Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • 33 263
  • 348

Paljonko tuhlaat ilotulitteisiin?

  • En yhtään, aivan turhaa

    Ääniä: 467 66,2%
  • alle 20 €

    Ääniä: 99 14,0%
  • 20-50 €

    Ääniä: 88 12,5%
  • Yli 50 €

    Ääniä: 51 7,2%

  • Äänestäjiä
    705

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ilotulitteiden myynti on taas alkanut vilkkaana. Myyntikojuja vaikuttaa tulevan joka vuosi vain lisää. Itse hain noin 20 € kassillisen tulitteita eilen Rakettitukusta. Pari isompaa rakettia voisi vielä alkuviikosta hankkia. Myynnissä vaikuttaisi olevan entistä isompia ja kalliimpia yksittäistuotteita. Monet urheiluseurat saavat rakettimyynnillä mukavasti rahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En todellakaan laita pesoakaan kiinni tulitteisiin. Ne ovat ihan hienoja katsella, mutta mitäpä sitä suotta itse niitä tuhlaamaan, niitä räiskii kuitenkin joku, joten näköhavaintoja tekee, vaikkei investoisi itse pätkääkään.

Ainoat uudenvuoden paukut ovat ne alkoholidrinkit, joita mahdollisesti ostan itselleni baarista kyseisenä yönä. Ja nekin taitavat jäädä alle 20€:n.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Enpä taida laittaa senttiäkään. Joskus skidinä se oli kovinkin jännää, nykyään lähinnä vituttaa ne paukkeet, kun ei ole edes enää kunnon räjähteitä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
prkl, kerrankin rayhaa ostaa raketteja. Stn, pistän 109 euroa ja 42 senttiä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tykkään katsella ilotulituksia, mutta niiden sytyttäminen pelottaa minua. Joten jätän ostamiset muille.

Tietäis ny prkl ensin missä uuden vuotensa viettää.

Miksi äiti on ainoa jonka mielestä olisi ihan ok, että hänen 16-vuotias tyttärensä viettäisi uuden vuoden kotona?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti girlzilla15
Miksi äiti on ainoa jonka mielestä olisi ihan ok, että hänen 16-vuotias tyttärensä viettäisi uuden vuoden kotona?

Mitäs pahaa siinä nyt olisi? Ei kai se huonokaan vaihtoehto ole. Itsekin ajattelin viettää uudenvuoden ihan vaan kotona. Ei ole tarvetta lähteä mihinkään "huitelemaan" erikseen.

Mitä sitten itse aiheeseen tulee, niin itselläni ei mene rahaa ilotulitteisiin lainkaan. Isä on yleensä hommannut ne, joten omalle osalle jää sitten niiden katseleminen.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Leiska
Mitäs pahaa siinä nyt olisi? Ei kai se huonokaan vaihtoehto ole. Itsekin ajattelin viettää uudenvuoden ihan vaan kotona. Ei ole tarvetta lähteä mihinkään "huitelemaan" erikseen.


Niimpä, olen itse ihan samaa mieltä. Ne on ne kaverit jotka ihmettelee "siis mitä vittuu". Paljon hymiöitä tähän loppuun.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mene yhtään rahaa ilotulitteisiin, enkä ammu niitä. Sellanen kireä pakkanen juuri aattona, niin "hukkaan" rahat menevät, ellei muutenkin mene, kun ostaa ilotulitteita. Onhan niitä ihan kiva katella ja täytyyhän sitä vähän iloinen olla, että kansa kuitenkin ostelee niitä vaikka itse ei pistä sentin senttiä. =/
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Ei latiakaan. Uutena vuotenakin kaikki paukut ovat lasissa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
0 euroa. Nimittäin aattoiltana pitäisi lähteä Turusta Viking Isabellalla miniristeilylle. Laivaan tuskin olisi pääsyä, jos matkatavaroistani sattuisi löytymään raketteja.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtään en tuhlaa, sillä olen aattoillan töissä 22:een asti. Sen jälkeenhän toki ehtisi vielä päräytellä, mutta kun menen seuraavana aamuna taas 7:ksi hommiin, taidan juoda yhden cidran ja painua pehkuihin.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ajattelin ostaa yhden padan, joka syöksee taivaalle kymmeniä raketteja. Siinä on varmasti 4,5 kuukauden ikäiselle pojalleni tarpeeksi ihmeteltävää. Ja hintaa tuollaisella on käsittääkseni alle 10 egeä. Muutoin nuo raketit ei hirveästi nappaa itse ammuttuina. Ammattilaisten järjestämiä ilotulituksia katselen kyllä mielelläni.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Snakster
Yhtään en tuhlaa, sillä olen aattoillan töissä 22:een asti.

Kuin myös.En osta ainuttakaan ilotulitetta ,en ole ostanut sitten vuoden -98.Ei vaan jaksa kiinnostaa.Kaljaa tulee juotua ihan kivasti kuitenkin.
 
Räjähdykset ovat parhaimmillaan helvetin asiallisia, ainakin elokuvissa ja rockyhtyeiden lavaperformansseissa, mutta eipä noista enää jaksa millään innostua.

Lapsena kiinalaisten, tykäreiden ja muiden pommien posauttelua odotti kuin joulua ikään, mutta vanhemmalla iällä asenne moisia kohtaan on muuttunut lähinnä negatiiviseksi. Varsinkin kun jotkut vekarat räjäyttelevät isipapan ostamia latinkeja jo nyt, muutamaa päivää ennen uudenvuodenaattoa.

Ja aattona se vasta hirveää onkin. Varsinkin kun kotitalouteen kuuluu nykyisin neljä pientä ja vitun äänekästä koiraa, jotka eivät ole ennen uuttavuotta kokeneet. Saapas nähdä mitä siitäkin seuraa. Onneksi asutaan korvessa, jossa ei vanhusten ja meidän lisäksi juuri muita asu.

En siis tänäkään vuonna aio kuluttaa raketteihin senttiäkään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En yhtään, koska niitä näkee muutenkin. Olen muuten kerran meinannut sytyttää männyn palamaan ilotulitteella kaverin mökillä. Millennium-yönä ammuskelimme raketteja ihan vaan vähän päihtyneinä. Tökkäsin raketin lumihankeen, jolloin se tukikeppi katkesi. Siihen jäi sellainen vaaksanmittainen tynkä, joten ajattelin, että kyllä tämän vielä voi ampua. Raketti lähti komeasti, lensi suoraan noin metrin ja kaarsi sitten määrätietoisesti päin mäntyä. Ja räjähti kauniisti oksien lomassa. Savua puusta tuli noin viiden minuutin ajan, mutta sitten savuaminen onneksi loppui. En muuten ole ampunut yhtään rakettia sen jälkeen.
 

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastasin kalleimman mukaan, vaikkakin se on meillä mies, joka rahansa paukkuihin laittaa. Ilotulitteet ovat tietysti täysin turhia, mutta kuitenkin parasta, mitä uuden vuoden juhlinta pitää sisällään! Kun ei revontuliin ole luottaminen... Koen oikeaa lapsen riemua, kun oikein paukkuu!

Hienoin ilotulitus, jonka olen koskaan nähnyt oli MTV Winter Partyssa Söldenissä muutama vuosi taaksepäin. Siitä lähtien on meidän perhe kuluttanut euronsa tulitteisiin mieluummin kuin ylimääräiseen kaljaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tule laitettua rahaa mäiskeisiin. En laittaisi muutenkaan, mutta nyt en laita minkäänlaisiin paukkuihin pätäkkää, sen verran on vielä kuumetta. Aatto vietetään siis ilmeisen visusti kotisohvalla.

No, ei se mitään, kokemusta näistä jo löytyykin. Kaksi vuotta sitten vietettiin uusi vuosi sairaalahoidossa lievää vahvemmassa keuhkokuumeessa.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
14,90 € niihin meni. Sillä sai n.10 rakettia, joista puolet on isonpuoleisia. Joka vuosi niitä on tullut hankittua ja eihän sitä voinut tehdä poikkeusta tänäkään vuonna. Rahaa menee nykyään huomattavasti vähemmän, kuin ennen. Ehkä sitä on jotain oppinut?
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Olisi kai jo aika päästää nuo viimevuotiset pikkupössyt sytytyslankoineen ilmaan, joten tänä vuonna (ja yleensäkin) tuhlattiin alle 20 eurovaluuttaa. Muutamalla eurolla saa jo aika mukavan kokoisen säkin paukuteltavaa illaksi, mitä sitä turhaan niihin isompiin so-called-raketteihin turhaan kymmeniä tai satoja euroja, kun kaupunki tekee sen mun puolesta kuitenkin puoliltaöin. Ja huomattavasti hienommalla showlla...

Viime uudenvuodenaatto oli niin perkeleen kylmä, ettei paukuttelusta tullut mitään, ellei halunnut uhrata sormiaan hypotermian kouriin. Arvostaisin, jos tänä vuonna olisi pakkasukkokin inhimillisempi.
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
Varmaan kymmenisen euroa. Kaveri ostaa jonkin ison padan, josta minä maksan puolet. Isoja yleisiä ilotulituksia on nähty niin monta, että pienessä piirissä saa paljon enemmän iloa pitkäkestoisesta komeasta padasta kuin yhdestä kalliista raketista.

Paukkuja on kyllä vielä vanhastaankin. Muutama vuosi sitten veljeni antoi minulle varastoistaan vähän tavaraa, eikä niitä ole vieläkään käytetty. Lisäksi omiakin taisi jäädä viime vuodesta, joten räjähteitä riittää sijoitetun rahamäärän vähäisyydestä huolimatta. Minäköhän vuonna muuten kiinalaisten myynti lopetettiin, varmaan 90-luvun puolivälissä? No, minulla on edelleen (siis veljeltä saatuja) kiinareita toistasataa. Jos en tänään innostu räjäyttämään kaikkia, voin myydä niitä jollekin nostalgikolle...

Vielä yläasteikäisenä räjähteisiin sijoitettiin todella paljon, eikä se tunnu jälkeenpäinkään hölmöltä, että monta tuntia oltiin ulkona temppuilemassa niiden kanssa. Varsinainen innostus räjähteisiin ei ole laantunut paljoakaan, mutta parina viime vuonna (kuin myös tällä kertaa) sisälläolo isossa ja hyvässä seurassa vie voiton. Ulkona käydään jossain vaiheessa räjäyttelemässä, mutta enemmän paukkujen kanssa tulee oltua tekemisissä sisätiloissa.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
eipä tule rahoja laitettua raketteihin tänä vuonna. Eikä myöskään bisseen koska vuodenvaihde menee töissä. No säästyypähän rahat ennenkaikkea.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänä vuonna en ole laittanut raketteihin senttiäkään rahoistani. Muut kuitenkin ampuvat niitä kaikkialla ja joka paikassa, joten raketteja kyllä näkee riittämiin. Viime vuodelta tosin taitaa olla jäljellä joitakin paukkuja, ja ystäväni juuri soitteli ja kertoi tuovansa mukanaan muutamat raketit.

Itse en ole koskaan ollut erityisen innostunut rakettien ampumisesta. Ennen suorastaan pelkäsin ilotulitteita ja toisaalta, ollessani pieni ei meillä juuri koskaan kotona edes ollut ilotulitteita. Isäni kanssa meillä oli kumminkin eräässä vaiheessa tapana ostaa aina muutama raketti ja ampua ne yhdessä.

Viime vuodenvaihteelta on kirjaimellisestikin ottaen hyytäviä muistoja rakettien ampumisesta. Kaverin kanssa tultiin joskus n. 02.00 yöllä kaupungilta kotiin ja oli vähänkin pakko ampua jäljellä olevia raketteja pois. Ei siinä muuten mitään, mutta kun niitä raketteja oli paljon ja pakkasta sellaiset 35 astetta. Kädet olivat umpijäässä muun kropan ohella, sytkäri ei halunnut toimia, ja hyvästä yrityksestä huolimatta niitä pommeja on nyt yhä jäljellä tuolla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös