Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 291 497
  • 4 082

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Todennäköisesti tuota vahditaan ihan yhtä tiukasti kuin muitakin laivalta tuotavien tuliaisten määriä. Eli ei lainkaan.

Kerran olen tulliin joutunut laivalta tullessani, ja laukussa oli omat ja tyttöystävän viinat. Koira haisteli hetken jonka jälkeen todettiin että kiitos ja näkemiin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Todennäköisesti tuota vahditaan ihan yhtä tiukasti kuin muitakin laivalta tuotavien tuliaisten määriä. Eli ei lainkaan.
Tuskin tulli rupeaa matkustajia ratsaamaan, eiköhän "valvonta" hoideta myyntirajoituksilla laivalla eli vanhaan tapaan leimat maihinnousukorttiin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täysin suolesta joku 30 purkin maksimimäärä, jonka saa tuoda. Eihän tuo perkele ole kuin kuukauden nuuskat ja jos tässä ihan kaikkien pykälien mukaan mentäisiin niin sehän tarkoittaisi yhtä laivareissua kuukaudessa! Risikko voisi nyt vähän avautua aiheesta ja kertoa lisää millaisten nuuskan käyttäjien kanssa tuo on keskustellut kun on päätellyt, että ei kukaan yli 30 purkkia omaan käyttöön tuo. Ei luulisi tässäkään olevan kauhean vaikea rinnastaa asiaa tupakkaan. Jos Pentti Perustupruttelija polttelee askin päivässä niin sehän tarkoittaa kuukauden satsia minkä saa tuoda. Penalle tämä ei ole ongelma, sillä kioskilta saa lisää, mutta nuuskaukkeleiden pitää sitten kerran kuukaudessa käydä laivalla.

Itse olen tuonut omaan käyttöön keskiarvona 200 purkkia ja näin ei ihan joka kuukausi tarvitse laivalla käydä. PoP, Paula on Perseestä!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Risikko voisi nyt vähän avautua aiheesta ja kertoa lisää millaisten nuuskan käyttäjien kanssa tuo on keskustellut

Veikkaan, että ei ole keskustellut yhdenkään kanssa. Väittämällä niin voi sitten vaan sanoa, että "kyllä me ihmisiä kuunneltiin ja mielipiteitä selvitettiin ja tämä nyt on se tulos." Vaikka mä kyllä luulen, että jengi kantaa sieltä paatilta nuuskaa ihan samalla lailla kuin ennenkin. Jos aletaan maihinnousukortteja rastittamaan, on siinä vaan vähän enemmän vaivaa, mutta edelleen on mahdollista tuoda aika paljon enemmän kuin sen kolme tornia, jonka Risikko on katsonut olevan normaalimäärä. Ihmiset kyllä keksivät keinot kiertää näitä sääntöjä, mutta ei se mitään, onpahan taas ainakin holhottu, rajoitettu ja kielletty.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Täysin suolesta joku 30 purkin maksimimäärä, jonka saa tuoda. Eihän tuo perkele ole kuin kuukauden nuuskat ja jos tässä ihan kaikkien pykälien mukaan mentäisiin niin sehän tarkoittaisi yhtä laivareissua kuukaudessa!

Juuri tuon takia kyseinen laki ei tulle toimimaan. 30 Purkin raja on aivan naurettava työssäkäyvälle henkilölle: kuukaudesta tuskin löytyy aina sitä yhtä viikoloppua, jona halutaan virua laivalla ja eipä tuon rajan takia voi kavereitakaan nakittaa. Aivan varmasti väki tuo enemmän vaikka tuollainen rajoitus olisikin. Se nyt on aivan varma, että tullin pojat eivät voi ruveta jokaista ratsaamaan, eikä parin ylimääräisen tornin tuomisesta varmana tule niin kovia sanktioita, etteikö ylimääräisten tuonti kannattaisi.

Jos jotain, niin tuo laki lisää nuuskan myyntiä kiskoilla. Venäjältä tuotuna ei pahemmin rajoituksia ole, nuuskia saa kikkailtua Ruotsistakin (ette kai väitä, että esimerkiksi Helsingin nuuskakiskat olisivat parin vuoden takaisen kulta-ajan aikana aina pistäneet yhden jantterin laivalle tuomaan kerralla hirveitä lasteja?) ja kysyntä aivan varmasti kasvaa näillä rajoituksilla.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivan varmasti väki tuo enemmän vaikka tuollainen rajoitus olisikin.
Mä olen yleensä itse/yksin matkustellut hakemaan nuuskaa laivalta (kuka hullu sinne vapaaehtoisesti menee). Jos nuuskan osto liitetään maihinnousukorttiin, niin wanha tapa paras tapa. Ostan yhden hytin, pyydän 3 kaveria satamaan, antavat korttinsa mulle ja minä olen ainoa joka kärsii risteilyn ajan. Saadaan sitten noilla korteilla 120 purkkia ja sweduista loput.

Sanomattakin on Risikolle selvää, että osa noista kavereista ei edes käytä nuuskaa, mutta auttavat minua ettei tarvitse joka viikonloppu laivalla käydä.

PoP, Paula on Perseestä.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Onkohan mistään tullut tietoa,milloin tämä uusi tuontirajoitus (30prk) astuu voimaan?Että tietää alkaan varaileen matkaa...
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Miten menee tullin kirjain nenänuuskan kanssa? Voiko EU-alueelta tilata ilman ongelmia vai tarviiko maksaa jotain "huuli"nuuskaan verrattavia ryöstömaksuja? Tuossa katselin englantilaisista ja saksalaisista nettikaupoista, mutta eihän näistä ikinä tiedä...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Voiko nuuskalle olla allerginen? Mitä kaikkea nuuska käytännössä sisältää?
"Vatten, tobak, fuktighetsbevarandemedel (E422, E1520), smakförstärkare (koksalt), surhetsreglerande medel (E500), aromer, inklusiv rökarom." (Ettan-purkin kyljestä napattu).

Eli vettä, tupakkaa, kosteudensäilytysaineita, maunvahvistaja (keittosuola), säilöntäaineita, aromeja ja sisältää savuntuoksua. Jos noille E-koodeille ei ole allerginen, niin tuskinpa noille muillekaan on.
 

beefcake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kööpenhamina

Tietääkö joku täällä saako Kööpenhaminan lentokentältä ostettua nuuskaa? Ensi perjantaina joutuu siellä odottelemaan useamman tunnin koneen vaihtoa niin siinä olisi aikaa kierrellä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tietääkö joku täällä saako Kööpenhaminan lentokentältä ostettua nuuskaa? Ensi perjantaina joutuu siellä odottelemaan useamman tunnin koneen vaihtoa niin siinä olisi aikaa kierrellä.

Ei nuuskaa saa EU:ssa myydä kuin Ruotsissa poikkeusluvalla.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Köpiksen rautatieasemalla sitä myytiin ainakin viime kesänä ihan avoimesti kioskeilla, joten pientä toivoa myös lentoasemalla voi ollakin, mutta itselle ei tuolloin osunut siellä silmään.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse itseäni korjaten, Tanskalla on näköjään myös poikkeuslupa. Eli varmaankin sitten on kaupan.
 

Tuamas

Jäsen
Tietääkö joku täällä saako Kööpenhaminan lentokentältä ostettua nuuskaa? Ensi perjantaina joutuu siellä odottelemaan useamman tunnin koneen vaihtoa niin siinä olisi aikaa kierrellä.

Köpiksen kentältä nuuskaa saa lähinnä muutamasta kioskista (se "keskuskioski" ja pikkukioski sen lähellä, nuuskat ovat tiskin takana jääkaapissa josta myyjä ne sitten ostajalle ojentaa), itse tax free-kaupoissa sitä ei ole näkynyt. Hinnat ovat varsin ronskeja, mutta niin ne ovat netistä tilatessa tai ruotsista maissa ostaessakin.
 

beefcake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitoksia vastauksista kaikille, hinnalla ei sinällään hirveästi ole väliä sillä aion ostaa vaan muutaman kiekon, on tullut oltua vaihto-oppilas puolivuotisen takia nyt n.3kk ilman, mutta "kotiinpääsyä" olisi mukava juhlistaa perinteisin menoin :) Eli ei muutakun perjantaina kentällä etsimään.
 
Nonii tarkoitus olisi lähteä viikarilla ruotsiin torstaina ja minulle olisi tarkoitus ostaa mahdollisimman paljon nuuskaa. Montako tornia saa tuoda laivakorttia kohden? Eikö se ollut 5, mutta muutettiin kolmeen?
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Nonii tarkoitus olisi lähteä viikarilla ruotsiin torstaina ja minulle olisi tarkoitus ostaa mahdollisimman paljon nuuskaa. Montako tornia saa tuoda laivakorttia kohden? Eikö se ollut 5, mutta muutettiin kolmeen?

Kolme pötköä saa yhdellä kortilla. Pari viikkoa sitten oli vielä osta 5 maksa 4 tarjous, jossa tarvittiin kaksi korttia.
 

Tuamas

Jäsen
Tietääköhän kukaan, myydäänkä niinkin eksoottisessa maassa kuin Italia, nuuskaa?

Varsinaista ruotsalaista nuuskaa ei tosiaan saa kuin Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta. Mutta keskieuroopasta saa sitten toki korvikkeeksi ostettua mm. nenänuuskaa, purutupakkaa ja muita nuuskankaltaisia nikotiinivalmisteita.

Mikä onkin itseasiassa mielestäni suurin todiste siitä, kuinka ainoa oikea syy nuuskan myynnin kieltämiseen on tupakkayhtiöiden onnistunut lobbaus sekä nuuskan pieni markkina-alue.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nonii tarkoitus olisi lähteä viikarilla ruotsiin torstaina ja minulle olisi tarkoitus ostaa mahdollisimman paljon nuuskaa. Montako tornia saa tuoda laivakorttia kohden? Eikö se ollut 5, mutta muutettiin kolmeen?

Kolme pötköä saa yhdellä kortilla. Pari viikkoa sitten oli vielä osta 5 maksa 4 tarjous, jossa tarvittiin kaksi korttia.

Muutama viikko sitten tein miniristeilyn Turusta Tukholmaan (lähtö Turusta illalla). Laiva oli Tukholmassa aamulla joskus 8 hujakoilla ja kun kävi taxfreessä klo 6.30-7.30 välisenä aikana niin sai ostaa 5 pötköä. Suomeen päin tultaessa nuuskaa myytiin klo 10-13 mutta silloin sai vain 3 sinkoa.

Onneksi tuli herättyä ja haettua 5 pötköä 4 hinnalla tuolloin aamulla ja tällöin myös merkkasivat ostoksen maihinnousukorttiin. Hain sitten vielä 3 sinkoa lisää päivällä ja tuolloin taas ei mitään merkkailtu mutta en nyt enempää kuitenkaan viitsinyt rohmuta. Ihme touhua.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Muutama viikko sitten tein miniristeilyn Turusta Tukholmaan (lähtö Turusta illalla). Laiva oli Tukholmassa aamulla joskus 8 hujakoilla ja kun kävi taxfreessä klo 6.30-7.30 välisenä aikana niin sai ostaa 5 pötköä. Suomeen päin tultaessa nuuskaa myytiin klo 10-13 mutta silloin sai vain 3 sinkoa.

Onneksi tuli herättyä ja haettua 5 pötköä 4 hinnalla tuolloin aamulla ja tällöin myös merkkasivat ostoksen maihinnousukorttiin. Hain sitten vielä 3 sinkoa lisää päivällä ja tuolloin taas ei mitään merkkailtu mutta en nyt enempää kuitenkaan viitsinyt rohmuta. Ihme touhua.
Ihme sääntöjä. Itsekin kävin pari viikkoa sitten samalla laivalla, ja tossa puolen päivän kinkamilla ostin 15 pötköä ja näytin nolla maihinnousukorttia. Lisäksi mistään rajoituksista ei ollut mainintaa missään.

Tämä taisi tapahtua 31.5. eli jos 1.6. on joku rajoitus sitten tullut voimaan. En tiedä enkä ole ainakaan kuullut.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Viikonloppuna oli Siljalla tarjous Generalin osalta, osta 5 maksa 4. Kaveri onneksi sooloili ja osti ne 5 eikä vain kolmea. Jääkaappi näyttää taas kotoisammalta. Joku rajoitus vissiin on, että alle 170€(?) arvosta saa nuuskaa tuoda verottomana, siitä kun menee yli niin verot pitäis vissiin maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös