NHL 15

  • 413 505
  • 1 284

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Itse ainakin loikkasin jo tovi sitten takaisin sonyn leiriin enkä ole pettynyt, huomenna pitäisi PS4 tulla kotiin ja uusi änärikin jo ennakkotilattu.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Joo tuli hankittua PS4, eli loikattua tuli. Onneks on saanu totutella tuohon ohjaimeen. En pitkään kerinny pelaamaan Jatkoajan GMC liigassa, kun se sitten kuoli. Mutta hyvät pelit kyllä oli ja säännöt! Ehdottomasti mukana, jos perustetaan liiga. Voisi perustaa Loikanneet GMC liigan.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Tänään tulee jälleen uusi traileri ja siinä käydään läpi taas jotain yhtä ominaisuutta.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Olin jo hyppäämässä XBOXista pleikkarin puolelle uuden sukupolven myötä, mutten kyllä tosiasiassa tiedä. XBOXin puolella Forza Motorsportin seuraava versio houkuttaa kyllä kovasti ja onkin yksi iso syy Xboxin puolella pysymiseen. Nyt, kun vielä pleikkari muuttuu online puolella maksulliseksi, niin ei oikeastaan ole isoa syytä siirtyä pleikkaan.

Vieläköhän tässä tulevassa Xboxissa on samoja typeryyksiä, kuten uskomaton vaikeus ladata omaa musiikkia koneelle?
 

Flyers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Jokerit, NHL
Itse vaihdoin myös Xbox 360 konsolista Playstation 4:ään viime talvena ja sinne tulee ehdottomasti myös uusi änäri hommattua. Toivottavasti saataisiin heti GMC-liiga pystyyn ja täällä olisi ainakin erittäin innokas pelaaja mukana.

Upealta näytti tuokin traileri ja kovat odotukset on Playstation 4 versiota kohtaan (vaikka ei kannattaisi koska EA Sports) ja tuleehan tuota taas tahkottua "liikaa" vaikka olisikin taas tutut bugit yms. mukana.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Melkein harmittaa, ettei tule pelattua enemmän. Ei nimittäin tule hommattua PS4:sta pelkkää änäriä varten, joka on ainoa peli jota olen viimeisen 2 vuoden aikana pelannut. PS3:n NHL15 tulee olemaan täsmälleen sama peli kuin NHL14, mutta online-pelaajat siirtyvät silti sinne. Huoh.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Melkein harmittaa, ettei tule pelattua enemmän. Ei nimittäin tule hommattua PS4:sta pelkkää änäriä varten, joka on ainoa peli jota olen viimeisen 2 vuoden aikana pelannut. PS3:n NHL15 tulee olemaan täsmälleen sama peli kuin NHL14, mutta online-pelaajat siirtyvät silti sinne. Huoh.

Oliko tämä avunhuuto siltä varalta että jatkoaikalaiset rupeaisivat säälimään kuukkelia ja keräisivät kolehdin jotta saat ostettua PS4?

Hyvältä näyttää videot mitä on julkaistu, yksi asia kuitenkin hirvittää kun taas on keskitytty tuohon fysiikkaan. Taklaaminen oli NHL 14-versiossa erittäin overpowered ja pelissä ei ollut mitään mahdollisuutta ottaa taklauksia vastaan, tottakai sliderit auttoivat offlinessa, onlinessa ei auta kun yrittää syötellä kiekkoa naurettavan epärealistisesti kun LA Kings painaa päälle ja taklaa kaikkea puolustuskyvytöntä.

Toivottavasti EA on myös keskittynyt tuohon taklattavankin osaan, NHL-pelaajista suurin osa osaa ottaa taklauksen vastaan kunhan tunnistaa tilanteen ajoissa.
 

Schadowan

Jäsen
Onhan tuolla taas sellaista EA trademark-paskaa, mutta ihan oklta tuo kai näyttää. Ovechkin näköjään tekee tuon "zipataan kiekko ilmaan ja hypätään puolustavan pelaajan yli"-kikan, jonka EA toi peliin nerokkaasti parikolme vuotta sitten, koska jengi puolusti maassa makaamalla. Todella siis ongelman juureen mentiin. Eipä tuota ole pakko onneksi käyttää.

Alle 2kk aikaa julkaisuun ja 0sekuntia virallista gameplay-materiaalia. Toivon mukaan siellä EA:n officeilla väännetään ihan tosissaan peliä kuntoon.
 

Flyers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Jokerit, NHL
Todella tuo ettei oikeaa pelikuvaa ole tullut vielä ollenkaan kyllä hieman jännittää itseäkin. Toivotaan että uusille konsoleille siellä on todella tehty muutakin kuin vain uudet grafiikat. Eli mm. bugeja saatu pois koska uusilla konsoleilla on enemmän muistia, jolloin EA:lla on mahdollisuus tehdä enemmän muutoksia. Konsoleiden tehosta ei pitäisi enää olla kiinni.
 

Schadowan

Jäsen
Toi uusin traileri on nimenomaan gameplaysta napattu. Käsittääkseni.

Joo, mutta ei tuossa kokonaisuudesta saa minkäänlaista kuvaa. Loppujen lopuksi itse pelissä kamerakuvakulmana on Classic ja kaikki nämä kieltämättä hienot yksityiskohdat mihin EA tykkää panostaa jäävät taka-alalle. Tarkennetaan siis hieman: Yli 5sekunnin yhtäjaksoista virallista gameplay-videokuvaa emme ole vielä siis saaneet.

Trailerihan voi näyttää vaikka kuinka hienolta, mutta itse leffa, tai tässä tapauksessa peli, on aivan paska.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Oliko tämä avunhuuto siltä varalta että jatkoaikalaiset rupeaisivat säälimään kuukkelia ja keräisivät kolehdin jotta saat ostettua PS4?

Avunhuuto PS3-kantaisen änärin puolesta enemmänkin. Mutta toki sitä on varmaan hankalakin kehittää kun rauta on niin vanhaa. Onko PS4:ssa mitään muuta hyötyä kuin pelit? Aikoinaan hankin PS3:n bluray-soittimeksi.

Edit. Voitte toki kerätä myös kolehdin!
 
Viimeksi muokattu:

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Mä oon ainakin ihan kiimassa uudesta änäristä ja nimenomaan Next Genistä. Hankin PS4 syksyllä ja siihen ainakin NHL15. En tiiä teistä muista mut mun silmään tämä pelisarja on aika hyvällä mallilla. Ja tarkoitan että peli näyttää suurimmaksi osaksi oikeasti hyvältä. Fysiikka on parantunut huomattavasti. Luistelu varsinkin ja nyt jos Collision Physics onnistuu, eikä taklaukset ole aivan yhtä isoja (isot kuuluu videopeliin, mutta vähän mennyt yli) sekä kiekon parantuessa, on peli todennäköisesti taas aivan loistava. Täällä puhuttu että liikaa markkinoidaan visuaalisilla uudistuksilla, mutta aidot hallit, parannettu yleisö yms. kaikki animaatiot, uudet tuuletukset ovat niitä pieniä asioita, mistä hyvä peli koostuu. Eikä ne uudistukset ole pelkästään visuaalisia. EA kehittää fysiikkaa, skill stickia ja AI'ta ihan samalla tavalla. Bugeja peleissä on aina. NHL ei kuitenkaan ole läheskään bugisin peli mitä on.

Mä oon tyytyväinen nyky-änäriin ja odotan kuola valuen Next Gen -änäriä. Uusi luistelumoottori oli 13'ssa jopa huono, mutta parani isosti 14'ssa. Eli kaikki uudistukset tuskin saman tien toimivat.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
En ole ennen ennakkovarannut pelejä verkkokaupoista, joten mikä on paras vaihtoehto? Mistä saa varmasti pelin julkaisupäivänä tai päivää aikaisemmin?
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
En ole ennen ennakkovarannut pelejä verkkokaupoista, joten mikä on paras vaihtoehto? Mistä saa varmasti pelin julkaisupäivänä tai päivää aikaisemmin?

Coolshopista tilasin aikoinaan GTA V ja tuli laatikkoon ihan julkaisupäivänä. Muistaakseni tein tilauksen vielä pari päivää ennen julkaisua ja oletin ettei tulisi heti, mutta iloiseksi yllätykseksi oli ilmestynyt laatikkoon.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole ennen ennakkovarannut pelejä verkkokaupoista, joten mikä on paras vaihtoehto? Mistä saa varmasti pelin julkaisupäivänä tai päivää aikaisemmin?

Se on ihan vuodesta ja pelistä kiinni. Verkkokauppa ja VPD ovat normaalisti aika varmoja tapauksia, mutta on sielläkin pelit tulleet myöhässä. Aika tekemätön paikkahan tuo firmoille on, kun monesti posti viivästyttää tai peliä ei ole vain tarpeeksi kaikille.

Helpoin tapa saada peli julkaisupäivänä on (kuten tuossa yllä mainittiin) hakea se aamulla kaupasta.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Myös itse olen tekemässä leirin vaihtoa Mikkisoftalta Sonylle. Ensimmäisessä Jatkoajan XBOX360 GMC-liigassa tuli pelattua kaksi vuotta, enkä missään nimessä halua kyseistä pelimuotoa lopettaa. Varmaan muitakin halukkaita pelaaja GM Connectediin löytyy Pleikan puolelta, joten toivottavasti joku rohkea lähtee vetäjäksi. Kyllähän sitä ketjua voi tässä lähiviikkojen aikana jo pystytellä?

Itse pelistä nyt on vaikea sanoa vielä mitään. Kai tästä demo kuitenkin taas ilmestyy, sitten tietää paremmin millaista työtä EA on viime aikoina tehnyt.
 

Kyttis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Täytyy sanoa että kaikkien näiden videoidenkin jälkeen suhtaudun varauksella, onhan tämä EA Sportsin peli. En kuitenkaa huijaa itseäni väittämällä etten tätä hankkisi, mutta ennakkoon ei tule tilattua. Varsinkaan kun ei mitään varsinaista hyötyä ennakkotilaamisesta ole muuta kuin muutama HUT pakka.

Vanhana Xbox miehenä, loikkasin keväällä Sonyn leiriin ja FIFA ainakin on toiminut myös tuolla dualshock ohjaimella varsin mallikkaasti. Saadaankohan me syksyllä PS4 puolella joku hyvä EASHL-jengi kasaan? Kokemusta varmasti löytyy näiltä palstoilta. Itsekin jauhanut jostain 2000-luvun alusta näitä EA:n tuotoksia.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
14 jäi kokonaan ostamatta ja 13 ostin alelaarista(ja myin 1-2kk jälkeen pois). 15:sta en näillä näkymin osta ollenkaan. Tämä sinänsä harmi, että vaikka aika menee nykyisin enemmän jalkapallon äärellä, niin peleinä NHL:t ovat olleet suurinta herkkua. Varsinkin kaverin kanssa pelatut GM-modet. Valitettavasti 2k-sarjan kuoppaamisen jälkeen kuitenkin EA ei ole saanut uudistettua sarjaa tarpeeksi. Uudistukset ovat olleet kosmeettisia ja peli itsessään on aivan liian kaukana oikeasta kiekosta.

Toki en odota, että kaikki olisi suoraa simulaatiota, mutta odotan että puhuttaisiin kuitenkin edes kiekon fysiikoiden, jne. osalta pelistä jossa ei voisi kokoajan arvata mitä tapahtuu sen perusteella että "koska näin tapahtuu aina kun vedät tuonne kulmaan", jne.

Esim. vajaa vuoi sitten hommattu PES 14 on pelinä paljon viimeistelemättömämpi, mutta silti pelissä on asioita joiden takia sitä tykkää pelata. Eli tilanteet ja maalit luodaan eri tavalla, niiden tulemista ei voi odottaa tyyliin "kun teen näin, niin tiedän että aina se menee". Sama koskee FIFA-sarjaakin, jossa EA selvästi joutuu tekemään töitä jo vain sen takia, että on kilpailija mukana markkinoilla.

Nyt siis jos edelleen oikeasti kiekko käyttäytyy täysin skriptatusti ja esim. "laitaväännöt" ja "maalinedustaväännöt" ovat omia erillisiä "minipelejä" eivätkä saumattomasti osa peliä, niin en varmasti tule peliä ostamaan, ellei sitä jossain vaiheessa hyvin halvalla saa.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Itse en hyppää uusien konsoleiden matkaan, joten taitaa NHL 14 jäädä viimeiseksi änäriksi jonka ihan omaksi ostan, jollei sitten EA käännä päätään ja päätä teettää uuden PC-version jossakin vaiheessa hamaata tulevaisuutta.

Eikä sillä, vähän pahaa pelkään että seuraavat pari änäriä tulevat olemaan juurikin sitä grafiikka ja fysiikka näperrystä kunnes pelaajakunta taas tajuaa että samaa kauraa hiukan eri paketissa sieltä koko ajan tulee.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Netanttilassa ennakkovarauksena (mm.) NHL 15 jo valmiiksi kympin alennuksessa ja koodilla NAKK608D vielä kymppi pois, eli 49,95e.
Jostain syystä PS4-versiota ei osunut nyt silmiin, mutta Xbox One löytyy, sekä vanhat konsolit.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Netanttilassa ennakkovarauksena (mm.) NHL 15 jo valmiiksi kympin alennuksessa ja koodilla NAKK608D vielä kymppi pois, eli 49,95e.
Jostain syystä PS4-versiota ei osunut nyt silmiin, mutta Xbox One löytyy, sekä vanhat konsolit.

Jostakin syystä itsellä tämä ei nyt toiminut kun lisäsin tuon koodin siihen niin hinta jäi samaksi 59,95€.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös