Pääsylippujen ja kausikorttien hinnat kaudella 2007-08

  • 8 943
  • 129

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
ukkometso kirjoitti:
Toiset pitävät etuoikeutena sitä, että voi vaihtaa paikkaa pelin aikana, toiset sitä, että paikka on ja pysyy. Olen kyllä ihmetellyt monasti tätä katsojien kulkemista aina hyökkäyspäähän. Jotenkin epä-aikuismaista,

Ilmoittaudun mielelläni yhdeksi epäaikuismaiseksi kulkijaksi hulppeassa jäähallissamme:). Minulla on ollut pari vuotta kausikortti siitä pääkatsomosta. Olen istunut omalla paikallani vain pari kertaa. Minusta on ollut hienoa katsoa pelejä eri vinkkeleistä. KooKoon maalin takaa on nähnyt omien junioreiden (Lustberg, Gärdström pakkiparina) varmaakin varmempi puolustustyöskentely silmien alla. Eli olen liikkunut vastavirtaan päästä toiseen, kun valtavirta on tullut vastaan. Tämän olen kokenut itselleni etuna nimenomaan Kouvolan jäähallissa. Ja näin aion liikkua vastakin, ostinpa kausikortin mistä hyvänsä.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Ja kun tuosta tiedottamisesta on ollut puhetta, niin semmoinen pointti tuli mieleen, että missä on ilmoitettu fanikausarin ostoaikarajasta, joka on jo 15. ensi kuuta? Tällaisesta oleellisesta tiedosta voisi esimerkiksi vähän aktiivisemmin kertoa.

Entä missä on ollut tiedotus KooKoon jäsenyyden eduista? Miksei meille maksaneille ole tarjottu alennuksia peleihin? Taitaa tämmöiset jutut unohtua aika helposti sen jälkeen, kun rahat ovat kilahtaneet seuran tilille. Paskan möivät, sanoisin.

Täällä ollaan taas monien osalta tutulla jeejee-linjalla, vaikka juuri vietiin etuisuudet opiskelijoilta ja eläkeläisiltä. Satasen kausikortti on tällä uudistuksella historiaa. Monilla tällaiset pikkurahat eivät varmaan tunnu, mutta voin sanoa, että monilla opiskelijoilla tai vanhuksilla tuntuu. Tässä mukava kädenojennus faneille, jotka ovat kannattaneet joukkuetta vuodesta toiseen.

Mutta mutta...ilmeisesti kritiikki ei ole täällä hyväksyttyä (ok, Dynamite hyväksyy, kuten viime viestissään kertoi). Kriittiset mielipiteet teilataan liian usein mielestäni. Aika erikoista keskustelupalstalla. Ei tässä ole tarkoitus valittaa valittamisen takia, se ei edistä mitään. Sen sijaan tarkoitus on tuoda esiin parannusehdotuksia. Tämä on fanien oikeus ja tämän palstan hienoja puolia.

Dynamite vaati perusteluja kritiikilleni. Yritin niitä tässä viestissä antaa. Nyt toivoisin, että myös uuden karsinoimisjärjestelmän kannattajat itsekin heittäisivät argumentteja oman mielipiteensä tueksi. Kuten jo aiemmin kirjoitin, en ole vielä nähnyt ainuttakaan hyvää perustelua tälle systeemille.

edit: pientä lisäystä.
 
Viimeksi muokattu:

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
siffa kirjoitti:
Ilmoittaudun mielelläni yhdeksi epäaikuismaiseksi kulkijaksi hulppeassa jäähallissamme:). Minulla on ollut pari vuotta kausikortti siitä pääkatsomosta. Olen istunut omalla paikallani vain pari kertaa. Minusta on ollut hienoa katsoa pelejä eri vinkkeleistä. KooKoon maalin takaa on nähnyt omien junioreiden (Lustberg, Gärdström pakkiparina) varmaakin varmempi puolustustyöskentely silmien alla. Eli olen liikkunut vastavirtaan päästä toiseen, kun valtavirta on tullut vastaan. Tämän olen kokenut itselleni etuna nimenomaan Kouvolan jäähallissa. Ja näin aion liikkua vastakin, ostinpa kausikortin mistä hyvänsä.

Mikkelissä kun ostin peliin istumapaikkalipun Jukurit-KooKoo peliin niin en yllätys yllätys päässyt katsomaan peliä jokaisesta katsomon osasta puhumattakaan, että olisin voinut seurata peliä mistä penkistä tahansa. Silti Mikkelissä ei ole teilattu Jukureiden toimintaa tämän takia. Onko siellä sitten vähempää tyytyväisempää ja korrektimpaa väkeä en osaa sanoa.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Uuden karsinoimisjärjestelmän kannattajat voisivat itsekin heittää argumentteja oman mielipiteensä tueksi. Kuten jo aiemmin kirjoitin, en ole vielä nähnyt ainuttakaan hyvää perustelua tälle systeemille.

No heitänpä tähän vielä kerran uudestaan tuon argumentin minkä olen jo aiemminkin esittänyt. Olen monena vuonna hankkinut KooKoon kausikorttipaikan ennalta määrätylle paikalle mistä haluan peliä seurata, mutta on tosiaan yhden käden sormilla laskettavissa pelit missä omalla paikalleni ei olisi ilmaantunut istumaan aivan muita katsojia. Mene sitten illasta toiseen hätistelemään näitä katsojia pois omalta paikaltani. No yksi ohjelmanumerohan tämäkin on tietysti aina lisää peliin.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Täällä ollaan taas monien osalta tutulla jeejee-linjalla, vaikka juuri vietiin etuisuudet opiskelijoilta ja eläkeläisiltä. Satasen kausikortti on tällä uudistuksella historiaa. Monilla tällaiset pikkurahat eivät varmaan tunnu, mutta voin sanoa, että monilla opiskelijoilla tai vanhuksilla tuntuu. Tässä mukava kädenojennus faneille, jotka ovat kannattaneet joukkuetta vuodesta toiseen.

Ei pidä yleistää. Ei tosiaankaan läheskään kaikki opiskelijat tai vanhukset (eläkeläiset) ole tänä päivänä köyhiä. Tunnen monia eläkeläisiä, joilla on eläkekertymä parempi kuin meillä tämän päivän työntekijöillä tulee olemaan. Usein on jo asunnot maksettu, on kesämökit ja autot. Näille henkilöille on monesti yhdentekevää maksaako lippu kaksi euroa enemmän tai vähemmän. Ei monenkaan henkilön talous siihen kaadu, jos halutaan seurata mestiskiekkoa Kouvolassa ja samalla tukea KooKoon toimintaa pääsylippu lunastamalla.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Dynamite kirjoitti:
No heitänpä tähän vielä kerran uudestaan tuon argumentin minkä olen jo aiemminkin esittänyt. Olen monena vuonna hankkinut KooKoon kausikorttipaikan ennalta määrätylle paikalle mistä haluan peliä seurata, mutta on tosiaan yhden käden sormilla laskettavissa pelit missä omalla paikalleni ei olisi ilmaantunut istumaan aivan muita katsojia. Mene sitten illasta toiseen hätistelemään näitä katsojia pois omalta paikaltani. No yksi ohjelmanumerohan tämäkin on tietysti aina lisää peliin.


Eikö sitten uudessa järjestelmässä näin voi käydä? Ei kai sentään liput ole tietyille paikoille, vain tiettyyn katsomon osaan.

Ja joka tapauksessa myydyt kausikorttipaikat voitaisiin vaikka merkata jollain tarralla. Tämä on mielestäni kuitenkin aika pieni juttu.

Paljon isompana ongelmana näen hintojen nostamisen vähätuloisten kohdalla sekä koomisen karsinoimisen hallissa, joissa paikoista normipeleissä täyttyy alle kolmannes. Oikein kiva kädenojennus faneille.

edit: lisäys
 
Viimeksi muokattu:

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Paljon isompana ongelmana näen hintojen nostamisen vähätuloisten kohdalla sekä koomisen karsinoimisen hallissa, joissa paikoista normipeleissä täyttyy alle kolmannes. Oikein kiva kädenojennus faneille.

Siis onko vähätuloiset ainoastaan KooKoon faneja? Itse en kuulu KKP ry:hyn enkä myöskään tähän toiseen KooKoon fanijärjestöön, en myöskään ole eläkeläinen enkä opiskelija vaan ihan tavallinen palkansaaja, mutta kyllä silti olen ainakin itse mieltänyt itseni KooKoon faniksi seurattuani useita vuosia KooKoon pelejä.

Eikös tuo lippu-uudistus kuitenkin ollut kädenojennus faneille? Ainakin KKP ry:n sivuilla lukee, että tämä olisi kädenojennus ja pieni porkkana. Fanikausikortti maksaa iästä riippumatta 110 euroa, kun se viime kaudella kuitenkin maksoi kaikilta aikuisilta 200 euroa. En nyt millään logiikalla keksi mitä huononnusta tuossa olisi tapahtunut.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Dynamite kirjoitti:
Ei pidä yleistää. Ei tosiaankaan läheskään kaikki opiskelijat tai vanhukset (eläkeläiset) ole tänä päivänä köyhiä. Tunnen monia eläkeläisiä, joilla on eläkekertymä parempi kuin meillä tämän päivän työntekijöillä tulee olemaan. Usein on jo asunnot maksettu, on kesämökit ja autot. Näille henkilöille on monesti yhdentekevää maksaako lippu kaksi euroa enemmän tai vähemmän. Ei monenkaan henkilön talous siihen kaadu, jos halutaan seurata mestiskiekkoa Kouvolassa ja samalla tukea KooKoon toimintaa pääsylippu lunastamalla.

Tunnet useita, hienoa, mutta entä keskiarvo?

Minä olen opiskelija, ja kyllä minusta vähintään 60 euron hinnannousu kausikortin osalta on iso raha. Veikkaan, että monet muut ovat samaa mieltä. Siihen päälle tulee sitten vielä tämä upea bonus, eli koko kausi pitäisi istua jossain samassa nurkassa.

Ja vaikka talous ei olisikaan tästä kiinni, on yleensä ollut tapana, että hinnannousu myös tarkoittaa parempaa tuotetta. Näinköhän on luvassa hinnan korotuksen verran parempaa peliä? Istumapaikkauudistus minusta ainakin vain vähentää tuotteen arvoa, joten sen pelin pitää olla todella hyvää! (ja hymiötä kehiin)
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Dynamite kirjoitti:
Siis onko vähätuloiset ainoastaan KooKoon faneja? Itse en kuulu KKP ry:hyn enkä myöskään tähän toiseen KooKoon fanijärjestöön, en myöskään ole eläkeläinen enkä opiskelija vaan ihan tavallinen palkansaaja, mutta kyllä silti olen ainakin itse mieltänyt itseni KooKoon faniksi seurattuani useita vuosia KooKoon pelejä.

Eikös tuo lippu-uudistus kuitenkin ollut kädenojennus faneille? Ainakin KKP ry:n sivuilla lukee, että tämä olisi kädenojennus ja pieni porkkana. Fanikausikortti maksaa iästä riippumatta 110 euroa, kun se viime kaudella kuitenkin maksoi kaikilta aikuisilta 200 euroa. En nyt millään logiikalla keksi mitä huononnusta tuossa olisi tapahtunut.

Tottakai muutkin ovat faneja. Jos ei nyt tälle saivartelulinjalle lähtäisi, niin kaikilla olisi kivempaa.

Fanikausikortti on sinällään hyvä idea, mutta entä ihmiset, jotka eivät halua liitttyä ryhmään vain alennuksen takia faniryhmään? Pitääkö nyt vaikka Reijon, 75 v. joka on käynyt katsomassa 30 vuotta pelejä ja ostanut 10 vuotta eläkeläiskausikortin, liittyä KKP:n jäseneksi? Mikä on lisäarvo, minkä Reijo tästä saa?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Dynamite kirjoitti:
Mikkelissä kun ostin peliin istumapaikkalipun Jukurit-KooKoo peliin niin en yllätys yllätys päässyt katsomaan peliä jokaisesta katsomon osasta puhumattakaan, että olisin voinut seurata peliä mistä penkistä tahansa. Silti Mikkelissä ei ole teilattu Jukureiden toimintaa tämän takia. Onko siellä sitten vähempää tyytyväisempää ja korrektimpaa väkeä en osaa sanoa.

Minähän kerroinkin, että olen katsellut pelejä usein tyhjästä päädystä KooKoon maalin takaa, vaikka kausikorttipaikkani onkin ollut sieltä pääkatsomosta. Kenenkään paikkaa en ole vienyt. Jatkossakin aina KooKoon maalin takainen päätykatsomo tulee olemaan käytännössä lähes tyhjä, koska Kouvolassa on totuttu vaeltamaan aina vastustajan maalin takaiseen päätykatsomoon.
En ole teilannut HIFK:n, Jokereiden, Bluesin, TPS:N, Pelicansin, HPK:n, Lukon, Ässien, Ilveksen, Tapparan, Saipan, Kalpan, JYP:n enkä Kärppien toimintaa, vaikka olen tunnollisesti istunut siinä paikassa, mihin lippuni on istumaan oikeutettu.
Kuten kirjoitin, muutos on aina vaikeaa. Varsinkin, kun Kouvolan jäähallissa on sopuisasti siirrytty päätykatsomosta toiseen. Enkä usko, että tähän on tarkoituskaan tulla muutosta. Ostipa lipun sitten mistä hyvänsä.

Haistelen myös monen tavoin sitä, että opiskelija- ja eläkeläiskausikorttien myynti hiipuu hinnan nousun myötä. Eikö se olisi aivan luonnollista?
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Ja vaikka talous ei olisikaan tästä kiinni, on yleensä ollut tapana, että hinnannousu myös tarkoittaa parempaa tuotetta. Näinköhän on luvassa hinnan korotuksen verran parempaa peliä? Istumapaikkauudistus minusta ainakin vain vähentää tuotteen arvoa, joten sen pelin pitää olla todella hyvää! (ja hymiötä kehiin)

Keskeneräistä tuotetta on tietysti hyvin paha mennä arvioimaan tai arvostelemaan, mutta tässä KooKoon Edustuskiekko ry:n puheenjohtajan Jouni Frimodigin haastattelussa http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=5744 mainitaan mm. että KooKoo on asettaneet selkeät tavoitteet: KooKoo aiotaan nostaa pelillisesti Mestiksen kärkitasolle ja pelaamaan sarjan mestaruudesta ihan lähitulevaisuudessa.

Onnistuuko tuo mestaruus ensi kaudella vai kolmen vuoden päästä on kokonaan toinen juttu, mutta ei nyt ainakaan vielä ole mitään merkkejä siitä, että tuote olisi menossa huonommaksi, mutta tämän asian tiimoilta olemme hieman viisaampia varmaan parin kolmen viikon sisällä tai viimeistään siinä vaiheessa kun pelit taas jatkuvat ja nähdään miten KooKoo pelaa ja pärjää ja miten ottelutapahtumiin on satsattu, mutta kuten kirjoitin, keskeneräistä tuotetta on vaikea arvioida kun vasta suunnilleen puolet KooKoon pelaajista on tiedossa.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Fanikausikortti on sinällään hyvä idea, mutta entä ihmiset, jotka eivät halua liitttyä ryhmään vain alennuksen takia faniryhmään? Pitääkö nyt vaikka Reijon, 75 v. joka on käynyt katsomassa 30 vuotta pelejä ja ostanut 10 vuotta eläkeläiskausikortin, liittyä KKP:n jäseneksi? Mikä on lisäarvo, minkä Reijo tästä saa?

No Reijo Eläkeläisellehän kuten myös lapsille, opiskelijoille ja varusmiehille on edelleenkin tarjolla edullinen 5 euron istumapaikkalippu katsomolohkoihin A1, A5, B1, B5, C1 - C3, D1 - D3. Tämä ryhmä saa siis erittäin edullisen yksittäislipun ja heitä ei siis ainakaan lippu-uudistuksella pakoteta hankkimaan kausikorttia eli jos joitain pelejä jää katsomatta eri syiden takia niin heidän kokonaiskustannuksensa tulee vieläkin halvemmaksi kuin viime kauden 100 euron kausikortti. Jos 20 peliä käy katsomassa 5 euron yksittäislipulla niin ei tuohon todellakaan tule viime kauteen verrattuna 60 euron korotusta.

Pitäisikö Reijolle lanseerata vieläkin halvempi vaikkapa 1 euron pääsylippu?
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Dynamite kirjoitti:
No Reijo Eläkeläisellehän kuten myös lapsille, opiskelijoille ja varusmiehille on edelleenkin tarjolla edullinen 5 euron istumapaikkalippu katsomolohkoihin A1, A5, B1, B5, C1 - C3, D1 - D3.


...ja taitaakin olla jo sanottu, mitä mieltä olen tästä karsinoinnista...

Reijolle ei tarvitse lanseerata yhden euron lippua. Sen sijaan Reijolle voisi tarjota samat edut kuin ennenkin on tarjottu. En nimittäin näe, että miten nämä uudistukset lisäävät ottelutapahtuman vetovoimaisuutta, en sitten millään. Sehän tässä kuitenkin pitäisi kai olla tarkoituksena, että saataisiin lisää yleisöä katsomoon. Näillä eväillä saattaa käydä päinvastoin.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Minä olen opiskelija, ja kyllä minusta vähintään 60 euron hinnannousu kausikortin osalta on iso raha. Veikkaan, että monet muut ovat samaa mieltä. Siihen päälle tulee sitten vielä tämä upea bonus, eli koko kausi pitäisi istua jossain samassa nurkassa.

Jos kausikortti tuntuu liian kalliilta löytyy KooKoon lippuvalikoimasta seuraavanlainen yksittäislippu:

5€ lapset(7 - 15v.),opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, katsomolohkot A1, A5, B1, B5, C1 - C3, D1 - D3.

Eli ei tarvitse istua kokoajan samassa paikassa. Onko kotiotteluita 22 ensi kaudella? Jos käyt katsomassa kaikki pelit kustantaa se 110 euroa ja jos peli vaikuttaa tosi paskalta niin pakkohan ei ole kaikkea käydä katsomassa, jolloin pääsee vieläkin halvemmalla.

Tässä ei tehdä siis edes mitään pakkomyyntiä tyyliin, että on pakko ostaa kausikortti vaikka 110 eurolla ja laitettaisiin vastaavan yksittäislipun hinnaksi vaikkapa 6 euroa/lippu, jolloin 22 kotiottelun hinnaksi tulisi 132 euroa.

En nyt kerta kaikkiaan keksi mitä valittamissa tässä on Olli Opiskelijalla? Jos itse olisin vielä opiskelija, tuntuisi tuo itseni kannalta kyllä paremmalta vaihtoehdolta hankkia opiskelijana yksittäislippu peliin vaikka KooKoon kannalta tuo kädenojennus 5 euron lipusta toki tuokin seuran kassaan varmasti jonkin verran vajausta.
 

Fordél

Jäsen
Dynamite kirjoitti:
5€ lapset(7 - 15v.),opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet, katsomolohkot A1, A5, B1, B5, C1 - C3, D1 - D3.

Eli ei tarvitse istua kokoajan samassa paikassa.

Ei tarvi, mutta tarvii istua joka kerta paskalla paikalla. Siistii.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Sehän tässä kuitenkin pitäisi kai olla tarkoituksena, että saataisiin lisää yleisöä katsomoon. Näillä eväillä saattaa käydä päinvastoin.

Mä en usko, että lippu-uudistus hetkauttaa katsojamääriä suuntaan jos toiseenkaan. Ei Kouvolaan saada oleellisesti enempää yleisöä vaikka kaikille alettaisiin myydä 100 euron kausikortteja. Kyllä pieniin yleisömääriin vaikuttaa ennen kaikkea KooKoon menestys, mutta ehkä vieläkin tätä enemmän sarjajärjestelmät. Esimerkiksi liigan aito avaaminen esimerkiksi liigan ja mestiksen välisarjan avulla, johon osallistuisi liigan neljä huonointa ja mestiksen neljä parasta toisi KooKoolle runsaasti lisää yleisöä jos siis joukkue olisi sellainen joka pystyy kilpailemaan vähintään tuosta neljän parhaan joukkoon pääsystä. Toivotaan, että Titaanien tulo omalta osaltaan lisäisi KooKoon yleisömääriä.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Dynamite kirjoitti:
En nyt kerta kaikkiaan keksi mitä valittamissa tässä on Olli Opiskelijalla? Jos itse olisin vielä opiskelija, tuntuisi tuo itseni kannalta kyllä paremmalta vaihtoehdolta hankkia opiskelijana yksittäislippu peliin vaikka KooKoon kannalta tuo kädenojennus 5 euron lipusta toki tuokin seuran kassaan varmasti jonkin verran vajausta.

Viime kaudella sai vitosella istua missä lystäsi, nyt ei saa. Minua ei kiinnosta istua missään B-ykkösessä! Jo ihan sen periaatteen takia, että vuosikaudet on istuttu siellä mihin mahtuu (ja niitä paikkoja on ollut paljon). Toistan edelleen; mitä hyötyä tästä jaottelusta on? Mitä lisäarvoa se tuo, kun hallissa on varmasti tilaa kaikille istua ihan missä lystää (edelleen poisluetaan pehmeät penkit)? Miten tämä palvelee faneja?

Kaiken perustana on kehittää toimintaa ja saada hallille lisää katsojia. Jos tässä on KooKoon lääkkeet niin ei voi kun ihmetellä.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Kaiken perustana on kehittää toimintaa ja saada hallille lisää katsojia. Jos tässä on KooKoon lääkkeet niin ei voi kun ihmetellä.

Millä niitä katsojia saadaan lisää ja mitä hyötyä tästä jaottelusta on?

Olen esittänyt edellisissä viesteissäni keinoja millä katsojia saataisiin lisää mm. mestiksen ja liigan välisarjan avulla, mutta valitettavasti KooKoon vaikutusmahdollisuudet tässä asiassa taitaa olla melko vähäiset.

Jos ei saada lisää katsojia, niin miten saadaan lisää pääsylipputuloja?

Pyritään saamaan kasaan hyvä ja kilpailukykyinen menestyvä joukkue, jota toivottavasti entistä useampi katsoja tulisi katsomaan ja mahdollisesti hankkisi lippuja myös hallin kalliimmille paikoille.

Näin saataisiin lisää lipputuloja. Pakkohan jotain on yrittää, koska nykyinen systeemi on jo nähty ja sillä systeemillä ei ainakaan ole onnistuttu lipputuloja lisäämään.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Dynamite kirjoitti:
Jos ei saada lisää katsojia, niin miten saadaan lisää pääsylipputuloja?

No veikkaisin, että jos on tilanne, missä katsojia käy aina se tietty vakiomäärä vuodesta toiseen niin ei hinnan nostot ainakaan lisää porukkaa tuo, vaikka ei vähentäisikään. Eikö olisikin tällaisessa tilanteessa parasta tarjota edes niille, jotka vuodesta toiseen tukevat joukkuetta, mahdollisimman hyvät olosuhteet pelitapahtuman ajaksi? Nythän oikeuksia on vain rajoitettu ja hintoja nostettu. Tätä olen kritisoinut.

Eli toistan taas itseäni ja sanon, että pitäisi keskittyä olennaiseen eli kilpailukykyisen joukkueen kasaamiseen, ei tällaisiin istumapaikkatempauksiin, joista kenellekään ei ole luvassa minkäänlaista lisäarvoa. Menestyvä joukkue on se, joka voisi kasvattaa lipputuloja. Se on se oikea malli, ei perusfaneilta lisärahan nyhtäminen.
 

puistola

Jäsen
Suosikkijoukkue
KyröskoskenPärske
Dynamite kirjoitti:
Toisin on esimerkiksi toisessa viestiketjussa esiintyvä nimimerkki "puistola", jonka kirjoitukset ovat suoranaista paskaa ja parempi olisikin jättää kyseiset kirjoitukset omaan arvoonsa kokonaan huomioimatta.

Kiitos "rakentavasta" kritiikistä, Dynamite. Katso peiliin, ja ota asioista selvää. Jos tuntuu pahalta, että joistakin asioista faktaa tietävät kirjoittavat kriittisesti seuran toiminnasta, ei se ole Sinulta pois, vaikka oletkin sitä mieltä, että kaikki mitä KooKoon johtoporras tekee on kuin jumalainen julistus.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
puistola kirjoitti:
Kiitos "rakentavasta" kritiikistä, Dynamite. Katso peiliin, ja ota asioista selvää. Jos tuntuu pahalta, että joistakin asioista faktaa tietävät kirjoittavat kriittisesti seuran toiminnasta, ei se ole Sinulta pois, vaikka oletkin sitä mieltä, että kaikki mitä KooKoon johtoporras tekee on kuin jumalainen julistus.

Niin alla mainittu eilinen tekstisikin mm. on tosi rakentavaa:

puistola kirjoitti:
Tosin, paskaan rakoon saivat Sirviön houkuteltua, ei kai kukaan kertonut, että pelaajien palkat ovat myöhässä, muista vastuista puhumattakaan.

Ei KooKoolla nyt mitenkään paskempi tilanne ole kuin aikaisempinakaan kausina. Kuten Sirviö itse kommentoi radiohaastattelussa, KooKoolla ei ole lainkaan pitkäaikaista velkaa ja kaikki lyhytaikaiset vastuutkin ovat täysin hoidossa ja hallinnassa. Ei KooKoolla todellakaan ole yhtään sen huonompi taloudellinen tilanne kuin muillakaan mestisjoukkueilla. Kuten eilen kirjoitin, Arto Sirviö on sen verran fiksu kaveri, että ei hän tosiaan olisi tehnyt kolmen vuoden sopparia minkään konkurssikypsän seuran kanssa.

Jos kerran sinulla on faktatietoa, että palkat on maksamatta, niin mainitse nyt edes muutama konkreettinen esimerkki niin voin esimerkiksi itse käydä sen jälkeen tarkistamassa kyseisen väitteen todenperäisyden.

En pidä KooKoon johtoa mitenkään jumalaisena, mutta en nyt viitsi koko ajan heidän niskaansa paskaakaan heittää. Kyllä siellä jokainen tekee parhaansa, monet oman työnsä ohella ilman korvauksia. Jos sinulla on tilanteeseen todella jotakin rakentavia ehdotuksia niin anna tulla vaan. Ei tätä hommaa todellakaan viedä eteenpäin ainakaan ainaisella valittamisella ja paskan jauhamisella. Sana on vapaa.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hescu kirjoitti:
Eli toistan taas itseäni ja sanon, että pitäisi keskittyä olennaiseen eli kilpailukykyisen joukkueen kasaamiseen, ei tällaisiin istumapaikkatempauksiin, joista kenellekään ei ole luvassa minkäänlaista lisäarvoa. Menestyvä joukkue on se, joka voisi kasvattaa lipputuloja. Se on se oikea malli, ei perusfaneilta lisärahan nyhtäminen.

Jep jep ja minäkin toistan edelleen itseäni. Ei tehty lippu-uudistus ole millään tavalla pois kilpailukykyisen joukkueen kasaamisesta. Kyllä KooKoon taustajoukoilla varmasti on ihan riittävästi aikaa käydä pelaajaneuvotteluja tehdystä lippu-uudistuksesta huolimatta.

Perusfaneja KooKoolla taitaa olla tuo normaali 1000 katsojaa, ketkä peleissä käyvät ja jokaisen kukkarolle sopivia lippuratkaisuja on edelleenkin tarjolla. Jopa Kouvolasta löytyy väkeä, joiden taloutta ei hetkauta suuntaan tai toiseenkaan myöskään nuo kalliimmat liput, joilla on mahdollisuus istua pehmustetuilla istuimilla. Juuri näillä toimenpiteillä yritetään osaltaan parantaa KooKoon taloutta ja mahdollistaa sitä kautta hyvän ja iskukykyisen joukkueen kasaaminen. Ei menestyvän mestisjoukkueen pyörittäminen todellakaan ole mitään halpaa puuhaa ja ei näillä lippu-uudistuksilla kukaan rikastumaan pyri.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Fordél kirjoitti:
Ei tarvi, mutta tarvii istua joka kerta paskalla paikalla. Siistii.

Mene seisomaan laiska.

Ihme kitisemistä tällaisista aivan normaaleista jutuista. Numeroidut paikat on vain ja ainoastaan hyvä juttu. Paskat paikat maksaa vähemmän kuin paremmat, loogista?
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Dynamite kirjoitti:
Jep jep ja minäkin toistan edelleen itseäni. Ei tehty lippu-uudistus ole millään tavalla pois kilpailukykyisen joukkueen kasaamisesta. Kyllä KooKoon taustajoukoilla varmasti on ihan riittävästi aikaa käydä pelaajaneuvotteluja tehdystä lippu-uudistuksesta huolimatta.

En ole väittänytkään, että lippu-uudistus veisi jotenkin aikaa pelaajaneuvotteluilta. Sen sijaan olen painottanut, että PITÄISI KESKITTYÄ OLENNAISEEN (eli suomeksi unohtaa kaiken maailman uudistukset, jotka eivät aja kenenkään etua), enkä todellakaan näe tätä täysin turhaa lippu-uudistusta olennaisena toimintana. Siitä ei hyödy seura eivätkä fanit.

Kuten itse mainitsit, hallilla käy n. 1000 peruskatsojaa. En näe mitän järkeä karsinoida näitä tuhatta henkilöä tiettyihin katsomon osiin hallissa, johon mahtuu istumaan melkein neljä kertaa enemmän porukkaa.

Tärkeintä on, että

a) KooKoo menestyy

ja

b) sitä kautta yleisömäärät kasvavat.

En ole vieläkään kuullut yhtä ainoaa hyvää perustelua sille, miten tämä uusi paikkajärjestelmä ajaisi jompaakumpaa näistä tavoitteista. Jos seura haalii lisää rahaa, niin hintojen nosto yhdistettynä yleisön liikkuvuuden rajoittamiseen on minusta erittäin huono keino. Tästä ei hyödy kukaan.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin onhan se erittäin hienoa, että ns pääkatsomo on tyhjänä (siis järjestysmiesten vartiointikohteena) tai muutamien erinäisten klubilaisten alueena ja jääkiekkoa katsomaan tullut "rahvas" istuu muualla. Ihan niin kuin nykyisen hallituksen ohjelmasta kopioitua!

Jos joku luulee, että tämä uudistus(lue: mielivaltaisuus) lippuhinnoittelussa on kenenkään etu, niin ilmoittautukoon heti ja laittakoon kaikki ylimääräiset rahansa vaikka SPR:n katastrofirahastoon.

Tosin saavathan siellä istua myös kaikki sisäpiiriläiset maksamatta minkäänlaista lippua tai kausikorttia.

Opiskelija/eläkeläis/varusmies/työtön -alennuskausikortti välittömästi takaisin! Eikö niin? kysyy Ukkometso 45 v., töissä, reserviläinen. Löytyykö kannattajia ajatukselle, ja miten se saadaan eteenpäin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös