,All My Lifea lukuunottamatta bändin tuotanto ei iske yhtään.

Itse olen tosi kaikkiruokainen musiikin suhteen mutta nämä disturbedit, slipknotit, avengedsevenfoldit ynnä muut roskakasat ovat tämän ketjun kamaa. Oksennusrefleksi on välitön,kun laulu vaihtuu lennosta rääkymiseen ja takaisin ns. puhtaaseen lauluun. Hyi vittu.

Kunniamaininta myös Muselle, joka on ihmeellisen kova juttu nykyään. Ei vaan voi käsittää, mitä yleisö näkee siinä tekotaiteellisessa paskassa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Foo Fighters on siitä jännä bändi, että lämpenin sille samoin kuin Gunnareille joskus vasta vanhemmalla iällä. Mutta molemmissa syy oli lähinnä se, etten ollut vain aiemmin todella tutustunut koko tuotantoon.

Foo Fighters on 2000-luvun bändeistä yksi suurimpia tänä päivänä allekirjotitaneelle. Miltei säälittää, että bändissä on jäseniä, jotka ovat tehneet musiikkia jonkin aivonsa haulikolla pihalle ampuneen pitkätukan kanssa. Mikävittusenbändinnimiolikaan... aivansama.... kukaanmuistasitäbändiäkuitenkaan...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No okei, jos mennään kauemmas ja ulkomaille, niin U2 on jotain sellaista, mitä en ole ikinä käsittänyt.
Aika lailla sama juttu kuin Foo Fightersin kanssa. Eka demo ja sitä seuranneet alkupään levyt ovat hyvinkin toimivia. Ja sitten huomasivat olevansa Jeesusta suurempia ja musiikki ei jäänyt edes polkemaan paikalleen, vaan muuttui aika tyhjänpäiväiseksi mainstreamiksi.

Musesta sen verran, että levyllisen kuuntelu tuottaa tuskaa, mutta livenä aivan helvetin kova bändi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Guns 'N' Roses, aina ollut yliarvostettua paskaa. Isoegoisen pellen kiukuttelu kruunasi paskuuden.
Sunrise Avenue, kamalaa, laskelmoitua paskaa. Sieluttomuus kuuluu.
Oasis, paskaa mankumista. Veljeksillä yksi yhteinen kulmakarva.
Kaikki progemetallibändit, uu, katsokaa, olen harjoitellut, nyt olen virtuoosi mutta musiikki on silti mitäänsanomatonta paskaa.
Volbeat, varastan Metallican riffejä ja laulan kuin huono Elvis, kasvotonta paskaa.
Lisäksi kaikki artistit, jotka esiintyvät Weekend-festivaaleilla (jos edes ovat bändejä) ja 99% Tuskan ohjelmistosta.
Hieno listaus.

Guns N' Roses, on kyllä hävyttömän tympeää paskaa. Tosin suurin osa tästä "ansiosta" lankeaa äärimmäisen rasittavalle lauluniekalle. Muutenhan orkka olisi vain yksi kukkopoikamainen tusinajenkkibändi lisää. En tiedä onko solistinretaleella lapsia, enkä uskalla googlata. Toivottavasti hän ei ole lisääntynyt.

Volbeat on väsyttävä. Laulajalta puuttuu kaikki dynamiikka, tyypillä on keuhkoissa vain yhdet säädöt. Tällä ei olisi väliä, jos yhtye olisi yhden hitin ihme, jolloin radiosoittoa tulisi pitkässä juoksussa vain harvoissa nostalgiaohjelmissa. Ellei sitten tamponimainoksissa.

Oasis, hehe. Tuon joukkion soitannosta minulla on omakohtainen kauhukokemus vailla vertaa.

Olin inttiaikana sotilassairaala Tilkassa toipumassa nielurisaleikkauksesta. Leikkaus oli tehty varhain aamulla, ja makasin kahden hengen huoneessa lääkehöyryistä sekaisena ja käsivarsi tippapulloon kytkettynä. Hoitaja kävi jossakin vaiheessa katsomassa että kaikki on hyvin. Poistuessaan hoitsu kytki ovenpielestä huoneradion päälle, "jotta sotapojalla olisi täällä vähän seuraa". Nappulassa oli kaksi asentoa, on ja off. On-asento nakkasi soimaan jonkin musakanavan, joka toisti muutaman biisin silmukkaa nonstoppina. Jokainen ymmärtää, että jos tuollaista settiä joutuu kuuntelemaan selinmakuulle tuomittuna tunnista toiseen, niin ennen pitkää alkaa kaivata joko vaihtelua tai hiljaisuutta. Pahin kappale toistuvassa pätkässä oli se Oasiksen kertosäemääkiminen.

Noin kolmen tunnin radiokärsimyksen jälkeen ja lääkkeiden vaikutusten hiljalleen lientyessä alkoi jo kusihätä pukata päälle. Olin ehtinyt laskelmoida, että kun tulee tarve raahautua toilettiin tippapullotangon kanssa, niin suljen sen Oasista huudattavan radionsaatanan samalla. Näin myös tapahtui. Oli ihan älyttömän hontelo olo, ja jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut pyytää hoitaja avuksi. Vaan milläpä pyydät, kun ääni ei lähde leikatusta kurkusta kuin surkeana pihinänä ja ankaran kivun säestyksellä.

Lopulta pääsin vessareissulta takaisin vuoteeseen. Onnellinen hiljaisuus. Riesana ei ollut edes huonekaveria. Saatoin keskittyä koko sielulla potemiseeni, ynnä tarkkailemaan satunnaisten kuplien liikkeitä tippapullon ravintoliuoksessa.

Kului ehkä 10 minuuttia. Huoneeseen astui ilmavoimien kapteeni, joka oli jäämässä yöksi Tilkkaan. Skappari morjesteli ja yritti jutella, mutta huomasi sitten kurkunosoittelueleistäni, ettei minusta saa juttuseuraa. Kapteeni riisui virkapukunsa kaappiin ja laittoi kevyempää vaatetta ylle, ja ryhtyi saman tien tekemään lähtöä sotilaskotiin. Ovelle siirtyessään hän huomasi radionappulan, ja pitihän herra kapteenin kokeilla tuleeko ämyristä ääntä. No tulihan sieltä. - Jaa täältä tulee ihan mukavaa musiikkia, taitaa olla Oasis tämä kun soittaa, jätetäänpäs radio päälle, niin saat vähän ajankulua...
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oasis, hehe. Tuon joukkion soitannosta minulla on omakohtainen kauhukokemus vailla vertaa.
Nauraa räkätin mehevästi tälle jutulle. Kiitos sen jakamisesta.

Guns N' Roses saa aiheesta shittiä, on niin väsynyttä vedätystä. Nyt kuunnellut niitä muutaman biisin erittäin pitkän tauon jälkeen ja aika on iskenyt pahasti. Ei tosiaan mitään ikivihreitä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jaahas tämmöinenkin ketju oli, onko täällä tarkoitus nostaa omaa häntää ja aliarvioida kaikki muiden suosikit. Heh, loputon suo, mutta varmasti joidenkin mielestä viihdyttävää. Mä lähden eri linjoille, paska bändi mitä tuli kuitenkin aika paljon läpällä kuunneltua kasarilla oli Bad Manners.
Tämä on jo klassikko kaikessa surkeudessaan, mutta salaa kuuntelen näitä aina välillä yhtään enempää siitä tykkäämättä:
Bad Manners -- Ne Ne Na Na Na Na Nu Nu (Studio, TOTP) - YouTube

Bad Manners - My Girl Lollipop (1982) - YouTube

Bad Manners - Walking In The Sunshine 1981 - Video - YouTube

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös