Oletko juntti?

  • 10 142
  • 60

Oletko sinä juntti?

  • En sitten varmana oo!

    Ääniä: 147 47,0%
  • Kyllä, mie oon juntti!

    Ääniä: 96 30,7%
  • En kyllä nyt oekeen tiijjä.

    Ääniä: 70 22,4%

  • Äänestäjiä
    313

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pettterille ehkä parhaiten iskisi kappale "Rakkauden työkalu", taitaa liipata aika läheltä herran omaa elämää.
Joo mä tiedän että toi on joissakin piireissä suosittu bändi täällä Suomessa, ja kyllä mäkin varmaan tunnistaisin lähes kymmenen noiden biisiä jos vaan kuulisin. Tuossakin biisissä se kertsi oli tuttu, tosin ennen en ollut noita sanoja sen tarkemmin miettinyt. Joo ihan hyvä biisi toikin olisi jos vaan sen laulajan vaihtaisi, mutta sellaiset Poika nimeltä Päivi Elli-Noora Aleksander Jurvanen -biisit alkavat vaan ärsyttämään. Tympeä sävelmä / yksinkertaiset sanat / huono laulaja. Joo eihän makuasioista oikein voi kiistellä, mutta onhan tuo bändi nyt melko junttimaista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
No joo onhan täällä jatkoajassa myös aika paljon PMMP-faneja. Siis ihan oikeasti on.
Onhan meitä, ja julistaudun tällä päivämäärällä ilomielin Jatkoajan epävirallisen PMMP-fanclubin puheenjohtajaksi. Tämän ketjun käsittelemän teeman kanssa PMMP:llä ei puolestaan ole yhtään mitään tekemistä - eikä Göstalla ja Leevilläkään.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Olen juntti. Juuri nyt kuuntelen Aknestikia, mikä sammuu kohta Mertarannan(Saukkosta tässä näkojään köyhänä junttina joutuu kuuntelemaan) selostuksen tieltä. Lisäksi juon parhaillaan Jallukolaa. Söin äsken HK:n sinisestä tehtyä uunimakkaraa, nam.
Upeeta olla juntti.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Tähän ei minullakaan ole juuri lisättävää, joten tunnustaudun monen saman kriteerin osalta juntiksi. Tosin puhelimessani on nettiyhteys ja katson siitä joskus bussimatkoilla Ylen uutisotsikot sekä säätiedotuksen, joten se kai sitten on älypuhelin. Mutta muistan lukeneeni, että suomalaisten enemmistöllä on jo älypuhelimeksi luokiteltava laite ja enemmistöhän tässä maassa on aina leimattu juntiksi, joten kaipa sekin on nykyisin junttimaisuuden kriteeri.

Juntteutta on kyllä monen montaa lajia, kuten junttimaisuusketjusta on voinut havaita, mutta edustan siis selvästi yhtä junttiuden alalajimääritelmää. Ehken sentään pahimman pään junttiutta, joten voin siis junttimaisesti nostaa itseni toisten yläpuolelle ja pohtia, että jossain on vielä junttimaisempia ihmisiä. Ehkäpä juuri siellä Hesassa, jossa ne ex-sonkajärveläiset ovat asuneet kaksi kuukautta ja haukkuvat jo täydellä vimmalla landepaukkuja, kuten sonkajärveläisiä.

Kyllähän minunkin puhelimellani nettiin pääsisi, mutta kun näkee nämä vastenmieliset "olen aina netissä, olen siististi cool citynuori" mainokset, niin jätän menemättä. Olen monen kovemman teknorakastajan silmissä ihan juntti myös siksi, että en uusi mitään puhelimia tms. ennen kuin ne hajoavat. On junttia olla omistamatta uusimpia pädejä, täbejä ja muita esinahan pidentäjiä, joita voi sitten selailla julkisella paikalla ja vilkuilla, että huomaako kukaan. Omasta mielestäni on yksinkertaisesti vitun tyhmää kerätä ylimääräisiä puhelimia nurkkiin tai uusia stereot vain saadakseen "siistimmät". Yhtä hölmöä rahan haaskausta kuin maksaa työmiehelle täysi palkka vain osittain suoritetusta urakasta. Ilmeisesti coolius ja junttiuden neuroottinen peseminen pois imagosta on tarvittaessa kaiken rahankäytönkin arvoista. Sama koskee vaikka kenkiä, jotka mätänevät mulla jaloissa ennen vastenmielisyyden täyttämää reissua kohti kenkäkauppaa, brandosin sivuja tai muuta kulutuskeidasta.

Mutta jos tässä samassa viestissä vähän pohtii, että mikä minun silmissäni on junttia, niin ne liittyvät ennen kaikkea käytöstapoihin tai enemmänkin niiden puutteeseen. Yksi on se, että haistaan vitun pahalle esimerkiksi julkisissa tai muualla yleisillä paikoilla. Vaikka itsekin näytän aika resupekalta, niin en sentään koskaan, ikinä, piinaa kanssaihmisiäni hien hajulla tms. Sama koskee mölyämistä, itsensä puhelimessa hehkuttamista julkisella paikalla ja montaa muuta tapaa saada itsensä edes hetkeksi huomion, ellei jopa kuvitellun kateuden kohteeksi.

Toinen mikä on ihan saatanan junttia noin keskimäärin on turismi. Ymmärrän toki, että siinä liikkuu isot rahat ym, mutta nämä Suomessa joka paikan kesäisin tukkivat ulkomaiset ja kotimaiset kenokaulat laahustavine askelineen - jotka vittuilevat vielä päälle - saavat aikaan melkoista halveksuntaa. Paikalliset ihmiset ovat ihan b-luokan maalaisia ja tarjoilijoita kaikki, kun herra ja rouva turisti tulevat vaatimaan, arvostelemaan ja seisomaan joka paikassa tielle. "Antheeksi, mutta minä olen lomalla!" Turisti on kuin lapsi Puistolan koulussa, eli tietää arvonsa ja toimii härskisti sen mukaan. "Lomalla olen kingi, palvelkaa minua!" Ajattelee harmainkin toimistojyrsijä tai muu hierarkian alapäässä jumittava byrokraatinpaska. Parempi vain mennä katse kadussa hiljaa ohi, ettei lomalla oleva junttiperhe saa aihetta valittaa jostain. Pahimpia kaikista ovat rybyt, suomensvenkanit ja iäkkäät sakemannit.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Huomasin tänään toivovani avoimesti entisen emämaamme, tuon kulttuurin, lutuurin ja yleensä kaiken paremman kehdon tappiota kiekon MM-finaalissa. Ihan vain siksi, että näkisin pettyneitä monarkkeja. Rahvaanomainen toiveeni lienee ainakin joissain piireissä sangen junttia.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pahimpia kaikista ovat rybyt, suomensvenkanit ja iäkkäät sakemannit.

Osuit niin asian ytimeen kuin olla ja voi. Ihan pisti vihaksi töissä, kun sopotetaan korvaan metrin päästä: "fleisch.. überschnappeln ümm. ümm Knorr. verdammte finnischehicks, wenn Sie nicht verstehen, den Zustand von küllinarismensmus.
Sitten vaelletaan kaupassa ja hoetaan "Ei tämä saatanan juntti ymmärä".
Ja perässä pitäis pysyä. Ostoskärryt tipahtaa siihen mihin tipahtaa ja jälkiä pitää vielä perässä korjailla. Vittuillaksenikaan en saksan kielellä palvelut vaikka jonkinlainen osaaminen siitä kielestä on. Sitä en vaan osannut sanoa että "Eikös meikäläiset jo teidät heittäny Lapin kautta vittuun"

Sitte vielä tätä samaa ruttoa pesii tässä ihan lähisuvussa niin jippikaijee. Ettei ihan haukkumiseksi mene niin olen tavannut monenmonta miellyttävää, iäkästä saksalaista henkilöä. Mutta iäkäs saksalainen on joko äärimmäisen vittumainen tai erittäin mukava. Välimuotoa ei ole.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sitte vielä tätä samaa ruttoa pesii tässä ihan lähisuvussa niin jippikaijee. Ettei ihan haukkumiseksi mene niin olen tavannut monenmonta miellyttävää, iäkästä saksalaista henkilöä. Mutta iäkäs saksalainen on joko äärimmäisen vittumainen tai erittäin mukava. Välimuotoa ei ole.
Saksalaisten kanssa tulee hienosti toimeen (niiden vanhempienkin kanssa) kun muistaa:
Jos Saksalaiselle kumartaa, se potkaisee perseeseen, mutta jos sitä potkaisee perseeseen, se kumartaa.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Saksalaiset on todella ookoo porukkaa Saksassa, mutta niillä menee joku vitun vaihde silmään ulkomailla, liekö peräti sama kuin 1914 ja 1939? Übermensch taitaa asua näissä nahkahousuissa melko sitkeästi, vaikka jo kahdessa maailmansodassa ovat lopulta saaneet itse puikulaa pakaroiden väliin. Noissa vanhemman polven sakuissahan saattaa muutenkin vielä olla jotain Mengelen labrasta peräisin olevia geenejä, joten ei kai sinällään ihme kun ovat useimmiten aika bärseestä käytökseltään. Erika ja marssiaskeleet kaikuu korvissa, kun Kurt 87 jahre alt painaa museon kassan ohi ja mölisee "Frei! Frei!" Was? 9 euro? Nein!
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mahtoihan se vituttaa kun tulevat tänne takapajulaan bolshevismiä torjumaan, vaan joutuvatkin torjumaan nälkäisiä moskiittoja ja vähän myöhempään junteista juntimpia suomalaisia jotka työntää heidät vielä syvemmälle junttilaan, eli Pohjois-Norjaan. Siellä sitten aikataulussa ollaan nahkahousut paskassa, Turskaluodolla.

Näinköhän saksalaisten asenne on eri sellaisessa maassa joka ei ole potkinut heidän persuustaan kummassakaan isossa rähinässä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös