Paras hampurilaisketju?

  • 64 351
  • 352

Paras hampurilaisketju


  • Äänestäjiä
    811

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Mäkkäri on paras. Big Mac hakkaa Hesburgerin Kerroshampurilaisen mennen tullen. Hesen hampparit ei mitenkään voita mäkkärin, vaikka hesen hampparit on ihan syötäviä.

Mäkkärin ranskalaiset ja dipit on parhaat. Mäkkäristä saa myös Coca-Cola laseja välillä, joita mä kerään aina silloin kun niitä on.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mieli on muuttunut. Kyllä Hesestä saa parhaat mätöt. Nyt pian vuoden Turussa asuneena on tullut syötyä melko paljon Hesen ruokia ja sitten kun Mäkkärissä käy, niin onhan ne kuraa juustohampurilaista lukuunottamatta. Toki Hesestäkään ei Megahampurilaisen takaa mitään huikeaa löydy. Ranskalaiset ovat kuitenkin hyviä vain harvoin, joten niiden osalta Mäkki on vielä edellä. Rollsissa on niin vaihteleva laatu, etten voi laskea samaan kisaan niitä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hikiän ja Putaan taa kurkistaneena ja kerosiinia mielelläni tuhlaavana sosiaaliomatuntovajakkina vannon luonnollisesti Burger Kingin nimeen, tai BK:n, kuten meillä sisäpiirissä rennosti letkautaan. Hiljanjuuri lauantaina piipahdin arkisesti Andorran beekoossa, jonka tarjomat tuplawhopperpihvit olivatkin parahultaisen maukkaita. Hakkasivat eiliset Barcelonan tuplapihvit selkeällä luokkataisteluerolla. Melkein olivat yhtä messeviä kuin keväällä Kuwaitissa nauttimani BK:n tuotokset - siellä keittiö onnistui kuin oppikirjoissa ikään.
Mitä mieltä olet Oslon Gardermoenin lentokentästä ja sen Burger Kingistä? Oletko käynyt siellä? Onko siellä edes Burger Kingiä? Mitenkäs Tukholman Burger King?

Mutta McDonalds on vastaus kysymykseen parhaasta hampurilaispaikasta. Tuossa noin 100 metrin päässä on lähin McDonalds. Aika harvoin toki siellä tulee käytyä.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Tiukka taisto mc ja hese, en osaa sanoa. Riippuu paljon päivästä. Molemmissa tulee käytyä melko usein. Mäkin ranskalaiset ovat parempia. Hesellä paprikamajoneesi taas mäkin majoja parempi. Yhtä hyviä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mitä mieltä olet Oslon Gardermoenin lentokentästä ja sen Burger Kingistä? Oletko käynyt siellä? Onko siellä edes Burger Kingiä? Mitenkäs Tukholman Burger King?
Siitäpä on jo monta vuotta kun olen käynyt Oslossa lentokentällä. Kävin myös aikoinaan sillä vanhalla, Fornebuussa, mutta purilaiseen en muista ryhtyneeni. Tukholmassa olen nauttinut BK:n appeista, mutta viime asioinnistani heidän Tukholman toimipaikassaan on vierähtänyt toistakymmentä vuotta. Kai se syötävää oli.

Wendy's -burgerin olen nauttinut angloamerikkalaisten maiden lisäksi Dubain ohitustien huoltoseman kylkeen väsätyssä kiskassa. Oli kova tuuli, ei mikään hiekkamyrsky, mutta ikkunat saivat mietoa hiekkapuhallusta. Hampurilainen oli niin identtinen kopio muualla nauttimistani kuin voi olla, hävyttömän rasvaistakin vielä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Normaalisti Hese voittaa Mäkkärin, mutta El Maco on kyllä paras hampurilainen mitä Suomesta saa.

Mutta jos jätetään Suomen rajat pois niin ei ole tullut hampurilaispaikoissa vastaan Jack in the boxin voittanutta...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No jos pitää etikkamajosta niin sitten...
Hyvä ystäväni Wikipedia kertoi minulle:

"Majoneesi on paksua emulsiokastiketta, joka valmistetaan ruokaöljystä, kananmunasta (kokonaisista tai keltuaisista), etikasta ja mausteista."
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen hesburger oli suosikkini, nykyään suosikkini on macdonalds. Liekö kyllästymisestä johtunut vaihdos. Kylläpäs rupesi tekemään mieli Mcfeast hampurilaista.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Mitä mieltä porukka on Kotipizzan 55 Burgerista?

Yhden kerran olen käynyt, eikä mieleen jäänyt oikein mitään syytä miksi mennä uudestaan. Ei se erityisen huono paikka ollut, mutta ei oikein millään osa-alueelle parempikaan kuin vaikka McDonald's tai Hesburger. Hyvinkin tasapaksun oloinen, eikä tarjonnut mitään erikoista.

Viimeaikoina on tällaisen ruuan syönti vähentynyt todella paljon, mutta uudeksi suosikiksi on noussut ehdottomasti Scanburger. Siellä saa selvästi isoimmat ranskalaiset ja hampurilaiset ovat eroavat riittävästi Mäkki/Hese-osastosta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Rollsin hampurilaiset on kyllä hirveää kuraa. Muutenkin koko konsepti on todella juntti jollain tavalla. Ei jatkoon. Parhaat hampparit saa Five Guys-ketjusta. Jenkeistä löytyy.
 
K

kiwipilot

Rollsin hampurilaiset on kyllä hirveää kuraa. Muutenkin koko konsepti on todella juntti jollain tavalla. Ei jatkoon. Parhaat hampparit saa Five Guys-ketjusta. Jenkeistä löytyy.

Eri ja samaa mieltä: Joku Papa Rolls -hampurilainen on oikein mainio esitys perusmäkkien seassa. Five Guys taasen on aivan omaa luokkaansa verratuna mihin tahansa ketjuun.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää kyllä suuresti tämä Hesburgerin kehuminen. Kokishan noissa on varmaan samaa, eli juoma on ainut osa-alue joka menee tasan. Tai no tarkemmin kun miettii niin Mäkin appelsiinimehu on tuorepuristettua (=Tropicana) ja Hesen vastaava on tiivisteestä valmistettua, plus että Hesestä saa vielä jotain ällöttäviä Trip-mehuja.

Ranskalaiset nyt varmastikin kiistatta ovat Mäkissä parempia. Hesessähän niissä on vaikka mitä riisijauhoa ja maissitärkkelystä, plus sitten lisäaineita, joita nyt ei ranskalaisissa kuuluisi olla. Mäkin vastaavassa perunassa on ylläripylläri, vain perunaa. Lisäksi Mäkin ranskalaisten annos on isompi, ja yhdessäkin niiden ranskalaisessa on enemmän syötävää kuin Hesen nostatusaineilla nostatetussa ranskalaisessa. Ja Mäkissä voit syödä kaikki niistä kun Hesessä ainakin neljäsosa jää syömättä kun ne ovat niin pieniä ja kovia känttyröitä.

Hesen hampurilaisetkin maistuvat jotenkin muovisilta, vissiin sen lisäainemäärän takia. Ja se umpisurkea majoneesi. Ei se tosin pelkästään Hesen vika ole kun Suomessa monet muutkin majoneesit ja kastikkeet ovat vedellä jatkettuja, jonka takia sitten niihin pitää pistää niin järjetön määrä lisäaineita. Sakeuttamisaineilla paksuus takaisin, väriaineilla väri, makuaineilla maku jne. Lisäksi jo pelkän rasvamäärän takia Hesen tuotteet ovat paljon epäterveellisempiä. Esimerkiksi Hesen kerroshampurilaisessa on rasvaa noin 170 % verrattuna Mäkin vastaavaan, Big Mac -hampurilaiseen. Sitten vielä jotkut päättäjät kehtasivat puhua jostain mäkkiverosta. Miksi ei heseverosta, kun luulisi että kaikille on täysin selvää että Hesessä tavara on paljon epäterveellisempää.

Ja sitä mä olen jo pitkään miettinyt että kuka ne Hesen hampurilaiset kokoaa, tai siis valitsee mitä sinne väliin tulee. Joku lisäaineita täynnä oleva paksulla korppujauhokerroksella päällystetty ankeasta sipulijauhosta valmistettu sipulirengas ja halvin mahdollinen ananasrinkuja ja tadaa, Texas Amazon Indiana Mississippi -burger. Vain 9.70 euroa vai mitä ne nytkin kehtaavat pyytää siitä yhdestä. Mäkissä ne "erikoishampurilaiset" ovat paljon parempia. Lisäksi ne vaihtuvat useammin ja muutenkin koko Mäkin valikoima on laajempi.

Mun mielestä ruuassa Mäkki hakkaa Hesen sata nolla, mutta jos miettii muita seikkoja. Tyyli, imago, sisustus, viihtyvyys... Mäkki hakkaa edelleen aivan sata nolla. Ja aina Hesessä käydessäni mua alkaa naurattamaan se pieni ja ankea tarjotin. Kestääkö se varmasti koko aterian? Miksi ne eivät valinneet isompaa, tukevampaa ja parempaa, kuten Mäkissä valitaan, mutta ei, Hesessä mennään kaikissa pienimmissäkin asioissa aina sieltä mistä aita on matalin. Valitaan se mikä on kaikkein halvin ja huonoin, mutta mitä sillä väliä, sanois Salmela, kunhan rahaa tulee. Ja entä ne Hesen pienet ja rimpulat tuolit ja pöydät. Tyhmä fiilis kait sitä aikuiselle ihmiselle tulee istua sellaisissa lasten kalusteissa. Neljän hengen pöytään mahtuu ahtaasti istuen just ja just kaksi normaalipainoista aikuista. No onneksi sentään vieressä on joku ankea muovikukka luomassa tunnelmaa niin ei kovinkaan suuri myötähäpeän tunne pääse valloilleen. Ja mä vahvasti epäilen että Mäkissä on enemmän henkilökuntaa. Tietenkin jos mahdollisimman suuri voitto halutaan saada, ja miksi ei haluttaisi, niin kannattaahan se pistää minimimäärä työntekijöitä sinne tiskin taakse, kuten Hesessä tehdään.

Mäkissä Big Mac -ateria maksaa jotain 6.50 tai 6.70, ja silloin Hesessä luulisi vastaavan (=kerrosateria) maksavan esim. jotain 4 euroa, jotta siis hinta ja laatu kohtaisivat, mutta ei. Hesessä saatkin pulittaa jotain 8 euroa vai mitä se siellä nykyään maksaa. Mikä kusetus! Mä en tohon lankaan mene.

Joidenkin ihmisten suussa se Hesen hampurilainen saattaa tietenkin maistua paremmalta, mutta sen nyt luulisi olevan kiistaton fakta, että Mäkki on paljon parempi paikka.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lisäksi jo pelkän rasvamäärän takia Hesen tuotteet ovat paljon epäterveellisempiä. Esimerkiksi Hesen kerroshampurilaisessa on rasvaa noin 170 % verrattuna Mäkin vastaavaan, Big Mac -hampurilaiseen. Sitten vielä jotkut päättäjät kehtasivat puhua jostain mäkkiverosta. Miksi ei heseverosta, kun luulisi että kaikille on täysin selvää että Hesessä tavara on paljon epäterveellisempää.

Joidenkin ihmisten suussa se Hesen hampurilainen saattaa tietenkin maistua paremmalta, mutta sen nyt luulisi olevan kiistaton fakta, että Mäkki on paljon parempi paikka.

Harvemmin tulee purilaispaikoissa nykyisin käytyä, mutta pettterin kirjoitushan oli täysin nappiin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Amerikan ketjuista peukku Five Guysille, todella herkullisia purilaisia. Mäkki vs. Hese menee ehdottomasti Mäkin eduksi ranskalaisten takia, puhumattakaan Hesen kastikkeista, siis onko niillä sitä samaa mössöä jokaisen hampurilaisen välissä? Siltä se ainakin maistuu. Eikä se mössö ole hyvää.
Maistamatta paskaa.
Toitpa huikeasti sisältöä tähän ketjuuun, kiitos!
 

Andrew

Jäsen
Hesburger on kyllä todella kallis. Monesti kun katsoo kauppakeskuksissa ravintola ryhmittymiä niin monesta ravintolasta saa lounasaikaan 10 eurolla päivän pihvin ja Hesburgerissa isoimmat hampurilaisateriat maksavat suunnilleen saman verran.

Lisäksi Hesburgerin ranskalaiset ovat säälittävän pienet. Tulee ihan semmoinen huijattu olo, kun ne laitetaan tarjottimelle.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Mitä mieltä porukka on Kotipizzan 55 Burgerista?


Kuraa. Hampparit nyt jotenkin menee, mutta ei pärjää Mäkkärin ja Hesen vastaaville. Sen sijaan yhtä huonoihin ranskalaisiin en ole törmännyt muualla. Paksuja ja mauttomia. Ei jatkoon.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
BK, ehdottomasti. Mikään ei voita Whopperia.
Jos mainituista on pakko valita, niin joku muu. Ja joku muu on tavallinen, perinteinen grilli. Kunnon mättöön tarvitaan kananmunaa ja ananasta. MäkkiHese-shittiä en viitsi enään edes yrittää syödä ja jos lapset noissa haluaa välttämättä käydä, niin tilaan itselleni korkeintaan kahvin.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Huonompia kuin Hesen ranskalaiset?

Kyllä.

Lisäyksenä vielä, että hinnat ovat Hesen luokkaa. Ainoana plussana tulee mieleen, että hampurilaiset pakataan johonkin folion tapaiseen paperiin, niin ei jäähdy niin nopeasti, jos sattuu ottamaan mukaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mä oon jokusen kerran käynyt tuossa 55 Burgerissa ja sen olen huomannut, että niiden tuotteiden laatu vaihtelee aika paljon. Idea niissä ranskalaisissa on kuitenkin hyvä. Ja se hampurilainen on maukas, mutta liian rasvainen. Tuollaista burgeria vetäessä tuntee syövänsä roskaruokaa, toisin kuin Mäkissä. Hesessä taas tuntee syövänsä paskaruokaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös