Paljonko sitä olutta sitten menee illan aikana?

  • 19 822
  • 95

Rehellisiähän me täällä jatkoajassa ollaan.

  • Ryypiskelen harvoin six-päckki riittää (6)

    Ääniä: 68 22,1%
  • Mäyräkoira, olen vasta aloitteleva baarikärpänen (12)

    Ääniä: 76 24,7%
  • 18

    Ääniä: 100 32,5%
  • Kyllähän koppa illassa menee 24

    Ääniä: 38 12,3%
  • Monen vuoden harjotus alkaa tuottaa tulosta 30

    Ääniä: 16 5,2%
  • Kokenut kesäkettu, ihmettelen aluksi missä on terävämpää ainetta, mutta joudun tyytyyn kaljaan ja si

    Ääniä: 10 3,2%

  • Äänestäjiä
    308

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tietenkin jos homma lähtee käsistä eikä enää ole kivaa, mutta noin muuten miksi ihmeessä pitäisi "kasvaa aikuiseksi". Systeemi ei sitä vaadi eikä luontokaan käske niin tehdä, ainakaan meillä miehillä. Ainoa on se että moni muu tekee niin. Mulle se tarkoittaa että elämässä siirrytään tylsempään vaiheeseen. Eilenkin huomasin kun leffateatterissa jotkut pukutyypit pelasi sitä jotain peliä kuin mitkäkin pikkulapset. Olikohan se niille joku kerran kuukaudessa hetki kun voi päästää sisäisen pikkupoikansa irti. Nyt ei varttiin tarvitse elää sitä tylsää elämää ja yrittää olla aina niin asiallinen. Ruotsinlaivojen diskoissa mä kanssa usein katselen kun joku nörtti löysää kerrankin kravattia ja pistää joraten.

Tietenkin sovitut hommat pitää hoitaa, mutta mä en hirveästi halua niitä sopia kun se rajoittaa liikaa. Mä haluan nautiskella elämästä. Se kait se elämän tarkoituskin on. Mä varmaan masentuisin jos illasta toiseen joutuisin kuuntelemaan jotain naisen logiikkaa. Moni tietenkin suostuu siihen ja sen takia tässä iässä alkaa kaljakaverit olemaan aika vähissä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse olen aika rauhallinen tämän juomisen suhteen. Pienehkö koko asettaa itse rajansa ja iltaisin jos olen alkoholia nauttimassa menee sitä se 6-12 annosta lähes aina, sauna- ja ravintolaillat sitten toki erikseen maksimissaan muutama annos. Parhaat oluet ovat omasta mielestä erilaisia ipoja ja muita hieman laadukkaampia oluita, koffia tai lapparia ei tule juotua lähes koskaan. Todella harvoin ylittyy yksittäisen baari/juhlaillan aikana tuo kahdentoista raja ja silloin kun se ylittyy on aamulla huono olla. Pidän kovasti tosin vahvan nousuhumalan tunteesta ja se alkoholissa onkin se paras vaihe jota koittaa ylläpitää tasaisella nauttimisella. Joskus tullut ajettua itsensä ansaan vahvoilla eivätkä ne tosiaan sovi itselle, ne juo liian nopeasti ja vaikutus eskaloituu vauhdikkaammin. Jägermeister ja muut yrttiviinat ainoita mistä oikeasti nautin viinaksista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siispä mars markettiin ja Stadin Panimon American Lager käteen ja Session IPA toiseen. Et pety. Hakkaavat mm. kehutun Keisarin 66:n mennen tullen.
Juu, onhan noissa toki hyviäkin mukana. Olisi paremminkin pitänyt kirjoittaa "bulkkikaljat". Tosin ipojen suhteen olen huomannut, että ne vaativat oman makuuni yli kuusi pinnaa, jotta humala saa riittävästi tukea. Pitää ainakin tuo lager kokeilla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No jos sitä aletaan ryyppäämään niin kyllähän tuo 18 kaljaa menee alas ilman sen kummempia tuskia. Ainakin jos on 12 tuntia ryyppyaikaa (iltakuudesta aamukuuteen). Tissutteluksi tuo kyllä useammin menee ja jää alle kymmeneen olueen/annokseen yleensä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ihan kirjaimellisesti oluesta puhutaan, niin normi kalsarikänni-illan aikana menee 8-10. Siihen päälle sitten muita, punaisempia aineita, kuten Carillo tai G, jotain 1-2 annosta. Sen verran vähän käytän siihen aikaa, että sopiva määrä tuo minulle on. Joku kymmenen vuotta sitten, kaksikymmentä kiloa vankempana, jossain euron illoissa meni luultavasti muutama kalja enemmän. Useimmiten oli kyllä aamuyötä kohden laskut jo sekaisin, että tarkemmat tilastot ovat kadonneet.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Vastasin 24, jos kaljan kanssa aletaan humalahakuisesti juomaan ja ensimmäinen korkataan hyvissä ajoin iltapäivällä, on pakki tyhjä ennen puoltayötä. Monet sanovat, että kaljan litkimiseen kyllästyy illan aikana jo ennen kymmentä tölkkiä ja "pakko" siirtyä drinkkeihin, minulla homma on täysin päinvastoin. Enkä oluesta liiemmin humallu, laatikollisen jälkeen ajatus on melko kirkas ja askel suorahko. Toisaalta taas tuollaisen parinkymmenen keskiketterän jälkeen ei tarvitse kahta rommikolaa enemmän baarissa ottaa kun huomaa, että nyt muuten humahti päähän. Ainoat miinukset kaljan kittaamisessa on jatkuva kusihätä ja väsymyksen tunne, se niin sanottu kaljapöhnä. Nykyään kavereiden kanssa saunailloissakin otan kaljaa mielummin vain sen verran mitä sitä saunoessa menee ja loput marinoinnit hoidetaan esimerkiksi jaloviinalla. Paljon virkeämpi olo puolenyön aikaan kun pelkän keskikuran kanssa läträtessä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tosi jännää huomata miten eri tavalla kalja vaikuttaa eri ihmisiin, esimerkiksi toi että väsyttäisi. Mulle ei tuollainen ole tullut koskaan mieleenkään. Ja kusellakin tarvitsee käydä suht harvoin, eikä silloinkaan kyllä paljoa tuu.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kysymys kuului siis: "Kuvitellaan että edessäsi olisi olut rekkallinen kaljaa, perinteistä keskivahvaa(4,7%).
Yhteen putkeen sitä kiskoisit, niin monenko pullon jälkeen tulisi uni silmään tai tavarat ylös?"

Täällä ei ole tainnut kovin moni jaksaa edes lukea kysymystä loppuun asti. Tuskin kenellekään tulisi uni silmään alle 10 oluessa.

Minä ynnäilin niin, että pitää juoda yli 24 olutta, että tulisi uni silmään. Kenties saisin sen 30 olutta juotua, mutta se saattaisi jo tehdä tiukkaa.
 
Kysymys kuului siis: "Kuvitellaan että edessäsi olisi olut rekkallinen kaljaa, perinteistä keskivahvaa(4,7%).
Yhteen putkeen sitä kiskoisit, niin monenko pullon jälkeen tulisi uni silmään tai tavarat ylös?"

Täällä ei ole tainnut kovin moni jaksaa edes lukea kysymystä loppuun asti. Tuskin kenellekään tulisi uni silmään alle 10 oluessa..

No on kyllä tuo ketjun otsikko muotoiltu ihan päin peetä. Kun tuon avausviestin lukee kokonaan, selviää, että otsikon pitäisi olla "kuinka paljon olutta pystyisit juomaan kerralla?". Itse en ole koskaan tuollaista edes kokeillut, joten vaikea sanoa. Kyllä mä kuitenkin uskon, että jos nukkuisi oikein hyvät ja pitkät unet, söisi reilusti ja rupeaisi sitten tinttaamaan, tuollainen 15 litraa keskikaljaa ainakin menisi ennen kuin uni tulee. En tiedä sitten, olisiko siinä hyvä vetää jotain energiajuomaa tai muita piristeitä ohessa, jotta sammuminen siirtyisi myöhemmäksi.

Voisihan sitä periaatteessa juhannuksena koittaa, että kuinka monta lonkeroa pystyy yhdellä valvomisella juomaan mutta kyllä terävät kuitenkin vie jossain vaiheessa aina mielenkiinnon.
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No on kyllä tuo ketjun otsikko muotoiltu ihan päin peetä. Nyt kun tuon avausviestin luin, pitäisi otsikon olla "kuinka paljon olutta pystyisit juomaan kerralla?".
Se on vuodelta 2004 ja on uudelleen nostettu pinnalle tässä hiljattain. Silloin 2001-2008 (suunnilleen) näitä Jatkoajan ketjuja ei nimetty niin tarkasti.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täysiverisenä alkoholistina pystyn huimiin suorituksiin. Hyvät geenit yhdistettynä kovaan lajiharjoitteluun ovat menestykseni salaisuus. Lahjakkuus on vain jokunen prosentti kokonaisuutta, sanotaanko a-kaljan verran, loppu on treeniä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kysymys kuului siis: "Kuvitellaan että edessäsi olisi olut rekkallinen kaljaa, perinteistä keskivahvaa(4,7%).

No siinä tapauksessa oikea vastaus puuttuu. Rekallinen Koffia kun tuotaisiin nenän eteen, niin olutta joisin 0 tölkkiä. Kun maku ei täsmää, eikä humalahakuisesti alkoholia juuri käytä, niin miksi sitä turhaan turvottavia aineita kehoonsa laittaisi. Tullin takavarikkorekasta sen sijaan - monipuolisesta valikoimasta - voisi mennä pitkän illan aikana kahdeksankin olutta. Sen verran suomalainen olen, että jos mitään ei tarvitsisi maksaa niin...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vitut jostain suosituksista. Mäyris on se, mistä aloitetaan.

Jos kuolen aiemmin, niin kuolen ainakin hauskemman elämän viettäneenä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melkein neljä viikkoa on tullut juotua kaljaa joka päivä. Pyrin ostamaan aina eri oluen, toki ravintoloissa se ei aina ole mahdollista ellei olutravintolaan mene. Vehnäolutta pääasiassa.
 

Nick Neim

Jäsen
Täällä ei ole tainnut kovin moni jaksaa edes lukea kysymystä loppuun asti. Tuskin kenellekään tulisi uni silmään alle 10 oluessa.
Höpö höpö. Kuten jo ansioitunut palstaveli aikaisemmin selvitti, niin alkoholistit täällä kehuskelee ryyppäämisillään. Siihen tarvitse mitään kysymyksiä lukea.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Höpö höpö. Kuten jo ansioitunut palstaveli aikaisemmin selvitti, niin alkoholistit täällä kehuskelee ryyppäämisillään. Siihen tarvitse mitään kysymyksiä lukea.

Ite vedin ainakin ihan päin persettä, kun piti kehuskella alkoholismillani ja kyssäri olikin tällainen one off -hypoteesiin tarkoitettu. Se meni päin persettä. Myönnän virheeni ja jatkossa hypetän vain uhkapeliongelmaani.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mäyris menee ainakin. Vittuako jostain suosituksista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Höpö höpö. Kuten jo ansioitunut palstaveli aikaisemmin selvitti, niin alkoholistit täällä kehuskelee ryyppäämisillään. Siihen tarvitse mitään kysymyksiä lukea.

Tuskin alkoholistien tarvitsee kehuskella ryyppäämisillään. Olutta menee sen verran mitä menee, miksi ne pitäisi laskea. Parikymmentä nyt vähintään, jos joku vastaus pitää olla.

Muutenkin aika erikoinen kysymyksen asettelu. Siis oluttako saa juoda vain iltaisin?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Muutenkin aika erikoinen kysymyksen asettelu. Siis oluttako saa juoda vain iltaisin?

Mietin samaa, olut kun maistuu parhaimmalta heti aamusta ja illalla ollaan jo siirrytty muihin tuotteisiin. Aamuhumala on kyllä ihmisen parasta aikaa. Siinä on herättyä ollut pikkasen inhakin fiilis, mutta sitten taistelee itsensä nousuun ja a vot: olo on upea. Kyllä te tiedätte.

Jos menen aamulla baariin, otan tiskillä neljä senttilitraa tiukkaa viinaa ja vasta sitten tilaan tuopin, jonka oheen otan toisen nelisenttisen. Toisinaan ensimmäinen tuoppi ei ole tuoppi vaan lonkero. Mutta tämä vain todella hankalina aamuina. Englannissa löysin irlantilaisen bissen, jota nykyään saa Suomestakin, sitä pystyi juomaan hankalimpinakin aamuina. Ehdotin tätä panimolle mainoslauseeksi, mutta ei kelvannut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo välillä on vähän vaikea käsittää selvin päin viihtyviä ihmisiä. Eikö ne halua nauttia elämästä vai mitä häh. Hieman jopa säälittää kun jotkut ovat vaan pari kertaa joskus teini-ikäisenä kokeillut kännätä oikein kunnolla ja koko elämänsä sitten elävät harhaluulossa ettei alkoholi muka sovi niille.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
En tiedä muuta, mutta itse viihdyn päihtyneiden seurassa, niillä on yleensä paremmat jutut. Varmaan joku yleinen asennoituminen elämään on niillä paljon terveempi. Sen takiahan baarissakin on aina hauskinta aamulla, kun siellä on paikalla oleelliseen keskittyvät ja ilmapiiri huokuu välittävää toveriutta. Iltaisin taas kaikki on jotenkin varautuneita, paitsi sunnuntai-maanantai -akselilla, jolloin se toverius vallitsee kellon ympäri, kun paremmat ihmiset ei ole paikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös