Pad- ja Tab-laitteet

  • 264 900
  • 1 076

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ostin juuri Samsung Galaxy Tab 10.1 ja haluaisin ladata uusimman version Androidista (4.2?). Näistä androidvehkeistä mitään en tiedä. Onko tässä nyt Jelly Bean vai mikä? Kies väittää, että tämä on viimeisin laiteohjelmisto (PDA:LI2 / PHONE:LH4 / CSC:LI1 (NEE)

Itselläni on Galaxy tab 2 7.0 ja sen viimeisin tarjolla oleva päivitys on 4.1.1. En tiedä, että onko Samsungin erri tableteille tarjolla eri versioita Androidista, mutta veikkaisin, että näille kahdelle on tarjolla samat päivitykset. Eri valmistjaillehan päivitykset tulevat vähän eri tahtiin.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Itselläni on Galaxy tab 2 7.0 ja sen viimeisin tarjolla oleva päivitys on 4.1.1. En tiedä, että onko Samsungin erri tableteille tarjolla eri versioita Androidista, mutta veikkaisin, että näille kahdelle on tarjolla samat päivitykset. Eri valmistjaillehan päivitykset tulevat vähän eri tahtiin.

Minulla siis Galaxy Tab 2 10.1. Eikä Kies löydä Uudempaa Versiota.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minulla siis Galaxy Tab 2 10.1. Eikä Kies löydä Uudempaa Versiota.

Ei niissä 4.x.x-versioissa ole normaalin käytön kannalta kovin suuria eroja, joten kannattaa keskittyä virittelyyn ja ohjelmien hankkkimiseen kaupasta, ilmaisversioilla pärjää melko hyvin. Epäilen, että laitteessasi on vielä 4.0.4, jos pohjoismainen versio Samsungin 10.1 tuuman 2-tabista.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Ei niissä 4.x.x-versioissa ole normaalin käytön kannalta kovin suuria eroja, joten kannattaa keskittyä virittelyyn ja ohjelmien hankkkimiseen kaupasta, ilmaisversioilla pärjää melko hyvin. Epäilen, että laitteessasi on vielä 4.0.4, jos pohjoismainen versio Samsungin 10.1 tuuman 2-tabista.

Joo löysin sen verran infoa, että versio on 4.0.4. Olen kuullut, että uusin päivitys ei olisi niin raskas. Miksi en pysty lataamaan uusinta versiota Kiesistä? Ja miten tätä myllyä viritetään?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Joo löysin sen verran infoa, että versio on 4.0.4. Olen kuullut, että uusin päivitys ei olisi niin raskas. Miksi en pysty lataamaan uusinta versiota Kiesistä?

Samsungilla on omat päivitysversiot, kun niillä on omia ohjelmia eri versioiden päälle. Kies kertoo mikä on viimeisin Samsung-versio.
 

J.Petke

Jäsen
Itse olen päättänyt hankkiutua eroon omasta Asus Transformer TF101:stä vähäisen käytön takia. Tuo näppäimistötelakka on ihan jees mutta ennemmin sitä silti käyttää aina läppäriä. Ehkä sitä voisi sen vaihtaa vaikka johonkin 7 tuumaiseen tabiin..

Tai sitten jopa tuo Note 2 ajaa sen tabletin aseman jatkossakin..
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Juurihan Kananlento kertoi, että hänellä on uudempi versio vaikka hänellä onkin sama laite pienemmällä näytöllä.

Mulla on itseasiassa Jenkeistä ostettu. En tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta Johannes puhui pohjoismaisesta versiosta joten ehkä siinä selitys?

E: Niin ja asetuksien "Tietoa laitteesta" kohdasta voi aina tarkistaa onko uudempaa versiota tarjolla.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minulla oli tuo Samsung 2 7.0 vielä keväällä ja siihen tuli muistaakseni 4.1.1-päivitys. Kyllä Samsungilla saattaa olla eri versio jopa samoissa laitteissa, joissa on erikokoinen näyttö ja USA:sta ostetussa eri versio kuin pohoismaiden laitteessa.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Minulla oli tuo Samsung 2 7.0 vielä keväällä ja siihen tuli muistaakseni 4.1.1-päivitys. Kyllä Samsungilla saattaa olla eri versio jopa samoissa laitteissa, joissa on erikokoinen näyttö ja USA:sta ostetussa eri versio kuin pohoismaiden laitteessa.

Meillä on tenavalla 7" tuumanen Wifi ja siihen kies löysi uudemman version ja omaani 10.1" tuumaiseen 3G/Wifi versioon ei.

Itse olen päätellyt tästä, ettei nordic 3g:hen ole vielä Samsungin vakaata päivitystä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taisin tehdä ihan hyvät kaupat DNA:n kanssa kun tilasin heiltä Samsung Galaxy tab 2 10,1" 3G wi-fi Titanium Silver -lelun karvan alle 300€? Pelkällä wi-fi ominaisuudella tuota saa 229€ jne, mutta tässä tulevassa lelussa on tuo 3G tsydeemi. Mitäänhän en näistä tableteista tiedä, mutta kokeillaan saako ikuinen lapsi tästä uuden lempilelun. Lähinnä siksi tilasin kun alle markkinahinnan sain ja jonkin verran tulee matkusteltua niin junassa kätevä. Sellaisen max. nopeus 21M ja 0,99€ per päivä max. silloin kun käyttää -liittymä tuohon kylkeen. Kotona toki aijon räplätä wi-fin avulla, sitten reissun päällä kun on niin testaillaan itse liittymää. Teinkö ihan paskat kaupat?
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Teinkö ihan paskat kaupat?

Teit. Vaikka hinta on houkutteleva, se on vähän sama kuin innostuisi kolmensadan euron kannettavasta. Galaxy Tab 2 on nykymaailmassa wanha tabletti, josta monet kaupat haluavat vain eroon - Galaxy Tab 3 on jo julkaistu.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
En nyt sanoisi että paskat kaupat! Ottaisinko itse koskaan tab 2:sta? En! Mutta jos sillä selaa nettiä ja lukee lehtee niin onko sillä väliä jos ei ole hifisti. Itselläni on uusin ipad enkä huolisi mitään muuta tablettia. Mutta mielestäni on hölmöä sanoa että on paska kauppa jos saa laitteen alle 300€ ja siinä on kaikki mitä käyttäjä tarvitsee. Tuo tab3:n ei nyt näyttänyt mitenkään mullistavalta verrattuna 2:een.

Jos olet tottunut iphoneen, galaxy S4:n tai HTC:n lippulaivamalleihin niin varmasti ostit kasan paskaa, jos taas käytät vähän vanhempia puhelimia niin ostos on varmasti tyydyttävä.

Itellä on kone joka makso anttilassa 229€ eikä mitään moittimista. Mihin sitä käytän, noh poika kattelee youtubea ja välillä haen torrentteja. Miksi ostaisin lähemmäs tonnin laitetta jos käyttötarkotus on tämä?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos olet tottunut iphoneen, galaxy S4:n tai HTC:n lippulaivamalleihin niin varmasti ostit kasan paskaa, jos taas käytät vähän vanhempia puhelimia niin ostos on varmasti tyydyttävä.

Niin no mulla on ollut käytössä n. puoli vuotta Lumia 610 joka on käytännössä eka edes sinne päin oleva älypuhelin. Tämä vaihtuu ensi viikolla S3:seen. Se mitä tuolla Tabilla haen on tosiaan se, että jossain junassa/dösässä käytän sitä ja leikin silloin tällöin kotona sillä ja makselen laskut kun sillä voi ne viivakoodit lukea suoraan. Eli tab tullee jäämään kohtuu vähelle käytölle ja mitään ybersiistejä tehoja ja teknisiä juttuja en tältä kaipaa kun käyttö on tosiaan tuota edellä mainittua. Eli oliko jopa liian kallis kun tuo S3:nnkin on tulossa? Olisiko välttänyt joku halvempi 3G tab tai onko niitä edes tuota halvemmalla? Eli siis mitään +500€ tabletteja en todellakaan tarvitse kun niissä ei ole mitään sellaista mitä tietääkseni tuossa tab 2 ei olisi, mitä siis minä tartteisin.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
No ainakin Samsungissa on takuu ja saat viedä sen DNA:lle huoltoon jos jotain tulis. Kyllähän niitä saa kiinasta halvemmalla mutta mihinkäs kuskaat jos niihin jotain tulee. Muutamalla kaverilla on tuo Tab 2:n ja mitä olen sitä näpytellyt niin ajaa juurikin nuo asiat. Olen edelleen sitä mieltä että teit hyvät kaupat. Ei se laite kuitenkaan nyt ihan mopo ole, ei tosin formulakaan. Ja kyllähän se S3:n on tietenki parempi tehoilta ja näytöltä, mutta pitkässä juoksussa kännykän näyttö alkaa ottaan vaan päästä jos on tabi vieressä.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Nyt oli päivitys 4.1.2 tullu. Kätevää, että päivitykset saa ladattua suoraan tabletille, ettei tarvitse yhdistää Kiesiin.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Eilen latasin tuon päivityksen ja oli sillä ihan kivasti kokoa, nimittäin reilu 300 megaa. Muutamia uudistuksia huomasin, mm. sen, että Koti-nappulaa painamalla ei tule enää tehtävienhallinta näkyviin, josta voi vaihdella auki olevista ohjelmista toiseen. Lisäksi vanhassa versiossa Koti-nappulan oikealla puolella olevaa nappulaa kun painoi, niin avautui sovellusten välilehti. Eipä avaudu enää.

Uutuutena oli tullut mm. näytön älykäs aikakatkaisu, eli näyttö pysyy niin kauan päällä, kun katsot sitä päin. Muutamia uusia ohjelmia oli myös tullut päivityksen yhteydessä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tilasin töihin testilaitteeksi tuon Samsung Galaxy Tab 3 10.1 mutta sylettää kun se ei kerkiä tulla ennen kuin jään lomalle ens pe. On kuulemma ihan helv hieno laite, toimii kaukosäätimenä, on HD-tason näyttö ja äänet sekä nopeat yhteydet. Gigantin mukaan tuo Wi-Fi, 3G/4G -malli maksaa n. 559€, mutta onhan toi halpa jos vertaa vaikka iPadin hinnoitteluun.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuollaista iPad miniä olen tässä haaveillut. Aika paljon tulee auton hanskalokerossa aikaansa viettämään joten sen takia tuo mini versio. Onko tuo mitenkään muuten normi iPadia rajoittuneempi versio, kuin kokonsa puolesta?
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Tuollaista iPad miniä olen tässä haaveillut. Aika paljon tulee auton hanskalokerossa aikaansa viettämään joten sen takia tuo mini versio. Onko tuo mitenkään muuten normi iPadia rajoittuneempi versio, kuin kokonsa puolesta?

Pienemmän kokonsa takia tietysti halvempi ja kevyempi. Käyttiksen kannalta mitään eroa ei tietenkään ole (eli kaikissa sama iOS ja samat sovellukset yms.) eli kaikki mahdolliset erot löytyy raudasta ja siitä mihin malliin sitä vertaa. Tässä Applen sivuilta taulukkoa iPad minin, iPad 2:sen ja Retina iPadin välillä. Teknisiltä tiedoilta siis iPad 2 on huonoin ja Retina iPad paras.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ipad minussä kannattaa huomioida se, että sovellusten napit yms on usein suunniteltu normaalille ipadille ja ovat minillä siten automaattisesti pienempiä ja mahdollisesti vaikeammin osuttavissa jos sormet ovat isot.
 

Jotva

Jäsen
Pienehkö ongelma uuden tabin kanssa. Laite on Samsungin Galaxy 2, 7 tuuman näyttö ja 3G versio.

Minulla oli ennestään Saunalahden liittymä, jossa on mukana mobiililaajakaista mokkuloineen. Nyt siis toinen sim-kortti tablettiin ja hyvin pelittää. Ongelma onkin siinä, kun puhelun tulessa sekä tabletti että kännykkä alkavat soimaan. Saahan tuon tabletin toki äänettömälle, mutta silti ärsyttää, kun puhelut ohjautuvat myös siihen. Mitenkäs tuon masiinan saa toimimaan vain datasiirtolaitteena eli nettivehkeenä? Pikainen etsintä asetuksista ei tuottanut tulosta.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Minä olen käyttänyt samaa laitetta toistaiseksi vallan ilman liittymää. Tabilla surffailen wlanilla tahi - jos wlania ei ole käytössä - jaan puhelimen netin siihen. Kuluttaa toki lahjakkaasti molempien laitteiden akkua samaan aikaan. Saahan puhelinta tosin muutenkin ladata kerran päivässä tai ainakin parissa.

Saas nähdä tuleeko koskaan liittymää hommattuakaan. Eipä tämä kai oikein sinulle vastaa, kun kerran liittymän olet jo hommannut, mutta totesinpahan nyt, että periaatteessa ilman liittymääkin pärjää. Ainakin, jos on älypuhelin myös käytössä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla oli ennestään Saunalahden liittymä, jossa on mukana mobiililaajakaista mokkuloineen. Nyt siis toinen sim-kortti tablettiin ja hyvin pelittää. Ongelma onkin siinä, kun puhelun tulessa sekä tabletti että kännykkä alkavat soimaan. Saahan tuon tabletin toki äänettömälle, mutta silti ärsyttää, kun puhelut ohjautuvat myös siihen. Mitenkäs tuon masiinan saa toimimaan vain datasiirtolaitteena eli nettivehkeenä? Pikainen etsintä asetuksista ei tuottanut tulosta.

Voit ainakin Saunalahtea pyytää tekemään toisesta SIM:stä pelkän datasimmin.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Jos omistaa älypuhelimen ja tabletin ja harvakseltaan tarvitsee käyttää tablettia 3G:llä, niin ei välttämättä kannata maksaa tabletista, jossa on tuo 3G-ominaisuus. Näissä tilanteissa voi muodostaa yhteyden kännykän ja tabletin välille ja "lainata" kännykän 3G:tä nettiyhteyden muodostamiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös