Paljonko sitä olutta sitten menee illan aikana?

  • 19 817
  • 95

Rehellisiähän me täällä jatkoajassa ollaan.

  • Ryypiskelen harvoin six-päckki riittää (6)

    Ääniä: 68 22,1%
  • Mäyräkoira, olen vasta aloitteleva baarikärpänen (12)

    Ääniä: 76 24,7%
  • 18

    Ääniä: 100 32,5%
  • Kyllähän koppa illassa menee 24

    Ääniä: 38 12,3%
  • Monen vuoden harjotus alkaa tuottaa tulosta 30

    Ääniä: 16 5,2%
  • Kokenut kesäkettu, ihmettelen aluksi missä on terävämpää ainetta, mutta joudun tyytyyn kaljaan ja si

    Ääniä: 10 3,2%

  • Äänestäjiä
    308

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ja sekin on jännää kun jotkut eivät tykkää olla ympäripäissään ja toisille taas se on maailman paras tunne. Tuskin ne muutkaan mitään vastaavia fiiliksia pystyy millään jutulla kokemaan.

Onkohan tämä geneettistä? Itse en koskaan kerkeä mihinkään hoipertelu/sammalluskuntoon, koska keho sanoo stop niin hyvissä ajoin. Ei vaan tee mieli yhtään enempää, vaikka pieni nousuhumala tuntuukin tosi miellyttävältä. Koskaan ei ole ollut edes krapulaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan tämä geneettistä? Itse en koskaan kerkeä mihinkään hoipertelu/sammalluskuntoon, koska keho sanoo stop niin hyvissä ajoin. Ei vaan tee mieli yhtään enempää, vaikka pieni nousuhumala tuntuukin tosi miellyttävältä. Koskaan ei ole ollut edes krapulaa.
Ehkäpä. Mä en oikein tiedä miltä se tuntuu kun ei tee enää mieli. Muutamille sukulaisille tuntuu kans maistuvan suht samalla tavalla, vaikka harvemmin juovat. Varmaan jotain aineenvaihduntajuttukin kulkee geeneissä kun meidän suvussa ei esimerkiksi ole ylipainoisia. Toikin varmaan jotenkin liittyy känniin tai ainakin krapulaan.

Ja mä kanssa hieman ihmettelen tota joidenkin kummastelua 20 kaljasta tai siis 6.6 litrasta. Tuskin mitään limpparia tai vettäkään viitsisi noin juoda, mutta kaljassa toi on ihan eri juttu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sikspäkki on melkein maksimi suurimman osan vuotta. Sekin pe tai la, viikolla ilman tai yks rauhottava bisse silloin tällöin. Joskus Juhannuksena voi mennä puol koppaa päivän aikana tissutellessa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muisti mulla ei ryyppäämällä ole lähtenyt (heh, muistaakseni) koskaan, vaikka olisi kyllä joskus saanut lähteä. En toki ole ikinä ollut kovinkaan innokas viinamäen mies, vaikka kyllä se joskus nuorempana maistui vähän liiankin kanssa. Kenellepä ei.

Nykyään juon humalahakuisesti niin harvoin, että minkäänmoista toleranssia ei ole ja pari terävää baarissa saa pään humisemaan, neljällä olen jo reilusti kännissä. Sietokykyni alkoholin suhteen on siis siellä jossain 13-vuotiaan pikkutytön tasolla. Kaljaa tai muita mietoja en juurikaan jaksa ottaa, alkaa vain kusettamaan, Jaloviina (*) on yleensä valintani. Koska perussairauden takia mm. kipulääkitykseni on ns. isollaan, niin joka ikinen juomiskertani on kai laskettavissa sekakäytöksi. Tämän takia on ihan hyväkin, etten tykkää olla humalassa. Vastasin tuon sikspäkki-vaihtoehdon.

Sanottakoon vielä, että laivalla käyn usein ( ehkä sellaiset 6 krt/vuosi) ja siellä yleensä juon sen 4-5 drinkkiä tai terävää illassa, harvalukuisilla ulkomaanreissuilla otan myös vähän vapaammin, mutta en vedä itseäni kaatokuntoon. Kotona ei alkoholia ole käytännössä ikinä.

*e* "Tämän takia on hyväkin, etten tykkää olla humalassa". Selvennettäköön, että kylläpä tykkään, kunhan humala pysyy hyvällä tasolla eikä mene örveltämiseksi. Kyllä te tiedätte.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Yks tölkki puolessa tunnissa. Joskus tulee tissuteltua jopa 12 tuntia maximissaan. Baareissa en juurikaan käy.
 
Viimeksi muokattu:

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kaljaa ei älyttömästi tule juotua, silloin kun juon niin ehkä kolme tai neljä saunakaljaa.

Viinaa sen sijaan senkin edestä. On tullut todettua, että 2-3 tuntiin 0,5pullon kossupullo on liikaa, koko mies on aivan pihalla, mutta ehkä 3 desiä viinaa ja muutama drinkki (yleensä yksi, ei kaikkeen ole varaa) baarissa on aivan täydellisen humalan tae. Ei liian kännissä(muistaa illan tapahtumat), mutta kuitenkin siten, että baarissa viihtyy yleensä erinomaisesti. Tosin tuo viina saa yleensä aikaan ikävän pöhnän aamulla.

Eli tyypillisesti ryyppyillan aikana menee n. 10-20 annosta alkoholia, useimmiten kyllä lähempänä 20. Ja nuori kun on niin tuo on (valitettavasti) melkein joka viikonloppuinen tapa. Pitää olla ylpee, että nyt huikeesti kaks suhteellisen selvää viikonloppua takana, eikä yhtään krapulapäivää.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisiko kaksi vahvahkoa olutta suurin satsi, jonka olen illan aikana juonut. Pari viikkoa sitten perjantaina yksikseni maistoin pari olutta noin. Yleensä viikossa menee 1-2, tosin nyt kokeilen, miten pahasti olen kiinni oluessa ja olen marraskuu ilman. Niin, ja markettikaljaa juon lähinnä tarjottaessa, muutoin maulla on roolinsa. Humalahakuisesti en muutoinkaan juo, enkä kännissä ole koskaan ollut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon jo pitkään ihmetellyt nousuhumalan kehumista. Onhan se tietenkin ihan kivaa, tai siis siinä on joku käsittämättömän rauhoittava juttu kun sun edessä on kalja auki, mutta se tunne on tosi pientä verrattuna siihen kun on aivan kännissä. Tuskin mistään jääkiekosta tai muustakaan maanpäällisestä puuhasta pääsee lähellekään sellaisiin fiiliksiin. Joku laskuvarjohyppy nyt voi olla lähellä, mutta mä en tiedä tykkäisinkö mä just siitä. Tietenkin pitemmästä ryypiskelystä tulee herkästi tosi paha olo ja se raja on monesti häilyvä, mutta on siinä silloinkin jotain taikaa.

Toinen kummastelun aihe on kännissä oksentelu. Eikö se ole vain teinien juttu? Ehkä mahdollisesti jos jossain baarissa tarjottaisiin vaikka millaisia makeita drinkkejä, mutta mä en ole kymmeneen vuoteen harrastanut sellaista. Yleensä juon vain kaljaa tai vodkaa, joista ei millään saa oksettavaa oloa.
 
Tuskin mistään jääkiekosta tai muustakaan maanpäällisestä puuhasta pääsee lähellekään sellaisiin fiiliksiin.

Miten paljon olet käyttänyt esim. kokaiinia, heroiinia tai amfetamiinia? Minulla ei ole noista mitään kokemusta mutta olen silti melko varma, että kyllä noista hienompi fiilis tulee kuin alkoholista.
 
Humalahakuisesti en muutoinkaan juo, enkä kännissä ole koskaan ollut.

No huhhuh! Huumori on toki kyseessä mutta silti mielestäni seuraavassa australialaisviihdetaiteilijan näkemyksessä on joitain ihan hyviä pointteja: I love drinking, hate people who don’t drink. Never met an interesting person in my life who didn’t drink. If you don’t drink you’re a boring cunt and all your stories suck. All your stories end the same way with…”and then I got home.” No one gives a shit that you've been promoted at work, and no one gives a fuck that your kids don’t have bruises.

Tuli tuossa viimeisimmällä kisareissulla taas todettua kaverin kanssa se, että vaikka omille maksoillemme matka todennäköisesti tuotti jonkin verran vaurioita, niin mikäli nauru oikeasti pidentää ikää, lahjoitimme jo pelkästään edesottamuksistamme WhatsAppiin raportoimalla kavereillemme aika monta elinvuotta.
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Miten paljon olet käyttänyt esim. kokaiinia, heroiinia tai amfetamiinia? Minulla ei ole noista mitään kokemusta mutta olen silti melko varma, että kyllä noista hienompi fiilis tulee kuin alkoholista.
Jonkun verran tuli aikoinaan testailtua mielenkiinnosta muitakin päihdyttäviä molekyylejä kuin vain etanolia (rikos on jo vanhentunut, joten kytät älkää tulko mua pidättämään).

Heroiinista olen vain lukenut kokemuksia eikä sitä mielestäni missään Helsingin bilepiireissä pahemmin ainakaan silloin 2000-luvun alkupuolella tuntunut pyörivän. Vosin lukemani perusteella kuitenkin kuvitella, että siitä tuleva fiilis on vertaansa vailla. En olisi sitä ikinä uskaltanut kokeillakaan, koska tunne olisi saattanut olla jopa koukuttavan hyvä.

Noista ns. bilehuumeista tuleva fiilis voitti alkoholin mielestäni monellakin tapaa, mm. siksi, että niistä ei tule samanlaista turtunutta ja väsynyttä oloa mikä alkoholista. Tietysti lisämausteena oli silloin se, että tekee jotain kiellettyä.

Nykyään ei välttämättä tulisi edes kummoinen fiilis monestakaan aineesta, koska kielletty hedelmä ei kiinnosta, eikä mikään aamuun asti bilettäminen senkään vertaa ja ainakin oluen nauttimisessa makuelämys on suuressa roolissa. Eikä oluen unettava vaikutuskaan yleensä haittaa, koska voi mennä nukkumaan jos väsyttää. Tai no, olutta tulee kyllä joskus nautittua esimerkiksi lounaalla ja silloin se vähän häiritsee kun väsyttää töissä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin, ja markettikaljaa juon lähinnä tarjottaessa, muutoin maulla on roolinsa.
Siispä mars markettiin ja Stadin Panimon American Lager käteen ja Session IPA toiseen. Et pety. Hakkaavat mm. kehutun Keisarin 66:n mennen tullen.
 

julle-jr

Jäsen
Minä en olisi koskaan uskaltanut kokeilla edes piriä, sillä empiiristen havaintojeni mukaan se aiheuttaa keskimäärin suurempia ongelmia kuin viina.
Juu, kyllähän se touhu vaikutti monella hc-bilettäjällä aika rankalta: ensin valvotaan perjantai-illasta sunnuntaiaamuun pirin tai muun vastaavan voimalla ja sitten aletaan loiventelemaan ja hakemaan unta jollain rauhottavammilla aineilla. Ja maanantaina tietenkin töihin tai luennolle siinä missä muutkin. Kai siinä voi jossain vaiheessa aivot vähän ylikuumeta.

Toisaalta kuka hullu tollasta kovin kauan jaksaa? Sitä mä olen aina noissa elämäntapabilettäjissä ja miksei alkoholisteissakin ihmetellyt, että eikö se homma ole jo aika nopeasti nähty ja aikuiseksikin voisi jossain vaiheessa alkaa?
 
Ja maanantaina tietenkin töihin tai luennolle siinä missä muutkin. Kai siinä voi jossain vaiheessa aivot vähän ylikuumeta.

Minun mielestäni tuollaiset ihmiset eivät ole mitään todellisia päihteiden ystäviä, jotka tuhlaavat hyvää sekoitteluaikaa jossain töissä tai luennoilla istumiseen. Jos ihminen oikeasti pitää päihteistä, kyllä hän silloin sitoutuu niihin vahvemmin.
 

julle-jr

Jäsen
Minun mielestäni tuollaiset ihmiset eivät ole mitään todellisia päihteiden ystäviä, jotka tuhlaavat hyvää sekoitteluaikaa jossain töissä tai luennoilla istumiseen. Jos ihminen oikeasti pitää päihteistä, kyllä hän silloin sitoutuu niihin vahvemmin.
On kai se noinkin joo. Siinä tapauksessa se ylikuumeneminen tapahtuu mahdollisesti jo vähän aiemmin.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitä mä olen aina noissa elämäntapabilettäjissä ja miksei alkoholisteissakin ihmetellyt, että eikö se homma ole jo aika nopeasti nähty ja aikuiseksikin voisi jossain vaiheessa alkaa?
Aijaa. Minä olen ihmetellyt juuri päinvastaista, eli sitä että miksi ryyppäämisen pitäisi olla ikäsidonnainen asia. Minä olen vuodesta 2007 lähtien juonut viikonloppuisin humalanhakuisesti siten, että pisin tauko alkoholista on ollut yhden kuukauden mittainen. Minkäänlaisia kyllästymisen merkkejä juomiseen ei ole kuitenkaan näköpiirissä, toisaalta, kun olen vasta 27-vuotias niin eihän sitä voi koskaan varmaksi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan asenteisiini.

Mutta tosiaan, sellaisia nopeita elämäntaparemontoijia ihmettelen, jotka sanovat että 18-vuotiaana joka viikonloppu baariin ja nyt 21-vuotiaana ei juominen enää kiinnosta. Puhuvat nuorina kuin jotkut 40-50 -vuotiaat vanhat viisaat :D
 
Aijaa. Minä olen ihmetellyt juuri päinvastaista, eli sitä että miksi ryyppäämisen pitäisi olla ikäsidonnainen asia.

Noin keskimäärin 37-vuotiaan krapula on luonteeltaan hieman erilainen kuin 27-vuotiaan tai 17-vuotiaan. Katsellaan kymmenen vuoden päästä, onko silloin sinunkin mielestäsi jo ryyppääminen jollain tavalla ikäsidonnaista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
sellaisia nopeita elämäntaparemontoijia ihmettelen, jotka sanovat että 18-vuotiaana joka viikonloppu baariin ja nyt 21-vuotiaana ei juominen enää kiinnosta. Puhuvat nuorina kuin jotkut 40-50 -vuotiaat vanhat viisaat :D

Ne on katsos niitä vanhoja sieluja.

Itellä dokaaminen oli isoimmillaan siinä ikävuosien 23-28 välillä. Toki siihen vaikutti suuresti silloinen elämäntilanne, jolloin täällä mainitut stimulantitkaan eivät olleet vieraita. Vaikka en Jumalaan uskokaan, niin Luojalle kiitos siitä, että ne ajat ovat jo takana. En mä silti sitä osaa kovin kriittisesti katsoa, vetäkää mitä lystäätte, kunhan mopon etupyörä laskeutuu joka keulimisen jälkeen takaisin maahan. Paljon on nähty niitä ikuisia keulijoita, suurimmalta osin niiden tarinat ovat mielestäni surullisia, mutta mikäpä minä olen veljeäni vartioimaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Määrällisesti menee olutta vähemmän, kun juo vaikkapa Ipandereita, Bittereitä tms. joissa oikeasti on sekä makua että potkua. Toki nuo Alkon vaihtoehdot ovat järjestäen % vahvempia, mutta eipähän tule kulautettua niin nopeasti alas, vaan maistellaan ja nautitaan. Tämä nyt ei aiempiin kirjoituksiin liity, mutta tulipahan mainittua :)
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ne on katsos niitä vanhoja sieluja.

Itellä dokaaminen oli isoimmillaan siinä ikävuosien 23-28 välillä. Toki siihen vaikutti suuresti silloinen elämäntilanne, jolloin täällä mainitut stimulantitkaan eivät olleet vieraita. Vaikka en Jumalaan uskokaan, niin Luojalle kiitos siitä, että ne ajat ovat jo takana. En mä silti sitä osaa kovin kriittisesti katsoa, vetäkää mitä lystäätte, kunhan mopon etupyörä laskeutuu joka keulimisen jälkeen takaisin maahan. Paljon on nähty niitä ikuisia keulijoita, suurimmalta osin niiden tarinat ovat mielestäni surullisia, mutta mikäpä minä olen veljeäni vartioimaan.
Se on just näin. Mulla se mopo oli karata ihan lopullisesti aikanaan käsistä mutta onneksi siihen tuli stoppi. Olen helvetin tyytyväinen ettei tarvi enää koheltaa sen viinan kanssa. Sen ymmärtää kun asian on itse kokenut että silloin kun se moponkeula tosiaan lähtee karkaamaan ihan kunnolla niin siitä on hauskuus kaukana. Ihmiset vaan ollaan semmoisia että me ei uskota ennen kuin itse koetaan asiat. Tykkään tästä tasaisuudesta paljon enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös