Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 300 560
  • 4 088

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Tulipahan tehtyä taas satsi. Tällä kertaa jätin veden määrän mahd minimiin ja on kyllä heti parempaa. Löin mausteeksi Tiikerin päiväuni-teetä. Pussillinen 30 g tupakkaaan. Toimii. Tulee erittäin makean makuinen. Ja muuttupa nuuskakin hieman vahamaiseksi. Helppo pyöritellä sormilla, tosin tykillä itse mielummin sen huuleen livautan.

Suositus++.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Tänään kokeillaan sitten toistamiseen.

Edellinen satsi ei ollut täydellinen, joskin teki tehtävänsä. Siitä tuli turhan sotkuista. Koostumus ei ollut kohdillaan. Vaikka purut olivat mielestäni hyvin jauhettuja, niin kai sitä pitää yrittää jauhaa vielä enemmän. Siitä varmasti johtuu? Muutenkin tällä kertaa yritän tehdä kaiken hieman paremmin. Eka satsi lähti suoraan uuniin kuivumaan. Nyt laitoin pellille ja aurinkoon josta sitten uuniin loppuvaiheessa.

Blendataan hieman enemmän. Viimeksi en sitä montaa minuuttia tehnyt kun näytti olevan niin hienoa kuin blenderillä voi saada.

Vesi jää myös vähemmälle. Ensimmäinen turhan kostea ja rakeinen siis. Toivotaan että näillä parannuksilla saadaan mömmö kiinteämmäksi.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Olen luvannut että en pussinuuskaa osta koska se on itsensä kusettamista. Mutta nyt en töissä voi oikeen muuta käyttää niin onko jollain jotain ideaa mistä sais oikeesti ees jotain tyydytystä. Kaveri tuo huomena irtonuuskaa mutta otan tornin kokeille pussia jos joku kerkee suositella jotain. VAHVAA... :)
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Olen luvannut että en pussinuuskaa osta koska se on itsensä kusettamista. Mutta nyt en töissä voi oikeen muuta käyttää niin onko jollain jotain ideaa mistä sais oikeesti ees jotain tyydytystä. Kaveri tuo huomena irtonuuskaa mutta otan tornin kokeille pussia jos joku kerkee suositella jotain. VAHVAA... :)

Skruf Stark White Portion on noista vahvoista pusseista ollut itselleni se läheisin. Laivalta tuota ei saa, mutta kyllä Onyx on kanssa hommansa hoitanut. Ja tosiaan, tuo Skruffin starkki on sen verran tujua kamaa, että useimmat irtonuuskat ovat leikkiä siihen verrattuna.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Skruf stark ja skruf stark white = mitä eroa?. Ja tosiaan varmasti usea saa pussista saman nautinon kun lösasta mutta, kun itse käytän yleensä 5ml tykillä täyteen ja huulessa about 1½-2 tuntia niin en nuo pussit oikeen kokonsa nähden nappaa. Mutta kokeilen varmaankin sitte tuota. Mitenkäs tuo Thunder, onko jollain jotain kokemusta?. Näytti mielenkiintoselta purkilta!
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Mitenkäs tuo Thunder, onko jollain jotain kokemusta?. Näytti mielenkiintoselta purkilta!

Jos maltat selata muutama sivu taakse päin, niin kehuin tuon aineen maasta taivaaseen. Aivan uskomaton teho jo pusseissa. Laittoi kirvelemään tälläisen melkein 10 vuotta käyttäneen huulen liekkeihin. Löysä veikin jo jalat alta. Toki alkoholiakin oli alla, mutta silti...

Eli suosittelen!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Skruf stark ja skruf stark white = mitä eroa?.

Whitet eivät valu yhtä pahasti. Sama määrä nikotiinia, mutta omasta mielestäni käyttömukavuus on whiteissä paremmalla tasolla kuin normipusseissa.

Ja tosiaan varmasti usea saa pussista saman nautinon kun lösasta mutta, kun itse käytän yleensä 5ml tykillä täyteen ja huulessa about 1½-2 tuntia niin en nuo pussit oikeen kokonsa nähden nappaa.

Eetun löysässä on nikotiinia 8mgr/g, tuossa Skruffissa vastaava luku on 14. Ok, aivan verrannollisia tuskin ovat, mutta tuosta pitäisi saada vähän mielikuvaa vahvuudesta.

Mitenkäs tuo Thunder, onko jollain jotain kokemusta?

Vahvaahan tuo oli, mutta siihen hyvät puolet sitten jäävätkin. Maku ei ollut omaan mieleeni ja koostumus ei vakuuttanut. Itse valitsisin jotain muuta, mutta toisaalta vahvaa nuuskaa haluavalle tuo on juuri sitä itseään.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Olen luvannut että en pussinuuskaa osta koska se on itsensä kusettamista. Mutta nyt en töissä voi oikeen muuta käyttää niin onko jollain jotain ideaa mistä sais oikeesti ees jotain tyydytystä. Kaveri tuo huomena irtonuuskaa mutta otan tornin kokeille pussia jos joku kerkee suositella jotain. VAHVAA... :)

Niin,makuasioitahan nämä,mutta itsellä on pussinuuskista toiminu ihan ok Camel.En ole toki hirveesti käyttänyt,mutta jokunen purkki kuitenkin,ja meikällä toimi ihan hyvin irtonuuskan korvikkeena.Skruf:sta ei henk.koht. kokemuksia.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Niin,makuasioitahan nämä,mutta itsellä on pussinuuskista toiminu ihan ok Camel.En ole toki hirveesti käyttänyt,mutta jokunen purkki kuitenkin,ja meikällä toimi ihan hyvin irtonuuskan korvikkeena.Skruf:sta ei henk.koht. kokemuksia.

Myös Generalin Sterk on ihan riittävän vahvaa. Itse ostin sitä joku aika takaisin 10 purkkia ja ihan hyvin on toiminut. Normaalisti käytän Generalin White Portion-pussinuuskaa ja sekin riittää minulle.
 

Snagari

Jäsen
Generalin White Portion pussinuuskaa tulee nautittua n.12-15 pussin päivävauhdilla, Ettanin lössiä sekä General Onyx pussia tulee myös aika tasaisin väliajoin käytettyä. Ja tämän ketjun innoittamana olisi tarkoitus alkaa vääntämään kotitekoista nuuskaa, saas nährä kuin äijän käy!
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Asun täällä ihanuuksien ihmemaassa, Ruotsissa nyt toista vuotta. Nuuskaa olen käyttänyt viimeiset 20 vuotta (mitä nyt armeija-aikana tuli pakollinen tauko, kun menivät sen myynnin kieltämään silloin), purkin päivässä. Asun Göteborgissa, jossa käytetään eniten nuuskaa/henki Ruotsin maalla, käsittääkseni.

Alkuun tuli vedeltyä kaikkia herkkumerkkejä (viskinuuskaa yms.), mutta kyllähän routa possun ajoi takaisin Ettaniin. Täällä myydään sitä vielä sellaisella tahdilla, että jos se nuuska kaupassa on kahta päivää vanhempaa, niin sitä jo katselee muita merkkejä. Tuore, siis oikeasti tuore Ettan ....ei siihen tarvita kuin parkiymppinen blondi seuraksi, niin Ruotsikin on ihan asumiskelpoinen maa :). Toinen merkki, jota tulee vedeltyä on sitten Phantom, taitaa olla näitä "paikallisia" merkkejä. Maksaa n.3,5€ purkki ja menee baarissa ihan ok.

Huonona puolena toteasin, että on joutunut opettelemaan "käsityonä" lössin laiton, kun eivät noista ruutista oikein perustaneet, eikä aina jaksa herättää huomiota... eli ei oo Etskun voittanutta!!!
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Tietääkös kukaan mistä nuuskaa saisi halvimmalla Tukholmassa? Perus kaupoissa ja kioskeissa purkin hinta pyörii n. 4€ paikkeilla (skruf ym. "paremmat" nuuskat olivat tätä hintaluokkaa), ainakin mitä nyt viimeisimmältä reissulta muistan. Kiinnostaa tietää onko tuo hinta "vakio" joka puolella, vai saisiko jostain esim. isompaa satsia edullisemmin. Laivoilta kun ei oikein saa kuin harvoin muuta kuin perus ettania ja generalia, joten vaihtelu virkistäisi mutta kipeäksi ei itseään haluaisi maksaa.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Tietääkös kukaan mistä nuuskaa saisi halvimmalla Tukholmassa? Perus kaupoissa ja kioskeissa purkin hinta pyörii n. 4€ paikkeilla (skruf ym. "paremmat" nuuskat olivat tätä hintaluokkaa), ainakin mitä nyt viimeisimmältä reissulta muistan. Kiinnostaa tietää onko tuo hinta "vakio" joka puolella, vai saisiko jostain esim. isompaa satsia edullisemmin. Laivoilta kun ei oikein saa kuin harvoin muuta kuin perus ettania ja generalia, joten vaihtelu virkistäisi mutta kipeäksi ei itseään haluaisi maksaa.

Just tuli naapurimaassa viikon verran pyörittyä ja tuotua jääkaappi tuliaisia täyteen :) en nyt jaksa muistaa mistä ostettiin ihan tarkalleen, mutta olisiko ollu Södertäljestä, niin tuota Rödä Lackettia. Vähän alle neljäkymppiä euroissa torni piteli hintaa, eli ei mielestäni paha. Olisiko ollut 790kruunua kun pari tornia otettiin siitä matkaan. Eikä Tukholmasta nyt siihen paha matka ole, mutta luulenpa että samaa hintaa se pitelee muuallakin jos ei Södertäljeen pysty lähtemään. Kyseinen putiikki oli kyllä joku "tukkutavaratalo" tahi muu vastaava, eikä muutenkaan kauhean kallis niin en mene varmaksi sanomaan.. Hitto kun ei muista, saattoi olla kyllä lähempänäkin Tukholmaa se kyseinen paikka, E4 tien varressa kuitenkin.. Saattoi se olla jo lähempänä Salemia. Södertäljen ja Tukholman välimaastossa anyway.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tuli yht'äkkiä hirveä hinku lähteä laivalla ja nimenomaan Ruotsiin (vielä tänään). Kenelläkään tietoa, onko nuuskasta mitään tarjouksia Vikingin laivalla (lähtö Helsingistä) ja vieläkö sitä myydään vain aamulla, kun laiva on saapumassa Tukholmaan? Laiva on ilmeisesti Gabriella.
Ja miten nämä rajoitukset nykyään menee? Joskus oli jotain juttua, että nuuskan tuontia omaan käyttöön rajoitetaan, olikohan se nyt kolmeen torniin.
Itse kun en käytä, mutta kaverille pitäisi tuoda ja se ei osannut sanoa jostain syystä yhtään mitään muuta, kuin että on myös kuullut jotain rajoituksista, mutta ei siis tiennyt onko ne jo tulleet voimaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tuli yht'äkkiä hirveä hinku lähteä laivalla ja nimenomaan Ruotsiin (vielä tänään). Kenelläkään tietoa, onko nuuskasta mitään tarjouksia Vikingin laivalla (lähtö Helsingistä) ja vieläkö sitä myydään vain aamulla, kun laiva on saapumassa Tukholmaan? Laiva on ilmeisesti Gabriella.

Vikingillä oli Ettanista "osta viisi, maksa neljä" -tarjous. Eli niillä tuontirajoituksilal voi pyyhkiä hanuria. Viking myy vain Ruotsin vesillä, kun muutama Siljoista myy koko matkan.

Kruunun kurssi on sen verran suotuisa että Ruotsistakin saa kohtuuhintaista nuuskaa, pussitornit siinä 35 euron hujakoilla. Ja saa muutakin kuin perus-Ettania.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pahoittelen nyt että tulen keskeyttämään kiivaan nuuskakeskustelun henk. kohtaisen tupakkaan liittyvän kysymyksen vuoksi.

Vuosi sitten Espanjassa ollessani tutustuin Dunhill nimiseen tupakkamerkkiin, mutta täältä kotimaasta en ole sitä vielä toistaiseksi löytänyt mistään. Viimeisen kerran kyseistä tuotetta olen nähnyt Saksassa ollessani, mutta siellä en enää uskaltanut Dunhillia ostaa saati maistaa koska pelkäsin ajan kullanneeni muistot tuosta pehmeästä ja niin täydellisestä mausta.

Nyt olen kuitenkin rohkaissut itseäni ja kysynkin jos jollain olisi aavistus mistä Suomesta sitä voisin löytää niin olisin kiitollinen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Nyt on sitten haettu 200g bonuksen puruja,piparminttu esanssia ja mintun lehtiä. Olis tarkoitus pyöräyttää satsi viikonloppuna. Kerron millaista tulee, jos joku vaikka innostuisi tehdä samaa.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pahoittelen nyt että tulen keskeyttämään kiivaan nuuskakeskustelun henk. kohtaisen tupakkaan liittyvän kysymyksen vuoksi.

Vuosi sitten Espanjassa ollessani tutustuin Dunhill nimiseen tupakkamerkkiin, mutta täältä kotimaasta en ole sitä vielä toistaiseksi löytänyt mistään. Viimeisen kerran kyseistä tuotetta olen nähnyt Saksassa ollessani, mutta siellä en enää uskaltanut Dunhillia ostaa saati maistaa koska pelkäsin ajan kullanneeni muistot tuosta pehmeästä ja niin täydellisestä mausta.

Nyt olen kuitenkin rohkaissut itseäni ja kysynkin jos jollain olisi aavistus mistä Suomesta sitä voisin löytää niin olisin kiitollinen.

Kyllä Dunhillia on ennen vanhaa myyty Suomessakin. En ole sauhutellut enää kymmeneen vuoteen, joten tämä tuli yllätyksenä että sitä ei enää täältä saa. Ruotsinlaivalta voisi ehkä ehkä löytyä?
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Noniin,onkin tullut tehtyä nyt muutama nuuskanhakureissu tässä kuukauden aikana..kerran viikkarilla stokiksessa,kerran siljalla ja kavereiden kanssa käytiin sitten vielä autolla haaparannassakin..

elikkä viikkarilla ostorajoitus se 5tolppaa hinta 29e/torni. siljalla (symphonylla) raja taisi olla 460e ja hintana toi sama..ja perus ettan,general, grow ja göteborgs rape.

haaparannassa sitten ei mitään rajoituksia ollut tietenkään ja käytiin paikallisessa nuuskatukussa joka oli lähellä rajaakin..tornit olivat siinä 300-400kr hintahaitarissa riippuen mitä halusi.itselle lähti messiin rödalacketia,göteborgin prima fintiä, skruffin starkia ja knoxia..ja valikoima oli oikeasti todella laaja.lisäksi ostin 3ml alumiinitykin joka maksoi muistaakseni 280kr

ja tosiaan meitä lähti 4kaveria hellsingistä ja hinnaksi bensoineen,ruokailuineen ja yhdenyön majoituksineen tuli kutakuinkin 100e elikkä ei todellakaan ollut paha hinta tommosesta reissusta mun mielestä..mä en oo ikinä päässyt ruotsinristeilyllä hki-stokis-hki alle 300-400e..
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Nyt on sitten haettu 200g bonuksen puruja,piparminttu esanssia ja mintun lehtiä. Olis tarkoitus pyöräyttää satsi viikonloppuna. Kerron millaista tulee, jos joku vaikka innostuisi tehdä samaa.

No mimmosta tuli?

--

Meikäläinen on kyllä tajunnut kantapään kautta, että mitä hienompaa tupakka on sitä laadukkaampaa nuuskaa saa. Olen nimittäin viimeiset 3-4 satsia jauhanut tollaisella vanhan ajan pippurimurskaimella niin hienoksi, että voi verrata tomusokeriin - ihan tosi. Ja kyllähän se laatu vaikuttaa het huomattavasti enemmän "ettanilta".

Aluksi meikäläisen mauste oli musta tee, joka onkin oiva aromi, mutta viimeiset satsit olen tehnyt ilman mausteita ja kerta kerralta vaan paremmalta maistuu. Mutta jos te arvon kotikokit olette löytäneet itsellenne jonkun loistavan maun, niin kertokaahan meille muillekkin!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aluksi meikäläisen mauste oli musta tee, joka onkin oiva aromi, mutta viimeiset satsit olen tehnyt ilman mausteita ja kerta kerralta vaan paremmalta maistuu. Mutta jos te arvon kotikokit olette löytäneet itsellenne jonkun loistavan maun, niin kertokaahan meille muillekkin!
Viimeksi laitoin 120 grammaan röökiä yhden teepussin sisällön mustaa teetä ja yhden pussin minttuteetä. Hyvä tuli.

Toki kerroit jo itsekin mikän on avainasia, se on purun jauhaminen ihan jauhoksi asti. Vielä kun muistaa olla soodan kanssa varovainen niin namiskuukkelia tulee.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
No mimmosta tuli?

--

Meikäläinen on kyllä tajunnut kantapään kautta, että mitä hienompaa tupakka on sitä laadukkaampaa nuuskaa saa. Olen nimittäin viimeiset 3-4 satsia jauhanut tollaisella vanhan ajan pippurimurskaimella niin hienoksi, että voi verrata tomusokeriin - ihan tosi. Ja kyllähän se laatu vaikuttaa het huomattavasti enemmän "ettanilta".

Aluksi meikäläisen mauste oli musta tee, joka onkin oiva aromi, mutta viimeiset satsit olen tehnyt ilman mausteita ja kerta kerralta vaan paremmalta maistuu. Mutta jos te arvon kotikokit olette löytäneet itsellenne jonkun loistavan maun, niin kertokaahan meille muillekkin!

En ole vielä ehtinyt tehdä, mutta normi ettaniin jauhoin jo minttua ja piparminttuesanssia. Haju ja maku on kieltämättä kyllä huomattavasti raikkaampi! Katsotaan kun saan nyt nuo tavarat uuniin niin mitä pukkaa...

E: ja ihan ekassa satsissa laitoin veden sekaan REd Label viskiä. Se toimi myös erinomaisena mausteena. Purkin kun avasi, niin mieto viskin tuoksu levisi kämppään.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Vielä kun muistaa olla soodan kanssa varovainen niin namiskuukkelia tulee.

Tuota en ole ymmärtänyt. Kolme satsia tehnyt, ensimmäiseen vajaan teelusikallisen, toiseen teelusikallisen ja viimeisimpään reilu teelusikallinen. Mitään eroa en ole huomannut. Haluaisin hieman potkivampaa, ja seuraavaan pitääkin vissiin sitten laittaa kaksi teelusikallista. Kaksi pussia puruja on satsi ollut.

Uunissa olen tuota foliolla pitänyt noin 45 minuuttia 200 asteessa, eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Haluaisin hieman potkivampaa, ja seuraavaan pitääkin vissiin sitten laittaa kaksi teelusikallista. Kaksi pussia puruja on satsi ollut.

Uunissa olen tuota foliolla pitänyt noin 45 minuuttia 200 asteessa, eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni?

Ite laitan sen kukkurallisen teelusikallisen per 50g ja ihan sopivalta tuntuu. Et jos sä laitat 100 grammaan ton kukkurallisen niin ei varmaan tunnukaan missään.

Toinen on sit uunien oikeat lämpötilat, vähänkään vanhemmissa uuneissa eivät varmasti pidä paikkaansa. Ite paahdan reilun puoli tuntia sellasessa 225 asteessa ja ihan hyvin toimii. Soodahan muistaakseni piti kuumentaa siihen 200 asteeseen joka ei mun järjellä onnistu jos uunin todellinen lämpötila on vaikkapa 190.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös