Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • 33 263
  • 348

Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • En yhtään, aivan turhaa

    Ääniä: 467 66,2%
  • alle 20 €

    Ääniä: 99 14,0%
  • 20-50 €

    Ääniä: 88 12,5%
  • Yli 50 €

    Ääniä: 51 7,2%

  • Äänestäjiä
    705

Fordél

Jäsen
0 € tänäkin vuonna. Enpä muista onko 2010-luvulla mennyt euroakaan ilotulitteisiin. Turhaa rahan kulua ja luonnonvarojen tuhlausta.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
43€ meni tällä kertaa. Viime vuonna taisi olla samaa luokkaa. Jälkikasvu tykkää niitä katsoa, joten olihan noita huomattava. Eipä ne omastakaan mielestä mitenkään vastenmielisiä ole, joten ei tuntunut pahalta.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sisälläni heräsi pieni mielensäpahoittaja, kun otsikossa lukee sana tuhlaa eikä esimerkiksi käyttää/kuluttaa. Mutta enpä minä tänä vuonna käytä penniäkään ilotulitteisiin.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Euroakaan en ole eläessäni laittanut, enkä laita tänäkään vuonna. Olen sen verran pihi, että ihailen mieluummin muiden ilotulituksia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
0€.

Alan vissiin olemaan vähän liian vanha. Ne isoimmat padat on ihan hienoja, mutta niin pahuksen kalliita että jää kyllä hankkimatta. Mitään niitä pienempiä ei kyllä enää oikein jaksa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Alle viisikymppiä ja summa on pienin vuosikausiin, mutta niinhän jotkut opastavat, että katso muiden raketteja ja nauti. Vittu, vien tämän pitemmälle ja menen myös kurkkimaan baarin ikkunasta muiden dokaamista..Ei mee kato rahhoo!!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tänä vuonna syntyi uusi kulutusennätys, kun rapiat 200 euroa meni. Ensimmäistä kertaa minulla on kaksi kilon ruutia sisältävää pataa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
0€ kuten koko aikuisikäni, ja olen melko varma että en ole laittanut ilotulitteisiin rahaa edes junnuna. Ei oo vaan mun juttu

Kyllähän tuo aika hölmön hommaa suoraan sanottuna on räiskiä noita taivaalle. Ilotulitus on hieno silloin kun se on ammattilaisten tekemä ja tehty ISOSTI, mutta nämä yksityisten räiskimät muutamat raketit on lähinnä säälittävän näköistä ja joutavaa paukuttelua. Ei siinä, jokainen paukutelkoon rahaa taivaalle niin paljon kun haluaa mutta minä en kyllä tuosta mitään irti saa.

Ja sitähän minä olen monta vuotta tässä sanonut että minun puolestani ilotulitteiden ampumisen voisi sallia vain esim. välillä 23.30-0.30. Tämä nykyisin jo kuudelta alkava aika on ihan liian pitkä. On mennyt viimeinenkin maku koko touhusta kun se räiskiminen aloitetaan jo alkuillasta ja sitä jatkuu sitten se kahdeksan tuntia putkeen. Kun sillä ilotulituksella käsittääkseni on tarkoitus juhlistaa sitä vuoden vaihtumista niin minusta olisi hienoa kun kaikki malttaisivat odottaa siihen asti kun se vuosi oikeasti vaihtuu, ja sitten pistäisi kaikki raketit samalla kertaa taivaalle. Lapsillahan moni tätä puolustelee, että lapset eivät jaksa odottaa niin myöhään, mutta jos lapset ei jaksa odottaa niin sitten eivät. Maailma on täynnä pettymyksiä, ja jos tosissaan haluaa nähdä sen ilotulituksen niin sitten taistellaan sitä väsymystä vastaan. Kyllähän sitä muistaa miten meilläkin joskus viriteltiin herätyskellot ihan kaiken varalta jos sattui nukahtamaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei näillä wanhoilla päivillä enää. Investoin rahat tällä kertaa fiksummin, ostin järeän pullon vuosikertabrändiä.
Pentuna tuli purettua, kasattua ja räjäyteltyä kaikkea mielenkiintoista. Aikoinaan luokkakaveri räjäytti irti kaksi sormeaan ja serkkupoika toisen silmänsä - kohtuullisen huonoa suunnittelua. Itse selvisin muutaman kerran pelkillä leoparditäpläisillä palovammoilla, joita oli melkoisen hankala saunailtana selittää vanhemmille.
Kävin armeijassa extrana pioneerikurssin ja myöhemmillä ajoilla luin kemian perusteet. Miksi turhaan käydä shoppailemassa, kun pelkällä kananpaskapommilla voi näppärästi siirtää junttinaapurin maisemaa pilaavan autotallin maatakiertävälle radalle?
Räjähteiden ja superkivojen leimahdusten valmistaminen kotikonstein on yllättävän helppoa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tasan nolla euroa tänäkin vuonna. Sen sijaan naureskelen kun muut ampuu rahojaan savuna taivaalle.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
26,45€ meni suurimmaksi osaksi ilmapommeihin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hieman päälle 20 euroa tällä kertaa. Tulee kaveri Hollannista kylään ja toivoi että muutama raketti ammutaan ja valetaan tinaa. Tinaa ei kuulemma heillä päin valeta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ihan jo naapurin mahdollisten kultakalojen takia ei viitsi räjäytellä yhtään.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Hieman päälle 20 euroa tällä kertaa. Tulee kaveri Hollannista kylään ja toivoi että muutama raketti ammutaan ja valetaan tinaa. Tinaa ei kuulemma heillä päin valeta.

Eikä sitä valeta enää kohta täälläkään, mitä lehdestä luin. Pelastakaa edes lapset ry.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En yhtään. Pihalle menen puoliltaöin, ja katselen kun rahojaan kuluttaneet ampuvat paukkujaan taivaalle. Katselu on ihan kivaa, mutta sytyttämisestä ei saa mitään erityistä mielihyvän tuntemusta, että viitsisi siitä kymppejä maksaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos kaikki aattelis noin, ois meinaan aika hiljasta.

Sekään ei haittaisi minua. Ei tuo katselukaan sellaisia tuntemuksia saa aikaan, ettei ilman sitäkin pystyisi elämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös