Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 294 719
  • 4 082

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ei voi kun ihmetellä tätä nuuskan myynti- ja tuontirajoitusrumbaa sekä kummallista ostokikkailua. Selittäkääs nyt joku minulle minkä takia nuuska on niin paha asia että sitä näin vainotaan? Ja ne jotka ovat samaa mieltä lainsäätäjän kanssa perustelkoot myös sen miksi tupakkaa saa myydä ja tuoda ja viedä lähes niinkuin mieli tekee.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ja ne jotka ovat samaa mieltä lainsäätäjän kanssa perustelkoot myös sen miksi tupakkaa saa myydä ja tuoda ja viedä lähes niinkuin mieli tekee.
En nyt ole samaa mieltä lainsäätäjien kanssa ihan joka asiasta, mutta nuuskaa saa kyllä aika lailla enemmän tuoda vaikkapa laivalta kuin tupakkaa. Röökiä saa tuoda sen yhden kartongin ja nuuska menee ilmeisesti seuraavan säännön alle: "Muita verovapaita tuotteita yhteisarvoltaan max. 430 e"
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Minä sanon, että puolueiden vaalirahoitus julkiseksi, perkele! Joko näillä rajoituksilla halutaan tukea tupakkateollisuutta tai sitten järjestäytynyttä rikollisuutta. Ehkä jopa molempia.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Reilun viikon päästä vietän kesälomani ensimmäisen viikon sivistyksen parissa, eli Oulussa. Tarkoitus olisi myös käydä Ruotsin puolella hakemassa ns. puolen vuoden varastot nuuska rintamalla.

Viime kesänä, kun kävin Haaparannassa ja siellä Prixissä, niin totesin, että Prixissä on melko vajaa tarjonta.

Eli kysynkin neuvoa kotiseutuni veljiltä, että missä Haaparannassa on sellainen "kioski", mistä saa sitä nuuskaa mitä haluaa ja niin paljon kun haluaa.

Kertokaa mulle!
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kysymys? Kuinka paljon nuuskaa saa tuoda tuolta ruotsin puolelta, kun tälläviikolla olisi lennot sinne ja samalla ajattelin tuoda Nuuskaa niin paljon kuin mahdollista. Onko tässä siis jotain rajoituksia?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Voiko nuuskalle olla allerginen? Mitä kaikkea nuuska käytännössä sisältää?
Mahdollistahan se on, sillä eri merkeissä on laajalti erilaisia ainesosia. Esimerkiksi itse vuosia käyttämäni Metropol-pussinuuska oli lopulta melkoista myrkkyä, jonka vuoksi lopetin (puoleksi vuodeksi, taas, heh) nuuskan käyttämisen kokonaan.

Metropol nimittäin syövytti todella tehokkaasti huulen limakalvot. Limakalvot irtoilivat muutaman purkin jälkeen "levyinä" huulesta kun kielellä kokeili huulen sisäpintaa. Limakalvojen kuluttua pois, nuuska syövytti huulta melko helvetin pahannäköisesti. Samalla tavalla tuo kyseinen nuuska on toiminut myös muutamalla kaverillakin. Joten maustaan huolimatta, en suosittele!

Nyttemmin olen tutustunut vähemmän maustettuihin, eikä ongelmia limakalvojen kanssa ole lainkaan. Tällä hetkellä on jääkaapin täydeltä Lucky STrike White Portionia ja uutta parasta ystävääni Röda Lagetin Claq Qui:Ta... CQ:ssa on hyötykuormaa eli nikotiinia reilusti pussinuuskaksi, eli 13mg/g. Kivat sävärit se aamulatauksena antaa, suosittelen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei me leivotaan ! Prosessi parhaillaan käynnissä ja kyseessä ns. eka kerta. Jos onnistuu niin tulee varmasti tavaksi, raportoin millaista mönjää lopulta saan aikaan. Kaapista löytyi vain jotakin sellaista suolaa, johon on lisätty jodia. Tarkoittaahan tämä sitä, että voin purkin kanteen lisätä maininnan terveysvaikutteisesta elintarvikkeesta?
 

sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tietoa ruottinlaivalta

3 sinkoa sai kuulemma ostaa ( vikingline ) kaveri osti nuo 3 mainittua sinkoa ... no saahan niistä nyt vähän taas täydennystä varastoihin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä nyt joutuu pussia vetämään sen takia, kun kaverilla varastot olivat loppuneet ja pakko kyllä sanoa, että on se lössi vaan niin paljon parempaa tavaraa. Pussista lähtee sellainen pieni maku kokoajan ja tuntuu, ettei potkase millään jollei heitä 4 pussia kerralla. Loppuu kiekotkin nopeasti tällä tahdilla. Paljon siinä yhdessä pussissa (Ettan) on sitä tavaraa ?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tavaraa tarkoitat? 24g on purkissa ja 24 pussia/purkki, niin kai siitä kolmevuotiaskin osaa laskea, että gramma per pussi. Jos jotain nikotiinimääriä yms. Tarkemmin haluaa, niin siitä mulla ei ole hajuakaan.
Niin en siis noita määriä kysellyt, että paljonko on pakkauksessa jne.
Jos vedän 3ml tykillä huuleen, niin montako pussia pitää ottaa saamaan saman tuloksen ?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Meikä on käyttänyt tykkinuuskan sijaan pusseja nyt puolisen vuotta ja pussit ovat ihan helvetisti parempia. Siistimpiä ja helpompi käyttää, ei valuta ja saa heitettyä siististi ulos esim. auton ikkunasta kun siltä tuntuu. Tykkitavaraa en osta enää ikinä ellei sitten pussinuuska lopu maailmasta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pussista lähtee sellainen pieni maku kokoajan ja tuntuu, ettei potkase millään jollei heitä 4 pussia kerralla. Loppuu kiekotkin nopeasti tällä tahdilla. Paljon siinä yhdessä pussissa (Ettan) on sitä tavaraa ?
Mitäs käytät jotain Ettania? Se leviää helposti, ei makua, eikä potkua (~8mg/pussi). Irtonuuska on vähän kuin painonnostajia, sekä vähän kuin lätkänpelaajia varten. Pussinuuska käy sitten ihan kenelle tahansa.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Nyt päätin parin vuoden Ettan-kuurin jälkeen rauhoittaa ylähuuliani hetkeksi, ja hankin patterin Onyxia. Tämä on kyllä pussinuuskien aatelia, mutta ei ihan pääse samalle linjalle löysän kanssa.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Hei me leivotaan ! Prosessi parhaillaan käynnissä ja kyseessä ns. eka kerta. Jos onnistuu niin tulee varmasti tavaksi, raportoin millaista mönjää lopulta saan aikaan. Kaapista löytyi vain jotakin sellaista suolaa, johon on lisätty jodia. Tarkoittaahan tämä sitä, että voin purkin kanteen lisätä maininnan terveysvaikutteisesta elintarvikkeesta?

Itse leivottu on kyllä kaikkein parasta. Tulee just sellaista kuin tykkää. Piti itekkin pitkästä aikaa (5 vuotta taukoa?) leipaista kakku, vähän oli tatsi hakusessa liikaa suolavettä meni pikkusatsiin (enkä jaksanut tehosokoitinta kaivaa kaapista että olis saanut purut jauhettua). No maistellaan ensin, ja kirotaan vasta sitten että paskaa tuli. Kakku on vielä vetäytymässä, tunnin päästä voi vähän maistella.
 

Maynard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Kärpät, Newcastle United
Tämä sopinee parhaiten tupakkaketjuun, vaikka palstan pro-röökaajat eivät varmaan näihin makeisiin koskekaan..Elikkäs, olisiko kellään suositella hyviä vaniljanmakuisia pikkusikareita? Hoffnarin lilliput vanillaa ei ilmeisesti enää tehdä (?), tai en ole ainakaan aikoihin nähnyt. Ja uutuusmaku Aroma ei ainakaan meikäläisen makuun ole yhtä "hyvää", vaikka jonkinlaiseksi korvaajaksi ilmeisesti tarkoitettiinkin. Mitenkäs muilla merkeillä, löytyykö esim. Siggeltä tai muilta vastaavaa? Sen verran harvoin näitä tulee polteltua, etten ihan jokaista askia mielellään lähtisi koemaistamaan.. Ja maku saisi olla nimenomaan pehmeä, eikä siitä filtteristäkään haittaa olisi.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Hoffnarin vaniljasikari (punanen peltiaski) meni alkuun ja löytyy yhä hyllyistä, mutta nyt olen siirtynyt Al Capone minisikareihin, filtteri löytyy ja minun makuun ihan jees. Kokeileppa sitä, vaniljaa siitä ei löydä kyllä millään.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
...nyt olen siirtynyt Al Capone minisikareihin, filtteri löytyy ja minun makuun ihan jees. Kokeileppa sitä, vaniljaa siitä ei löydä kyllä millään.

Nää tuli bongattua tos viime viikolla ja taitavat jatkossa olla se ykkösvalinta kun pikkusikareista puhutaan. Sellanen mukavan pehmeä maku eikä tosiaan ole pituudella pilattu. Näitä vois ihan työkseen polttaa jos sattuis nuuskat loppumaan.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meikä on käyttänyt tykkinuuskan sijaan pusseja nyt puolisen vuotta ja pussit ovat ihan helvetisti parempia. Siistimpiä ja helpompi käyttää, ei valuta ja saa heitettyä siististi ulos esim. auton ikkunasta kun siltä tuntuu. Tykkitavaraa en osta enää ikinä ellei sitten pussinuuska lopu maailmasta.

Musta taasen pussitavaraa alkaa valumaan helpommin kuin irtonuuska. Eikä irtonuuskan kanssa tarvitse sotkea. Pala paperia ja käytetty biitti rullalle ja roskiin. Näin minä teen. Sitä paitsi pussinuuskan kanssa on vähän sama asia kuin kondomin kanssa. Nautinto jää vähän laahaamaan.

Ja kiitokset Jussimylle vinkistä. Haaparannan Snusgrossenilta tarttui mukaan 10 sinkoa ruotsalaista ihmeainetta.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Hei, me leivotaan myös! Tiedätkö sinä, tai joku muu, saako tyhjiä nuuskarasioia jostain tilattua?

Mistä sait ohjeet?

Tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin kun aihe on niin mukava.

Itselläni on jäänyt vaatekaappiin jonkinmoinen läjä tyhjiä rasioita, tai oikeastaan olen niitä leivontatarkoitusta varten vuoden ajan säästänyt. Kun ei niitä oikein vissiin mistään saa tilailtua. Nyt kun jääkaapin sisällä on valon lisäksi jonkin verran mustaa kultaa niin enpä taida noilla hetkeen mitään tehdä..

Ohjeet muistelin löytyvän tästä ketjusta, ja niinhän ne pienen etsinnän jälkeen löytyivätkin, joten laitetaan ne nyt samaan konkurssiin taas näkyville. Ihan jo kohdan 10. takia ja lainsäädäntöjen vuoksi. Ja jos joku niitä ei edes vielä ole nähnyt, niin on puuhasteltavaa iltojen ratoksi.
Näiden ohjeiden mukaan mennään:
1. Kuivaa 100g sätkätupakkaa. Reilu vuorokausi huoneenlämmössä tai kolme tuntia saunassa.
2. Jauha hienoksi tehosekoittimesa tai blenderisssä (kannatta tehdä aivan jauhomaiseksi).
3. Kaada jauho sopivaan muoviastiaan.
4. Lisää joukkoon kaksi teelusikallista ruokasoodaa.
5. Sekoita huolellisesi.
6. Liota kaksi teelusikalista ruokasuolaa kahteen desilitraan kuumaa vettä.
7. Kaada neste nuuskajauheen sekaan.
8. Sekoita huolellisesti.
9. Laita kansi astian päälle ja laita vuorokauseksi jääkaappiin.
10. Naura paskaiseti lainsäätäjille ja nauti omatekemästä nuuskasta.
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Mikäs on yhden singon hinta Ruotsissa tätä nykyä ?

Haaparannalta ICA-markeitista 4.7.2009 ostettuna tuli 4 puntin eli 40 purkin Rödä Lacketia (irto) hinnaksi 167 ja risat Euroa. Maksoin Visallani, ja nyt tän ketjun viestejä luettuani aloin miettimään, että onko apinaa taas koijattu, että eikö purkin hinta olekaan sama paikasta riippumatta tuolla kansankodissa? Joskus kun olen sen käsityksen saanut, että tuohon on tullut joku kontrolli. Vai olenko täysin väärässä?

Singon hinnaksi siis tuli pikkasen vajaa 42Eur.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös