Oletko juntti?

  • 10 154
  • 60

Oletko sinä juntti?

  • En sitten varmana oo!

    Ääniä: 147 47,0%
  • Kyllä, mie oon juntti!

    Ääniä: 96 30,7%
  • En kyllä nyt oekeen tiijjä.

    Ääniä: 70 22,4%

  • Äänestäjiä
    313

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
"Junttimaisinta mitä tiedät" - ketju käy kuumana, joten kaikki juntit vain ilmottautumaan tänne näin.

Itsehän en ole kaurahattu, rehupuntti, enkä myöskään punaniska. Sen sijaan pieni juntteus ei varmasti tee pahaa kenellekään.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Seuraan jääkiekkoa, olen juntti.
Naureskelen Lätkän MM-kisojen hypelle ja hassuhatuille, en ole juntti.
Olin kuitenkin 2011 torilla juhlimassa, olen juntti.
Kiitos- ja 6-1 -paidat ovat naurettavia, en ole juntti.
Juti-läpät on edelleen hauskoja, olen juntti.
Mertarannan läpät ei ole enää hauskoja, en ole juntti.
Tykkään Kummelista yms, olen juntti.
En tykkää Facebookin "hauskoista" Liibalaaba ym. -kuvista, en ole juntti.
Olen Facebookissa, olen juntti. Ja en ole juntti.
Olen Twitterissä, en ole juntti.
Seuraan Hiihtoa, olen juntti.
Seuraan Ampumahiihtoa, en ole juntti.
Seuraan SM-liigaa, olen juntti.
Seuraan NHL:ää, en ole juntti.
Homoläppä heterokavereiden kesken on hauskaa, olen juntti.
En ole homofoobikko ja kannatan mm. sukupuolineutraalia avioliittolakia, en ole juntti.
Finlandia sykähdyttää aina, olen juntti.
Maamme-laulu on paska kansallislaulu, en ole juntti.
Seuraan vormuloita, olen juntti.
En seuraa rallia, en ole juntti.

En myönnä, en kiellä. Pikemminkin päinvastoin.

Edit. Käytin viestissäni tuollaista mukahauskaa loppukaneettia. Taidan sittenkin olla juntti.
 
Viimeksi muokattu:

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Kyllä olen mielestäni aika juntti. Teen kaikkea muuta, mitä sivistyneet puku ja jakku ihmiset tekevät. Esim. en ole koskaan juonut viiniä en ole syönyt 100e lounaita hienoissa ravintoloissa, en ole käynyt koskaan teatterissa puhumattakaan oopperasta, golffiakaan en ole koskaan pelannut, enkä omista muotivaatteita, enkä myöskään omista 600e kännykkää yms.

Juntiksi taas tekee se, että: Esim. Syön ABC:llä noutpöydöstä todella usein paskasissa työvaatteissa, juon viinaa suoraan pullon suusta, örmyän humalassa ja yritän todella juntilla tavalla iskeä naisia tuloksetta, ajan vanhalla autolla jossa samalla poltan tupakkaa, seuraan MM-Kisoja, tälläkin hetkellä raavin persettä likaisissa kalsareissa ilman paitaa, olen käynyt teneriffalla ja ryypiskellyt siellä Suomibaarissa, röyhtäilen ja piereskelen työpaikalla, olen todella juntissa ammatissa, ostan -30% tuotteita kaupasta, Grillaan joskus B-luokan makkaroita ja samalla juon kaljaa ilman paitaa, katsoin Suomen huutokauppakeisari sarjan kaikki jaksot yms. Kaiken kruunaa se, että äänesti perussuomalaisia viime vaaleissa.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ainoa asia, joka minusta tekee juntin, on loppumaton rakkauteni Saabeja kohtaan. En omista, mutta olen ajanut.
Äänestin siis vaihtoehtoa "en ole juntti".
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omistan KOFF-Lippalakin. Juntti
Käytän sanaa "lippalakki". Juntti
Seuraan jääkiekkoa. Juntti
En ole huippu innoissani MM-Kisoista. Epä-Juntti
Kritisoin Mertarantaa. Epä-Juntti
Tamia ei saa kritisoida. Juntti
Tykkään Facebookissa huumori-sivustoista. Juntti
En tykkää niiden kuvista. Epä-Juntti
Jaan harvoin niiden kuvia. Juntti harvakseltaan.
Olen Twitterissä. Epä-Juntti
Minulla on aika paljon tietämystä myös muista kuin omista asioista. Epä-Juntti
En pidä viinistä tai siideristä... Junttijuntti
...Vaan kaljasta ja viinasta. Junttiiiiih
Olen tehnyt kauankauan sitten kiljua. Juntti
Poltan tupakkaa etusormi-peukalo-otteella. Juntti
Roikotan joskus savuketta suussa ennen sen sytyttämistä. Juntti
Olen asunut alle 3000 asukkaan kunnassa. Juntti
Olen tehnyt navetta töitä. Juntti
...Krapulassa. Juntti
Minä olen "mie". Juntti

Taidan olla aikamoinen juntti, vaikka jossain kohtaa huomaa kaupunkilaisuuden tuomia piirteitä
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ole juntti. Katson teitä muita hiukan pitkin nenänvartta, aavistuksen halveksuen. Asunhan Helsingissä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juntti olen ja asun Helsingissä. Tässä maailman junteimmassa pääkaupungissa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän täällä eräs ketju on jo tuonut esille, että olen juntti. Näillä mennään.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lokerointi on typerää. Ja ihan vitun junttia. Enkä myöntäisi vaikka olisin juntti. Enkä kyllä ole.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Toyotalla ajellaan lippalakki päässä, käydään grillillä syömässä, seurataan lätkää kaljatölkki kädessä, nauretaan pieru- ja alapäähuumorille, mutta vaatteilla ja kulkineilla ei pädetä, ei syödä kalliissa ravinteleissa satasen annoksia joita pitäis 1 juntin syödä 10 ennenkuin alkais edes jossain tuntua.
Kyllä on kivaa olla juntti ja vielä ylpeä siitä!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole käynyt pakettimatkalla Teneriffalla, enkä pahemmin matkatoimistoista varaile matkoja.
En mene ulos verkkareissa tai collegepuvussa, ellen sitten lähde heti ovelta urheilemaan.
En ajellut teininä mopolla kuten ne jotkut landepaukut teki, enkä erityisemmin suosi ABC-huoltoasemia.
En pahemmin katsele telkkarista hölmöjä sarjoja enkä kuuntele Yö, Popeda tai Leevi and the Leavings -bändejä.
En asu jyväskylöissä enkä missään mäntyharjuilla tai muissakaan jyväjemmareiden hikisissä peräkylissä.

Se on kiva juttu kun voi olla just sellainen kuin on, eikä tarvitse esittää mitään maalaisjunttia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen todellakin juntti, kun luen Jatkoajan junttius-keskustelua ja vielä osallistun siihen. Muita kriteerejä tähän ei tarvita.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jos juntti on vastakohta kaikenkarvaisille cityhipstereille, berliinilarppaajille, arvoliberaaleille hihhuleille, omassa erinomaisuudessaan pennusta saakka marinoituneille städiläisille ja etenkin Sonkajärveltä kaupunkiin muuttaneille hesalaisille, niin kyllä.. olen ihan mielelläni juntti.

On ihan vilpittömän kivaa ja vapauttavaa olla "taantumuksellinen" ihminen, joka ei laita nimeään hinttien avioliittolakivetoumuksiin, syö estoitta lihaa, sanoo neekeriä neekeriksi ja mannea manneksi, ei käytä älypuhelimia, ei sosiaalisisia medioita, tekeytyy ruotsia osaamattomaksi ja on yleensäkin kaikessa eri mieltä dynaamisen, suvaitsevaisen ja eurooppalaistuvan suoritusyhteiskuntamme normien kanssa. Samaan pakettiin voi vielä lisätä patologisen laiskuuden ja kunnianhimottomuuden, niin jokainen päivä yleensä yllättää tämän juntin positiivisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Asun Turussa ja kotikaupunkini on Helsinki. En ole jii.
Olen kotoisin maalta. Olen jii.
Jii-ilmaisu on ei-junttia ja ärsyttävää.
Olen.
En vitussa ole.
En tahdo olla.
Paitsi ärsyttävässä seurassa, esim. Krunikassa tai Kalliossa, joka toisaalta on Junttimaata asenteeltaan.
Onko juntti sellainen, ettei oikein diggaa kuin omastaan?
Stadi on siis Junttila.

Mikä on juntin vastine?
Onko Junttimaata kaikki Kehäkolmosen ulkopuolinen ja osin sisäinenkin?

Isän kanssa käytiin Hankkijassa ja myyjä tunsi ja juotiin kahvit toimiston puolella. Olen juntti.
Olen käyttänyt ns. bilehuumeita. Taidan olla vallan maailmankansalainen.

Miettiikö juntti tällaisia?
Eikö ole aika ennakkoluuloista kuvitella junttia ei-miettijäksi?

Onko ennakkoluuloisuus juntin ominaisuus ihan aina?

Miksi miellän junttiuden huonoksi?
Pakenenko sisäistä junttiani?

Haen Hankkija-lippikseni. Alistun kohtalooni.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Nykyäänhän on paljon juntteja, nimittäin uusjuntteja. Tunnuspiirteitä:

-Keskittyminen rahaan ja uraan. Näkökulmasta tulee niin kapea, että käsitys ihmisenä olemisesta ja elämästä hämärtyy.

-Ollaan näennäisen suvaitsevaisia kaiken suhteen. Kannatetaan esimerkiksi samanaikaisesti pohjoismaista tasa-arvoa ja maahanmuuttajien oikeutta syrjivään kulttuuriinsa.

-Luullaan, että Suomi on jälkeenjäänyt räme, joka on muun maailman perässä, vaikka faktuaalisesti mitaten Suomi on yksi maailman edistyksellisimmistä maista.

-Oman kansallisen kulttuurin häpeäminen, vaikka ulkomailla vastaava tulkitaan omaleimaisuudeksi.

-Mainosmaailman perässä juokseminen ja tiettyjen ilmiöiden palvominen. Uusjunttien teini-ikä ei lopu koskaan, vaan esimerkiksi Applea voidaan palvoa vielä miehen iässä kuin teinitytöt rokkitähtiä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onko muuten junttia ruveta esimerkkien kautta pohtimaan syvällisesti mikä on junttia?

Henkilökohtaisesti olen juntti ja vitun iso mulkku. Näiden vuoksi moni nainen inhoaa minua, mutta haluaa silti lähelleni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt jumalauta. Gösta Sundqvistin kaltaisen neron niputtaminen yhteen Yön ja Popedan kanssa on kyllä junttiuden multihuipentuma, joten taidat olla tämän maan suurin juntti.
Ootko sä kuullut yhtään niiden biisiä? Mä oon varmasti ainakin neljä, mutta sama kait sillä kun kaikkihan ne kuulostavat samalta. Mikko Alatalon Känkkäränkkä on mun mielestä paljon parempi siinä genressä. Kyllä kylässä voit käydä känkkäränkkä, kun on känkkäränkkäpäivä. Onhan se kiva että lapsilla on oma vänkkäräsäärinen noita. Mutta älä tule liian usein känkkäränkkä, tule vain kerran viikossa. Kun sä pistät kaiken ihan länkkälönkkä, niin äiti syyttää ipanoita. Ja siis kun miettii että lapsethan leikkii ja kiukuttelee aina välillä.

No joo onhan täällä jatkoajassa myös aika paljon PMMP-faneja. Siis ihan oikeasti on.
 
Ootko sä kuullut yhtään niiden biisiä?

Arviolta 200. Niistä pari-kolmekymmentä on ehdottomia Suomi-popin klassikoita, kirkkaimpina ehkäpä Elina, mitä mä teen, Pimeä tie, mukavaa matkaa, Pohjois-Karjala ja Itkisitkö onnesta.

Pettterille ehkä parhaiten iskisi kappale "Rakkauden työkalu", taitaa liipata aika läheltä herran omaa elämää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos juntti on vastakohta kaikenkarvaisille cityhipstereille, berliinilarppaajille, arvoliberaaleille hihhuleille, omassa erinomaisuudessaan pennusta saakka marinoituneille städiläisille ja etenkin Sonkajärveltä kaupunkiin muuttaneille hesalaisille, niin kyllä.. olen ihan mielelläni juntti.

On ihan vilpittömän kivaa ja vapauttavaa olla "taantumuksellinen" ihminen, joka ei laita nimeään hinttien avioliittolakivetoumuksiin, syö estoitta lihaa, sanoo neekeriä neekeriksi ja mannea manneksi, ei käytä älypuhelimia, ei sosiaalisisia medioita, tekeytyy ruotsia osaamattomaksi ja on yleensäkin kaikessa eri mieltä dynaamisen, suvaitsevaisen ja eurooppalaistuvan suoritusyhteiskuntamme normien kanssa. Samaan pakettiin voi vielä lisätä patologisen laiskuuden ja kunnianhimottomuuden, niin jokainen päivä yleensä yllättää tämän juntin positiivisesti.

Tähän ei minullakaan ole juuri lisättävää, joten tunnustaudun monen saman kriteerin osalta juntiksi. Tosin puhelimessani on nettiyhteys ja katson siitä joskus bussimatkoilla Ylen uutisotsikot sekä säätiedotuksen, joten se kai sitten on älypuhelin. Mutta muistan lukeneeni, että suomalaisten enemmistöllä on jo älypuhelimeksi luokiteltava laite ja enemmistöhän tässä maassa on aina leimattu juntiksi, joten kaipa sekin on nykyisin junttimaisuuden kriteeri.

Juntteutta on kyllä monen montaa lajia, kuten junttimaisuusketjusta on voinut havaita, mutta edustan siis selvästi yhtä junttiuden alalajimääritelmää. Ehken sentään pahimman pään junttiutta, joten voin siis junttimaisesti nostaa itseni toisten yläpuolelle ja pohtia, että jossain on vielä junttimaisempia ihmisiä. Ehkäpä juuri siellä Hesassa, jossa ne ex-sonkajärveläiset ovat asuneet kaksi kuukautta ja haukkuvat jo täydellä vimmalla landepaukkuja, kuten sonkajärveläisiä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eihän kellään muilla kuin junteilla ole aikaa/intressejä notkua jossakin Jatkoajassa päivät pitkät. Kaikki juntteja tyynni sanon minä ja avaan hampailla kaljapullon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös