Paljonko sitä olutta sitten menee illan aikana?

  • 19 828
  • 95

Rehellisiähän me täällä jatkoajassa ollaan.

  • Ryypiskelen harvoin six-päckki riittää (6)

    Ääniä: 68 22,1%
  • Mäyräkoira, olen vasta aloitteleva baarikärpänen (12)

    Ääniä: 76 24,7%
  • 18

    Ääniä: 100 32,5%
  • Kyllähän koppa illassa menee 24

    Ääniä: 38 12,3%
  • Monen vuoden harjotus alkaa tuottaa tulosta 30

    Ääniä: 16 5,2%
  • Kokenut kesäkettu, ihmettelen aluksi missä on terävämpää ainetta, mutta joudun tyytyyn kaljaan ja si

    Ääniä: 10 3,2%

  • Äänestäjiä
    308

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Taisin tehdä äsken maailmanennätyksen!

Avasin bissen ja käppäilin tähän huoneeseeni. Bisse oli ainakin kymmenen minuuttia pöydälläni ennen kuin hokasin ottaa siitä siemauksen!

I'm going through changes...
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Silloin joskus kun ollaan liikenteessä niin määrä menee siihen kahteentoista, sillä jos yökerhoissa yms. kuppiloissa liiikutaan niin tulee muutakin juotua, mutta noin 12 se on.
Jos iltaa vietellään ihan vaan saunaillan merkeissä niin joskus saattaa enemmänkin ilman, että suunnataan minnekkään muualle. Matseissa menee silloin tällöin 1-2 olutta, jos oikein tiukka kiekkoilta kyseessä, mutta läheskään aina ei tule otettua peleissä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä oikein löydy käypästä noista äänestysvaihtoehdoista. Yleensä en viitsi killittää olutta kovin paljoa yhden illan aikana, jossain vaiheessa tulee raja vastaan. Mieluummin aloittelenkin muutamalla oluella ja sitten siirryn jäykempään. Sellainen kuusi olutta on ihan hyvä aloitus ja pohja josta on hyvä jatkaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Parikolme. Keppanasta tulee lähinnä kusihätä, ja en ole jaksanut enää pitkään aikaan harrastaa tuota oluthomosteluakaan. Tulee aika paljon juotua siideriä, ja sitten jotain perushörppyjä tietyn pisteen jälkeen. Ja jallua tai jekkua sitten viereen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Bisseä menee ehkä maksimissaan muutama tuoppi / kuusi pulloa, mutta jos muustakin alkoholista puhutaan, niin 10-20 annosta, tosin tuolla ylärajoilla mennään sitten kyllä jo vahvasti kännin puolelle.

Toleranssi riippuu ihan siitä, olenko syönyt, nukkunut, mikä on kuun asento jne. Ja jos aamusta aloitetaan esim. mökillä tai muussa vastaavassa paikassa, niin voi upota kyllä enemmänkin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nykyisellään olen huomannut, että jo kuuden-kahdeksan oluen jälkeen on aivan selvästi kännissä ja väsynyt. Ensisijainen valinta on aina jotain väkevämpää. Olutta menee esim. TPS:n matseissa, jossain pubissa (harvoin) tai sitten kotona juuri sellaiset kuusi-kahdeksan.
Jollain mökkireissulla, kun pääsee heti herättyään vetämään vastapalloon, on hyväksihavaittu määrä olutta kori/päivä muiden brenkkujen lisäksi.
Tämä on tullut testattua muutama vuosi sitten ex-Ms.Foxien vanhempien mökillä juhannuksenvietossa.

Juhannuspäivänä asensin Lepo-Lassen laiturin nokkaan puolen päivän aikoihin ja laskin katiskalla parin metrin syvyyteen kopallisen A.Le Coq'eja. Siinä pitkin päivää niitä tuli naukkailtua ja nautittua auringosta. Joskus seitsemän-kahdeksan aikoihin illalla tuli vieraita ja piti alkaa saunan lämmitykseen yms. Nostin katiskan ja kas... Kyllä se olo vähän humalaiselta tuntuikin. Toisaalta, siinäkin kunnossa tuli vähän jongleerattua kolmella raa'alla kananmunalla (rikkomatta). Ei tosin mitään chopseja tai messejä, mutta ihan perus-cascadea tuli heiteltyä. Nykyisellään tuo enää tuskin onnistuisi.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Pohjia yleensä 10-12 pulloa ja muutama terävä kitusiin ennen lähtöä. Baarissa sitten kaksin kourin, eli hyvää tekosyy, en jaksa jonottaa laita kaksi samalla.

Muutaman päivän tourilla jatketaan yleensä aamusta heti ja silloin sitä kuraa uppoaa kunnolla ja kusettaakin kiitettävästi. Iloista känöstä ei tahdo saada, vaan sellaista tasaisen tappavaa tisuttelua.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voi niitä aikoja, kun vasta aloitteli ryyppäilyä ja känniin tuli jo kahdeksasta oluesta, ja sammui jo ennen kuin se 12 kpl oli juotu. Kyllä oli ylpeä itsestään kun ensimmäisen kerran sai yhden päivän aikana sen mäyräkoirallisen alas.

Sittemmin on viinapää kehittynyt hitaalla tahdilla mutta varmasti. Pari vuotta sitten tarvitsi sen 16 pulloa että tuli sellainen känni ettei loppuillasta muistanut mitään.

Nykyään sitten ei edes 18 annosta tahdo oikein riittää, vaan jos haluaa kunnolla ryypätä, menee se väkisinkin yli 20 kaljan, keskiarvoa iltaa kohden on vaikea sanoa mutta arvioisin että joku 22-24 olutta.

Aina ei pysy laskuissa mukana että kuinka monta on päivän aikana juonut, mutta niillä kerroilla joilla olen onnistunut laskemaan, ennätys on 28 olutta, sinä aikana oli tosin kaksi 1-2 tunnin taukoa, ne tuli juotua 8+10+10 erissä.

Toki jos vahvempia juo, ei todellakaan tarvita yhtä montaa annosta kunnon känniin.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viime lauantain aikana meni 28 olutta. Baarissa kävin tämän lisäksi vielä yhdellä. Eli yli 30 olutta olisi mennyt helposti, kun vielä oluiden jälkeen olin useamman tunnin kuivin suin ja katselin leffaa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kyllä se viikonloppuisin tasottuu yleensä 6ja 12 kaljan välimaastoon. Välillä ei nouse päähän millään ja välillä on kunnon kännissä jo tuostakin määrästä. Väsymys vaikuttaa yleensä eniten menekkiin ja humalatilaan. Baarissa tulee käytyä ehkä kerran tai kaksi vuodessa, sillon saattaa mennä hieman enemmän. Aika noviisi-määrissä kuitenkin pysytään. Ja ihan hyvä niin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No huhhuh. 18 saanut eniten ääniä? Tutkimusten mukaan suomalainen juomakulttuuri on viimeisen kymmenen vuoden kuluessa eurooppalaistunut, näkyisiköhän tuoreessa äänestyksessä mitenkään? Oma tyypillinen määräni on 4 olutta, tosin osa niistä voi olla tosi vahvojakin (10+%). Alkoholiannoksia voi siis pitkänä iltana (6-8h juomisten äärellä) päätyä elimistöön yli 10.

Vakiokööristäni kukaan ei vedä ikinä perseitä olalle, mutta tämä selittyy kyllä osittain sillä, ettei oma huumorintajuni riitä katsomaan mitään päätöntä örvellystä, vaan koen sen äärimmäisen vastenmielisenä. Juomisseuraksi on valikoitunut ihmisiä, joiden seurassa viihdyn. Silti täytyy ehkä hieman nostaa hattua suoritukselle, jossa vedetään oikeasti 10 litraa(!!!!!!!) jotain juomaa yhdessä illassa. Ihan käsittämätön temppu, ei onnistuisi itseltäni mitenkään. Jos haluan känniin, keskiolut ei ole mikään vaihtoehto. Ei ole millään lailla mielekästä ajatella juovansa alle 5% juomaa niin paljon, että tulisi oikeasti humalaan, liekö itselleni mahdollistakaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taidan näemmä olla vieläkin harjoittelija juopottelun kauniin jalossa taidossa. Olutta menee yleensä 6 x 0,33l.
Huonona päivänä (24 h) se 18 tlk. Seuraavana päivänä ollaankin sitten pää kallellaan ja katsellaan ikkunaa, telkkaria tai tietsikkaa näkemättä tai ajattelematta todellakaan yhtään mitään.

Jäykät juomat erikseen ovat muuten viehättävän ja viihdyttävän opuksen ruma luku, jossa kukaan lähipiirissä ei minulle niitä erehdy ojentamaan. Olen aika pian raapimassa povitaskusta käyttöä kovaäänisesti huutavaa poikkisahattua kenttäkirvestä esille.
Nuorempana viinaillan seurauksena tuli käytyä pimeillä parkkipaikoilla aika rajujakin viittomakielen keskusteluja.

Jostain syystä ovat lapset aina jostain syystä sairaana firmojen pikkujoulujen aikaan – aikamoista sattumaa.
”Wiina on wiisasten juoma ja… ”
 

julle-jr

Jäsen
Ehkä yleisin määrä on 2. Näitä 1-2 oluen päiviä onkin toisaalta sitten useita viikossa, varmasti normiviikkoina enemmän kuin 0 oluen päiviä. Silloin harvoin jos alan juomaan kunnolla, oluita menee ehkä 5, jonka jälkeen jotain muuta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo ihan ei avaudu että minkä takia juoda joku yli 20 kaljaa illassa (päivässä?). Jos on noin kova jano, niin yleensä silloin tekee jotain fyysistä, kuten urheilua, metsä- tai raksahommia ja niissä tuon tason kaljoilttelulla on laatuvaikutuksensa. Känniin taas pääsee viinalla mukavammin. Ja maun takia kukaan nyt ei varmaan mitään keskikeppanaa juo tuollaisia määriä, vaan sitten tissuttelee jotain paremman makuisia oluita.
 

Nick Neim

Jäsen
Känniin taas pääsee viinalla mukavammin.

Tuskin olen ainoa, mutta mulle ei ainakaan kirkkaat sovi lainkaan vaan lähtee ns. käsistä käytännössä joka kerta. Jokin siinä perkele on, kun ei viinapäissään osaa käyttäytyä. Sen vuoksi päätin, että nautin pelkästään mietoja nykyisin. Ja jos vedetään pitkän kaavan mukaan niin tuollainen koppa menee päivässä helposti kiitos harjoittelun ja oman elopainon yhdistelmän. Lonkerot ja siiderit ovat niin saatanan kamalan makuisia muutaman annoksen jälkeen, joten nekin saa jäädä muille.

Se on kyllä jännä, kun parille tutullekaan ei kirkkaat oikein meinaa sopia. Tai omalla kohdalla voi olla kyse vähän siitäkin, että nauttii liikaa tavaraa liian lyhyessä ajassa, ja sen takia menee totaalisesti yli. Miedoilla bisseillä tällaista ongelmaa ei ole.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Lääkäri kysy samaa. En muistanut. Tosin nyt on tissuttelu jäänyt sekin vähemmälle perskänneistä puhumattakaan. Ei oikein maistu enää. (siis entiseen malliin)
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tuskin olen ainoa, mutta mulle ei ainakaan kirkkaat sovi lainkaan vaan lähtee ns. käsistä käytännössä joka kerta. Jokin siinä perkele on, kun ei viinapäissään osaa käyttäytyä.

Joo täysin sama asia, huomasin tämän jo joskus 18-kesäisenä poikasena enkä ole tosiaan viimeiseen 7-8 vuoteen juonut kuin varmaan pari kertaa kirkasta jonkun pienen pullon. En tosiaan ymmärrä näitä selityksiä, että viinalla känniin paremmin kun se on ihan eri asia litkiä se pullo kirkasta kuin nauttia vaikkapa 10 kaljaa. Ainakin itsellä se humalatila on ihan erilainen kirkkaalla viinalla (ollut) ja kontrolli katoaa melki täysin.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joskus meni laatikollinen A-olutta illassa. Nyt riittää 4tlk keskaria viikonloppu iltaisin. Tai pullo punaviintä...
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Laatikollinen taitaa mennä viikonlopun aikana normaalisti, jos tulee pe-la otettua. Siihen sitten pullo viinaa ja jotain kotiviinin sotkua joukkoon ja baarissa jokuset. Itse joudun antamaan vähän tasoitusta, kun ei ole tuota massaa ihan edes 80 kiloa. Toki huolellisella valmistautumisella saa tasattua puntteja.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Joo ihan ei avaudu että minkä takia juoda joku yli 20 kaljaa illassa (päivässä?). Jos on noin kova jano, niin yleensä silloin tekee jotain fyysistä, kuten urheilua, metsä- tai raksahommia ja niissä tuon tason kaljoilttelulla on laatuvaikutuksensa. Känniin taas pääsee viinalla mukavammin. Ja maun takia kukaan nyt ei varmaan mitään keskikeppanaa juo tuollaisia määriä, vaan sitten tissuttelee jotain paremman makuisia oluita.
Tähän sama. Jos nyt juo illan aikana sen 20 kaljaa niin se on 6,6 litraa. Kuka pystyy edes juomaan _mitään_ nestettä 6,6 litraa illassa? Eikä nyt muutenkaan toki oikein avaudu nämä alkoholismilla kehuskelut, mutta jokainen kai tavallaan.
Viime lauantain aikana meni 28 olutta. Baarissa kävin tämän lisäksi vielä yhdellä. Eli yli 30 olutta olisi mennyt helposti, kun vielä oluiden jälkeen olin useamman tunnin kuivin suin ja katselin leffaa.
Pakko kysyä näin ohimennen, että oletko vaikeasti ylipainoinen?
 

Nick Neim

Jäsen
Mä en oikein ymmärrä kuka täällä muka kehuskelee ja millä, jos vastaa rehellisesti kyselyyn alkoholin käytön määristä. Maailmanparantajat toki erikseen. Luulisi olevan muutakin hommaa kuin vittuuntuminen jossain jatkiksen keskustelupalstalla.

Ja onhan peliriippuvuus toki huomattavasti siedettävämpi ongelma kuin alkoholin kanssa läträäminen.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jaa-a. Kun on duunia, niin sillon sen on jotain nollan ja kymmenen väliltä ja kun on vapaalla, niin sillon pari kertaa suurempi määrä. En tiedä, siihenhän vaikuttaa kaikki muutkin seikat, kuten se että kuinka monta päivää on tissutellut alle. Päivittelyt 6,6 litran määrästä on siinä mielessä omituisia, että ei sitä nyt kukaan kusematta juo.

Itse en ole kovin suuri jäykkien ystävä, niin mitään bum wineja vahvempia en yleensä juo.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo täysin sama asia, huomasin tämän jo joskus 18-kesäisenä poikasena enkä ole tosiaan viimeiseen 7-8 vuoteen juonut kuin varmaan pari kertaa kirkasta jonkun pienen pullon. En tosiaan ymmärrä näitä selityksiä, että viinalla känniin paremmin kun se on ihan eri asia litkiä se pullo kirkasta kuin nauttia vaikkapa 10 kaljaa. Ainakin itsellä se humalatila on ihan erilainen kirkkaalla viinalla (ollut) ja kontrolli katoaa melki täysin.
En mä kyllä niin hirveästi huomaa, paitsi seuraavina päivinä saattaa isommasta nestehukasta johtuen olla kovempi krapula. Tai no silloin nyt tietenkin huomaa jos juo paljon nopeammalla tahdilla, mitä jotkut varmaan tekee. Mä en hirveästi tykkää juoda viinaa ykkösellä alas, ja pari kertaa illassa on hyvä juoda vettäkin, ellei sitten lantraile suoraan, mutta silloin kait siinä ei ole paljoakaan eroa mietoihin.

Ja mä en ihan täysin ehkä ymmärrä mitä tarkoittaa kun kontrolli menee, tai siis että miltä se tuntuu. Vaikka sitä olisi kuinka kännissä tahansa, täytyy sun tajuta että nyt ollaan kännissä ja silloin ei halua tehdä mitään tyhmiä juttuja tai siis muutenkaan isompia päätöksiä kun ei voi olla varma haluaisiko selvin päin tehdä niin. Joskus ekoja kertoja juodessa nyt vähän ehkä hölmöili, mutta niistä tietenkin oppii.

Mua ainakin alkoholi rauhoittaa eikä silloin haluaisi hirveästi jutella muiden kanssa, mutta on jännää kun joillakin se vaikuttaa toisin. Jotkut muuttuu jopa aggressiiviseksi. Ja sekin on jännää kun jotkut eivät tykkää olla ympäripäissään ja toisille taas se on maailman paras tunne. Tuskin ne muutkaan mitään vastaavia fiiliksia pystyy millään jutulla kokemaan.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ainakin itsellä se humalatila on ihan erilainen kirkkaalla viinalla (ollut) ja kontrolli katoaa melki täysin.

Ei siinä muuta eroa voi olla, kuin käytetty aika/alkoholimäärä. Ei minulla ole mitään eroa juonko viskiä/rommia/konjakkia tai olutta, koska juon niitä samaan tahtiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös