Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 920
  • 1 076

KokkosEsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Mulla tuli eilen illalla mystinen ongelma ipadiin. Kattelin Arenasta UCL finaalia ja yht'äkkiä hävis netti kun taivaan tuuliin. Ilmoittaa vaan, että "verkkoon dlink ei voida liittyä". Olen käyttänyt tuota kyseistä verkkoa puoli vuotta, minkä ajan laite on minulla ollut. Nyt en pääse langattomaan verkkoon ollenkaan... Osaisko joku sanoa mikä mahtaa olla vialla?
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Applesta tulee maallikolle mieleen että merkki sitoo omiin formatteihinsa liikaa?
Jep, tarkoitus olisi katsoa esim NHL:ää ja SM-Liigaa joitain otteluja jostain ilmeisesti nettitv-paketista ensikaudella.

Kyllähän Applella on niitä omiakin formaatteja, mutta olen kyllä itse saanut kaiken haluamani Applella auki. NHL on toiminut streamina, linkkinä Quicktimen/vlc:n kautta sekä Gamecenteristä. Yleensähän kaikki sujuu paremmin Applen laitteella, mutta siitä täytyy maksaa hieman enemmän.


Mulla tuli eilen illalla mystinen ongelma ipadiin. Kattelin Arenasta UCL finaalia ja yht'äkkiä hävis netti kun taivaan tuuliin. Ilmoittaa vaan, että "verkkoon dlink ei voida liittyä". Olen käyttänyt tuota kyseistä verkkoa puoli vuotta, minkä ajan laite on minulla ollut. Nyt en pääse langattomaan verkkoon ollenkaan... Osaisko joku sanoa mikä mahtaa olla vialla?

Oot varmaankin käyttänyt verkon pois päältä? Oletan, että siinä on kutakuinkin samanlaiset verkkoasetukset kuin iPhonessa, jolloin wifin/datayhteyden saa käyettyä pois. Lisävaihtoehtona verkon asetusten nollaus mikä voisi auttaa.(Puhelimessa settings->general->reset->reset network settings)
 

KokkosEsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Oot varmaankin käyttänyt verkon pois päältä? Oletan, että siinä on kutakuinkin samanlaiset verkkoasetukset kuin iPhonessa, jolloin wifin/datayhteyden saa käyettyä pois. Lisävaihtoehtona verkon asetusten nollaus mikä voisi auttaa.(Puhelimessa settings->general->reset->reset network settings)

En ole kytkenyt pois päältä, ja nollaustakin kokeilin moneen kertaan. Oikea verkko löytyy kyllä ja kun siihen yrittää yhdistää tulee tuo teksti "ei voida yhdistää 'dlink' verkkoon". Menee hermot!
 

J.Petke

Jäsen
Mulla tuli eilen illalla mystinen ongelma ipadiin. Kattelin Arenasta UCL finaalia ja yht'äkkiä hävis netti kun taivaan tuuliin. Ilmoittaa vaan, että "verkkoon dlink ei voida liittyä". Olen käyttänyt tuota kyseistä verkkoa puoli vuotta, minkä ajan laite on minulla ollut. Nyt en pääse langattomaan verkkoon ollenkaan... Osaisko joku sanoa mikä mahtaa olla vialla?

Luultavasti tyhmä neuvo ja olet jo tämän tehnytkin, mutta olethan kokeillut sammuttaa modeemin (virtajohto seinästä irti), antanut sen olla minuutin ja laittanut takaisin kiinni? Olet luultavasti myös sammuttanut ja uudelleenkäynnistänyt itse iPadin?
 

KokkosEsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Luultavasti tyhmä neuvo ja olet jo tämän tehnytkin, mutta olethan kokeillut sammuttaa modeemin (virtajohto seinästä irti), antanut sen olla minuutin ja laittanut takaisin kiinni? Olet luultavasti myös sammuttanut ja uudelleenkäynnistänyt itse iPadin?

Olin noi kokeillu jo. Mikään ei auttanu. Sit muistin, että sain viime syksynä kun vaihdoin operaattoria ni tollasen huippumodernin vehkeen missä on reitittimet ja modeemit samassa paketissa. Revin vanhan ADSLn ja reitittimen vittuun ja siirryin tälle vuosituhannelle! Nyt pelittää hienosti!

Ihme juttu sinänsä, kun telkkari, pleikkari, puhelimet, kannettavat ja pöytäkoneet toimi hienosti. Ipad oli ainoa mikä lakkas toimimasta... Vika ei voinut olla käyttäjässä tällä kertaa. Kiitos kun annoitte vinkkejä...
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
En ole kytkenyt pois päältä, ja nollaustakin kokeilin moneen kertaan. Oikea verkko löytyy kyllä ja kun siihen yrittää yhdistää tulee tuo teksti "ei voida yhdistää 'dlink' verkkoon". Menee hermot!

Näköjään vähän ajatuksissa tullu kirjoitettua kun tarkoitus oli sanoa, että se verkon pois ja takaisin päälle kytkeminen olisi voinut auttaa. Mutta hyvä että toimii nyt.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Acer Iconia 10.1 kannettava/tablet W511 3G Wi-Fi - Gigantti

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä laitteesta? Olen kahden vaiheilla hommaanko tämän vai Samsung Galaxy Noten. Kumpaa suosittelette?

Mulla on ko.laitteen tehokkaampi (myös akkusyöpömpi) isoveli w700, ja jos laite likimainkaan yhtä hyvä, niin voin suositella varauksetta. Korvannut omassa käytössäni niin tabletin, läppärin kuin työasioita lukuunottamatta myös pöytäkoneen täysin. Se mitä testannut noita Atom -pohjaisia laitteita, niin en huomannut minkäänlaista tökkimistä peruskäytössä. Ihan tehorohmuimmat PC -pelit eivät ilmeisesti enää ainakaan tökkimättä pyöri, mutta harva varmaan tablettia siihen käyttöön hankkiikaan.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Hommasin Samsung Galaxy Tab 2:n ja näiden muutaman tunnin räpläilyn jälkeen vaikuttaa varsin "soivalta peliltä"! Netflixin jo latasin laitteeseen ja seuraavaksi NHL Gamecenterin kimppuun. Täytyy hankkia vielä suojakannet ja 32 gigan muistikortti laitteen oman sisäisen muistin rinnalle. Paljon näyttää olevan minulle turhia ohjelmia, joten täytyy katsoa mitä kaikkia niistä voisi karsia pois.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hommasin Samsung Galaxy Tab 2:n ja näiden muutaman tunnin räpläilyn jälkeen vaikuttaa varsin "soivalta peliltä"! Netflixin jo latasin laitteeseen ja seuraavaksi NHL Gamecenterin kimppuun. Täytyy hankkia vielä suojakannet ja 32 gigan muistikortti laitteen oman sisäisen muistin rinnalle. Paljon näyttää olevan minulle turhia ohjelmia, joten täytyy katsoa mitä kaikkia niistä voisi karsia pois.

Kerro miten toimi Gamecenter, jollain HDMI:llä liität ilmeisesti telkkuun?
Itsellä myös tabin osto edessä mutta kartoitan vaihtoehtoja ja yritän selvittää miten nämä suoriutuu kun ne liittää telkkuu ja tsiigaa esim lätkää netistä.

Ja laite saisi maksaa mielellään alle 500€

_
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Kerro miten toimi Gamecenter, jollain HDMI:llä liität ilmeisesti telkkuun?
Itsellä myös tabin osto edessä mutta kartoitan vaihtoehtoja ja yritän selvittää miten nämä suoriutuu kun ne liittää telkkuu ja tsiigaa esim lätkää netistä.

Eipä tuo Gamecenterin lataaminen ihan noin vain käynytkään, sillä se ei ole saatavilla Suomessa. Täytyy tehdä varmaan sama kikkailu kuin Pleikkarille ladatessani tuon ohjelman, eli tehdä feikkitili Amerikkaan ja ladata se sitä kautta laitteeseen.

Käsittääkseni Tab 2:sta ei saa liitettyä telkkariin ainakaan suoraan. Korjatkaa, jos olen väärässä. Tosin eipä ollut päällimmäisenä tarkoituksenakaan liittää Tabia telkkariin, sillä Pleikkarin käyttä käytän esim. Netflixiä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kerro miten toimi Gamecenter, jollain HDMI:llä liität ilmeisesti telkkuun?
Itsellä myös tabin osto edessä mutta kartoitan vaihtoehtoja ja yritän selvittää miten nämä suoriutuu kun ne liittää telkkuu ja tsiigaa esim lätkää netistä.

Ja laite saisi maksaa mielellään alle 500€

_

Toi yllämainittu heinäkuussa ilmestyvä W3 voisi olla sulle aika optimi kapistus, mutta kannattaa vielä lueskella jostain kokemuksia miten tuo Atom pärjää esim. noiden urheilulähetysten kanssa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Eipä tuo Gamecenterin lataaminen ihan noin vain käynytkään, sillä se ei ole saatavilla Suomessa. Täytyy tehdä varmaan sama kikkailu kuin Pleikkarille ladatessani tuon ohjelman, eli tehdä feikkitili Amerikkaan ja ladata se sitä kautta laitteeseen.

Käsittääkseni Tab 2:sta ei saa liitettyä telkkariin ainakaan suoraan. Korjatkaa, jos olen väärässä. Tosin eipä ollut päällimmäisenä tarkoituksenakaan liittää Tabia telkkariin, sillä Pleikkarin käyttä käytän esim. Netflixiä.

Ensimmäiseen löytyy ratkaisu muistaakseni tästä ketjusta aikaisemmin. Joku oli laittanut linkin apk-fileen, jolla alkaa Gamecenter toimia. Jos ei ole tässä, niin sitten Android-ketjussa. Sori, hakisin linkin muuten, mutta töiden jälkeen ei jaksaa alkaa etsiä. Jos tuon linkin löydät jommasta kummasta ketjusta, niin ei tarvi kikkailla noilla tileillä.

Toisesta olet ymmärtääkseni ihan oikeassa. Meikäläisellä sama laite käytössä ja hommasin johdon, mutta eihän tuo toiminutkaan tässä koneessa vaan ilmeisesti joko 10.1 tuumaisessa tai sitten edellisessä Galaxy tabissa.

Netflixin ja Gamecenterin katseluun itse tab on kyllä ihan hyvä kapistus kun telkkaria ei ole tarjolla.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Ensimmäiseen löytyy ratkaisu muistaakseni tästä ketjusta aikaisemmin. Joku oli laittanut linkin apk-fileen, jolla alkaa Gamecenter toimia. Jos ei ole tässä, niin sitten Android-ketjussa. Sori, hakisin linkin muuten, mutta töiden jälkeen ei jaksaa alkaa etsiä. Jos tuon linkin löydät jommasta kummasta ketjusta, niin ei tarvi kikkailla noilla tileillä.

Kiitti vinkistä! Hain NHL-osion puolelta nettilinkki-ketjusta, mutta en muistanut ollenkaan tuota Android-ketjua. Siellä näkyi olevan latauslinkki kolmanneksi viimeisellä sivulla. Täytyy töiden jälkeen kokeilla sitä ja katsoa toimiiko.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulin nyt siihen tulokseen, että on se itsekin hankittava tablet.

Joten mikä tällä hetkellä kannattaa ostaa? 3G vai wifi? Kuinka paljon merkitystä on muistin määrällä tai jollakin superviisiydinprosessorilla? Hintaa saa olla kaikkea 200-700 euron väliltä.

Ainoa vaatimus on, että siihen pitää pystyä tekemään kaksi profiilia, kun tuo nainen haluaa käyttää sitä yhtälailla eli tulee ns. yhteiseen käyttöön.

Katselin että Sonyn tableteissa ainakin saa tehtyä profiileja, mutta mites muilla valmistajilla?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tulin nyt siihen tulokseen, että on se itsekin hankittava tablet.

Joten mikä tällä hetkellä kannattaa ostaa? 3G vai wifi? Kuinka paljon merkitystä on muistin määrällä tai jollakin superviisiydinprosessorilla? Hintaa saa olla kaikkea 200-700 euron väliltä.

Ainoa vaatimus on, että siihen pitää pystyä tekemään kaksi profiilia, kun tuo nainen haluaa käyttää sitä yhtälailla eli tulee ns. yhteiseen käyttöön.

Katselin että Sonyn tableteissa ainakin saa tehtyä profiileja, mutta mites muilla valmistajilla?
Itse valitsin 3G-version, kun siinäkin tietty on se Wifi tarvittaessa. 3g ihan kätevä, kun enää ei tule pidemmillekään reissuille otettua läppäriä matkaan.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga

ace

Jäsen
Onko kukaan käyttänyt Office ohjelmia iPadilla? Mikä niistä olisi toimivin, vai toimivatko yleensäkkään ollenkaan?
 

#76

Jäsen
Itse valitsin 3G-version, kun siinäkin tietty on se Wifi tarvittaessa. 3g ihan kätevä, kun enää ei tule pidemmillekään reissuille otettua läppäriä matkaan.
Riippuen tietysti puhelimesta ja sen dataliittymästä, mutta aika monella alkaa olemaan taskussa älypuhelin rajattomalla datalla, jolloin 3G:n vaatima lisähinta alkaa tuntumaan kyseenalaiselta.
 
Riippuen tietysti puhelimesta ja sen dataliittymästä, mutta aika monella alkaa olemaan taskussa älypuhelin rajattomalla datalla, jolloin 3G:n vaatima lisähinta alkaa tuntumaan kyseenalaiselta.
Juuri näin. Lumia 920 ja 4G-kykeneväinen liittymä, niin langattomien verkkojen ulkopuolellakaan ei tabletti omaa liittymää tarvitse.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Riippuen tietysti puhelimesta ja sen dataliittymästä, mutta aika monella alkaa olemaan taskussa älypuhelin rajattomalla datalla, jolloin 3G:n vaatima lisähinta alkaa tuntumaan kyseenalaiselta.

On tossa reissun päällä sellainen pointti, että puhelimesta wlan-jako päällä ja tabletti siinä kiinni x-tuntia, niin aika pian ollaan tilanteessa jossa molemmista laitteista akku sippi.

Ei sillä. Itsellänikään ei tabletissa 3G:tä ole, mutta multisim liittymä ja mokkula löytyy, ja tuota mokkulaa tulee tulee myös jakamisen sijaan reissussa käytettyä ettei luuria tarvise latailla jatkuvasti.
 

#76

Jäsen
On tossa reissun päällä sellainen pointti, että puhelimesta wlan-jako päällä ja tabletti siinä kiinni x-tuntia, niin aika pian ollaan tilanteessa jossa molemmista laitteista akku sippi.
Niin kauan kuin reissaa sähköpistokkeiden lähellä ei aiheuta ongelmia. Eipä muutenkaan tarvitse älypuhelimella tehdä että on pakko pitää laturi mukana. Ideaali tilanne tietysti olisi, jos sama laturi kävisi kumpaankin. Tänään oli jako päällä neljä tuntia kännykässä, kun lataus putosi puoleen ja virransäästö hyppäsi päälle. Vaihtoehtoisesti alkaa kahviloissa, hotelleissa ja lentokentillä olemaan aika hyvin wi-fi tarjontaa.

Kuten sanottua, eri vaihtoehdoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mitkä pitää sitten ottaa huomioon, jotta voisi tehdä omaan tilanteeseen sopivan ratkaisun. Lisäksi omat käyttötavat ratkaisee paljon. Itse minuutti määräisesti eniten reissussa luen kirjoja tabletilla, mihin ei tarvitse nettiyhteyttä. Joku muu surffaa tai katsoo leffoja netistä. Tarpeet ja tilanteet ovat erilaisia, mikä toimii yhdellä ei pakosti toimi kaikilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös