Paras hampurilaisketju?

  • 64 427
  • 352

Paras hampurilaisketju


  • Äänestäjiä
    811

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä yritys tuolla 55 Burgerilla kyllä on. Mä tykkään. Jossakin Mäkissä esimerkiksi ranskalaisia tehdään tarkoilla ohjeilla ja vielä ihan koko ajan, jolloin ne maistuvat aina samalta eli hyvältä. Ja kyllähän välillä voi rasvaisempaakin syödä, mutta kovinkaan usein ei tuolla viitsi käydä eikä samana päivänä paljoa muuta sitten syödä. Mäkissähän sä voit käydä vaikka joka päivä ja siltikin syödä suht terveellisesti ja monipuolisesti, eikä maha kasva. Eri juttu sitten on jos vedät iltapalaksi viis munkkia tms.

Yks mäkkiateria päivässä miehen tiellä pitää.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hikiän ja Putaan taa kurkistaneena ja kerosiinia mielelläni tuhlaavana sosiaaliomatuntovajakkina vannon luonnollisesti Burger Kingin nimeen, tai BK:n, kuten meillä sisäpiirissä rennosti letkautaan. Hiljanjuuri lauantaina piipahdin arkisesti Andorran beekoossa, jonka tarjomat tuplawhopperpihvit olivatkin parahultaisen maukkaita. Hakkasivat eiliset Barcelonan tuplapihvit selkeällä luokkataisteluerolla. Melkein olivat yhtä messeviä kuin keväällä Kuwaitissa nauttimani BK:n tuotokset - siellä keittiö onnistui kuin oppikirjoissa ikään.
Ite kävin pari viikkoa sitten Kasselissa yömyöhään tässä BK:ssa syömässä todella nälkäisenä. Perheemme oli yksimielinen, että pahaa oli ja Mäkkäri on ehdottomasti parempi. Pihvi oli paksu ja hamppari kuiva, ranskalaiset paremmat kuin Hesessä, mutta hieman puisevammat kuin Mäkkärissä. Lupasin ettei koskaan enää, kun vaimo sylki kuivasta pihvistä jänteen paloja tarjottimelle. Tosin tuolla matkalla myös tuli huomattua, ettei Saksassa kai osata tehdä yhtä hyviä Mäkkäreitä kuin muualla, esim. Puolassa ko. puljussa käynti tuotti paljon paremman makuelämyksen tuosta ihan perinteisestä BicMac-ateriasta. Kuivia olivat Saksassa nekin. Tosin täytyy myöntää, että Suomessakin on selkeitä paikkakuntakohtaisia eroja, tai siis, Turussa Mäkkärin ruoka on pahempaa vs. noin viisi muuta paikkakuntaa.

Pettterin analyysi Hese vs Mäkkäri on helppo allekirjoittaa, vaikka kaksi kertaa (, isänmaallisuudesta,) vuodessa tulee Hesen kerroshampparihimo, joka kyllä menee aina puoleksi vuodeksi pois.

Summasummarum: Mäkkäri on ykkönen hinta-laatusuhteessa. Hesessä voi joskus harvoin syödä. Joskus Pancho Villassa on kiva hampurilaiskokemus, mutta korreloi erittäin paljon riittävästi maustettujen ranskalaisten kanssa. Midhill-burgerin voitin tässä kesällä 100-0 grillatessani kaveriporukalle hampparit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ranskalaisten kanssa mä vedän yleensä aina kaks kupillista ketsuppia, joihin sekoitan kymmenkunta pussillista pippuria. Jossakin Oulun Mäkissä ei ainakaan viime kesänä ollut siinä paperi- ja pillitiskillä ollenkaan suolaa eikä pippuria, vaan ne piti erikseen pyytää siitä tiskiltä, ja silloinkin niitä sai ehkä kaks pikkupussia.

Ja toisenkin huomion mä oon tehnyt Oulun Mäkissä. Noin 90 % asiakkaista tuntuu olevan jotain teinityttöjä. Mutta joo kyllähän täällä Helsingissäkin huomaa eron Mäkin ja Hesen asiakkaissa. Hesessä on enimmäkseen niitä 140 kiloisia yh-mammoja kitisevien muksujen kanssa, kun taas Mäkissä porukka on trendikkäämpää ja fiksumman näköistä, eikä yksikään ole ylipainoinen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pettterin analyysi Hese vs Mäkkäri on helppo allekirjoittaa...
Joo mä puhun vain asioista, joista mä jotain tiedän. Sen takia mä puhunkin paljon kaljasta, pillusta ja hampurilaisista.

...Oulun Mäkissä. Noin 90 % asiakkaista tuntuu olevan jotain teinityttöjä.
Hei kaikki Seppo Räty -henkiset. Nyt sankoin joukoin Oulun Mäkkäriin. Kannattaa tulla kauempaakin. Hei tytsy, saat juustohampukan jos mä saan koittaa sormella, mut hitsi El Macosta saat kyl maistaa mun sykkivää.
 
Viimeksi muokattu:

Viuhula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä mieltä porukka on Kotipizzan 55 Burgerista?

Alkuun en pitänyt minään. Mutta se johtui purilaisvalinnasta. Kerros on siellä kuraa, mutta juusto-pekoni ja Flames ovatkin varsin maukkaita tuotteita. Ja kun niihin voi tilata lisäpihviä, -juustoa ja -pekonia. Ranskalaisten laatu vaihtelee ihan ok:n ja todella hyvän välillä. Eivät pärjää Mäkkärin vastaaville, mutta Hesen ranut ne kyllä voittaa.

Jostain syystä en saa omassa päässä suurta eroa Mäkkärin ja Hesen purilaisille. Pidän molemmista. Ruoka vaan on hyvää. Pikamättö etenkin. Parhaat burgerit tosin saa muualta kuin näistä pikaruokaketjuista. Mieliala vaikuttaa mikä on minäkin päivänä paras. On monta hyvää. Jos Pancho Villa lasketaan hampurilaisketjuksi, äänestän sitä.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ajattelin tosta viisvitosesta aluksi Leonin lailla "maistamatta paskaa", mutta pitäähän tuo paikka testata joku päivä. Viuhulan ohjeet purilaisvalintaan.
En usko, että ranskalaiset voisivat olla ikinä missään huonommat kuin Hesessä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ajattelin tosta viisvitosesta aluksi Leonin lailla "maistamatta paskaa", mutta pitäähän tuo paikka testata joku päivä. Viuhulan ohjeet purilaisvalintaan.
En usko, että ranskalaiset voisivat olla ikinä missään huonommat kuin Hesessä.
Joku saattoi loukkaantua kommentistani, mutta olen ihan oikeasti sitä mieltä. Perustan väitteeni siihen, mitä esim. joku Scanburger tarjoaa. Aivan kamalaa paskaa. Eikä ole tarvinnut toista kertaa käydä jossain Snackyssäkään. BK:n rantautuminen on minulle yks lysti, ulkomaankeikoilla ei ole saanut tuollakaan mitään säväreitä. Ei niitä säväreitä Mäkissäkään saa, mutta se on mielestäni tämän sarjan paras huono.

Ja heti perään on todettava, että luultavasti tulen joskus maistamaan 55:n tekeleitä. En usko, että se muuttaa mielipidettäni paikasta. Ihan sama, minkälaiset ranskalaiset sieltä saa, kun tilaan kioskihampurilaiseni mieluummin ilman.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Mäkille pisteet täältä. Hinta-Laatusuhde on hyvä, niin kuin joku sanoikin. Ranskalaiset ovat yleensä täällä seudulla molemmissa Mäkeissä hyviä, ei valittamista. Hampurilaiset uppoaa mukavasti tuolla hinnalla.

Olen miettinyt, kun itselläni on kokemusta tuosta ravintolatyöstä, mutta ei näistä kyseisistä. Että vaikuttaahan nuo ruokien mautkin, kuka niitä tekee ja mihin aikaa vuorosta. Joku kokenut työntekijä saattaa laittaa jotain ylimääräistä vanhojen ohjeiden mukaisesti, kun taas uudet tekevät ohjeen mukaan, jonka jälkeen ne uppoavat päähän ja pystyvät tekemään samanlaisia.

Sama sitten näiden vuorojen kanssa, kun joku joka on tehnyt hieman ylitöitä, saattaa olla jo iltavuoron jälkeen jo hieman puutunut väsäämään kyseisiä hampurilaisia, joten ne voivat näyttää ja maistua erilaisilta.

Mutta tajusin pointin, ja aloin viilaamaan pilkkua. Raaka-aineet ovat varmasti ykkössijalla.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Eilen hain Kuuma-Kalle burgerin hesestä. Ensimmäinen ihmetys oli kun kaivoin paketin pussista, että onko pohjalla pahvi mutta eipä ollut, sämpylän pohja oli alta kivikova. Ja se pihvi, mitä hittoa? Harvoin olen hampurilaisessa niin ohutta pihviä nähnyt!

Hinta-laatusuhteeltaan parhaat hampparit on nuo mäkkärin 2 euron juniorit eli el maco jr ym vastaavat.

Paras hamppari minkä olen pikaruokaloissa syönyt lienee neljän pihvin Double Big Mac, en tiedä miksei tätä myydä suomessa?
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hesessä on enimmäkseen niitä 140 kiloisia yh-mammoja kitisevien muksujen kanssa, kun taas Mäkissä porukka on trendikkäämpää ja fiksumman näköistä, eikä yksikään ole ylipainoinen.

Oot tosi hyvä tekemään huomioita. En epäile hetkeäkään etteikö asia noin olisi kuten kirjoitit. Okei myönnän, menin miinaan. Ethän sinä nyt tosissasi ollut.

Sieppaa kun tykkään mäkin ruoista ja tyttöystävä hesen. Pitääpä näyttää vähän ravintoainetaulukoita hälle, joskohan mieli muuttuisi.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomessa paras hampurilaisketju on kyllä ylivoimaisesti ScanBurger. Tai no siis ainakin oli, kun nuorempana tuli käytyä Scanissa melko usein talvella, kun oli Laajavuoressa laskettelemassa. Tosin alussahan se ei ollut ScanBurger siellä, mutta vaihtui sitten jossain vaiheessa. Heseä ja Mäkkiä ei voi Scaniin edes verrata, missä hampurilaiset tehtiin vasta kun asiakas oli tilannut, niin että salaatti ja kaikki oli paljon tuoreempaa, ja ranskalaiset olivat hyviä myös. Näin ainakin noin 7 vuotta sitten kun viimeksi taisin Scanissa käydä. Jos Hesen ja Mäkin välillä pitää valita, niin silloin ehkä Mäkki, mutta mieluummin ei kumpaakaan. Osaako joku muuten sanoa, että onko Laajavuoressa vielä Scania?

Eilen tuli telkkarista Saksan Burger Kingiä koskeva dokumentti. Saksa on Burger Kingin toiseksi suurin markkina-alue heti Yhdysvaltojen jälkeen. Saksalaiset on siis läskiä porukkaa. BK on mäkkiä parempi, mutta mielestäni silti yliarvostettu.

Paras hampurilaisketju missä olen käynyt, on Jim Block, mikä toimii Saksassa, erityisesti Hampurissa. Hinnat on korkeammat kuin Mäkissä/BK:ssa, mutta salaatti on tuoretta, pihvit kunnollisia ja ranskalaiset todella hyviä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä mä vaan mietiskelen, että mitenhän ne Heseä parempana pitävät perustelevat tuota valintaansa...

-Paras hampurilainen on sellainen, missä on liikaa rasvaa.
-Joo. Kunhan majoneesia on niin paljon että puolet valuu rinnuksille.
-Ei kun se on hyvä se muovinen maku niissä.
-Samaa mieltä. Pääasia että lisäaineita on mahdollisimman paljon.
-Jo vain. Natriumglutamaatti on mun juttu!
-Ai jaa. Mä taas tykkään maksaa pari euroa liikaa.
-Joo. Se on niin kivaa maksaa ylihintaa.
-Hei mun mielestä taas parasta on se junttimainen imago.
-Näin on. Karjala-lippis päähän ja leijona-koru heiluen kohti Hesburgeria!
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Five guys on ylivertainen paikka. Harmi kun täällä ei niitä ole...
 

Phåål

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Nurmijärven Kurra, HC Boners
Tämän hetken ketjuista ehdottomasti Snacky, mutta kun BK tulee Suomeen niin se!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hesessä on enimmäkseen niitä 140 kiloisia yh-mammoja kitisevien muksujen kanssa, kun taas Mäkissä porukka on trendikkäämpää ja fiksumman näköistä, eikä yksikään ole ylipainoinen.

Eikös sulla ole iso vatsa ja b rinnat? Mäkin trendikästä ja fiksumman näköistä porukkaa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sitä mä vaan mietiskelen, että mitenhän ne Heseä parempana pitävät perustelevat tuota valintaansa...

Paremmat burgerit. Aivan sama jos maksaa euron enmmän. Persaukisille kaikki on kallista.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Scani ehdottomasti. Laatu tosin vaihtelee liikkeiden välillä melko huomattavasti, mutta on se silti aina parempi kuin näiden mäkkien ja hessujen tasapaksu sapuska.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Salmelan Heselle meni ääni. Makuasioitahan nämä. Todellakin. Ei oo ihan surkee toi viisvitonenkaan. Oi aikaa kun oli Carrolls.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs mieltä olit ranskalaisista? Aika hyvää settiä, vai mitä? Pirun rapsakoita ja hyvä mauste. Hieman paksumpia kuin muualla.

Kyllä tykkäsin kovasti. Ei tarvinnut edes dippiä kyytipojaksi. Ennakkoluuloinen kaverini sanoi ensimmäisen ranskalaisen jälkeen ettei ole hyviä, mutta lopuksi tunnusti olleensa väärässä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Rollsissa olen syönyt parhaimmat hampurilaisateriani. Harmi, että ovat vain niin harvassa, ettei kovin usein pääse poikkeamaan, esim. Vaasassa ei ole enää yhtäkään. Mäkkärissä mielestäni huonoimmat hampparit. Jotenkin kuivan oloisia ja cokista menee yleensä se tölkillinen per hampurilainen. Hesessä tulee käytyä varsin usein, kun sattuu tuossa vieressä sijaitsemaan ja siellä on kyllä aina ollut hyvät ateriat, joskin vähän kalliinpuoleiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös