Paskat bändit

  • 98 795
  • 556

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Järkytyksekseni huomasin ettei kukaan ole maininnut Kim Heroldia. Voe vittu mitä paskaa. Aina kun kyseisen "artistin" tuotantoa kuulee, niin välittömästi tekee mieli päättää maallinen vaellukseni mahdollisimman tuskaisella tavalla. Voiko joku kuulostaa homommalta yrittäessään laulaa?!! Vittu että alko taas vituttaa kun alkoi kyseisen homppelin paska biisi soimaan päässä...

If i had one bullet...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
En ole koskaan tajunnut, minkä helvetin vuoksi niin monet suomalaiset sanoittavat englanniksi, vaikka heidän lontoon taitonsa on yläastetasoa.

Varmaan siksi että leipää saa vain rahalla.

Stratovariuksen biisit ovat aina olleet sanoitukseltaan 8-vuotiaankin englannilla myötähäpeää aiheuttavia mutta vittuakos sen väliä jos puolet japanilaisista kävelee lompakko auki levykauppaan.

Veikkaan, että Against The Wind menee maailmalla paremmin läpi kuin "Me juostaan päin tuulta".
 
Suosikkijoukkue
- Raipe - All Mighty CCCP
Järkytykseni huomasin ettei kukaan ole maininnut Kim Heroldia..

Ymmärrän tuskaasi.
Mä olen tällanen viherpiipertäjä ja kukkahattusetä, mutta kun em. artistin tuotos jossain sattuu osumaan korviini tulee minulle pakottava tarve tappaa joku kuristamalla tai repimämällä silmät päästä.

Rukoilkaa ettette satu olemaan paikalla kun tuon paskaläjän hengentuote ja meikäläinen sattuu saman katon alle.
 

Supreme

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
kun em. artistin tuotos jossain sattuu osumaan korviini tulee minulle pakottava tarve tappaa joku kuristamalla tai repimämällä silmät päästä.

Täysin samoja tuntemuksia täälläkin... Kuka helvetti tuota paskaa kuuntelee? Ainoa paikka jossa Kim Heroldin tuotoksille on käyttöä taitaa olla Guantanamon vankila, jossa jenkkisotilaat earit ja peltorit päässä kiduttaa rättipäävankeja... Meikäläistä sais kiduttaa vaikka kynttilöitä polttamalla kiveksissä mutta tuossa "musiikkikidutuksessa" murtuisin nanosekunnissa!
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täysin samoja tuntemuksia täälläkin... Kuka helvetti tuota paskaa kuuntelee? Ainoa paikka jossa Kim Heroldin tuotoksille on käyttöä taitaa olla Guantanamon vankila, jossa jenkkisotilaat earit ja peltorit päässä kiduttaa rättipäävankeja... Meikäläistä sais kiduttaa vaikka kynttilöitä polttamalla kiveksissä mutta tuossa "musiikkikidutuksessa" murtuisin nanosekunnissa!

Onhan sitä heikommanpuoleista musiikkiakin, mutta melkein tekisi mieli vaatia todistamaan tuo viimeinen lause. Pallit tuleen tai vaikkapa niinkin pitkä aika kuin sekunti Kim Heroldia kuunneltavana. Haluatko miettiä uudestaan?
 
Varmaan siksi että leipää saa vain rahalla.

Stratovariuksen biisit ovat aina olleet sanoitukseltaan 8-vuotiaankin englannilla myötähäpeää aiheuttavia mutta vittuakos sen väliä jos puolet japanilaisista kävelee lompakko auki levykauppaan.

Veikkaan, että Against The Wind menee maailmalla paremmin läpi kuin "Me juostaan päin tuulta".

Toki näinkin, mutta sitten on kosolti niitäkin suomalaisbändejä, jotka eivät tee edes sitä rahaa tuotannollaan, vaan englanninkieliset tekstit johtavat vain siihen myötähäpeämittarin vilkkumiseen.

Ja onhan se toisaalta niinkin, että tuskinpa joku Lauri Ylönen, Ville Valo, tai sonatastratonightwishien ja muiden tiluliluttelijoiden tekstittäjät suomeksikaan kovin hääviä jälkeä saisivat aikaan, kun ovat ihan suosiolla alkaneet vääntää biisejään sillä nololla tankero-lontoolla.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mielestäni taas Radioheadin tuotanto ennen OK Computeria oli pääasiassa täysin yhdentekevää (okei, Street Spirit on hyvä biisi), OK Computer taas on mainio levy ja sitä seurannut kaksikko Kid A & Amnesiac hipoo pop-musiikin raameissa täydellisyyttä.

Aika täydellisesti onnistunut analyysi kyseisestä orkesterista. Toki kyllä pidän myös Bendsiä hyvänä levynä.

Paskoja bändejä on maailma tietysti täynnä, mutta aika hyvän kuvan saa kun kuuntelee vaikka tunnin Radio Rockia. Tuskin kuulet yhtään hyvää bändiä sinä aikana.

Mä oon tottunut pitämään pahuuden kolmiakselina komboa Yö, Mamba & Popeda. Paljon tuosta paskemmaksi ei voi mennä, paitsi ehkä Sunrise Avenue.
 
Mä oon tottunut pitämään pahuuden kolmiakselina komboa Yö, Mamba & Popeda. Paljon tuosta paskemmaksi ei voi mennä, paitsi ehkä Sunrise Avenue.

Näiden musiikki on kyllä paskaa, mutta sentään enimmäkseen rehellistä ja vilpittömin mielin tehtyä sellaista. Minua vihastuttaa vielä enemmän teennäinen paska, jossa leikitään jotain taiteilijaa kovalla D:llä. Esimerkistä käyvät Paleface (pankinjohtajan poika larppaa jotain köyhälistön ymmärtäjää) ja Jippu (akka itkee biiseissään ja iltapulujen kannessa "rankkaa" nuoruuttaan, joka vietettiin oopperalaulajaisän perheessä kultalusikka tukevasti syvällä kurkussa). Näiden rinnalla Lindholmin ja Mustajärven kaltaiset rehelliset juntit ovat oikeastaan aika sympaattisia, vaikka heidänkin musansa on hirveää kuraa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Esimerkistä käyvät Paleface (pankinjohtajan poika larppaa jotain köyhälistön ymmärtäjää)Näiden rinnalla Lindholmin ja Mustajärven kaltaiset rehelliset juntit ovat oikeastaan aika sympaattisia, vaikka heidänkin musansa on hirveää kuraa.

Ja se, että olet pankinjohtajan poika tarkoittaa sitä, että et saa esittää kritiikkiä halutessasi, vai? Pidän kovastikin tuosta Palefacen viimeisestä.

Hassisen Kone - Viimeinen Rock ennen aivokuolemaa. Pankinjohtajan poika se tässäkin laulaa rahan rappioittavasta vaikutuksesta. Olisiko Ismon mielestäsi pitänyt jättää moinen tekemättä, kun on "kultalusikka suussa syntynyt".

Lindholmin ja Mustajärven junttius on ehkä sympaattista, mutta kun kun sitä samaa on jatkunut jo vuodesta miekka ja kilpi, niin kyllästyyhän siihen jo. Ei tule mieleen kuin Motorhead, joka voi vuodesta toiseen tehdä asiat samalla lailla ja sekin johtuu lähinnä siitä, että Lemmy on Jumala :)

Itselle Yö ja Popeda on ne 80-luvun biisit ja niitäkin ilman tulen toimeen ihan hyvin.
 
Hassisen Kone - Viimeinen Rock ennen aivokuolemaa. Pankinjohtajan poika se tässäkin laulaa rahan rappioittavasta vaikutuksesta. Olisiko Ismon mielestäsi pitänyt jättää moinen tekemättä, kun on "kultalusikka suussa syntynyt".

Kyllä. Oli melko surkea biisi. Sen sijaan "Jeesus tulee, oletko valmis?" on oikein hyvä kipale.

Onhan tuo nyt järkyttävän kornia, kun nämä kultalusikkakakarat pauhaavat rahan valtaa vastaan. Jos se asia heitä niin kovin vaivaa, niin luovuttaisivat perintömökkinsä, -rahansa ja -talonsa minulle. Mulla olisi niille kyllä käyttöä.
 

Schadowan

Jäsen
Mua ei henkkoht haittaisi, vaikka en kuulisi enää ainuttakaan Eppujen, Yön, Mamban, Dingon ja Popedan biisiä koskaan, missään, ikinä. Mä ymmärrän hyvin, mitä kyseiset bändit ovat saavuttaneet ja siitä heille iso hatunnosto. Mutta kun mä en enää jaksa kuunnella..en valokuvia, en urheiluhullua, en ukkometsoa, en levotonta tuhkimoa... Harmi sikäli, että nämäkin bändit ovat tehneet varmasti hyviä biisejä, joita radiossa ei soiteta. Mutta en jaksa niihin perehtyä, koska nämä radiohitit yksinkertaisesti tappavat minut.

Samaa voisi sanoa Leevi and the Leavingsin radiohiteistä, jotka ovat täysin sietämättömiä. Onneksi olen kyseiseen bändiin perehtynyt aikanaan enemmän ja voin kuunnella niitä loistavia vähemmän soitettuja biisejä ilman vitutusta.

Paskoista bändeistä pitää mainita se paskin, eli Snow Patrol. Uskomattoman vituttavaa musiikkia. Kyseisen bändin Chasing Cars on maailman yliarvostetuin biisi, coldplay-kopio (eikö se kerro jo kaiken oleellisen?), josta ihmiset oikeasti herkistyvät. Käsittämätöntä. The Nationalille kunniamainita, pääsi Terrible Lovella melkein samaan sarjaan kuin Snow Patrol Chasing Carsillaan. Järkyttävää, mitä ihmiset joutuvat nykypäivänä kuuntelemaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nostetaanpa tätä topicia ylös. Siihen minua innosti Neljä Ruusua, jota en voi sietää nykyään enää ollenkaan.

Bändillä on ollut hetkensä, mikä tarkoittaa lähinnä Hyvää yötä Bangkok -levyä (1990). Se kuulostaa edelleen tuoreelta ja ajattomalta, mutta monet tuon jälkeiset tuotokset ovat varoittava esimerkki siitä, miten pahasti musiikki voi ikääntyä. Suosio kasvoi, Ilkka Alanko ja kumppanit löysivät koneet ja alkoivat haistella tuulia ulkomailta, ja lopulta kaverit tähtäsivät paljon korkeammalle kuin mihin taidot riittivät.

Sävellysten puolesta homma toimi aina välillä, mutta nuo 90-luvun puolivälin levyt kuulostavat nyt aivan kammottavalta trendien perässä juoksemiselta. Etenkin kaikenlaiset ysärikonerytmit ja muovisesti naksuvat konejouset kiduttavat korvia, vaikka myönnettäköön, että niihin syyllistyi moni muukin. Erityismaininta Ilkka Alangon mahtipontisista mutta kömpelöistä sanoituksista tyyliin "tahdon nuolla sut puhtaaksi elämän kolhuista", vaikka englanniksihan se Ilkka vasta kömpelö olikin riimitellessään "trip hop, brit pop!". 4R-projektissa yritettiin viedä ulkomaille kehnoa pohjoiskarjalaista U2-kopiota, mutta yllättäen ulkomaita ei kiinnostanut. Hauskaa oli se, ettei bändi vielä yhdestä levystä tätä uskonut.

Sitten bändi tuli takaisin. Tämän paluunsa aikana Neljä Ruusua on tehnyt ehkä pari hyvää kappaletta, Luotsivene ja Missä vaan (ja varauksin Hunningolla, joka on kyllä vähän liian ilmeinen nokitusyritys isoveljelle), mutta suurin osa myöhempienkin aikojen tuotoksista on ollut aika väsynyttä tavaraa. Trendejä bändi ei enää onneksi seuraile, mutta ei se ole löytänyt myöskään mitään siitä alkuaikojensa lyhyestä loistosta. Se vain tekee puuduttavaa kotimaista poprockia, joka kelpaa lähinnä keski-ikää lähestyville naisille, joiden parasta ennen-päivämäärä on yhtä kaukana kuin bändilläkin.

Lyhyesti: lopettakaa saatana. Tahraatte vain alkuaikojen hienot muistot.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
- Klamydia

Todella tylsää ja yksioikoista junttipunkkia Pohjanmaalta levystä ja vuodesta toiseen. On todella vaikea nähdä mitään järkevää syytä miksi V. Jokinen vetää Sundin poikien kanssa suomicovereita yksiyhteen täysin samalla tyylillä. Eikö sooloilemaan lähdetä siksi että tehdään jotain erilaista mikä ykkösbändille ei sovi?

- Apulanta

2000-luvun alun jälkeen muuttunut täysin kuuntelukelvottomaksi. Joko ahdetaan biisit niin täyteen kuin ikinä mahdollista tai sitten laskelmoidaan helpoilla radiohiteillä.

- Yö

Laskelmoitua ja huonoa iskelmärockia.

- Eppu Normaali

Mikko Saarelan vaikutuksen loputtua bändi on kelvannut erinomaisesti vain ja ainoastaan unilääkkeeksi sekä soittolistojen täytteeksi.

- PMMP

Niin, ei siinä visuaalisessa osuudessa valittamista ole, mutta nyt puhutaan musiikista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun nyt ihan Musiikkituottajat ry on linjannut että JVG on yhtye, niin on pakko sanoa että paskin yhtye on JVG
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Coldplay

Coldplay ärsyttää kaikin tavoin. Chris Martin on Englannin Samuli Putro eli laulaminen on täysin monotonista, mutta jostain syystä levyt myyvät.

t.A.T.u

2000-luvun alussa Venäjällä saatiin ajatus tehdä musiikkia, jonka esittäjät väittävät olevansa lesboja ja jota markkinoidaan kohuarvolla. No, pelottavinta tässä oli se että suunnitelma jopa toimi ja Julia Volkova ja Lena Katina nousivat myös lännessä tähdeksi. Onneksi älysivät lopettaa.

Ultra Bra

Kun halutaan tehdä politiikkaa olematta eduskunnassa, aloitetaan maailmanhalailu laulamalla. Ilmeisesti 70-luku ei opettanut, että kuinka vaivaannuttavaa se voi olla, sillä ainakin osa Suomea otti Ultra Bran omakseen. Sinä lähdit pois on UB:n tuotannosta se pahin esimerkki.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Aikauhia, @Barnes! Coldplay on parasta tämän hetken musiikissa, mutta Ultra Bra osuu naulan kantaan! Kauheeta huutoa ja kaakatusta alusta loppuun, tulee fyysisesti paha olo sitä kuunnellessa.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Olisikohan ollut joskus muinoin tällä palstalla kun joku viisas totesi "Coldplay on musiikkia miehille jotka itkevät runkatessaan suihkussa".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Coldplay

Coldplay ärsyttää kaikin tavoin. Chris Martin on Englannin Samuli Putro eli laulaminen on täysin monotonista, mutta jostain syystä levyt myyvät.
No nyt kun Putron mainitsit, niin onhan se Zen Cafe ihan perseestä. Ja on kyllä Putron soolomatskukin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kyllä. Oli melko surkea biisi. Sen sijaan "Jeesus tulee, oletko valmis?" on oikein hyvä kipale. Onhan tuo nyt järkyttävän kornia, kun nämä kultalusikkakakarat pauhaavat rahan valtaa vastaan. Jos se asia heitä niin kovin vaivaa, niin luovuttaisivat perintömökkinsä, -rahansa ja -talonsa minulle. Mulla olisi niille kyllä käyttöä.

Onhan se hassua joo, että 35vuotiselta uralta otetaan esimerkiksi biisi ensimmäiseltä levyltä ja taitelija on sen jälkeen kultalusikkakakara. Sielun Veljien alkuaikojen kiertueiden, joista ihmiset kävelivät kesken pois, tai veljensä 4R-viritykset opettivat varmasti molemmille myös sitä minkälaista on, kun ei istu kansakunnan kaapin päällä. Yhteiskuntakritiikki ei mielestäni ole ollut Ismon uran mikään kantava elementti, ei ainakaan siinä mitassa, että nyt pitäisi pyytää anteeksi sitä, että on 16-17vuotiaana rustannut moisen biisin näin pankinjohtajan poikana. Hän on tarkkailija, runonlausuja, satiirikko. Ja kyllä, olen fani.

Muistanko @Kirjoittelija väärin, vai kerroitko joskus täällä kk-palkkasi olevan joku 4000 euroa?
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Sellaset grunge oksetukset kuin Alice In Chains ja Pearl Jam. Jotkut ovat jopa väittäneet, että grunge tappoi hevin. Niin joo ja Stone Temple Pilots ärsytti myös 90-luvulla. Soundgarden ja...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sellaset grunge oksetukset kuin Alice In Chains ja Pearl Jam. Jotkut ovat jopa väittäneet, että grunge tappoi hevin. Niin joo ja Stone Temple Pilots ärsytti myös 90-luvulla. Soundgarden ja...

Miksi nämä ovat "paskoja"?

Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska tuo skene on minulle yksi niitä kovimpia juttuja ikinä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sellaset grunge oksetukset kuin Alice In Chains ja Pearl Jam. Jotkut ovat jopa väittäneet, että grunge tappoi hevin. Niin joo ja Stone Temple Pilots ärsytti myös 90-luvulla. Soundgarden ja...

Saman haluaisin kuulla kuin Nummenkallio yllä, ihan siitä syystä että ainakin AIC ja PJ vetivät täysin sydämmestä ensimmäiset levynsä. STP ei ole jostain syystä minullekaan iskeynyt. Toki ymmärrän jos sinun joku tyttöystävä on lähtenyt flanellijannun matkaan joskus, ei tarvi perustella.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Miksi nämä ovat "paskoja"?

Kysyn ihan mielenkiinnosta, koska tuo skene on minulle yksi niitä kovimpia juttuja ikinä.

Noi nimenomaiset jenkkiläiset ei vaan ikinä auennut minulle. Smashing Pumpkinsilla nyt esimerkiksi oli melodiaa "raskaissa" soundeissa ja nopeampi tempoisia ja ne miellyttivät. Mutta edellä luettelemillani bändeillä se oli jotain karmeaa oman jutun hakemista ja "laiskaa" meininkiä. Vokalistien äänetkin olivat jotenkin teennäisiä (Pearl Jam) ja toisiltaan matkittuja (Stone Temple Pilots).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös